Auteur Topic: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld  (gelezen 50717 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Gepost op: 18-03-2013, 22:45:08 »

Welkom, Schulz, Lukie4 en afvaller van The Hunger Games
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Jullie gaan deze week De Slimste Mens Ter Wereld spelen! Ik heb het zo druk gehad, dat ik nog niet genoeg vragen klaar heb. Bovendien werkt alles in dit spel op tijd en wil ik niet met de deur in huis vallen en jullie al meteen tijd laten verliezen. Dus ik begin morgen pas.

Iedereen krijgt 72 uur op de teller. We spelen drie rondes:
Ronde 1: 3, 6, 9
Dit zijn klassieke quizvragen, die vergezeld kunnen zijn van een audio- of videofragment. Elke derde vraag (dus vraag 3, 6 en 9) levert 1 uur op voor de kandidaat die het goede antwoord geeft. Bij een fout antwoord mag de volgende een antwoord geven. De nieuwkomer in het spel mag starten. Dat is dus Jann. Daarna Schulz, omdat hij minder lang in de mp zit dan Lukie4.
In deze ronde gaat er nog geen tijd af voor het nadenken.

Ronde 2 – Open Deur
In deze ronde krijgen alle drie de kandidaten een vraag die via een ander persoon gesteld wordt. De nummer 3 (die laatst staat op dat moment) mag als eerste een persoon kiezen en de nummer 1 als laatste. Elke vraag kent vier steekwoorden als antwoorden. Antwoord 1 levert een half uur denktijd op, Antw 2 een uur, Antw 3 anderhalf uur en Antw 4 2 uur. Ja mag MAXIMUM 6 antwoorden gokken. Dit om tegen te gaan dat je een hele wikipagina kopieert.
In deze ronde kost nadenken tijd. Elke minuut nadenken kost een minuut van de teller. Een kandidaat mag stop roepen. Kandidaat 2 mag dan proberen. Omdat je niet 24/7 online kan zijn en het dus een beetje onmogelijk is om de tijd verder te laten lopen voor de 2e kandidaat, gaat er bij de 2e en 3e kandidaat bij het antwoorden van de vraag geen tijd af (anders kan kandidaat 1 om 1 uur 's nachts stop roepen en als dan de tijd van de volgende kandidaat start, is die tijd misschien al op tegen dat ie online kan komen). DAAROM mag, nadat de eerste kandidaat STOP gepost heeft, de 2e kandidaat voor de helft van de "punten" nog raden (dus voor een kwartier, half uur, 45 minuten en 1 uur). Hij mag ook maar 4 antwoorden gokken. En daarna mag de derde kandidaat nog 2 antwoorden gokken voor een derde van de punten (dus voor tien minuten, 20 minuten, een half uur en 40 minuten).


Ronde 3 – Puzzel
In deze ronde krijgen de kandidaten 12 woorden te zien waarin drie verbanden verscholen zitten. Er horen dus telkens vier woorden bij elkaar en de kandidaat moet het verband raden. De volgorde waarin de kandidaten hun puzzel krijgen, is afhankelijk van de tussenstand na ronde 2. Wie daar de laagste score had, komt in de puzzelronde als eerste aan de beurt. Elk gevonden verband levert 2 uur op. Elke minuut nadenken kost een minuut van de teller. Elk niet gevonden verband, mag door de andere kandidaten nog geraden worden.
Wie daarbij het snelst post, nadat de kandidaat die aan de beurt was STOP gepost heeft, krijgt dan per juist verband nog 1 uur.

Na deze 3 rondes wordt gekeken wie het meeste tijd op de teller heeft staan. Dat is de winnaar en die persoon valt al zeker niet af.

De 2 laagste scores moeten onderling nog een duel uitvechten. Er wordt ook weer een vraag gesteld en 4 steekwoorden moeten gevonden worden. Degene met de laagste score mag beginnen. Hij mag maximum zes woorden gokken. Elk correct geraden woord slaat een uur van de teller van de tegenstander.
Nadenken kost ook weer tijd (minuut om minuut). Als de kandidaat er zes geraden heeft, mag de andere kandidaat er nog drie gokken om per juist antwoord ook weer een uur van zijn tegenstanders teller af te krijgen.

Wie het eerst op 0 of lager zit, ligt uit het spel!

