Poll

Wie overleeft de explosie in Berlijn niet?

Hadewychisdemol
MollenvangR-Art
D*N
Molière
Miek1999
Loezel
KD.
Maikemeisje
Moni
Lukie4
Mollenmania
Duncton
Swifty
Gupp
PutyourHANSup!
Kaaasje
Iemand anders nl....

Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0  (gelezen 384789 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2180 Gepost op: 11-08-2017, 22:34:23 »
Citaat
Hij kookt van woede. Het ene na het andere Vlaamse scheldwoord verlaat zijn mond.

WouterV: #$%$#*&, %^%*#@!, ZAK PATAT!


O ja, ik stem A.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2181 Gepost op: 11-08-2017, 23:29:47 »
B en C lijken mij te opvallend.

Met A schiet Wouter niet veel op. Wel kan het ervoor zorgen dat zowel Wouter als Molcrazy apart achter de zaak aangaan waardoor er dus nog een 'groep' ontstaat.

Ik stem op D: laat ons maar eens in Groningen gaan praten ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2182 Gepost op: 12-08-2017, 00:28:55 »
Idd, op naar Grun'n. Optie D. dus.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2183 Gepost op: 12-08-2017, 03:32:36 »
Jaaa Groningen is interesting! D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2184 Gepost op: 12-08-2017, 08:48:11 »
A is idd niet de beste zet. Ik reken later wel af met tweedledee en tweedledum

B en C zijn niet echt de goede visies op lange termijn dus ik ga ook voor de groningenconnectie: D
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2185 Gepost op: 12-08-2017, 10:13:41 »
Leuke aflevering!!

D
You'll never walk alone

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2186 Gepost op: 12-08-2017, 11:08:26 »
Idd, op naar Grun'n. Optie D. dus.
...maar soms even niet :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2187 Gepost op: 12-08-2017, 11:27:44 »
Volgens mij liegt Lukie4 en heb ik zijn zus op de foto gezet ::jaja::. Maar dat is dan denk ik niet degene die Niuno heeft neergeschoten. Dus is de foto bij Swifty bezorgd door iemand die haar er in wil luizen.

En zo te lezen is het dus Gupp die Niuno probeerde te chanteren?


Optie D lijkt mij niet goed voor mijn gezondheid (en die van Starlight en de_witte), dus ik ga voor C.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2188 Gepost op: 12-08-2017, 11:28:01 »
Eindelijk de afleveringen van de afgelopen week helemaal bijgelezen!
Niuno :o
Trialk ::rofl::
Wat doet MM met de auto van Lukie?
Waarom wil Elise zo graag met GiG praten?
Wie is die vrouw, Daisy zelf?

Ik ga zeker voor D, er moet daar in Groningen wel iets interessants te ontdekken zijn voor de Belgen!.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2189 Gepost op: 12-08-2017, 13:17:51 »
Ik was al heel wat afleveringen achterop geraakt en nu lekker bijgelezen. Leest lekker weg Daisy en spannend met zoveel karakters die allemaal wel wat te verbergen hebben. ::bravo::


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2190 Gepost op: 12-08-2017, 14:01:42 »
Wie is de vrouw op de foto?
Als het een vrouw is die we al kennen kom ik toch weer uit bij Loezel. Maar... er zijn zeker nog meer opties. Misschien wel de nog onbekende zus/partner van Lukie4! Daisy? Dolfie?

Kent Lukie4 deze persoon echt niet?
Lukie4 kent haar wel degelijk. Hij weet het precies, aangezien hij volgens mij ook niet zo kosjer is als hij zich zelf voordoet. Of hij zegt niks om haar te beschermen, of om zichzelf te beschermen.

En wie heeft de foto bezorgd?
Bij Swifty natuurlijk Mollenmania. Maar of hij ook de maker van de foto is?

