Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69579 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Gepost op: 12-07-2013, 21:13:43 »
In dit topic komt het verhaal van de Forum Zomersoap. Wil je stemmen voor het vervolg of praten over de aflevering? Dat kan hier.

Hieronder volgt zo meteen de eerste (extra lange) aflevering. De volgende afleveringen zijn een stuk korter, om het interactiever te maken. Maar nu even wat langer wat extra personages te introduceren.  :)
« Laatst bewerkt op: 13-07-2019, 20:42:07 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2013, 21:23:25 »
Aflevering 1:

"Welkom bij het verhaal van het mysterie van Mijdrecht. Enkele maanden geleden brandde hier op klaarlichte dag zomaar de middelbare school af. Alles wees op een ongeluk tot er opeens een lijk gevonden werd. Het lijk was echter zo erg verbrand dat het tot op heden nog steeds niet geïdentificeerd is. Het lijk gaat daarom door het leven als 'persoon X'.

Na politie onderzoek werd er enkele weken later de klusjesman van de school, genaamd Hulpdakdekker gearresteerd voor de brand en de moord op persoon X. Een week na de arrestatie stapte plotseling de burgemeester van de Ronde Venen, waar Mijdrecht onder valt, uit het niets op.

Het verhaal begint bij de eerste dag van de rechtszaak, die introductie van de nieuwe burgemeester van Mijdrecht en het mediacircus daaromheen. Wees getuige van de rechtszaak van de eeuw. In ieder geval voor Mijdrecht..."


Dag 1:
Het is de dag van de rechtszaak. Het weer is prachtig, het zonnetje schijnt, maar iedereen zit voor de televisie. Buiten kan je een spelt horen vallen. Toch is Bjorrn buiten. Hij vindt het maar niks, hangen voor de televisie. Het schooljaar is voorbij, hij wil op avontuur. Hij belt aan bij zijn beste vriend, Mijdrechtse Mol. "Bjorrn, kom je hier TV kijken?" Bjorrn: "Nee, ik wil lekker buiten ravotten. Ik kan vanavond ook wel de herhaling kijken, het is lekker weer, ga mee!" Mijdrechtse Mol twijfelt, maar besluit uiteindelijk toch maar mee te gaan. Hij pakt zijn fiets en de twee rijden verder het dorp in.

De rest van Mijdrecht zit echter wel voor de buis. Omdat Mijdrecht te klein is voor een eigen rechtbank, vind de de rechtszaak zelf plaats in Utrecht. Dan is het 10.00 uur en begint het programma waar alle Mijdrechtenaren op gewacht hebben. "Hier is een extra journaal, vandaag gepresenteerd door LdHmolletje." LdHmolletje: "Goedemorgen en welkom bij deze extra nieuwsuitzending vanwege de rechtszaak rondom het Mysterie van Mijdrecht. Vandaag begint de rechtszaak tegen de klusjesman Hulpdak D., die wordt verdacht van de brand in de middelbare school en de moord op Persoon X, het lijk dat na de brand in het schoolgebouw werd aangetroffen. Tot op heden is het lijk nog niet geïdentificeerd en de verdachte beroept zich op zijn zwijgrecht. Voor de rechtbank staat nu onze correspondent D*N, samen met de nieuwe burgemeester van de Ronde Venen, Lukie4."

D*N: "Dankjewel LdHmolletje. Ik sta hier inderdaad met de nieuwe burgemeester van Mijdrecht. Dhr. Lukie4, wat hoopt u dat deze rechtszaak doet voor u stad?" Lukie4: "Allereerst hoop ik dat hiermee de rust terugkeert. Wat Mijdrecht nodig heeft is rust en opheldering. De openbaar aanklager heeft veel tijd en energie in deze zaak, die hopelijk het mysterie gaat ophelderen. Ik hoop dat wij eindelijk te horen krijgen waarom deze verdachte deze feiten heeft gepleegd en hopelijk komen we door deze zaak ook achter de identiteit van Persoon X. De familie van deze persoon moet uit onzekerheid gehaald worden over waar hij of zij is." D*N: "Wat doet dit met u, als eerste dag als burgemeester van Mijdrecht en omgeving?" Lukie4: "Ik hoop er voor mij inwoners te zijn in deze moeilijke tijden. Samen slaan wij ons er wel doorheen." D*N: "Ik hoor in mijn oortje dat de rechter is gearriveerd, wij gaan nu live over naar de rechtszaal."

De hele zaal staat op. Op de publieke tribune zitten enkele inwoners uit Mijdrecht, onder wie vele betrokkenen van de afgebrande school. Zij willen natuurlijk meer weten waarom hun school in de as gelegd is. Dan is het tijd voor orde in de rechtzaal, want rechter Dolfie is gearriveerd. "Welkom in rechtbank. Vandaag begint de rechtszaak van de staat tegen Dhr. Hulpdak D. De aanklachten zijn brandstichting en moord met voorbedachte rade. Raadsvrouw Grasisgroen, wat pleit uw client?" Grasisgroen: "Mijn client is onschuldig." Dolfie: "Openbaar aanklager, dient de verdachte in voorlopige hechtenis te blijven." Swifty: "Absoluut. De verdachte heeft tot nu toe gezwegen, hij woont alleen, heeft een paspoort en heeft alle reden om te vluchten. Wij pleiten daarom dat de voorlopige hechtenis wordt verlengd en dat er geen borg verleend wordt." Dolfie: "Ik ben het met de aanklager eens. Advocate, uw client komt niet vrij op borg. Vanmiddag beginnen we me de inhoudelijke behandeling an de aanklacht." Hulpdakdekker wordt weggevoerd. Hij zwijgt nog steeds.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2013, 21:24:37 »
Bjorrn en Mijdrechtse Mol picknicken ondertussen langs de kant langs de weg. Via hun telefoons worden ze op de hoogte gehouden van de rechtszaak. Hun beste vriend Hadewychisdemol appt dat de verdachte in hechtenis blijf. Bjorrn: "Dat lijkt me een goede zaak." Mijdrechtse Mol: "Ik vind het nog steeds vreselijk dat onze school is afgebrand. Ik had net bij kunst een mooi kunstwerk gemaakt, maar dat is afgefikt." Bjorrn: "Ja erg jammer. Zullen we anders eens bij de school gaan kijken." Mijdrechtse Mol: "Er is toch niks te zien, een kale vlakte en een hoop rommel. De nieuwe school komt ergens anders." Bjorrn: "Laten we gewoon kijken, misschien vinden we wat." De heren pakken hun fiets en gaan op weg naar hun oude school.

D*N: "Welkom terug bij de rechtbank waar zo dadelijk het proces tegen Hulpdak D. zijn vervolg vind. Ik sta hier met het schoolhoofd wie zijn school zag afbranden, Dhr. Schulz. Wat ging er door u heen toen u uw school in vlammen zag opgaan." Schulz: "Er vliegt van alles door je heen. In eerste instantie ben je natuurlijk bezorgd om de veiligheid van de leerlingen en leerkrachten, maar al snel bleek dat iedereen veilig buiten stond. Dan hoop je dat de brandweer de brand nog onder controle kan krijgen, maar het bleek vergeefse hoop." D*N: "En het lijk van Persoon X?" Schulz: "Normaal houd ik wel van een mysterie, maar ik vind het verschrikkelijk dat we nog niet weten wie dit is." D*N: "Wij gaan terug naar de rechtszaal, waar strafpleiter Swifty haar zaak zal pleiten."

Dolfie: "Het woord is nu aan strafpleiter, Mevr. Swifty, gaat u gang." Swifty: "Dank u. Vandaag staat terecht Dhr. Hulpdak D. voor twee misdaden die mensen hebben geschokt. Een hele gemeenschap hebben geschokt. En één persoon zelfs het leven heeft gekost. In de komende dagen zal ik getuigen presenteren waar ik mee zal aantonen en onomstotelijk bewijzen dat Dhr. Hulpdak D. verantwoordelijk is voor deze misdanen. Ik hoop dat de verdachte ook zelf het woord zal nemen om zijn kant van het verhaal te vertellen. Maar wat zijn verhaal ook is, hij zal verantwoording moeten nemen en in mijn ogen kan dat alleen met een lange gevangenis straf. Het openbaar ministerie eist daarom levenslang tegen Dhr. Hulpdak D." Dolfie: "Dank u strafpleiter. Raadsvrouw Grasisgroen, wilt u uw openingspleidooi houden?" Grasisgroen: "Ik wil graag even overleggen met mijn cliënt als dat kan." Dolfie: "Prima, u heeft daarvoor 15 minuten, daarna graag openingspleidooi."

Terwijl Grasisgroen haar verdediging voorbereidt, wordt Hulpdak D. geboeid naar het toilet gebracht voor een sanitaire stop. Schoolhoofd Schulz zit op de tribune met enkele van zijn collega's. Een aantal van hen zal tijdens het proces getuigen voor de openbaar aanklager. Bakkertje: "Ik ben wel nerveus om in dat bankje te gaan zitten." Nieky: "Het zal best meevallen, je moet gewoon de waarheid vertellen." KD.:"Maar wat is de waarheid, hij heeft niks gezegd. Ik kan alleen vertellen wat ik weet en het is aan de rechter om daarover een oordeel te vellen." Schulz: "We moeten gewoon zorgen dat Hulpdak D. zijn verdiende loon krijgt en voor altijd de bak ..." En dan gaat plotseling het alarm af. Paniek in de rechtbank. Diverse bewakingsagenten schieten door de hal. Nieky: "Wat is hier in godsnaam aan de hand?" Rechter Dolfie gaat poolshoogte nemen, maar ze wordt door de beveiliging terug de rechtszaal in gesommeerd. "Niemand verlaat de zaal!" Rumoer klinkt, wat is er aan de hand?"

