Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69870 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #120 Gepost op: 26-07-2015, 21:04:55 »
Vieffan heeft net een ontbijt je voor haarzelf en Nieky gemaakt. Nieky is nog niet heel mobiel door zijn gebroken been, dus Vieffan brengt hem het eten. Nieky: "Lief, dankjewel." Vieffan gaat naast Nieky op bed zitten. Haar mobieltje gaat. Het is KD. Vieffan: "Hoi KD., alles goed?" KD.: "Ja super, het is fantastisch hier. Heel leerzaam ook. Voorlaatste dag alweer, ik ben blij als ik je morgenavond weer zie." Vieffan: "Ja ik ook." KD. "Ik moet weer verder met de cursus, dus ik houd het kort, tot snel schat." Vieffan: "Ja tot snel." Vieffan hangt op. Nieky: "Dit kan eigenlijk niet langer zo doorgaan. Je zult moeten gaan kiezen tussen KD. en mijzelf. Hij wordt nu wel erg lang aan het lijntje gehouden." Vieffan: "Ja je hebt gelijk. Ik weet alleen niet hoe." Nieky: "Daar komen we wel uit." Ze nemen een hapje van hun ontbijt. Bakkertje heeft ondertussen het gesprek deels afgeluisterd. Wat haar betreft weet KD. het nog liever gisteren dan vandaag. Als het goed is, komt het bedrog morgenavond uit.

Mollenvanger-MV heeft voor het eerst in dagen weer goed geslapen. De komst van zijn zus Lucy doet hem goed. Hij is weer helemaal gemotiveerd om de moordenaar van NextGP te vinden. Het is tijd voor de eerste stap. Samen met Molcrazy, Catshee, Ycaris en Lucy gaat hij naar de plek waar hij NextGP vond. Lucy slaat een arm om haar broer heen als ze op de plek aan komen. Het doet hem veel. Catshee: "Kijk, hier werd het pistool gevonden." Catshee wijst een plekje aan, aan de rand van het water." Ycaris: "Het pistool is dus aangespoeld hier." Catshee: "Klopt. Maar het pistool was nog in redelijk goede staat, dus langer dan een maand of 2/3 kan het hier niet gelegen hebben." Mollenvanger-MV: "Kijk!" Molcrazy snelt richting Mollenvanger-MV: "Wat heb je gevonden." Mollenvanger-MV wijst naar beneden. Ycaris: "Hebbben jullie deze schoenafdruk eerder gevonden?" Catshee bladert door zijn notitie blokje. Catshee: "Zover ik weet niet. En de boel is afgezet, dus het kan ook niet van iemand van ons zijn. Ik laat de technische recherche komen om het te onderzoeken."

Alert op de telefoon van MaikeMeisje. Er heeft een kijker een email gestuurd dat Duncton is gespot in Duitsland. Iemand zou hem een maand of 3 geleden hebben gezien in een Duitse supermarkt. Dit is de tip waarop ze zat te wachten. Voor haar gevoel met ze er op af. De volgende aflevering van Misdaad met Maikemeisje is pas over een week. Dus ze heeft nog wel even de tijd. Maar ze wil liever niet alleen gaan. Dus scrolt ze door haar telefoon, op zoek naar het telefoonnummer van ...

[ wordt vervolgd ]

Gaat Lukie4 een zorgeloze toekomst te gemoet op Curacao, of zoekt hij onbewust het gevaar op? Wat gaan HIDM, AaPje16 en Bjorrn doen zonder Starlight? Kan Bakkertje Starlight het gewenste advies geven? En lukt haar plan om de affaire van Nieky en Vieffan te openbaren? Heeft Mollenvanger-MV een aanwijziging gevonden? Maar de vraag van vandaag is ... wie belt  MaikeMeisje om met haar mee te gaan op zoek naar Duncton?

