Auteur Topic: CMC 3: De Afleveringen  (gelezen 24271 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #20 Gepost op: 27-09-2003, 11:53:26 »
LC: 'EIDM en Juultjuh, de andere kandidaten zijn inmiddels bij de CMC-crew. Ik zal jullie kort uitleggen wat er is gebeurd. De afgelopen week heeft de CMC-crew een ruzie tussen D**n en Chriz in scene gezet. Daarna heeft D**n jullie allemaal een pmtje gestuurd waarin jullie een aanbod kregen om achter de rug van de crew langs vals te spelen. Jullie 2 en Kolko zijn daar niet op ingegaan. De anderen wel, wij hebben ze nu wijs gemaakt dat ze uit het spel worden gezet, dit gebeurt echter niet. Ze komen later terug. Als eerste wil ik jullie feliciteren met het feit dat jullie niet vals gespeeld hebben. Eerlijk duurt het langst, maar hierdoor wordt jullie persoonlijk geld aangevuld tot het maximum van 3000 euro. Daarnaast hoeven jullie de volgende zware opdracht niet mee te doen. We gaan naar 'La Swim Festino' het grootste zwemparadijs in Rome!'

In het hotel heerst er volledige verslagenheid. Lampje zit te janken, Maapie is helemaal down, Mollenvanger probeert tevergeefs de situatie aan de crew duidelijk te maken, terwijl Daisy van woede op haarzelf de Ruud van Nistelrooy-actie toen hij gewisseld werd in Nederland-Tsjechië uitvoert. Chriz: 'De crew heeft nog 1 mededeling voor jullie voordat jullie naar huis gaan.' Intikker: 'We hopen dat jullie jullie lesje hebben geleerd.' D**n: 'Jullie mogen gewoon mee blijven doen in CMC 3, maar vergeet niet dat vals spel hard gestraft wordt!' Annuh: 'Daarom als extra prijs nemen wij al jullie persoonlijk verdiend geld weer in, daarbij kunnen jullie de komende 2 afleveringen geen persoonlijk geld verdienen.' Chriz: 'Jullie worden verwacht in 'La Swim Festino' Veel succes daar!'

LC: 'Welkom, kandidaten....alle zes! Vandaag gaan onze slachtoffers de opdracht spelen, terwijl Juultjuh en EIDM lekker kunnen toekijken. Wij zijn hier bij een heetwaterbad, dat wil zeggen, er is hier enorm veel stoom en de temperatuur is 40 graden, jullie gaan een bekende opdracht spelen uit Expeditie Robinson, jullie zien dat er middenin het bad 2 balken geplaatst zijn, jullie gaan daar met zijn 4-en op staan. Elk uur dat jullie blijven staan verdienen jullie 1000 euro dus als jullie allevier een uur blijven staan krijgen jullie 4000 euro, met zijn drieeën 3000 euro en zo verder. Veel succes!

Daisy, Mollenvanger, Maapie en Lampje klimmen de balk op. Mollenvanger lijkt gelijk al problemen te hebben met te blijven staan. Ook Lampje staat af en toe te wankelen. Gelukkig houdt iedereen het een uur vol, maar dan krijgt Lampje het toch te zwaar. Ze wankelt steeds meer en na 85 minuten lazert ze balk af. Als er bijna 2 uur op zitten zegt LC: 'Bijna 2 uur' en gelijk springt Mollenvanger de balk af. LC: 'Wat doe je nu? Ik zei BIJNA 2 uur' Mollenvanger: 'Wat? Je zei 2 uur!' LC: 'sorry, 59 minuten voor niks gestaan. We gaan het nu moeilijker maken, een balk weg.' Dan wordt het erg zwaar, terwijl EIDM en Juultjuh met een cocktailtje toekijken, strijden Daisy en Maapie om het hardst, als LC zegt dat er 3 uur voorbij zijn, jumpen ze allebei ook het water in. LC: 'Heel goed gedaan, jullie hebben allemaal 1 uur gestaan, dat levert 4000 euro en Daisy en Maapie stonden nog 2 extra uren, wat nog eens 4000 euro oplevert. 8000 euro, dat lijkt me toch een goede goedmaker tegenover Juultjuh en EIDM. We gaan straks verder met de tweede opdracht.'
« Laatst bewerkt op: 27-09-2003, 12:52:08 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #21 Gepost op: 27-09-2003, 11:55:14 »
LC: 'Welkom allemaal in het Hollandmuseum in Rome! Dit museum is gevestigd in een grote molen. Een perfecte plaats voor de volgende opdracht. Ik heb 3 groepjes van 2 nodig, 2 slimme mensen, 2 mensen die inzicht hebben, maar ook goed zijn met gemotoriseerde voertuigen en nog 2 snelle mensen.' Juultjuh: 'Ja, ik ben slim!' Daisy: 'Ik ook!' Mollenvanger: 'Ik ben wel goed met gemotoriseerde voertuigen.' Maapie: 'Ik ben supersnel' De groepjes worden uiteindelijk Slim: Juultjuh en Daisy Inzicht: Mollenvanger en Lampje en Snel: Maapie en EIDM.

LC: 'Goed, Juultjuh en Daisy, ik zal het jullie uitleggen. 2. Jullie moeten in de molen vragen beantwoorden. Per foute vraag 1000 euro uit de pot, maar per goed antwoord gaat de molen een stuk harder draaien. Dat helpt de volgende 2 kandidaten verder. Vanaf daar hebben de kandidaten 3 kwartier.  Die 2 kandidaten moeten op scootertjes rijden die worden aangedreven door windenergie. Uiteindelijk kunnen zij allebei op een grote uitkijktoren komen boven een groot doolhof. Daar moeten de laatste 2 kandidaten proberen de uitgang vinden (met behulp van de 2 kandidaten op de uitkijktoren). Per kandidaat die het haalt 5000 euro. Zal ik dan maar beginnen met de vragen. Jullie krijgen er 5. Vraag 1: Wie zijn de vrienden van van Swieten? Daisy: Oe! Oe! Dat weet ik. Peter Heerschop, Viggo Waas en Lebbis!' LC: 'Fout, niet Lebbis, maar Raoul Heertje' Vraag 2: 'Wat is een 'extra' in CMC 1?' Daisy en Juultjuh denken, maar weten het niet. LC: 'Het bekend maken van de hoofdverdachten van de kandidaten.' Vraag 3: 'Wie zijn de officiele ere-leden van de SM-Org?' Juultjuh: Appeltje eitje, Elmar en Daisy...euh ik bedoel Pino!' LC: 'Hmm...dat rekenen we goed.' Vraag 4: 'Wie zijn de gezinsleden van de familie Bora in Mobro?' Daisy: Kolko, Cora....' Juultjuh: 'Ik ken dat niet hoor!' Daisy: 'LC, Robbie, Kickie en Annuh' LC: 'Fout, ook Floortje en Etje horen daarbij.' LC: 'Laatste vraag: 'Welke club schakelde Roda JC dit jaar uit in de Amstel Cup?' Daisy: Oe! Oe! Ik weet het! Baronie!' LC: Goed, twee vragen, dat valt tegen, de drie kwartier gaat nu in.' Doordat ze maar 2 vragen goed hadden hebben Mollenvanger en Lampje maar weinig tijd, hun opgevoerde scootertjes gaan als slakken, ze hebben dan ook nog maar een kwartier als ze aankomen bij het doolhof. Daar klimmen ze snel de uitkijktorens in. Lampje: 'Links, Maapie, links en dan rechts...nee, terug... Mollenvanger: 'Rechts EIDM, daar links ja, nee andere links...' Lampje: 'Ramp, dit wordt niks.' Uiteindelijk besluiten ze om samen alleen EIDM verder te helpen, Lampje bekijkt de koers en Mollenvanger geeft de aanwijzingen. Ze haalt het! 5000 euro gaat de pot in, maar doordat er 3 vragen fout waren, gaat er ook 3000 euro de pot weer uit. LC: 'Het is mooi geweest hier in Italië. We gaan nu weer door!'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #22 Gepost op: 27-09-2003, 11:56:39 »
Kreta, Griekenland