Bjorrn en Mijdrechtse Mol zijn bij hun oude school gearriveerd. Ze zijn onderweg op één auto na helemaal niemand tegengekomen. Hun schoolvriend HIDM heeft zich inmiddels wel bij hen gevoegd. HIDM: "Wat gaan we doen?" Bjorrn: "Kijk, een gat in het hek, laten we er doorheen kruipen." De heren kunnen net door het gat in. Zo staan ze opeens op hun oude schoolplein. Alleen op de plek waar eerst hun school stond, ligt een hoop rommel." Bjorrn en Mijdrechtse Mol tillen wat rommel op en kijken rond. Bjorrn: "Kijk, een oud lesboek Frans." Mijdrechtse Mol: "En ik kom hier een verbrande tennisbal uit de gymzaal tegen. Zeg, waar is HIDM gebleven? HIDM? HIDM?!" Maar hun maatje is nergens te bekennen."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2013, 21:26:02 »
Paniek in de rechtszaal. Hulpdakdekker is verdwenen. De pers buiten heeft er inmiddels lucht van gekregen. Ook op TV is het breaking news. LdHmolletje: "Welkom bij dit ingelaste middagjournaal. Wij schakelen direct over naar Utrecht, vanwege een belangrijke ontwikkeling in de zaak Mysterie van Mijdrecht." D*N: "Vieffan, zet die camera recht!" Vieffan pakt in paniek de camera op en start met filmen. D*N: "Ja dames en heren sorry voor de chaotische taferelen hier, maar wij hebben zojuist vernomen dat de hoofdverdachte, Hulpdak D. is verdwenen uit het gerechtsgebouw. Na een sanitaire stop wilde de bewakers hem meenemen terug de rechtszaal in, maar hij was nergens te bekennen. Op dit moment is het gerechtsgebouw hermetisch afgesloten. Wij proberen mensen binnen te bereiken, maar vermoedelijk is het mobiele netwerk platgelegd om te voorkomen dat verdachte wellicht naar buiten kan bellen. Daarom ga ..." En op dat moment scheurt er met hoge snelheid een zwart busje langs. D*N: "Film dat busje Vieffan!" Vieffan vangt nog net een glimp op van het busje dat met hoge snelheid langs scheurt. Korte tijd later rijden er met loeiende sirenes politie auto's dezelfde richting uit. Is Hulpdakdekker ontsnapt? Of is niets wat het lijkt? Wat ieder geval zeker is, Hulpdakdekker is nergens te bekennen...

Bjorrn: "HIDM?! Waar ben je!" HIDM: "Hier ben ik, klinkt het ineens." Hij staat weer buiten het terrein. Mijdrechtse Mol en Bjorrn kruipen weer door het hek naar buiten. Bjorrn: "Wil je ons nooit meer zo laten schrikken?!" HIDM: "Sorry, maar ik heb iets gevonden, kom mee." De jongemannen lopen een stukje verder en zien dan een oude auto staan. Mijdrechtse Mol: "Wat is dit?" HIDM: "Een auto." Mijdrechtse Mol: "Ja dat zie ik, maar wat is hier zo bijzonder?" HIDM: "Kijk eens in de auto. Bjorrn en Mijdrechtse Mol kijken naar binnen. Ze zien een paar handschoenen liggen op de passagiersstoel, een pakje sigaretten en ... Bjorrn: "De sleutels zitten nog in het slot!" HIDM: "Ja. Zal ik ze eruit halen." Mijdrechtse Mol: "Zou je dat nou wel doen. Misschien is iemand ze gewoon vergeten." Bjorrn: "We gaan ook niet met de auto rijden, maar we kunnen wel even kijken wat er nog meer in de auto ligt. Had diegene maar zijn sleutels niet in het contact moeten laten zitten." HIDM: "Mee eens!" HIDM doet de deur van de auto open en pakt de sleutels. Hij loopt direct naar de achterbak. HIDM: "Maak jij 'm open Mijdrechtse Mol?" Mijdrechtse Mol: "Nee, ik vind dit een slechte zaak." HIDM: "Dan doe ik het zelf wel." Hij maakt de kofferbak open. Bjorrn: "OMG ..."

[ wordt vervolgd ]


"Hoe gaat de rechtszaak verder zonder hoofdverdachte? En waar is Hulpdakdekker eigenlijk gebleven? Is hij ontsnapt of is hij misschien door derden meegenomen? Maar de vraag van vandaag is ... wat vinden de jongemannen in de kofferbak van de mysterieuze auto?

A Nog een lijk dat helemaal verbrand is
B Enkele tassen vol met briefjes van 500 euro
C Enkele tassen vol met pakketjes met 'wit poeder'
D Gereedschap, touw, tape en opnameapparatuur

Discussieer over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #4 Gepost op: 13-07-2013, 19:33:08 »

Aflevering 2:

Mijdrechtse Mol: "Wat is dit?" Bjorrn: "Allemaal gereedschap, touw, afplakband en iets wat op een tape recorder lijkt." Mijdrechtse Mol: "En daar sla je van op tilt?" HIDM neemt ook een kijkje: "Mijdrechtse Mol, dit lijkt wel een onvoerderskit, om iemand tegen zijn wil mee te nemen." Mijdrechtse Mol: "Denk je echt?" HIDM: "Ja." Mijdrechtse Mol: "Wat doen we hier nog dan? Wegwezen!" Bjorrn: "Natuurlijk niet, dit is vast een aanwijzing. Wij hebben een aanwijzing gevonden in het mysterie." Mijdrechtse Mol: "Dan moeten we naar de politie." HIDM: "Nee, wij moeten eerst uitzoeken wat dit betekend en wat er op de tape recorder staat. Ik zie dat er geen batterijen inzitten. Laten we naar mijn huis gaan, mijn ouders zijn toch op vakantie, dus daar kunnen we rustig de spullen bekijken." Het drietal neemt de spullen mee en fietst naar het huis van HIDM.

De politie kan wel wat hulp gebruiken. Bij de rechtbank in Utrecht is het een drukte van jewelste. Zelfs de Buitenlandse pers zit er bovenop. Bubbles: "Vanuit Utrecht is dit voor VTM Bubbels, terug naar de studio." Detectives Molière en Go_Ahead zitten met hun handen in het haar, ze hebben tot nu toe geen enkele aanwijzing richting de verdwijning van Hulpdakdekker. De video van Vieffan is wel naar het lab voor analyse, maar de eerste komende uren wordt daar geen resultaat verwacht. Dan gaat de telefoon van Molière: "Hallo? Ja, we komen direct." Go_Ahead: "Wat is er?" Molière: "Assistentie vereist op de Neude." Het tweetal gaat op weg.

Ook in Mijdrecht is het onrustig. Een grote groep inwoners heeft zich in het dorpscafe verzameld. Er heerst grote ongeloof onder de bewoners. Bodejos: "Ik woon hier al jaren en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik eis opheldering, dit kan niet!" Al gauw heeft hij een groepje medestanders gevonden en samen besluiten ze richtig het gemeentehuis te gaan voor uitleg.

Op de Neude is een groot protest gaande van Pro Hulpdakdekker fans. Zij eisen de vrijlating van hun 'held', maar door de verdwijning van Hulpdakdekker is het protest uit de hand gelopen. De politie wordt inmiddels met rotte eieren en tomaten bekogeld. "Hulpdak D. is onschuldig!", roep Starlight. AaPje16: "Hij is erin geluisd!" Molière en Go_Ahead proberen de boel te sussen. Molière: "Dames, graag achteruit." Starlight: "Niks daarvan, ik heb het recht om hier te protesteren!" Go_Ahead: "Kalmte graag en achteruit!" Maar Starlight wil daar niets van weten en geeft Molière een duw. Molière: "Als we het zo gaan doen ... dan ben je nu bij deze gearresteerd!" Molière voert Starlight af. Go_Ahead wil meelopen maar krijgt dan opeens een stel rotte tomaten naar zijn hoofd geslingerd. Die zijn afkomstig van AaPje16. Ook zij wordt gearresteerd en meegenomen naar het bureau.

Langzaam begint de avond te vallen. Mijdrechtse Mol, HIDM en Bjorrn zitten hun gevonden tape recorder te bekijken. Bjorrn: "Ik ben heel nieuwsgierig wat erop staat." HIDM doet de batterijen erin en klikt op AAN. Maar er gebeurd niets. Mijdrechtse Mol: "Is het apparaat stuk?" HIDM: "Ik denk het. Ik kan wel een vriend opbellen die handig is met dit soort dingen." Bjorrn: "Doe morgen maar, ik ben moe, het is een lange dag geweest." Mijdrechtse Mol: "Ik ook!" Bjorrn en Mijdrechtse Mol gaan naar huis.

Om 10 uur 's avonds zitten Starlight en AaPje16 nog steeds vast op het bureau. Er zijn nog zeker 10 mensen gearresteerd en één voor één wordt er een proces verbaal opgemaakt. Dan is Starlight aan de beurt. Molière: "Dame, u wordt het lastig vallen van een agent ten laste gelegd." Starlight: "Ik sta vol in mijn recht, ik heb een recht op vrije meningsuiting. Verder heb ik niks te zeggen." AaPje16 besluit, op zijn Hulpdakdekkers, van haar zwijgrecht gebruikt te maken. Uiteindelijk komen Molière en Go_Ahead tot een beslissing. Go_Ahead: "Jullie krijgen een boete van elk 150 euro. Die wordt per accept giro opgestuurd. Jullie mogen nu gaan." De dames weten niet hoe snel ze het bureau verlaten moeten. AaPje16: "En nu?" Starlight: "Laten we naar mijn huis gaan, dat is het dichtste bij." De dames gaan op weg.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2013, 19:33:48 »
Op het bureau wordt de stand van zaken opgemaakt. Molière: "Dit wordt de grootste zaak uit onze carriere." Go_Ahead: "Ik hoop dat we snel een aanwijzing krijgen." Dat nog niet gezegd hebbende gaat Molière's telefoon weer. Molière neemt op, pakt een pen, schrijft wat op, lacht en hangt op. Go_Ahead: "Wat?" Molière: "De beelden van de TV zijn geanalyseerd. Er was een nummerplaat van het zwarte busje te zien. De nummerplaat is MV-22-RN, op naam van ene meneer Mollenvanger22. Die heeft wel het busje gisteren als gestolen opgeveven." Go_Ahead: "Dat is dan weer jammer, maar we moeten er morgen toch maar even langs." Molière: "Precies, voor vandaag is het genoeg geweest."

