Auteur Topic: Het Geheim van Gizeh- het verhaal  (gelezen 11499 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Gepost op: 14-04-2013, 18:20:32 »
Promo 1



Hier gelieve niet te posten aangezien hier het verhaal komt!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2013, 21:12:49 »
Intro


Dit is alvast de intro van het programma, hier start dus elke aflevering mee ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #2 Gepost op: 3-05-2013, 13:19:03 »
Introductie

15 januari 2013:

*GAAP* ‘Wat is het weer vroeg vandaag’. D*N probeert overeind te komen en doet net alsof hij een ouwe kerel is. Terwijl hij snel een advocaat toffee in zijn mond stopt om de honger te stillen voor de ochtend, start hij zijn laptop op. *15 nieuwe berichten* geeft zijn inbox aan. ‘Ow god, ik heb echt lang geslapen vandaag’. Snel scrolt hij door de e-mails heen. “Geheime aanbidder” zegt één van de e-mails. ‘Pff ik ben nu al verveeld’ D*n drukt op spam. “Complot nummer 9849203” is de volgende in het rijtje. ‘Zolang ik aan het eind iemand mag backstabben, altijd ja zeggen’. Tien van de e-mails zijn enquêtes. ‘Ik had me nooit moeten aanmelden voor dat gedoe, die 75 cent per ding spaar ik ook geen vakantie van bij elkaar’ zeurt hij. “Nieuwe apps” is de volgende e-mail. ‘ Oh oh ik ben benieuwd, mijn kokosphone kan wel een update gebruiken qua spelletjes’. “Twitter update”. ‘Dat zal Maikemeisje wel weer zijn, benieuwd waar ze nu vaart. Zo de laatste, hmm wat is dit’? “Geheim van Gizeh”. ‘Dat is raar, ik ken niemand die Todd heet, ik kan me geen ex vriendje bedenken die zo heet. Ach, misschien is hij wel leuk. Het Geheim van Gizeh, een nieuw concept en ik heb jou gekozen als presentator’! ‘Wat een eer, het klinkt leuk’ D*n is enthousiast aan het worden. *Fristi meisje is online* ‘Heey Schat’ verschijnt er op het scherm. D*n klaagt achter zijn laptop:’ Ik heb hier geen tijd voor, waarom moet ze altijd praten als ik bezig ben’. *Webcamboy3 is online*. ‘Oh god dat ook nog, ik moet hier weg’. D*n sluit snel alles af:’ Ik ben ook alweer laat’!

Op school blijven zijn gedachten bij de e-mail. ‘Wie zal ik meevragen’? Denkt hij. ‘Schulz is aan het trouwen, huwelijksreizen en is misschien nog iets te verliefd om zo lang van zijn geliefde weg te zijn. Dolfie dan? Die had niet heel veel tijd, of zou die ook al op vakantie gaan? Tdietz zou interessant zijn. Nee, die ging weer studeren. Nieky heb ik ooit ook mee samengewerkt, maar die kan ik na de laatste finale ook niet meer uitstaan’. Weer thuis verdiept hij zich gelijk in het spel. ‘Ik ga gewoon alleen. Dit moet me lukken. En een vakantie naar Egypte kan ik ook niet afslaan natuurlijk’. Snel begint hij te typen: ‘IK DOE HET’!


Geschreven door D*n
« Laatst bewerkt op: 3-05-2013, 13:33:46 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2013, 21:30:30 »
Aflevering 1: Introductie




Geschreven door Todd

PS: Ik ben echt aan het prutsen, de aflevering staat nu in het linkje hieronder ;D.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2013, 22:36:55 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2013, 20:32:45 »
Aflevering 2



Geschreven door Todd en D*n
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2013, 20:38:05 »
Hiernamaals 1:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #6 Gepost op: 19-05-2013, 19:18:00 »
Aflevering 3



Geschreven door Todd

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #7 Gepost op: 20-05-2013, 18:48:18 »
Hiernamaals 2:

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #8 Gepost op: 23-05-2013, 20:07:16 »
Aflevering 4



Geschreven door Todd


Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #9 Gepost op: 24-05-2013, 17:17:26 »
Gizeh, Egypte
Na een heerlijke lange nacht te hebben geslagen in het Gizeh Resort, staat Go Ahead op. Er wordt geklopt op de deur. "Hee K@ren!'" Het is de lieftallige assistente van Todd, die hem komt halen. "Ga je mee?" "Ja, ik kom eraan. Even kijken of ik alles heb." "Ik wacht beneden wel" zegt K@ren.

