Auteur Topic: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble  (gelezen 11127 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Gepost op: 11-07-2013, 20:25:06 »
Proloog:

Midden in de blauwe oceaan vaart een schip door het zoute zeewater en raast richting de kust van Afrika. Kapitein Max:’ ARGH Hijs de vlag landrot’! Jolanthe:’ Maar daar krijg ik scheuren van in mijn nagels’. Max:’ Hoe vaak hebben we het daar nou niet over gehad’! brult hij boos. ‘ En waarom heb jij je bandana niet om’? Jolanthe:’ Banda wat? Oh dat stomme doek om mijn hoofd, my god dat vloekt zo erg bij mijn shirt, die ga ik toch niet dragen’. ‘Laat haar toch gewoon het dek schrobben’ sneert een blonde vrouw. Max antwoord op een vervelend toontje:’ Maar Cassandra, dan moet ze door de knieën en dat kan ze ook al niet merkte ik een paar nachten terug’. Cassandra:’ In plaats van tijd verspillen aan dit domme wicht, focus op ons doel’. Max:’ Je hebt gelijk. De schat der drie miljoenen van Malgache zal van ons zijn MWUHAHA’. Jolanthe:’ Kan dat iets stiller, ik probeer mezelf te horen denken’. Cassandra zucht:’ Waarom moest ze ook alweer mee’? Max:’ Zet de zeilen hoog want Malgache, wij piraten zullen de eilanden overnemen’!
« Laatst bewerkt op: 17-07-2013, 09:07:17 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #1 Gepost op: 7-09-2013, 01:45:24 »
Aflevering 1: ‘Dynamische duo’s’

D*N op een hoge klif:’ 40 kandidaten, nog nooit hadden we zoveel survivors’. Schulz staat voor het Starhotel:’ Weken zullen ze vast zitten op een onbewoond eiland en in verschillende proeven bepalen wie van hen het sterkste is’. D*N:’ Want slechts één van hen zal zich aan het einde de winnaar van Survivor 2013 mogen noemen’. Schulz:’ Ze moeten uithoudingsvermogen hebben, zich goed kunnen aanpassen na elke twist in het spel. Want dit jaar zullen de kandidaten hun ogen uitkijken. D*n en Schulz in koor:’ Welkom bij Survivor 2, Double Trouble’! D*n springt van de klif terwijl Schulz een duik in het zwembad neemt.

Star Hotel:
‘Ik neem de kamer met de minibar en ijsblokjes machine erin!’ D*n rent de kamer in en claimt hem. Schulz kijkt sip:’ Ik wil ook ijsblokjes’. D*n grijnst:’ Geen zorgen, ik zal je er elke ochtend mee wakker maken’. Dolfie, die de kamer heeft genomen met fleurige plantjes, zegt dat we lunchoverleg hebben op de begane grond. Een uur later zitten we met ons drieën aan een opvallende eettafel die vol is gegrafeerd met sterren in alle kleuren. Dolfie:’ D*n jij hebt de eerste proef klaar staan’? D*n:’ Komt helemaal goed Dolfie’. Schulz:’ Waarom heb ik weer zo’n gevoel dat alles net weer anders gaat lopen dan gepland’? Dolfie:’ Vorig jaar is raar gelopen, de hele mythe waar onze kandidaten opeens mee geconfronteerd werden’. D*n:’ Niemand weet ook wat er is gebeurt toen we weg zijn gegaan. Gelukkig zitten we dit jaar in een heel ander werelddeel’. D*n rolt een wereldkaart uit over de tafel. Schulz wijst een gebied aan:’ Daar zitten we nu, Malgache een eilandgroep niet ver van de kust van het eiland Madagaskar’. Dolfie:’ Zijn de kandidaten al onderweg’? D*n:’ Als het goed is staan die op het vliegveld nu’. Schulz pakt zijn kokosphone erbij en scrolt door de lijst kandidaten:’ Jonge kandidaten zijn goed vertegenwoordigd dit seizoen.

Mijdrechtse mol: Deze 13 jarige jongen uit Mijdrecht gaat het gewoon proberen. Hij mag dan wel niet erg groot zijn, maar onderschat worden kan een hele goede strategie zijn.
Noortje: Geobsedeerd met roze, dat is deze 16 jarige blonde meid. Zij is net als alle jonge deelnemers nog een scholier. Zal haar smaak in de smaak vallen bij de andere deelnemers? Wie weet.
TimvDons: 16 jaar en uit Scherpenzeel is deze 16 jarige sportieve jongen. Hij doet mee om nieuwe contacten te leggen. Met 39 andere kandidaten, gaat dat zeker lukken. Maar zal hij kunnen winnen?
Niells: De 14 jarige Niells uit Beek is een echte puber. Het kleine broertje van Bjorrn zal vooral moeten letten op zijn humeur om dit te kunnen winnen.
RoyL: Uit Waalwijk komt deze 15 jarige nieuweling. Hij omschrijft zichzelf als sociaal en druk en is vooral erg fan van wie is de mol? Zal hij de mol zijn en de finale halen? Of is hij is het verkeerde spel terecht gekomen?

Schulz:’ Ik weet nog toen ik met een 16 jarige D*n op een onbewoond eiland zat. Laten we hopen dat deze jonkies wat rustiger zijn’. D*n:’ Ik ben heel veel veranderd hoor’. Schulz negeert hem en gaat verder:’ Naast jonge deelnemers, hebben we ook verschillende deelnemers die…euhm… op leeftijd zijn’.
 
Bente: De moeder van vijf kinderen, gaat met vakantie. Althans dat zegt ze. Met 47 jaar is ze één van de oudere deelnemers, maar met haar glimlach van staal zal ze volgens zichzelf een heel eind komen.
Rik: De oudste man in het gezelschap is Rik. De 52 jarige man die al met pensioen is omdat geld hem niets boeit. Hopelijk kunnen de kandidaten met zijn humeur overweg, want dat kan hem zeker gaan hinderen.
Shannia: De oudste die meegaat op reis is maar liefst 58 jaren jong en daarmee de oudste deelnemer ooit. Ze is nog lang niet oud en versleten vind ze zelf en zet zich dan ook nog vol overtuiging in voor de breinaaldenclub. Zullen de anderen haar ook zien als een aanwinst?

Dolfie:’ Daar zitten zeker favorieten van mij tussen’. D*n:’ Zijn er ook all stars van vorig jaar die weer een poging wagen Schulz’? Schulz:’ Daar kwam ik net aan, en ja die zijn goed vertegenwoordigd.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #2 Gepost op: 7-09-2013, 01:45:59 »
Jann: Vorig jaar kwam hij een heel eind en werd hij 5de. Maar deze 19 jarige uit Veldwezelt gaat proberen het einde te bereiken. Als Nederlander in België kan hij in ieder geval alle kanten op.
Nextgp: 17 jaar oud is Nextgp, uit Udenhout. Vorig jaar werd hij 10de nadat hij als eerste was weggestemd uit de samensmelting. Dit jaar is het doel duidelijk, de finale.
Bjorrn: De 16 jarige Bjorrn was vorig jaar één van de opvallendste deelnemers. Hij plaatste elfde, wat voor een eerste keer niet gek is. Dit jaar zal hij het proberen te overtreffen door na te denken.
Bassteijns: Met 14 jaar is deze all star de jongste all star in het gezelschap. Vorig jaar werd hij 14de, hij werd als leider net voor de samensmelting weggestemd. Hij noemt zichzelf meer een luisteraar, zal hij dat dit seizoen gaan doen in plaats van leiding geven?
Ldhmolletje: De 39 jarige Ldhmolletje uit Hengelo deed het vorig jaar niet zo goed met een zeventiende plaats. Dit jaar krijgt hij de kans om zich te verbeteren. Zal hem dat lukken?

D*n:’ Ik dacht dat we alleen goede all stars zouden toelaten’? Dolfie:’ Dat is gemeen, iedereen heeft recht op een tweede kans’. Schulz:’ De volgende zijn..’. D*n pakt de kokosphone af:’ Oh geef hier’! Schulz:’ Nee geef terug’! D*n:’ Dit zijn de knappe jongens die het hele seizoen zonder shirt over het eiland lopen’ zwijmelt hij.

Mex: De 22 jarige sportinstructeur heeft goed getraind voor hij zich opgaf. Ook op het eiland zal hij zich blijven uitsloven. Als hij maar uitkijkt dat hij niet zichzelf direct een doelwit maakt.
Nieky: Vorig jaar wist deze 19 jarige student de achtste plaats te behalen. Hij won bijna elke proef waardoor hij tot twee keer toe werd weggestemd. Dit jaar is hij terug, voor revanche.
Dave: 21 jaar en goed betaald model, dat is Dave. Hij heeft zijn hele leven hiernaar toegewerkt. Nu moet hij bewijzen dat hij meer is dan een Ken pop en ook kan overleven.
Hillo: Om de rivaliteit van vorig jaar weer compleet te maken doet ook de nummer 4 van vorig jaar, hillo, weer mee. Hij komt uit Leiden en is 23 jaartjes jong. Kan hij Nieky dit seizoen wel verleiden?

Schulz heeft de kokosphone weer uit D*n’s handen getrokken. Dolfie:’ Ober, doe ons maar drie platte watertjes, we moeten even afkoelen hier’. De ober draait zich om en... ‘Dat is hem’! Roept D*n uit ‘Dat is de ober van vorig jaar’! De twee kijken elkaar aan en D*n merkt op dat hij deze keer een naambordje heeft gekregen, Siam is zijn naam. D*n:’ Hoe komt hij nou hier’. Dolfie:’ Het lijkt alsof sommige mensen je gewoon achtervolgen, bijna eng vind ik het’. Schulz:’ Naast knappe heren, aldus D*n, hebben we ook knappe dames’.

May: De avontuurlijke May is 19 jaren jong. Ze weet hoe ze overweg moet met kampen bouwen, koken en het overleven. Ze is helemaal enthousiast dat ze als fan van het programma nu zelf meedoet.
Skye: De 18 jarige Skye is een model. Ze is een klein lichtgewichtje en kan goed haar balans houden wat van pas kan komen in een evenwichtsproef. Ze is knap en dat weet ze zelf ook.
Vieffan: De 22 jarige Vieffan werd al eens 2de en vorig jaar 12de in survivor. Haar badpakken doen het altijd goed bij de kijkers en daarom is ze dit jaar terug. Hoe lang houdt ze het dit seizoen vol?
Mila: Mila doet mee om te winnen, ze is een waar competitiebeest. Deze felle dame van 25 jaar duldt niet op tegenspraak en zal er alles aan doen haar gelijk te krijgen. Geen handige eigenschap voor dit spel.

Dolfie:’ Zeg wat waren jullie aan het denken tijdens de casting? Dit is geen Big Brother’! D*n:’ Je moet niet altijd oordelen op de buitenkant. En ik houdt van drama’. Wanneer het water wordt geserveerd geeft D*n snel een knipoog naar Siam en dan is hij weer weg. Schulz:’ We hebben trouwens ook weer buitenlanders. Onze zuiderburen moeten natuurlijk ook vertegenwoordigd worden:

Sjoerd: Filosoof Sjoerd is 29 jaar en gaat doen waar hij goed in is, nadenken. Hij denkt een tactisch spel te gaan spelen en vooral rustig en op de achtergrond te blijven.
Robbieazerty: Onze 32 jarige Belg uit Turnhout die vorig jaar op een 9de plek eindigde na een blindside probeert het dit jaar gewoon nog eens. En gaat hij het spel gemener spelen nu?
Kira: 37 jaar is de Belgische Kira. Ze werkt in een snoepwinkel en lust zelf ook wel een snoepje. Naast winnen heeft ze ook nog als doel om haar overtollige kilo’s kwijt te raken.
Molcrazy: Ook de nummer 6 van vorig jaar is aanwezig. 27 jaar en uit Turnhout, maar nog steeds trouwe fan van dit spel. Hoe ver komt hij dit jaar?
Molbelg: Uit Antwerpen komt deze 17 jarige koppige Belg. Dit is onze jongste Belg en maakt ons Belgen vijftal compleet.

« Laatst bewerkt op: 7-09-2013, 02:10:15 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #3 Gepost op: 7-09-2013, 01:46:05 »
Schulz:’ We hebben ook nog onze super all stars, dit zijn de speciale hier’. D*n:’ Ah daar ben ik benieuwd naar, wie waagt er weer een poging na zoveel jaar’?