Het is bijna middernacht. HIDM ligt al in bed als hij gerommel bij zijn voordeur hoort. Wat zou het zijn? Zijn ouders zijn op vakantie? Dan hoort hij iemand de trap opkomen. HIDM besluit toch te gaan kijken. Langzaam doet hij zijn slaapkamer deur open en .... HIDM: "Jeejtje, Starlight, wat doe jij hier?" Starlight: "Broertje, ben je nog wakker?" HIDM: "Dankzij jou ja." Starlight: "Sorry, niet mijn bedoeling. AaPje16 en ik blijven vanavond hier slapen, het is te ver reizen naar mijn studentenkamer." HIDM: "Is prima. Ik ga weer naar bed, welterusten!" Terwijl HIDM zijn bed induikt, gaan de dames naar zolder om daar de logeerbedden in gebruik te nemen. HIDM realiseert zich niet dat hij op één van deze logeerbedden de gevonden voorwerpen uit de auto heeft neergelegd. En niet veel later vind AapJe16 de spullen al. AaPje16: "Wat is dit?" Starlight: "Geen idee, zal wel weer troep van mijn broertje zijn." AaPje16: "Wat zal ik ermee doen? "

[ wordt vervolgd ]

"Kan Mollenvanger22 Molière en Go_Ahead op weg helpen of is het een dood spoor? ? Maar de vraag van vandaag is? Wat doen AaPje16 en Starlight met de gevonden spullen van HIDM?"

A Ze leggen het weg en gaan naar bed
B AaPje16 kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en begint te knutselen aan de tape recorder
C AaPje16 gooit alle spullen het raam uit
D Starlight besluit haar broertje erbij te halen

Discussier over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #6 Gepost op: 14-07-2013, 19:48:25 »
Aflevering 3:

Dag 2:
AaPje16 kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en begint te sleutelen aan de tape recorder. Starlight: "Wat ben je aan het doen?" Aapje16: "Ik probeer de tape recorder in elkaar te zetten. Het cassettebandje is vastgelopen. Maar ik zie het nu niet meer goed, laten we morgen ermee verder gaan." AaPje16 stopt de tape recorder in haar tas en legt de overige spullen aan de kant, zodat ze in bed kan gaan liggen. Binnen no-time valt ze in slaap.

Waar weinig mensen geslapen hebben is op het stadhuisplein van Mijdrecht. Bodejos en zijn aanhang hebben het stadhuisplein bezet. Ze eisen uitleg over de verdwijning van Hulpdakdekker. De nationale media is ook present. D*N: "Meneer Bodejos, waarom houdt u dit plein bezet?" Bodejos: "Dat zal ik eens haarfijn uitleggen. Wij inwoners leven al maanden in onzekerheid. En nu laten ze de enige persoon die uitleg kan geven over deze tragedie zomaar ontsnappen. Dat kan niet. Ik en deze mensen hier willen weten wat de burgemeester hier aan gaat doen?" D*N: "U houdt de burgemeester hiervoor verantwoordelijk?" Bodejos: "Hij is voor ons het enige aanspreekpunt, dus ik wil van hem weten wat er nu gebeuren gaat." Net op dat moment arriveert burgemeester Lukie4. Hij wil de menigte eigenlijk links laten liggen, maar Bodejos gaat achter hem aan. "Wij eisen een verklaring." Lukie4: "En waarom denkt u dat ik die u kan geven?" Bodejos: "Omdat u hier de burgemeester bent?" Lukie4: "Beste meneer Bode .. bos?" Bodejos: "Jos!" Lukie4: "Bodejos, ik ben hier net zo ontdaan van als u. Ik verzeker u dat de politie en rechtbank er alles aan doen om Hulpdak D. terug te vinden en te arresteren. Ik wil ook antwoorden. Maar dat doe ik door mijn ambt uit te voeren. En daarvoor moet ik aan het werk. Dat zou u ook moeten doen. Ga brieven bezorgen ofzo. Ik ga nu naar binnen!" Lukie4 wringt zich door de menigte en trekt de deur van het gemeentehuis achter zich dicht.

Op dat moment zwaait de deur van de rechtbank open en loop rechter Dolfie de zaal binnen. Dolfie: "Raadsvrouw Grasisgroen, heeft u enig idee waar uw client is?" Grasisgroen: "Nee rechter, ik ben net zo verbaasd als u. Ik wil ook dat mijn cliënt met spoed terugkeert, dat is de beste manier om zijn onschuld te bewijzen. Ik wil daarom ook dat de zaak uitgesteld wordt totdat mijn client terug is gekeerd." Dolfie: "Wat heeft het openbaar ministerie hierop te zeggen?" Swifty: "Dhr. Hulpdak D. is zonder kennisgeving er vandoor gegaan. Indien hij, zoals Mevr. Grasisgroen hier beweert, echt onschuldig is, was hij er niet vandoor gegaan. Ik stel daarom voor de zaak door te laten gaan." Dolfie: "Ik sluit me aan bij het openbaar ministerie." Grasisgroen: "Ik heb dan wel extra voorbereidingstijd nodig." Dolfie: "U krijgt 24 uur de tijd. Morgen gaat de zaak verder, met of zonder hoofdverdachte."

Molière en Go_Ahead zijn aangekomen bij het huis van Mollenvanger22. Ze bellen aan. Mollenvanger22 doet open. Molière: "Goedenmorgen, recherche. Mijn naam is Molière en dit is mijn partner Go_Ahead." Mollenvanger22: "Heeft u mijn busje gevonden?" Go_Ahead: "Nee, maar wij hopen dat u ons iets meer kan vertellen over de verdwijning van uw busje?" Mollenvanger22: "Nou eigenlijk niet veel. Ik parkeer hem altijd aan de overkant van de straat en gisterenochtend was hij ineens weg. Dus ik heb direct aangifte gedaan." Go_Ahead: "Leent u uw busje wel eens uit aan derden?" Mollenvanger22: "Hooguit aan mijn neef NextGP, maar die is nu op vakantie in het buitenland." Molière: "Heeft u vreemde activiteiten gespot in uw straat recent?" Mollenvanger22: "Nee niet echt? Maar ik ben zelf net terug van vakantie, dus ik kan alleen over de laatste week spreken. Waarom trouwens de interesse van de recherche?" Go_Ahead: "Uw busje is mogelijk betrokken bij een misdrijf." Mollenvanger22: "O hemeltje lief, dat klinkt niet best." Molière: "Mocht u nog iets te binnen schieten, hier is mijn kaartje, bel ons direct." Mollenvanger22: "Dat zal ik doen. Hopelijk vindt u mijn busje snel terug." Go_Ahead en Molière gaan weer. Molière: "Nou dat was heel nuttig." Go_Ahead: "Niet echt, maar het was het proberen waard." Als de heren uit de straat verdwenen, pakt Mollenvanger22 zijn mobieltje en belt hij een onbekend nummer. "Hallo? Ja met mij. De politie stond hier zoals voorspeld op de stoep. Volgens mij geloofden ze mijn verhaal. Ik wacht voor de zekerheid nog een paar uurtjes en dan voeg ik me bij jullie."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #7 Gepost op: 14-07-2013, 19:49:53 »
Inmiddels is het bijna middag en zijn AaPje16 en Starlight wakker. AaPje16 is direct met de tape recorder aan de slag gegaan en met succes, ze heeft hem aan de praat. Ze zet de tape recorder aan, maar ze hoort alleen maar ruis en getik. Starlight: "Wat hebben we hieraan? Moet ik HIDM erbij halen?" Maar opeens krijgt AaPje16 een ingeving. AaPje16: "Volgens mij is het morse code." Starlight: "En jij kent morse code?" AaPje16: "Nee, maar ik ken wel iemand die het kent, en ze woont hier in Mijdrecht." Starlight: "Ik word nieuwsgerig, laten we gelijk gaan." De dames gaan weg. Onderweg naar beneden. Ze passeren de slaapkamers van Starlight's broertje HIDM, maar die slaapt nog.

Die middag is het dorpsplein nog steeds bezet door Bodejos en co. Schulz, Bakkertje, KD. en Nieky nemen het gelaten. Zij zitten bij KD. binnen, wiens vriendin een lunch geregeld heeft. Schulz: "Swifty belde, de rechtszaak gaat morgen verder." Nieky: "Bakkertje, dat betekent dat jij morgen moet getuigen. Ben je al nerveus?" Bakkertje: "Best wel, het is toch niet niks in een rechtbank met de nationale pers bovenop je neus. Maar ik vertel gewoon wat ik weet en heb gezien." Schulz: "Dat is de enige wat je kan en moet doen." Dan is het eten klaar. KD."Dat ziet er heerlijk uit Vieffan!" Vieffan: "Graag gedaan hoor, eet smakelijk!"

Als de lunch voorbij is gaat ieder zijn eigen weg. Bakkertje wandelt naar huis. Als ze thuis de deur open zit ze een witte envelop op de deurmat liggen. Ze pakt de envelop op, er staat met hoofdletters VOOR BAKKERTJE opgeschreven. Ze schudt wat, er zit duidelijk iets in de envelop. Maar wat?

[ wordt vervolgd ]

"Hoe lang blijft Bodejos nog bij het gemeentehuis protesteren? Wanneer realiseert HIDM dat zijn zusje en AaPje16 de tape recorder heeft meegenomen? Met wie sprak Mollenvanger22? Maar de vraag van vandaag is, wat zit er in de envelop van Bakkertje?

A Een sleutel
B Zakjes met 'wit poeder' (geen cocaïne)
C Enkele polairoid foto's met Hulpdakdekker erop
D Een brief waarin Bakkertje bedreigd wordt

Discussier over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #8 Gepost op: 16-07-2013, 21:16:21 »
Aflevering 4:

Bakkertje scheurt de envelop open en vindt een stapeltje polaroid foto's. Ze bekijkt de eerste en herkent gelijk de persoon die erop staat ... "Crap, dat is HDD!" Bakkertje laat van schrik de polaroids uit haar handen vallen. Ze raapt ze op en besluit erbij te gaan zitten om ze één voor één te bekijken. Ze ziet meerdere foto's van HDD bij haar oude school. Vooral van HDD alleen ... met een jerrycan volg met benzine! Maar zijn ook twee foto's van HDD met een mysterieuze vrouw en eentje met ... Schulz! En Bakkertje denkt te weten wanneer de foto's genomen zijn ... de dag van de brand! Bakkertje zit in dubio. Wat moet ze nu? Naar de politie, of haar goede vriend en baas Schulz beschermen? Ze besluit Nieky te bellen. Bakkertje: "Nieky, je moet nu direct komen!" Nieky hangt op, springt op z'n fiets en racet richting Bakkertje.

