Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69580 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #300 Gepost op: 15-08-2019, 21:03:59 »
AFLEVERING 17

Het wordt tijd om langs te gaan bij mama. Het is al veel te lang geleden. Wellicht dat zij weet waar broer Nieky uithangt. En wat er met de rest van het dorp aan de hand is.

17 februari 2018 - Berlijn
Molcrazy, Nieky en TimvDons arriveren in Berlijn. Nieky: "Nog 500 meter .... 400 meter ... 300 meter .... ja stop maar hier." TimvDons: "Nou hier is niet veel te beleven." Molcrazy: "Ideale plek om wat te verstoppen. Uitstappen heren, we gaan." Mitchkox en Vieffan kijken het van een afstandje aan. Wat ze niet doorhebben, is dat er nog iemand is gearriveerd ... WouterV. Gebeld door Molcrazy met het wisselgeld voor de drugs.

Molcrazy belt aan bij het huis. Daisy doet open: "Dat is verrassend. Molcrazy. Lang geleden." Molcrazy: "Daisy ... jou had ik niet verwacht. Waar is Jann?" Daisy: "Die is verhinderd. Maar ik weet waarvoor je komt. Ik zie dat je Nieky en TimvDons meegenomen hebt." TimvDons: "Wie bent u?" Daisy: "Dat wil je niet weten. Ga maar zitten in de woonkamer. Heb je het geld bij je Molcrazy?" Molcrazy: "Dat is onderweg." Mitchkox en Vieffan hebben zich naar de achterkant van het huis begeven. Mitchkox: "Hier een staat een klein raampje open. Ik duw je naar binnen." Vieffan gaat op de schouders van Mitchkox staan en klimt naar binnen. Vanuit binnenuit opent ze een deur en Mitchkox sluipt naar binnen.

De bel gaat. Daisy: "Zozo, meneer WouterV himself." WouterV: "Ik heb begrepen dat hier iets interessants te vinden is, dus hier ben ik." WouterV loopt naar binnen. "Dank voor je belletje Molcrazy, dat had ik niet verwacht." Molcrazy: "Deze kans kon ik niet laten lopen." Nieky en TimvDons kijken vanaf een afstandje toe. Nieky: "We moeten hier weg zien te komen." WouterV: "Nou, laat de drugsvoorraad maar zien." Daisy: "Ik wil eerst het geld zien." WouterV opent een tas. Daisy haalt er een stapel bankbiljetten uit en bekijkt deze eens rustig. Na ongeveer 30 seconden legt ze de stapel neer en loopt ze naar de hal. Ze opent voorzichtig de kelderkast. B&W: "Er komt iemand aan!" Daisy opent voorzichtig de deur. B&W ziet zijn kans schoon en sprint naar buiten. Net op dat moment sluipen Mitchkox en Vieffan de hal in. B&W knalt bovenop Vieffan en beiden vallen om. Vieffan: "B&W, jij hier?" Mitchkox ziet Daisy, in een reflex geeft hij haar een duw en sluit haar samen met Molière op in de kelderkast. Mitchkox: "B&W, verstop je in de keuken, dit is voor de volwassenen." B&W vestopt zich.

WouterV hoort het gestommel. Molcrazy: "Wat is hier ... " Mitchkox: "Europol, handen omhoog!" Achter Mitchkox staat Vieffan. Wouter: "Vieffan?! Kom hier." Vieffan kijkt om zich heen. Ze ziet Mitchkox, ze ziet Molcrazy en ze ziet WouterV. En Nieky en TimvDons waar ze ook wel een sporadisch contact mee had. Vieffan: "WouterV ... het spijt me ... ik." WouterV: "Jij ... heb je me alsnog verraden." Vieffan: "Nee, nee ... " Vieffan loopt achteruit. Hierdoor kan Molcrazy ongezien een pistool uit zijn achterzak halen. Molcrazy: "Mijn wraak zal zoet zijn." Molcrazy richt het pistool op Mitchkox ... en draait zich dan een kwartslag en richt het op WouterV ... "Voor Spechteke." Molcrazy haalt de trekker over en raakt WouterV in het hart." WouterV: "Molccc .... jij ..." WouterV hoest het bloed op. Molcrazy gaat boven WouterV staan. Molcrazy: "Die drugs kunnen me geen bal schelen. Jij hebt Spechteke omgelegd. Dat vergeef ik je nooit. Jij gaa .... " Maar Molcrazy kan geen woord uitbrengen, want hij wordt ook geraakt. Door Mitchkox. Vieffan gilt het uit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #301 Gepost op: 15-08-2019, 21:09:19 »
Molcrazy stort ter aarde. WouterV hoest nog steeds bloed op. Mitchkox belt het alarmnummer. Mitchkox doet de handboeien om bij Molcrazy. Mitchkox: "Vieffan, houdt WouterV in de gaten, ik ga Daisy arresteren." Mitchkox denkt bij zichzelf dat hij de loterij heeft gewonnen. WouterV, Molcrazy en Daisy, allemaal op één dag. Mitchkox doet met getrokken pistool de kelderkast open ... daar staat Daisy, met een touw om de nek van Molière. Daisy: "Als je nu schiet, gaat hij er ook aan. Daisy geeft een flinke ruk aan het touw. Molière loopt al een beetje blauw aan. Mitchkox tilt zijn pistool op en loopt iets naar achteren. Daisy: "Neem me mee naar de drugs." Mitchkox: "Hoezo. DIe lagen toch hier?" Daisy: "Nee, twee van jouw hulpjes hebben die net meegenomen en .... " Daisy kan haar zin niet afmaken. Terwijl ze de kelderkast verlaat, wordt ze door Vieffan op het achterhoofd geslagen." Mitchkox: "Dat was een goede actie." Vieffan: "Dank je. Ik heb wel minder nieuws. Zowel Molcrazy als WouterV zijn gestopt met ademen." Op dat moment arriveren de ambulances en de heren worden ingeladen.

