Poll

Wie overleeft de explosie in Berlijn niet?

Hadewychisdemol
MollenvangR-Art
D*N
Molière
Miek1999
Loezel
KD.
Maikemeisje
Moni
Lukie4
Mollenmania
Duncton
Swifty
Gupp
PutyourHANSup!
Kaaasje
Iemand anders nl....

Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0  (gelezen 384768 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2100 Gepost op: 5-08-2017, 22:51:37 »
Wat een aflevering :o ::bravo::

Rip Niuno :\'(. Hij was shady maar dood hoefde hij nou ook weer niet :(.

Aapje die alleen Lucy vertrouwd terwijl ze net het geld heeft gestolen. Volgens mij ben ik nog het best te vertrouwen tot zover ::rofl::.

Citaat
Hadewychisdemol had gekookt, en die bezorgde ons bijna een voedselvergiftiging.
Oei kijk maar uit Daisy, de laatste keer dat ik een opmerking maakte over Hidm zijn kookkunsten kreeg ik een blik die kan doden ;D.

Awh Specht en Molcrazy die langzaamaan opeens goed kunnen samenwerken, wat een schatjes  ::love::

Citaat
Lukie4: “Sorry dat ik zo laat ben, maar mijn auto wilde niet starten vanochtend.”
Dat is pas een understatement  ::rofl::. Wel fijn dat ie er is nu ::bravo::

Citaat
FrankLapidus en Black_and_White duiken de bosjes in en belanden bovenop Loezel.
::rofl:: ::rofl::


We zijn op de helft, en het eerste forumsoap slachtoffer is te betreuren. R.I.P. Niuno. Wie heeft hem omgelegd? En wie is er nog meer geraakt?

Wie hem heeft omgelegd is nog moeilijk te zeggen, maar er waren heel veel personages niet in staat om die persoon te zijn. Een groot deel was natuurlijk aanwezig in het park, Nieky en Tim zaten ondergedoken, Molcrazy en Specht op wacht etc. Het meest logische is uiteraard iemand die bij de nieuwe groep van Starlight, Duncton en De Witte hoort. Misschien hoort daar nog wel een bestaand personage bij zoals Mollenmania of Tristan?

Degene die het meest waarschijnlijk ook geraakt is zou Ldhmolletje zijn. Die was het dichtst in de buurt en Niuno rende naar hem toe. Of er moet dus random iemand in het park zijn geweest op het verkeerde tijdstip en op de verkeerde plaats die opeens geraakt is.

We maken vandaag kennis met 3 nieuwe personages uit Groningen, te weten de_witte, Starlight en Duncton. Wie zijn zij? En wat hebben zij voor een rol in dit verhaal?
Die hebben uiteraard iets te maken met het verleden van Niuno en daar gaan we hopelijk de komende afleveringen meer over te weten komen ::vergroot::.

Tevens heeft vandaag Swifty vandaag dorpsagent Lukie4 ontmoet. Maar wij zagen zijn auto toch ontploffen in de sneak preview? Hoe zit dat in nu weer in elkaar?
Lukie4 is explosie proef ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2101 Gepost op: 5-08-2017, 23:07:10 »
Spectaculair! Arme Niuno.  ::zwaaisip::

Wie kan er nog meer neergeschoten zijn?

Alle aanwezigen in het park op een rij:

- LdH: is als enige andere direct betrokken bij de geldoverdracht. Dus hij zou een logisch tweede doelwit kunnen zijn. Alle andere aanwezigen in het park zijn eerder 'collateral damage' dan doelwit, denk ik.

- Aapje en Lucy
- Vieffan en Elise
- FrankLapidus en Black_and_White
- PutyourHANSup! en Fabiann
- Gupp
- Loezel

GiG en ik zijn ieder geval veilig, ::zweet:: want wij zijn al weggescheurd met de auto en kunnen dus onmogelijk per ambulance uit het park worden afgevoerd.

Aapje, Lucy en PutyourHANSup! zijn de enigen van wie niet expliciet wordt gezegd dat ze vluchten. Voor LdH zou het natuurlijk wel bijzonder dramatisch zijn als zijn dochter Aapje is geraakt, want dan is het indirect zijn schuld: doordat hij de zakken met geld vulde, liep het waarschijnlijk zo uit de hand. Ook Lucy mag zich om dezelfde reden dan heel schuldig voelen. Als Lucy zélf is geraakt, is het een extreme vorm van boontje komt om zijn loontje...

Gupp of Loezel zouden ook doelwit kunnen zijn trouwens, omdat zij alles zaten te observeren. Loezel heeft FrankLapidus en Black_and_White bovenop zich liggen in de bosjes, dus is de minst waarschijnlijke van die twee. Gupp zit er vrij open en bloot: misschien heeft hij de schutter gezien en werd hij daarom ook neergeschoten.
« Laatst bewerkt op: 5-08-2017, 23:09:54 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2102 Gepost op: 6-08-2017, 07:53:02 »

We zijn op de helft, en het eerste forumsoap slachtoffer is te betreuren. R.I.P. Niuno. Wie heeft hem omgelegd? En wie is er nog meer geraakt?