A Meezter
B LdHmolletje
C De presentator van RN Vermist (nieuw personage)
D Ze bedenkt zich en gaat toch alleen

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #121 Gepost op: 28-07-2015, 19:58:29 »
Aflevering 8:

Meezters nummer verschijnt in de display. MaikeMeisje drukt op bellen. Meezter: "Hé MaikeMeisje." MaikeMeisje: "Duncton is gespot in Duitsland!" Meezter: "Wat?! Waar!" MaikeMeisje: "Ergens in Zuid-Duitsland. Er zouden beelden zijn. Ik wil zelf gaan kijken, maar ik heb geen auto en zoek iemand die meewil. Jij interesse?" Meezter: "Zo'n zaak interesseert me wel. Ik heb nu alleen net afgesproken met een vriend om te gaan lunchen. Daarna ga ik langs huis, kleed ik me om en haal ik je op, goed?" MaikeMeisje: "Uitstekend, tot straks!"

Meezter zit namelijk te lunchen met LdHmolletje. LdHmolletje: "Wie was dat." Meezter: "Misdaad slaapt nooit. Ik moet zo naar het buitenland." LdHmolletje: "Klinkt spannend." Meezter: "Maar leg is uit, waarom heb je je advocaat ontslagen?" LdHmolletje: "Mijn advocaat moest zo nodig naar Aruba afreizen om D*N bij te staan." Meezter: "En dus? Geen vervanger?" LdHmolletje: "Jawel, maar D*N heeft dit over zichzelf afgeroepen, ik niet. Dus ik pik het niet dat mijn advocaat zomaar mijn zaak aan de kant schuift." Meezter: "Ik vind het niet slim, maar goed. Al plannen wat je nu gaat doen? Gaat die documentaire over de Miek-clan er nog komen ,waar je mijn info voor gebruiken kon?" LdHmolletje: "Ligt een beetje stil. Moet eerst geld hebben, en daarvoor moet ik de rechtszaak die ik wil aanspannen winnen." Meezter: "Misschien toch terug Stormpie inhuren?" LdHmolletje: "Dat nooit." Meezter: "Ik snap je niet, maar goed. Zeg, ik moet er vandoor. We spreken elkaar snel weer." LdHmolletje: "Ja tot later."

Bij Loezel gaat de bel weer. Moni staat voor de deur. Loezel: "En?" Verder vragen heeft geen zin, want Moni heeft een grote doos bij zich. Moni: "Hier zit alles in." Loezel: "Wow, perfect." Moni neemt de doos mee naar binnen en zet deze bij Loezel op tafel. Loezel: "Ik verveel me voorlopig niet." Moni: "Jij niet alleen, wij." Loezel: "Hoezo, wij?" Moni: "Ik ga je helpen. Als de Miek-clan erachter zit, wil ik ook dat Miek1999 voor het gerecht verschijnt. Ik was bij die shoot-out. Ik krijg die beelden niet meer uit mijn hoofd. MiekeG heeft een levenslange straf gekregen, maar Miek1999 verdient dat ook. En twee zien meer dan één." Loezel: "Dat vind ik top van je. Hier begin jij met deze dossiers, dan begin ik met deze."

Meezter is thuis. Zijn noodkoffer staat al klaar. Als misdaadverslaggever kan je altijd opgeroepen worden. Alleen nog even zijn paspoort zoeken. Maar ook die is snel gevonden. Meezter staat op het punt te vertrekken, als de voordeurbel gaat. Het is de postbode. Een pakketje voor Meezter. Hij tekent en maakt het pakje open ... hé dat is interessant. Hij pakt zijn telefoon. MaikeMeisje: "Hé Meezter, ben je al onderweg?" Meezter: "Er is heel even iets tussen gekomen. Heb je nog twee uur?" MaikeMeisje: "Ja, we moeten echt wel zo snel mogelijk gaan." Meezter: "Ja over twee uur ben ik er wel." MaikeMeisje: "Ok, tot over twee uur dan."

Hulpdakdekker: "Dat moet het wel zijn." Jann: "Dat klinkt het meest logisch." Silvermaiden: "Wat is er?" Jann: "We weten wat er op het schoolplein is gebeurd." Silvermaiden: "Hoe?" Jann: "Het verhaal van Hulpdakdekker klonk absurd, maar als we de personages en locaties iets veranderen, komt er wel een zinnig verhaal uit." Silvermaiden: "Vertel." Jann: "Vrij vertaald moet het zoiets als dit worden ..."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #122 Gepost op: 28-07-2015, 20:00:09 »
Hulpdakdekker: "Wat zeg je Daisy? Of ik voor Interpol wil komen werken? Auw mijn hoofd ... hé Robbieazerty, waarom heb je mij op mijn hoofd geslagen? Ik stond gewoon rustig met Daisy te praten. Maar ik sluit haar wel op in de bezemkast. Hé, Lukie4, wat doe jij hier? Waarom neem je Daisy mee? ...