LC: 'Welkom, kandidaten in Griekenland. We gaan jullie nu 1 voor 1 een parachutesprong laten maken. Kijk goed tijdens de vlucht of je letters ziet liggen. Uiteindelijk moeten jullie daarmee samen een woord vormen, als jullie het woord goed hebben, krijgen jullie 5000 euro! Als je niet durft, jammer dan! Dan moeten de anderen zonder een letter minder doen. Maapie, jij mag eerst. Maapie: Hotdidelie! Hiervan krijg ik echt een kick. Xie jullie laters!' Maapie jumpt naar beneden. Na 5 minuten is het Lampjes beurt. Ze durft niet. LC: 'Je moet nu beslissen, ja of nee?' Lampje: 'Nee, nee, ik durf toch niet.' Na nog eens 5 minuten is het Juultjuh die moet springen, met de zenuwen die door haar keel gieren, springt ze toch. Na nog eens 5 minuten mag Daisy, zij gaat. Als Daisy door de lucht zweeft op zoek naar haar letter, ziet ze iemand lopen. Dit is wel een heel opvallend persoon. In felle kleuren en alles. Daisy landt bij dit figuur in de beurt. Daisy: 'Het is Giorgio!' Snel klikt ze hem op de foto. In het vliegtuig is EIMD ook zwaar aan het twijfelen, het is wel erg hoog. Uiteindelijk gaat ze dan ook niet.  Mollenvanger is de laatste, ook hij krijgt het zwaar. Toch voelt hij dat hij wat terug moet doen, hij moet na zijn vals spelen zich weer bewijzen, dat geeft hem de drive om toch te springen. Wat later landt het vliegtuig en worden Daisy, Maapie, Juultjuh en Mollenvanger bij elkaar gezet. Daisy: 'Sorry, ik heb Giorgio gespot en de letter heb ik niet gezien.' Maapie: 'Ik heb een 'u' Mollenvanger: 'Ik heb een 'h' Juultjuh: 'Ik heb een 'n'. Mollenvanger: 'Maar we missen dus 3 letters, dat wordt gokken.' EIDM: 'iets met hun?' Mollenvanger: 'Is het hunter?' LC: 'Het woord dat we zochten was 'Annuh'. Het spijt me. Jullie hebben hard geknokt en ik heb gemerkt dat de sfeer tussen de kandidaten weer goed is. Daisy, mooie foto van Giorgio, maar ja, je krijgt geen persoonlijk geld.  Straks is er weer een executie.'

's avonds: LC: 'Jullie hebben net allemaal een klein interviewtje gegeven waarin jullie jullie hoofdverdachten weergaven. Chriz, wil jullie wat zeggen.' Chriz: 'We hebben gemerkt dat in CMC 3 over het algemeen veel minder punten worden verdiend dat in CMC 1, dat betekent dat jullie iets niet goed doen. Daarom hebben we speciaal voor jullie een 'extra'. Ik zal nu de videoband starten waarin jullie vertellen over jullie hoofdverdachten, doe er je voordeel mee.'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #23 Gepost op: 27-09-2003, 11:57:38 »
EXTRA
Juultjuh: 'Ik zit met mijn handen in het haar. Ik was zo verbaasd toen Kolko weg moest, hij was mijn molleke. Wie nu de mol is? Geen idee, misschien ikzelf wel? Ik gaf immers wel erg vaak foute antwoorden nietwaar?

Maapie: 'Daisy is de mol, dat staat voor mij gewoon vast. Vandaag is het weer bewezen. Juultjuh zei me dat ze express elke keer het antwoord voor haar zei.'

Lampje: 'Juultjuh, dat is de mol! Ik kwam erachter in Disney World. Ze maakte een foto van Mickey, maar op het einde hield ze'm in haar zak. Het is gewoon zo duidelijk. Het ligt er zo dik bovenop. Het is gewoon een slechte b-acteur, kan zo met GTST meedoen, I always vote op Juultjuh.'

Daisy: 'Mollenvanger, dat is de mol! Ik houd hem al een tijdje in de gaten en hij staat altijd op de goede plaats waar de hardste klappen vallen. Gisteren weer een zogenaamd foutje 'Ik dacht dat ie zei dat er al 2 uur voorbij waren, jaja!'

Mollenvanger: Daisy is mijn mol, ze ging Giorgio spotten, terwijl ze wist dat we geen persoonlijk geld konden verdienen. Waarom doe je dan zoiets? Ik stond ook echt vreemd te kijken toen ze gediskwalificeerd was, hoe kon de mol nu gediskwalificeerd worden?

EIDM: 'Juultjuh is mijn mol. Altijd een tandje extra, maar nooit genoeg. Ik houd haar nu al zolang in de gaten, het is gewoon zeker. Waar lagen haar molkansen deze keer? Precies in het vliegtuig. Ze had last van het George-syndroom: fake hoogtevreez!

Heb je hem vandaag weer gezien, 'de mol', hij/zij was er weer, maar na een tijdje weer weg en lieve mensen schijn bedriegt hoor!
« Laatst bewerkt op: 30-09-2003, 14:05:00 door Chriz »

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #24 Gepost op: 4-10-2003, 15:41:10 »
CMC 3, Aflevering 6

Locatie: Egypte, Alexandrië. Hotel Delta, de lobby.
Reden: Welkom en executie.

    
Iskandarija/ Alexandrië
Egyptische stad in de Nijldelta. In 332 v.C. door Alexander de Grote gesticht. In de oudheid stond hier de 140 meter hoge vuurtoren (Pharos). Tijdens de Ptolemeeën handels- en cultureel centrum (bibliotheek, 700.000 rollen). Later hoofdzetel der Christelijke theologie. In 641 veroverd door de Arabieren. In 1882 gebombardeerd door de Engelse vloot, daarna Engelse vlootbasis tot 1946.

LC: "Marhaban, welkom. Turbulente weken liggen achter jullie. Intriges, verslagenheid, verlies en winst. Weten jullie eigenlijk op welk niveau de pot staat? Vast niet. Wie bewaakt de pot eigenlijk? " Vertwijfeld kijken de kandidaten elkaar aan. Het was een en al lol, over geld werd niet nagedacht. Besloten wordt om het geld te tellen. Uit alle hoeken en gaten wordt geld gehaald. Alles bij elkaar wordt € 32.450 teruggevonden. LC: "Jongens, jongens. Ik denk dat de organisatie van de CMC3 heel erg blij met jullie is. De pot bedroeg fictief, voor het begin van deze aflevering, € 40.950. Dit betekend dat jullie € 8.500 zijn kwijtgeraakt. Het is meegenomen door de afvallers, verloren of misschien wel gestolen… Heeft de mol dan toch hard toegeslagen?"

"Voordat jullie daar over na mogen denken, eerst de harde feiten. Wie gaat er naar huis? Van het schitterende Egypte, met haar farao’s, piramides en dit prachtige hotel. Met al je vrienden, je medekandidaten en boven alles, de drang om te winnen. De drang naar het geld, en de eeuwige roem. Naar het regenachtige, koude en kille Nederland, ver weg van de geldprijzen, ver weg van de spanning en het spel. Wie blijft, en wie moet er gaan?"

Verstijft van alle spanningen die op hun afkomen, kijken de kandidaten om zich heen. Stilte overheerst. Daisy heeft als eerste zichzelf herpakt en neemt een groot risico. Ze wil als eerste. LC opent zijn computer, typt langzaam Daisy’s naam in en drukt op Enter. LC draait het scherm. EIDM, die uiterst links zit, slaakt een gil, slaat haar handen voor haar gezicht en feliciteert meteen Daisy. Het scherm is GROEN! Daisy is blij, maar bij de andere kandidaten groeit duidelijk de spanning. Juultjuh is de volgende die zichzelf aanwijst. Hetzelfde scenario, LC typt de naam van Juultjuh in op het scherm. Draait het scherm om en moet helaas Juultjuh teleurstellen. Ze mag afscheid nemen van haar medekandidaten en wordt weggevoerd. Haar scherm was ROOD...

LC: "Kandidaten, de CMC3 is een spel, maar wel een spel waarbij alles op het spel staat. De CMC3 is geen lolletje, onder jullie zit iemand, een verrader, een dief! Houdt daar rekening mee bij het spelen van de eerste opdracht! Voordat we starten mogen jullie je eerst even opfrissen in jullie kamers. Jullie hebben een uur de tijd. Om er zeker van te zijn dat jullie op tijd terug zijn wordt er 1.500 per persoon van de pot afgehaald als jullie niet op tijd terug zijn! En vergeet niet, samen sta je sterk, maar een mol blijft een mol."
« Laatst bewerkt op: 4-10-2003, 19:07:49 door Chriz »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #25 Gepost op: 4-10-2003, 15:42:33 »
Locatie: Egypte, Alexandrië. Hotel Delta, de lobby + de kamers
Reden: 1e opdracht.