Iemand anders die in paniek is, is HIDM. Die middag wil hij verder gaan sleutelen aan de gevonden tape recorder, maar kan hem nergens verder. Al snel trekt hij de conclusie dat zijn zus Starlight de tape recorder moet hebben. Hij probeert zijn zus met een smoes te bellen, maar krijgt slechts haar voicemail. "Dit is de voicemail van Starlight, laat een bericht achter na de toon. PIEP." HIDM: "Ja met HIDM. Heb jij toevallig een tape recorder op zolder gezien? Die heb ik nodig voor een schoolproject. Kan je me terugbellen? Dank je!" Maar Starlight belt niet terug. HIDM is in dubio. Moet hij zijn maatjes Bjorrn en Mijdrechtse Mol hierover inlichten?

Starlight heeft wel iets anders aan haar hoofd. Samen met AaPje16 zit ze bij Silvermaiden, de kennis van AaPje16. Silvermaiden: "Hoe komen jullie aan deze tape recorder?" Starlight: "Zat tussen de rommel van mijn broertje. Waarschijnlijk is het niks, maar we willen graag weten wat erop staat." AaPje16: "We hebben toch niks beters te doen. We kunnen wel weer op de Neude gaan staan, maar de politie wil ons daar niet hebben. We moeten al een boete van 150 euro betalen, maar dat geld heb ik helemaal niet." Silvermaiden zet de tape recorder aan. Ze luistert ... en luistert ... Silvermaiden trekt een vreemd gezicht. AaPje16: "Alles goed Silvermaiden." Silvermaiden: "Ehm ... ja hoor ... ik moet heel even iets verifiëren, ik ben zo terug." Silvermaiden loopt de kamer uit.

Nieky zit bij Bakkertje in haar huiskamer. Ze zitten enorm in dubio. Bakkertje: "Ik weet zeker dat deze foto is gemaakt op de dag dat de school in de fik vloog. Schulz had die stropdas om, dat weet ik omdat ik hem die cadeau gedaan heb op zijn 20 jarig jubileum op de school." Nieky: "Het is vast iets heel onschuldigs." Bakkertje: "Misschien wel, ik wil hem er niet bij betrekken als het niet nodig is. Maar hier, op deze foto staat HDD met een jerrycan met benzine, dus dit is het bewijs dat hij de brand gesticht heeft. We moeten er mee naar de politie." Nieky: "We kunnen desnoods de foto van Schulz achterover drukken en de rest inleveren?" Bakkertje: "Dat kan, aan de ene kant wil ik Schulz niet onnodig in de problemen brengen, maar bewijs achterover drukken is ook niet goed." Nieky: "Weet je, laten we er een nachtje over slapen." Bakkertje: "Is goed, ik bel je morgenochtend." Nieky gaat naar huis.

HIDM heeft uiteindelijk besloten Bjorrn en Mijdrechtse Mol in te lichten over de verdwenen tape recorder. Bjorrn: "Weet je zeker dat Starlight hem heeft?" HIDM: "Dat moet wel, zij en AaPje16 hebben op zolder geslapen en zijn de enige die hem daar weggehaald kunnen hebben." Mijdrechtse Mol: "Heb je het haar niet gevraagd?" HIDM: "Ze neemt haar telefoon niet op. En dat vind ik wel vreemd, want ze neemt altijd haar telefoon op." Bjorrn: "Enig idee waar ze naartoe gegaan is?" HIDM: "Ik heb geen idee, maar ze heeft mijn moeders fiets meegenomen, dus ze moet in de buurt zijn." Mijdrechtse Mol: "We hebben toch niets te doen, laten we haar gaan zoeken!" En zo gaan de 3 vrienden op een avond fietstocht door de stad, op zoek naar Starlight en AaPje16.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #9 Gepost op: 16-07-2013, 21:17:03 »
Het is 10 uur 's avonds als Mollenvanger22 zijn auto parkeert. Hij kijkt om zich heen. Er is niemand te zien. Op een verlaten terrein loopt hij een loods binnen. Op het eerste gezicht lijkt de loods leeg. Maar schijn bedriegt . Achter een bureau zit een geheime doorgang naar de kelder. En daar bevindt zich ... NextGP. NextGP: "Niemand je gevolgd?" Mollenvanger22: "Nee natuurlijk niet. Les één, laat je nooit volgen." NextGP: "Mooi. Dan kan jij nu even wacht houden. Ga ik even een luchtje scheppen. Wanneer komt Jann trouwens?" Mollenvanger: "Over twee dagen. Hij moest met de baas nog iets doen." NextGP: "Oké, dan zullen we ons moeten vermaken met hem. Hij zegt niet veel, dus veel plezier." Mollenvanger22. "Zo meneer HDD, mijn naam is Mollenvanger22. Wil je nog iets drinken?" Maar HDD zwijgt. Hij heeft de mannen niets te zeggen. Hij weet niet waar hij is en waarom hij door hen is meegenomen. En zolang dat niet duidelijk is ...

Wat ook niet duidelijk is, is waarom Silvermaiden al twee uur aan het telefoneren is. AaPje16 en Starlight wachten ongeduldig. Starlight: "Zullen we anders gewoon gaan? Dit duurt me veel te lang." AaPje16: "Nee, ik ben nu veel te nieuwsgierig, ik wil weten wat erop staat." Starlight checkt haar telefoon. Ze heeft inmiddels 12 gemiste oproepen van haar broertje. AaPje16: "Laat 'm ff lekker zweten." Het zit Starlight niet lekker, maar dan komt Silvermaiden eindelijk terug en stopt ze haar mobiel weer in haar tas. Silvermaiden: "Dames, ik heb nieuws voor jullie. Er staat zeer interessante informatie op, maar ik moet het verder analyseren. Waarom komen jullie niet morgen terug?" Starlight: "Mogen we dan de tape recorder terug? Want hij is eigenlijk van mijn broertje. Silvermaiden: "Lijkt me niet handig, als ik morgen wakker ben kan ik gelijk verder." AaPje16: "Laten we gaan." Starlight: "Nee, ik wil de tape recorder terug." Ze loopt richting Silvermaiden, als die plots een mes trekt. Silvermaiden: "Daar komt niets van in." Starlight raakt in paniek, AaPje16 sprint tussen beiden. AaPje16: "Silvermaiden ... wat doe je nu?"

[ wordt vervolgd ]

"Gaan Bakkertje en Nieky Schulz confronteren met de foto van hem en HDD op het schoolplein, de dag van de brand? Levert de speurtocht van HIDM, Bjorrn en Mijdrechtse Mol iets op? Wat zijn Mollenvanger22 en NextGP met HDD van plan? Wat is de rol van Jann? Maar de vraag van vandaag is ... waarom bedreigt Silvermaiden Starlight en AaPje16?

A Ze werkt samen met de personen die achter de verdwijning van Hulpdakdekker zitten
B Ze wil de tape recorder proberen te verkopen aan de media voor een flink geldbedrag
C Silvermaiden blijkt familie van HDD te zijn en wil zelf uitzoeken wat er met hem gebeurd is
D Het is een nep mes en ze houdt Starlight en AaPje16 voor de gek

Discussier over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #10 Gepost op: 18-07-2013, 21:21:34 »
Aflevering 5:

Silvermaiden: "Laat me met rust!" AaPje16: "Silvermaiden, rustig, we willen je niks aandoen, Starlight wil alleen dat van haar broertje terug." Silvermaiden: "Dit is niet van haar broertje ... dit is ... nu van mij!" Ze blijft dreigen met het mes. Starlight: "Ik vind dit dood eng, laten we gaan AaPje16." AaPje16: "Oké Silvermaiden, we laten je gaan, maar doe alsjeblieft geen domme dingen!" Silvermaiden rent de deur uit, met de tape recorder. Starlight: "Oef." AaPje16: "Gaat het Starlight?" Starlight: "Jawel, maar tril nog na. Zeg AaPje16, waar ken je Silvermaiden eigenlijk van." AaPje16: "Ik heb een jaar bij haar in de klas gezeten. Maar ze ging van school af. Waarom weet ik nog niet." Starlight: "Hopelijk is ze niet met de foute mensen in aanraking gekomen." Het twee-tal besluit terug te gaan naar het huis van Starlight's ouders, voor de broodnodige nachtrust.

Dag 3

Daar zijn MijdrechtseMol, Bjorrn en HIDM ook wel aan toe. Het is ver na middernacht, maar ze zijn nog steeds op zoek naar Starlight en AaPje16. Ze komen op het plein van het gemeentehuis uit, waar Bodejos nog steeds met zijn protest kamp zit. Ze laten hem een foto zien van Starlight. Bodejos: "Nee, die heb ik niet gezien. Maar die gaan jullie niet meer vinden vandaag. Blijf anders hier, mee protesteren tegen de overheid die HDD hebben laten lopen." HIDM: "Geen tijd voor!" Het 3-tal fietst verder, maar ze vinden geen spoor van de dames. Bjorrn: "Ik ga naar huis, ik moet echt wat uurtjes slapen." Mijdrechtse Mol: "Ik ook." Uiteindelijk gaat iedereen naar huis.

Het is 9.00 uur 's ochtends als Dolfie haar rechtszaal inloopt. Ze kijkt eens goed rond. De publieke tribune is leeg. Geen hoofdverdachte, geen interesse. Dolfie: "Goedemorgen, vandaag gaat het proces van de staat tegen Dhr. Hulpdak D. verder. De hoofdverdachte is ongeoorloofd afwezig. Mevrouw Grasisgroen, heeft u uw client nog kunnen bereiken? Grasisgroen: "Ik heb geen idee waar mijn cliënt is edelachtbare." Dolfie: "Oké, dan gaan we zonder hem verder met de eerste getuige van de aanklager. Wie is dat?" Swifty: "De patholoog anatoom, die het lijk van persoon X heeft onderzocht." Lijkschouwer Duncton neemt plaats in het getuigenbankje. Swifty: "Wat is uw conclusie dat er met persoon X is gebeurd?" Duncton: "Persoon X is overgoten met benzine en in brand gestoken. Persoon X was op dat moment buiten westen door een klap op het hoofd. Deze persoon is dus levend verbrand." Swifty: "Graag wil ik een bewijsstuk aanleveren, de kleren die Hulpdak D. op de dag van de brand droeg, waar sporen van benzine zijn gevonden. Hartelijk dank Dhr. Duncton." Dolfie: "Mevr. Grasisgroen, u mag nu vragen stellen." Grasisgroen: "Ik heb geen vragen." Dolfie: "Dan is het nu tijd voor een koffie pauze."