Jann: "En dan zitten we met één probleem." Silvermaiden: "En dat is?" Hulpdakdekker: "Ik ben mijn geheugen van die middag kwijt. Iemand heeft mij iets laten drinken waardoor ik de hele dag vergeten ben. Maar ik heb geen idee wie dat geweest kan zijn. Lukie4 en Daisy waren al weg, die waren het niet. Schulz was het alibi voor Robbieazerty, dus die zijn het ook niet geweest. Maar wie dan wel?" Jann: "Ik was met Mollenvanger-MV en NextGP een stukje verderop. En Molcrazy was in Frankrijk voor een Interpolconferentie. En dan zijn zo'n beetje alle personen die hierbij betrokken zijn voorbij gekomen." Hulpdakdekker:  "Trialk zat al op Aruba op dat moment. Dus we missen iemand. Maar wie." Jann: "Ik heb écht geen idee, terwijl ik dacht toch alles wel te weten." Silvermaiden: "Maar we kunnen nu Hulpdakdekker laten getuigen tegen Daisy?" Jann: "We kunnen het proberen. Als we hem als speciale getuige naar Nederland kunnen krijgen, zonder dat ie gearresteerd wordt. Ga snel met Dolfie richting het OM alhier, als we dat vandaag nog kunnen regelen zou dat geweldig zijn." Silvermaiden pikt Dolfie op racen weg met hun auto. Jann en Hulpdakdekker blijven achter.

In Duitsland valt de avond reeds. Mollenvanger-MV: "Nog geen nieuws van het lab?" Catshee: "Nee, dat wordt niet eerder dan morgen. Ik ga naar huis, ik zie jullie morgen weer." Molcrazy en Ycaris gaan een hapje eten in de stad. Mollenvanger-MV blijft achter op het bureau. Lucy is even wezen shoppen en ziet haar broer op het bureau zitten. Lucy: "Wat doe je nog hier?" Mollenvanger-MV: "Alles onderzoeken. Dat NextGP wordt vermoord op de plek waar een pistool van Daisy is gevonden, kan geen toeval zijn. Het moet dus iemand geweest zijn, die voorkomt in een onderzoek van ons." Mollenvanger-MV zucht. Mollenvanger-MV: "Wat is er?" Mollenvanger-MV: "Er zit me iets dwars. NextGP en ik mochten van Molcrazy niet terug naar Nederland. En hij leek er niet mee te zitten dat Syllie10 ons in Frankrijk op andere zaken zette. Maar toen het pistool van Daisy gevonden werd, moesten we a la minute naar Duitsland afreizen." Lucy: "Je wilt dus zeggen ... je vertrouwt 'm niet." Mollenvanger-MV: "Eigenlijk niet. Ik denk dat ik met iemand op onderzoek uit moet die ik 100% kan vertrouwen. En dat is ... "

[ wordt vervolgd ]

Komt de special van LdHmolletje ooit nog op de buis, of zit daar meer achter? Komen Loezel en Moni erachter waar Miek1999 naartoe is? Wat zit er in het pakketje dat Meezter gekregen heeft? Klopt de conclusie van Jann en Hulpdakdekker? Wie is de laatste ontbrekende schakel in het verhaal? En komen Silvermaiden en Dolfie nog op tijd? Is het wantrouwen van Mollenvanger-MV terecht. En wie vertrouwt hij wel?