Wat de kandidaten niet weten is dat wanneer ze de deur in het slot laten vallen, deze pas open gaat wanneer ze de opdracht hebben doen vervullen. Samen moeten ze 1 puzzel oplossen. 1 puzzel geeft ze de vrijheid tot een vraag. Deze moeten ze beantwoorden om de deur te openen en op tijd bij LC te komen. Komt er één kandidaat op tijd, dan verdienen ze het kwijtgeraakte geld terug. Dat komt neer op € 8.500. Voor elke kandidaat die het niet haalt, gaat er € 1.500 van de pot af. Uiteindelijk kan er dus ook nog eens € 7.500 verloren worden. De kandidaten zitten allemaal op een eigen kamer en kunnen communiceren met een portofoon. Deze portofoon, samen met een gedeelte van de opdracht en een lont, krijgen ze aangereikt bij het binnengaan van de kamer. Hierna wordt de deur gesloten en begint het spel. Speeltijd: 1 uur.

Alle kandidaten zijn binnen en bekijken de regel tekst op hun formulier. LC (over de intercom): "Beste kandidaten. De regels die jullie voor je hebben, zijn samen 1 opdracht. Als jullie deze opdracht vervullen, krijgen jullie nog een vraag. Beantwoordt deze en de deur wordt geopend. Succes. De tijd loopt NU!"

Maapie roept meteen haar zin door de intercom. “Die lonten branden allemaal een uur.” Meteen allemaal reacties en binnen de kortste keren snapt niemand meer waar het over gaat. Gelukkig neemt EIDM de leiding. Ze neemt pen en papier in de hand en noteert één voor één de zinnen.
 
Mollenvanger: Hoe kun je nu met zo weinig mogelijk lonten precies 45 minuten af meten?
Maapie: Die lonten branden allemaal een uur.
Lampje: Dat wil zeggen dat een lont over de eerste helft vijf minuten kan doen en over de tweede helft 55 minuten.
Daisy: Maar het branden gaat niet gelijkmatig,
EIDM: Stel je hebt tien lonten en een aansteker.

Door al dat gekakel zijn er al 10 minuten gepasseerd en EIDM begint met het ontrafelen van de puzzel. Geduld is kennelijk niet de beste eigenschap van Daisy want om de haverklap is te horen over de intercom. “Hoelang duurt het nog?” “Heb je ‘m al?” “Schiet ’s op!”. EIDM raakt lichtelijk geïrriteerd maar gelukkig is het Lampje die Daisy tot kalmte maant. Maapie houdt zich nu rustig en Mollenvanger vraagt zich stilletjes af wat hij toch met die lont aan moet vangen… Na 5 minuten puzzelen komt EIDM met de totale puzzel op de proppen.

Stel je hebt tien lonten en een aansteker. Die lonten branden allemaal een uur. Maar het branden gaat niet gelijkmatig, dat wil zeggen dat een lont over de eerste helft vijf minuten kan doen en over de tweede helft 55 minuten. Hoe kun je nu met zo weinig mogelijk lonten precies 45 minuten af meten?

“We moeten ze aansteken!” Roept Lampje meteen. “Maar hoe komen we dan aan 45 minuten?” Vraagt Mollenvanger zich af. “We kunnen ‘m toch gewoon aansteken en de helft is dan een half uur…” Zegt EIDM “Nee, dat staat er toch! De helften gaan niet gelijkmatig. Duh!” Zegt Lampje. Een gekibbel en gedoe allemaal. Mollenvanger probeert de rust te bewaren en maant tot stilte. “Mensen, we kunnen ze toch niet aansteken, want we hebben geen tijd meer. We hebben niet eens 45 minuten. Wie zegt trouwens dat we ze moeten aansteken. We moeten alleen de puzzel oplossen.” Gelukkig begrijpt iedereen de uitleg en gaan ze samen aan de slag. Na een goed half uur hebben ze de oplossing gevonden. Een half uur vol stress, strubbelingen, haat en nijd. Maar wel een half uur met samenwerking, tegen wil en dank. Toch het antwoord gevonden. EIDM schreewt door de portofoon: “2!, het antwoord is 2.” “Hoe dan?” Wil LC weten. “Nou,” Zegt EIDM. “Als je nu een lont aan twee kanten tegelijk aansteekt, dan brandt de lont een half uur, als je nu een andere lont gelijktijdig met de eerste aan een kant aansteekt. En je steekt na een half uur de andere kant ook aan, dan brandt de lont nog een kwartier.Tel dit bij elkaar op en je hebt 45 minuten.” “Helemaal goed!” Roemt LC. “Maar besef wel dat je nog maar 7 minuten hebt om beneden te komen!”.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2003, 19:10:15 door Chriz »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #26 Gepost op: 4-10-2003, 15:43:23 »
De kandidaten maken zich klaar voor de individuele vraag. Die vraag luidt. 2+2=. De kandidaten begrijpen het niet en net als ze gewoon 4 in wilden vullen galmt de stem van LC door de intercom. “Kandidaten, het antwoordt zullen jullie allen wel weten, maar een bijkomstigheid is… Als 1 iemand het antwoord fout geeft, krijgt hij al het verdiende geld. Als iedereen het goed heeft, gaat het geld in de pot. Als er meer als 1 foutief antwoordt, wordt er geen geld verdient. Overleg over de portofoon of elke andere manier is vanaf nu verboden!" De kandidaten kladderen hun antwoord op het papier en rennen naar beneden. EIDM echter twijfelt en vergeet de tijd. Zij komt uiteindelijk net te laat. Hierdoor gaat de pot op - € 1.500. Ze mag echter wel haar antwoordt inleveren. De andere 4 kandidaten komen op tijd binnen zodat de pot weer wordt opgehoogd met € 8.500. Een saldo van + € 7.000. LC heeft inmiddels de antwoorden verzameld en doet ze in een pot. Hij trekt het eerste lootje. Het is het lootje van Daisy. Langzaam opent hij het papiertje en bekijkt het rustig. “3. Dat is niet het goede antwoordt Daisy. Als nu iedereen het goede antwoordt geeft, verdien je 8.500 euro persoonlijk geld. Geeft iemand nog een fout antwoord, gaat de € 8.500 weer uit de pot.” Het volgende lootje is van Lampje. “4, het goede antwoordt. Eerlijkheid duurt het langst. Goed gespeeld Lampje!” Evenals Lampje geven ook EIDM en Mollenvanger het juiste antwoordt. Alles hangt af van het lootje van Maapie. “Maapie? Wat heb jij als antwoord gegeven?” Is de vraag die LC Maapie stelt. “Het antwoordt wat ik dacht, dat het beste voor mij was…” Is haar repliek. LC glimlacht en opent langzaam het laatste lootje. “1, dat is niet het juiste antwoordt Maapie. Dit betekend dat er geen geld is verdient deze opdracht. Sterker nog, doordat EIDM niet op tijd was, is er zelfs €  1.500 uit de pot gegaan. Daisy, mag ik dat geld van jou?" Daisy pakt de pot en telt het geld af en geeft het aan LC. “Toch goed dat jullie de pot nu goed bewaren! Rust nu maar uit, want morgen staat er weer een hoop op het spel. Vandaag kunnen jullie de hele dag gebruik maken van de faciliteiten van het hotel. Maar let op. Spot Giorgio voor het persoonlijk geld en pas op wat je zegt. The mole is watching you!"

In alle vroegte reizen de kandidaten van Alexandrië naar de Nijl, alwaar zij de 2e opdracht zullen uitvoeren.
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #27 Gepost op: 4-10-2003, 15:44:12 »
Locatie: Wadi Halfa (de Nijl), Soedan, Hotel Wadi Halfa
Reden: 2e opdracht.