Bakkertje heeft al 10 kopjes koffie op. Ze moet vanmiddag getuigen, maar ze weet niet wat ze moet doen met de foto's. Nieky is weer bij haar aangeschoven. Bakkertje: "Ik kan niet zomaar deze foto's aan de politie geven, zonder te weten wat Schulz bij HDD deed." Nieky: "Eens." Bakkertje: "Maar de politie heeft direct door als ik deze foto's inlever, dat ik iets achter houd." Nieky: "We kunnen ook op een andere manier de foto's bij de politie laten komen. Zonder dat het naar jou wijst." Bakkertje: "Hoe dan?" Nieky: "Geef maar aan mij mee, ik bel je wel wanneer het is geregeld." Bakkertje: "Oké." Nieky neemt de foto's mee.

HIDM wordt thuis wakker. Hij heeft slecht geslapen. Hij besluit op zolder wat te gaan rommelen met de andere spullen die hij vond in de auto bij zijn school. Hij loopt naar zolder ... en treft daar Starlight en AaPje16 aan! HIDM: "Starlight!" Hij sprint bij zijn zus op bed, die wakker schrikt. Starlight: "HIDM! Wat ben ik blij je te zien!" Broer en zus omhelzen elkaar. Ook AaPje16 wordt wakker. HIDM: "Waar waren jullie?" AaPje16: "Nou we hebben me een avontuur meegemaakt. Wij vonden een tape recorder hier op zolder. Toen we die naar een kennis brachten voor analyse, werden we opeens met een mes bedreigd! En nu zijn we de tape recorder kwijt, zonder te weten wat erop staat." HIDM: "Dus jullie hadden 'm toch!" Starlight: "Hoe kwam jij eraan." HIDM: "Gevonden. Met Bjorrn en Mijdrechtse Mol."  Starlight: "Waar?" HIDM: "Bij onze oude school." Starlight: "Mmm... nu ben ik toch wel heel benieuwd wat er op stond. Moeten we aangifte doen?" AaPje16: "Nee dat kan niet, HIDM is ook niet wettelijk aan die spullen gekomen. Laten we maar even afwachten wat er gebeurd, hopelijk komen we Silvermaiden weer snel tegen en kunnen we het haar vragen." Starlight: "Hopelijk trekt ze dan geen mes."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #11 Gepost op: 18-07-2013, 21:22:47 »
Silvermaiden bevindt zich inmiddels ver buiten Mijdrecht, op een geheime locatie. Ze wacht in haar auto in een bos. Plots nadert een andere auto. Er stapt iemand uit. Het is ... Jann! Silvermaiden: "Wat ben ik blij dat ik je zie broer!" Jann: "Goed dat je belde. Hoe kom je hier aan?" Silvermaiden: "Een oud klasgenoot en een vriendin van haar kwamen hiermee aanzetten. Je hebt me altijd gezegd, als je iets van de zaak HDD tegen komt, geef het aan mij, ik ken de juiste mensen om er iets mee te doen." Jann: "Hoe heb je ze zover gekregen de tape recorder af te staan?" Silvermaiden: "Ik heb een keukenmes gepakt. Ik voelde me er echt ongemakkelijk bij. Stel je voor dat ze het probeerden af te pakken. Gelukkig is het goed afgelopen. Trouwens, wat ga je er mee doen?" Jann: "Zorgen dat het op de juiste plek komt. Het is het beste dat je niet weet wat ik er mee doe. Dat weet je, ik kan je niet zeggen wat voor werk ik doe." Silvermaiden: Ow, ok. Nou doe voorzichtig!" Jann: "Altijd." Jann vertrekt weer en laat Silvermaiden achter in het bos.

Het is één uur 's middags. Tijd voor het middag journaal met LdHmolletje: "Goedemiddag en welkom bij dit journaal. We beginnen met een schokkende ontwikkeling in de zaak van Hulpdak D., de verdwenen klusjesman. Ongeveer een uur geleden werd er op de redactie van deze TV show een geheime envelop afgeleverd. Wij hebben besloten de inhoud met al onze kijkers te delen. In de envelop zaten foto's van Hulpdak D. gemaakt om de dag van de brand in Mijdrecht. Hij is hier te zien met onder meer een jerrycan en een onbekende vrouw. Weet u wie deze onbekende vrouw is? Neem dan contact op met onze redactie. En dan nu ander nieuws..."

Nieky en Bakkertje zijn bij Schulz aangekomen. Schulz: "Hebben jullie het nieuws gezien? Wat een schokkende ontwikkeling!" Bakkertje: "Ehm ja ... je zou haast zeggen, zaak rond?" Nieky: "Toch niet helemaal." Schulz: "Want?" Nieky haalt een foto uit zijn broekzak. Nieky: "De media heeft één foto gemist. Die heb ik." Schulz: "Heb jij de foto's bij de media bezorgd? Hoe kom je eraan!" Nieky: "Doet er niet toe. Bakkertje en ik willen graag een verklaring voor deze foto." Nieky laat Schulz de foto zien. Schulz schrikt. Dat had hij niet verwacht. Bakkertje: "Waarom sta jij hier met Hulpdakdekker op de foto Schulz? Dat willen we heel graag weten."

[ wordt vervolgd ]

"Wat gaat Jann met de tape recorder doen? Komen Starlight, HIDM en co er ooit achter wat erop stond? Heeft Hulpdakdekker echter Persoon X levend in brand gestoken? Wie is de onbekende vrouw? Maar de vraag van vandaag is: Wat antwoord Schulz op de vraag van Bakkertje en Nieky?

A Schulz ontkent en zegt dat de foto nep is.
B Schulz bekend weer gestart te zijn met roken en zegt alleen een sigaretje met HDD te hebben gedeeld.
C Schulz zegt Hulpdakdekker die dag ontslagen te hebben en op het schoolplein daar een discussie over gehad te hebben.
D Schulz gaat er vandoor.

Discussier over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #12 Gepost op: 19-07-2013, 21:49:55 »
Aflevering 6:

Schulz: "Waar heb je het over?" Nieky: "Hier, deze foto!" Schulz pakt de foto aan. Schulz: "Ik herken dit niet, ik pak even mijn bril erbij." Schulz loopt de kamer uit. Nieky: "Sinds wanneer heb jij een bril? Schulz?" Nieky loopt de kamer uit en ziet dan de voordeur uit. In de verte rent Schulz te straat uit. Nieky rent er nog achteraan maar als hij de hoek om slaat is hij Schulz kwijt. Ook Bakkertje komt aangesneld. Bakkertje: "Waar is ie?" Nieky: "Ik heb geen idee." Samen kijken ze nog eens naar de foto. Bakkertje: "Ik heb hier een slecht gevoel over." Nieky: "Kom, we moeten naar de rechtbank, want je moet zo getuigen."

Maar dat kan wel eens anders uitvallen. Rechter Dolfie is helemaal niet blij met het uitlekken van de foto's. Dolfie: "Aanklager Swifty, hoe hebben deze foto's de media kunnen bereiken?" Swifty: "Ik heb geen idee edelachtbare, wij van het openbaar ministerie zien deze foto's ook voor het eerst." Grasisgroen: "Edelachtbare. Mijn cliënt heeft het recht zich te verdedigen tegen deze foto's. Dit zogenaamde nieuwe bewijs moet eerst onderzocht worden. Doordat dit in de media is gelekt, wordt de reputatie van mijn cliënt extra geschaad. Ik eis daarom dat het proces wordt opgeschort totdat mijn cliënt gevonden is." Dolfie: "Openbaar aanklager, ik neig mevr. Grasisgroen gelijk te geven. Maar gezien het bewijs dat me tot nu toe onder ogen is gekomen, wil ik u nog één kans geven. Onderzoek dit bewijs, presenteer het op een juiste manier, over 72 uur wil ik jullie terug in de rechtbank zien en dan beslis ik of de zaak wordt voortgezet." Dolfie loopt de rechtszaal uit, op het moment dat Bakkertje deze inrent. Bakkertje: "Ben ik nog op tijd." Swifty: "De zaak ligt stil."

Terwijl de media buiten overuren maakt zijn Molière en Go_Ahead op zoek naar sporen naar wie de foto's heeft gelekt. Ze interviewen LdHmolletje. Molière: "Hoe komen jullie aan deze foto's." LdHmolletje: "Dan moet je niet bij mij zijn. Ik ben slechts de presentator. Als jullie meer willen weten, moeten jullie bij mijn baas zijn. Maar mijn baas is er niet. Dus kan ik niet meer zeggen." Go_Ahead: "We kunnen je arresteren wegens het tegenwerken van de politie." LdHmolletje: "Ik weet echt niets. Maar jullie kunnen de originele foto's wat betreft ons meenemen, we hebben nog genoeg kopieën voor de uitzendingen liggen." Go_Ahead en Molière nemen de foto's mee. Ze worden naar het lab gestuurd voor onderzoek. Molière: "Wie weet vinden we nog vingerafdrukken." Go_Ahead: "Ik ben vooral benieuwd wie die mysterieuze vrouw is." Molière: "Ik ook. Je brengt met trouwens op een idee. LdHmolletje?" LdHmolletje: "Ja." Molière: "Misschien kan je ons toch nog helpen." LdHmolletje: "Oké ik luister..."

Swifty keert gedesillusioneerd terug bij het OM. Dit had ze niet verwacht. Ze moet op bezoek bij haar bazin Ibung. Ibung: "Ik hoor dat de zaak voor 72 uur is aangehouden." Swifty: "De rechter laat zich leiden door de media. Deze zaak is zo klaar als een klontje. Het bewijs is overtuigend en nu door zoiets wordt de zaak misschien ongeldig verklaard." Ibung: "Tijd dus om te zorgen dat de zaak weer terug gaat de basis. De brand en de moord. Op de foto's is extra bewijs voor de brand te zien. Ik wil weten wie dat lijk is. Ga terug naar de patholoog anatoom, laat hem nog een lijkschouwing doen. Misschien kunnen ze toch nog extra informatie vinden. Daar kunnen we de zaak mee winnen." Swifty belt om een afspraak te maken met de lijkschouwer.