A Hij gaat met Lucy op onderzoek uit.
B Hij gaat met Ycaris op onderzoek uit.
C Hij gaat met catshee op onderzoek uit.
D Hij gaat in zijn eentje op onderzoek uit.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #123 Gepost op: 30-07-2015, 20:29:17 »
Aflevering 9:

Mollenvanger-MV: "En dat is mijn lieve zusje Lucy." Lucy: "Wat?!" Mollenvanger-MV: "Ik ben bloedserieus. Ycaris is jaren weggeweest en catshee ken ik net een paar dagen. Wij zijn twee handen op één buik. Als ik bij iemand mijn theorieën kwijt kan zonder voor gek verklaard te worden, ben jij het." Lucy: "Maar ik heb helemaal geen ervaring." Mollenvanger-MV: "Doet er niet toe. Je werkt voor de TV, je bent echt niet gek." Lucy: "Wat ben je van plan?" Mollenvanger-MV: "In ieder geval weg van het bureau. We gaan in de buurt zoeken. Want Ycaris en Molcrazy zijn Oberstdorf nog niet uit geweest." Lucy: "Ok, let's go!"

Jann's mobieltje gaat. Jann: "Zeg het eens Silvermaiden." Silvermaiden: "We waren te laat. We moeten morgen terugkomen." Jann: "Dat meen je niet. Ik heb net tickets besteld om nog vanavond naar Nederland te vliegen." Silvermaiden: "Dan rijden we wel even naar het vliegveld om de tickets om te zetten, ter plekke lukt vaak meer." Jann: "Ok, tot straks." Dolfie en Silvermaiden rijden naar het vliegveld. Dolfie parkeert de auto. Dolfie: "Weet jij waar de ticketbalie zit?" Silvermaiden: "Hier naar binnen." Dolfie: "Nee, dit is de uitgang." Silvermaiden: "Binnendoor is sneller." Als Dolfie naar binnen loopt knalt ze pardoes tegen iemand aan." Dolfie: "Mijn excuses." Ze kijkt omhoog, recht in het gezicht van ... Lukie4." Dolfie: "Wat doe jij hier ... hé, jij wordt gezocht in Nederland. Stop, blijf staan!" Lukie4 gaat er als een haas vandoor. Silvermaiden en Dolfie zetten de achtervolging in. Dolfie gooit de autosleutels naar Silvermaiden. "Haal de auto, rijdt 'm klem!" Dolfie ziet Lukie4 langzaam uit haar gezichtsveld verdwijnen. Haar conditie is niet meer wat het geweest is. Maar daar is Silvermaiden. Met piepende banden komt ze aangereden en gaat ze achter Lukie4 aan. Ze tikt Lukie4 aan die onderuit gaat. Silvermaiden stopt de auto en stapt uit. Dolfie komt uitgeput aangerend: "Zo, jij komt met ons mee." Silvermaiden belt Jann. Jann: "Gelukt met de tickets?" Silvermaiden: "Nee, maar we hebben iets veel beters."

Dag 5:

HIDM: "Ik heb een app-je van Starlight!" AaPje16: "Waar is ze." HIDM leest voor: "Moest even weg van iedereen. Ben terug in Nederland, moet even alleen zijn. Kom jullie vrijdag weer ophalen." Bjorrn: "Nou gelukkig, is dat ook weer opgelost. HIDM: "Ik blijf het vreemd vinden dat ze zomaar is weggegaan. Heb je echt geen idee AaPje16 wat er met mijn zus aan de hand is? Al sinds Bjorrn en ik terug zijn uit Aruba doet ze vreemd." AaPje16: "Nee echt geen idee." Bjorrn: "Alle gekheid op een stokje, maar zullen we niet eens wat gaan doen? We zitten niet voor niets in de Ardennen. Het is nu droog, dus we kunnen gaan raften, of fietsen." AaPje16: "Laten we anders beginnen met een wandeling. Heb niet zo'n zin in iets mega-actiefs." HIDM: "Ik vind het prima." Bjorrn: "Saai, maar goed, als we er in ieder geval maar op uitgaan, ik ben klaar met binnen zitten." Het 3-tal trekt hun wandelschoenen aan en gaat op pad.