De lokale Europol tak arresteert Daisy en Molière en voert hen af. De Duitse politie helpt Mitchkox met het verzegelen van het huis. Mitchkox: "Dank je voor je hulp Vieffan. Stiekem dacht ik, toen jij hier met Molcrazy en WouterV stond ... je zal me toch niet verraden?" Vieffan: "Nee. De paar dagen die ik met Elise en Starlight heb doorgebracht, waren zo fijn, dat wil ik voor altijd. Je mag me best arresteren, ik heb misdaden begaan en ik wil boeten voor wat ik heb gedaan. Maar ik ben van plan mijn leven te beteren." Mitchkox: "Nou dat is fijn om te horen. Je zal er niet onderuit komen, maar ik wil best een goed woordje voor je doen in de rechtszaal. Maar dit onderzoek is nog niet klaar. Twee vogels, Nieky en TimvDons zijn immers gevlogen, met de drugs." Vieffan: "Hoe zou het met B&W zijn." Mitchkox: "Ik neem aan dat de Duitse politie hem heeft opgevangen." Maar de Duitse politie heeft geen B&W gezien. Mitchkox: "Waar is hij nu gebleven ... "

Nieky en TimvDons zitten in de auto. TimvDons kijkt op de achterbank. Een flinke lading drugs. Dit was niet het plan, maar de uitkomst is niet verkeerd. Naast de drugs zit er nog wat op de achterbank ... een iemand beter gezegd. TimvDons: "B&W, don't worry, je hebt niks van ons te vrezen." B&W heeft voorlopig geen keuze, dan het maar te geloven. Nieky: "Waar gaan we nu heen?" TimvDons: "Ik heb wel een idee."

Wordt vervolgd ....

En dat was Berlijn. WouterV en Molcrazy zijn afgevoerd. Overleven zij dit? Is de rol van Molière uitgespeeld? Ook Daisy zit nu in de bak. Kan ze vanuit de bak nog iets voor Jann betekenen? Wat moet B&W bij Nieky en TimvDons? En wat gaan Mitchkox en Vieffan nu doen?

Maar de allerlaatste vraag van vandaag is ... waar rijdt TimvDons heen?

A De gevangenis - waar hij Nieky inclusief de drugs van plan is te droppen.
B Hij rijdt naar het huis van Loezel om Nieky bij Europol te droppen ... en vindt daar geen Loezel, maar wel iets anders interessants.
C Een personage uit de soap waar we al veel te lange tijd niets van hebben gehoord.

Zin om mee te beslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is de allerlaatste mogelijkheid, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter! Je hebt t/m maandagavond om te stemmen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #302 Gepost op: 19-08-2019, 21:53:22 »
AFLEVERING 18

17 februari 2018 - Borkel en Schaft

FrankLapidus heeft niet geslapen. Het is alweer een aantal jaren geleden dat hij zijn moeder voor het laatst zag. Zijn moeder wilde hem niet zien, en hij haar niet. Teveel pijnlijke herinneringen. Maar het wordt eens tijd om met haar te praten. Hij kan echter niet alleen naar de gevangenis. Hij kijkt in zijn telefoon. Hij belt Silvermaiden, maar die neemt weer niet op. Misschien wil Elise wel mee. Hij belt Elise, maar ook haar telefoon schiet naar voicemail. Hij besluit zijn zus op te zoeken. Het is te lang geleden dat ze elkaar gesproken hebben.

Een half uurtje wandelt hij richting het huis van Elise. Als hij de hoek omloopt, wordt hij bijna door Loezel omver gereden! Ze weet nog net op tijd te remmen. Loezel: "Kijk toch uit!" FrankLapidus: "U rijdt veel te hard!" Elise: "Broertje? Wat doe jij hier? Moet je niet naar school." FrankLapidus: "Ongetwijfeld, maar er is niemand die daar op let." Elise: "Nou, daar moeten we het later nog maar eens hebben. Wij ... " FrankLapidus: "Ik wil naar mama toe. Wil jij mee?" Elise: "Wat?! No way. Ik ga echt niet naar haar toe. Heb je vergeten hoe ze ons aan ons lot heeft over gelaten? Zij en papa hebben onze toekomst verwoest. FrankLapidus, laten we binnenkort eens bijpraten, maar Loezel, Starlight (zwaait vanaf de achterbank naar FrankLapidus) en ik moeten nu echt gaan. Ik bel je snel!" Elise en Loezel stappen weer in en rijden Borkel en Schaft uit. FrankLapidus blijft verbouwereerd op een straathoek achter.

Na een paar rondjes lopen, komt FrankLapidus aan bij het huis van Bodejos. Er zit niks anders op dan Bodejos mee te vragen. Er moet een volwassene mee en alle andere personen die hij kent zijn weg. Op Bodejos na lijkt het hele dorp verlaten. De voordeur bij Bodejos staat open. FrankLapidus loopt naar binnen. Hij vindt een paar drankflessen op de grond. Bodejos ligt voor pampus op de bank. FrankLapidus: "Bodejos? Bodejos, wordt wakker!" Na een aantal keer schudden wordt Bodejos eindelijk wakker." Bodejos: "Huh? Ow jij FrankL...." FrankLapidus: "Opstaan Bodejos, je moet mee." Bodejos: "Ik kan niet, ik ben ..." FrankLapidus: "Niks ervan, je moet mee. Hup kleedt je aan, ik rijd de scooter wel. Zo ingewikkeld kan het niet zijn."

Een paar uur later..
Starlight: "Nou we zijn er bijna." Elise: "Ik stop de auto nog even hoor, ik moet even mijn benen strekken." Het 3-tal stopt bij een wegrestaurant. Terwijl Elise even naar het toilet gaat, gaat Loezel haar telefoon. Loezel: "Hé, hallo Mitchkox, hoe is het in Berlijn?" Mitchkox: "Best day of my carreer. Ik heb Molière en Daisy gearresteerd." Loezel: "Wat? Hoe dan? Wat is er met Molcrazy, Nieky en TimvDons gebeurd?" Mitchkox: "Nou die laatste twee ... dat weet ik even niet." Loezel: "Je gaat me toch niet ... " Mitchkox: "Loezel, die twee krijgen we wel. Er is nog meer. Molcrazy had een wapen en hij heeft WouterV neergeschoten. Hij kon het blijkbaar niet verkroppen dat hij Spechteke had vermoord." Loezel: "Oké ... die zag ik niet aankomen. Leeft hij nog?" Mitchkox: "Nee, bij aankomst in het ziekenhuis konden ze hem alleen dood verklaren. Om te voorkomen dat Molcrazy nog meer mensen zou neerschieten, heb ik hem neergeschoten en ... " Loezel: "En wat?" Mitchkox: "Ook hij is dood." Loezel: "Pfff ... Mitchkox .... wat nu? Ga je achter Nieky en TimvDons aan?" Mitchkox: "Die moeten maar wachten. Ik ben gebeld door het bureau. Daisy wil een verklaring afleggen, dus ik ga daarheen en dat opnemen. Ik bel je zodra ik meer weet."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #303 Gepost op: 19-08-2019, 21:56:03 »
Bodejos: "Ik willlll met Baaaaaakertje spreken." Bodejos moet de zin 10x herhalen, maar uiteindelijk begrijpt de gevangenis medewerkster wie Bodejos bedoeld. FrankLapidus is zo slim geweest het paspoort van Bodejos mee te nemen. FrankLapidus kijkt de dame aan. FrankLapidus: "Ik moet mijn moeder spreken. Hij is de enige die me kon brengen." Uiteindelijk worden FrankLapidus en Bodejos toegelaten. Ze worden naar een kamer gebracht. "Wacht u maar hier, uw moeder komt zo." FrankLapidus zet een stoel in de hoek van de kamer. "Bodejos, ga hier maar zitten." Bodejos volgt de raad op. Binnen enkele seconden is hij weer in slaap gevallen. FrankLapidus heeft nu wat hij wil. Een één op één geprek met zijn moeder. Want niet veel later is ze daar ..... Bakkertje: "FrankLapidus? Lieverd, wat doe jij hier." FrankLapidus: "Ik heb antwoorden nodig."