“Beste kandidaten, we staan hier in de tuin van Hotel Wadi Halfa. Om maar meteen met de deur in huis te vallen… Jullie gaan vandaag een schat zoeken. Niet zomaar een schat! Nee, een schat ter waarde van € 5.000. Diegene die de schat vindt, mag het geld zelf houden, verdelen onder de kandidaten of in de pot stoppen. Oftewel, gaat diegene voor het geld, voor het groepsgevoel, of voor de overwinning? Misschien is het wel verstandig om het groepsgevoel even op te krikken. Na gisteren is er namelijk wel het een en ander gebeurd! Daisy, Maapie? Staan jullie nog steeds achter jullie keuzes? Vandaag strijden jullie tegen elkaar. Jullie strijden voor jezelf, of toch ook voor de groep? De tijd zal het leren. Ergens in deze tuin ligt een schat, wie ‘m vindt, mag ‘m houden…”

Meteen gaan de kandidaten op zoek. Iedereen rent als een gek door het park heen. Gelukkig is niet iedereen zo gek. Mollenvanger loopt terug naar het hotel en vraagt om een kaart van het park. Hij krijgt er een en besluit het park stukje bij beetje af te struinen. Hij geeft zijn ogen goed de koste en zoekt alles af. Na een half uur heeft nog niemand het pakje gevonden. LC besluit om het spel wat te vergemakkelijken en geeft een hint. “Waar warmte en tijd samen komen, waar duidelijkheid wordt verschaft over avond en morgen. Daar waar schaduw, de ogen opent. Daar ligt het pakketje.” De kandidaten worden er niet echt wijzer van.

Maapie besluit aan een tuinman te vragen waar het warm is in het park. De tuinman verwijst haar door naar de kassen achterin het park. Maapie besluit haar geluk te beproeven en rent naar de achterkant van het park. Ze zoekt tientallen minuten in de kassen naar het pakje, maar tevergeefs. Moedeloos loopt ze terug naar het beginpunt. Ze geeft de moed nog niet op, maar even rusten kan nooit kwaad.

Lampje snapt de hint ook niet, en besluit gewoon door te zoeken. Ze loopt langs de paden en kijkt over op en onder. Zelfs vogelhuisjes blijven voor haar niet ongeopend. Ook toeristen, de duiventil in het midden van het park, de vijver en het huisje van de beheerder blijken voor Lampje geen obstakel in haar zoektocht naar het geld.

Mollenvanger snapt een beetje wat de hint inhoudt, en denkt dat hij moet gaan zoeken naar een plek waar het ’s ochtends licht is, en ’s avonds donker. Immers, daar wordt duidelijkheid verschaft over avond en morgen! Mollenvanger loopt naar de zijkant van het hotel. Daar staat de zon immers zo dat er ’s avonds schaduw is en ’s ochtends niet. Maar daar vindt Mollenvanger geen pakketje. Wel ziet hij een auto rijden met daarin… GIORGIO! Mollenvanger pakt zijn fototoestel, springt over het hek. Valt heel hard, staat op en slaagt erin om een foto te maken. Omdat hij toch wel heel erg veel last van zijn knieën heeft van de valpartij, besluit hij het voor gezien te houden.



« Laatst bewerkt op: 4-10-2003, 19:15:59 door Chriz »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #28 Gepost op: 4-10-2003, 19:16:57 »
Daisy en EIDM besluiten om samen op zoek te gaan naar de schat. Daisy begrijpt de hint en samen met EIDM gaat ze op zoek naar een zonnewijzer. Al snel blijkt dat deze middenin de grote vijver staat. “Hoe komen we daar nu ooit?” Vraagt EIDM zich af. “Ik weet het ook niet.” zegt Daisy. Maar al snel zien ze een bootje liggen. Met wat vrouwelijke onhandigheid duurt het even voordat ze het eilandje hebben bereikt, maar toch zien ze daar het pakketje liggen. Daisy en EIDM willen de schat allebei, maar slechts één van hen kan hem krijgen. In een nek-aan-nek-race richting de zonnewijzer komt EIDM ten val op het zachte gras. Daisy kan rustig lopend naar de zonnewijzer en pakt de schat.

Na een half uurtje zijn alle kandidaten weer bij het hotel. Daisy wordt door iedereen gefeliciteerd. LC wil nu graag weten wat Daisy met het geld gaat doen. “Daisy, voordat jij je geld gaat verdelen, wilde ik eerst Mollenvanger feliciteren. Je hebt Giorgio schitterend op de foto gezet, al ging het ten kosten van je eigen gezondheid! Maar terug naar Daisy,  je hebt nu €5.000, hoe ga je dit verdelen?” “Ik wilde graag € 1.000 zelf houden, € 1.000 aan Maapie, toch een van m’n maatjes hier in het spel geven en de overige € 3.000 gaan naar de pot. Ik hoop dat ik hier iedereen een beetje een plezier mee doe. Niets ten nadele van Lampje of EIDM, maar met Maapie heb ik een band gekregen gedurende het spel. Mollenvanger geef ik niets omdat hij al een foto heeft gemaakt van Giorgio. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.” Met beteuterde gezichten van Lampje en EIDM neemt LC afscheid van de groep. “Kandidaten, rust maar lekker uit, morgen gaan we verder met de zoektocht naar de mol…”

Wat was dit 'The Return of Juultjuh' en ook de mol kwam weer voorbij, trap er geen tweede keer in, dames en heer! Schijn bedriegt, niets is wat het lijkt. Je kijkt wel, maar zoekt verkeerd. Veel succes!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #29 Gepost op: 11-10-2003, 10:23:12 »
Hallo beste mol, hoe gaat het met je? Ik hoop dat je het een beetje leuk vindt in de groep. De meesten hebben nog geen flauw idee dat jij de mol bent, ik hoop dat het zo blijft. De volgende twee opdrachten zijn makkelijk te verpesten, als De Mol kan jij dat natuurlijk als de beste! Vooral bij de tweede opdracht kan je de mensen flink in de war brengen door iets mollerigs te doen. Want jij kan dat vast goed, als mol. Veel succes vandaag, lieve mol.”


Colombo, Sri Lanka

LC: “Wederom is er vandaag een spannende executie. Jullie zijn nog met z’n vijven, daar gaat er nu eentje van naar huis. EIDM, wie denk jij dat naar huis moet?” EIDM denkt even na: “Ik denk Daisy of Mollenvanger. Zij weten nooit wie de mol is!” LC: “Dan zullen we eens kijken of dat waar is. Daisy” GROEN “Mollenvanger” GROEN “EIDM” ROOD! “Helaas EIDM, in plaats van Daisy of Mollenvanger moet jij vandaag naar huis.” EIDM neemt afscheid van de andere kandidaten en loopt naar de auto. LC: “Helaas EIDM, je was een gezellige kandidaat, maar helaas is hier voor jou het doek gevallen! Jij was het volgende slachtoffer van de mol. Tot ziens!”

LC: “Hallo allemaal, vandaag gaan wij de grote ruilopdracht spelen. Het is een individuele opdracht. Jullie krijgen van mij allemaal een ei en vijf uur de tijd. Over vijf uur wil ik jullie hier allemaal weer terug zien. Hier naast mij staat een notaris, die van alles vrij nauwkeurig kan inschatten hoe duur het was in de winkel. De bedoeling is dat jullie het ei gaan ruilen voor iets anders. Aan het einde van de vijf uur komen jullie hier terug met het artikel wat je als laatste hebt gekregen. De notaris bekijkt dan alles wat jullie hebben meegenomen en telt het bij elkaar op. Het totaalbedrag wordt bij de pot geteld. Er is echter nog een aspect. Jullie moeten nu allemaal op een briefje schrijven wie je denkt dat het duurste product mee terug neemt. Als 1 persoon het goed raadt, komt er 500 euro in de pot. Bij twee personen 1000, bij 3 1500. Bij 4 personen wordt het maar liefst 5000 euro! Jullie mogen nu een naam op de briefjes schrijven en vertrekken. Voor degene die het kostbaarste product terug brengt, is er nog een bonus van €1000,- persoonlijk geld. En let op de mol, want die is nog steeds onder jullie! Ik zie jullie over vijf uur terug.”