Lukie4: "Laat me gaan!" Dolfie: "Niks daarvan. Je hebt me er al één keer ingeluisd, niet nog een keer. Wat doe je hier trouwens?" Lukie4: "Gaat je niks aan." Jann: "Kijk eens aan, wie hebben we hier." Lukie4: "Wie ben jij." Jann: "Jann, aangenaam. Ik heb veel goede verhalen over je gehoord. Van NextGP en Molcrazy bijvoorbeeld. Die ken je waarschijnlijk wel." Lukie4: "Die hufter van een Molcrazy, die heeft me neergeschoten. Als ik 'm ooit nog zie... " Jann: "Rustig maar, die is niet hier. Molcrazy en ik ... tsja, we zijn een ander weg ingeslagen. Ik ben op zoek naar iemand. Iemand die jij goed schijnt te kennen ... Daisy." Lukie4 slikt. Lukie4: "Ze is dood. Verbrand in de school van Mijdrecht." Jann: "Jij en ik weten dat dat niet zo is ... toch Hulpdakdekker?" Lukie4: "Jij hier?" Hulpdakdekker: "Dat is lang geleden. Jij hebt Daisy uit die school gehaald? Waarom?" Lukie4: "Gewoon. Wij hadden een deal. Jij had toch ook een deal met Trialk?" Hulpdakdekker: "Ik weet nadat jij met Daisy vertrok niets meer. Iemand heeft mijn geheugen gewist. Jij enig idee wie dat is geweest?" Lukie4: "Nee, en ik wil er niks van weten. Leuk dat ik hier ben, maar wat heb je aan mij? Tuurlijk Jann, je kan me uitleveren aan de Nederlandse politie, maar die hebben niks, ook al zeggen ze van wel. Ik word verdacht van moord op Robbie, maar ik weet wie het wel gedaan heeft. En dat is degene die jullie zoeken. Dus als ik dat zeg, zijn jullie je tactisch voordeel kwijt. Dan weet Daisy dat ze wordt gezocht en vinden jullie haar nooit." Jann: "Oh maar ik heb een heel ander plan met jou. Jij gaat helemaal niet naar de Nederlandse politie."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #124 Gepost op: 30-07-2015, 20:31:34 »
Ycaris: "Goedemorgen Molcrazy. Heb jij Mollenvanger-MV gezien?" Molcrazy: "Nee geen idee. En Lucy ook niet. Misschien hebben ze wat tijd voor zichzelf nodig." Ycaris: "Laat ze maar even inderdaad. Oké, ik begrijp dat het onderzoeksrapport van het lab binnen is?" Molcrazy: "Klopt. De schoenenafdruk is geanalyseerd. Het is van een model Nike Air sportschoen voor mannen. Door de vele regenval is het moeilijk aan te geven welke schoenmaat deze man heeft, maar normaal gesproken zou het iemand tussen de 1.75 en 1.90 meter moeten zijn." Ycaris: "Nou daar kunnen we wel iets mee." Molcrazy: "Als we een verdachte hadden wel ja." Molcrazy's telefoon gaat. Molcrazy: "Zucht, Syllie10 weer." Ycaris: "Neem nou op." Molcrazy: "Hoi Syllie10." Syllie10: "Hèhè, eindelijk iemand die eens opneemt." Molcrazy: "Hoezo." Syllie10: "Nou gewoon, niemand lijkt me te willen spreken." Molcrazy: "Klopt. Ik jou ook niet. Ycaris en ik hebben het druk. Dag Syllie10." En Molcrazy hangt weer op.

MaikeMeisje en Meezter zijn aangekomen in Bolsterlang, Zuid-Duitsland. Ze gaan naar de supermarkt, waar Duncton zou zijn gespot. MaikeMeisje:"U bent de eigenaar?" Nys-Fan: "Dat klopt! Ik zag de beelden op de wereldomroep, dus ik denk, ik denk, ik bel even." Meezter: "U heeft hem hier gezien?" Nys-Fan: "Nou niet helemaal." MaikeMeisje: "Hoe bedoelt u?" Nys-Fan zucht: "Ik weet niet hoe ik dit moet zeggen, maar ..." Meezter: "Voor de draad ermee, we hebben niet voor niets zo eind gereden." Nys-Fan: "Ok, ok, hij is dood." MaikeMeisje: "Wat?!" Meezter: "Vertel op!" Nys-Fan: "Een kleine 3 maanden geleden werd er hier vlakbij een lijk gevonden. Tot nu toe is nooit duidelijk geworden wie het was. Maar ik keek toevallig via de wereldomroep de uitzending en ik herkende hem ineens. Dat is 'm. Dat is het lijk. Je moet maar langs de lijkschouwer in Oberstdorf, dat is vlakbij, die weet vast meer." Meezter en MaikeMeisje gaan naar buiten. MaikeMeisje barst in tranen uit. Dit was wel het laatste wat ze verwacht had te horen.