Een uur later ....
Bakkertje: "Jongen ... waarom wil je dit allemaal weten." FrankLapidus: "Iedereen is weg. B&W, mijn beste maat, is weg. " Bakkertje: "Ik heb altijd gezegd, blijft uit de buurt van B&W. Die ouders van hem." FrankLapidus: "Wat is daarmee?" Bakkertje zucht: "Oké, omdat ik weet dat hier niks wordt opgenomen. Daisy en Jann waren op het oog twee gewone zakenmensen. Open het oog, want een jaar of 8 geleden bleek, dat het één groot bedrog was: ponzi fraude. Door steeds meer geld bnnen te halen, creeërden ze een illusie. Maar ze kwamen er mee weg, en doken onder in de criminele wereld. Pap heeft ook geld in ze geïnvesteerd, maar voordat ik dat terug kon halen, werd ik gearreseerd. Van wat ik nu begrijp hebben ze een nieuw verdien model gecreeërd, door Jann's slimme zus erbij te halen." FrankLapidus: "Tanke Miek1999? Daar heb ik B&W wel eens over gehoord." Bakkertje: "Die ja. Het zal me niet verbazen als die arme meid door haar broer wordt gebruikt."

Die avond....
Elise, Starlight en Loezel komen bij het witte huis aan. Starlight: "Mmm, het slot is eraf. Volgens mij zijn er mensen binnen. Loezel: "Ik ga even kijken, Starlight jij bent nog niet echt mobiel, dus Elise pas op haar. Ik ben zo terug." Na 10 minuten is Loezel terug. Loezel: "Hier is iets niet pluis." Loezel laat Elise en Starlight de foto's zien. Elise: "Da's AaPje16! En Jann, de vader van B&W! En Grasisgroen." Starlight: "En ik zie Swifty, SIlvermaiden, Hadewychisdemol, D*N, Mollenmania, Moni, PutyourHANSup! en ... Duncton. Jeetje wat ziet hij er slecht uit." Loezel: "Dat viel me ook al op. Ik ... " Dan gaat Loezel haar telefoon. Loezel: "Mitchkox, je belt op een slecht tijdstip, want ... wat zeg je .... ok .... ja ..... "

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #304 Gepost op: 19-08-2019, 21:57:51 »
Bakkertje: "Ja je oudste broer wilde me uitbreken. Hij zij dat hij wel een handig vriendje had die kon helpen. Ene Dons." FrankLapidus: "TimvDons." Bakkertje: "Ja die. Ik zei nog dat ze het niet moesten doen, maar ze wilden er niks van weten. Wat dat betreft ben ik wel blij dat het plan is mislukt." FrankLapidus: "Hoezo?" Bakkertje: "Je vader en ik zijn fout geweest. Ik heb me er bij neer gelegd dat ik hier mijn straf moet uitzitten. Daarnaast, buiten de gevangenis heb ik inmiddels zoveel vijanden, ik ben hier veiliger dan buiten. Maar hoe is het met Hadewychisdemol en Elise?" FrankLapidus: "Ik heb geen idee. Elise liet me vanochtend letterlijk in de kou staan en Hadewychisdemol ligt in het ziekenhuis in Berlijn. Tenminste, ik heb al even geen contact met hem kunnen krijgen, dus of hij is me vergeten of hij is ook weer met iets raars bezig." Bakkertje lacht: "Ik heb echt 5 totaal verschillende kinderen gekregen. Elise is de slimste, goed stel hersens, die komt er wel. Maak het goed met je zus en bouw een goede band met haar op. Nieky duikt ooit nog wel op. Vergeef het hem. MollenvangR-Art ... arme jongen. Hij volgde zijn broers teveel. Ik had nog wel hoop voor hem. Als hij wat meer in zichzelf zou geloven, zou hij zeker goed terecht gekomen zijn. Hadewychisdemol, als je hem vindt ,let een beetje op hem. Hij is slim, maar nog zoekende. Laat hem met Elise praten. En jij, kleine dondersteen ... je zal ... ik ... " FrankLapidus: "Mam?" Bakkertje: "Mijn hart, mijn zwakke punt. Roep om hulp FrankLapidus, ik heb een hartaanval!" FrankLapidus: "Help! Help!"

18 februari 2018 - Vugt

FrankLapidus verlaat de gevangenis in Vugt vol ongeloof. Hij is blij dat hij nog zijn moeder heeft kunnen spreken. Hij had niet later moeten komen. Het bleek dat ze hartklachten had, en daarom liever in de gevangenis bleef. Daar kreeg ze iig nog zorg. Maar het lijkt erop, dat na het gesprek het lichaam het genoeg vond. Nog één keer praten over alles. En toen was het klaar. Bodejos is al door een taxi thuis afgezet en de scooter is weggesleept, dus FrankLapidus moet met de bus terug naar Borkel en Schaft. Terwijl hij wacht op de bus krijgt hij een app-je. Het is B&W ...

Wordt vervolgd ....

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #305 Gepost op: 20-08-2019, 22:21:24 »
AFLEVERING 19

17 februari 2018 - Groningen

AaPje16: "Morgen?! Je zou vandaag komen." Daisy: "Sorry, maar er is iets tussen gekomen. Ik kom morgen met het geld." AaPje16: "Je komt maar, anders .... " AaPje16 hangt boos op. Jann: "Daisy komt later begrijp ik?" AaPje16: "Je hebt een ... " Grasisgroen: "AaPje16, rustig, dit lost niks op. Daisy komt, ze laat haar man toch niet stikken." AaPje16 gaat zitten. "Je hebt gelijk ook." AaPje16 haalt water voor haar 'gasten'. Jann: "Dank je." Grasisgroen: "Ze komt toch wel?" Jann: "O jawel, die is tijd aan het rekken. Waarom weet ik niet, maar ik heb er wel vertrouwen in."

