Poll

Wie heeft de beste foto opgestuurd?

Schulz
6 (22.2%)
Fabiann
6 (22.2%)
LdHmolletje
1 (3.7%)
Daisy
4 (14.8%)
KD.
8 (29.6%)
mollenvanger22
2 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 5-05-2013, 22:01:27

Auteur Topic: [PT] Holland's Next Top Model  (gelezen 26654 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #100 Gepost op: 28-04-2013, 18:20:59 »
Robbie zou mijn inzending oploaden voor de jury:

bij deze dus:
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #101 Gepost op: 30-04-2013, 11:25:31 »
Ik heb tijd gevonden om jullie deel 2 te jureren  ;D Ik vond ze heel erg goed.  Vanavond ga ik waarschijnlijk naar opdracht 1 kijken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #102 Gepost op: 5-05-2013, 13:03:12 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #103 Gepost op: 5-05-2013, 13:09:04 »
Leuk al die verschillende opvattingen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #104 Gepost op: 5-05-2013, 13:11:22 »
Spannend!  ::joehoe::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #105 Gepost op: 5-05-2013, 13:16:01 »
De jurering van de modeshows:

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het lastig vind dit keer. Vorige keer heb ik extra punten gegeven als mensen iets extra’s hebben gedaan, maar dit keer is ons als jury gevraagd om rekening te houden met de opdracht. Vandaar dit keer geen extra punten voor extra werk.

Ik heb iedereen beoordeelt zoals ik dat ook bij Runway had gedaan, door middel van een punten formulier op de verschillende vereiste van de opdracht.

Schulz
Thema (7/10): Blauw is een ruim thema, misschien wat simpel gekozen. De uitleg en het verhaal erachter zijn echter wel overtuigend, waardoor het thema origineler wordt in mijn ogen.
Muziek (3/6): Aangezien er meerdere liedjes zijn gekozen kijk ik naar hoe ze passen bij elkaar en bij de show. Alle drie de liedjes hebben dan wel te maken met het thema ‘blauw’, maar passen eerlijk gezegd niet zo heel goed bij elkaar.
Catwalk (5/6): Heel leuke catwalk en zeker ook origineel, omdat je de catwalk eigenlijk ook niet ziet.
Kleding: er hoefde maar drie outfits    gekozen te worden, dus beoordeel ik ze ook via ‘categorie’.
- Outfit 1 (3/6): (man in pak). Het past goed bij het thema en de rest, maar niet heel speciaal.
   - Outfit 2 (3/6): (vrouw in jurk). Hetzelfde als de man hierboven.
- Outfit 3 (3/6): (vrouw in badpak). Hetzelfde als bij outfit 1 en 2. Ik vind dat de outfits goed bij elkaar passen, omdat er in alle drie de outfits een soort van macht en afstandelijkheid wordt uitgestraald.
Totaal:  24 punten

Fabiann:
Thema (7/10): het thema is zeker origineel, maar wat minder goed uitgelegd. Wel leuk dat het met die band is gecombineerd.
Muziek (5/6): Past heel goed binnen het thema, de catwalk en de outfit. Heel erg goed gekozen.
Catwalk (4/6): Origineel gevonden. Mooi plaatjes van de catwalk en een goede uitleg.
Kleding:   
- Outfit 1 (3/6): Een originele outfit, past goed binnen het thema en de muziek. Het is dan misschien niet heel casual, maar dat is vrij moeilijk met het thema dat je gekozen hebt.
   - Outfit 2 (4/6): Hetzelfde verhaal als hier boven, alleen past het in mijn ogen iets meer bij het uitgaansleven dan outfit 1 bij werkkleding paste. Vandaar dat deze (en outfit 3) een puntje meer heeft.
- Outfit 3 (4/6): Ook een mooie outfit, alleen een beetje onhandig zwemmen met zo’n grote ster.
Totaal: 27 punten
Ldhmolletje:
Thema (8/10): ik vind het echt een leuk thema, vooral omdat er hier een doelgroep mee is aangewezen. Origineel is het ook en ik vind het ook gewoon een grappig thema :p
Muziek (4/6): Leuk nummer. Past goed bij het thema en is ook wel vrolijk. Dus deze is goed gekozen.
Catwalk (3/6): Deze vind ik wat jammer, aangezien de catwalk ‘slechts’ een rode loper is. De locatie is daarentegen wel mooi, net zoals dat de modellen uit een vliegtuig stappen.
Kleding:   
- Outfit 1 (3/6): Leuk gekozen, alleen blijft het enkel een stewardessenoutfit, en dat is wel wat simpel gekozen binnen het thema.
- Outfit 2 (2/6):  Beetje jammer. Helaas geen uitleg waarom het binnen het thema past. Het past bij de kleuren genoemd in het introstukje, maar heeft weinig te maken met Schiphol.
   - Outfit 3 (2/6): Zie het commentaar bij outfit 2, dat geldt hier ook.
(2 punt als het binnen het thema past, 2 punt als het binnen de collectie past, 2 punt voor originaliteit)   
Totaal:  22 punten

