Auteur Topic: [WIDM] Suske & Wiske  (gelezen 13309 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #20 Gepost op: 4-04-2013, 15:53:51 »
Nu Schulz nog en dan kunnen we gaan puzzelen...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #21 Gepost op: 5-04-2013, 11:19:02 »
OMG Hoe kan iemand zo wereldvreemd zijn: Kale man met hoed  ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #22 Gepost op: 5-04-2013, 11:22:20 »
sorry ik ben niet zo van de strips ::schaam::. Ik was van het buitenspelen ::trots::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #23 Gepost op: 5-04-2013, 11:37:19 »
Schulz: plaatje 1: Lambiek roept iemand die met een stok op zijn nek loopt en aan de twee uiteinden een emmer.

Schulz: plaatje 2: Bij Sidonia thuis. Lambiek zit in stoel. Sidonia zegt iets van we hebben geen vis meer, ga eens wat halen.

Schulz: plaatje 3: bestaat uit twee plaatjes: Lambiek en die persoon met die balk in z’n nek. Bovenste plaatje zegt die gosert dat de vis zo lekker is, goed van de graat. Onderste plaatje zeg Lambiek dat het water al uit zijn mond stroomt.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2013, 11:37:56 »
dus samenvattend:

LDH:”plaatje 1: Lambik zegt tegen een op hem gelijkend persoon: "kom geef me nog wat van die bokkums" Die antwoord: "'k Snap er heus niks van"

LDH: plaatje 2: Lambik vraagt zich af: "Hoe moet ik die man nu aan zijn verstand brengen dat ik gerookte haringen moet hebben?"

LDH: plaatje 3: Lambik loopt in de regen, en heeft een deel van een tekstballonnetje: "gehaald/om er 'n hond door te/n gaan, he?


D*N: Plaatje 1: Ho o o Mandse (?) nieuwe haring. Pekelharing! Ha aaaa ring !!! ( zingende visman)

D*N: Plaatje 2: suske of wiske, iig die met het blonde haar zegt: Wacht even....ik heb er de koppen uitgeknipt ( :o) en ik geloof dat het bericht over de visserij op de achterkant staat.

D*N: Plaatje 3: ( zingende visman weer) Spijtig maar die zijn niet meer te krijgen! (kale meneer met hoed) WAT?! ( en dan begint de hoed te vliegen)


KD.:Plaatje 1: Lambik zegt: "Sidonia, waar is de krant van gisteren? Er stond iets in over de Belgische zeevisserij!" Sidonia: "Oei! Ik heb er vanmorgen de kachel mee aangestoken, Lambik!"

KD.:Plaatje 2: een silhouet rent over straat (lijkt me Lambik, of eventueel de look-a-like waar LdH het over heeft): "Wat mag daar aan de hand zijn? Gauw naar huis!"

KD.:Plaatje 3: Lambik, Sidonia, Suske en Wiske kijken samenn verbaast/geschokt naar een papiertje. Lambik zegt: "HO?" De anderen zeggen "!", " ?" en "?".


Vieffan: plaatje 1: A: Nee, Die werden aan de Belgische kust gevangen... enne... het blijkt daat niet pluis te zijn... Leest u maa de krant van gisteren!

Vieffan: plaatje 2 (twee delen): A: Ha! Gerooktie Haringen? Nou snap ik het hoor! U bedoelt van die goedbruinee? he?
----
B: Ja! Ja! Je bent er!
A: NAtuurlijk! Zo met dikke rus, is 't niet?

Vieffan: plaatje 3: B: Geef me eens een zootje arme-mensen biefstukken!
a: Pardon, ik versta u niet, meneer!

Schulz: plaatje 1: Lambiek roept iemand die met een stok op zijn nek loopt en aan de twee uiteinden een emmer.

Schulz: plaatje 2: Bij Sidonia thuis. Lambiek zit in stoel. Sidonia zegt iets van we hebben geen vis meer, ga eens wat halen.

Schulz: plaatje 3: bestaat uit twee plaatjes: Lambiek en die persoon met die balk in z’n nek. Bovenste plaatje zegt die gosert dat de vis zo lekker is, goed van de graat. Onderste plaatje zeg Lambiek dat het water al uit zijn mond stroomt.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2013, 19:26:44 »
Ik zal morgenmiddag eens kijken of ik zo gauw kan vinden uit welke S&W het komt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2013, 19:27:32 »
sorry ik ben niet zo van de strips ::schaam::. Ik was van het buitenspelen ::trots::.
Maar dan kan je 's avonds toch strips lezen? (ik had het juist niet zo op buitenspelen... Misschien ook omdat je dat bij ons nauwelijks kon...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2013, 19:43:55 »
Maar dan kan je 's avonds toch strips lezen? (ik had het juist niet zo op buitenspelen... Misschien ook omdat je dat bij ons nauwelijks kon...)
's avonds was ik van de nintendo en gameboy spellen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2013, 19:49:38 »
's avonds was ik van de nintendo en gameboy spellen :P.
Donkey Kong Country, Super Mario Bros 3, Pokémon!!! ::bravo::
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #29 Gepost op: 5-04-2013, 19:50:52 »
Donkey Kong Country, Super Mario Bros 3, Pokémon!!! ::bravo::
::bravo:: Dat ja, vaak samen met vrienden, goeie tijden :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #30 Gepost op: 5-04-2013, 23:47:14 »
Hé, ik ga zondag weg en kan dus alleen morgen nog wat doen. Daarom heb ik een voorzetje gemaakt voor de strip.

