Poll

Wie overleeft de explosie in Berlijn niet?

Hadewychisdemol
MollenvangR-Art
D*N
Molière
Miek1999
Loezel
KD.
Maikemeisje
Moni
Lukie4
Mollenmania
Duncton
Swifty
Gupp
PutyourHANSup!
Kaaasje
Iemand anders nl....

Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0  (gelezen 384701 keer)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1720 Gepost op: 17-08-2015, 17:41:48 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::Geweldig!

Bedankt voor 3 zomers leesplezier!
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1721 Gepost op: 17-08-2015, 19:06:24 »
@Syllie10 Nee, daar had jij niks mee te maken, losse verhaallijn

@Duncton, jij kwam als enige in de buurt, dus toch complimenten ;D

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1722 Gepost op: 17-08-2015, 22:11:38 »
 ::cheerleader::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1723 Gepost op: 17-08-2015, 23:07:41 »
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1724 Gepost op: 18-08-2015, 21:03:14 »
Zoals belooft ...

Drie jaar verhaallijnen schrijven voor jullie was een feest. Zoals jullie weten kijk ik zelf graag series en is geen verhaallijn mij te gek, maar vaak behaagt mij het gevoel dat ik het beter kan. Dus behoudens dat jullie er heel veel lol aan zouden beleven, wilde ik ook graag dat jullie verrast zouden worden voor de twists die erin zaten. En dat is denk ik (vooral) in seizoen 2 en 3 goed gelukt. Wat wie had gedacht dat ik nog leefde? En dat ik uiteindelijk niet de super-slechterik was die velen in mij zagen? Héél weinig.

Toen ik twee jaar voor het eerst begon (nadat ik al een mini versie had geschreven in de CSC, de voorloper van Survivor), had ik wel het idee, als het leuk is, schrijf ik nog een keer, maar dan een heel nieuw verhaal. Maar naar mate het 1e seizoen vorderde, had ik steeds vaker ... wat als ik het verhaal gewoon niet nog een seizoen verleng? Dus zo kwam er een zomercliffhanger en moesten jullie een jaar wachten op het vervolg. Toen het vaststond dat er een seizoen 2 kwam, wist ik ook dat er een seizoen 3 moest komen. Een goed verhaal bestaat immers uit een trilogie toch? Dus eigenlijk was het toen ook al duidelijk voor mij dat seizoen 3 de laatste was. Slechts twee mensen wisten dat ik er dit jaar een einde aan zou schrijven, Lukie4 en MC. Dank voor het niet verraden ::ok::, de rest kreeg het pas door toen mijn eigen personage tragisch aan haar einde kwam. Dus ook dat was een verrassende twist. Of er geen seizoen 4 aan had gekund? Misschien wel, maar het Mijdrecht Mysterie, waar het toch wel hoofdzakelijk om ging had echt niet nog een jaar gerekt kunnen worden naar mijn mening. Dus wat mij betreft is het precies goed zo.

Waar seizoen 2 ik een héél plan had voor elk personage, had ik dat voor dit jaar minder. Jazeker, ik had ideeën, ook al uitgerwerkt, maar ik heb bijna alles 1 maand van te voren in de virtuele prullenbak gegooid. Ik was er niet blij mee. Het was te simpel en te saai. Dus ik heb de verhaallijn omgegooid. Dat er nog iemand boven mij stond? Dat ik was doorgedraaid onder druk van Syllie10? Allemaal 2 maanden geleden verzonnen. Dat ik Robbie niet had vermoord? Zelfs op de allerlaatste dag bij verzonnen. Seizoen 3 was beduidend moeilijker om te schrijven, er zat dit keer héél veel last minute werk in, maar dat maakte het niet minder leuk. Jullie hadden dit jaar duidelijk meer te kiezen in de cliffhangers, omdat ik niet een duidelijke route had gekozen. Goed, een paar dingen stonden vast, zoals bijv. LdHmolletje die D*N er had ingeluisd (stond eigenlijk al vorig jaar op de planning, maar had ik wegens ruimtegebrek doorgeschoven), de hypnose verhaallijn op Curaçao, de tragische dood van Bjorrn en het daaropvolgende verraad van AaPje16 en de moord op een Interpol agent (wel lang getwijfeld tussen MV en NextGP). Maar Elise die meehielp D*N erin te luizen? Meezter die Molbelg chanteert? En vooral de dood van Go_Ahead? Allemaal ter plekke verzonnen. En dat kwam allemaal door de keuzes die jullie maakten. Als jullie in aflevering 1 voor B hadden gekozen, had Loezel een hele andere verhaallijn gekregen. En ik zal maar niet beginnen als ik niet één maand voor de start mijn verhaallijn niet had omgegooid, dan was er echt iemand dodelijk geraakt in de shoot-out.

Ook nog leuk om te weten: HDD vertelde mij in de auto naar de spelletjesdag dat ie vond zijn personage 'on borrowed time' leefde. Maar HDD omleggen kon ik niet, ik zag ook niet in door wie en waarom. Maar ik denk dat ik zijn personage wel een passend einde heb gegeven. En het is zeker niet allemaal eind goed al goed. Syllie10 en Trialk zitten weliswaar in de bak, maar TimvDons en Lukie4, toch niet bepaald lieverdjes in de soap zijn gewoon vrij man. Ook dat hoort bij een soap.