Daisy: De 28 jarige Utrechtse deed zowel in 2003, 2004 en 2010 mee aan Survivor en was host in die van 2005. Je kunt haar wel de ultieme allstar noemen. Winnen deed ze nog nooit en daar gaat ze voor.
Ycaris: Deze 41 jarige vrouw uit Hoofddorp is niemand minder dan de winnares van vorig jaar. Dit jaar gaat ze haar titel verdedigen en werpt ze weer een schot op de winst. Eén ding is zeker, deze Steklovata fan gaat weer vooral veel plezier beleven op de eilanden.

D*N:’ Die kunnen wel ver komen’. Schulz:’ Wat een deelnemers, wie hebben we nog meer’? D*N:’ Zeg Schulz, zo’n duik van een klif, zou je ook eens moeten proberen’. Schulz:’ Ik vond de duikplank in het zwembad al eng genoeg’. Dolfie:’ Zijn er misschien nog wat opvallende verschijningen die mee doen’? Schulz:’ Oh natuurlijk Dolfie’.

Abdullah: De 32 jarige Abdullah uit Amsterdam is overtuigd moslim en wil het spel spelen met een geweten. Als hij het spel verlaat wil hij zichzelf nog in de spiegel kunnen kijken.
Lizzie: Lizzie is 27 jaar en is opvallend door haar stoere karakter. Ze zal geen confrontaties uit de weg gaan. Maar ze heeft ook een zachte kant volgens haar vriendin thuis, die de liefde van haar leven is.
Jaap: Als landbouwer heeft de 37 jarige Jaap uit Friesland een groot voordeel qua plantenkennis en overlevingstechnieken. Zijn echte uitdaging is dan ook het sociale aspect van het avontuur.
Stella: De 40 jarige single Stella is veel bezig met haar uiterlijk. Ze beschrijft zichzelf als tuttig en neurotisch. Tijdens het spel zal ze vooral bezig zijn met het idee dat ze op tv komt.

Dolfie:’ Interessant gecast hoor. Maar we hebben toch ook wel de gewone huisvrouw, moeder of vader in het spel hoop ik’? D*N:’ Die hebben we zeker. Omdat we met 40 kandidaten zijn was het inderdaad niet de bedoeling 40 uitbundige karakters te nemen maar ook wat rustigere en aller daagse mensen’. Schulz:’ Ah hier komen ze’.

Fleur: De 35 jarige moeder is verpleegkundige in het Utrechtse ziekenhuis. Ze is een zorgzaam type en wil dit als haar voordeel gebruiken in het spel.
Floris: De politieagent van 25 jaar kan goed overweg met conflicten door zijn baan. Hij is rustig en beschikt over een probleem oplossend vermogen. Hij wil zich op de achtergrond begeven in het begin van het spel.
Pjotr: Uit Sliedrecht en 21 jaar. De nuchtere Pjotr bezit alle ingrediënten om dit spel te winnen. Hij is onbekend, onopvallend en een sociaal dier.
Luc: De 34 jarige muziekgek heeft een eigen muziekzaak. Hij is een man die erg relaxed is en zich nergens druk om maakt. Hij is dan ook groot fan van Bob Marley.

D*N:’ Pfoe ik weet nu al de eerste kandidaat niet meer’. Dolfie:’ Ik begin ook te draaien, ik denk dat ik de jacuzzi ga proberen’. Schulz:’Niet zo snel jullie twee, we hebben nog 5 kandidaten die de groep compleet maken’.

Catshee: Catshee is 19 jaar en komt uit Geleen. Hij is heel eerlijk en noemt zichzelf een beetje lui. Hij kijkt vooral uit naar de chaos in het spel. Nou dat gaat wel goed komen hoor.
Bob: De 39 jarige Bob is ironisch genoeg een bouwvakker. Het grapje Bob de bouwer komt dan ook vaak terug in zijn leven. Hutten bouwen zal voor hem een eitje zijn.
Starlight: De 19 jarige Starlight is een introvert iemand die niet snel in beeld zal springen. Maar tijdens Gizeh heeft ze al bewezen een slim iemand te zijn en daarmee een gevaarlijke outsider voor de winst.
Jay: Jay is één en al enthousiasme. De 17 jarige jongen uit Breda ziet zijn droom uitkomen nu hij meedoet in Survivor. Maar kan hij zijn vrolijkheid en enthousiasme ook onder bedwang houden is de vraag.

Dolfie:’ Nu ben ik toe aan de jacuzzi hoor’. Schulz:’ D*N wij gaan aan het werk, onze boot vertrekt zo’. D*N:’ Laat het spel beginnen’!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2013, 00:58:40 »
Battle Island:

D*N:’ Welkom kandidaten bij Survivor 2, double trouble. Jullie zien mij niet maar horen mij wel. Ik ga nu de eerste opdracht uitleggen dus let goed op. Jullie zitten op dit moment in een zwart gebouw, de deuren gaan open op het moment van het startschot. Ik denk dat jullie al wel trek hebben in iets’? Niells:’ Ik zit hier al 5 minuten zonder eten ja’! Bjorrn:’ Hou je kop Niells’. D*N:’ Iedereen heeft van de productie een land doorgekregen die je moest onthouden’. Noortje:’ Ik ben mijn land vergeten’! Nieky:’ Sssst’! D*N:’ Over het speelveld verspreid liggen allemaal gerechten en drankjes. Je doel is om zo snel mogelijk een gerecht mee te nemen dat een specialiteit is in jouw land. Van elk land liggen er vijf gerechten, maar wees snel voordat je landgenoten ze al hebben gepakt. Wanneer je een gerecht hebt loop je zo snel mogelijk naar één van de vier gekleurde vlaggen en pak je er één. Dat is het team waarin je zit. Degene van elk team die als eerste aankomt krijgt een klein voordeel’. Shannia:’ Wat zegt die jongeman allemaal, mij gehoor is niet al te best meer’. Nextgp is zo aardig om het nog een keer uit te leggen aan Shannia. D*N:’ Normaal zijn er twee winnende teams en twee verliezende. Omdat we nog maar net beginnen is er deze opdracht slechts 1 verliezend team’. De survivors juichen allemaal. D*N:’ Het team dat als laatste compleet is zal naar de eilandraad moeten. Oh en voordat jullie gaan. Er liggen ook nog wapens ergens in het veld verstopt. Klaar om te beginnen’? Survivors:’ JA’! D*N:’ 3, 2, 1 GO! Survivor 2013 is begonnen’.
De survivors stormen het veld op. Mex en Skye lopen recht tegen elkaar aan. ‘Hey’ zegt Mex cool. Skye loopt giechelend weg. Shannia loopt verward rond:’ Waar moet ik heen’! Nieky en Hillo zijn toevallig landgenoten, geen van beiden is daar echt enthousiast over. Ycaris loopt zelfverzekerd naar een gerecht toe:’ Ah ik heb hem al, hoe makkelijk is deze opdracht, maar ik ben dan ook een winnaar’. Nadat ze beter heeft gekeken ziet ze dat het helemaal niet Zuid-Afrikaans maar een Chinees gerecht is. Ycaris:’ Ach ik loop gewoon even naar de volgende waar hij natuurlijk wel ligt’. Wie er meer gelukt heeft is Abdullah:’ Danku Allah voor dit Braziliaanse gerecht’. Hij rent zo hard hij kan richting de oranje vlag die voor hem het dichtst bij is en komt als eerste binnen voor het oranje team. Al snel vinden meerdere kandidaten hun gerecht. Stella, Rik, Skye en Nextgp hebben allen hun gerecht binnen no time. Stella komt als tweede binnen met een blauwe vlag:’ Ik ben op tv en ik ben ook nog eens tweede met mijn prut conditie’. Rik is minder enthousiast:’ Ik lust dit gerecht niet eens, en dat oranje team, mwah oranje is nou niet bepaald een mooie kleur’. Skye sprint met haar kleine lijfje door de struiken en is zo als eerste binnen voor team paars:’ Ik koos paars omdat die kleur het beste stond bij mijn haarkleur en mijn persoonlijk goed weergeeft’. Ondertussen zijn er ook mensen die wapens hebben gevonden. Ldhmolletje:’ Geef mij maar zo’n katapult’. Hillo:’ Ah een verfbom, lijkt me enig’. Shannia komt opeens iets Chinees over:’ Vroeger ben ik wel eens bij de Chinees geweest en vroeg ik de kok wat alles was, ik heb er de hele avond gezeten en weet nu van alles over Chinese maaltijden’. Ze zet een sprintje in en rent zo May voorbij:’ Wow die oma is snel’! Achtereen volgend komen Mila (oranje), Luc (blauw), Shannia (blauw) en May (paars) aan met hun gerecht. Mila:’ Stelletje losers die nog bezig zijn, ik hoop voor ze dat ze het goede team kiezen want zonder mij zijn ze echt kansloos’. May:’ Dat zullen we nog wel zien dame’. Mila:’ Ga jij lekker met je modelletje een vinger in je keel duwen’. Nextgp:’ Rustig dames, we zijn nog maar net begonnen’. Ondertussen pakken zowel Pjotr als Timvdons, Starlight en Fleur een gele vlag. De race binnen het team gaat van start om het voordeel in handen te krijgen. Timvdons is als eerste binnen na een sprintje. Veel zijn nog aan het zoeken. Robbieazerty: Ik haat Indonesië en al het eten dat daar vandaan komt’. Kira:’ Pff ik ren zo hard dat ik na dit avontuur een anorexia figuurtje heb’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2013, 00:59:18 »
Ycaris heeft een supershooter te pakken en vind het tijd om leven in de brouwerij te hebben. Ze gaat in de bosjes net voor de finish liggen. Vieffan heeft net haar gerecht na een uur zoeken gevonden en heeft een gele vlag gepakt. Ycaris springt recht voor haar en schiet haar zo neer. Vieffan:’ NEEEEE’! Ze kijkt boos naar Ycaris en begint terug te rennen. Ook Nieky heeft door dat er wapens in het spel zitten en stapt zo op een verfbom net nadat hij zich in team oranje plaatste. Fleur:’ Ah een verfbom, ik zou dat niet inademen Nieky, kan slecht zijn voor je’! Nieky:’ Trut, als jij dat was’. Fleur:’ Nee, ik gebruik geen geweld om dit te winnen, ik geloof in het zorgen voor anderen’. D*N:’ Wat ze niet doorhebben is dat er toch minstens 5 verfbommen in het spel zijn die door verschillende mensen zijn neergelegd. Ycaris:’ Nou een verfbom lijkt me ook allerhandigst’. Bob houdt zich maar afzijdig:’ Die winnares van vorig jaar is op oorlogspad dus daar moet je niet in de buurt komen, ik bouw er dus gewoon omheen’. Ook Pjotr vliegt de lucht in door een verfbom. Sjoerd, Molcrazy en Molbelg komen als de drie Belgen achter elkaar aan binnen. Sjoerd:’ Amai da was nie zo moeilijk nie’. Molbelg:’ Dat Zuid-Afrikaanse gerecht was nie de makkelijkste nie hoor’. Mex en Jann voegen zich bij Paars. Mex:’ Bij paars zitten er al meerdere meiden, dus daar moest ik heen’. Daisy is al een tijdje op zoek naar een Frans gerecht en heeft niet door dat ze zo de Bouillabaisse voorbij loopt. D*N:’ Net als vele anderen trouwens, de baklava is door meerdere laten liggen die hem konden pakken en er waren nog meerdere gevallen hiervan’. Hillo heeft opeens een fout ontdekt in het speelveld. D*N:’ Pfff dat ook nog, ik had een rots moeten raken toen ik van die klif afsprong’. Robbie, Daisy en Catshee komen binnen en later ook Hillo die nu toch nog het juiste Canadese gerecht vond. Floris, Kira en Bente zijn drie van de kandidaten die echt het hele speelveld afzoeken, maar hun gerecht is in geen velden en wegen te bekennen.

D*N:’ Met 40 kandidaten gaat het soms anders dan het zou moeten lopen, ook nu’. Niells:’ Ik heb er geen zin meer in, ik wil stoppen’. Hij valt niet meer op ander gedachten te brengen en begint al lichtelijk door te draaien. De survivor psycholoog Duncton wordt er bij gehaald en voert Niells af. Duncton:’ Hij moet naar het revalidatie centrum waar hij zal uitrusten’. D*N:’ Gelukkig hebben wij een kandidaat in sekwester zitten voor het geval dat, wij stellen jullie graag voor aan:

Lukie4: De 38 jarige uit Oosterhout werd vorig jaar tweede en doet dit jaar toch nog mee als vervanger. Hij omschrijft zichzelf als lang, dun en lekker, misschien kan hij dat bij de dames gebruiken.