Maapie loopt met het ei het centrum van de stad in, richting winkels. Ze hoopt daar wat te kunnen ruilen met winkeliers. In de eerste winkel vangt ze bot, niemand wil meewerken. In de tweede winkel gaat het allemaal soepeler. Voor het ei ontvangt ze een zonnebril. Op straat kan ze nog de zonnebril ruilen voor een pet met logo van de stad. Daarna loopt het niet meer zo vlotjes. Het lukt Maapie niet meer om te ruilen, niemand wil de pet hebben. Na vier uur rond te hebben gelopen met de pet, loopt ze maar richting treinstation. Daar ziet ze een accordeonspeler. Maapie ruilt de pet tegen 20 euro die de accordeonspeler had verdiend. Met de 20 euro loopt Maapie richting afspreekplaats. Onderweg ziet ze een elektronicazaak met een geweldige aanbieding. Voor 6 DVD’s betaal je nu geen 40 euro, maar slechts 20 euro! Maapie loopt naar binnen en koopt 6 DVD’s. Op d’r horloge heeft ze nog een half uur. Hij weet nog 4 DVD’s te verkopen voor 15 euro per stuk en koopt voor de 60 euro die ze heeft verdient een wekkerradio. Met die wekkerradio en de twee DVD’s loopt ze naar LC.
Mollenvanger loopt met het ei naar het dichtstbijzijnde huis. Daar belt hij aan om te kijken of iemand iets wil ruilen. Dat is het geval, Mollenvanger loopt mee naar binnen.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #30 Gepost op: 11-10-2003, 10:23:40 »
Hij krijgt meteen een kopje thee aangeboden en een koekje. De vrouw die in het huis woont wil het ei wel ruilen tegen een grote teddybeer die ze op de kermis had gewonnen. Ze wist toch niet waar ze die moest laten. het woord teddybeer komt uit Amerika, de beer is vernoemd naar Teddy Roosevelt, de president van Amerika Mollenvanger bedankt een kwartiertje later voor de thee en loopt verder de stad in. Maar met de grote teddybeer is het niet echt makkelijk lopen. Dus zakt Mollenvanger op een bankje onderuit en gaat een beetje mensen kijken. Veel mensen kijken hem aan maar lopen gewoon door. Af en toe vraagt hij aan mensen of ze niets willen ruilen voor de beer, maar dat willen ze niet. Na 4,5 uur loopt Mollenvanger maar weer terug naar LC, met de teddybeer.
Daisy loopt achter Mollenvanger aan en belt aan bij de buren. Op een blaffende hond na is er niemand thuis. Bij het huis ernaast doet een vrouw met een baby op haar arm open. Ze wil best iets voor het ei geven, het is een paar babyschoentjes die ze had gekregen op haar babyfeestje, maar die ze niet mooi vond. Daisy bedankt haar en loopt door de straat. Nu nog op zoek naar mensen met een baby, want andere mensen zouden niet zulke schoentjes nodig hebben. Op straat ziet Daisy een vrouw achter een wandelwagen lopen met een heel kleine baby erin. Ze biedt de schoentjes aan en de vrouw is er hartstikke blij mee. De vrouw stelt zich voor als Stephanie en stelt voor om naar haar huis te gaan om Daisy iets te geven in ruil voor de schoentjes. Daisy mag kiezen, tussen een koffiezetapparaat wat niet meer gebruikt wordt, een stofzuiger of een ventilator. Ze denkt dat de stofzuiger het meest waard is, want hij werkt nog steeds, en neemt die mee. Op straat komt ze een man tegen die de stofzuiger wel wil hebben in ruil voor een nieuwe DVD-speler die hij met z’n verjaardag had gekregen. Dolgelukkig met de DVD-speler kijkt Daisy op d’r horloge. Nog 2 uur te gaan en nu al een DVD-speler! Met de DVD-speler in d’r armen loopt ze richting centrum. Ze belt bij een huis aan om te vragen of ze iets hebben om de speler tegen te ruilen. Het blijkt dat ze nog een kleurentelevisie hebben staan waar ze niets mee doen. Wel willen ze graag een DVD-speler. De televisie ziet er duur uit, dus Daisy neemt het aanbod aan. Maar lopen met een grote televisie is niet zo makkelijk als Daisy denkt. Ze doet er een uur over om weer bij LC te komen en is nog net op tijd.
Lampje loopt met het ei richting plattegrond van de stad, om te kijken waar de rijkste buurt is. Na een half uur gelopen te hebben, komt ze aan bij het eerste huis. Lampje legt aan de butler het spel uit en vraagt of hij iets te ruilen heeft tegen het ei. De Spaanse butler, die gespeeld wordt door Giorgio,  begrijpt het niet goed en geeft een eiersnijder aan Lampje. Lampje gaat zo in het spel op, dat ze Giorgio niet herkent. Een beetje beteuterd loopt ze naar het volgende huis. Er is niemand thuis. Ook bij de tien huizen daarna niet. Als ze de hoek omloopt, ziet ze dat er een grote barbecue gehouden wordt op een grasveld. Waarschijnlijk zitten daar alle bewoners. Het is ondertussen al veel later geworden, door het treuzelen tussen de huizen zijn er al 2 uur verstreken. Lampje loopt naar de volgende wijk, maar daar blijken alleen maar kleine arbeidershuisjes te staan. Na een paar huizen is hij nog niet verder dan een cd van K3. Omdat het nog ver lopen is naar de afspreekplaats, vertrekt Lampje daar alvast naartoe. Onderweg valt niets meer te ruilen.

LC: De vijf uur zijn verstreken, jullie zijn allemaal mooi op tijd terug. Jullie mogen jullie spullen neerleggen bij de notaris, dan gaat die nu kijken hoeveel geld jullie artikelen waard zijn.
De notaris begint te kijken, te mompelen en te schrijven. Maapie’s wekkerradio en DVD’s zijn in totaal 150 euro waard volgens hem. De teddybeer brengt hem even in verwarring, zo’n grote beer moet wel redelijk wat geld kosten.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2003, 10:30:51 door Annuh »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #31 Gepost op: 11-10-2003, 10:23:54 »
Maar dan herinnert hij zich de kermis van de week ervoor. Hij bepaalt de waarde van de beer op 10 euro. Voor de kleurentelevisie geeft hij meer geld, 600 euro. De K3-cd wordt op 15 euro geschat.
LC: “Beste kandidaten. Jullie hebben briefjes ingeleverd met daarop de namen van wie jullie dachten dat het beste artikel mee terug zou nemen. Er zijn twee stemmen voor Mollenvanger, en twee voor Daisy. Twee van jullie hebben het dus goed ingeschat, er komt 1000 euro in de pot. Verder komt er nog 775 euro in de pot door deze opdracht. Daisy krijg van mij €1000,- persoonlijk geld. En jullie mogen jullie koffers weer pakken, want we gaan naar Calcutta, India!”