Het zijn drukke tijden. Bakkertje treft voorbereidingen voor de ultieme 'catch' van Nieky en Vieffan. Starlight probeert bij Bakkertje thuis tot rust te komen. Jann probeert Lukie4 onder de duim te houden. De_witte en Molbelg én Moni en Loezel zijn afzonderlijk op zoek naar Miek1999. D*N wordt bijna gek in de gevangenis van Aruba. LdHmolletje is op zoek naar een nieuwe advocaat. En RoyL ligt nog steeds geboeid vast in een ziekenhuis. Ook AaPje16, HIDM en Bjorrn vervelen zich niet. Ze hebben een lekker stukje gewandeld in de Ardennen. Tijd voor een pauze. Ze gaan zitten in het gras. AaPje16 geniet van de vrijheid. AaPje16: "Heerlijk dit, vinden jullie niet?" HIDM: "Ja, heerlijk die vrijheid. Had iedereen dat maar." Bjorrn: "Oh, niet weer D*N." HIDM: "Hoezo. Hij verdient dit niet. Hij heeft ons een loer gedraaid, maar hij zit al 3 maanden onschuldig vast." Bjorrn: "Je weet helemaal niet dat ie onschuldig was." HIDM: "Dat was hij wel." AaPje16: "Heren, geen ruzie maken in de vakantie." HIDM: "Ik ben verliefd op D*N." Bjorrn: "Wat?!" AaPje16: "Wow, die zag ik niet aankomen." HIDM: "Ik wou dat ik iets voor hem kan doen. Ik zou het liefst nu in het vliegtuig stappen." Bjorrn: "Zonde van je geld." HIDM: "Wat zeg je?" Bjorrn: "Ik zeg zonde van je geld. Die jongen komt nooit meer vrij. En al zou ie dat wel, dan ziet ie jou nooit zitten." HIDM begint te koken van woede. AaPje16: "HIDM, rustig!" Maar HIDM is niet te houden en vliegt Bjorrn aan. HIDM: "Zo praat je niet over D*N!" HIDM haalt eens flink uit. Bjorrn wankelt en ...

[ wordt vervolgd ]

R.I.P. Duncton. Hoe is hij aan zijn eind gekomen? Wat is Jann met Lukie4 van plan? Wat kunnen Molcrazy en Ycaris met hun eerste aanwijzing of is het een storm in een glas water? Maar de vraag van vandaag is ... Bjorrn wankelt en ...

A valt in een sterk stromende rivier.
B valt met zijn hoofd op een steen.
C knalt tegen een boom, waarin een wespennest blijkt te zitten.
D valt van een klif en blijft met één hand aan de richel hangen.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #125 Gepost op: 31-07-2015, 21:27:39 »
Aflevering 10:

Bjorrn: "Whaaaaaaaaa, help!" Bjorrn hangt met één hand aan de rand van een klif. AaPje16: "Vlug, pak mijn rechterhand!" Met zijn linkerhand probeert Bjorrn AaPje16's hand te pakken, maar hij kan er niet bij. AaPje16: "HIDM, bel voor hulp!" Maar HIDM is helemaal opgefokt. HIDM: "Wat heb je gedaan?!" Bjorrn: "Wat?! Help me. Ik heb niks gedaan." HIDM: "Heb jij soms D*N erin geluisd?! Vertel op, eerlijk!" Bjorrn: "Nee, nee, echt niet! Hoe zou ik dat moeten doen? Ik weet niks van drugs! Ik gebruik niks, ik drink niet. Je moet me geloven." HIDM ijsbeert heen en weer: "Echt?" Bjorrn: "Ja echt! Echt serieus, als ik dit had gedaan, zou ik niet met mezelf kunnen leven. Ik zou het nog geen dag volhouden. Ik zou direct naar de politie gaan en bekennen. Je kent met toch HIDM?" HIDM wordt al wat minder boos. HIDM: "Oké." Bjorrn: "Prima, maar help me alsjeblieft. Ik houd het niet langer." AaPje16: "Pak mijn hand." Bjorrn begint een beetje te slingeren. Met een ultieme zwaai grijpt hij met zijn linkerhand AaPje16 vast terwijl zijn rechterhand wegglijdt. Nu hangt hij aan AaPje16's rechterarm, boven een metershoge klif." AaPje16: "HIDM, trek me naar achteren." HIDM trekt, maar er is geen beweging in te krijgen. Bjorrn is te zwaar. AaPje16: "Ik houd het niet langer!" Bjorrn: "AaPje16 ... " AaPje16:"Bjorrn?! NEEEEEEEEEEEEEE ......" Bjorrns hand glijdt uit die van AaPje16. Bjorrn stort naar beneden en belandt zo'n 20 meter lager met een flinke klap op de grond. AaPje16 is in tranen. HIDM durft niet over de rand te kijken. Maar heel veel valt er niet te zien. Bjorrn ligt roerloos op de grond. Dood.