Als de avond valt zitten de meeste inwoners weer voor de TV voor één van de meest bekeken programma's van dat moment. "Dames en heren, welkom bij Opsporing verzocht. Mijn naam is MaikeMeisje en vandaag heb ik twee speciale gasten. Ik heet hier welkom de heren Molière en Go_Ahead van de politie in Utrecht, die onderzoek doen naar de verdwijning van Hulpdak D. Heren, jullie willen het publiek vragen om hulp?" Molière: "Dat klopt. Vandaag zijn er in de media foto's verschenen Hulpdak D. die hem op het schoolplein tonen op de dag van de brand in Mijdrecht. Op één van deze foto's staat hij met een mysterieuze vrouw. Wij willen graag met haar in contact komen. Wij weten dat de foto slecht is en dat alleen de achterkant te zien is, maar mocht u haar kennen, wilt u alstublieft contact opnemen met ons?" MaikeMeisje: "De foto komt nu in beeld met daaronder het nummer wat u kunt bellen. Heren, hartelijk dank voor jullie komst en hopelijk brengt deze uitzending jullie een stapje dichterbij naar de oplossing van dit mysterie."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #13 Gepost op: 19-07-2013, 21:52:18 »
Net als vele Nederlanders kijkt ook burgemeester Lukie4 de uitzending. Nadat het item over Mijdrecht is afgelopen zapt hij weg. Tijd voor iets luchtigers. Dan gaat plotseling de bel. Lukie4 doet open ... Schulz staat voor de deur! Lukie4: "Kom snel binnen!" Schulz komt binnen. Schulz: "Dank je. Lukie4, ik zit enorm de penarie." Lukie4: "Dat zit je zeker. Ik heb nog zo gezegd nooit met mij contact op te nemen zolang Hulpdakdekker niet veroordeeld is. Weet je wat er kan gebeuren als mensen denken dat ik er iets mee te maken heb? Zo krijg ik nooit die protesterende mensen van het plein af." Schulz: "Sorry, maar ik moest hier komen. Kijk, deze foto." Lukie4 bekijkt de foto. Lukie4: "Hoe kom je hier aan?" Schulz: "Een van de leraren van mijn school kwam ermee. Ik denk dat hij ook de foto's gelekt heeft naar de media. Maar ik denk niet dat hij ze zelf gemaakt heeft." Lukie4: "Nee, anders hadden we dat wel eerder geweten. Schulz, toch goed dat je dit hebt laten weten. Je kunt hier wel even blijven. Ik zorg ervoor dat dit wel over waait." Schulz: "Hoe?" Lukie4: "Vertouw me maar." Schulz gaat op de bank liggen, hij is wel toe aan wat rust.

Rust genoeg voor Mollenvanger22 en NextGP. Zij hebben nog steeds wachtdienst over HDD. Dan horen zij gestommel boven. En dan staat Jann voor hun neus. NextGP: "Fijn dat je er eindelijk bent." Jann: "Ja, ik moest nog wat zaken regelen voor de baas. Maar ik ben er nu. En kijk eens wat ik heb." NextGP: "Godzijdank, je hebt 'm terug. Ik kwam bij mijn auto en opeens waren al mijn spullen weg. Hoe kom je eraan?" Jann: "Dankzij mijn zus. Die kreeg hem weer van een oud klasgenoot. Maar hoe die eraan kwam weet ik niet. Dat moet ik nog uitzoeken. Dat ga ik morgen doen." Mollenvanger22: "Dus je laat ons weer alleen met Hulpdakdekker. Fijn hoor, hoe lang moeten we hier nog blijven met hem?" Jann: "Volgens de baas niet lang meer. Nu de foto's gelekt zijn, komt de zaak hopelijk in een stroomversnelling. Ik ga weer. Ik neem morgen weer contact op met jullie." Mollenvanger22 en NextGP blijven alleen met Hulpdakdekker. NextGP: "Nou daar gaan we weer. Lekker, nachtshift met een nikszeggend iemand."

Dag 4:
Het is middenin de nacht. Mollenvanger22 slaapt. NextGP houdt de wacht over Hulpdakdekker. Maar NextGP heeft moeite wakker te blijven. Het niets doen is vermoeider dan hij dacht. NextGP gaat op een stoel zitten. Langzaam rollen zijn ogen heen en weer ... en opeens valt hij om op de grond. Hij is in slaap gevallen. Hulpdakdekker wordt wakker van de klap. Door de klap is een pen zijn cel ingerold. Hulpdakker kijkt naar de pen en ...

[ wordt vervolgd ]

"Wat zijn Lukie4 en Schulz van plan? Kan de rechtszaak tegen Hulpdakdekker nog een vervolg krijgen? Kan het publiek de politie helpen in de zoektocht naar de mysterieuze vrouw?  Kan een nieuwe lijkschouwing aanklager Swifty helpen? Maar de vraag vandaag is: Wat doet Hulpdakdekker met de pen?

A Hij gaat de muur van cel volschrijven met zijn kant van het verhaal
B Hij probeert met de pen het slot van zijn cel open te breken
C Hij probeert de pen te mikken op NextGP in een poging hem te verwonden
D Hij probeert van de pen een wapen te maken wat hij eventueel later kan gebruiken

Discussieer over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #14 Gepost op: 21-07-2013, 21:00:01 »
Aflevering 7:

Hulpdakdekker raapt de pen op. "Mmm... hier kan ik wel iets mee. Hij loopt richting het slot van zijn cel, maar de pen past er niet in. "Dan maar voor later bewaren.", denkt hij. Hij begint wat te draaien, haalt de vering eruit en begint te knutselen. Zijn handen trillen. Een gebrek aan eten of toch iets anders? Plotseling klinkt er gestommel. Hulpdakdekker gaat liggen en doet alsof ie slaapt. Mollenvanger: "NextGP!" NextGP: "Huh? Wat is er gebeurd." Mollenvanger22: "Je bent in slaap gevallen. Wakker worden. De baas zal niet blij zijn als hij dit hoort." NextGP: "Asjeblieft niets zeggen, anders verlies ik mijn baan." Mollenvanger22: "Nou vooruit. Maar wakker blijven!" NextGP: "Jaja." NextGP raapt zijn stoel op en gaat zitten. Hulpdakdekker draait zich nog eens om. Hij heeft het hele gesprek gehoord.

Het is 's 6 uur 's ochtends. De meeste inwoners van Mijdrecht slapen nog. Maar niet de mensen op het plein voor het gemeentehuis. Zij zijn al wakker. Er worden nieuwe spandoeken gemaakt. Omdat er bij de rechtbank nu niets te doen is, is de nationale pers hier naartoe verhuisd. Vieffan zet de camera klaar. D*N loopt wat rond op het plein en zoekt mensen om te interviewen. En die vindt hij. D*N: "Goedemorgen kijkers van het ochtend journaal. Ik bevind mij deze ochtend op het plein bij het gemeentehuis van Mijdrecht, dat nog steeds wordt bezet door enige demonstranten. Naast mij staat Bodejos. Bodejos, waarom zijn jullie hier?" Bodejos: "Wij staan hier omdat wij antwoorden willen. Hoe heeft Hulpdak D. kunnen ontsnappen?  Wat betekenen de foto's? Wij als inwoners van Mijdrecht hebben recht om te weten wat er zich afspeelt in deze gemeente." D*N: "En wat heeft jullie doen besluiten om juist hier te gaan staan?" Bodejos: "Dit is ons thuis. Wij willen laten zijn dat Mijdrecht één stem heeft. En de stem vraagt om de waarheid." D*N: "Bedankt Bodejos. Hier naast mij nog de jongste demonstrant van deze groep, Niells, waarom heb jij je aangesloten?" Niells: "Ach ik heb niks te doen. En ik wil wel weten wat er met mijn school is gebeurd." D*N: "Dank je wel. Ik hoor nu in mijn oortje dat Lukie4 over een uur een persconferentie gaat geven. We gaan nu even terug naar de studio en we zijn straks weer terug."

Op deze vroege ochtend gaat Swifty langs bij de lijkschouwer. Deze heeft de hele nacht een nieuwe authopsie uitgevoerd op het lijk van Persoon X. Swifty: "Heeft u nog iets nieuws gevonden?" Duncton: "Jazeker. Wij hebben nogmaals de lichaamsbouw geanalyseerd en we zijn tot de conclusie gekomen dat Persoon X een vrouw moet zijn. En mogelijk kunnen we van één van de vingers nog een vingerafdruk maken, maar daar zijn we nog mee bezig, dit kan nog een aantal dagen duren." Swifty neemt de informatie tot zich. Swifty belt haar baas. Swifty: "Persoon X is een vrouw." Ibung: "Dit is toch wel interessante informatie." Swifty: "Zouden de mysterieuze vrouw en Persoon X één persoon zijn? "Ibung: "Dat zou zomaar kunnen."

Lukie4 staat voor het gemeente huis met een microfoon. Boegroep klinkt van het plein. "Dames en heren. Bij deze kondig ik aan dat over exact 24 uur dit plein leeg moet zijn. Wie zich dan nog op het plein bevindt, loopt kans gearresteerd te worden door de politie. Ik geef jullie de kans deze demonstratie vredig te beëindigen. Wij als gemeente willen dezelfde antwoorden als jullie, maar deze actie levert geen antwoorden op. Laat ons als gemeente samen met de politie het onderzoek leiden en hopelijk komen zo snel mogelijk de antwoorden boven water." Nieuw boegeroep klinkt. Niemand lijkt van plan ook maar zijn spullen te pakken. Terwijl Lukie4 het gemeentehuis binnen loopt, vliegt er een rotte tomaat tegen de ruit. Het zit de inwoners blijkbaar hoog.