Daisy:
Thema: (8/10): Erg tof en origineel thema met een vrij duidelijke uitleg.
Muziek (3/6):  Titel past op zich goed bij het thema, maar de tekst die gezongen wordt niet echt. Het deuntje is daarentegen wel goed.
Catwalk (2/6): Catwalk is wat simpel. De catwalk zelf (locatie buiten beschouwing gelaten) is een normale catwalk en heeft weinig te maken met het thema, waarvoor ik bij de vorige wel punten heb gegeven.
- Outfit 1 (2/6): Past dan wel binnen het thema, maar voldoet niet echt aan de beschrijving van de outfit. Er staat geen uitleg waarom het werk op het werk te dragen zou moeten zijn.
- Outfit 2 (4/6): Past goed binnen het thema en is goed gekozen. Het is misschien niet altijd even handig lopen in zo’n ding, maar past zoals ik al zei goed in het thema.
- Outfit 3 (3/6): Ook deze past goed binnen het thema. Wel jammer dat het niet echt een badpak is, maar wel binnen het thema en origineel.
Totaal: 24 punten


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #106 Gepost op: 5-05-2013, 13:17:26 »
KD.
Thema: (7/10): Leuk thema, om de geschiedenis erin te verwerken. Uitleg is ook goed. Wat ik dan persoonlijk jammer vind is dat er niet een onderwerp is gekozen, maar een periode over tijd – dat is echter persoonlijk. Ik vind het zelf leuker als er zoals hierboven ‘toekomst’ of ‘recycling’ wordt gekozen, maar dat is natuurlijk een smaakdingetje.
Muziek (3/6): Ik hoor niet precies waar het over gaat, want zo goed kan ik ook geen Frans, maar vind het wel een lekkere beat. Wel jammer dat het alleen maar om het tempo gaat, volgens de beschrijving en er geen groter verhaal achter zit.
Catwalk (4/6): Een hele mooie catwalk, mooi licht en mooi dak.
   - Outfit 1 (4/6): Past mooi binnen het thema, en een goede uitleg. Veel punten dus.
- Outfit 2 (4/6): Past ook mooi binnen het thema, en extra punten voor de verwijzing naar Marie – Antoinette. Dat vond ik leuk.
- Outfit 3 (2/6): Wat minder punten. Deze vind ik iets minder origineel en wat ook jammer is (en dat heb ik hier bij outfit drie mee berekend, bij die andere niet, is dat de kledingstukken qua uiterlijk niet heel goed bij elkaar passen.
Totaal: 27 punten

Mollenvanger
Thema: (7/10) Origineel thema, zo buiten  de Westelijke modewereld. Goede uitleg en prima keuze.
Muziek (2/6): Niet heel origineel en gezongen door een artiest die ‘westelijke’ muziek gemaakt heeft. Het was hier misschien leuker geweest als je het ook gekoppeld had aan een traditionele Afrikaanse muzieksoort.
Catwalk (3/6): Leuk, maar wel jammer dat er geen catwalkplaatje is (al is dat moeilijk te vinden in het Krugerpark neem ik aan). Verder is het een prima locatie voor de show.
- Outfit 1 (3/6): Past gewoon goed in het thema, maar is niet zo bijzonder. Ook jammer dat er wat weinig uitleg bij zit.
   - Outfit 2 (2/6): Zie outfit 1 en het lijkt ook wel wat sneller gekozen te zijn.
   - Outfit 3 (2/6): Zie uitleg outfit 2.
(2 punt als het binnen het thema past, 2 punt als het binnen de collectie past, 2 punt voor originaliteit)   
Totaal: 19 punten

Mijn ranking van hoog naar laag is: (bij gelijkspel in punten heb ik gekozen voor persoonlijke voorkeur, gebaseerd op ‘het complete plaatje’.
- KD.
- Fabiann
- Daisy
- Schulz
- Ldhmolletje
- Mollenvanger

Schulz: Pluspunt:schitterende locatie en catwalk! En toevallig een favoriete kledingkleur van mij gekozen  ::bravo:: Minpunt: niet alle muziek is passend.