Loezel: "Nog een bakje koffie?" Moni: "Graag." De dames hebben er al flink wat koffie doorheen gejaagd. Ze speuren elke letter in de Miek-clan dossiers af." Loezel: "Dit gaat nergens heen." Moni: "Nu we eenmaal zijn begonnen, wil ik ook niet ophouden weten. Ik kan deze zaak niet loslaten. We moeten iets kunnen vinden." Loezel slaat maar weer eens een bladzijde om. Loezel: "Mmmm..." Moni: "Heb je iets?" Loezel: "Misschien. Ik lees hier dat er een machtstrijd gaande zou zijn tussen Miek1999 en haar zus MiekeG." Moni: "Dus." Loezel: "Misschien dat we op één of andere manier MiekeG kunnen overtuigen om haar zus op te geven." Moni: "Zou ze weten waar Miek1999 is?" Loezel: "Kan niet anders. En als ze het niet weet, weet ze vast wel hoe haar een bericht te sturen." Moni: "Is het proberen waard." Loezel: "Tijd voor een middagje rust en morgen naar de gevangenis?" Moni: "Lijkt me goed." Loezel ploft voorzichtig op de bank. Haar enkel is nog niet helemaal geheeld.

Pjotr1992: "Zo, hoe is het met de patiënt?" RoyL: "Goed, naar omstandigheden. Ik snap niet dat ik hier vastgeketend lig." Pjotr1992: "Instructies van de politie. U bent verdachte in de verdwijning en moord op Schulz." RoyL: "Ik weet er niks van." Pjotr1992: "De kogels die ik uit uw knieën heb gehaald, zijn van hetzelfde wapen als waarmee Schulz is doodgeschoten. Tussen u en mij, zelfs de meest doorgewinterde crimineel schiet niet zijn eigen knieën aan flarden. Dus ik denk niet dat u het gedaan heeft. Maar u bent er wel op één of andere manier bij betrokken." RoyL: "Ik ben niet gek." Pjotr1992: "Maar u bent wel uw geheugen kwijt. En uw lichaam is nog lang niet hersteld. Dus voorlopig gaat u nergens heen." Pjotr1992 verlaat de kamer waar RoyL ligt. RoyL zucht eens diep. Hij moet iets verzinnen om uit deze nare situatie te komen.

Vieffan: "Bakkertje?" Bakkertje: "Ja Vieffan." Vieffan: "Weet jij waar mijn telefoon is?" Bakkertje: "Geen idee." Nieky: "Mijn telefoon is ook weg." Bakkertje: "Niet in het restaurant van gisteravond laten liggen?" Nieky: "Nee dat kan niet." Vieffan gaat even verder zoeken. Starlight fluistert richting Bakkertje: "Waar heb je ze gelaten?" Bakkertje: "Bij de buren. En daar blijven ze voorlopig. Als KD. wil bellen, krijgt hij alleen mij te pakken. Ik kan Vieffan en Nieky dan wijsmaken dat hij een dag later thuiskomt, zodat Nieky nog een nachtje langer blijft. En als ie dan thuiskomt, kan hij niks anders dan die twee betrappen." Starlight: "Slim. Hopelijk werkt het."

