Auteur Topic: [PT] Wie is De Mol  (gelezen 32943 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #200 Gepost op: 8-04-2013, 23:30:42 »
en daarom, moet je nooit vriendjes zijn met de mol ;D ::dom::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #201 Gepost op: 8-04-2013, 23:33:22 »
De mol pm'de mij nog: ik hou je in de gaten.. met je verdachte acties..

Waarop ik nog terugstuurde: Misschien ben jij de mol wel en aangezien je dat dan weet probeer je een kandidaat als ik te verwarren/te bespelen door te doen alsof je mij verdenkt op basis van mijn handelen.

Ik had je te pakken, maar er niks mee gedaan in de test xD

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #202 Gepost op: 8-04-2013, 23:46:14 »
De Mol werd als volgt gekozen:
Van alle primetime programma's tot nog toe, heb ik gekeken wie daar gemiddeld het best scoorde. Degene die dus het best gespeeld heeft in alle opdrachten tot nog toe. Die verdiende het in mijn ogen om de mol te zijn (en dus immuniteit te hebben), omdat hij de beste speler was.

Dat was dus KD. En hij kreeg volgende pm:
Citaat
Hoi KD,

Het volgende programma is Wie is De Mol. Ik heb alle scores van de voorbije afleveringen nagekeken en jij hebt in het algemeen het best gescoord en bent daarom de Mol! Dat betekent dat jij sowieso niet afvalt.

Er gaan drie opdrachten komen. Per opdracht waar jij géén of weinig (minder dan 200 euro) geld hebt verdiend, krijg je een extra punt in de volgende aflevering. MAAR, per persoon die 7 of meer vragen juist heeft in de test, krijg je een minpunt in de volgende aflevering! Verklap dus tegen niemand, ook niet je complotgenoten, je identiteit, want dat kan je duur te staan komen!

Veel succes!
Robbie

Ik gaf hem dus een motivatie om te saboteren én om niet aan eventuele complotgenoten door te vertellen dat hij De Mol was, waardoor sommige mensen makkelijk naar de volgende ronde konden gaan, want hij zou minpunten krijgen per vragenlijst met 7 of meer juiste antwoorden.
De Suske & Wiske opdracht is mislukt, dus dat is al één punt voor KD. en bij de webcamopdracht heeft hij maar 150 euro binnen gebracht, waardoor hij een tweede punt verdiend. Maar jullie konden dat teniet doen door goed te scoren in de vragenlijst. Mollenvanger's voordeel was overigens dat hij één joker kreeg.

Bij de 2e vraag rekende ik overigens alles goed behalve 50 euro of minder. Al de rest klopte wel. Dat had ik fout geschreven, maar alles wat juist was, heb ik mee laten tellen.
Dit zijn de scores van de vragenlijst:
Mollenvanger: 5+1 joker (18 minuten)
Daisy: 4 (4 minuten)
D*N: 3 (7 minuten)
Swifty: 6 (4 minuten)
Fabiann: 5 (10 minuten)
Vieffan: 6 (7 minuten)
LdHmolletje: 6 (10 minuten)
Schulz: 4 (3 minuten)

Omdat Swifty van degenen met de hoogste score de kortste tijd heeft, is zij de winnares. Zij krijgt de pot én een voordeel voor het volgende programma, namelijk: 1 punt.


KD.'s sabotages kan ie misschien zelf toelichten als ie terug is, maar deze weet ik zelf en hier zijn ook pm's van hem:
Bij de webcams mocht ie niet meer dan 200 euro verdienen als ie een punt wou. Hij heeft hier vaak net te laat een screenshot gepost die iemand vlak voor hem ook gevonden had. Zo leek ie toch nog actief, maar voegde hij niet veel toe. Hij heeft ook shots geplaatst die niet nodig waren. En uiteindelijk drie shots ter waarde van 50 euro per stuk gepost, om zo net onder de 200 te zitten.
Zo, 150 euro verdiend bij de webcams, ik lijk lekker actief... en nu ga ik geen cent meer verdienen.  :P
Robbie, superbedankt voor deze regel:

- bij de webcams is het eigenlijk de bedoeling dat je per item maar één screenshot mag sturen en dus niet een screenshot voor twee of meer te vinden items mag gebruiken. Ik denk dat intussen al wel gebeurd is, maar dan kunnen jullie eventuel nog vervangende zoeken. Ik zal het niet afkeuren voor alles wat hiervoor gepost is, maar als je helemaal zeker wil zijn, kan je dus alsnog screenshots posten van dingen die al gevonden zijn maar die op een screenshot met twee of meer te vinden dingen stond.