Swifty: "We zijn er." Duncton: "Dat werd tijd." Hadewychisdemol: "Nou Mollenmania, vertel eens, wat was nou het plan, en wat is het plan." Mollenmania: "Ik weet wie er achter de bom-aanslag zit. Namelijk Miek1999 en Jann. Toen ik Miek1999 hoorde roepen dat ze de bom vond, keek ik recht in haar ogen. Ze was totaal niet in paniek. Alsof ze wist dat de bom daar was. Toen ik iedereen zag gaan rennen, ben ik direct achter haar en Molière aangerend. Ik probeerde je nog mee te trekken Duncton, maar ik was je ineens kwijt. Toen ging de bom af. Toen ik wakker werd, lag mijn arm aan gort, maar wist ik wie ik moest hebben: Miek1999 en Jann. Toen kwam ik PutyourHANSup! tegen .... "

Uren na de bom-ontploffing ...
"PutyourHANSup!, ben jij dat?" PutyourHANSup!: "Mollenmania. Jij ook hier." Mollenmania: "Treffen we elkaar toch nog naar al die maanden. Waar was je nou die ochtend in Borkel en Schaft." PutyourHANSup!: "Ehm, laat ik zeggen, ik kreeg een beter aanbod. Maar goed, het heeft ons uiteindelijk hier naartoe geleid en daar heb ik enorm veel spijt van." Mollenmania: "Je zegt ons, wie bedoel je met ons?" PutyourHANSup!: "Mijn broer, Gupp en ikzelf. Ik ben bang dat hij in de explosie is omgekomen. Toen iedereen begon te rennen bleef hij staan, en wist ie niet welke kant hij op moest. Ik had twee opties, blijven staan en ook doodgaan, of naar buiten rennen. Ik heb voor het laatste gekozen, maar Gupp .... " Mollenmania slaat een arm om PutyourHANSup! heen. Mollenmania: "Wat als ik zeg dat ik weet wie hier verantwoordelijk voor is? We gaan wraak nemen. Maar we moeten het wel goed doen."

Moni: "En zo belde PutyourHANSup! mij, en haalde Mollenmania D*N erbij. D*N: "Nou het was niet geheel vrijwillig hoor." Mollenmania: "Het spijt me D*N, maar ik wist dat je anders zeker niet mee zou gaan. Ik had me toevallig voor de explosie al een beetje in Miek1999 en Jann verdiept, en ik kreeg door dat ze een soort een lange termijn plan hadden bedacht om Molière erin te luizen. Dus mijn idee was, wat zij kunnen, kunnen wij ook. Alleen daar waren wel mensen voor nodig. Mensen die wellicht ongezien in het netwerk van Miek1999 en Jann konden infiltreren. Swifty: "En daar kwamen Silvermaiden en ik om de hoek kijken." Mollenmania had ons blijkbaar gespot, en terwijl we naar hem op zoek waren, kwam hij ons opzoeken." Swifty: "Met politie resources wilde ik wel undercover gaan. Ik was immers plots uit Nederland verdwenen, dus een conflict tussen mijzelf en de politie zou niet ongeloofwaardig overkomen." Mollenmania: "Maar ja, toen ging Miek1999 ineens dood en viel het hele plan in duigen." 

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #306 Gepost op: 20-08-2019, 22:24:38 »
Hadewychisdemol: "Oké, maar waarom zijn we nu hier?" Mollenmania: "Omdat dit de enige plek is, waar ik weet dat we met zijn allen terecht kunnen. Miek1999 is weliswaar dood, maar Jann niet. Jann zal zich niet zo makkelijk laten vangen als Miek1999 zich wellicht zou laten doen. Hij heeft ook een sterke vrouw achter zich staan." Duncton: "Dus eigenlijk komt het er kort op neer, omdat je eigenlijk weken lang niet weet, wat je wil doen, sleep je ons hierheen, om iets te gaan doen, waarvan je eigenlijk nog niet weet hoe je dit wilt aanpakken." Mollenmania: "Maar samen lukt het ons wel." Hadewychisdemol: "Screw you! Ik heb mezelf uit het ziekenhuis ontslagen, terwijl ik nog medische hulp nodig heb!" D*N: "Hadewychisdemol, kalmeer alsjeblieft, stress is niet goed voor je!" Moni: "Heren, heren. Laten we anders even naar binnen gaan, uitrusten, en daarna plan de campagne maken. Ik wil wraak voor mijn vermoorde zus. Ik wil die persoon recht in zijn gezicht kunnen kijken als ie wordt afgevoerd." Uiteindelijk gaat iedereen morrend akkoord.

De groep loopt naar de voordeur, als Duncton opmerkt dat de camera's bewegen. Duncton: "De camera's bewegen alleen als er iemand in het pand is. Dit is niet pluis." Swifty: "Laat mij maar even." Swifty sluipt richting de voordeur. Ze voelt eraan, en merkt dat deze niet in het slot zit." Swifty: "Hier zijn mensen binnen. Laat ik voorzichti ... " Maar het is al te laat. AaPje16 zwaait de deur open." AaPje16 trekt Swifty naar binnen en zet een mes op haar keel." AaPje16: "Wegwezen nu! Ander snijd ik haar nek open!" D*N: "AaPje16, wat is er met je gebeurd?? Zo ken ik je niet? Laten we praten." AaPje16: "Ok, jij ook mee naar binnen, maar de rest blijft buiten!"

D*N zit naast Jann en Grasisgroen op de bank. AaPje16 heeft het mes nog steeds op de nek van Swifty staan. Swifty: "Doe rustig aan AaPje16. Je bent out-numbered. Geef je over." D*N: "Swifty, ik denk niet dat AaPje16 uitdagen nu je beste optie is. Laat mij maar. AaPje16, leg dat mes neer. Dan kunnen we praten. Ik vind het heel erg van je vader, maar dit is niet de manier om je te wreken. Grasisgroen heeft haar straf gekregen, is dat niet genoeg." AaPje16: "Mijn vader is dood dankzij haar. Geen straf is hoog genoeg!" D*N: "Maar het feit dat ze hier nog steeds is na al die maanden, geeft ook weer aan, dat je eigenlijk haar niks aan wil doen. Grasisgroen was duidelijk zichzelf niet." AaPje16: "Maar mijn vader is nog steeds dood." D*N: "Klopt. En dat zal ie ook blijven. Je kunt Grasisgroen doden, je kunt Swifty doden, je kan mij doden en Jann doden, maar hij komt echt niet terug."

