Poll

Wie overleeft de explosie in Berlijn niet?

Hadewychisdemol
MollenvangR-Art
D*N
Molière
Miek1999
Loezel
KD.
Maikemeisje
Moni
Lukie4
Mollenmania
Duncton
Swifty
Gupp
PutyourHANSup!
Kaaasje
Iemand anders nl....

Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0  (gelezen 384475 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2300 Gepost op: 22-08-2017, 15:20:50 »
Een voordeel van de 'winterstop' is dat Nieky en ik bijna een jaar hebben om de tunnel te graven. Dat gaat vast goed komen.

Kop dicht en doorgraven  ;)
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2301 Gepost op: 22-08-2017, 15:32:42 »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2302 Gepost op: 22-08-2017, 17:34:41 »
Super gedaan weer, Daisy! Ik vind het knap hoe je al die verschillende lijntjes uiteindelijk toch altijd weer bij elkaar weet te brengen. ::bravo::

Het belooft inderdaad een lange winter worden. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2303 Gepost op: 22-08-2017, 18:48:48 »
Top verhaal Daisy.

En een tunnel: ik denk dat er enkele personages zijn die dit ook kunnen/willen gebruiken (pretty please)
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2304 Gepost op: 22-08-2017, 19:46:20 »
 ::rofl:: Frank die gewoon in de tuin zit als een soort kwajongen terwijl er allerlei mensen neergehoekt/geknald worden. Bizar grappig. Ondertussen nog een pokemon aan het vangen zeker hahah.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2305 Gepost op: 22-08-2017, 20:46:43 »
In het eerste seizoen heb ik de helft al weten te vangen  ::bravo:: ::rofl::. Op naar het tweede seizoen!
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2306 Gepost op: 22-08-2017, 21:52:15 »
Dank jullie wel. ::bravo::

Wat vonden jullie het leukste en spectaculairste moment van het seizoen (hoeft niet hetzelfde te zijn). En welke twist/onthulling zagen jullie echt niet aankomen?

Ik moest er erg om lachen dat jullie er meer dan 10 afleveringen over hebben gedaan om erachter te komen dat het stukje van Lukie in aflevering 0 nog moest komen in de soap: dat het iets uit de toekomst was. Het was niet voor niets een sneak preview ;) (ofwel een geheime aanwijzing ala widm :P)
« Laatst bewerkt op: 22-08-2017, 22:00:48 door Daisy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2307 Gepost op: 22-08-2017, 22:06:55 »
Ja Daisy, ik vond het ook heel erg leuk om te volgen. Ik ben nu erg benieuwd naar wat mijn rol in het verhaal met Juulx1 is, ik weet nu alleen dat ik in hetzelfde huis woonde als haar... En waar ben ik nu?

Maar ik had ook niet verwacht dat er nog allerlei open eindes aan zouden zitten. Dat is ff wennen, maar maakt het wel extra spannend! ::ok::

Het leukste moment vond ik toen Starlight zag dat Kaaasje op de foto stond, dat is echt zo'n shockmoment. Leuk ook dat ik het al geraden had.

De twist die ik niet aan zag komen is dat Voske zijn lijk in het wrak van Lukie4 gevonden is... en niet Lukie4 zelf. Ik ben nog steeds in shock haha.

Hoe vond je het om te schrijven?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2308 Gepost op: 23-08-2017, 11:58:28 »
Briljant verhaal weer Daisy! Dank voor al het leesplezier de afgelopen weken! Ik kan niet wachten op het volgende seizoen! ::bravo::

Een voordeel van de 'winterstop' is dat Nieky en ik bijna een jaar hebben om de tunnel te graven. Dat gaat vast goed komen.

 ::rofl::

Oh my god  ::oink::

Daisy, dit waren zulke fantastische weken  ::bravo::. Ik heb elke aflevering met zoveel plezier gelezen en verheugde me op de volgende. Wat een verhaal, en dat in 20 afleveringen. Ik kan niet wachten op het volgende seizoen. Bedankt voor dit fantastische verhaal en voor de afgelopen weken!  ::bravo::

 ::jaja::

Wat vonden jullie het leukste en spectaculairste moment van het seizoen (hoeft niet hetzelfde te zijn). En welke twist/onthulling zagen jullie echt niet aankomen?