Calcutta, India

LC: “Hier in Calcutta lopen veel mensen op straat, vooral nu het markt is. Jullie krijgen van mij allemaal een videocamera mee en moeten in totaal 1 uur lachende mensen opnemen. De mensen mogen niet weten dat ze gefilmd worden en jullie mogen niet dezelfde persoon filmen. Hier zijn jullie camera’s en jullie hebben drie uur de tijd. Veel succes. Ow… er kan ook nog iets speciaals langskomen vandaag, als iemand daar een foto van maakt, verdient die persoon ook €1000,-. Ow… en de mol is natuurlijk ook nog in het spel, let op dat de mol niets uitvreet hè! Ik ben benieuwd!”
Maapie loopt richting markt. Ze kijkt goed om zich heen en pakt haar fototoestel. Snel maakt ze een foto van Giorgio. Dan pakt ze haar camera en maakt een filmpje van 5 seconden van een vrouw die staat te lachen om een dansende beer.”Jeej, dit gaat lang duren!” mompelt ze bij zichzelf. Daisy staat ook een beetje rond te kijken met d’r camera in de aanslag. Er zijn een paar kinderen aan het spelen en ze wacht totdat iemand begint te lachen. Na twee minuten lacht een meisje en Daisy maakt er een filmpje van. De rest van de kinderen moet ook lachen en ze krijgen de slappe lach. Na een minuut zijn ze pas uitgelacht. Daisy: “Als het zo doorgaat, gaat het snel! Ik moet ongeveer een kwartier opnemen.” Daisy blijft op haar plek zitten en hoopt dat de kinderen nog een keer gaan lachen.
Mollenvanger is een andere kant van de markt gaan bezoeken. Hij ziet Compuart lopen en gaat naar hem toe. “Ben je hier op vakantie?” Compuart: “Ja, ik wilde even kijken hoe mijn Competitie ging. Weet je al wie de mol is?” Mollenvanger schudt zijn hoofd. “Ik zou echt nog niet weten wie de mol is!” Compuart wenst hem veel succes met het vinden van de mol. Mollenvanger moet weer verder, neemt afscheid van Compuart en loopt door. Maapie ziet Compuart ook lopen. “Hee, maar dat is toevallig… of zal dat het ‘speciale’ zijn van vandaag?” Maapie maakt een foto van Compuart.
Lampje is ook op zoek naar lachende mensen, die ze tot dan toe al vijf had gevonden en opgenomen. Ze ziet een aantal oude mannen aan een tafel zitten kaarten en stelt zich verdekt op. Maar in plaats van gezellig te gaan zitten lachen, wordt het spel zo serieus dat de mannen ruzie gaan maken. Lampje loopt gauw weer verder.
Mollenvanger ziet een stel keuvelende vrouwen staan bij een kraampje. Hij houdt de camera klaar en zodra een vrouw begint te lachen neemt Mollenvanger op. Als ze na 10 seconden is uitgelachen, stopt hij met filmen. “Hmmm, hoeveel heb ik nu bij elkaar? Ik denk ongeveer 5 minuten. Ik hoop dat de rest het beter heeft gedaan dan ik.” Snel neemt hij een foto van Giorgio, die zich had verkleed als keuvelende vrouw.
Na twee uur rondlopen en filmen hebben Maapie en Daisy 10 minuten lachende mensen op video staan, Lampje heeft al 20 minuten en Mollenvanger heeft 5
« Laatst bewerkt op: 11-10-2003, 10:59:07 door Chriz »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #32 Gepost op: 11-10-2003, 10:24:10 »
minuten. Alleen weten ze dit niet van elkaar. Lampje: “Ik denk dat ik nu wel genoeg heb, we zijn met z’n vieren dus dat is eigelijk een kwartier per persoon. Ik kan nu wel stoppen.”
Mollenvanger loopt nog steeds rond om mensen te zoeken die lachen. Maapie en Daisy zijn elkaar tegengekomen en hebben even overlegd hoeveel ze hebben en hoeveel ze nog moeten. Ze gaan er ook vanuit dat iedereen een kwartier heeft en dat ze dus allebei nog 5 minuten moeten. Snel verspreiden ze zich weer.
Lampje komt nog een paar lachende mensen tegen en begint die toch maar te filmen. In totaal komt ze op 23 minuten. Mollenvanger komt niemand meer tegen in een heel uur die lacht, dus hij blijft steken op 5 minuten. Het hangt nu af van Maapie en Daisy.
Over de grote markt klinkt nu een harde toeter, het eindsignaal. Alle kandidaten lopen terug naar het beginpunt en geven hun camera’s af. LC loopt naar een caravan toe om alles te bekijken. Na vijf minuten komt hij er weer uit. “Ik moet jullie vreselijk teleurstellen, er zaten geen banden in de camera’s, terwijl we die er wel in hadden gedaan. Is dit een mollenstreek of hebben jullie ze er allemaal uitgehaald? De mol zal hier heel trots op zijn! In ieder geval komt er geen geld in de pot. Ik stel voor dat jullie je voor gaan bereiden voor de executie van straks, ik hoop dat jullie er dan allemaal zijn. Ow, Maapie, jij krijgt nog €1000,- persoonlijk geld, je hebt een foto van de grote man achter de mol website gemaakt. Gefeliciteerd. Mollenvanger krijgt ook €1000,- omdat hij Giorgio heeft herkend.”
De kandidaten blijven verbouwereerd achter. Ze kijken elkaar een beetje aan alsof ze het niet geloven. Mollenvanger: “Wie kan dat in vredesnaam gedaan hebben?” en hij kijkt naar Lampje. Lampje begint zich meteen te verdedigen: “Je denkt toch niet dat ik serieus 23 minuten zou gaan filmen als ik wist dat er geen band in zou zitten? Jij had maar 5 minuten zeg je zelf.” “Natuurlijk kan dat een mollenstreek zijn, want nu laat je je van je beste kant zien, terwijl je wist dat er geen tapes inzaten.” Daisy en Maapie kijken naar de woordenwisseling tussen hun twee medekandidaten en lopen alvast in de richting van het hotel. Mollenvanger en Lampje besluiten hen maar te volguh.

Het moet niet gekker worden! Nu al een hele aflevering! Maar je ziet nog steeds mollen? Laat je niet gek maken! Wie de mol is, is een goed bewaard geheim, wij geven niks prijs!
« Laatst bewerkt op: 11-10-2003, 11:01:13 door Chriz »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #33 Gepost op: 15-10-2003, 16:02:46 »
Aflevering 7 ½ : Wanneer regels niet meer gelden, en de mol de mol niet meer is.

LC:”Welkom beste kandidaten, in deze speciale celebrity-aflevering van de CMC. Op de executie zullen jullie nog even moeten wachten, maar voor de kans om meer geld, zowel voor de pot als persoonlijk, te verdienen zitten jullie helemaal goed. Voordat we beginnen zal ik eerst eens duidelijk maken waar we zijn. We zijn van ons normale reispatroon afgeweken en we zitten nu in Japan, in Tokio om precies te zijn. Voor deze opdracht wijken we niet alleen af van ons normale afleveringenpatroon en ons reispatroon maar ook wijken we af van onze mollenjacht. De mol heeft mij beloofd om in deze aflevering niet te saboteren. We wijken nog meer af: deze opdracht doen jullie niet met zijn vieren, maar met zijn achten. Jullie worden hierbij geholpen door ex-mol-kandidaten: Elise uit de canada-serie, Doris uit CMC 1, Sandra uit de Italië-serie en Aragorn uit de Mol-OnLine-serie. Voordat ik verder ga met mijn uitleg, gaan we deze vier eerst even op het station opwachten. Komen jullie mee?”
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #34 Gepost op: 15-10-2003, 16:03:06 »
Eerder die dag hebben 2 kandidaten, Daisy en Lampje een videobandje gekregen, op het videobandje staat Annuh, die vandaag, om nog maar meer van de normale patronen af te wijken, helpt met het presenteren van de CMC.

Annuh: “Beste kandidaat. Of Mol natuurlijk, dan weet je allang wat ik ga zeggen. Vandaag is alles anders. Hoe dat verder precies zit krijg je nog wel te horen. Waar het nu om gaat is dat ik je hier iets uitzonderlijks aanbied. Als het jou lukt om vandaag mol te spelen en als er dus, of het nou door jouw toedoen of niet, géén geld bij komt in de pot, dan verdriedubbelen we jouw persoonlijk geld. Dit bandje is echter naar nog iemand gestuurd. Als jij erachter komt wie de andere eendagsmol is, dan verliest hij al zijn persoonlijk geld en wordt dat nog eens bij jouw persoonlijk geld opgeteld. Komt hij echter ook achter jouw mollenzaakjes dan is het voor geen van jullie beiden persoonlijk geld erbij en staat je tellertje weer op nul.Ik wens je veel succes met het overhoop gooien van de zaakjes. O, en vergeet niet: NIETS IS WAT HET LIJKT!” Het beeld springt weer op zwart