Fabiann: Pluspunt:Super avondjurk! Minpunt:Badpak met één mouw  :-\\

LdHmolletje: Pluspunt:Origineel thema. Minpunt: badkleding te gewoontjes.

Daisy: Pluspunt:  ::bravo:: voor het derde model in badkleding. Minpunt: catwalk te sober.

KD. : Pluspunt:derde model is werkelijk prachtig met mooie lingerie. Minpunt: het tweede model  :o en die strik  :-X

mollenvanger22: Pluspunt:de kleurrijke bikini. Minpunt:de catwalk zelf is niet te zien.


6 punten voor Schulz
5 punten voor Fabiann
4 punten voor KD.
3 punten voor Daisy
2 punten voor MV22
1 punt voor LdHmolletje

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #107 Gepost op: 5-05-2013, 13:17:53 »
Waarde Robbie,

Opdracht 2 deel 1

Schulz:
Thema: 9   Ik vind het thema leuk gevonden. Je hebt je er ook erg in verdiept en dat in je presentatie meegegeven. Ik vond het hierbij wel jammer dat het te veel een opsomming werd en daardoor niet samenhangend genoeg. Ook heb je ook niet expliciet genoemd waarom je dit thema gekozen hebt. De uitwerking ervan en de keuze ervoor waren echter zo goed dat je alsnog een dikke 9 verdiend.
Muziek: 7  Ik vond de muziek in veel gevallen goed passen bij het gekozen moment van spelen. Het grote minpunt is de duur van de liedjes. Je hebt nergens aangegeven dat er korter geluisterd moet worden dan het hele lied en dus duurt jouw modeshow in mijn ogen veels te lang voor 3 of in jouw geval 5 modellen. Er wordt ook gezongen bij de liedjes die draaien als modellen op de catwalk staan waar in mijn ogen de focus vooral op de modellen moet liggen. Daarbij vond ik het liedje Fisch in Wasser niet in het geheel passen en niet om aan te horen.
Catwalk: 7,5 Sinds wanneer kunnen modellen over water lopen? De locatie is leuk bedacht en je hebt ook toegelicht dat er vlonders onder het water zitten, waardoor jouw ideeën toepasbaar zouden zijn. Ik vind het echter een beetje onrealistisch en slecht voor het milieu. Daarnaast heeft de tweede locatiefoto ook minder aantrekkingskracht dan de eerste, waardoor je ondanks de prachtige locatie niet aan het maximum aan punten komt.
Modellen: 8,5 Ik beoordeel alleen de eerste 3 modellen vanwege de opdracht. Het eerste model is niet mijn smaak, maar alles bij elkaar staat hem zo goed en het matcht perfect, waardoor dit uiteindelijk toch een goede keus is geweest. Model 2 is helemaal super. Ze ziet er goed uit en die jurk accentueert haar sterke kanten, omdat jouw beschrijving echter niet helemaal matcht toch een klein minpuntje. Ik denk dat de huidige jongerengeneratie niet op afstand blijft, maar er op afspringt :D!
Het derde model ziet er ook weer prima uit. Het past prima binnen het thema, maar in dit geval een grote minpunt in verband met het verschijnen van meerdere modellen op hetzelfde moment die de aandacht van haar afleiden (meerdere meerminnen stijgen op uit het water, dit zou zelfs nog een groter minpunt kunnen zijn wanneer er een ander prachtmodel uit het waterkomt, maar aangezien ik dat niet weet, zal ik het bij 1 groot minpunt houden). Het geheel bij elkaar is erg goed, gezien de verschillende tinten blauw. Vandaar een 8,5.
Het geheel: 8   Alles bij elkaar is het een prachtige show, welke mij gezien de muziek wel te lang duurt. Daarbij is de locatie gezien het weer nog niet helemaal tot bloei gekomen en moet er hier en daar wel erg veel gebeuren om deze modeshow te realiseren.
Bonus-/minpunten: -2 (+alles zat erop en eraan +model 4, -liedje Fisch in Wasser, --2 modellen te veel, - model 5)