Duncton: "We moeten de politie bellen." Mollenmania: "En dan? Een aantal van ons staat op een opsporingslijst. We moeten naar binnen en Swifty en D*N redden. We zijn het ...  huh Hadewychisdemol, waar ben je? En Moni?" Hadewychisdemol en Moni zijn het terrein opgelopen. Ze hebben een open raam zien staan, en het witte huis binnen geslopen. De rest ziet het ook, en besluit het duo maar achterna te gaan. Uiteindelijk staat iedereen in het witte huis. Duncton: "Ik ken een andere route, via deze weg kunnen we AaPje16 verrassen. Volg mij." Ondertussen staan ook Starlight, Elise en Loezel voor de deur. Loezel zit met Mitchkox aan de telefoon: "Ok, dank je Mitchkox." Elise: "Wat is er? Loezel: "We hebben waarschijnlijk versterking nodig. Bel over 5 minuten dit nummer. Ik ga nu naar binnen. Alleen." Elise:" Doe alsjeblieft voorzichtig."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #307 Gepost op: 20-08-2019, 22:29:34 »
AaPje16: "Maar ik mis hem zo." D*N: "Ik weet hoe het voelt. Ik mis MollenvangR-Art ook enorm. Ik mis Lucy. Maar door de verantwoordelijken te doden, krijg ik ze niet terug. Zorgen dat ze bekennen, en daardoor in de bak belanden, daar geeft uiteindelijk een veel beter gevoel. Daarom ben ik ook hier, met o.a. Mollenmania. Hij had een heel goed plan om wraak te nemen, op degene de heeft gezorgd dat mijn zwager dood is. En die zit nu hier naast me op de bank. Jann: "Ik weet nergens van." D*N: "Je zult nu ontkennnen, maar ooit ga je bekkenen en draai je de bak in, en zou je wensen dat je zelf was omgekomen." Jann begint te lachen: "You wish. Je weet echt niet waar je het over hebt." AaPje16: "Maar wat moet ik nu doen." D*N: "Leg dat mes neer. Dan kunnen we daarna praten."

Moni, PutyourHANSup!, Duncton, Mollenmania, Hadewychisdemol en Silvermaiden staan in de keuken. Duncton wijst naar Moni en Silvermaiden. De dames zijn het kleinst en behendigst, en kunnen buiten het zicht van AaPje16 de woonkamer betreden. AaPje16 heeft nog steeds het mes op de nek van Swify staan. D*N: "AaPje16, het is tijd om dat mes neer te leggen." Moni en Silvermaiden sluipen de kamer in en naderen AaPje16 ... als ineens Loezel vanaf de andere kant de woonkamer betreed, met een getrokken pistool. Loezel: "AaPje16, leg dat wapen neer!" AaPje16 schrikt, en ipv het mes neer te leggen, snijdt ze per ongeluk in de keel van Swifty. Swifty schreeuwt het uit, er is een slagader geraakt! Moni en Silvermaiden duiken bovenop Swifty, om de bloeding te stoppen. D*N pakt AaPje16 beet. D*N: "Jij gaat nergens heen." Grasisgroen en Jann zitten nog steeds vastgebonden op de bank. Jann: "Vlug, maak ons los." Loezel: "Ik dacht het niet." Loezel draait zich om en richt het wapen op Jann.

Jann: "Wat moet iedereen toch van me." Loezel pakt haar telefoon: "Nou dit ... ik kreeg deze videoboodschap van een collega van mij doorgestuurd."

Eerder die dag in Berlijn ...
Mitchkox: "Nou Daisy, wat heb je me te vertellen." Daisy: "Ik beken alles." Mitchkox: "Wat wil je bekennen." Daisy: "De bom in Berlijn. Dat was Jann, mijn echtgenoot. Hij wilde Molière, de eigenaar van het pand laten schrikken en dat hij in paniek zijn accountant, mijn schoonzus, in vertrouwen zou nemen, en haar toegang zou geven tot alle rekeningen. Dat is gebeurd, en als dank heeft Jann zijn eigen zus vermoord. Ik zie nu in hoe erg Jann is. Ik ben bang voor hem. Hij is echter nu ontvoerd door AaPje16. Ik ken haar alleen vanaf het nieuws, maar uit alle verhalen kan ik opmaken dat ze niet echt stabiel is. Ze zitten in Groningen, in het vroegere huis van de_witte. Als je hem wilt oppakken en berechten, moet je nu als de wiedeweer daar heen, want ik zie AaPje16 er wel voor aan om hem iets aan te doen."

Jann: "Ik word erin geluisd. Hier is niks van waar." Loezel: "Waarom zou Daisy liegen. Jij hebt die bom laten afgaan. Ik was daar. Samen met KD., mijn partner en mijn allerbeste vriend. Dankzij jou is hij er niet meer. Ik ..." Swifty hapt naar adem vanaf de grond, maar schreeuwt naar Loezel. "Doe dit niet!" Loezel laadt het pistool. Grasisgroen zet het op een gillen. Hadewychisdemol, Mollenmania en Duncton rennen de woonkamer in. Loezel richt het wapen op Jann en ....

De stroom valt uit in het witte huis. Dan klinken er een hoop sirenes  ....

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #308 Gepost op: 20-08-2019, 22:31:36 »
"DIT IS DE POLITIE ... HET HUIS IS OMSINGELD. KOM ALLEMAAL NAAR BUITEN MET JULLIE HANDEN OMHOOG!" Er vliegt een heliktoper over het huis, daaruit springen enkele agenten aan een touw de tuin in. Ze zijn flink gewapend. Dan klinkt er een knal, en nog een knal. Rookbommen worden het huis ingegooid. De politie stormt het huis binnnen. Daar vinden ze een hoop mensen. Grasisgroen wordt eindelijk gered na al die maanden te zijn ontvoerd. Swifty ligt nog steeds zwaar gehavend op de grond. Alleen de handen van Moni en Silvermaiden om haar nek, voorkomen dat ze doodbloed. Uiteindelijk neemt het ambulance personeel het over. Silvermaiden en Moni rijden mee met de amulance. D*N zit met AaPje16 in een hoekje. AaPje16 is helemaal ingestort en huilt het uit. "Ik kan niet meer." D*N legt een arm om haar schouder. Uiteindelijk neemt de politie haar mee, ze wordt immers gezocht voor moord. D*N gaat mee.