Ycaris probeert nog wat pogingen om mensen neer te knallen omdat ze er zoveel plezier in heeft, met weinig succes. Ldhmolletje, Vieffan, Floris, Nieky en Bjorrn komen allemaal binnen. Lukie4 komt er net in en heeft al vrij snel een gerecht te pakken. ‘Die anderen zijn al een paar uur bezig en ik vind mijn gerecht in 2 minuten, het is alsof ik tegen een groep Mollenvangers aan het strijden ben die 2 uur nodig hebben voor een tekening’. Noortje komt binnen met een vragende blik op haar gezicht:’ Heb ik het goed gedaan’? Molcrazy:’ Prima teamgenootje, ga zitten’. Bente en Kira komen als één van de laatsten over de finish. ‘Ik ben helemaal op’ zegt Bente. Kira:’ Dit is al zwaarder dan ik had verwacht’! Jaap, Dave en Lizzie sprinten naar het midden om nog op tijd binnen te zijn. Maar waar het nu om gaat is welk team er moet gaan stemmen. Paars is ondertussen vol en wint deze opdracht. D*N:’ Gefeliciteerd team paars’! Bassteijns komt aan bij team oranje, die tweede wordt in de opdracht. Dan gaat het tussen team geel en team blauw. Mijdrechtsemol en RoyL hebben beiden hun gerecht te pakken. De andere teamleden schreeuwen vanaf de kant. Mijdrechtsemol maakt een sliding en plaatst zich zo voor team geel. D*N roept iedereen bijeen:’ Kandidaten. Jullie bezorgen me hoofdpijn vandaag, maar ik wil jullie feliciteren met het beëindigen van de eerste opdracht van survivor. Team Paars in het bijzonder goed gedaan, jullie hebben gewonnen. Maar er zijn meer winnaars want team oranje en geel zijn ook veilig. Blauw, jullie zie ik op de eilandraad. Oh, en voor ik het vergeet. Jullie zullen vannacht nog moeten overnachten op dit strand hier. De boten gaan niet meer. Dus deze nacht gaan jullie nog als één groep met z’n veertigen overleven op dit strand. Veel succes en laters’. D*N verdwijnt snel en laat de kandidaten aan hun lot over.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #6 Gepost op: 14-09-2013, 01:50:58 »
Battle Island Strand:

Al snel ontstaat er chaos op het strandje. Nieky:’ Ik denk dat we per team een deel moeten nemen’. Ycaris:’ Ben ik niet mee eens’. Shannia:’ Ik vind het wel gezellig met ons allen’. Rik:’ Zolang ik dat slappe gejank van Kira en Bente niet aan hoef te horen vind ik het allemaal best’. Uiteindelijk besluit iedereen maar gewoon iets te doen. Er wordt geen hut gebouwd en kandidaten verspreiden zich over het strand. Skye:’ Mag ik hier komen zitten’? Mex:’ Natuurlijk schatje, ik wacht al een tijdje op je’. Skye begint te giechelen. Mex probeert een romantisch moment te creëren maar voordat hij het weet wordt hij al onderbroken. Rik:’ Getverderrie, houd toch op met dat kleffe gedoe, ik moet er van kotsen’. Voor de all stars is deze avond vooral erg ongemakkelijk. Nieky durft Robbieazerty niet aan te kijken en Lukie4 durft Nieky niet aan te kijken. Twee all stars die elkaar wel weer even hebben gevonden zijn Nieky en Vieffan. Vorig jaar zaten ze samen op Kelapa Island en besloten ze wraak te nemen. Vieffan:’ Dit seizoen wordt het anders’. Nieky:’ Ja ik voel het, we weten wie te vertrouwen’. Bob kan het niet aanzien dat er geen hut wordt gebouwd en besluit zelf iets te gaan doen. Hij wordt daarin bijgestaan door Catshee, Jaap en Ldhmolletje. May, Noortje en Bjorrn zijn ondertussen in een gesprek belandt. Noortje:’ Dus Niells is je broertje’? Bjorrn:’ Helaas wel ja, de zwakkeling moest nu al opgeven, nog geen 3 uur op het eiland en weg is hij’. May:’ Dan moet jij de familie eer hoog houden’. Bjorrn:’ Dat verwachtte ik wel, Niells was al niet zo geliefd’. Starlight ligt samen met Jaap en Fleur op het strand. Starlight heeft zich tijdens de proef bezeerd aan haar arm. Fleur was er als verpleegkundige als eerste bij:’ Gaat het meisje? Ik zal goed voor je zorgen’. Jaap zegt dat er misschien wel genezende planten op het eiland groeien die pijn kunnen verzachten maar dat ze die later moeten gaan zoeken als ze op het eiland zijn aangekomen. Uiteindelijk valt iedereen in een lichte slaap, want erg vast slaap je niet op het eiland.

De volgende ochtend wordt er vooral veel geklaagd. Bente:’ Mijn rug, ah dit is echt vreselijk’. Rik:’ Ik kan dit strand nu al niet meer uitstaan’! Noortje:’ Dit was de slechtste nacht van mijn leven’. Daisy probeert een peptalk te houden, als super all star heeft ze dit gevoel al tig keer ervaren:’ Bedenk je eens hoe mooi het eiland is, hoe uniek dit is, wij zitten hier met 40 leuke, spontane, unieke mensen op een strand ver weg van waar wij leven. Geniet ervan’! Luc probeert te helpen en zet een muziekje in op zijn gitaar, de hij mee heeft als persoonlijk voorwerp. Stella pakt de spotlight en begint met veel overdreven bewegingen te zingen. Rik:’ Rot op met die takke herrie’! Ycaris:’ Ik vind het leuk’. Jann:’ Wil je mijn gevonden kokosnoot ook liken? Ik heb jouw neusapen site ook geliked’. Abdullah heeft zich afgezonderd en is aan het bidden:’ Allah zege mij, de kracht te geven, om te overleven’. Timvdons en Jay hebben als eerste door dat er boten aankomen. Timvdons:’ Kom op team geel, we gaan naar ons eiland’. De teams nemen afscheid van elkaar en ze stappen allen in een andere boot.

De Pindakaasboot:

‘Hmm mmm’ Maikemeisje ligt nog te slapen terwijl het schip rustig blijft dobberen. Ze draait zich nog een keer om ‘Hmm mm’. Dan voelt ze opeens diezelfde prikken weer terug komen als een paar seconden geleden. Ze wordt steeds harder geprikt. Als ze haar ogen opendoet ziet ze waar het vandaan kwam. ‘Hey holla, jij slaapt diep. Gisteren te diep in het glaasje gekeken? Als de voorraad dan maar niet op is’. Ibung staat voor haar. Maikemeisje:’ Wat doe jij hier en hoe heb je me gevonden’? Ibung:’ Ik ben hier al een paar dagen. Ik heb je via twitter opgespoord onder de hashtag #pindakaasboot. Ik had D*n beloofd terug te komen, maar ik wou wel in luxe leven en niets doen. Dit kwam het meest in de buurt, dus vandaar ahoy kapitein’. Maikemeisje:’ Oke, dan benoem ik je bij deze bemanningslid van de enige echte pindakaasboot. Zolang je maar niet meer wakker prikt’. Ibung:’ Sorry, een koekoe kwaaltje’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #7 Gepost op: 14-09-2013, 13:34:16 »
Rosela Island:

Daisy biecht:’ Het is heerlijk om weer terug te zijn. De laatste keer in 2010 was ik hier te kort, maar ik ga er alles aan doen om het dit jaar tot het einde te brengen. Ik denk dat ik in het juiste team zit, als ik niet teveel mijn mond open trek zullen Nieky, hillo, Mila en Lizzie wel exploderen, denk ik’. De leden van kamp oranje beginnen met het bouwen van een hut. Hillo:’ Ik denk dat we hem hier schuin moeten maken’. Nieky:’ Nee, dat lijkt me niet slim schat’. Rik:’ Doe nou gewoon niet zo stom en luister allemaal naar mij’. Mila:’ Zeg ouwe zak, jij weet nog geen touw te knopen dus bemoei je er niet mee’. Floris:’ Wat nou als we naar onze vakman luisteren in plaats van ruzie te maken’? Bob:’ Super idee, als we deze krachten gebruiken om samen een kamp op te zetten dan komt het helemaal goed’. Abdullah heeft zich alweer afgesloten van de groep om te biechten. Maar hij vindt ook iets en rent naar de groep toe:’ Wie het mooiste voorwerp op het eiland maakt en deze inlevert zal een uitzonderlijk voordeel krijgen. Maar let op, maar één iemand in de 4 teams wint dit’.

Ara Island:

Ook op het eiland van Ara is het bericht aangekomen. Fleur is bezig met een verplegers kistje met bloemetjes. Fleur:’ Hier hoop ik gelijk Starlight te helpen met haar bezeerde arm pleit ze’. Lukie4 wou nu niet weer in de leidersrol vallen maar uiteindelijk komt het er toch weer van en staat hij iedereen aan te sturen. Robbieazerty, Vieffan, Pjotr en Molbelg helpen allemaal actief mee. Jaap is al met Mijdrechtsemol en Timvdons het oerwoud in om planten te ontdekken. Timvdons is alleen meegegaan omdat hij denkt dat hij bruikbare voorwerpen gaat vinden voor de opdracht. Terwijl Fleur zich nog steeds ontfermt over Starlight en ze een goed gesprek hebben zien ze een boot aankomen. Een lange slanke meid stapt van de boot samen met een jongen. Lukie4:’ En wie mogen jullie zijn’? ‘Wij zijn Aapje16 en Hadewychisdemol, juryleden, aangenaam kennis te maken’. Lukie4:’ Oh maar van harte welkom, neem een rode vrucht en ga lekker zitten’. Vieffan:’ Slijmbal’. Aapje16 begint foto’s te maken van de voorwerpen op het eiland:’ We hebben juryleden die weer eens te laat zijn, dus die sturen we foto’s’. Hadewychisdemol:’ Tsja je bent een goed jurylid of je bent het niet’.

Kea Island:

Op Kea Island zijn ze helemaal niet zo bezig met de opdracht. Maar ook niet met de eilandraad. Stella is een dutje gaan doen en Shannia probeert rustig in haar eigen tempo een kamp op te bouwen. Luc, Ycaris en Dave helpen haar. Ycaris:’ Die knappe jongen kan wel wat hoor’. Dave:’ Bedankt, ja van die twee dames moet je het niet hebben’ fluistert hij. Shannia:’ Ik irriteer me inderdaad nu al aan Bente en Kira’. De jongere op het eiland, Jay en RoyL, maken zich wel druk om de eilandraad en de opdracht. Jay:’ Met zoveel oudere is het logisch dat hun meer een band hebben met elkaar dan met ons’. RoyL:’ We moeten de opdracht goed doen’. Kamp blauw krijgt heel speciaal bezoek. De pindakaasboot legt namelijk aan. Ycaris:’ Maikemeisje meid, wat leuk je te zien’. Maikemeisje:’ Ik ben hier als jurylid en wil wel eens zien wat jullie aan het maken zijn’. Shannia:’ Ik ben aan het proberen om een trui van blaadje te breien’. Ibung:’ Zeg heeft er iemand hier al drank gevonden, de spelleiding verstopt die soms op het eiland’. Maikemeisje:’ Luister niet naar haar, ze is een verstekeling en dronken’. Ibung:’ Nou ik vind deze blaadjes trui al leuker dan dat kommetje met Allah tekens erop van Abdullah’. Maikemeisje:’ Zeg, wie is hier nou jury’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #8 Gepost op: 14-09-2013, 13:35:25 »
Lori Island:

Mex en Skye zitten samen in de biechtstoel:’ Er was gelijk een vonk hier op het eiland die oversprong’ verteld Mex. Skye:’ De eerste nacht was magisch, ik heb helemaal geen last gehad van slecht slapen’. Mex:’ Ik wel’. Skye:’ Echt’? Mex:’ Ik kon niet slapen omdat ik mijn ogen wou open houden met zo’n schoonheid naast me’. Skye begint weer te giechelen. Catshee:’ Zeg mag ik ook nog biechten, ik wacht hier al een tijdje en wordt gek van dit kleffe gedoe’! Molcrazy, Sjoerd, Nextgp en May zijn bezig met het kamp opbouwen. Noortje is ondertussen bezig met de opdracht, ze maakt een grote zandtekening van one direction. Wanneer juryleden Mloesje en Swifty op het eiland komen is er dan ook als eerste bij:’ Kom kom kom! Ik heb iets moois gemaakt en ben er zóóóó trots op’! Mloesje:’ Nou laten we dat maar doen, zijn we daar ook weer vanaf’. Swifty praat nog even met Molcrazy en Jann:’ Succes met de expeditie, ik doe dit jaar niet mee want ik ben nog bezig met mijn stichting’. Molcrazy:’ Oh ja, hoe gaat het ermee’? Swifty:’ Perfect we halen veel geld op’! Nu Noortje iedereen een beetje afleidt probeert Bjorrn wat mensen bij elkaar te krijgen. Jann en Nextgp volgen hem over het strand. Bjorrn:’ We moeten een pact sluiten’. Nextgp:’ Mee eens, er zijn al veel koppels en banden die gevaarlijk zijn’. Jann:’ Misschien moeten we Catshee ook vragen’? Bjorrn:’ Kan, maar dit complot moet bro’s before hoe’s zijn’. Nextgp:’ Ik heb jou ook al naar Noortje zien kijken en Jann naar May. Kijk uit met die dames, die zijn gevaarlijk’! Jann:’ Deal’!