Spannend dit. Wel balen voor mij dat nu net Niuno vermoord is. Dat had hij niet verdiend. Maar wie hem heeft omgelegd? Ik gok een van degenen die net buiten het park in een auto beweerde te zitten.
En wie er nog meer geraakt is? Ik zou voor de hand liggen, maar aangezien het een soap is, en geen aflevering van Tatort, ga ik voor AaPje of Lucy. En dan natuurlijk Lucy!

We maken vandaag kennis met 3 nieuwe personages uit Groningen, te weten de_witte, Starlight en Duncton. Wie zijn zij? En wat hebben zij voor een rol in dit verhaal?
Het zijn verre familieleden van Niuno die hem ooit hebben bedrogen bij vuile zaakjes in het verleden.

Tevens heeft vandaag Swifty vandaag dorpsagent Lukie4 ontmoet. Maar wij zagen zijn auto toch ontploffen in de sneak preview? Hoe zit dat in nu weer in elkaar?
Dat was natuurlijk vooropgezet. Een lijk erin, de oude auto doen ontploffen, en voila, Lukie4 lijkt uitgeschakeld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2103 Gepost op: 6-08-2017, 10:26:39 »
Wauw Dais, spannend!

R.I.P. Niuno  :\'( En arme Gig, die heeft het allemaal voor haar ogen zien gebeuren :-[

We zijn op de helft, en het eerste forumsoap slachtoffer is te betreuren. R.I.P. Niuno. Wie heeft hem omgelegd? En wie is er nog meer geraakt?

Geen idee, maar vast iemand die meer af weet van het verleden van Niuno, want dat blijkt ook niet helemaal zuiver te zijn. Doordat bijna iedereen in het park was en MV en Tim ondergedoken zaten zijn er al veel vrijgepleit. D*N en HIDM kwamen niet voor in dit stukje... maar ik kan geen motief voor hun bedenken. Misschien toch een personage waar we minder vanaf weten, zoals Tristan of Mollenmania

Gupp zat heel opvallend onopvallend te doen ::rofl:: en misschien dacht de schutter dat het een spion voor Niuno was en is hij dus ook geraakt.

We maken vandaag kennis met 3 nieuwe personages uit Groningen, te weten de_witte, Starlight en Duncton. Wie zijn zij? En wat hebben zij voor een rol in dit verhaal?

Zij hebben in het verleden een conflict met Niuno gehad. Zo te horen zijn het louche types die nog wat van plan zijn.

Tevens heeft vandaag Swifty vandaag dorpsagent Lukie4 ontmoet. Maar wij zagen zijn auto toch ontploffen in de sneak preview? Hoe zit dat in nu weer in elkaar?

Jaaa Lukie4 ::cheerleader:: Hij heeft zijn dood in scene gezet om undercover te werk te kunnen gaan.

En een vraag die ik mezelf stelde:

Wat was er zo dringend dat Gupp moest doen?

Gupp doet informatie verzamelen en HDD had een afspraak met zijn informant, dus het lijkt er op dat Gupp de informant is en met HDD een afspraak had. Aapje dacht Gupp te gebruiken voor informatie, maar het is the other way around  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-08-2017, 10:29:45 door Mollenmania »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2104 Gepost op: 6-08-2017, 13:56:11 »
::bravo::


Nog meer vragen.
- Wat zijn Tim en Nieky van plan?
- Wat weten Gupp en Hans?
- hdd heeft zogenaamd een afspraak met zijn informant en prompt wordt er iemand neergeschoten, hm... (maar wat Mollenmania zegt kan ook heel goed ::ok::)
- Waarom zou Lukie4 zijn eigen dood in scene zetten? Misschien is er wel een auto ontploft, maar niet de zijne.
- En onder het motto waar rook is, is vuur: Elise lijkt wel redelijk onschuldig, maar kan Vieffan nog iets met de drughandel te maken hebben? Was de spacecake op de bruiloft een hint?

Nog maar even teruglezen. ::joehoe::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2105 Gepost op: 6-08-2017, 14:11:04 »
- Waarom zou Lukie4 zijn eigen dood in scene zetten? Misschien is er wel een auto ontploft, maar niet de zijne.

Citaat
[...]MaikeMeisje: "Wie had je nog meer uitgenodigd dan?" Grasisgroen: "Ik had ook de nieuwe dorpsagent uitgenodigd. Maar die kon niet komen, te druk. Ach ja ik snap het nog wel, de vorige agent ... na ja dat weet je."[...]

Door dit stukje denk ik dat bekend gemaakt is dat Lukie4 omgekomen is bij die ontploffing... Maar heb ik misschien verkeerd begrepen? :P

En inderdaad, wat zijn Tim en Nieky van plan? ::vergroot::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2106 Gepost op: 6-08-2017, 14:52:38 »
Nou ja, de vorige dorpsagent is omgekomen. Of misschien zelfs dat niet, maar er is in ieder geval iets mee gebeurd. Dat hoeft niet per sé Lukie4 te zijn.