Op een onbewaakt moment weten Elise en Starlight het huis binnen te glippen. Elise: "Hadewychisdemol?" Hadewychisdemol omhelst zijn zus: "O wat ben ik blij een bekend gezicht te zien. " Starlight dwaalt door het huis. Ze zoekt twee bekenden. Mollenmania en Duncton. Mollenmania is nergens te vinden, maar Duncton treft ze aan op de keukenvloer. De explosies hebben zijn lichaam geen goed gedaan en zijn wonden zijn gaan bloeden. Starlight gaat bij hem zitten. Starlight: "Kom, je hebt medische hulp nodig." Duncton: "Nee, dat red ik niet meer. Ik .... " Duncton hapt naar lucht. Starlight kruipt tegen hem aan. Starlight: "Je weet hoe ik over je denk en ik weet dat je meer voelt voor mij dank ik voor jou, maar ik wil niet dat je nu opgeeft!" Duncton: "Ik heb ... echter nergens meer voor ... " Starlight: "Nee Duncton, je geeft niet op. Je hebt nog een heel leven voor je. Help! Help! Iemand help!" Maar Duncton sluit zijn ogen. Duncton: "Het is genoeg zo. " Starlight: "Neee!" Duncton blaast zijn laatste adem uit.

Het is ver na middernacht. Mitchkox zit in een Berlijnse pub een biertje te drinken, na een job well done. Dan gaat zijn telefoon. Mitchkox: "Nou jij bent wel de laatste van wie ik een telefoontje verwacht. Swifty. Waar was je al die tijd." Swifty: "Lang verhaal. Maar laat ik zeggen, ik kwam wat mensen tegen die me op het spoor brachten van de daders van de ontploffing van de bom." Mitchkox: "Jann." Swifty: "Juist. De Nederlandse politie geloofde er niks van, dus besloot ik me aan te sluiten bij Mollenmania. In de hoop zo Jann te vinden en hem te arresteren. Dat ie dacht ik mee zou gaan in zijn rare plan is me nog steeds een raadsel." Mitchkox: "Maar goed, waarom bel je?" Swifty: "Ik bel vanwege Loezel. Ze is weg. En ik ben bang dat ze niet meer terug komt." Mitchkox: "Hoezo? Heeft ze inval niet overleefd?" Swifty: "Dat wel. Maar iemand anders niet .... Jann .... toen de rookwolken optrokken, was Jann dood en Loezel verdwenen. Wat ik van mijn politie bronnen heb vernomen, is dat de kogelhuls die gevonden is, overeenkomt met een standaard Europol wapen." Mitchkox zucht.

Het is 4 uur 's nachts als bij Fabiann de voordeurbel gaat. Fabiann: "Welke idioot belt er nu zo laat nog aan?" Fabiann doet open en ziet staan ... PutyourHANSup! . Fabiann: "Jeetje ... wat is er met jou gebeurd." PutyourHANSup!: "Heel veel. Bel Molduck. Ik wil praten."

Wordt vervolgd ...


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #309 Gepost op: 21-08-2019, 21:57:21 »
AFLEVERING 20

19 februari 2018
Fabiann: "Nu? Het is middenin de nacht. PutyourHANSup!: "Ja nu. Ik wil praten. Ik heb informatie. En dat wil ik delen met iemand die ik vertrouw. Molduck komt betrouwbaar over, als iemand met wie ik oprecht informatie kan delen." Fabiann: "Dat klopt. Goed, ik zal haar bellen."

De zon komt op. Loezel is in Groningen. Ze kijkt op haar horloge. De bank gaat zo open. Ze kijkt in haar tas. Ze heeft de papieren. De papieren, die Vieffan ophaalde in het huis van WouterV. Het zijn papieren van een kluis. Een kluis in Nederland, in Groningen. Dan gaat de bank open. Loezel: "Ik ben van Europol, en in het belang van een internationaal onderzoek heb ik toegang nodig tot deze kluis. De inhoud moet mee." Na lang beraad krijgt Loezel toestemming. Loezel laadt de spullen in de auto en rijdt weg. Ze kijkt op de achterbank. Een flinke lading goud, juwelen en contant geld. Een leuk zakcentje achtergelaten door WouterV. Europol is verleden tijd. Tijd om opnieuw te beginnen.

20 februari 2018
Daisy wordt meegenomen uit haar cel. Ze loopt met handboeien om. Ze wordt mee naar buiten genomen en in een busje gezet. De deuren gaan dicht. Daisy: "Je hebt woord gehouden." Mitchkox: "Ik ben een man van mijn woord. Je getuigenis tegen Jann, voor je vrijheid en een split van het cash, dat jij en Jann hebben verzameld." Daisy: "Best een goede deal." Mitchkox: "Waar gaan we naartoe?" Daisy: "Het centraal station van Berlijn."

TimvDons: "Nieky, wakker worden, we zijn er." Nieky is in slaap gevallen op de achterbank van de auto." Nieky: "Huh, waar zijn we?" TimvDons: "Spanje. Hier woont een maat van me." Nieky: "Ik ben benieuwd." TimvDons: "Jij ook mee B&W. Zie het als een paar dagen vakantie. Daarna gaan we uitvogelen hoe je thuis komt." B&W: "Oké prima." B&W kijkt naar zijn telefoon. Hij ziet dat FrankLapidus het bericht gelezen heeft, maar er is geen reactie gekomen. TimvDons belt aan: "Hola senior!" Lama1997: "TimvDons! Dat is lang geleden. Ow, jij ook hier Nieky." TimvDons: "Lang verhaal. Mogen we binnen komen. B&W is er ook." Lama1997: "Ja die ken ik ook. Het spijt me van je vader." B&W: "Hoe bedoel je?" Lama1997: "Ow je weet het nog niet?" B&W: "Wat?" Lama1997: "Ehm dat spijt me dan dat ik het je moet zeggen, maar het is al 24 uur op het Nederlandse nieuws. Je vader is dood." B&W barst in huilen uit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #310 Gepost op: 21-08-2019, 22:01:09 »
Mitchkox: "Nou we zijn er. Heb je je omgekleed?" Daisy: "Ow zeker." Daisy heeft haar gevangenis kleding ingeruild voor een normale outfit." Daisy loopt het station in. Mitchkox geeft Daisy de sleutel. Mitchkox: "Hij lag precies op de plek waar je zei dat hij lag." Daisy: "Mooi, hierheen." Daisy neemt Mitchkox mee naar de bagage kluizen. Daisy loopt naar een kluis, maakt hem open, en haalt de koffers eruit. Mitchkox komt een kijkje nemen. Mitchkox: "Dat ziet er goed uit. Hoeveel geld hebben jij en Jann van Molière gestolen." Daisy: "Hier, het bankafschrift." Mitchkox: "Nou da's heel mooi." Daisy: "Het was prettig zaken doen." Mitchkox:"Zeg dat wel." Daisy draait zich om, wil naar buiten lopen en dan ... POLIZEI! Mitchkox: "Denk je nou echt dat ik, een Europol agent op de rand van mijn grote doorbraak, mijn leven in de waagschaal leg voor een paar euro's? Jann was blijkbaar de brains, niet jij." Daisy: "Jij .... jij ... ik krijg je nog wel!" Mitchkox: "Vanuit een zwaarbeveiligde gevangenis, waar je de rest van je leven zal zitten? Ik dacht het niet. Dag Daisy." Daisy wordt schreeuwend en schoppend afgevoerd.