Wat wil Gupp nu precies als informant bereiken?
Hij wil vast dichterbij AaPje16 komen, aangezien hij haar wel heel erg leuk vindt. En dan staan er heel wat personen in de weg die dat misschien niet zien zitten. Dus kan hij ze maar beter uit de weg zien te ruimen.

Raakt de zoektocht naar de chanteur in een stroomversnelling nu Black_and_White en Silvermaiden elkaar gevonden lijken te hebben? 
Dat lijkt er inderdaad wel op. Maar ik denk wel dat er een heel verrassende uitkomst bij komt.

Komt Mollenvanger-MV snel vrij
Nee, het lukt HDD niet om mensen te krijgen voor het plan van Mollenvanger-MV. Daarnaast staat er niks op papier...

en gaat Hulpdakdekker wat met de informatie van Mollenvanger-MV over Nieky doen?
Hij wil zeker proberen er wat mee te doen. Maar aangezien het enkel losse aanwijzingen zijn kan men er gewoonweg weinig mee doen, en zal hij het zelf moeten gaan uitzoeken.

Maar waar is Nieky eigenlijk? En TimvDons? En Spechteke? 
Die zijn er met z'n drieën vandoor. Waarheen? Ik zou zeggen, naar het buitenland.


Maar de vraag van vandaag is … wat schreeuwde WouterV naar Molcrazy?   

A “Je bent ontslagen!”
B “Ik moet en zal één van de Bakker broers omleggen.”
C “Ik ga nú naar LdHmolletje en samen gaan we de Bakker familie helemaal de vernieling in helpen.”
D “Het wordt tijd om naar Groningen te gaan.”

A is te resoluut. B past eerlijk gezegd niet in het verhaal. D klinkt leuk, maar ik zie optie C wel zitten! Weg met de Bakkers!
Dus ik ga voor C!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2191 Gepost op: 12-08-2017, 16:17:26 »
Wie is de vrouw op de foto?
Aangezien Mollenmania met de foto naar Duncton is gegaan neem ik aan dat Duncton meer weet van deze persoon. Starlight zelf lijkt me niet, maar misschien haar onschuldige shop-vriendin Kaaasje?

Kent Lukie4 deze persoon echt niet?
Waarschijnlijk wel, maar als het zijn zus was had hij wel veel hysterischer en in shock gereageerd. Zelfs een nuchtere dorpsagent als Lukie4 is daar gevoelig voor ::jaja::. De persoon op de foto is een bekende van zijn zus en Lukie4 herkent haar vaag, maar weet niet zo gauw waarvan.

En wie heeft de foto bezorgd?
Mollenmania, hij wil graag naar de politie met de informatie maar hij wil zelf anoniem blijven dus doet hij het zo. Hij gaat dus ook geen bom in een auto plaatsen jongens, wat denken jullie wel  ::ohno:: ::pinokkio::

Wat wil Gupp nu precies als informant bereiken?
Hij wil meer te weten komen over de gebroeders Bakker en hun verleden.

Raakt de zoektocht naar de chanteur in een stroomversnelling nu Black_and_White en Silvermaiden elkaar gevonden lijken te hebben?

Er is in ieder geval weer een aanknopingspunt. Het jack wat Silvermaiden destijds in de bosjes vond is wellicht van hetzelfde merk als het regenjack van Gupp wat Frank nu op de foto heeft gezet. Maar Gupp was zelf op de bruiloft dus degene in de bosjes moet iemand zijn geweest die Gupp er in wilt luizen door dezelfde kleding te dragen (okee vergezocht :P)

Komt Mollenvanger-MV snel vrij en gaat Hulpdakdekker wat met de informatie van Mollenvanger-MV over Nieky doen? Maar waar is Nieky eigenlijk? En TimvDons? En Spechteke? 

Mollenvanger-MV komt niet vrij maar weet wel te ontsnappen en duikt onder bij Frank en Black_and_White, die op hun beurt niet weten wat ze moeten doen, naar de politie stappen of MV helpen?