Uit de preview:
Citaat
Dus zal de locale dorpsagent, Lukie4, het voorlopig alleen te moeten rooien.......

"Lukie4 kijkt op zijn horloge. Het is 21.00 uur. Hij stapt zijn auto in, ploft op zijn stoel en doet de deur dicht. Wat een gedoe allemaal in zijn dorpje denkt hij. Hij wil de auto starten, maar dan gaat zijn telefoon. "Dit is geen goed moment ... wat? Jeetje dat is lang leden. Hoe is het met je, na eigenlijk sorry, je belt echt op het slechtst mogelijke moment. Ik moet ophangen." En hij hangt op. Hij denkt: "Pff ... ook dat nog." Hier zat hij eigenlijk niet op te wachten. Zuchtend legt hij zijn telefoon weg. Lukie4 start de auto en .....

Het gaat er bij mij niet in dat de (oude) dorpsagent Lukie4 zijn eigen dood in scene zet om vervolgens de nieuwe dorpsagent in hetzelfde dorp te worden. Lijkt mij dat dat op zou vallen. :P

Of lezen jullie dat anders? Zo niet, wie was de oude dorpsagent en wat is er met hem/haar gebeurd? Of is deze scene (cursief) een vooruitblik op iets wat nog gaat komen?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2107 Gepost op: 6-08-2017, 16:18:31 »
Oké maar als Lukie4 de nieuwe dorspagent is dan wisten we al dat hij het overleefd had na het gesprek van MaikeMeisje en Gig. Gig wist namelijk te vertellen dat hij het te druk had en daarom niet kwam.

Daarom ging ik er van uit dat Lukie4 de oude dorpsagent is. Om nu undercover te werken. Maar hij wordt door de schrijver wel als dorpsagent voorgesteld als hij zich bij Swifty en HDD meldt dus ja... confused :P

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2108 Gepost op: 6-08-2017, 16:27:46 »
Ik denk dat het stukje uit de preview een vooruitblik is ::jaja::

De vorige dorpsagent was iemand anders, en iemand heeft er baat bij dat er geen dorpsagent is, dus die ruimt ze gewoon allemaal uit de weg. Of de vorige dorpsagent leeft nog wel, en die is verantwoordelijk voor zowel de dood van Niuno als later de dood van Lukie.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2109 Gepost op: 6-08-2017, 16:43:00 »
Ik versta eronder dat deze scène nog ergens gaat voorkomen in de soap.

Kortom Lukie moet nog ontploffen.
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2110 Gepost op: 6-08-2017, 19:09:10 »
Denk ook flash-forward
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2111 Gepost op: 6-08-2017, 19:44:20 »
Ik stel de aflevering van vandaag even uit naar morgen.
Wel ideeën, maar krijg het er niet uit, heb hoofdpijn en wil zo atletiek kijken.
Gelukkig laat het schema het toe. :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2112 Gepost op: 6-08-2017, 22:37:15 »
Ik dacht iemand anders is ontploft en Lukie is de nieuwe dorpsagent ::jaja::

Ik stel de aflevering van vandaag even uit naar morgen.
Wel ideeën, maar krijg het er niet uit, heb hoofdpijn en wil zo atletiek kijken.
Gelukkig laat het schema het toe. :)

 ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2113 Gepost op: 7-08-2017, 00:51:01 »
sla!  :\'(
...maar soms even niet :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2114 Gepost op: 7-08-2017, 11:35:58 »
Ik denk dat het stukje uit de preview een vooruitblik is ::jaja::
Ik versta eronder dat deze scène nog ergens gaat voorkomen in de soap.

Kortom Lukie moet nog ontploffen.


Ah goede, dat klinkt inderdaad heel logisch. ::ok:: Als het wél voorafgaand aan de soap zou zijn gebeurd, is het ook vreemd dat het helemaal geen topic meer is: niemand praat of speculeert erover binnen het verhaal.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2115 Gepost op: 7-08-2017, 13:31:31 »
Flashforward klinkt logisch ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2116 Gepost op: 7-08-2017, 14:16:14 »
sla!  :\'(
Ik e.e.a gemist zie ik.

Je kunt het ook in andere woorden zeggen: Niuno is even een k(r)opje kleiner gemaakt  ::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2117 Gepost op: 7-08-2017, 14:21:59 »
Ik e.e.a gemist zie ik.

Je kunt het ook in andere woorden zeggen: Niuno is even een k(r)opje kleiner gemaakt  ::)
Ja of de sla is geoogst ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2118 Gepost op: 7-08-2017, 14:56:22 »
Ja of de sla is geoogst ;D
Dat zou een mooi codewoord zijn geweest voor de moordenaar naar zijn/haar opdrachtgever (mocht die er zijn): "De sla is geoogst, ik herhaal: de sla is geoogst." ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2119 Gepost op: 7-08-2017, 15:49:09 »
Maar ja, wie oh wie zit er achter...
Ich bin ein Bärliner!