Want ik schrok me helemaal te pletter toen ik er (te laat) achterkwam dat die man in kilt ook een hoofddeksel droeg.  ::schaam:: Ik voel me echt een debiel. ::schaam::


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #203 Gepost op: 8-04-2013, 23:46:21 »
Bij de anagrammen kreeg ik volgende pm:
Aangezien ik geen totaal ander woord kan nemen zonder me zelf volledig als mol te verklappen, heb ik twee woorden genomen die min of meer synoniem zijn aan de oorspronkelijke woorden. Daarmee kunnen ze dus helaas wel het goede antwoord op de vraag geven, maar de vraag kan nooit meer precies juist geformuleerd worden. Ik hoop dat de opdracht daarmee voldoende is mislukt? Of is de opdracht al geslaagd als het antwoord goed is, zelfs als de vraag niet klopt?
Ik had echter al gepost dat als de antwoorden juist waren, de opdracht geslaagd zou zijn. Het veranderen van een woord in een synoniem daarvan, had dus niet het beoogde doel van de mol.

En bij de Suske & Wiske opdracht:
Jammer voor mij dat je de anagrammen-opdracht toch hebt goedgekeurd ondanks dat de vragen niet goed waren.  ;)

De volgende opdracht mislukt nu wel. Niet zozeer door de twee foutjes die ik expres heb gemaakt in de opdracht, maar omdat we lekker lang getreuzeld hebben. Doordat ik dat voorstel heb gedaan, lijkt het alsof ik goed mijn best heb gedaan. Maar ik heb het wel zo laat gedaan dat het vrijwel onmogelijk was het op tijd af te krijgen. Stom van het team, want iedereen wist dat ik morgen weg zou gaan. Opdracht mislukt!  ;D

(kom ze hierbij alsjeblieft niet tegemoet: iedereen wist dat ik weg zou gaan, dus dit is een geslaagde mollenstreek!) ;)

De andere mollenstreken:
Van de anagrammenopdracht weet je het: verkeerde woorden doorgegeven, maar helaas werd het toch goedgekeurd.

Bij de webcams: 'actief' meegedaan, maar drie keer slechts 50 euro verdiend. En twee keer was ik toevallig nét te laat met posten. ;D Verder zogenaamd actief meegedaan, maar het heeft niets opgeleverd. :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #204 Gepost op: 8-04-2013, 23:49:21 »
Door het oog van de naald zie ik ::oink:: ::zweet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #205 Gepost op: 8-04-2013, 23:51:12 »
Robbie, zou je misschien ook de antwoorden op vraag 10 wie is de mol kunnen plaatsen? Wie werd t meest daar ingevuld? :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #206 Gepost op: 9-04-2013, 00:01:28 »
Robbie, zou je misschien ook de antwoorden op vraag 10 wie is de mol kunnen plaatsen? Wie werd t meest daar ingevuld? :)
Mollenvanger -> Daisy
Daisy -> D*N
D*N -> Vieffan
Swifty -> Vieffan
Fabiann -> Schulz
Vieffan -> Schulz
LdHmolletje -> Vieffan
Schulz -> Fabiann

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #207 Gepost op: 9-04-2013, 00:02:53 »
 ::rofl:: Ik weet niet wat Daisy dacht hoor, maar ik ben nog nooit zooo fanatiek geweest in een molspel ::rofl::. en heb nog nooit zoveel verdiend
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #208 Gepost op: 9-04-2013, 00:06:08 »
aaaahhhhh  Art heeft mijn naam ingevuld!!  Hij keek me aan  ::love::

Kuch.  juist.

Jammer D*N :(

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #209 Gepost op: 9-04-2013, 00:09:19 »
Mollenvanger -> Daisy
Daisy -> D*N
D*N -> Vieffan
Swifty -> Vieffan
Fabiann -> Schulz
Vieffan -> Schulz
LdHmolletje -> Vieffan
Schulz -> Fabiann
Waarom was ik nou weer zo extreem verdacht! :P.
Anagrammen kan ik echt werkelijk waar niks van. Geef mij maar cijfer puzzels. En die webcam opdracht, ik heb heel veel dingen gezien, maar die waren allemaal allang gevonden door anderen.