Kijk even of jullie het ermee eens zijn, pas het aan zoals je wilt, maar we moeten er morgen een beetje op tijd mee beginnen om het nog af te kunnen krijgen.

Schulz: plaatje 2: Bij Sidonia thuis. Lambiek zit in stoel. Sidonia zegt iets van we hebben geen vis meer, ga eens wat halen.
LDH: plaatje 3: Lambik loopt in de regen, en heeft een deel van een tekstballonnetje: "gehaald/om er 'n hond door te/n gaan, he?
Schulz: plaatje 1: Lambiek roept iemand die met een stok op zijn nek loopt en aan de twee uiteinden een emmer.
D*N: Plaatje 1: Ho o o Mandse (?) nieuwe haring. Pekelharing! Ha aaaa ring !!! ( zingende visman)
Schulz: plaatje 3: bestaat uit twee plaatjes: Lambiek en die persoon met die balk in z’n nek. Bovenste plaatje zegt die gosert dat de vis zo lekker is, goed van de graat. Onderste plaatje zeg Lambiek dat het water al uit zijn mond stroomt.
Vieffan: plaatje 3: B: Geef me eens een zootje arme-mensen biefstukken!
a: Pardon, ik versta u niet, meneer!
LDH:”plaatje 1: Lambik zegt tegen een op hem gelijkend persoon: "kom geef me nog wat van die bokkums" Die antwoord: "'k Snap er heus niks van"

LDH: plaatje 2: Lambik vraagt zich af: "Hoe moet ik die man nu aan zijn verstand brengen dat ik gerookte haringen moet hebben?"

Vieffan: plaatje 2 (twee delen): A: Ha! Gerooktie Haringen? Nou snap ik het hoor! U bedoelt van die goedbruinee? he?
----
B: Ja! Ja! Je bent er!
A: NAtuurlijk! Zo met dikke rus, is 't niet?

D*N: Plaatje 3: ( zingende visman weer) Spijtig maar die zijn niet meer te krijgen! (kale meneer met hoed) WAT?! ( en dan begint de hoed te vliegen)

Vieffan: plaatje 1: A: Nee, Die werden aan de Belgische kust gevangen... enne... het blijkt daat niet pluis te zijn... Leest u maa de krant van gisteren!
KD.:Plaatje 2: een silhouet rent over straat (lijkt me Lambik, of eventueel de look-a-like waar LdH het over heeft): "Wat mag daar aan de hand zijn? Gauw naar huis!"

KD.:Plaatje 1: Lambik zegt: "Sidonia, waar is de krant van gisteren? Er stond iets in over de Belgische zeevisserij!" Sidonia: "Oei! Ik heb er vanmorgen de kachel mee aangestoken, Lambik!"


D*N: Plaatje 2: suske of wiske, iig die met het blonde haar zegt: Wacht even....ik heb er de koppen uitgeknipt (  ) en ik geloof dat het bericht over de visserij op de achterkant staat.

KD.:Plaatje 3: Lambik, Sidonia, Suske en Wiske kijken samenn verbaast/geschokt naar een papiertje. Lambik zegt: "HO?" De anderen zeggen "!", " ?" en "?".
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2013, 09:47:57 »
ik kan daar wel mee leven, zal ik beginnen?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2013, 09:53:10 »
doe maar ::hug::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2013, 09:54:02 »
T schiet lekker op met jullie ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2013, 09:54:51 »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2013, 09:56:18 »
Schulz: plaatje 2: Bij Sidonia thuis. Lambiek zit in stoel. Sidonia zegt iets van we hebben geen vis meer, ga eens wat halen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2013, 10:09:37 »
Schulz: plaatje 2: Bij Sidonia thuis. Lambiek zit in stoel. Sidonia zegt iets van we hebben geen vis meer, ga eens wat halen.
Je moet je plaatje posten...  ::fluit::
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2013, 10:14:17 »
Schulz: plaatje 2: Bij Sidonia thuis. Lambiek zit in stoel. Sidonia zegt iets van we hebben geen vis meer, ga eens wat halen.
  ::ohno::
Je moet je plaatje posten...  ::fluit::

Sabotage ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2013, 11:26:35 »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [WIDM] Suske & Wiske
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2013, 16:00:52 »
Ich bin ein Bärliner!