AaPje16 ziet de persconferentie op TV. Ze is al vroeg wakker. Ze logeert nog steeds bij HIDM en Starlight, maar die liggen nog op bed. Plotseling gaat haar mobieltje af. AaPje16: "Hallo." Silvermaiden: "Ben jij dat AaPje16?" AaPje16: "Gelukkig Silvermaiden, alles is goed met je. Waarom dreigde je ons met een mes?" Silvermaiden: "Ik weet niet wat me bezielde. Ik wil wel met je praten hierover. Maar alleen met jou." AaPje16: "Wanneer spreken we af." Silvermaiden: "Vanavond bij mij thuis?" AaPje16: "Goed, ik zie je vanavond." AaPje16 hangt op. Starlight loopt de kamer binnen. Starlight: "Wie was dat?" AaPje16: "O, mijn moeder, niets bijzonders." Starlight: "Ok. Wil je ook een glas melk?"AaPje16: "Nee dank je."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #15 Gepost op: 21-07-2013, 21:00:36 »
Lukie4 zit achter zijn bureau. Hij denkt na. In wat voor gedoe is hij allemaal beland. Hij kijkt naar zijn computer. De cijfertjes dansen rond zijn ogen. Hoeveel euro legt hij nog in voor een potje poker. Voordat hij op start kan drukken, gaat zijn mobiele telefoon. Lukie4: "Hallo?" Lukie4: "Ja met Schulz." Lukie4: "Je moet me niet op mijn werk bellen." Schulz: "Sorry, maar ik zit hier niet lekker. Wat moet ik doen?" Lukie4: "Je moet gewoon bij mij binnen blijven en niets doen. Morgen is een belangrijke dag. Dan zijn we binnen. Dan is het voorbij." Schulz: "Ok. Mag ik wel wat te eten uit jouw koelkast halen?" Lukie4: "Natuurlijk. Ik ga ophangen, want ik moet aan het werk." Lukie4 hangt op. Hij drukt op start. Zouden de kaarten hem gunstig gezind zijn?

Molière en Go_Ahead komen geen steek verder in hun politie onderzoek naar de gelekte foto's. Bij het TV station heeft niemand gezien wie de envelop daar heeft afgeleverd. Dan belt het lab. Molière: "Hallo? ... Ja en ...? Niets? Ok, dat is jammer. Ja bedankt." Go_Ahead: "En? Het lab heeft twee sets vingerafdrukken gevonden die niet tot de TV crew behoren. Maar ze zitten niet in het systeem, dus we weten niet wie het zijn." Go_Ahead: "Jammer." Het duo baalt. Ze kunnen wel een mazzeltje gebruiken."

Het is lunchtijd in het Franse Lyon. Een onbekende persoon neemt een slokje van zijn koffie. Hij zit in het zonnetje. Naast hem ligt een dik dossier. Hij wil er door bladeren, maar dan gaat zijn telefoon. "Hallo? O hallo Jann. Ja het gaat goed, ik kom morgen naar Nederland." Jann: "Hulpdakdekker houd zich stil. Te stil. Ik vertrouw het niet." De onbekende man gaat verder: "Houd vol. We moeten hem nog even bij ons houden. Alleen dan lukt het plan." Jann: "Dus je komt morgen?" De man staat op. "Ja, vanavond vertrekt mijn vliegtuig. En dan voeg ik me bij jullie. Houdt je Mollenvanger22 en NextGP onder controle?" Jann: "Ja dat lukt wel. Ik moet ophangen, tot morgen!" De verbinding wordt verbroken. Morgen komt de baas naar Nederland.

Rechter Dolfie geniet van het mooie weer. Ze zit heerlijk in haar tuin als er plotseling gestommel klinkt in de steeg? Wat is er aan de hand. Plots vliegt er een pakketje haar tuin in.

[ wordt vervolgd ]

"Wat maakt HDD van zijn gevonden pen? Zijn Persoon X en de mysterieuze vrouw echt één en dezelfde persoon? Gaan de demonstranten weg van het plein? Waagt Lukie4 vaker een gokje? En wat staat er morgen nog meer te gebeuren nu 'de baas' onderweg is? Maar de vraag van vandaag is ... wat zit er in het pakketje in Dolfie haar tuin?

A Een bom
B Een camera met een  filmpje van Mijdrechtse Mol, Bjorrn en HIDM die een auto openbreken.
C Een dossier met informatie over de advocate van Hulpdakdekker, Grasisgroen.
D De mysterieuze tape recorder

Discussieer over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!"



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #16 Gepost op: 23-07-2013, 21:05:27 »
Aflevering 8:

Dolfie raapt het pakketje op. Ze schut wat heen en weer. Het lijken een stapel papieren. Nieuwsgierig als ze bladert ze door de papieren. De informatie die ze leest gaat over ... Grasisgroen! De advocate van Hulpdak D., de verdachte die uit haar rechtszaal verdween! Wetende dat ze nu al niet meer opjectief de zaak kan behandelen, leest ze toch maar verder. Haar oog valt op het resume van Grasisgroen. Ze is een eenvoudige advocate, zelfstandig opererend en met name in te huren voor eenvoudige geweldsdelicten. Hoe kan het dat een advocatie, die gemiddeld 3x per jaar in de rechtszaal staat, opeens de advocate is van één de meest gezochte mensen van Nederland? Als ze de pagina omslaat valt haar oog op een foto. Grasisgroen staat op de foto met twee onbekende mannen. Wie zijn dit?

< Flashback ... >
Het is een gewone woensdagochtend als Grasisgroen naar haar werk gaat. Ze heeft een rechtszaak voor te bereiden. Een client wordt beschuldigd van vernieling van de schutting van zijn buren. Geen boeiende zaak, maar het betaalt de rekeningen. En die zijn er nogal wat. Als ze voor de deur van haar kantoor parkeert, ziet ze twee mannen voor haar deur staan. Grasisgroen: "Kan ik jullie helpen?" Een man antwoord: "Ik denk dat wij u kunnen helpen. Wij hebben een zaak voor u. Dit kan uw doorbraak zijn en u uit de financiële problemen halen. Bent u geïnteresseerd?" Grasisgroen: "Kom binnen!"


Nieky is op weg naar huis. Hij is een potje pool wezen spelen met zijn collega en vriend KD. Als hij zijn fiets voor de deur parkeert, ziet hij direct dat er iets mis is. Zijn voordeur staat open! Heeft hij deze open laten staan. Nieky loopt naar binnen. Als hij zijn woonkamer komt, schrikt hij zich rot. Op de muur heeft iemand met grafiti flink huisgehouden. Er staat op de muur geschreven: BEMOEI JE MET JE EIGEN ZAKEN. Nieky schrikt zich rot. Zitten hij en Bakkertje door de foto's flink in de nesten?

Dolfie heeft ondertussen de politie gebeld over het dossier dat bij haar is gedropt. Go_Ahead en Molière zijn onderweg naar haar. Molière: "Zouden we eindelijk een meevaller hebben?" Go_Ahead: "Het is wel te hopen, tot nu toe lopen alle sporen dood. De gestolen auto, de foto's." Ze halen het dossier op bij Dolfie. Molière: "Heeft u gezien wie het dossier in uw tuin gegooid heeft?" Dolfie: "Nee geen idee. Ik keek nog de steeg in, maar er was niemand meer te zien." De heren gaan terug naar het bureau. Go_Ahead: "Laten we op het bureau nog eens rustig het dossier doorspitten."

< Flashback ... >
Grasisgroen: "Heren, ga zitten, wat kan ik voor jullie doen?" De mannen nemen plaats. "Ik zal ons even voorstellen. Mijn naam is Mollenvanger22 en dit is mijn partner NextGP. De heren leggen identificatie op tafel." Grasisgroen: "Ehm wow ..." Mollenvanger22: "Bent u bekend met het mysterie van Mijdrecht?" Grasisgroen: "Uiteraard. Wie niet? Het beheerst alle nieuwszenders." NextGP: "Mooi. Wij hebben informatie dat er binnenkort een arrestatie gaat plaatsvinden. Wij hebben echter bewijs dat deze persoon onschuldig is. Wij willen dat u zijn advocaat wordt." Grasisgroen: "En wat levert mij dit op?" Mollenvanger22: "Goede reclame voor u firma en een goed salaris." NextGP haalt een cheque uit zijn jaszak. Grasisgroen: "Ehm ... wanneer kan ik beginnen?"


In de loop van de avond belt AaPje16 bij Silvermaiden aan. Silvermaiden doet open. AaPje16 geeft haar een flinke knuffel. "Ik ben blij dat het goed met je gaat." De dames gaan in de woonkamer zitten. Silvermaiden: "Het spijt me dat ik jullie zo heb laten schrikken. Het was niet mijn bedoeling. Het was niet mijn keuze." AaPje16:"Vertel verder." Silvermaiden: "Ik maak me zorgen over mijn broer. Hij doet de laatste tijd zo mysterieus. Hij werkte eerst bij de politie, maar van de een op de andere dag zegde hij zijn baan op en ik weet niet wat hij nu doet. Ik ben bang dat hij ergens in betrokken is geraakt. Hij roep al weken, als ik iets van de zaak in Mijdrecht tegenkom, dat ik dit aan hem moest geven. Dus vandaar dat ik die tape recorder moest hebben." AaPje16: "Dus er stond wat over het Mysterie van Mijdrecht op de tape recorder?!" Silvermaiden: "Dat wist je niet?!" AaPje16: "Nee! Starlight's broertje kwam ermee, ergens gevonden geloof ik. Wat stond erop dan." Silvermaiden: "Dat wil je niet weten." AaPje16: "Je maakt me nieuwsgierig. Ik ga hier niet weg voordat ik meer weet." Silvermaiden: "Oké, maar het is gevaarlijk." Silvermaiden doet haar verhaal. Wat ze niet in de gaten hebben is dat Starlight buiten voor de deur staat. Starlight had direct al door dat AaPje16 haar 's ochtends niet de waarheid vertelde. Dus is ze haar maatje gevolgd...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #17 Gepost op: 23-07-2013, 21:06:18 »
Het loopt tegen de de nacht aan. Go_Ahead en Molière speuren het dossier van Grasisgroen door. Eigenlijk bevat het niet veel info dat ze al niet van haar weten. Molière: "Maar er moet iets inzitten, dit belandt niet zomaar bij de rechter van de zaak." Ze bekijken de foto's nog eens. Ze zien Grasisgroen staan praten met twee mannen. De mannen zijn van achteren gefotografeerd. Go_Ahead: "Jammer dat we geen beter beeld hebben." Plots valt het oog van Molière op het verkeer op straat. Er staat een busje geparkeerd. Hij pakt een vergrootglas." Molière: "Go_Ahead, dit moet je zien!" Go_Ahead komt kijken: "Ja dit herken ik. Deze nummerplaat komt me heel bekend voor." Molière: "Dit is het busje van Mollenvanger22, die hebben we eerder gesproken in dit onderzoek."

Het is bijna 12 uur 's nachts als bij Lukie4 de voordeur bel gaat. Hij doet open. "En is het gelukt?" Een jongeman genaamd timvdons knikt ja. Lukie4: "Koop er wat leuks van." Lukie4 geeft hem 250 euro. Timdons' kleding zit nog onder de grafiti.