Annuh:”Welkom beste kandidaten. Voor twee van jullie ben ik nieuw, en voor twee van jullie ben ik een vertrouwd gezicht. In ieder geval ben ik Annuh en staan jullie op het station van Tokio. Waarom LC hier niet staat zal jullie snel genoeg duidelijk worden. Ah, en daar komen jullie hulpkandidaten.” Maapie, Lampje, Daisy en Mollenvanger klappen voor Elise, Doris, Sandra en Aragorn. “Nu deze groep compleet is heb ik jullie nog iets te vertellen voordat we kunnen beginnen met het uitleggen van de opdracht. De jacht naar Giorgio is tijdelijk gestaakt. Om het nog een beetje moeilijker te maken hebben we daar in deze aflevering de jacht op Intikker van gemaakt. Als er in deze aflevering van Intikker een foto wordt gemaakt dan verdubbelen we al het geld in de pot en iedere volgende keer dat er een foto van hem wordt genomen komt er nog eens honderd euro bij de pot. Dan nu, de opdracht. Zoals LC al heeft verteld staken we de mollenjacht in deze aflevering. Wat nog niet verteld is dat we deze inruilen voor de jacht op een ander sluw beestje: de vos. We gaan een authentieke vossenjacht houden. Alle hosts van een mol serie, dus Michiel DeVlieger uit de VRT-series, Angela Groothuizen van de Nederlandse Avro, Robbie Azerty uit CMC 1, Daan en Annemieke uit CMC 2, Kerstin uit Mol OnLine, en onze eigen Little_Creep, zitten ergens in Tokio verstopt. Stel, jullie merken een host op, dan loop je daar naar toe en zegt tegen hem of haar welke molserie hij of zij heeft gepresenteerd. Als dit goed is zal hij of zij jullie duizend euro geven. Jullie kunnen dus 6000 euro verdienen, wanneer we ervan uit gaan dat Daan en Annemieke als een team hebben gepresenteerd en dus ook sámen 1 vos zijn. Jullie krijgen een zendertje mee, dat gaat piepen als jullie buiten het vossenjacht-gebied komen. Als dit piepertje meer dan 5 minuten heeft gepiept als ik hem vanavond nakijk dan is al het geld wat jullie konden verdienen verloren gegaan Jullie hebben tot 7 uur vanavond, dus jullie hebben nog 5 uur en een kwartier. Go!”
« Laatst bewerkt op: 15-10-2003, 16:41:20 door D*A*A*N »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #35 Gepost op: 15-10-2003, 16:03:40 »
De kandidaten zijn eerst een beetje versuft van alle uitleg, maar gaan dan toch maar snel aan het werk. Ze besluiten om in twee groepjes op te treden, Sandra, Elise, Daisy en Maapie en Doris,Aragorn, Lampje en Mollenvanger. Het station ligt aan een lange weg die van zuid naar noord loopt. Ze besluiten dat groep 1, onder leiding van Maapie richting zuid loopt en Groep 2 richting noord loopt. Al snel merken ze dat dat niet zal werken want 3 meter noordelijk voorbij het station begint de zender te piepen. Lampje, die hem helemaal onderin de tas heeft gestopt begint te zoeken naar de zender. Na wat voor de anderen uren leek te duren stopt het piepen. “Zo, we kunnen weer verder” Aragorn: “weet je wat? Ik stop dat piepding wel in mijn zak” Nadat het stomme piepding weer in hun zak zit beginnen ze maar op goed geluk rond te lopen. Groep1 heeft de kaart meegenomen en ze hebben dus geen idee welke kant ze op moeten. Op hetzelfde plein zit Intikker op een terrasje een glas Coca Cola Light Lemon te drinken (of Pepsi Twist, je kunt niet zien welke van de twee hij drinkt). De kandidaten zien hem niet, ze zijn teveel bezig met navigeren. Uiteindelijk gaan ze naar het Oosten.

Bij groep 1 gaat het stukken beter. Na tien minuten lopen ze al (letterlijk) op tegen Angela, die rondliep met een zonnebril, een bondjas (nep) en op hele hoge hakken. Nadat Daisy bijna tegen d’r opgelopen is, zei ze - “sorry” en liep door. Gelukkig, Sandra herkent d’r wel “Heej, das die ene van de Nederlandse mol, jahe…”€ 1000! Waarna Elise naar haar toe is gelopen, een gesprek met haar heeft gevoerd en kwam toen weer terug.”Zo, dat is 1”

Dat is twee. Want in de tussentijd heeft groep 2 Daan en Annemieke gevonden. Samen uitstekend vermomd als een oud mannetje en een zakenvrouw zaten ze te praten in het park. €2000!  Wat ze echter (alweer) niet zien is dat schuin achter Daan en Annemieke Intikker op een bankje een boek van Antony Horowitz (Bolbliksem) zit te lezen. Het zal niet de laatste keer zijn dat Intikker ergens opduikt.Terwijl de groep verder loopt lopen ze langs Michiel DeVlieger, die ze echter niet herkennen maar tien minuutjes verder lopen komen ze wel LC tegen, die ze natuurlijk wel herkennen.€3000!
« Laatst bewerkt op: 15-10-2003, 17:16:30 door D*A*A*N »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #36 Gepost op: 15-10-2003, 16:03:56 »
Groep 2 heeft in de tussentijd niet meer mensen gevonden, maar wél hebben ze een foto van Intikker gemaakt die langsliep terwijl hij een cd met “The Ketchup Song” erop loopt te luisteren op zijn Philips Diskman. Dan komen ze Groep 1 tegen. Er wordt even overlegd over wie ze al hebben en wie ze nog moeten. De kaart wordt uitgewisseld en ze komen tot de conclusie dat ze nog maar een half uur hebben om Michiel, Kerstin en Robbie te vinden. Voordat ze verder gaan moet Doris nog een lolly, maar gelukkig heeft Mollenvanger er nog wel drie in zijn rugzak. Eigenlijk wou hij geen lollies uitdelen omdat hij niet genoeg had voor iedereen, maar Doris had echt behoefte aan een lolly, en daarom was hij wel zo aardig om een lolly af te staan. Terug naar Groep 1. Ook die zijn ondertussen Michiel tegengekomen, maar gelukkig hebben zij hem wel herkend. €4000! Ze lopen door maar hebben niet door dat het piepertje aan het piepen is. Gelukkig hoort Aragorn het op tijd, hij heeft de pieper op zak, en lopen ze snel weer terug. Ze hebben nog een kwartier.Ze lopen en ze lopen en ze lopen. Ze zijn zo gefixeerd op het vinden van de vossen dat ze Intikker niet voorbij zien komen, bellend met een Samsung N400 en een K3-t-shirt aan. Ze hebben nog tien minuten. Daisy  begint wanhopig te worden. 5 Minuten. Ze besluiten maar terug te gaan naar het beginpunt. 4 Minuten.Nog steeds geen spoor van Kerstin of Robbie. 3 Minuten. De kandidaten hebben de moed al opgegeven. 2 Minuten. Ze ontmoeten Groep2 die vertellen dat ze Kerstin wel tegen zijn gekomen, maar Robbie niet.€5000! Nog 1 minuut . Ze lopen recht tegen Robbie op.€6000!

Annuh: “Mooi gedaan hoor! Jullie hebben ze allemaal gevonden. Rust nu maar lekker uit want morgen staat nog een heel vermoeiende executie te wachten.”

 Chriz: “Welkom beste kandidaten bij de, misschien wel pijnlijkste, executie van de CMC. Diegene die het nu niet haalt, heeft net de finale misgelopen. Maar hoe dan ook: jullie hebben het allemaal goed gedaan. Dan nu de executie.

Wie wil er eerst? Daisy?”

Chriz typt heel langzaam de naam van Daisy in op de laptop als de laptop uitvalt.

“Ach, ik had het kunnen weten. Dit is een halve uitzending, dus geen executie. Zaterdag beter!”

Zaterdag: Dé finale! Wie is de winnaar? Wie is de verliezer? En wie is… De Mol*

Als je het nu nog niet doorhebt...
« Laatst bewerkt op: 15-10-2003, 17:17:04 door D*A*A*N »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #37 Gepost op: 18-10-2003, 15:12:20 »
CMC 3, Afl. 8

Locatie: Calcutta, India
Reden: Executie

LC: “Welkom!. Ik hoop dat jullie allemaal bijgekomen zijn van de drukke week. Voor het eerst deze serie een dubbele aflevering. Voor jullie betekende dat een dubbele mogelijkheid om de mol te ontmaskeren. Hier zitten we dan nog met z’n vieren. De band die jullie met elkaar hebben is hecht, maar een van jullie speelt een spelletje, een van jullie is de mol! Helaas gaat het spel gewoon verder en ook vandaag zal er een executie plaatsvinden. Één van jullie gaat ons verlaten en neemt vandaag nog het vliegtuig terug naar Nederland, terug naar je familie en vrienden, maar weg van het geld en de overwinning…”

LC opent zijn computer en kijkt de kandidaten een voor een aan. Een van deze kandidaten zal als laatste afvallen, deze zal de finale niet meemaken… In de tempel wordt het licht gedempt, de spots gaan aan en LC stelt een van de meest gevreesde vragen: “Wie wil er eerst?”. De spanning is enorm en niemand wil of kan reageren. LC voelt zich genoodzaakt zelf een keuze te maken en begint.