De leukste momenten toch wel momenten met ofwel veel chaos (afspraak in het park, de achtervolging, ...) ofwel mysterie en geheimzinnigheid (de foto, het briefje dat Niuno vindt, de DNA-resultaten, ...). ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2309 Gepost op: 23-08-2017, 19:59:09 »
In het eerste seizoen heb ik de helft al weten te vangen  ::bravo:: ::rofl::. Op naar het tweede seizoen!
Oh, dan loop ik nog een beetje achter op jou ;)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2310 Gepost op: 23-08-2017, 21:59:38 »
Wat een geweldig verhaal! ::bravo:: en wat een hoop losse eindjes toch weer voor het volgende seizoen :o

Ik vond de momenten waarop iedereen leek samen te komen op dezelfde plek, dus in het park en de laatste avond in het huis van LdHmolletje het meest spannend. Je weet dat er iets heftigs gaat gebeuren, maar wat....

Heerlijke zomersoap! :D
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2311 Gepost op: 25-08-2017, 06:39:27 »
Aaah ik zou hier nog reageren, super gedaan weer Daisy ::bravo::

We hebben weer een slachtoffer. R.I.P. LdHmolletje. Heeft hij dit over zichzelf afgeroepen? En wat gaat er met Grasisgroen gebeuren?
LdHmolletje had meer vijanden dan vingers, dus ik denk dat hij het wel opzichzelf heeft afgeroepen. Grasisgroen zal verplicht hulp krijgen en mogelijk een tijdje vastzitten, maar niet lang gezien de omstandigheden.

Een aantal personages heeft een andere richting gekozen. Waar is Mollenmania naartoe? 
Mollenmania blijft nog een beetje een vaag personage, waar hij naartoe gaat? Geen idee.

Wat is de_witte met AaPje16 van plan?
In eerste instantie chantage van LdHmolletje, maarja die is niet meer (RIP). Dus nu maar zijn drugsnetwerk zien te krijgen via Aapje. Wat in ieder geval garandeert dat Aapje voorlopig veilig zit omdat ze belangrijke informatie heeft.

En krijgen we een nieuwe alliantie tussen Starlight, Duncton en PutyourHANSup!? Kunnen zijn Kaaasje vinden?
 ::jaja::

Lucy en Hadewychisdemol hebben een zwaar ongeluk gehad. Gaan ze dit overleven?
Nee dus  :\'(. Wie van de twee het niet overleeft is lastig in te schatten. Mijn eerste gedachte was dat Hidm het niet zou overleven, Daisy is volgens mij niet zo van de happy couples  ::rofl:: (Vieffan-KD/Vieffan-Nieky in eerste verhaal, GIG-Niuno in dit verhaal). Aan de andere kant is met het verdwijnen van Aapje en Lama Lucy haar verhaallijn een beetje opgedroogd. Plus als Hidm doodgaat dan zal D*N de schuld geven aan Lucy en haar alsnog vermoorden (going full GIG)  ::vergroot::.

KD. en Loezel zijn van Europol. Hebben ze met de arrestatie van WouterV wel gekregen wat ze wilden? Want ze waren toch geïnteresseerd in de familie Bakker en LdHmolletje?
Dit is toch ook best een grote vis dus ik denk dat ze erg content zijn ::jaja::. Natuurlijk met hun succes kunnen ze nu alleen nog maar meer succes krijgen door gerust achter de rest aan te gaan. Ze hebben nu alle tijd om alsnog Nieky te vangen.

Dat Lukie4 het ging overleven was te voorspellen (vooral omdat het vaak aan het einde van de aflevering werd gevraagd van zal ie echt dood zijn?). Maar hoe, dat is de grote vraag  ??? En hoe komt Voske opeens daar?

Wat vonden jullie het leukste moment van het seizoen?
De trouwerij natuurlijk!  ::love::

Wat vonden jullie het meest spectaculaire moment van het seizoen?
De park shooting, AH overval en LdH's party ::jaja::

En welke twist/onthulling zagen jullie echt niet aankomen?
Voske die opeens in de auto ligt van Lukie4?  :o Oh en de spacecake die van Lukie4 kwam uiteraard.

De tunnel beloofd in ieder geval weer iets moois!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2312 Gepost op: 25-08-2017, 22:11:08 »

Hoe vond je het om te schrijven?

Ik vind het heerlijk om te doen. Zoals ik ooit al in de terugblik van de eerste 3 seizoenen schreef, is niks me te gek, dus ik probeer spannend, verrassend en af en toe grappig te houden.