Nieky en Tim hebben spechteke gekortwiekt en meegenomen naar een onbekende schuilplaats :P

Maar de vraag van vandaag is … wat schreeuwde WouterV naar Molcrazy? 

In zijn frustratie roept hij natuurlijk maar wat, A dus. Maar na een korte ruzie met MC beseft hij dat ze samen moeten werken en zo gezegd zo gedaan :D
« Laatst bewerkt op: 12-08-2017, 16:21:29 door Mollenmania »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2192 Gepost op: 12-08-2017, 17:48:49 »
Hij roept misschien wel A maar meent het dan eigenlijk niet en dan gaan ze maar maar Groningen. (maar eigenlijk gewoon D)

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2193 Gepost op: 12-08-2017, 20:45:26 »
ik zeg D
la-la-la

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2194 Gepost op: 12-08-2017, 21:17:53 »
Ik zeg ook D, want ik wil wel wat meer weten van de "Groningers"
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2195 Gepost op: 13-08-2017, 01:27:39 »
Wie is de vrouw op de foto? Kent Lukie4 deze persoon echt niet? 
Is haast lastig te bedenken dat Lukie4 de persoon niet kent, gezien zijn functie als dorpsagent en zijn verleden met de Groningen personages. Zijn informatie is op het moment ook minder goed te vertrouwen doordat we zijn motief duidelijk weten en dat heeft niet veel te maken met het zijn van een goede dorpsagent. Misschien zit Lukie4 zelf ook wel verwikkeld in de handel, genoeg mogelijkheden qua contacten en wordt hij daarom later ook opgeblazen als liquidatie. De vrouw kan dan zijn zus zijn, eigenlijk partner in crime.

En wie heeft de foto bezorgd?
Er zijn voor zover wij weten maar twee mensen die van de foto afweten dus Mollenmania of Duncton. Maar we weten te weinig over hun motieven en allianties om te zeggen wie het precies is.

Wat wil Gupp nu precies als informant bereiken?
Een prijs winnen voor slechtste informant ooit misschien?  ::rofl::

Raakt de zoektocht naar de chanteur in een stroomversnelling nu Black_and_White en Silvermaiden elkaar gevonden lijken te hebben? 
Ik weet niet, hun spoor lijkt nu te leiden naar Gupp, maar ik zie geen goed motief. Gupp wil informatie hebben, maar heeft helemaal niets gekregen en is zelf neergeschoten :P.

Komt Mollenvanger-MV snel vrij en gaat Hulpdakdekker wat met de informatie van Mollenvanger-MV over Nieky doen?
Hij komt of niet vrij en moet toch met een andere soort ontsnappingspoging eruit komen, hopelijk in samenwerking met D*N en Hidm ;D. Wel vrij komen lijkt me onwaarschijnlijker en dan alsnog alleen als ze Nieky zouden hebben in return en dat lijkt nog wel een tijdje te duren. En ja het wordt tijd dat HDD in actie komt, vooral nu de Belgen van het spoor af lijken te raken.

Maar waar is Nieky eigenlijk? En TimvDons? En Spechteke? 
Who knows

Maar de vraag van vandaag is … wat schreeuwde WouterV naar Molcrazy?   
A! Laat Molcrazy maar naar Specht op zoek gaan, kan Wouter altijd zelf nog naar Groningen.