Ik vond het overigens vreselijk grappig om te leven dat iedereen er zo'n beetje van overtuigd was dat Molcrazy nog ergens iets kwaads ging uithalen of een slechterik was. Dát was dus een TV twist geweest, een logische twist die iedereen zou zien aankomen. Ik heb nooit maar één seconde overwogen.

Maar goed het zit er nu op. Voorgoed? Ik acht de kans groot van niet. Deze soap is klaar, maar dat wil niet zeggen dat er nooit meer een zomersoap komt. Misschien niet volgend jaar (ik ga in het voorjaar een groot spel doen, dat houdt me dan wel weer even van de straat voor een tijdje), maar wellicht wel weer het jaar erop. Uiteraard moet ik wel weer inspiratie vinden voor een nieuwe verhaallijn. En ook leuk voor de mensen die nu hun personage dood zagen gaan. Iedereen leeft weer, dus kans voor bijv. een NextGP, Duncton, Grasisgroen en uiteraard mijzelf om weer terug te keren. En wie nu goed was, kan dan misschien wel de slechterik worden. En andersom uiteraard.

Dat is echter voor de toekomst (2017 klinkt nog héél ver weg), ik heb nog niks definitief besloten en de spelplanner moet het dan tzt nog goedkeuren. Maar dat jullie zondag voor het laatst een forumsoap aflevering hebben geleden ... ik denk het niet. :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1725 Gepost op: 18-08-2015, 23:30:52 »
Hoera! Het uitzicht naar nog een forumverhaal stemt me blij ::bravo::

Dank voor alle tijd, moeite en energie Daisy! Ik denk dat we het allemaal met plezier gelezen hebben. Net als jij plezier hebt gehad aan het schrijven van het verhaal ;)
2024: wie is de Mol?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1726 Gepost op: 19-08-2015, 11:38:17 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1727 Gepost op: 19-08-2015, 11:53:04 »
 ::bravo:: ::bravo::

Echt gaaf gedaan Daisy :D en hopelijk komt er toch ooit weer een vervolg

En pas maar op want ik kom altijd weer uit de gevangenis :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1728 Gepost op: 19-08-2015, 15:31:13 »
En pas maar op want ik kom altijd weer uit de gevangenis :P
Ik ben ook al aan het broeden op een plannetje om eruit te komen. Of wie weet vind mijn advocaat wel een vormfout! ;D
Ich bin ein Bärliner!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1729 Gepost op: 19-08-2015, 16:05:07 »
Ik ben ook al aan het broeden op een plannetje om eruit te komen. Of wie weet vind mijn advocaat wel een vormfout! ;D

Wellicht samen een deal maken om te ontsnappen  ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1730 Gepost op: 19-08-2015, 18:14:05 »
Daar blijven! jullie gaan voorlopig nergens heen!  ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1731 Gepost op: 19-08-2015, 20:14:30 »
Ik vond het geweldig om te lezen...bedankt voor alle tijd die je er hebt gestoken!!! ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1732 Gepost op: 19-08-2015, 22:21:25 »
Ik heb de laatste afleveringen nog niet gelezen. Die bewaar ik voor komend weekend als ik meer tijd heb. Maar ik wil wel alvast Daisy bedanken voor het schrijven van deze geweldige soap. Vorig jaar ben ik 'm pas gaan volgen (en uiteraard terug gaan lezen) en kreeg ik ook een rolletje. :D Ik vond het zo leuk om alle forummers als personages terug te zien in de soap.

Complimenten voor de geweldige verhaallijnen en spannende twists. Ik heb ervan genoten Daisy!  ::bravo::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1733 Gepost op: 19-08-2015, 23:42:21 »
En pas maar op want ik kom altijd weer uit de gevangenis :P
Ik ben ook al aan het broeden op een plannetje om eruit te komen. Of wie weet vind mijn advocaat wel een vormfout! ;D

Don't count on it 8)

"Interpol arrests, make it count."
2024: wie is de Mol?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1734 Gepost op: 20-08-2015, 13:18:34 »
Wellicht samen een deal maken om te ontsnappen  ::rofl::
Dat klinkt als een goed plan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1735 Gepost op: 20-08-2015, 16:37:11 »
Don't count on it 8)

"Interpol arrests, make it count."
Heb nog wel wat krediet bij sommige hooggeplaatste figuren :P

Dat klinkt als een goed plan!
Top, let's get out of here :D

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1736 Gepost op: 20-08-2015, 18:06:13 »
Top gedaan weer, Daisy. Knap dat je zoveel nog op het laatste moment bedacht hebt. ::ok::

Ik ben alvast fan van de volgende soap. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1737 Gepost op: 22-08-2015, 19:55:27 »
Nog bedankt voor alle enthousiaste reacties :) ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1738 Gepost op: 23-08-2015, 22:04:02 »
Super gedaan Daisy, erg vermaakt hiermee ::bravo::. Laatste tijd niet zoveel tijd gehad maar zal later waarschijnlijk nog wel wat reageren als het in me op komt over het verhaal :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0
« Reactie #1739 Gepost op: 26-03-2017, 04:08:55 »
een lente reprise ?????????   ??? :D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?