38

Fabiann:
Thema: 7,5 Je krijgt met name punten voor je fantasie in deze. Het is een leuk idee om met de modellen de toekomst in te gaan. Helaas heb je ons echter, behalve qua muziek welke niet mijn smaak was, niet meegenomen in je fantasie door er meer over te vertellen en de reden erachter te delen.
Muziek: 8 De muziek was dus niet mijn smaak. Het was echter wel toepasselijk en als je het speelde tijdens het verder doornemen van je modeshow kon je het wel voorstellen en vet dat ze live kwamen optreden.
Catwalk: 7,5 De catwalk en het spelen van muse op de achtergrond zou meer aandacht kunnen trekken dan de modellen zelf. Daarbij heb ik moeite met het voorstellen hoe de modellen hier goed op uit kunnen komen, want zouden we in het donker met maar 1 of een paar spotlights niet enkele details missen?
Modellen: 7 De casualkleding vind ik persoonlijk niet casual, maar misschien in de toekomst wel. De avondkleding vind ik te sletterig. Ik hoop niet dat onze kinderen er later zo bijlopen. De zwemkleding kan ik daarentegen wel waarderen al denk ik niet dat je daar graag mee gaat zwemmen.
Het geheel: 7,5 Het vraagt wat fantasie, maar dan zie je al met al wel dat het bij elkaar past.

37,5



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #108 Gepost op: 5-05-2013, 13:18:08 »
Waarde Robbie,

Opdracht 2 deel 2 :P

Ldhmolletje:
Thema: 6,5 Vliegtuigen als uitgangspunt nemen bij een modeshow is origineel, maar om dan daarbinnen het personeel als uitgangspunt te nemen is wel raar. Waarom? Dat beperkt de afzetmarkt van de producten. Het voordeel is wel dat je inderdaad kunt wegdromen zowel bij vliegtuigbestemmingen als bij stewardessen :-#
Muziek: 6,5 Bij het thema is het heel toepasselijk gekozen. Ik vind het echter wel raar dat als je het op een vliegveld doet je een taxi-muziekje moet opzetten :-#! Daarbij vind ik dat er bij muziek voor op de catwalk niet gezongen moet worden, want de focus moet volledig op de modellen liggen. Daarnaast zouden landende en opstijgende vliegtuigen de muziek kunnen verstoren.
Catwalk: 6,5 Als je dan toch een vliegveld met vliegtuig als locatie neemt, neem dan ook een vleugel van een vliegtuig als catwalk. Doe het gelijk ook goed. Een rode loper vind ik wat te gewoontjes en op een vliegveld kun je niet zo maar belichting regelen voor op de loper en moet je hopen op een lekker zonnetje als spotlight.
Modellen: 7 De modellen zijn stuk voor stuk knap. Helaas niet allemaal oprecht vrolijk. Verder hebben de modellen afzonderlijk mooie outfits aan. Al vind ik de eerste voor casual iets te uitdagend (wel heerlijk om bij weg te dromen ;)). De tweede outfit is prima. Het accentueert de lichaamsrondingen en is netjes maar toch ook speels door de riem. Het derde model heeft een leuke bikini, maar niet heel bijzonder voor een modeshow. Heeft ze trouwens een navelpiercing :O niet ok (voorbeeldfunctie). Daarnaast passen de outfits van de modellen niet helemaal bij elkaar, de derde valt een beetje buiten de boot of vliegtuig in dit geval, want ze mist het accent lichtblauw.
Het geheel: 6,5 Over het geheel valt weinig meer te zeggen naast hetgeen ik al gezegd heb en het cijfer spreekt dan ook wel voor zich.

33

Daisy:
Thema: 7,75 Het gekozen thema is actueel en erg interessant in deze tijd. Ik mis alleen wel de diepgang. In tegenstelling tot Fabiann heb jij je echter wel verantwoord.
Muziek: 8,25 Net als Fabiann muziek met weinig zang/tekst wat erg prettig is bij een modeshow :). Daarbij valt dit meer in mijn straatje :).
Catwalk: 8,5 De catwalk is prachtig aangelegd zo midden in de kringloopwinkel. Het publiek/jury kan het goed zien.  De catwalk is verder niet zo bijzonder. Hij is helemaal wit en heeft geen ophoginkje of podiumpje onderweg waar de modellen nog meer in het middelpunt kunnen staan.
Modellen: 7,5 Ik vind zowel model 1 als haar outfit wat flets. Ze kijkt er niet echt vrolijk bij en het jurkje mist kleur. Het tweede model daarentegen zit vol met kleuren. Ik vind hem iets te opvallend en bombastisch maar daar is deze ook voor gemaakt. De derde en laatste outfit vind ik daarentegen echt super. Niet alleen recyclen maar ook retro dat is dus dubbel en dwars geslaagd. De eerste outfit valt ten opzichte van de andere twee uit de toon wat het minder een geheel maakt. Erg jammer.
Het geheel: 8 Alles bij elkaar zit het goed in elkaar. Je hebt er een mooie modeshow van gemaakt binnen een kringloopwinkel met toepasselijke muziek en outfits. Op alle gebieden een ruime voldoende gescoord, maar geen echte uitschieter of toch wel?
Straf-/Bonuspunt: 1 (retrobadpak)
41