22 februari 2018
Lama1997: "Jullie mogen hier zo lang mogelijk blijven als jullie willen." TimvDons: "Fijn! Ik ga even pitten, het zijn vermoeiende dagen geweest." Nieky: "Ik ga even buiten in de tuin zitten." Terwijl Lama1997 in de keuken eten gaat klaarmaken, zitten B&W en Nieky in de tuin. B&W: "En nu?" Nieky: "We kunnen hier niet blijven. Jij gaat straks terug, en ik kan het risico niet lopen, dat jij dit adres doorgeeft. Dan draai ik alsnog de bak in." B&W: "Ik zal mijn mond houden." Nieky: "Ik wil geloven, maar ik kan het risico niet lopen. Ik ... " Dan horen de mannen geritsel in het struikgewas. B&W: "Wat is dat?" FrankLapidus: "Niet wat, wie." B&W: "OMG Frank, je hebt ons gevonden!" FrankLapidus: "Waar die pokemon Go app al niet goed voor is. Daardoor heb ik je kunnen vinden. Hi broer, da's lang geleden." Nieky: "Frank ... inderdaad veel te lang geleden." Nieky omhelst zijn jongere broertje.

Die avond op de Nederlandse TV: "Welkom bij Molduck Mysteries op SBS6. Vandaag en morgen breng ik u exclusief twee interviews met twee hoofdrolspelers uit het verleden. U herrinert zich vast de moord op Niuno in Borkel en Schaft nog. Ik heb exclusief met de dader gesproken en iemand die bij het plan betrokken was. Allereerst de moordenares zelf: Kaaasje."

TimvDons kijkt het programma via Lama's satteliet TV. TimvDons: "Weet je, ik hoef dit niet te zien, ik ga naar bed, welterusten heren." Lama1997: "FrankLapidus, wil je nog wat eten?" FrankLapius: "Nee, ik heb genoeg gehad." Lama1997: "Oké, dan ga ik ook slapen." Nieky, FrankLapidus en B&W blijven met zijn 3-en over. Nieky:"Nou hier zitten we dan." B&W: "Tot jaren geleden onwetende kinderen en nu kinderen van. Jullie ouders beiden dood, mijn vader dood en moeder in de bak." Nieky: "Tsja het is niet de beste manier om te overleven, maar wel een levensstijl met een zekere financiële zekerheid." FrankLapidus: "Hoe bedoel je?" Nieky: "Zoals ik al eerder zei, we moeten weg hier. Het is gezellig met Lama1997 en TimvDons, maar ik vertrouw ze niet. TimvDons wilde me in de bak al een oor aannaaien. Dat ben ik niet vergeten." FrankLapidus: "Je hebt een plan om hier weg te komen?" Nieky: "Zeker." B&W: "Ik heb in Nederland geen leven meer." Nieky: "Dus we gaan er met zijn 3-en voor?" FrankLapidus: "Zeker." Nieky: "Dan gaan we."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #311 Gepost op: 21-08-2019, 22:03:25 »
Molduck: "Waarom ben je hier Kaaasje?" Kaaasje: "Ik wil schoon schip maken met het verleden. Ik heb daar zo mijn redenen voor. Wat doet er niet toe. Ik beken Niuno te hebben neergeschoten. Uit wraak - voor mijn overleden vriend. Ik beken Hulpdakdekker te hebben neergeschoten. Hij was bewijs tegengekomen dat mij en PutyourHANSup! aan de moord op Niuno linkte én mij in Berlijn plaatste, toen ik Molière en Mollenmania in de gaten hield. Dat kon ik niet hebben. Mijn laatste plan was om Molière ook om te leggen, maar iemand had hetzelfde idee. Daarna raakte ik het spoor van Molière kwijt. Ik heb nu niet meer genoeg tijd want ... " Molduck: "Want?" Kaaasje: "Ik ... " Het beeld springt op zwart. Molduck: "Helaas heeft het interview niet langer geduurd. Om medische redenen is Kaaasje daarna naar het ziekenhuis gebracht. Ik heb haar niet verder kunnen spreken, omdat uit onderzoek bleek dat ze een hersenbloeding had gekregen door een groeiende hersentumor. Uiteindelijk werd ze hersendood verklaard en na enkele dagen is de stekker eruit getrokken. Kaaasje leeft niet meer. Helaas zal ze nooit voor het gerecht verschijnen om te boeten voor de moord op Niuno en Hulpdakdekker."

Mollenmania heeft het interview ook gezien. "Mmm, Kaasje wist dus meer over mij, dan ik over haar." Mollenmania kijkt om zich heen. Hij loopt in Brussel. In Nederland en Duitsland kan hij zich niet meer vertonen, dus tijd om een nieuw leven te beginnen bij de zuiderburen. Hij belt aan bij een huis. Mollenmania: "Mag ik mij voorstellen. Ik ben Mollenmania. Ik ben een mannetje van alles en kan alles regelen. Het enige dat ik niet heb, is toegang tot de haven van Antwerpen. Daar komt u in beeld." G-Root: "Ik ken je van reputatie Mollenmania. Leuk je eindelijk te ontmoeten. Ik kan wel weer wat extra inkomsten gebruiken. Kom binnen ,dan praten we verder."

23 februari 2018
TimvDons: "Lama1997, heb jij Nieky, FrankLapidus en B&W gezien?" Lama1997: "Nee, heb jij ze naar bed horen gaan?" TimvDons: "Nee, ik sliep al vroeg. Nou ja, misschien zijn ze een wandelingetje gaan maken." Lama1997 en TimvDons nemen een hapje van hun ontbijt. Dan valt Lama1997's oog op een openstaande deur. Lama1997: "Heb jij die deur open gemaakt?" TimvDons: "Nee, die zat op slot." Lama1997 rent naar een ladekast ... sh .... de sleutel is weg. Lama1997 rent de kamer in .... ow gelukkig de koffer staat er nog. De koffer met het gestolen geld van Niuno. Lama1997: "Het geld is er nog." TimvDons: "Maak de koffer eens open." Lama1997 maakt de koffer open ..... Lama1997: "Gloeiende .....!" De koffer zit vol met krantenknipsels." TimvDons: "Nieky .... ik zal 'm." Dan valt TimvDons oog op een zakje drugs, met een briefje eraan." Nieky: "Geniet ervan. Dat zal je leren mij nog een keer te bedonderen. Veel plezier en tot nooit meer ziens." Nieky, B&W en FrankLapidus rijden inmiddels ergens op Spaanse snelweg." Nieky: "Nou waar zullen we heen gaan." B&W: "Jij weet het meeste Nieky, we vertrouwen op je." FrankLapidus: "Op naar een zorgenloze toekomst." Met ruim 4 ton en een lading drugs moeten de heren voorlopig wel even vooruit kunnen ...