Amsterdam:

‘Je bent laat’ sneert Grasisgroen. ‘Sorry, ik moest nog even twintig schrijfblokken halen bij de Bruna. Zonder schrijfblokken is dit avontuur geen doen hoor. Toen kwam ik erachter dat de pindakaaspotten zwaarder waren dan verwacht waardoor ik me wat langzamer voort bewogen heb dan gepland en waren er ook nog wat van die rotjochies die het leuk vonden om mijn hoed af te pakken…’. Grasisgroen: ‘Rustig Hulpdakdekker, we gaan gewoon op ons eigen tempo erheen’. Hulpdakdekker:’ Nou waar wachten we nog op’. Hij gooit zijn hoed op en draait met zijn ogen dicht en vinger vooruit een rondje. Uit het niets stopt hij:’ Die kant gaan we op’! De twee stappen in het grasgroene vliegtuigje en stijgen op. Grasisgroen:’ Het is een lange tijd geleden dat we voor het laatst samen zo knus hier zaten’. Ze bloost een beetje. Hulpdakdekker:’ Nog een pindakaaskoekje’?


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #9 Gepost op: 15-09-2013, 23:49:54 »
Battle Island:

Schulz:’Welkom kandidaten, lekker gegeten bij D*n’? De antwoorden zijn niet allemaal even positief: ‘Die slakken waren echt niet te vreten hoor’, ‘Ik heb nog nooit zoiets lekkers gehad’ en ‘Een fles wodka kan je niet eten, helaas’. Schulz:’ Ik zie dat jullie al in vier teams verdeeld zijn, vandaag gaan we koppels maken. Jullie krijgen een quiz van mij over geografie. Elke keer dat een juist antwoord geeft en de snelste bent mag je een stap vooruit doen. Ben je als eerste binnen dan mag jij iemand kiezen waarmee je een koppel wilt vormen. Begrepen’? Rik:’ Ik snap der niets van, maar laten we maar gaan’. Mila:’ Tijd om jullie in te maken’. Timvdons:’ Mijn laatste cijfer op aardrijkskunde was best goed, dus kom maar op’. De teams gaan klaar staan en de vragen worden op hun afgevuurd. Nieky gaat zoals gewoonlijk als een speer:’ Pff makkie dat is Noord-Holland’! Het blauwe team is verbaasd door Shannia die binnen enkele seconden alle antwoorden zo opzegt. Luc:’ Zo die vrouw mag dan wel oud zijn, maar ze heeft heel veel kennis’! Ook het model Skye doet haar naam niet aan, ze gaat best goed en komt helemaal niet over als een dom blondje. Mex:’ Je kan het schat’! Maar niet overal gaat het gesmeerd. Jann:’ De hoofdstad van Groningen is Leeuwarden’! Schulz:’Dat is helaas niet goed’. Pjotr:’ Euhm euhm euhm’. Schulz:’ Sorry je tijd is voorbij’. En wanneer er iets Japans voorbij komt raakt Ldhmolletje helemaal van slag:’ Wat? Wat moet ik hier nou mee’!

Na de vragen zijn de winnaars bekend en mogen er koppels gekozen worden. Schulz:’ We beginnen met team geel, Lukie4 jij bent als eerste aan zet’. Lukie4:’ Ik wil wel met Timvdons in een duo’. Timvdons:’ Leuk Lukie4’. Vieffan is de volgende:’ Tijd voor wat girlpower, Starlight ik kies jou’. Fleur:’ Ik ga voor Molbelg’. Robbieazerty:’ Ik wil wel met Pjotr’. Schulz:’ Dat betekend dat Mijdrechtsemol en Jaap aan elkaar veroordeelt zijn’. Mijdrechtsemol:’ Geen enkel probleem’. Schulz:’ Team oranje jullie zijn nu, Nieky mag als eerste’. Nieky:’ Ik vond vroeger Bob de bouwer altijd erg leuk, dus Bob wordt het’. Daisy:’ Ik kies een fanatiek iemand, Rik’. Rik kijkt verbaasd naar Daisy:’ Nou oké dan, omdat jij het wil’. Abdullah is de volgende:’ Ik kies voor een rein iemand, Floris’. Lizzie:’Ik kies Bassteijns’.   Schulz:’ Hillo en Mila zijn nu dus het laatste koppel’. Mila:’ Komt goed hoor, de homo en de bitch’. Hillo:’ Val jij dan op vrouwen’? Schulz:’ Team blauw is aan zet’. Shannia:’ Ik weet al wie ik kies, Stella natuurlijk’! Stella danst opvallend richting Shannia:’ Wij worden een kijkcijfer kanon’! Bente kijkt even naar Kira:’ Ik kies denk ik toch voor Ldhmolletje’. Kira is hier niet erg blij mee. Luc:’ Ik ga voor een winnaar, Ycaris’. Ycaris:’ Lijkt me chill dude’. Stella zegt lachend:’ Doe dat maar niet Ycaris’. RoyL:’ Ik wil wel met Dave denk ik’. Dave:’ Denkt ie hoor’. Jay:’ Dan zit ik dus met Kira’. Kira zucht:’ Ja, wij zijn een duo’. Schulz:’ Team paars, jullie mogen’. Skye twijfelt een tijdje:’ Ik kies Noortje’. Noortje springt op:’ Best duo ever. Dat wordt ons liedje’. Mex geeft Skye een knipoog en mag nu kiezen:’ Ik kies Nextgp als partner’. Sjoerd:’ Ik kies mijn mede-Belg Molcrazy’. Jann:’ Ik ga voor May’! Catshee draait met zijn ogen:’ Ik ga dus voor Bjorrn’. Schulz:’ Bedenk goed, jullie stemmen samen, winnen samen en verlaten samen het spel. Veel succes met jullie koppel en tot later’.

Kea Island:

De juryleden zijn weer weg en er wordt op het kamp nog langzaam door gebouwd aan het kamp. Toch begint de eilandraad door de hoofden van blauw te spoken. Shannia, Stella, Luc en Ycaris bespreken de eilandraad met hun vieren. Ycaris:’ Op dit moment denk ik dat we het team sterk moeten houden en gewoon weg voor de zwakste gaan’. Shannia:’ Maar wie zijn de zwakste’? Stella:’ Ik denk dat het inderdaad lastig is. Dave en RoyL of Kira en Jay denk ik’. Aan de andere kant van het kamp is Kira uitleg gaan halen bij Bente. Kira:’ Waarom koos je mij niet als duo partner’? Bente:’ Je moet slim zijn Kira. Als wij een duo zouden worden dan zouden we de volgende eilandraad gelijk weggestemd worden. Nu hebben we twee koppels onder controle. Ldhmolletje en Jay lijken mij makkelijk te beïnvloeden’. Kira:’ Dat klinkt best slim. Dus wij hebben een stemafspraak of hoe noem je dat’? Bente:’ Lijkt me enig meid’. Dave ligt in de zee, hij heeft het moeilijk:’ Ik ben dit niet gewend weet je. Ik ben een model, ik ben altijd schoon’. Ldhmolletje irriteert zich er aan en gaat het verhaal brengen naar de anderen. Shannia:’ Ik denk dat hij ons nu een extra reden geeft om hem weg te stemmen’. Stella:’ Ik wil tussendoor gewoon nog even zeggen hoe blij ik ben met jou als partner’. Stella geeft een knuffel aan Shannia. Shannia:’ Toch vertrouw ik die Kira en Bente niet’.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #10 Gepost op: 15-09-2013, 23:50:49 »
Eilandraad:

D*n:’ Team blauw, welkom op de eilandraad. Voordat we verdergaan hebben we nog iets tussendoor. De winnaar van de extra opdracht is namelijk hier’. Jay:’ Daar komt iemand aan, wie is het’? Fleur:’ Hallo kamp blauw en D*n’. Team blauw begint te juichen en doen alsof ze blij zijn voor Fleur. D*n:’ Maar de grote vraag is, wat heb je gewonnen? Je hebt de powerkoppel totem gewonnen’! Fleur:’ Ooh leuk…..wat is dat’? D*n:’ Jij en je partner hebben immuniteit voor een paar rondes met deze totem. Maar jij bent degene die hem draagt. Dus stel je wisselt van partner, dan zijn jij en je nieuwe partner immuun. Wanneer de totem niet meer geldig is, wordt aangegeven. Gefeliciteerd’! Fleur:’ Super tof’! Fleur gaat weer weg en D*n hervat de eilandraad:’ Wie is er bang om weggestemd te worden’? Bijna iedereen steekt zijn hand op. D*n:’ Ycaris niet’? Ycaris:’ Ik heb al eens gewonnen, ik ben hier nu voor de fun en om een geweldige tijd te hebben. Ze kunnen me wat met hun stemmen’. D*n:’ Stella, jij bent wel bang, leg eens uit’. Stella:’ Ik wil mijn hele leven al op tv komen en nu ben ik er en ga ik niet zomaar weg’. D*n:’ Shannia, jij en Stella, jullie zijn een goed koppel niet’? Shannia:’ Wij zijn een dynamisch duo, zoals men dat noemt. We vullen elkaar goed aan’. D*n:’ Dave, het lijkt alsof jij het niet zo naar je zin hebt op het eiland. Klopt dat’? Dave:’ Ik ben het niet gewend om vies te zijn en eigenlijk is dit niets voor mij’. D*n:’ Denk erom, dit jaar stem je samen met je partner. Je moet het eens zijn over je stem. Laten we gaan stemmen’!

Star Hotel:

‘Barman Mollenvanger, waar heb ik dit bezoek aan het danken’? Vraagt Schulz terwijl Mollenvanger binnen komt lopen. Mollenvanger:’ U hebt een kokosphone in de bar laten liggen. Hij gaat constant af, dus ik denk dat het dringend is. Ik wou eerst wachten tot u weer een bezoek zou geven aan de bar maar dit leek me te belangrijk’. Schulz:’ Ah bedankt Mollenvanger, ik zal eens kijken’. Schulz pakt snel zijn kokosphone erbij en begint te bellen:’ Hallo met….’.

Eilandraad:

D*N:’ De stemmen zijn geteld. Laten we kijken hoe de stemmen zijn gevallen’. Kira kijkt angstig om zich heen, terwijl anderen zoals Luc en Ycaris er relaxed bij zitten. D*n:’ De eerste stem is voor RoyL en Dave. De tweede stem is voor RoyL en Dave. Nog één stem en het is voorbij’. RoyL ziet het al aankomen. D*n:’ De derde stem is voor Luc en Ycaris’. Bij Ycaris schiet er vuur in haar ogen, wie durft er. D*n:’ De vierde stem is voor RoyL en Dave. Ook de laatste was voor jullie, dat betekend dat jullie survivor verlaten als eerste koppel’. *flashback* Shannia en Stella:’ Wij stemmen voor RoyL en Dave omdat ze de zwaksten zijn en Dave hier niet eens wil zijn’. RoyL en Dave:’ Wij stemmen voor Luc en Ycaris. Ycaris heeft al eens gewonnen en is een gevaarlijke speler’. *flashback*. RoyL en Dave nemen afscheid en verlaten het eiland. D*n:’ Ik zie jullie bij de proef, een goede nacht gewenst team blauw’.