Go Ahead gaat nog even door zijn rugzak. Tandenborstel, gel, extra paar sokken...en dan opeens.... "Oh nee! Waar is mijn Geheimzinnige Steen?" Go Ahead gaat nog een keer door zijn rugzak. Maar hij kan niks vinden. Hij voelt zijn zakken na. Hij zoekt onder zijn kussen, onder het bed. Hij kijkt alle kasten na. Maar nee, nergens te vinden. Opeens staat K@ren weer in de deuropening: "Kom je nu nog? Het is tijd om naar The Kings Chamber te gaan!" Go Ahead: "Ik ben mijn Geheimzinnige Steen kwijt!"


Wie heeft Go Aheads Geheimzinnige Steen gestolen?

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #10 Gepost op: 28-05-2013, 19:28:46 »
Aflevering 5



Geschreven door Todd


Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #11 Gepost op: 28-05-2013, 19:44:43 »
Hiernamaals 3:

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #12 Gepost op: 2-06-2013, 15:09:25 »
*Flashforward


Citaat
Gefeliciteerd met jouw Kwartfinaleplaats! Jij mag je voegen bij de andere Kwartfinalisten in de Kings Chamber. De andere kandidaten wil ik vragen om mee te komen naar het Hiernamaals. Zowel de leden van Teotihuacán als Xi’an mogen deze keer mee. We hebben immers niet veel tijd meer.’ Todd kijkt naar de lucht. ‘Tijd waarvoor als ik vragen mag?’ Todd kijkt naar de lucht: ‘Zie je niet dat de zon aan het dalen is? Seth gaat zometeen weer de strijd aan met Horus en we weten allemaal wel wie dat gaat winnen. Dus we moeten haast maken, voordat je het weet is de Slachtnacht aangebroken. Gaan jullie mee?’ Todd loopt voor de kandidaten uit. Wie is toch die mysterieuze man?

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #13 Gepost op: 2-06-2013, 19:55:52 »
Aflevering 6



Geschreven door Todd



Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #14 Gepost op: 2-06-2013, 20:03:02 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #15 Gepost op: 5-06-2013, 13:42:29 »
Gizeh, Egypte

Deze avond bleef Niells iets langer hangen in het resort met zijn maatjes. Gewoon gezellig een feestje bouwen. Toen hij weer naar zijn kamer ging besloot hij nog even snel in zijn tas te kijken. Tot zijn schrik zag hij dat er iemand bij zijn tas heeft gezeten:' $%%##^^W! *****'! (dit is eruit gepiept wegens grof taalgebruik ;D). Iemand heeft Niells zijn steen gestolen. Hij stormt gelijk de kamers van de anderen in:' Wie heeft mijn steen'! Lucy:' Huh wat, ga weg ik slaap al, ik heb jouw stomme steen niet'.

Wie heeft de steen van Niells gestolen? Of heeft Niells zelf iets gedaan?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #16 Gepost op: 8-06-2013, 21:20:16 »
Aflevering 7



Geschreven door Todd


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #17 Gepost op: 8-06-2013, 21:30:54 »
De afgelopen weken hebben 19 kandidaten gestreden om ‘het Geheim van Gizeh’ te ontrafelen. Alleen de beste 8 wisten door te dringen tot de Kwartfinale. Bij deze presenteren wij u…..

De Kwartfinalisten


Notorious Nieky: Gelijk in het allereerste spel ‘D*ns Talkshow’ wist The Notorious Nieky zich gelijk al te plaatsen voor de Kwartfinale. Rustend op zijn troon in the Kings Chamber kon hij rustig afwachten wie de andere kandidaten waren die hem zouden vergezellen. Wat zou zijn tactiek zijn om zijn mede-kandidaten te vermorzelen? Nieky heeft in ieder geval één van de sterkste wapens in het spel in zijn bezit; de Rode Staf. Door middel van de Rode Staf kan Nieky nog invloed uitoefenen op het spel als hij al uitgeschakeld is. Hij verblijft namelijk nog een extra ronde in het Hiernamaals waar hij nog één keer zijn dolken mag gaan inzetten.


The Next Grand Player: In het tweede spel liet The Next GP zien waarom hij gezien kan worden als een titelkandidaat. Met een record-tempo wist hij zich te kronen tot winnaar van ‘De Som’. Vervolgens wist hij zich te bewijzen in ‘De Toto’ waarin hij alle wedstrijden won. The Next Grand Player staat bekend als een zekere Titelkandidaat. Next GP heeft gekozen voor de Oranje Staf. Deze Staf heeft een blokkerende werking. Next GP kan deze Staf één ronde inzetten en kan daarmee dolken die op hem gebruikt worden blokkeren. De dolken komen dan weer terug bij de kandidaat die ze ingezet heeft en werken tegen hem.