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #109 Gepost op: 5-05-2013, 13:18:33 »
Waarde Robbie,

Opdracht 2 deel 3  ::rofl::

KD.:
Thema: 9 Het thema is erg tof. Het is helaas niet verantwoord, maar wel tot in de puntjes uitgewerkt :)! Wel vind ik het een beetje voorspelbaar om iets met de Franse ;) mode te doen. Door de mengelmoes van drie verschillende eeuwen krijg je van mij een 9.
Muziek: 7,75 De muziek is erg toepasselijk en leuk voor het scheppen van de Franse sfeer. Er wordt helaas wel in gezongen.
Catwalk: 9,25 Het is vergelijkbaar met dat van Daisy, maar het zit echt op een geweldig locatie. Vandaar dat je toch nog wat hoger scoort.
Modellen: 6,5 Het grootste minpunt aan je presentatie zijn de modellen. De lange zwarte rok is te overheersend bij het eerste model wat het degelijke Bretonse shirt overschreeuwt. Het riempje, ketting en ring zijn leuke accessoires maar kunnen ook geweerstand brengen tegen de zwarte rok. Ook haar uitstraling is te verlegen. Het tweede model draagt mij een iets te bombastisch en opvallende outfit, ook de make-up is niet echt naar mijn smaak, maar de ketting en riem zijn wel gaaf in het geheel. Ik mis bij het derde model haar uitstraling, maar de outfit is wel uitdagend. Het is in interessante keuze en ik moet zeggen ook wel geslaagd. Het mist alleen de witte teint die de andere 2 outfits wel hebben en valt daardoor een beetje buiten de boot.
Het geheel: 8,5 De hele show bij elkaar is prima op elkaar afgestemd. Door de keuze voor die 3 eeuwen gaf je jezelf veel speelruimte en daar heb je gretig gebruik van gemaakt. De modellen miste helaas hier en daar wat uitstraling en de witte teint was bij het derde model ver te zoeken. Al met al door de opzwepende muziek en de prachtige locatie toch voor het geheel een 8,5.
Bonus-/minpunten: 1 (+uitgebreide beschrijvingen)
42

Mollenvanger22:
Thema: 9 Ik vind het echt een superleuk thema, goed beschreven en verantwoord. Het spat er echter net iets minder vanaf als jij belooft ;)!
Muziek: 8 Het schept prima de Afrikaanse sfeer. Helaas wordt er in gezongen, maar wel door Shakira (zwijmel) (vandaar klein plusje t.o.v. KD.)
Catwalk: 6 Een park verbouwen alleen maar voor een modeshow; ik hoop niet dat je dat meent :O; omdat ik niet weet hoe erg dat het milieu schaadt gezien de keuzes die je daarbij zou maken trek ik daarvoor niet te veel punten af en omdat het verder een prachtige locatie is, verdien je voor de fantasie ook wel weer punten. Ik mis echter te veel informatie om dit onderdeel goed te beoordelen, want hoe ziet jouw catwalk er nou eigenlijk uit? Een 6 voor het op gang brengen van mijn fantasie en de interessante locatie.
Modellen: 7,5 Ik vind het eerste model echt heel goed. Ze zou overal kunnen werken in die outfit en ziet er toch nog erg vrouwelijk uit. De ketting is in deze echt een extra plusje, maar een witte haarband een minnetje (steekt een beetje tegen de rest af). De tweede outfit wordt ook gekenmerkt door de Afrikaanse stijl. Het bevat de kleuren van Afrika en het model heeft ook echt pit. Ik mis wel wat accessoires. De derde outfit is inderdaad Afrikaans gezien de gebruikte kleuren en het model, maar ik vind het te gewoontjes voor een modeshow. Ze heeft daarentegen wel echt een modellenlook :)! De drie outfits zijn alle drie Afrikaans maar ik mis een verdere connectie. Daar had je meer uit kunnen halen.
Het geheel: 7,5 De keuze voor Afrika vind ik superleuk en je hebt er op interessante wijze invulling aangegeven. Het is wel jammer dat de catwalk in mijn ogen nog niet helemaal af was en de outfits geen geheel vormden.
Bonus-/strafpunten: -1 (- Muziek had echt Afrikaans kunnen zijn door in plaats van Shakira Afrikaanse mannen/vrouwen te laten knallen)
36,5