Volgende week in Survivor:
De teams leren elkaar beter kennen en spelen de proef samen. Het thema is samenwerken deze week. Kunnen alle teams en koppels met elkaar overweg? Op Star Island is Schulz verdwenen en de pindakaasboot ziet ze vliegen. Wat zijn de piraten van plan? De eerste dubbele eilandraad verloopt iets anders dan verwacht. Zie het volgende week in, Survivor!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #11 Gepost op: 17-09-2013, 01:45:34 »
Aflevering 2: ‘Vallende sterren’

D*n:’ Vorige week gingen de 40 survivors van start. Al in de eerste opdracht verloren we onze eerste deelnemers, Niells. Lukie4, nummer twee van vorig jaar, nam zijn plaats snel in om de spectaculaire eerste proef te spelen. De deelnemers zochten naar gerechten en verdeelden de teams. In de tweede proef werden de koppels verdeeld door middel van een geografie quiz, waar Shannia het snelst was. Fleur won de powerkoppel totem dankzij de juryleden die haar verplegerskistje het beste voorwerp vonden en er gebeurde nog veel meer op de eilanden. Uiteindelijk was het team blauw op de eilandraad die RoyL en Dave naar huis stuurden. Deze week gaan we samenwerken en zullen er maarliefst 4 survivors afscheid moeten nemen. Dit is Survivor’!

Kea Island:

Verslagen komen de leden van team blauw aan op Kea Island. Ycaris:’ Vorig jaar had ik zo vroeg in het spel nog helemaal geen eilandraden’. Jay:’ Het komt toch best hard aan, twee mensen weg’. Stella duikt de zee in en wast haar haren voor zover dat kan, Shannia gaat wat breien en Luc zet een muziekje in op zijn gitaar. Bente en Kira zitten op een rots bij het strand. Kira:’ Mijn eigenlijke doel hier in dit spel is om van mijn kilo’s af te komen’. Bente:’ Hoe heb je het zover kunnen laten komen, als ik het vragen mag’? Kira:’ Mijn vader runde altijd een snoepzaakje. Ik was al niet de slankste, maar ik was ook zeker niet dik. Toen hij vijf jaar geleden om kwam in een auto-ongeluk, is het begonnen. Ik zou zijn snoepzaakje overnemen en begon mijn verdriet weg te eten’. Bij Bente springen er tranen in haar ogen, ze weet niets te zeggen en geeft een lange knuffel aan Kira. Kira glimlacht:’ Dankje’. Ldhmolletje heeft dan als eerste door dat er iets over het eiland vliegt:’ Het is een vliegtuigje’!

Lori Island:

In kamp paars is de sfeer opperbest. Sjoerd en Molcrazy hebben wat krabbetjes gevangen en zijn nu aan het koken. De jongens zijn op expeditie door het oerwoud en de meiden zijn ochtendgymnastiek en yoga aan het doen op het strand. Dan haalt Catshee Jann even aan de kant:’ Wat deed je nou? Je zou toch voor de bro’s gaan’? Jann:’ Nu kan ik May toch beïnvloeden’. Bjorrn en Nextgp komen erbij. Bjorrn:’ Als we het goed doen dan hebben we 2 of 3 stemmen’. Catshee:’ We moeten zorgen dat Skye en Noortje eruit gaan als we verliezen’. Nextgp:’ Maar dat gaat Mex nooit goed vinden’. Bjorrn:’ Dan forceer je een stem op jezelf’. Maar wat de jongens niet door hebben, is dat ook de meiden plannen maken. Skye legt een been in haar nek:’ Ik vertrouw de jongens niet’. May:’ Welke niet’? Skye:’ Catshee, Bjorrn en Jann’. Noortje:’ Je hebt Mex toch’? Skye:’ Klopt’. May:’ En ik ga Jann verleiden, hij zal alles doen wat ik wil’. Skye:’ Dus we staan aan dezelfde kant’? May:’ Zeker weten’. Wanneer de jongens terug zijn van expeditie gaat May haar plan in werking zetten:’ Hey Jann, zin in een massage’? Jann:’ Nou, daar zeg ik geen nee tegen’.

Star Hotel:

Dolfie:’ Pff waar blijven die mannen nou, ik zit hier al een uur op ze te wachten’. Dolfie gaat boos naar boven en maakt als eerste D*n wakker’. D*n:’ Ja mam ik kom al! Ik bedoel Dolfie’. Dolfie:’ Waarom ligt jij nog in bed’? D*n:’ De eerste dagen vallen me zwaar, ik heb het idee dat Schulz er niet helemaal bij is’. Dolfie:’ Die wou ik net wakker gaan maken’. De twee lopen naar de deur van Schulz en kloppen, maar er wordt niet open gedaan. Dolfie:’ Straks is er iets aan de hand’! ‘Geen zorgen maken, die heeft hij al genoeg’ zegt een grote gespierde man met geluidsapparatuur in zijn handen. Dolfie:’ En wie mag dit dan wel niet zijn’? ‘Aangenaam, ik ben Cray. Ik ben de nieuwe geluidsman en zal zorgen dat alles piekfijn te horen is op de eilanden voor de kijkers’. D*n:’ Maar wat weet jij over Schulz’? Cray:’ Barman Mollenvanger zei dat hij moest doorgeven dat Schulz gebeld werd en een probleem had waardoor hij snel weg moest’. Dolfie:’ Raar. Dan ziet het ernaar uit dat je aan de bak moet D*n’. D*n:’ Tell me something’. Dolfie:’ En een beetje snel, ik wil vanavond nog naar de sauna met Swifty en Mloesje’. D*n:’ Ja nou ik wil nog dingen doen met Siam’. Cray:’ Geen ruzie maken, jullie gaan nu mee naar de proef’!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #12 Gepost op: 20-09-2013, 23:24:35 »
Battle Island:

D*N:’ Welkom teams, bij de immuniteitsproef van het thema samenwerken. Oranje, Paars en Geel kijk maar eens goed naar blauw’. Molbelg zegt het hardop:’ RoyL en Dave eruit gestemd’. D*N:’ We staan nu in het oerwoud gedeelte van battle island. Hier gaan jullie amuletten zoeken. Ieder koppel heeft een bepaald amulet dat ze moeten vinden. Bij dat amulet bevinden zich 1 of 2 letters. Uiteindelijk is het de bedoeling dat jullie een achtletterwoord ingeven. Wanneer het juiste woord is gegeven, ben je binnen. De eerste twee teams krijgen immuniteit, de laatste twee  gaan naar de eilandraad. Je mag 5 keer een antwoord geven, na een tijdje komt er een hint in het spel. Start het spel maar’! De kandidaten beginnen het hele oerwoud af te zoeken. Onder hun zijn er een paar fanatiekelingen die hem al heel snel hebben. Bente:’ Hebbes’! Ldhmolletje:’ Super goed’. Floris:’ Ik heb hem’. Abdullah staat nog te bidden:’ Dat bidden werkt echt snel’. De eerste letters komen binnen bij de teams en de vinders beginnen met puzzelen. Sommige gaan anderen helpen met zoeken. Na een tijdje komt er voor iedereen een hint in. Noortje:’ Oh nu is het duidelijk’! Ze rent op een boomstronk af en haalt zo de amulet eruit. Lizzie en Mila beginnen te vechten om een amulet. Mila:’ Ik was eerst’! Hillo:’ Hallo, we zitten in hetzelfde team’! Rik:’ Vrouwen, gewoon blijven koken zou ik zeggen’. Mila spuwt met woede:’ Het is dat ons kapmes nog in het kamp ligt’. Bij team blauw gaat het wel goed. Stella:’ Alleen nog de letters van Kira en Jay’. Shannia:’ Gaan jullie maar met zijn allen zoeken, dan brei ik wel wat van die letters’. Ook bij team geel loopt het gesmeerd. Vieffan:’ Die van Fleur en Molbelg moeten we nog’. Lukie4:’ Nou hup, rennen’. Al snel haalt Jay een amulet omhoog. Shannia:’ Barbecue’! D*N:’ Dat is juist! Team blauw is als eerste binnen en heeft immuniteit’. Vooral bij team paars is er nu frustratie. Ycaris:’ Die oudjes doen het maar zo even’.

Bij team paars hebben ze een probleem. Het amulet van Mex en Nextgp lijkt onvindbaar. Skye:’ Ik heb echt overal gezocht voor je schat’. Catshee:’ Zullen we een gok doen’? Bjorrn:’ Is goed, wat doen we’? Catshee:’ Sanitair lijkt me een goede gok’. Jann:’ Doen we’. D*N:’ Dat is helaas niet juist’. Bij team geel wordt het laatste amulet ook gevonden. Robbieazerty:’ Database’. D*N:’ Dat is goed! Team geel als tweede binnen en wint immuniteit’. Bij paars werd net nog het laatste amulet gevonden en gilde Noortje nog dat het aspirant was. Oranje had alle amuletten maar Nieky was opvallend langzaam en de rest was vooral bezig met ruziën. D*N:’ Paars, een derde plek is helaas niet genoeg. Oranje jullie zijn laatste. Ik zie jullie allebei bij de eilandraad vanavond. Maar eerst straks nog de wisselproef’.

Persconferentie in Nederland:

Reporter:’ Is het waar dat Jolanthe al een jaar lang vermist is na een vakantie in Maleisië’? Sneijder:’ Nee, ze heeft het gewoon druk met die nieuwe film van haar’. Reporter:’ Maar die moet ze toch promoten’? Sneijder:’ Dat komt nog’. Sneijder loopt weg:’ Het is heerlijk zo, zonder die irritante stem van Jolanthe in mijn hoofd. Ik scoor zelfs een keer’!

Ara Island:

Juichend komt team geel terug op hun eiland. Fleur:’ Ik maak overheerlijke oesters voor iedereen klaar’. Timvdons, Vieffan en Pjotr gaan oesters en krabbetjes zoeken op het strand. Ondertussen is één van de kampleden niet zo blij. Mijdrechtsemol:’ Ik voel me niet goed. Ik denk dat dit misschien toch niet mijn ding is’. Robbieazerty en Fleur zitten naast hem. ‘Als je niet meer verder kan moet je stoppen’ zegt Fleur. ‘Je kunt niet over je grenzen heen gaan en het is voor ons fijner om met gemotiveerde spelers door te gaan’ voegt Robbieazerty toe’. Mijdrechtsemol:’ Maar Jaap dan’? Fleur:’ Daar vindt de spelleiding wel iets op’. Jaap en Lukie4 zijn ondertussen het woud ingetrokken om wilde planten te scoren. Starlight ligt een dutje te doen. Timvdons en Vieffan zijn aan het prutsen met de krabbetjes. Timvdons sprint achter eentje aan, maar de krab blijkt toch sneller dan gedacht’. Vieffan:’ Zo krijgen we natuurlijk geen eten hé’.

Kea Island:

Ook team blauw is in een goede sfeer terug gekomen naar hun eiland. Luc zet gelijk een muziekje in. Ycaris:’ Ik ga kijken of ik neusapen kan vinden hier op het eiland, misschien kunnen die wel dansen’ glimlacht ze. Stella:’ Ik ben dan wel geen neusaap, maar ik kan wel dansen’. Kira blijkt over wat zangtalent te beschikken en zo maken ze er een feestje van. Shannia haar visnet zit zo goed in elkaar dat het team ook over genoeg vis beschikt. Bente:’ Als we nu op expeditie gaan om wat kruiden te zoeken, dan hebben we een pracht maaltje’. Ldhmolletje:’ Ik ga met je mee’. Jay:’ Oh oh, expeditie! Zeker weten dat ik mee ga’. Die avond staat er een heerlijk maaltje inclusief sfeermuziek op het programma. Kira:’ Dit hadden we slechter kunnen treffen'. 

