Auteur Topic: Aflevering 6: De Bank-overval  (gelezen 16118 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #40 Gepost op: 31-05-2013, 19:56:12 »
Het verhaal is ook geschreven om de rollen van de overvallers te belichten. Het verhaal is achteraf pas geschreven toen de uitslag al bekend was. Als jullie hadden gewonnen, kwam je vast meer naar voren. 
Dat is wel zo natuurlijk, maar ik dacht dat het in het verhaal nog een verrassing moest blijven wie gewonnen had :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #41 Gepost op: 31-05-2013, 20:00:28 »
Dat was t volgens mij ook wel voor de meesten ;):

::oink:: karen zet me niet zo onder druk !!!

waaaaah ik wil het weten xD

aaaaaah, bloedstollend!


Offline DrunkBanana

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can't touch this :P
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #42 Gepost op: 31-05-2013, 20:08:02 »
Maar is slachtnacht echt één nacht?

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #43 Gepost op: 31-05-2013, 20:09:50 »
Wie weet :) Meer informatie volgt na de volgende aflevering.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #44 Gepost op: 31-05-2013, 20:09:51 »
Maar is slachtnacht echt één nacht?

Dat zien we vast wel als het zover is broertje  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #45 Gepost op: 31-05-2013, 20:15:13 »
Leuk geschreven!  ::bravo::

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #46 Gepost op: 1-06-2013, 03:53:08 »
Inerdaad een compliment voor het schrijven van het verhaal en het is goed spannend gebleven hoor. Het had beide kanten op kunnen gaan. Well done  :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #47 Gepost op: 1-06-2013, 11:05:52 »
Ohja, voor het lijkt alsof ik alleen maar zit te zeuren ofzo, hierbij ook nog even mijn complimenten voor deze opdracht en ook voor het verhaal, ik vond het zeker wel goed geschreven ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #48 Gepost op: 1-06-2013, 13:14:20 »
De puzzel:
Er waren eens 5 kandidaten die meededen aan ‘Het Geheim van Gizeh’. Hun namen waren Jim, May, Maarten, Nicole en Rogier.
Ze hadden de volgende leeftijden: 21,28, 35, 42, 49. 
Ze hielden allemaal van muziek. Eentje was er dol op Micheal Jackson. Een andere was een ware Nicki Minaj-fan. Een derde hield meer van klassieke muziek zoals Beethoven. Jay-Z was ook bij één van de kandidaten favoriet. Weer een ander hield meer van Tom Odell.
Eén van de kandidaten was vaak in de Grote Pyramide te vinden, terwijl een ander liever bleef luieren op het resort. Een derde kandidaat wist de meeste Geheimzinnige Stenen te verzamelen, weer een ander wist een geheime aanwijzing in Aflevering 10 te vinden. Er was ook nog een kandidaat die ontzettend uitkeek naar de Slachtnacht.
De Jay-Z Fan is 35 jaar. Degene die Nicki Minaj aanbidt en graag in het resort luierde is niet de kandidaat die volgend jaar Abraham ziet. Degene die de meeste Geheimzinnige Stenen verzamelde is de één-na-oudste kandidaat. De klassieke muziekliefhebber is jonger dan de kandidaat die de Geheime aanwijzing vond. May vond het erg spannend dat er 4 kandidaten afvielen in de Slachtnacht. Ze keek er dan ook erg naar uit. Ze is 14 jaar ouder dan degene die van de muziek van Tom Odell hield. Jim speelde elke dag op zijn i-pod een nummer van zijn held Micheal Jackson af. Maarten is niet 28 jaar en kwam nauwelijks in de Grote Pyramide.
Nicole was niet de jongste kandidaat die meedeed. Maar hoe oud was ze wel? 


(Funny Fact: De afleveringen die Todd heeft geschreven zijn vooraf allemaal al geschreven. Omdat we nu nog niet weten wie er bv. in Aflevering 7 of Aflevering 8 zitten, worden er andere namen gebruikt dan de namen van de huidige spelers. Zo zijn May, Jim, Rogier, Maarten en Nicole de 'orginele' spelers van het spel. May won uiteindelijk in Aflevering 13 het spel. ;) Afhankelijk van de uitkomsten van de opdrachten en het Hiernamaals worden delen van het verhaal aangepast en de namen gewijzigd. Zo wordt Nicole bv. Swifty of Maarten Mijdrechtse Mol :) )




Het raadsel:
Er was eens een wereld, een wereld waar alles was behalve één ding. Wat was dat ding? Probeer erachter te komen wat dat is. Elke vraag die je stelt moet beginnen met ‘Is/Zijn  er op de wereld ook….’

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6: De Bank-overval
« Reactie #49 Gepost op: 1-06-2013, 16:57:03 »
Leuk verhaal over de bankoverval!
Ich bin ein Bärliner!