Dit maakt de score: KD. 6, Daisy 5, Schulz 4, Fabiann 3, Mollenvanger22 2 en LDHmolletje 1

Succes ermee  ::)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #110 Gepost op: 5-05-2013, 13:19:08 »
Hey Robbie,

Ik wilde dit eigenlijk vandaag uitgebreid doen, maar de plannen zijn gewijzigd en ik ben waarschijnlijk tot vanavond laat weg. Daarom nu alleen even met punten beoordeeld. Ik zal later hier en daar nog wat toelichten, mocht iemand daar behoefte aan hebben.

Hier mijn beoordelingen:
Opdracht 2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #111 Gepost op: 5-05-2013, 13:21:33 »
Degene met de meeste punten kreeg 6, die met de minste 1. Na alles bij elkaar opgeteld te hebben, was voor deel 2, dit de score:
Schulz: 14
Fabiann: 18
LdHmolletje: 6
Daisy: 15
KD.: 21
mollenvanger22: 11

Ook deze werden weer herleid naar de 6 tot 1 punten, en dwz:
KD. -> 6 punten
Fabiann -> 5 punten
Daisy -> 4 punten
Sculz -> 3 punten
mollenvanger22 -> 2 punten
LdHmolletje -> 1 punt
« Laatst bewerkt op: 5-05-2013, 13:29:42 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #112 Gepost op: 5-05-2013, 13:22:44 »
En dan de fotoshoot! Hierbij alvast de punten van het publieke adhv de poll:
Schulz    6 (23.1%)
Fabiann    6 (23.1%)
LdHmolletje    1 (3.8%)
Daisy    4 (15.4%)
KD.    7 (26.9%)
mollenvanger22    2 (7.7%)


En dan nu de jurering:
Hier de punten voor de fotoshoot van Wit & Zacht wc-papier:

6 punten voor Fabiann. Superschattig! En overduidelijk wit en zacht en wc-papier.

5 punten voor MV22. Een snoepje, jouw model.Net iets minder duidelijk het zachte naar voren laten komen.

4 punten voor Daisy. Goed op de actualiteit ingespeeld en grappig gedaan.

3 punten voor Schulz. Superfoto, maar door het hoekige van de gebogen arm komt het niet zacht over.Jammer dat het model niet echt in het veld staat, maar ik neem aan dat dat wel de bedoeling was, dus voor het idee een puntje meer dan LdHmolletje.

2 punten voor LdHmolletje. Ja, echt een superfoto.

1 punt voor KD.. Gedurfd.De tegenstelling komt goed over: wit/zwart - zacht/hard, maar bij reclame moet in één oogopslag duidelijk zijn waar het om gaat en hierbij denk je als eerste: maf & onhandig  ;D
Deze was niet zo moeilijk te beoordelen:

Opdracht 1, van hoog naar laag:
- Daisy (leuk gedaan, met fotoshop!)
- KD (punten op originaliteit!)
- Schulz (ja, een model, maar wel een locatie)
- Mollenvanger (hetzelfde als bij Fabiann, maar deze foto vind ik persoonlijker net iets beter bij de reclame passen dan die van Fabiann)
- Fabiann (één foto, weinig tekst, geen locatie)
- Ldhmolletje (één foto, past minder bij de campagne dan die van Fabiann, vind ik)


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #113 Gepost op: 5-05-2013, 13:24:22 »
Opdracht 1 deel 1