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #312 Gepost op: 21-08-2019, 22:05:24 »
Molduck: "Vanavond praat ik met PutyourHANSup!. Jij wilt ook iets bekennen:" PutyourHANSup!: "Ik wil iets bekennen. Ik wil getuigen tegen Kaaasje, als zij wordt berecht voor moord op de Niuno. Ik kan bewijzen dat ze het heeft gedaan." Molduck: "Vertel." PutyourHANSup!: "Dit heeft alles met mijn broertje Gupp te maken. Gupp en ik waren als kleine kinderen al snel op onszelf aangewezen. We hadden het niet breed, maar we hadden wel veel dromen. Gupp wilde kunstenaar worden, en ik wilde bij de TV gaan werken. Ik besloot een journalistieke opleiding te gaan volgen. Dat koste me een hoop geld, dat ik eigenlijk niet had. Gevolg: een torenhoge studieschuld."

"Gupp's carriere als kunstenaar, of beter gezegd tekenaar kwam niet van de grond. Ondertusssen hadden we geen geld van te leven. Bij toeval werd ik voor een TV programma gecast, zodat ik eindelijk voor de TV kwam te werken. Maar het salaris was laag, en de inkomsten vergoedde eigenlijk alleen maar de uitgaven, aangezien ik zowel mijn eigen levensonderhoud als die van Gupp betaalde. Ik moest aan extra geld komen. Op een avond zat ik in de kroeg me te bezatten en liep ik Kaaasje tegen het lijf. We raakten aan de praat over onze misère. Bij toeval kwam mijn broer ter sprake. Ze vernam dat hij in Borkel en Schaft woonde. Toen deed ze me een aanbod die mijn leven zou veranderen: Niuno chanteren voor geld, in ruil voor deel van de opbrengst."

"Het aanbod kwam op geen beter moment, dus ik besloot ermee in te stemmen. De volgende dag spraken we af in een parkje, om de deal rond te maken. Maar wat ik niet doorhad, was dat Gupp me was gevolgd. Waar een normaal mens iets op camera vastlegd, tekende hij de hele ontmoeting uit. Mijzelf, Kaaasje, en de spullen die Kaaasje bij zich had, o.a. een foto van Mollenmania, Miek1999 en Molière. Die tekening is gaan zwerven en ..." Molduck: "Ok, dus voor de duidelijkheid, je vertelt me dit, omdat je wilt getuigen tegen Kaaasje voor strafvermindering? PutyourHANSup!.: "Exact." Op dat moment gaat het beeld op zwart


Buiten beeld ...
Swifty: "Je bedoelt deze tekening?" PutyourHANSup!: "Swifty?! Ja die tekening." Swifty pakt een aansteker en steekt de tekening in de fik." Swifty: "Aan die tekening hebben we niks meer, want Kaaasje is dood." PutyourHANSup!: "Wat?!" Molduck: "O sorry, vertgeten te vertellen. Maar je hebt zojuist een misdaad bekend. Ik ben inderdaad de eerlijke persoon waarvoor je me aanzag. Dus als iemand een misdaad wil bekennen, bel ik natuurlijk de politie." PutyourHANSup!: "Maar, maar ... " Swifty: "Ik arresteer je voor medeplichtigheid aan moord en chantage. Je bent indirect verantwoordelijk voor de moord op Hulpdakdekker. Daarvoor zal je waarschijnlijk niet veroordeeld worden, maar we hebben genoeg bewijs voor die andere twee. Meekomen jij." PutyourHANSup! wordt afgevoerd ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #313 Gepost op: 21-08-2019, 22:06:55 »




..................................
..................................
..................................
..................................
..................................




23 augustus 2019
De rust is teruggekeerd in Borkel en Schaft. De bewoners die er nog zijn proberen hun leven zo goed als kwaad weer op te pakken. Gelukkig is tijd voor een feestje ... of beter gezegd, een trouwerij. Want er zijn twee inwoners van Borkel en Schaft met elkaar getrouwd. Ceremoniemeester Bodejos neemt het woord: "Applaus voor het huwelijkspaar ... D*N en Hadewychisdemol!" Het duo wordt bedolven onder de rijst, als ze de feestzaal inlopen. DJ Schulz start de muziek. D*N en Hadewychisdemol worden uitgebreid gefeliciteerd. Elise: "Ik ben heel blij voor je Hadewychsdemol." Hadewychisdemol: "Ik ben ook heel gelukkig." Moni: "Meezter en Luiaardje, dit keer geen chocoladetaart voor jullie!"

Als het feest tot zijn einde komt, benadert Silvermaiden het bruidspaar. "Er is nog een cadeau voor jullie bezorgd. Er staat geen afzender op." D*N: "Dit doet me denken aan een eerder huwelijk." Hadewychisdemol: "Laten we het samen open maken, wij hebben geen geheimen voor elkaar." De heren maken de doos open ... en vinden een briefje." D*N: "Lees jij maar voor."

Lieve Hadewychisdemol. Ik ben zo blij voor je dat je bent getrouwd. D*N is een goede jongen. Dat vertelde TimvDons me regelmatig. Hij was eigenlijk veel te goed, om met hem, Lucy en AaPje16 samen te werken. Het spijt me echt dat FrankLapidus en ik er niet bij kunnen zijn vandaag. Maar dat is maar beter zo. Het is beter, dat wij een eigen toekomst opbouwen. Ergens ver weg van jou, D*N en natuurlijk ook Elise. Ik heb gehoord dat je eigenaar van de Albert Heijn bent geworden. Als je het personeel spreekt, zeg nogmaals sorry voor de overval, het was niet de bedoeling dat het zo uit de hand zou lopen. Maar goed, FrankLapidus en ik toosten vanaf een afstandje op je, en wensen jullie het allerbeste voor de toekomst. Doe ook de groeten aan Elise. Haar missen we ook.

Liefs Nieky, ook namens FrankLapidus




The end