Ik probeer morgen om zes uur de eerste vraag te stellen voor Jann.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #1 Gepost op: 18-03-2013, 22:45:47 »
Dit wordt een titanenstrijd dit  ::oink::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2013, 22:46:04 »
dat zei ik dus
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #3 Gepost op: 18-03-2013, 22:48:47 »
damn  een bibliothecaris en een briljant student als tegenstander ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #4 Gepost op: 18-03-2013, 22:49:29 »
Dit wordt een titanenstrijd dit  ::oink::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #5 Gepost op: 18-03-2013, 22:49:53 »
damn  een bibliothecaris en een briljant student als tegenstander ::oink::
Ycaris is er niet meer hoor ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #6 Gepost op: 18-03-2013, 22:50:23 »
Een bibliothecaris en een schooldirecteur tegen een armepieterig studentje  ::oink::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #7 Gepost op: 18-03-2013, 23:02:45 »
Een bibliothecaris en een 4de rangs schooldirecteur tegen een armepieterig studentje  ::oink::
fixed ;D omdat koekoe er niet is
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #8 Gepost op: 18-03-2013, 23:03:17 »
::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #9 Gepost op: 18-03-2013, 23:11:20 »
Wow, dit moet wel een topmiddagopdracht worden! Een klassieker is het programma immers.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2013, 08:23:44 »
OMG toekomstig minister van onderwijs en toekomstig cum laude student. Als er vragen komen hoe je boeken neerzet, heb ik een kans.  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #11 Gepost op: 19-03-2013, 08:25:51 »
::rofl:: heerlijk, alledrie in principe topfavoriet tegen iedere andere tegenstander, maar nu tegen elkaar om beurten de underdog spelend... het gaat echt een geweldig programma worden ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #12 Gepost op: 19-03-2013, 08:26:52 »
maar ik meende wat ik zei ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #13 Gepost op: 19-03-2013, 11:57:23 »
Wel een geweldige timing voor dit spel ::rofl::

Ben benieuwd! :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #14 Gepost op: 19-03-2013, 13:07:00 »
Nouja, voor de eerste rond zal ik al veel mensen teleur moeten stellen. Omdat je ALLES kan opzoeken op internet, kan ik niet gewoon een vraag posten en jullie laten antwoorden. Want dan kan degene die begint alles opzoeken en overal het juiste antwoord op geven. Dus heb ik daar iets anders voor moeten vinden.

Als er trouwens nog juryleden zijn die leuke ideeën voor de derde ronde hebben (de puzzelronde waarbij er 12 woorden staan, waarin je telkens vier woorden aan eenzelfde verband moet linken) laat maar weten! :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #15 Gepost op: 19-03-2013, 13:10:19 »
de chat geen optie ?
Met z'n vieren tegelijk ?

en dan net zo streng aftellen als bij het vorige spel ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #16 Gepost op: 19-03-2013, 15:52:36 »
de chat geen optie ?
Met z'n vieren tegelijk ?

en dan net zo streng aftellen als bij het vorige spel ?

Goed idee ja  ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #17 Gepost op: 19-03-2013, 17:44:48 »
Goed idee ja  ::jaja::
molletje ik vind het zo jammer dat je eruit bent ::hug::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #18 Gepost op: 19-03-2013, 17:51:23 »
molletje ik vind het zo jammer dat je eruit bent ::hug::
hij denkt nl dat ie van jou wel kan winnen met dit spel  >:D
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] De Slimste Mens Ter Wereld
« Reactie #19 Gepost op: 19-03-2013, 17:55:31 »
Het gaat alleen vijf weken duren eer we allemaal een tijdstip hebben gevonden waarbij we allemaal tegelijk op de chat kunnen zijn. En dan gaat het (net als vorige keer bij iemand) weer zo zijn dat de chat erg veel vertraging heeft bij één persoon etc etc etc.

Dus ik denk dat ik het bij m'n originele plan ga houden. Dan is het hetzelfde voor iedereen. Dit is enkel voor de 1e ronde. Daarna komen wel echte quizvragen.


Maar voor ronde 1: journaalvragen!
Jullie krijgen hier dus vragen uit de journaals die ik gepost heb, die nu even verborgen zijn. Voor iedereen even moeilijk dus. Hopelijk hebben jullie opgelet!  ;D

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Eerste vraag voor Jann:

Aan het begin van bovenstaand journaal, liet ik een thermometer zien. Hoeveel graden was het?

Als Jann geantwoord heeft, mag Schulz ook al raden en daarna ook Lukie. Jullie hoeven niet op mij te wachten om te zeggen dat het fout is en pas daarna te gokken, dan kunnen we wat tijd besparen. :) Als het antwoord van Jann dan juist bleek te zijn, gaan we gewoon verder met de volgende vraag voor Jann.
Als het fout was en Schulz had het juist, gaan we met de 2e vraag bij Schulz verder.
Als Jann en Schulz het fout hadden en Lukie4 had het juist, gaan we met de 2e vraag met Lukie4 verder.
Als niemand het juist had, blijft de 2e vraag bij Jann.