Dit jaar vond ik wel het lastige seizoen tot nu toe, moet ik eerlijk bekennen. In ieder geval in het begin. Ik had vrij weinig inspiratie op voorhand, dus ik besloot me te laten leiden door jullie keuzes in het begin. Toen jullie voor een bruiloft kozen, was dat een mooie plek om direct een hoop personages in het verhaal te zetten, 31 gelijk, maar achteraf waren het er misschien teveel, omdat ik direct een plekje voor iedereen in het verhaal moest verzinnen (behoudens de mensen die al in de preview zaten). Ik wilde voor elke groepje wel een verhaal lijn bedenken, met als gevolg dat ik na aflevering 3/4 een beetje het overzicht dreigde kwijt te raken; er liepen teveel dingen tegelijk. Pas halverwege had ik het idee dat het een beetje begon te lopen. (Door de schietpartij kwamen er wat dingen samen en kon ik vanuit daar verder werken.) De eerste helft heb ik soms eigen momenten tegen mijn computer lopen aanstaren dat er niks uit mijn handen kwam, terwijl het in de tweede helft een stuk soepeler ging. Uiteindelijk ben ik niet ontevreden hoe het is te gaan. Waar ik in het begin soms dacht, hoe breng ik bepaalde dingen ooit samen, of hoe leg ik bepaalde dingen uit (de Groningen verhaallijn heb ik nogal gerekt - omdat ik soms ff niet wist wat ik ermee moest), uiteindelijk is het toch best aardig goedgekomen.

Eigenlijk stonden er maar 2 dingen op de planning:
1 Lukie twist vanuit de preview (dat het dus een 'preview' was)
2 Nieky en Tim die Bakkertje zouden gaan uitbreken (ik kwam nog in de problemen toen ik de gijzeling van de AH erin schreef, want Nieky en Tim moesten daar weg zien te komen, om ze weg v/d rest te krijgen)
De rest is allemaal in de afgelopen 4 weken bedacht, soms echt op het laatste moment.

Wel heb ik door de vele personages en verhaallijnen, minder kunnen afronden dan ik op voorhand had bedacht. Ik heb niet elke avond de tijd om een heel lang verhaal te zetten. Sommige ideeën hoop ik in seizoen 2 nog iets mee te kunnen.

Voordeel voor seizoen 2 is, dat ik nu iets van voorwerk kan doen. Personages hebben vorm gekregen, zitten in een bepaalde situaties en ik kan tzt eens gaan nadenken wat ik vanuit hun huidige posities kan doen. Uiteraard hoop ik weer op spannende twits, opvallende samenwerkingen, grappige situaties, en helaas, er zullen vast ook wel 1 of meerdere slachtoffers gaan vallen.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2313 Gepost op: 1-09-2017, 14:26:08 »
Zo, eindelijk weer even reageren hier  :)  Knap gedaan, Daisy  ::bravo::  Ik heb zo veel meegemaakt :o  Wat kan het toch anders lopen allemaal !   ;D 

@ MM: Ja, daar dacht ik ook al aan, dat ik daar trialk tegenkom ;D  Mag het boerderijtje ook een villa aan zee zijn?  8)
...maar soms even niet :)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2314 Gepost op: 1-09-2017, 16:09:12 »

@ MM: Ja, daar dacht ik ook al aan, dat ik daar trialk tegenkom ;D  Mag het boerderijtje ook een villa aan zee zijn?  8)

Van mij wel  ::rofl::
Ik zie alleen wel een grasveldje met een paar geitjes voor me, maar dat kan ook in de duinen. ::tandpastasmiley::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0
« Reactie #2315 Gepost op: 20-06-2018, 21:42:10 »
Voor de mensen die nu in het ontdekking vd dag topic zitten.... er staat hier al ruim een uur een poll ;)

(Puur om te meten wat jullie denken... de beslissing is al genomen)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0
« Reactie #2316 Gepost op: 20-06-2018, 21:42:36 »
Jaaa hij is weer terug :D

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0
« Reactie #2317 Gepost op: 20-06-2018, 22:13:37 »
Ohja, ik zag dit topic zo snel niet staan en dacht toen dat hij ook op slot zat, anders had ik wel hier gepost.

Mja, HIDM of Lucy.. het enige wat mij boeit is of HDD nog leeft :\'(

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0
« Reactie #2318 Gepost op: 20-06-2018, 23:02:34 »
HIDM overleeft want

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0
« Reactie #2319 Gepost op: 20-06-2018, 23:09:40 »
Lucy overleeft want

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wit is ook een kleur!