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #13 Gepost op: 21-09-2013, 00:33:59 »
Battle Island:

D*n:’ Welkom kampen bij de eerste wisselproef. Het speelveld wordt meteen opgemerkt:’ Wow kijk, allemaal auto’s op het eiland’! roept Bjorrn enthousiast uit. D*n:’ Het thema van deze week is samenwerken. Het is vandaag de bedoeling dat jullie wat puzzels oplossen in samenwerking met je koppel en je team. De oranje auto zit één van jullie in en die moet uiteindelijk uit de uitrit kunnen rijden. De andere auto’s staan in de weg en moeten verschuift worden in zo min mogelijk zetten. Het koppel dat als eerste zijn auto uit de uitrit rijdt, terwijl de andere teamleden ook hun puzzel hebben opgelost, wint de mogelijkheid om te wisselen van koppel. Start’!

Skye en Noortje beginnen gelijk aan de puzzel. ‘Ik ga in de auto zitten’! gilt Noortje. Skye:’ Jij kunt helemaal niet rijden’. Noortje:’ Daarom wil ik het ook proberen’. Bij Hillo en Mila gaat het snel, maar ze zijn niet erg subtiel. Mila springt door het raam van de auto en als Hillo de auto voor haar heeft verplaatst geeft ze plank gas, recht tegen de auto daarvoor aan. Floris:’ Dat is een bekeuring jongedame’! Luc gaat lekker in de auto zitten, doet de radio aan en relaxed begint hij de auto op te starten. Ycaris:’ Nu twee naar voren’! Luc:’ Wat’? Ycaris:’ Twee naar VOREN’! Luc:’ WAT’? Ycaris:’ ZET DIE MUZIEK UIT’! Zowel Fleur als Starlight rijden erg voorzichtig en zijn vrij snel door het parcours heen. Bij team oranje zijn het Hillo en Mila die als eerste klaar zijn. Bij team blauw Shannia en Stella, bij geel Vieffan en Starlight en bij paars Sjoerd en Molcrazy. Jann:’ Pff stom schakel ding’. May:’ Kom op, als wij binnen zijn winnen Sjoerd en Molcrazy’! Uiteindelijk komen ze binnen’. D*N:’ Gefeliciteerd Sjoerd en Molcrazy, jullie winnen de wisselproef. Ga maar eens goed nadenken of jullie willen wisselen. Ik zie jullie bij de eilandraad en daar wil ik graag het antwoord hebben. Veel wijsheid’.

Piratenboot:

Max:’ Pak de kaart erbij’. Cassandra:’ Ik ren al’. Max:’ We moeten onze koers bepalen, waar valt wat te halen’? Cassandra:’ We varen nu op Rosela Island af’. Max:’ Klinkt als een goed plan’. Opeens klinkt er vanuit de kajuit muziek ‘Yo I tell you what I want what I realy realy want’. Jolanthe staat hard mee te zingen en te dansen. Max wordt witheet:’ Laat dat kreng die muziek uitzetten’. Bull:’ Zal ik dat even afhandelen’? Bull stapt naar de kajuit, grijpt de radio en gooit hem zo overboord’. Jolanthe:’ Je had ook gewoon kunnen zeggen dat hij op een andere zender moest’! Cassandra:’ Ssst wat hoor ik’. Max:’ Is dat…. Een vliegtuig’? Hij pakt zijn verrekijker erbij en ziet twee mensen in een grasgroen vliegtuigje:’ Die kunnen we hier niet hebben, haal ze neer’! Cassandra grijpt gelijk één van de kanonnen vast. Maar daar komt Jolanthe en die grijpt Cassandra bij haar lange blonde haren. Cassandra:’ AUW Haal haar van me af, ze is gek geworden’! Jolanthe trekt harder en harder en haalt bijna een pluk haar uit haar handen. Cassandra slaat haar met één klap hard in haar gezicht. Bull is ondertussen erbij gekomen en schiet het kanon af. Max:’ Zeg maar dag tegen het vliegtuigje’.

Lori Island:

In team paars voelt het ook alsof er een vliegtuig wordt neergeschoten. Skye en Noortje proberen de vrouwen op dezelfde pagina te krijgen. Skye:’ Psst May, Catshee en Bjorrn wordt het’. May:’ Moet ik wel Jann weten te overtuigen’. Maar ook de mannen zijn bezig. Catshee:’ Nextgp, jij moet Mex overhalen om op Skye en Noortje te stemmen’. Nextgp:’ Ja en jij moet Rik omtoveren in een positief iemand. Dat gaat toch nooit lukken’? Bjorrn: ‘Maar Rik zit niet in dit kamp’. Nextgp:’ Daar gaat het niet om, het gaat erom dat het plan onmogelijk is’. Sjoerd en Molcrazy houden zich afzijdig van het gecomplot. Molcrazy:’ Zullen wij dan maar gaan koken, geen idee waar de rest mee bezig is’. Sjoerd:’ Amai, die kindekes zijt aan t afspreken op wie te stemmen’. Molcrazy:’Dus of wij zijn het doelwit, of het is slechts een kwestie van tijd voor ze hier aan komen om ons over te halen’. Molcrazy had gelijk want zowel Catshee als May komen bijna rennend op ze af. Skye probeert haar charmes in de strijd te gooien bij Mex. Na veel heen en weer geren en gedraai op het eiland stapt het kamp de boot in. Mex biecht:’ Ik sta voor een enorm dilemma. Ik heb zelfs nu nog geen idee wat ik ga doen’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #14 Gepost op: 21-09-2013, 00:51:04 »
Rosela Island:

Als er ergens onrust heerst, dan is het wel team oranje. Van een team is al niet meer te spreken. Rik biecht:’ Ik weet echt niet hoe ik moet gaan stemmen, ik vind iedereen irritant en stom’. Mila en Hillo hebben overleg. Mila:’ Ik wil op Bassteijns en Lizzie stemmen’. Hillo:’ Je moet je niet door je gevoel laten leiden, misschien is dat helemaal niet het slimste’. Abdullah is aan het bidden op het strand. Floris:’ Wat gaan we doen met de stemming’? Abdullah:’ Zoals Allah het wil’. Floris:’ En wat wil Allah’? Abdullah:’ Geef hem even de tijd om te spreken’. Nieky en Bob zijn aan het overleggen met Rik en Daisy. Nieky:’ Wat doen we met die ruzie’? Bob:’ Ik kan het hutje wel geluidsdicht proberen te krijgen zodat de buren op het andere eiland geen last van ze hebben’. Daisy lacht:’ En ze dan daar samen opsluiten’? Rik:’ Oh gaaf. Dan laten we ze daar net zolang vechten tot er eentje levend uitkomt’. Daisy:’ Nee oké serieus’. Nieky:’ We hebben ook nog Abdullah die alleen maar zit te bidden de hele dag’. Rik:’ Irriteer ik me mateloos aan’! Daisy:’ Ik weet niet wat slim is’.

Eilandraad:

D*N:’ Welkom team paars bij de eilandraad. We hebben heel wat dingen te bespreken’. May:’ Oh ja’? D*N:’ Ten eerste, ik wil graag van Sjoerd horen of de wissel gebruikt gaat worden’. Sjoerd:’ Da gaan we nie doen nie’. D*N: ‘ Duidelijk, geen wissel dus deze aflevering. Daarnaast hebben we nog een ander klein probleem’. Bjorrn:’ De kijkcijfers gaan dalen omdat de leukste kandidaat weggestemd gaat worden’? D*N:’ Nee, er is iets gebeurd in team geel’. Mijdrechtsemol komt aangelopen. Noortje:’ Wat doe jij hier nou’!? Mijdrechtsemol:’ Ik kan het niet meer aan, ik ga ermee stoppen’. D*N:’ Daarnaast hebben we een ander verontrustend bericht dat zijn partner Jaap de verkeerde plant heeft geplukt en geproefd. Hij wordt nu behandeld op Star Island aan de gevolgen daarvan’. Mijdrechtsemol:’ Dit duo was gewoon niet voorbestemd’. D*N:’ Mijdrechtsemol, je kunt gaan. Maar wat heeft dit te maken met de eilandraad? Omdat jullie derde zijn geworden in de proef, vervalt deze eilandraad voor jullie en hoeft er niemand naar huis’. Een paar beginnen gelijk te juichen, anderen halen opgelucht adem. D*N:’ en nou hup terug die boot in’!

Pindakaasboot:

Maikemeisje:’ Ik denk dat we meer bemanning nodig hebben Ibung, het is erg zwaar zo’. Ibung:’ Ik heb er mijn handen aan vol ja, en dat terwijl ik altijd één hand moet overhouden om mijn fles vast te houden’. De twee nemen even rust en kijken over de zee. Ibung:’ Kijk een vallende ster! Nu mag ik een wens doen’. Maikemeisje:’ Vallende sterren zijn toch niet groen? En die exploderen ook niet. Wacht nee, dat is een vliegtuigje’!

Grasgroene vliegtuigje net voordat ze beschoten werden:

Grasisgroen:’ Je hebt wel op het goede knopje verzenden gedrukt toch’? Hulpdakdekker:’ Ja, ze mogen ons jurycommentaar niet missen’. Grasisgroen:’ Staat de airco nou aan’? Hulpdakdekker:’ Oeps verkeerde knopje’. Grasisgroen:’ Wacht, wat is dat? ER WORDT OP ONS GESCHO….’. Het vliegtuigje wordt geraakt en maakt een duikvlucht richting de zee. Hulpdakdekker pakt zijn hoed en de armen van Grasisgroen en net voordat het vliegtuigje de zee raakt springt hij de zee in.

Pindakaasboot:

Maikemeisje:’ Snel erop af’! Ibung gaat als speer naar de zeilen toe. Maikemeisje ziet dan ineens een hoed drijven:’ Hulpdakdekker’! Ibung vist de hoed omhoog en Maikemeisje laat de reddingssloep zakken. Grasisgroen:’ Leef ik nog’? Hulpdakdekker:’ We leven nog’. Maikemeisje roept dan:’ Spring in de reddingssloep’! Hulpdakdekker:’ Wat een timing’! Hulpdakdekker en Grasisgroen worden omhoog gehaald en de vier knuffelen elkaar. Grasisgroen is erg verdrietig:’ Mijn mooie vliegtuigje, in duizend stukjes’ ze begint te snikken. Ibung:’ Deze verpleegster zegt dat je maar even moet gaan liggen, zo’n val in het water is niet niets’. Hulpdakdekker:’ Zullen wij nog wat stukken van het vliegtuigje omhoog halen Maikemeisje’? De twee beginnen te vissen. Ibung legt Grasisgroen in bed:’ Een scheutje whisky en je bent er zo weer bovenop’! Grasisgroen:’ Nee Ibung, gaan we niet doen’. Ibung:’ Wie is hier nou de verzorger, gij of ik’?


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #15 Gepost op: 21-09-2013, 18:20:56 »
Eilandraad:

D*N:’ Welkom team oranje op de eilandraad. Het gaat zeker een spannende worden gezien de frictie in jullie team tijdens de proeven. Mila, hoe denk je nu over Lizzie’? Mila:’ We hebben een soort van wapenstilstand, maar ik verwacht zeker een stem van die kant’. D*N:’ En Lizzie’? Lizzie:’ Precies hetzelfde’. D*N:’ Daisy, jullie worden het favorieten team genoemd en leken het sterkste team te zijn, wat ging er mis’? Daisy:’ Teveel sterke karakters in één team. Je hebt volgers nodig om het tot een goed einde te brengen’. D*N:’ Nieky, jij was vrij langzaam in de proef en je zit in hetzelfde team als rivaal Hillo. Vrees je voor de stemmen’? Nieky:’ Zeker weten, vorig jaar was de eerste eilandraad met Hillo gelijk fataal. Je weet het dus maar nooit’. D*N:’ Het is tijd om te stemmen. Voor de duidelijkheid, elk koppel stemt één keer. Beide kandidaten moeten het met de stem eens zijn anders stem je op jezelf. Als je de meeste stemmen krijgt dan lig je eruit. Nieky en Bob, jullie zijn als eerste’. Nadat de vijf koppels hebben gestemd is het doodstil. D*N:’ De stemmen zijn geteld, elk koppel is het eens geworden. De eerste stem is voor Hillo en Mila. De tweede stem is voor Abdullah en Floris. Één tegen één’. Hillo kijkt even snel naar Nieky. Nieky geeft een nietszeggende blik terug. D*N:’ De derde stem is voor Hillo en Mila. De vierde stem is voor Abdullah en Floris. De laatste stem bepaald het. De vijfde en laatste stem is voor… Abdullah en Floris. We gaan afscheid van jullie nemen’. Abdullah:’ Ik bid voor jullie dat het avontuur goed af zal gaan, maar hier heeft Allah bepaald dat het voor mij eindigt’. Ze nemen afscheid en laten het team achter. *flashback* Daisy:’ Wij stemmen op Abdullah en Floris’. Rik:’ Ik irriteer me aan Abdullah en Floris heeft gewoon pech’. Bassteijns:’ Wij stemmen op Hillo en Mila’. Lizzie:’ Ze zijn beide stokers en ruzie kunnen we niet hebben op het eiland’. *flashback*.