Dag 5:

Het is middenin de nacht als Molière, Go_Ahead en enkele collega's bij Mollenvanger22 voor de deur staan. Ze bellen aan. Na lang wachten doet er iemand open. Molière: "Wij komen voor Mollenvanger22." Er staat een vrouw slaperig in de deuropening. "Die is er niet." Go_Ahead: "En wie bent u?" "Ik ben Lucy-3a, zijn zus. Ik woon hier samen met hem." Go_Ahead: "Wij zoeken hem dringend. Kunnen wij even binnen kijken?" Lucy-3a: "Heeft u een huiszoekingsbevel?" De heren hebben niks. Daar hadden ze geen tijd voor.

[ wordt vervolgd ]

"Niets is wat het lijkt, dat blijkt maar weer. Wat moeten Mollenvanger22 en NextGP met Grasisgroen? Wat heeft Silvermaiden aan AaPje16 verteld? En heeft Starlight dit gehoord? Maar de vraag van vandaag is. Wat doen Go_Ahead en Molière?"

A Ze gaan weg, maar blijven wel het huis bewaken
B Ze smeken Lucy-3a hen binnen te laten, omdat het een 'zaak van leven en dood' betreft.
C Ze doen alsof ze weg gaan, maar breken stiekem in
D Ze doen alsof ze een huiszoekingsbevel hebben en gaan naar binnen

Discussieer over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!"



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #18 Gepost op: 25-07-2013, 19:28:36 »
Aflevering 9:

Molière: "Nee die hebben we niet." Lucy-3a: "Nou dan komen jullie er niet in!" Lucy-3a smijt de deur dicht. Go_Ahead: "En nu?" Molière: "Dat wordt posten voor de deur. Ik vertrouw het zaakje niet. Het kan geen toeval zijn dat zijn busje bij Grasisgroen voor de deur stond." Go_Ahead: "Ah, ik ben dol op stake outs!"

Maar na 2 uur wachten worden de heren het zat. Molière: "Er ligt een aanwijzing onder m'n neus en we doen niks." Go_Ahead: "Wat stel je voor?" Molière: "Laten we gewoon voorzichtig een kijkje nemen. Als we voorzichtig doen, weten we nooit dat we er zijn geweest." De heren sluipen richting het huis. Go_Ahead:"Ik klim wel op je schouders." Go_Ahead klimt op de schouders van Molière. "Gaat het?" Molière: "Zolang je niet beweegt." Go_Ahead: "Ik kan bijna naar binnen kijken." Hij trekt zich op aan de muur. Hij kijkt naar binnen en ziet ... een groot terrarium met spinnen! Go_Ahead schrikt zich rot. "Whahaha", schreeuwt hij en begint te wiebelen. Het duurt dan ook niet lang voordat Molière niet kan houden en ze vallen om. Met een enorme plons valt Go_Ahead in de naast gelegen vijver. De buren worden wakker, maar bij Mollenvanger22 blijft het licht uit. Het duo spoedt zich terug naar hun auto. Wat een nacht.

Dat geldt ook op het plein bij het gemeentehuis. De mensen zijn daar al vroeg wakker. Ze hebben zich aan elkaar vast geketend. Ze willen het plein niet verlaten. Leider Bodejos heeft zich helemaal vastgeketend met ongeveer 10 sloten. Niemand lijkt van plan weg te gaan. Dan arriveert de ME. "Hallo? Test test? Hallo! Ja hij doet het. Dames en heren, hier spreekt de ME. Wij geven u nog 15 minuten om vreedzaam het plein te verlaten. Daarna starten wij de ontruiming. De tijd gaat nu in!" M@rianne: "De ene helft van de politie gaat met mij naar de noordkant van het plein en de andere helft van de groep blijft bij Test aan de zuidkant. Wij houden contact met elkaar via de portofoon." Maar niemand van de protestgroep verroert een vin.

Ook Nieky is vroeg wakker. Hij is gisteren de hele dag bezig geweest met het schoonmaken van zijn huis. Hij twijfelt nog. Moet hij aangifte doen of niet? Hij belt met Bakkertje. Nieky: "Wat moet ik doen?" Bakkertje: "We hebben al genoeg ellende op onze hals gehaald, ik denk dat we ons even rustig moeten houden." Nieky: "En jij was altijd voor openheid?" Bakkertje: "Ja, maar blijkbaar weet iemand dat jij iets met die foto's van doen hebt." Nieky: "Dat moeten ze van Schulz hebben." Bakkertje: "Waar zou Schulz toch uithangen?" Nieky: "Geen idee, en hij moet voorlopig niet in mijn buurt komen, want dan kent ie mij nog niet. Weet je, ik ga even een stukje fietsen om mijn hoofd leeg te maken, dan kom ik straks wel bij jou langs." Bakkertje: "Is goed, tot straks!"

Lukie4 zit thuis. Het gemeentehuis plein kan elk moment ontruimd worden. Hij legt nog een kaartje op zijn computer. Lukie4:"Grmblr, weer geen aas." Schulz"Wat speel je?" Lukie4: "Poker." Schulz: "Gaat het goed?" Lukie4: "Wat denk je zelf." Schulz: "Zolang je mijn geld er maar niet door jaagt." Lukie4: "Nee dat doe ik niet hoor. Maar het moet toch een keer goed gaan. Ik zet nog wat in." Schulz: "Hoe laat begint de vergadering vanmiddag?" Lukie4: "Om 3 uur. Dan is in ieder geval het plein ontruimt." Schulz: "Mooi. Dan kan ik hopelijk snel weg hier."

De 15 minuten zijn inmiddels om. Niemand heeft het plein verlaten. De ME begint met de ontruiming. Één voor één worden iedereen van de protestgroep afgevoerd. Niells schreeuwt: "Laat me met rust!" Maar hij wordt meegenomen. M@ri@nne heeft moeite de boeien van Bodejos los te krijgen, maar ook hij wordt uiteindelijk afgevoerd. Dan komt Nieky langsgefietst. Hij wil naar KD., die aan de andere kant van het plein woont, maar kan er niet door met zijn fiets. Hij parkeert zijn fiets en loopt verder. Dan springt de ME opeens bovenop hem. Test: "Mee komen jij!" Nieky: "Hé, ik heb hier niks van doen!" Test: "Waar of niet, het plein wordt ontruimt en een ieder die hier niet hoort, gaat mee naar het bureau." Na 1,5 uur is het plein leeg. Het enige wat er nog staat is een paar tentjes en de fiets van Nieky.
« Laatst bewerkt op: 25-07-2013, 20:29:52 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #19 Gepost op: 25-07-2013, 19:29:16 »
Het is 10 uur 's ochtends als Molière met z'n verrekijker weer eens naar het huis van Mollenvanger22 kijkt. Er gebeurt maar niks. Hun nachtelijke avontuur is redelijk goed afgelopen. Molière heeft wat schaafwonden en Go_Ahead vooral natte kleren. Dan stapt Go_Ahead de auto weer in, hij heeft koffie en schone kleren gehaald. Molière: "Heerlijk koffie. " Go_Ahead: "Ben vooral blij met de schone kleren. Wat gemist?" Molière: "Nee. Onze collega's aan de achterzijde hebben ook niks gespot. Al iets gehoord over de aanvraag van een telefoontap?" Go_Ahead: "Wordt aan gewerkt. Er moet een nieuwe rechter komen, Dolfie is van de zaak gehaald. Als het goed is weten we vanmiddag wie dat is en die kan dan tekenen voor de tap. Hoe laat komt de aflossing?" Molière: "Rond lunchtijd." Go_Ahead zakt wat onderuit. Hij is moe.

Het is ook rond lunchtijd op de mysterieuze verblijfslocatie van Hulpdakdekker. Hij krijgt een broodje van NextGP. Als NextGP wegloopt haalt hij zijn pen weer tevoorschijn. Hij heeft de vering eruit gehaald en uitgerold. Dit kan hij gebruiken om om iemands pols te doen. De onderkant van de pen heeft hij langs de betonnen muur geschaafd om er een mesje van te maken. Maar of het werkt? Zijn handen trillen helemaal. Hij zit al enkele dagen zonder nicotine en dat begint er in te hangen. NextGP en Mollenvanger22 hebben geen sigaretten. Dan klinkt er plots gestommel. NextGP en Mollenvanger22 maken de cel van Hulpdakdekker open. NextGP: "Mee komen, de baas is gearriveerd." Hulpdakdekker stopt snel de spullen in zijn broekzak en laat zich de cel uit begeleiden.

Eenmaal boven staat Jann de rest op te wachten. Jann: "De baas is er." De baas wandelt naar binnen. En na lang zwijgen neemt eindelijk ook Hulpdakdekker het woord. "Wie bent u?" De baas wandelt naar Hulpdakdekker toe. "Heren, laat hem los." NextGP en Mollenvanger22 laten Hulpdakdekker los. "Bedankt mannen. Hulpdakdekker, ik weet dat dit niet aangenaam voor je moet zijn geweest. Hier, neem een sigaret." Hulpdakdekker twijfelt, maar zwicht bij de gedachte aan een nicotine stoot. Hij rookt de sigaret op." Hulpdakdekker: "Bedankt. Maar wie ben jij." De man lacht. "Ik ben jouw redding. Mijn naam is Molcrazy en samen met mijn collega's ga ik er voor zorgen dat jouw naam wordt gezuiverd. Maar heb nog een paar dagen geduld en alles zal duidelijk worden." Hulpdakdekker breekt bij die gedachte. Nog meer dagen in de cel, dat nooit! Molcrazy draait zich om en loopt weg. Jann wil een kopje koffie pakken terwijl Mollenvanger22 en NextGP er even bij zijn gaan zitten. Het is nu voor Hulpdakdekker. Hij pakt zijn zelf geïmproviseerde wapens en stapt af op ...

[ wordt vervolgd ]

"Wat voor vergadering heeft Schulz het over? Kan Nieky de politie wijsmaken dat hij niets met het protesten op het gemeentehuisplein te maken heeft? Levert de stake out van Go_Ahead en Molière nog een aanwijzing op? Maar de vraag van vandaag is, wie valt Hulpdakdekker aan met zijn zelf geïmproviseerde wapens?

A Mollenvanger22
B NextGP
C Jann
D Molcrazy

Discussieer over deze aflevering in dit topic en stem mee voor het vervolg!"

« Laatst bewerkt op: 25-07-2013, 20:32:17 door Daisy »