Go Ahead Gandhi: Gedreven door zijn gevoel voor vredelievendheid en eerlijkheid kondigde Go Ahead Gandhi aan geen dolken te gebruiken in het spel. Door middel van ‘De Veiling’ zag hij kans om zijn dolken op een juiste manier te besteden om op die manier de Kwartfinale te bereiken. Zou zijn vredelievendheid hem kunnen leiden tot de Overwinning? Go Ahead heeft een machtig wapen in de Kwartfinale. Door middel van zijn Paarse Staf heeft hij inzicht in het dolkengebruik van zijn mede-kandidaten. Hij zal als enige van alle kandidaten precies weten hoeveel dolken er ingezet zijn, door wie de dolken ingezet zijn en op wie de dolken ingezet zijn.


The Large Demolishing Hammer molletje: The LdHmolletje bleek geliefd te zijn door zijn mede-kandidaten die hem voordroegen voor de Kwartfinale in ‘De Som’. Vervolgens liet LdHmolletje zijn winnaarsmentaliteit te zien door in een duivels dilemma zijn mede-spelers  achter te laten en te kiezen voor de Kwartfinale. LdHmolletje heeft gekozen voor een agressieve manier van spelen. Hij is de bezitter van de Blauwe Staf. Elke ronde die hij overleeft in de Kwartfinale levert hem 2 extra dolken op. Het lijkt een wijs besluit voor de andere kandidaten om nog even vrienden te blijven met Ldhmolletje
« Laatst bewerkt op: 8-06-2013, 21:33:22 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #18 Gepost op: 8-06-2013, 21:31:40 »

The Marvelous Molière: Gedreven door de nakende Slachtnacht sloeg The Marvelous Molière in ‘De Bankoverval’ toe. Als een ware teamspeler leidde hij zijn team tot de overwinning en stal daarmee de harten van het publiek. The Marvelous Molière zal dan ook als Publiekslieveling de Kwartfinale ingaan. Molière is de houder van de Gele Staf. Daarmee heeft hij zich verzekerd van de Geheimzinnige Steen of Stenen van de eerste kandidaat die zal afvallen in de Kwartfinale. Mocht hij uiteraard zelf niet als eerste afvallen.


The Sublime Super Starlight: Triple S liet voor de eerste keer haar gedrevenheid zien in de ‘Gizeh Resort: Check-Inn’. Toen het haar maar niet lukte om zich te plaatsen voor het spel, dreigde ze met stoelen te gaan smijten. Uiteindelijk wist ze toch nog de Kwartfinale te bereiken door op overtuigende wijze Bassteijns en haar maatje Bjorrn te verslaan in ‘de Radiostoring’. Het wordt nog een hele klus om Starlight uit te schakelen. Zij kan zichzelf namelijk één ronde immuun maken voor dolken als zij gebruik maakt van haar ‘Zwarte Staf’.



The Swifty Swifty: Rustig en kalm als altijd wachtte The Swifty Swifty haar kansen af om toe te slaan. Met een eindeloos geduld wist ze precies wanneer ze moest pieken en toe moest slaan. Tijdens de Egg-game bleek Swifty op een enorme achterban te kunnen rekenen.  Door haar swifte gedrag kan ze gezien worden als de Underdog.  De andere kandidaten zouden de hulp van Swifty nog weleens goed kunnen gebruiken. Swifty is namelijk de houder van de Witte Staf en kan een bondgenoot helpen door hem of haar één ronde immuun te maken voor dolken.


The H.I.D.M (The Horrible Incredible Destructable Mastermind): The H.I.D.M werd voor uitgeschakeld gewaand door de andere kandidaten. In een verborgen gedeelte onder de grond in de piramide ‘De Onderwereld’ vocht H.I.D.M voor zijn laatste kans. Hij wist alle andere uitgeschakelde tegenstanders te verslaan en wist ‘De Onderwereld’ te overleven. HIDM kan in de Kwartfinale gebruik maken van zijn ‘Gouden Staf’. Hiermee is hij immuun voor dolken, tenzij zijn tegenstanders beslissen om hem unaniem het spel uit te werken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Geheim van Gizeh- het verhaal
« Reactie #19 Gepost op: 12-06-2013, 22:02:02 »
Aflevering 8



Geschreven door Todd



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human