Schulz: Het is een prachtige vrouw. Het is een prachtige jurk. Je hebt dus zeker smaak, maar laten we eens even kijken naar de criteria:
*Pose- Het lijkt erop dat ze niet echt geinteresseerd is in ons artikel. Ik zou me kunnen voorstellen dat de hand in de zij is om haar WC-jurk omhoog te houden wat wel zou laten zien dat het WC-papier erg zacht is en makkelijk over de huid glijdt. Al met al is het toch het geen gepaste pose (4)
*Setting- Het is fijn dat het model zich zelfverzekerd genoeg voelt in deze outfit om in een vol stadion te staan. Anderzijds vind ik het jammer dat het WC-papier wordt gebruikt voor het smijten in plaats van het sch*****. Ons publiek is daarbij ook breder dan sportsupporters. Dit onderdeel is dan ook onvoldoende (4).
*Kledij – Na de verschillende minpunten moet ik wel eerlijk bekennen dat de jurk geweldig is. Het figuur van het model komt er prachtig in naar voren en dit verdient dan ook een tien (10)
*Boodschap- De boodschap die de foto uitstraalt is negatief. Allereerst heb je dus de fans in het stadion die met het artikel smijten. Daarnaast staat er River op het scorebord wat bij mij de associatie brengt dat de fans alles laten lopen om rivieren te creeren. Dit is misschien wel wenselijk voor ons product maar niet echt een fijne gedachte bij een product en dan nog het ongeinteresseerde model die het niet interessanter maakt. Dat maakt de score op dit punt een vier (5).
*Doeltreffendheid van de foto voor de campagne- Ons doel is om zoveel mogelijk artikelen te verkopen. Ik zie kansen bij de mannen die door het model en de setting (stadion) van hun stoel geblazen worden en bij kledingmakers die ook creatief willen zijn met wc-papier om zo een gat in de markt aan te boren. Dames zullen de deze campagneposter echter minder waarderen en ook zal de sportassociatie ook nog wat klanten kosten. (6)
Bonus-/Strafpunten: -1 (+Gedurfde locatie, --identieke jurk als een ander model)
Totaal: 28

Fabiann: Jouw model groeit met Wit Zacht WC-papier op, prachtig!
*Pose: Met het hoofd liggen op het toiletpapier is erg goed gekozen. Het maakt de uitstraling van het WC-papier zijdenzacht en dat past prima bij onze campagne. (8,5) Liggen en/of liever kijken had kunnen zorgen voor een hogere score
*Setting: Tegen een witte achtergrond ten midden van wc-rollen is een degelijke keuze en pakt in dit geval dan ook prima uit (7)
*Kledij: Een mooi wit t-shirt is ook bij zo’n klein kind prima gekozen. Het witte elastiekje is ook goed al zie je ook het zilveren stukje hiervan. Het babyuitje geeft het echter weer een mooie zachte uitstraling (8) 
*Boodschap: WC-papier zacht voor elk deel van je huid, voor groot en klein, laat het dus ons Wit Zacht WC-papier zijn! De foto inspireerde mij tot deze boodschap. (8) Ik mis dan echter wel een broer of de ouders die deze slogan onderstrepen.
*Doeltreffendheid van de foto voor de campagne: Iedereen die wat met kinderen heeft, zal deze foto kunnen waarderen. (8,5)
Bonus-/Strafpunten: 0 (+:Wit thema, -: Niet als enige een klein kindje)
Totaal: 40

LDHmolletje: Beautiful dress, all women would love to wear it !
* Pose: Zie Schulz :P (4)
* Setting: Zie Fabiann :P (7)
* Kledij: Zie Schulz :P (10)
* Boodschap: Laat ze maar lekker rollen :P; het is fijn om te zien dat de wc-rollen zo soepel uit rollen en voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden, maar het ongeïnteresseerde is in deze wel een minpunt (7).
*Doeltreffendheid van de foto voor de campagne: WC-papier voor om je huid. Dat is niet helemaal wat wij voor oog hadden. Mannen (door het model) en kledingmakers zullen het wel kunnen waarderen. (6)
Bonus-/Strafpunten: -2 (--:Identieke jurk als een ander model)
Totaal: 32