Volgende week in Survivor:
De terugkomst van Schulz, de piraten opnieuw in de aanval en meer stemgeweld op de eilandraad. Het thema is puzzelen en dat wordt dan ook veelvuldig gedaan. In de immuniteitsopdracht, die echt een klassieker is, wordt er gestreden door de teams. Niemand wil naar de eilandraad. In de tweede proef is er een speciale prijs te winnen. Zie het volgende week!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #16 Gepost op: 22-09-2013, 00:05:08 »
Aflevering 3: ‘Piraten puzzel’

Schulz:’ Vorige week werd getest hoe goed de teams en koppels konden samenwerken. Voornamelijk team oranje is hiervoor niet geslaagd en stemde verbazingwekkend genoeg het rustige koppel Abdullah en Floris naar huis. Team paars ontsprong de dans wegens een koppel uit geel dat niet meer verder kon. De wisselproef werd gewonnen door Sjoerd samen met partner Molcrazy, ze besloten niemand te wisselen. Deze week is het thema puzzelen. Welk team heeft de puzzelfanaten? Wie kan deze belangrijke eilandraad vermijden. Dit is Survivor’!

Rosela Island:

Team oranje is weer terug van de eilandraad. Hillo is het aan het overdenken:’ Er waren twee stemmen tegen me. Als het goed is waren dat Abdullah en Floris en Bassteijns en Lizzie. Het eerste koppel is weg, dus ik ben niet in gevaar’. Het kamp probeert wat eten bij elkaar te scharrelen. Nieky en Hillo zonderen zich even af. Nieky:’ Dus onze wapenstilstand staat nog’? Hillo:’ Zeker weten, we zijn beter af als we dat zo houden’. Nieky:’ Mooi zo’. Daisy probeert samen met Mila wat kokosnoten te verzamelen. Dan ziet Bassteijns opeens een schip aankomen:’ Team, wat is dat’? Max:’ Cassandra, zoek jij de rechterflank af, Bull jij de linkerflank’. Cassandra scherpt haar mes aan en rent rechts het oerwoud in. Lizzie:’ D-d-dat is een heel erg groot mes’. Rik:’ Nou als ze maar bij ons eten wegblijven’. Max loopt richting het kamp. Bob:’ Oh nee, wat nu’? Lizzie:’ Pak onze messen, we moeten bewapend zijn’. Max:’ Hallo landrotten, ik vraag het maar even netjes, maar ik heb wel zin in iets lekkers’. Lizzie:’ Ga weg engerd, je krijgt niets’. Rik:’ Wat zij zegt, we hebben het al lastig genoeg met overleven’. In het oerwoud heeft Cassandra Daisy en Mila gevonden. Daisy is nog sneller dan het licht achter Mila verscholen. Mila echter is niet zo bang:’ een vrouwelijke piraat met blond haar, straks ga je me nog zeggen dat je gelakte nageltjes hebt’. Cassandra:’ Nee, maar wel een scherp mes voor jouw keel als je niet snel maakt dat je hier wegkomt’. Mila:’ Tijd om te rennen Daisy’. Max:’ Dan maar op de lastige manier’. Hij pakt zijn mes en richt hem op Lizzie. 'Jij komt mee, als gijzelaar’. Rik:’ Nee, wacht! Wat wil je hebben’? Max:’ Een aanwijzing naar de drie miljoenen’. Rik:’ Een wat naar een wat’? Cassandra:’ Hier is niets’. Bull:’ Niets gevonden’. Max:’ We gaan’!

Star hotel:

‘Ik ben moe, ik ga liggen en ga vanavond uit eten met Siam’ zucht D*n. Dolfie:’ Ik ga eens bij de bar kijken of er al iets is vernomen van Schulz’. Dolfie loopt naar beneden en gaat aan de bar zitten:’ Zeg Mollenvanger, heb je al iets van Schulz gehoord’? PP:’ ARRR ARR Ik wel, hij is naar het vliegveld geweest en komt binnen in 3,2,1…’. Dolfie:’ Kan je die rot papegaai de mond snoeren’? Schulz:’ Ben ik weer’. Mollenvanger:’ Hij had een punt’. Mrs. Schulz:’ En wie mag dit zijn’? Schulz:’ Cameravrouw en partner Dolfie’. Mrs. Schulz:’ Aangenaam, ik ben de vrouw van Schulz’. Dolfie:’ Waarom is ze hier’? Mrs. Schulz:’ Ik mistte mijn mannetje zo’. Schulz:’ Ja schat, maar je bent wel helemaal naar Afrika gevlogen, dat was niet de afspraak’. Mrs. Schulz:’ Ben je niet blij dat ik er ben’? Schulz:’ Natuurlijk wel schat maar… laat maar’. Dolfie:’ Laat ik me hier maar niet mee bemoeien. Maar er moet wel een proef gedaan worden, Schulz we gaan puzzelen over een paar uur, maak je klaar’. Schulz:’ Natuurlijk, let’s go’. Schulz en Mrs. Schulz lopen naar de kamer. Mrs. Schulz:’ Oh wat een leuke proef, maar misschien moet je er een beetje meer kleur aan geven’. Schulz:’ Nee dat hoeft niet’. Mrs. Schulz:’ Maar maar’. Schulz:’ Nee. Neem een lekkere sauna of iets, maar ik ga ervandoor’.

Ara Island:

Op kamp geel zijn ze nog ongerust over het lot van Jaap. Lukie4:’ Ik hoop, dat het goed gaat met hem’. Fleur:’ Gelukkig was ik er snel bij’. Vieffan en Starlight zijn samen oesters gaan zoeken aangezien ze hier niet kunnen vissen met het gebrek aan visnet. Het kamp lijkt nog helemaal niet bezig te zijn met complotten en stemmingen. Het is dan ook het enige team dat nog geen eilandraad heeft gehad. Maar toch is er iemand die altijd overal aan denkt. Vieffan:’ Bij een eventuele eilandraad moeten we Fleur en Molbelg aan onze kant halen, die vertrouw ik het meest’. Starlight:’ We moeten gewoon hard werken tijdens de proef, dan hoeven we ook niet gemeen te worden’. Pjotr en Timvdons zijn gaan zwemmen. Pjotr:’ Het hongergevoel is toch eigenlijk wel erg hé’. Timvdons:’ Ja, op tv lijkt het zo makkelijk maar het is toch zwaar’. Pjotr:’ Ik denk de hele dag aan chocolade, ik lijk wel een vrouw’. Timvdons begint te lachen:’ Wat het eiland al niet met je doet’. Robbie is al een paar uur aan het proberen vuur te maken:’ *** **** ***vuur! Ga **** aan’! Fleur:’ Gaat het schat’? Robbie:’ JAAA! Ik heb vuur’! schreeuwt hij blij. Lukie4:’ Werd tijd’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #17 Gepost op: 19-10-2013, 14:02:01 »
Battle Island:

Schulz:’ Welkom bij de immuniteitsproef. Deze week is het thema puzzelen. Maar kijk eerst maar eens naar het nieuwe team oranje’. Stella:’ Die ene is weg’. Shannia:’ Abdullah en Floris eruit gestemd’. Schulz:’ Zo zie je maar weer, niemand is veilig. Behalve als je deze proef wint. We gaan deze keer boggle spelen en hebben daar een speciaal iemand voor geregeld. Drie jaar geleden deed zij samen met Astrid Joosten deze proef en vandaag is ze weer hier, een hartelijk welkom voor Swifty’! De meeste kandidaten herkennen haar gelijk. Swifty:’ Zoals gezegd gaan jullie een klassieker spelen, boggle. Wanneer ik de proef start draaien hier zestien tegels om. Daar staan letters op, met deze letters gaan jullie bestaande woorden maken. Zolang je de letters kan verbinden met elkaar telt het, maar je mag niet twee keer dezelfde letter gebruiken. Ook mogen namen en afkortingen niet en moeten de woorden minstens drie letters hebben. De twee teams met de meeste woorden zijn veilig deze aflevering en de twee teams met het minste aantal moeten naar de eilandraad’. Mila:’ Wij hebben een probleempje’. Ze verteld Schulz het verhaal van Lizzie en de piraten. Schulz:’ Hier komen we later op terug. Eerst gaan we de proef spelen’. Swifty:’ Klaar kandidaten’? Kandidaten:’ Jaaa’! Swifty drukt op een knop en zestien letters draaien om. Snel beginnen teams te overleggen en woorden op te zoeken. Shannia:’ Ik doe in mijn tijd heel veel puzzels, dus dit komt goed’. Ycaris:’ Onderschat de oudjes niet’. Al snel komen er hele ritsen met woorden op de lijstjes te staan. Schulz:’ Duurt het nog lang’? Swifty:’ Bijna is de tijd voor bij’.Lukie4:’ Kom op, je kan toch wel meer bedenken’. Mila:’ Niet overleggen gewoon alles opschrijven’. Rik:’ Maar het klopt niet’. Mila:’ Kop dicht’. Swifty:’ Stop maar teams’! De teams leveren hun woorden in. Na een tijdje komt dan de uitslag. Timvdons:’ Zo dat duurde lang’. Swifty:’ Ik wou nog even mijn broodje gezond opeten’. Schulz: ‘Dat doet ze altijd op zulke momenten’. Swifty:’ Ik ga het dan maar kort houden. Blauw en Oranje zijn veilig omdat ze de meeste woorden hebben. Paars is derde geworden en Geel werd laatste. Jullie moeten naar de eilandraad’! Schulz:’ Iedereen een applaus voor Swifty. Jullie mogen terug naar je eiland’.

Kea Island:

Met een overwinningsdansje komt het team terug op hun eiland. Kira en Bente omhelzen elkaar de hele tijd. Stella is niet stil te krijgen:’ En toen BAM! Hadden we gewonnen. Heb je dat op camera’? fluistert ze naar de cameraman. Shannia en Ycaris zijn samen op expeditie gegaan. Shannia:’ Ik heb toch nog best wel honger’. Ycaris:’ Je went eraan’. Shannia:’ Hoe voelt het eigenlijk om weer terug te zijn’? Ycaris:’ Heel raar. Vorig jaar had ik er helemaal geen verwachtingen bij, ik begon op een afvallerseiland. Maar nu ligt er een druk op me’. Shannia:’ Begrijpelijk’. De twee komen steeds hoger en komen op een mooi uitzichtpunt uit. Ycaris:’ Ik mis de kinders ook heel erg’ ze begint te snikken. Shannia:’ Ik mis de kinders en kleinkinders ook. Maar kijk eens naar dit uitzicht. Hoe vaak zal je dat zien’? Ycaris:’ Het is prachtig’. Ze veegt haar tranen weg:’ Inderdaad, we moeten er gewoon voor gaan’. In het kamp is Luc wat aan het pingelen op zijn gitaar. Ldhmolletje stelt allemaal liedjes voor:’ Kan je iets van het goede doel’? Luc:’ Kom op man, dat is toch geen muziek’. Ldhmolletje loopt geïrriteerd weg. Jay:’ Je kan wel Usher toch’? Luc:’ Ja man, let op’. Stella hoort het en rent zo snel als ze kan naar Luc en begint te zingen:’ I’m in the club with my homies’.