Zonder de naam op te noemen typt hij een naam in op het scherm… Hij ziet het resultaat en draait zijn scherm om: Groen!. “Dit scherm was eigenlijk bedoelt voor een durfal, een echte survivor. Dit scherm was bedoelt voor diegene die zijn angst overwon en als eerste durfde. Helaas moet ik constateren dat jullie niet blaken van het zelfvertrouwen. Daisy, Mis je het thuisfront, of wil je graag nog blijven?, Lampje, Lonkt het geldt of ben je niet helemaal zeker van jezelf?, Maapie, Ook jij kan er vandaag uitvliegen! Mollenvanger, Mollenvangen zou je volgens jezelf goed moeten kunnen, is de werkelijkheid anders? We gaan verder, opnieuw stel ik de vraag: Wie wil er eerst?”

Nu steekt Daisy haar hand op, LC prijst haar zelfvertrouwen en moed en voert Daisy in op het lege balkje in de computer. Hij kijkt naar het resultaat, draait het scherm om en ziet hoe Daisy haar handen ineenslaat. Groen! Daisy wordt gefeliciteerd door de overige kandidaten en kan haar tranen net bedwingen. Maapie meldt zich spontaan aan en wil er nu ook zo snel mogelijk vanaf zijn. Hetzelfde ritueel, een andere afloop. Rood! Maapie moet helaas het spel verlaten, vlak voor de finale valt voor haar het doek. LC vraagt om aandacht en richt zijn afscheidswoord naar Maapie: “Maapie, je hebt het spel moedig gestreden, helaas is voor jou het spel afgelopen, je zat niet, of te laat op de goede mol. Ik hoop je aan het eind van de serie weer terug te zijn bij de slotaflevering, je was een schitterende kandidaat. Bedankt, en tot ziens!”
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #38 Gepost op: 18-10-2003, 15:12:45 »
Locatie: Calcutta, de winkelstraat
Reden: 1e opdracht


LC: “Jongelui, welkom. Uitgerust? Fit? Goede schoenen aan? Ik hoop het! Vandaag gaan jullie namelijk samen op zoek, naar Hans Klok. Jullie zullen, als jullie hem vinden, morgen met hem naar Mongolië vliegen om daar voor een strenge jury van uiterst deskundige Mongoliërs een show op te voeren. Maar, eerst moet hij dus gevonden worden hier in Calcutta. Jullie moeten compleet zijn als jullie hem vinden! Jullie beginnen met de lieve som van € 5.000. Elk half uur krijgen jullie een hint. Een hint kost jullie € 1.000. De eerste hint van mij is gratis en luidt als volgt: “Hans Klok, de grootste Magiër aller tijden!”. Succes!”

Alle kandidaten worden uitgerust met een portofoon zodat ze allemaal de hints kunnen ontvangen.

Daisy, Lampje en Mollenvanger besluiten als een soort van onderzoeksteam aan het werk te gaan. Ze besluiten het eerste half uur alle informatie te verzamelen die ze weten over de verblijfsplaats en proberen erachter te komen waar hij vandaag nog gaat optreden of eten. Het eerste half uur zijn ze niet verder gekomen dan het feit dat hij gisteren heeft opgetreden in het Panorama Hotel. Na 32 minuten kraken de portofoons. “Dames en heer, de tweede hint luidt: Mongolie, Oelanbatur: 23:11. Succes!” “We gingen morgen toch naar Mongolie?” Oppert Daisy. “Ja, maar wat heeft dat nu weer met Hans Klok hier in Indie te maken?” Vraagt Mollenvanger zich af. “Laten we gewoon verder gaan, zoals we net deden, we gaan gewoon door met zoeken naar informatie.” Lampje houdt zich een beetje op de achtergrond. “Is het niet verstandig om gewoon alle grote bezienswaardigheden af te zoeken hier in Calcutta? Ik bedoel, ze zullen hem echt niet op zo maar een of ander afgelegen plekje neerzetten toch?”  Vraagt ze zich dan toch hardop af. Instemmend wordt geknikt en besloten wordt om de groep te splitsen en op zoek te gaan naar de bezienswaardigheden van de stad. Mollenvanger besluit naar de rivier te gaan waar de inwoners van Calcutta hun kleding wassen en hun ochtendgebed volbrengen. Daisy gaat haar het Panorama Hotel om nog meer informatie te verzamelen en Lampje gaat naar de heilige tempel van Calcutta. Het drukke verkeer in de hoofdstad nekt de deelnemers. Mollenvanger droomt weg in de bus, Daisy begint een gesprekje met een andere passagier en Lampje zet haar walkman aan. Ze horen de portofoons na een half uur niet, alleen Daisy vangt nog een deel van de hint op. “… belasting!”. Ze besluit voor zichzelf dat de rest de hint niet kan gebruiken en besluit verder te gaan richting het Panorama Hotel. Na ruim 3 kwartier komt iedereen op de plaats van bestemming aan. Gelukkig maar, zo blijkt, want het begint ineens met bakken uit de lucht te vallen. Daisy krijgt in het Panorama Hotel nuttige informatie over de verblijfsplaats van Hans Klok. Lampje en Mollenvanger struinen het gebied af maar worden moedeloos als ze de uitgestrekte vlaktes en grote gebouwen om zich heen bekijken. Dan is het tijd voor hint nummer 3: “Spreid je vleugels uit!”. Ze besluiten op een centrale plek te verzamelen. Na een kwartier zien ze elkaar weer. Mollenvanger weet het zeker: “We moeten naar de ganzenmarkt. Daar kwam ik langs met de bus toen ik naar de rivier reed!.” “Wie heeft hint 2 gehoord?,” Vraagt Lampje zich af. “Ik heb alleen het woord belasting gehoord!” zegt Daisy. “Laten we kijken of er bij de ganzenmarkt een belastingkantoor of iets dergelijks is!” Roept Mollenvanger. De overige kandidaten zijn het er niet mee eens, dus besluit Mollenvanger het heft in handen te nemen en alleen op pad te gaan. “Jullie zullen me nog dankbaar zijn!” Roept hij zijn medekandidaten toe en rent weg. Daisy en Lampje besluiten er toch maar achterna te rennen.
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #39 Gepost op: 18-10-2003, 15:13:11 »
Met nog 5 minuten voor hint 4 komen ze aan op de ganzenmarkt. Ook hier is het weer onbegonnen werk om iemand te vinden in de immense drukte. Ze besluiten te wachten op hint 4. Die komt dan ook snel. LC klinkt weer door de portofoons: “Dum Dum”. Rimpels op de voorhoofden van de kandidaten. Ze besluiten rondvraag te doen onder de bevolking en komen er al snel achter dat Dum Dum de luchthaven is van Calcutta. Ze nemen de eerste de beste bus en komen met nog 10 minuten voor de laatste hint aan op het vliegveld. “Het was toch kwart over 11 of zoiets?” Zegt Daisy. “Nee toch, het was toch veel eerder?” Zegt Mollenvanger. “Laten we splitsen, jullie gaan naar desk 2 van Mongoliër Airlines dan ga ik naar desk 1 van de KLM!” Mollenvanger begint te rennen en te rennen. Daisy bleek toch gelijk te hebben want bij desk 2 staat Hans Klok met 4 tickets te wachten. “Waar is de derde kandidaat?” Vraagt hij aan Daisy en Lampje. “O ja, shit, we moesten jou samen vinden!” Daisy pakt haar portofoon en roept Mollenvanger. Hij reageert echter niet. De 5e hint wordt door LC door de portofoon geroepen. “Desk 2, Mongoliër Airlines” Mollenvanger komt aangerend en biedt zijn excuses aan bij Lampje en Daisy. LC voegt zich bij de groep. “Jullie hadden 5 hints nodig om samen Hans Klok te vinden, dat betekend dat jullie geen geld hebben verdiend! Om jullie toch te belonen, hebben wij besloten Daisy en Lampje ieder € 1.000 persoonlijk geld te geven. Zij waren immers wel op tijd! Bereid je voor op een lange tocht naar Mongolie in een gammel en zwak vliegtuig. Ik zie jullie morgen weer!

De kandidaten verhuizen samen met Hans Klok naar Oelanbatur. Alwaar zij om 2 uur ’s nachts aankomen. Zij krijgen de gelegenheid te slapen en worden om 11.00 verwacht in de centrale hal van het MonLie Hotel.
Life's a riddle, keep answering the questions...