Daisy:   Ons product is inderdaad van koninklijke kwaliteit. Of onze koningin dan het ideale model is, is echter nog wel de vraag, zeker gezien de kledingkeuze.
*Pose: Prima keuze. Ben je links of rechts, je wordt hoe dan ook blij van het product gezien de mooie glimlach(8).  Het bovenste deel van het lichaam heeft echter wel minder met toiletpapier te maken dan het onderste deel wat je niet ziet.
*Setting: Ook hier is de witte achtergrond gewoon degelijk(7).
*Kledij: Ingepakt zijn in wc-papier is leuk, maar als je het doen, kun je het ook echt supermooi doen, zie 2 andere modellen.(6)
*Boodschap: Neem het zachtste wc-papier dat er is, het maakt niet uit of je links of rechts bent. Neem! De nadruk ligt echter net zoveel op oranje als op wit.(7,5)
*Doeltreffendheid van de foto voor de campagne: Het is fijn om te weten dat de koningin ons product waardeert, maar enerzijds zijn er mensen die zich tegen het koningshuis afzetten en anderzijds heb je mensen die zichzelf niet zoveel waard vinden als de koninklijke familie. Daarbij zal deze foto ook nogal wat weerstand op kunnen roepen vanwege de kleding van Maxima.(6)
Bonus-/Strafpunten: 0 (+gedurfd, --te gedurfd)
Totaal: 31,5

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #114 Gepost op: 5-05-2013, 13:24:38 »
Waarde Robbie,

Opdracht 1 deel 2 :P

KD.: De enige foto in de natuurlijke setting van toiletpapier en onbewerkt door de fotograaf is gewaagd, voldoen ze aan de criteria?
*Pose: De voet op de wc-bril lijkt me wat onhygienisch, maar wat geweldig is het zien van de behoefte om het WC-papier van rol te krijgen. Daarnaast benadrukt die ook de stoute kant die we allemaal wel hebben, of die normaal gesproken op de WC tot uitdrukking komt, is wel de vraag. (7,5)
*Setting: De natuurlijke setting kan ik erg waarderen. Het maakt het WC-papier toegankelijk. De kleine gekleurde dingen leggen de nadruk op het witte midden ondanks de verschillende lichtvallen. De ruimte is wat krap, maar wel grappig als je denkt aan het kleinste kamertje (9).
*Kledij: Door de nadruk op het midden had je hier met witte kledij meer aan de naam van ons product kunnen voldoen. Verder is de kleding ook niet echt modelwaardig. (6,5)
*Boodschap: Het papier is goed genoeg voor de grote boodschap! Het is sterk, wit en rolt goed. Je moet er wel een beetje ondeugend voor zijn, beetje mysterieus. (7)
*Doeltreffendheid van de foto voor de campagne: De stoute kanten van de mensen wordt aangesproken. Het is fijn dat iedereen dit heeft, maar sommige zullen hier te hygienisch voor zijn en sommige onderdrukken die kant. (7)
Bonus-/Strafpunten: 2 (+++eigen foto, -ninjalook)
Totaal: 39

Mollenvanger: Simpel in gebruik en aantrekkelijk (laat niet los) klinkt als een goede combi.
*Pose: Goed om te zien dat het simpel in gebruik is en voor de achterkant bestemd is. Ze is er zelfs helemaal door geobsedeerd (9).
*Setting: De wc-houder die niet in de buurt van de wc staan is een beetje raar. Verder is het wel degelijk (6,5).
*Kledij: Het is schattig maar niet zo maagdelijk wit als ons product. (7)
*Boodschap: Zo simpel in gebruik en aantrekkelijk dat je er een bende van maakt. (7,5) Is een bende wenselijk?
*Doelgerichtheid van de foto voor de campagne: Zie Fabiann (8)
Bonus-/Strafpunten: -1 (-Niet als enige een kindje)
Totaal 37

Dat maakt Fabiann de winnaar: 6 punten, gevolgd door KD.: 5, Mollenvanger22: 4, LDHmolletje:3, Daisy:2, Schulz: 1

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #115 Gepost op: 5-05-2013, 13:25:23 »
Hier mijn beoordelingen:
Opdracht 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #116 Gepost op: 5-05-2013, 13:26:02 »
 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #117 Gepost op: 5-05-2013, 13:45:11 »
De uitslag van de fotoshoot...

Schulz: 18
Fabiann: 23
LdHmolletje: 11
Daisy: 16
KD.: 23
mollenvanger22: 16

In 6 tot 1 punten geeft dat:
Fabiann & KD. -> 6 punten
Schulz -> 4 punten
Daisy & mollenvanger22 -> 3 punten
LdHmolletje -> 1 punt

Alles samen betekent dat, dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #118 Gepost op: 5-05-2013, 13:46:34 »
gefeliciteerd KD. en jammer LdH  ::hug::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Holland's Next Top Model
« Reactie #119 Gepost op: 5-05-2013, 13:47:11 »
Van hart KD!

En jammer LdH ::hug::
Keep calm and eat chocolates!