C is niet logisch, en ook alleen Nieky is nu onsympathiek van de Bakker familie. Waarom moeten Elise, Mollenvanger, HIDM en Frank dan ook lijden onder Nieky en Tim hun gedoe. Zelfde met B.
« Laatst bewerkt op: 13-08-2017, 01:29:19 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2196 Gepost op: 13-08-2017, 11:05:33 »
Stemmen kan tot vanavond 21.00 uur! :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2197 Gepost op: 13-08-2017, 18:13:14 »
Ha, ik heb weer kunnen bijlezen. Wederom heel leuk!  ::ok::

Wie is de vrouw op de foto? Kent Lukie4 deze persoon echt niet? 
Twee duidelijke mogelijkheden: hij kent haar en is er zelf bij betrokken. Of hij kent haar niet, omdat ze een buitenstaander is. Het zou niet onlogisch zijn als een van de betrokken partijen hier een huurmoordenares heeft ingeschakeld. Het was immers een druk park, dus het risico om betrapt te worden was erg groot voor een schutter die zelf afkomstig is uit het dorp.


En wie heeft de foto bezorgd?
Wat de anderen zeggen: dat moet Duncton of Mollenmania zijn.

Wat wil Gupp nu precies als informant bereiken?
Chaos creëren? De verschillende groepen tegen elkaar opzetten zodat er een echte bende-oorlog uitbreekt, ze elkaar uitschakelen en de laatsten die overblijven tegen de lamp lopen. Mooie rol wel, voor Gupp.

Raakt de zoektocht naar de chanteur in een stroomversnelling nu Black_and_White en Silvermaiden elkaar gevonden lijken te hebben? 
Hun spoor loopt nu naar Gupp, maar die is niet de chanteur maar de informant.

Komt Mollenvanger-MV snel vrij en gaat Hulpdakdekker wat met de informatie van Mollenvanger-MV over Nieky doen?
Ik neem aan dat HDD er wel wat mee gaat doen ja. Maar ik vraag me af of Mollenvanger wel zo slim is geweest door nu deze informatie te geven vóórdat hij echt een deal had. Misschien houdt hij nog wat achter de hand en kan hij alsnog een deal sluiten om vrij te komen. Hij zou bijvoorbeeld kunnen beloven tegen zijn broer te getuigen. Zo niet, dan kan HDD gewoon zijn informatie gebruiken zonder dat daar iets tegenover staat.

Maar waar is Nieky eigenlijk? En TimvDons? En Spechteke? 
Mysterieus. Mogelijkheid 1: Spechteke speelt op de een of andere manier onder 1 hoedje met Nieky en Tim. Hij heeft ze gewaarschuwd dat de Belgen ze op het spoor zijn en ze zijn er vervolgens samen vandoor gegaan. Mogelijkheid 2: Spechteke is met zijn terugkerende gekluns betrapt. Nieky en Tim hebben hem ontvoerd/vastgebonden en ergens verstopt/vermoord.

Maar de vraag van vandaag is … wat schreeuwde WouterV naar Molcrazy?   
D. Een connectie tussen Groningen en België zou interessant zijn. En het kan misschien ook helpen het verhaal iets meer te stroomlijnen. Vooralsnog kan ik het goed volgen, want het is duidelijk en leuk geschreven. ::ok:: Maar het kan geen kwaad als een paar lijnen bij elkaar komen, omdat al te veel facties met tegengestelde belangen het wel ingewikkelder maken. Daarom denk ik dat de samenwerking tussen Frank, B&W en Silvermaiden ook heel goed is. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2198 Gepost op: 13-08-2017, 20:33:09 »
Lastige keuze. D lijkt me verhaaltechnisch het meest interessant, maar voor m'n personage zou dat wel eens wat minder goed kunnen uitpakken. B en C lijken me wat overdreven, A zou vooral humoristisch kunnen worden met MC en Wouter die beide hun eigen plan trekken en elkaar dan steeds in de weg zitten ;D

Hm. Ik ga toch maar voor D, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #2199 Gepost op: 13-08-2017, 21:00:28 »
De lijnen zijn gesloten, jullie stemden in ruime meerderheid voor optie …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aflevering 15 komt eraan!

Nog even ter herinnering, de planning voor de laatste 5 afleveringen
Dinsdag aflevering 16
Woensdag aflevering 17
Donderdag aflevering 18
Vrijdag aflevering 19
Zondag aflevering 20