Rosela Island:

In het voorheen verdeelde kamp oranje heerst opeens een oase van rust. Bassteijns is achter gebleven op battle island en heeft opgegeven. Mila en Daisy liggen beide in de hangmat. Bob is zoals altijd aan het knutselen aan het kamp. Rik helpt hem. Bob:’ We hebben een schommel, nu wil ik nog een glijbaan’. Rik:’ Nou moet lukken niet’? De twee heren gaan aan het werk. Hillo en Nieky liggen samen in zee. Hillo:’ Wat denk jij’? Nieky:’ Hoezeer ik je ook haat. De wapenstilstand houden we nog even vol’. Hillo:’ Het scheelt dat we gewonnen hebben. Het zal vast niet lang meer duren voordat er iets gaat gebeuren’. Nieky:’ Straks ga je naar een ander eiland, dan ga ik je missen hoor schat’. Hillo spettert water richting Nieky:’ Idioot’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #18 Gepost op: 19-10-2013, 14:40:16 »
Star Hotel:

Dolfie:’ Iedereen nu, bespreking’! Beneden komt iedereen bij elkaar. Mrs. Schulz:’ Spannend er is iets aan de hand’. Schulz:’ Ssst’. Cray:’ We zijn hier bijeen gekomen omdat we een probleem hebben dat we moeten bespreken. Er zijn piraten in het gebied en ze hebben Rosela eiland al aangevallen’. Schulz:’ Ik hoorde al zoiets van de kandidaten. Lizzie is ontvoerd en Bassteijns heeft opgegeven’. Dolfie:’ Wat!? Er is iemand ontvoerd’? D*n:’ Laat dat niet in het nieuws komen’. Schulz:’ Maar wat gaan we aan dit probleem doen’? D*n:’ Ik kan in ieder geval de pindakaasboot bellen om het schip in de gaten te houden zodat we weten waar ze zijn’. Cray:’ Dat lijkt me een goed plan’. Mrs. Schulz:’ En dan achtervolgen we ze en gaan we ze neerschieten en Lizzie bevrijden en ze aan een galg hangen en…’. Iedereen kijkt Mrs. Schulz aan. ‘ Niet’? kijkt ze vragend naar de anderen. D*n:’ Ik zou wel een poging willen wagen om Lizzie te bevrijden. Ik hou wel van een beetje spanning’. Dolfie:’ Daar komt niets van in’! Schulz:’ Jij moet presenteren’. Hadewychisdemol:’ Ik wil best voor hem invallen hoor’. Dolfie:’ Nee nee komt niets van in’! Schulz:’ Maar we kunnen dus niet zoveel doen’. Cray:’ Ik stel inderdaad voor dat de pindakaasboot op de hoogte wordt gesteld en dat we ze in de gaten gaan houden’. D*n en Mrs. Schulz zijn er niet tevreden mee. Dolfie:’ Dan is deze bespreking gesloten’. Ze loopt samen met Cray naar boven. Schulz en Mrs. Schulz vertrekken samen richting het strand. Hadewychisdemol:’ Ik zie aan je dat je iets van plan bent’. D*n grijnst:’ Doe je mee’? Hadewychisdemol:’ Zeker weten’!

Battle Island:

D*n:’ Welkom survivors bij de wisselproef. We weten dat het thema puzzelen is en dat gaan we dan nu ook even goed doen. De opdracht is codetaal. Jullie krijgen zes verschillende stukjes die in een bepaald systeem zijn gezet. Als je het met dit systeem weer terug kan zetten naar letters dan komt hier een zin of een klein verhaaltje uit. Degene die de zes stukjes als eerste heeft omgezet wint de proef en heeft de mogelijkheid om iemand te wisselen’. De koppels staan in de aanslag. D*n:’ En go’! De koppels rennen zo snel als ze kunnen. Aangekomen bij de codetaal puzzel blijven de meesten nogal steken. Ycaris:’ Oh god hier snap ik helemaal niets van’.Vieffan:’ Euhm, iemand een idee’? Bjorrn probeert het nog:’ Is het  ik heb zin in koekjes’? D*n:’ Nee, maar ik heb wel zin in koekjes’. Toch is er één iemand die heel stilletjes de puzzels oplost. Mex en zijn partner Nextgp gaan langzaam maar zeker door de puzzels heen. Robbieazerty:’ Kan je geen hint geven’? D*n:’ Nope’. Skye:’ Ik kan wel mijn been in me nek leggen, dan moet jij me uit elkaar halen, is ook een soort van puzzel’. Noortje:’ Ja leuk laten we dat gaan doen’. Jann en May zijn bijna aan het ruzie maken. Jann:’ Jij zegt dat vrouwen goed kaart kunnen lezen, waarom kunnen ze dit dan niet’? May:’ Mannen kunnen toch altijd alles het beste’. Mex:’ Yes’! D*n:’ We hebben een winnaar. Mex en Nextgp winnen de wisselproef’. Bente:’ Hoe dan’? D*n:’ Kijk dit zijn de antwoorden. Mex en Nextgp jullie krijgen de mogelijkheid om iemand te wisselen en dat mogen jullie aangeven op…’. Mex:’ We weten het al’. Nextgp:’ We wisselen niemand’. D*n:’ Oké er wordt dus niemand gewisseld. Trouwens alleen team geel zal naar de eilandraad moeten. Bassteijns heeft opgegeven wat betekend dat er al een koppel weg is’.
 
Lori Island:

Sjoerd:’ Geen eilandraad hoe plezant’. Molcrazy geeft Sjoerd een high five. Het wordt al snel avond. Skye en Mex zijn samen aan het strand gaan liggen. Jann en May liggen samen in de hangmat en ook Noortje en Bjorrn zijn naast elkaar gaan zitten. Noortje giechelt aan één stuk door:’ Je bent wel leuk’. Bjorrn kijkt heel stoer in de camera:’ Natuurlijk schatje’. Ze houden heel voorzichtig elkaars handen vast. Jann en May zijn nog steeds een beetje plagerig. Jann:’ Zo wat is er op je hoofd ontploft? Is dat een cavia’? May:’ Haha erg grappig hoor, maar volgens mij is die cavia op je gezicht blijven plakken’. Catshee, Nextgp, Sjoerd en Molcrazy zitten met hun vieren bij het kampvuur. Molcrazy:’ Al dat kleffe gedoe’. Nextgp:’ We zijn in het verkeerde spel belandt, temptation island is dit volgens mij’. Catshee:’ Ja echt vreselijk. Hij hakt agressief een kokosnoot open. Zo hier krijgen ze in ieder geval niets van’. Sjoerd:’ Onze liefde gaat door de maag. Gelukkig zit hun maag vol met liefde dus hebben wij meer koskos’. Skye en Mex zijn een romantische stap verder en liggen samen in het zand. Voor Mex het weet hangt Skye aan zijn lippen. Catshee:’ gadverdamme zijn ze ook nog speeksel aan het uitwisselen’. Sjoerd:’ Wist gij dat speeksel wel drie maand in je mond blijft zwemmen’? Skye en Mex horen niets van het gesprek en gaan rustig door.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor 2, Double Trouble
« Reactie #19 Gepost op: 19-10-2013, 14:52:18 »
Ara Island:

Op Ara island is de sfeer niet zo best. Ze zijn best hecht en moeten nu gaan stemmen. Fleur:’ Het is alsof ik één van mijn patiënten moet verlaten en weet dat ze het niet gaan halen’. Molbelg:’ Dat is zo zielig’. Vieffan en Starlight overleggen samen als koppel. Vieffan:’ Lukie4 is vorig jaar tweede geworden’. Starlight:’ En timvdons is erg fanatiek’. Vieffan:’ Dus we zitten op één lijn’? Starlight:’ Het is niet anders’. Lukie4 heeft niet door dat de vrouwen wat uitspoken:’ We gaan wat krabben vangen en één groep gaat kokosnoten zoeken’. Pjotr:’ Ik ga wel krabben zoeken’. Robbieazerty en Molbelg gaan mee. Vieffan, Fleur en Starlight gaan kokosnoten zoeken. Vieffan:’ Ik kan best wel wat klimmen’. Starlight:’ Kijk daar boven’. Ze wijst naar wat kokosnoten. Fleur gaat alvast klaar staan:’ Ga op mijn schouders staan’. Vieffan klimt op de schouders van Fleur en Starlight geeft een stok aan. Vieffan port tegen wat kokosnoten aan:’ Va onderen’! De kokosnoten vliegen naar beneden. Het krabben vangen gaat ook lekker. Molbelg maakt een mooie snoekduik en vangt zo een krab in zijn pannetje. Ondertussen wordt er wat overlegt over de stemming. Dan is het tijd, de boot komt eraan. Vieffan biecht:’ Vorig jaar werd ik vroeg weggestemd. Dit seizoen gaat dat niet nog eens gebeuren. Ik ga niet weer naar een duivels eiland’. 
  
Pindaskaasboot:

‘Hoera hoera hoera’! ‘Van harte gefeliciteerd Maikemeisje’ zegt Grasisgroen vrolijk. Ibung komt met een gigantische taart het dek op. Maikemeisje:’ Oh wat geweldig dat jullie eraan hebben gedacht. En ook nog een taart gemaakt’. Ibung:’ Ik heb me gewoon ingespannen op mijn vakantie’. Grasisgroen kijkt boos naar haar:’ Ibung’! Ibung:’ Met veel liefde natuurlijk’. Maikemeisje:’ Jullie krijgen allemaal een stuk taart’. Hulpdakdekker komt naar het dek:’ Volgens ons systeem is er een sloep in de buurt van onze boot’. Maikemeisje:’ Dat is raar’. De vier kijken over de zee. Na een tijdje zegt Hulpdakdekker:' Kijk daar’! Een kleine sloep met iemand erin vaart over de golven. Maikemeisje:’ Haal hem binnen’. Ibung:’ Aai ai kapitein’. Ze gooit een touw naar beneden. ‘Auw’! zegt de onbekende man in de sloep die een touw tegen zijn hoofd aan krijgt. Ibung:’ Sorry dat ik geen sorry ga zeggen’! Wanneer de man aan boord is, blijkt het een oude bekende te zijn. ‘Duncton’!? roept Hulpdakdekker uit. Ducton:’ Hulpdakdekker, ik heb je gevonden’! Hulpdakdekker:’ Dat is lang geleden’. Grasisgroen:’ Kan iemand uitleggen hoe jullie elkaar kennen’? Duncton:’ Hulpdakdekker en ik hebben samen op school gezeten. We zijn oud klasgenoten en hebben daarna een tijdje samen gewerkt. Ik ben uiteindelijk psycholoog geworden en kreeg dit jaar een baan bij het spelprogramma survivor’. Hulpdakdekker:’ Ah dus zo kom je hier. Maar waarom ben je nu hier op de boot’? Duncton:’ Eén van de spelleiders had het over een hulpdakdekker, ik vroeg hem dus hoe hij die kent en gaf me jullie locatie door zodat ik je kon opzoeken. Leek me wel een leuke verrassing’. Grasisgroen:’ En ze lieten je gewoon gaan’? Duncton:’ Als ik nodig was dan zouden ze bellen’. Maikemeisje:’ Nou neem een stukje taart en welkom op de pindakaasboot’! *tring* Hulpdakdekker:’ Dat is die van mij’! Hij neemt de telefoon aan:’ Aha hey die D*n. Ja die piraten zijn wij ook al tegen gekomen…en hoe. Natuurlijk gaan we voor zorgen. We zullen ze niet uit het oog verliezen, we hebben toch nog een appeltje met ze te schillen. Dag’! Grasisgroen:’ Waar ging dat over’? Hulpdakdekker:’ D*n vraagt of wij de piratenboot in de gaten willen houden, ze beginnen de eilanden te terroriseren’. Grasisgroen:’ Nou let’s go! Ik wil wraak’.

Eilandraad:

Schulz:’Welkom bij de eilandraad team geel. Dit is jullie eerste eilandraad. Ik heb voordat jullie gaan stemmen nog wat vragen. Fleur, jij en molbelg zitten hier erg goed, jullie hebben immuniteit. Maakt dat deze eilandraad makkelijker’? Fleur:’ Nee, je moet nog steeds iemand wegstemmen. Ik zorg graag voor iedereen en om nu twee mensen eruit te moeten stemmen is daardoor erg moeilijk’. Schulz:’ Lukie4, jij bent als laatste in het spel gekomen en hebt vorig jaar de finale behaald, ben jij bang om stemmen te krijgen’? Lukie4:’ Zeker weten, maar of het heel slim zal zijn om iemand weg te stemmen die goed is in proeven, dat moeten ze zelf maar bedenken’. Schulz:’ Lichte arrogantie, prachtig. Vieffan, jij werd vorig jaar rond deze tijd weggestemd. Denk jij dat er nu complotten zijn en ben je daar bang voor’? Vieffan:’ Het is behoorlijk stil dus ik ben zeker bang dat er iets mis is. Ik heb geen complotten op dit moment en als anderen dat wel hebben dan kan het goed zijn dat ik eruit ga’. Schulz:’ Laten we gaan stemmen. Bedenk je dat je als koppel stemt en dat Fleur en Molbelg immuniteit hebben’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human