Ik had trouwens mijn antwoorden gespreid, deels op Schulz, deels op MV en deels op KD.  Zat dus toch een heel klein beetje goed :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #210 Gepost op: 9-04-2013, 00:10:31 »
Waarom was ik nou weer zo extreem verdacht! :P.
Anagrammen kan ik echt werkelijk waar niks van. Geef mij maar cijfer puzzels. En die webcam opdracht, ik heb heel veel dingen gezien, maar die waren allemaal allang gevonden door anderen.

Ik had trouwens mijn antwoorden gespreid, deels op Schulz, deels op MV en deels op KD.  Zat dus toch een heel klein beetje goed :P
Juist omdat je daar niks ophaalde, behalve dat vertrouwenwekkende rode autootje werd je voor mij 1 van de mensen over wie ik ging spreiden :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #211 Gepost op: 9-04-2013, 00:11:20 »
Waarom was ik nou weer zo extreem verdacht! :P.
Anagrammen kan ik echt werkelijk waar niks van. Geef mij maar cijfer puzzels. En die webcam opdracht, ik heb heel veel dingen gezien, maar die waren allemaal allang gevonden door anderen.

Ik had trouwens mijn antwoorden gespreid, deels op Schulz, deels op MV en deels op KD.  Zat dus toch een heel klein beetje goed :P
follow the money ::). -> slecht in anagrammen -> suske en wiske werd niets verdient -> slechts 50 euries bij de webcam en nog wat verdachte opmerkingen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #212 Gepost op: 9-04-2013, 00:13:42 »
Maar waarom spreidde je op mij Vief? t enige wat ik heb gedaan is de foto van het bruidje waar ik 50 euro mee ophaalde zo afgesneden dat er geen 10 mensen op de foto stonden en de persoon met rode jurkje wegviel  ;D Dat ik sloom was met de strips kwam omdat ik t druk had en mn anagram had ik geen kaas van gegeten :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #213 Gepost op: 9-04-2013, 00:15:18 »
::rofl:: Ik weet niet wat Daisy dacht hoor, maar ik ben nog nooit zooo fanatiek geweest in een molspel ::rofl::. en heb nog nooit zoveel verdiend

Ik had voor de test geen echt plan, dus ik heb besloten om te spreiden en zo snel mogelijk in te vullen. Ik heb gespreid over Fabiann, Mollenvanger en jou en jij kwam toevallig bij vraag 10 uit. ;D

Ik denk dat als Robbie niet had gezegd dat ie me echt een verkeerd anagram had gestuurd, ik meer stemmen had gekregen. ::jaja::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #214 Gepost op: 9-04-2013, 00:18:56 »
Ik snap het ook wel. Heb weinig kunnen toevoegen maar heb wel echt mijn best gedaan. Heb een half uur naar die stream van hasselt zitten kijken om die rode auto te krijgen. Je had maar 1 frame de tijd om hem te zien en de screenshot te maken xD

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #215 Gepost op: 9-04-2013, 00:24:41 »
D*N  ::oink::

Je riep het heel het weekend al, en ik maar zeggen... Neeeee joh komt wel goed  ;D
You'll never walk alone

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #216 Gepost op: 9-04-2013, 00:35:03 »
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #217 Gepost op: 9-04-2013, 07:01:24 »
D*N!  :o

 ::hug::

Goed gedaan KD., ik had je al heel snel afgeschreven na de webcamopdracht, maar toen ik door kreeg dat jij en Schulz de Suske & Wiske-opdracht aan het saboteren waren, heb ik besloten om te gaan spreiden. Ik had uiteindelijk 6 vragen op Daisy en MV en 5 vragen op jou, Vieffan en Schulz.
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #218 Gepost op: 9-04-2013, 07:56:51 »
Jammer D*N, maar succes in het MP!

Dus toch KD de mol... Toch goed gespeeld! Iedereen die door is, veel succes!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Wie is De Mol
« Reactie #219 Gepost op: 9-04-2013, 08:02:08 »
::oink:: heb ik gewonnen!?! En dat terwijl Mijdrechtse Mol zich helemaal niet aan zijn belofte heeft gehouden :P

Heeft mijn tactiek van handig gekozen antwoorden bij het spreiden op Vieffan en MV wel gewerkt ;D Heb steeds het antwoord gekozen waar 1 van hen en de meeste andere kandidaten aan voldeden (man, suske en wiske, wel een onderschrift, etc).
Keep calm and eat chocolates!