KD. probeert ondertussen Vieffan te bereiken. "Dit is de voicemail van Vieffan, laat een bericht achter na de piep." KD.:"He schatje, ik ben onderweg naar huis. Goed nieuws, het rijdt lekker door op de weg, dus ik ben voor het avondeten thuis. Zullen we ergens een hapje gaan eten? Jij en ik even samen. We hebben echt eens tijd voor ons tweeën nodig. Ik hoop dat je dit bericht snel hoort. Ik bel Bakkertje wel even, om door te geven dat ze geen eten voor ons hoeft te maken. Tot straks lieverd, ik heb je gemist!" KD. hangt op. Hij kijkt eens in zijn broekzak. In zijn broekzak zit een ring. Gekocht in Parijs. Hij wil straks bij een romantisch etentje Vieffan ten huwelijk gaan vragen. Nu is écht de juiste tijd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #126 Gepost op: 31-07-2015, 21:29:25 »
D*N wordt meegenomen uit zijn cel. D*N: "Wat is er? Het is geen bezoekuur." D*N wordt meegenomen naar de verhoorruimte. Daar zit Stormpie. Stormpie: "Ik heb goed nieuws voor je." D*N: "Wat?" Stormpie: "Er is een match gevonden met de drugs. En niet met de minste. De drugs die gevonden is in je koffer, is een match met drugs die normaal wordt verhandeld door de Miek-clan." D*N: "Wat?! Dat zijn diegene van die schietpartij in Utrecht?" Stormpie: "Klopt. Degenen die Grasisgroen, mijn ex-collega hebben vermoord. Behoudens jou vrij krijgen heb ik nu nog een goede reden om op deze zaak te blijven. Enig idee waarom de Miek-clan jou erin wil luizen?" D*N: "Geen idee. Ik heb helemaal geen banden met de Miek-clan. Ik ken ze alleen van horen zeggen." Stormpie: "Dan moeten we iemand vinden die banden met hen heeft én een motief heeft om jou erin te luizen."

Het is einde van de middag. Bakkertje: "KD. belde net. Hij kon je niet te pakken krijgen Vieffan." Vieffan: "Ja mijn telefoon is nog steeds zoek." Bakkertje: "Er is een enorm ongeluk gebeurd op de rondweg Parijs, dus KD. en zijn collega's blijven een extra nachtje in Parijs slapen." Vieffan: "Ow ok." Het lijkt Vieffan niets te doen, iets waar Bakkertje al op hoopte. Starlight: "Zullen we buiten even gaan wandelen?" Bakkertje: "Ja goed idee. Tot straks beiden." Vieffan en Nieky blijven binnen. Nieky is nog niet zo mobiel. Vieffan: "Je kan dus nog even blijven." Nieky: "Ja fijn. Ik ga vanavond laat wel weg hoor, geen idee hoe laat KD. hier morgenochtend is." Vieffan: "Ja precies. Ik ga even het vuilnis weggooien." Vieffan loopt naar buiten. Even later gaat de voordeurbel. Nieky: "Pfff ... moet ik nog open doen ook." Nieky pakt zijn krukken en strompelt richting de deur. Vieffan is nog nergens te bekennen. Nieky doet open. Nieky: "Ehm hallo?" Swifty: "U bent Nieky?" Nieky: "Dat klopt." Swifty: "Ok. Ik ben hier namens het OM. Arresteer hem." Tristan en Fabiann slaan Nieky in de boeien. Swifty:  "U staat onder arrest vanwege de moord op Hillo. U heeft het recht om te zwijgen. Alles wat ... " Nieky wordt verbouwereerd afgevoerd. Als Vieffan terug komt is het huis leeg. Vieffan: "Nieky? Waar ben je ... Nieky!" Alleen zijn krukken liggen nog bij de voordeur.

De_witte hangt na een lang telefoongesprek op. Molbelg: "Vertel, vertel!" De_witte: "Ken jij D*N, de journalist?" Molbelg: "Ja, dat verhaal ken ik." De_witte: "De drugs die hij wilde smokkelen was van de Miek-clan." Molbelg: "Wat? Wat heeft hij met de Miek-clan te maken?" De_witte: "Niks. Ik ken deze zaak van binnen en van buiten. D*N heeft niks met hen te maken. En zij hebben niks tegen hem. Dus er moet iemand zijn die D*N zo erg haat, dat hij de Miek-clan heeft gebruikt om hem vast te zetten." Molbelg: "Wie zou dat zijn?" De_witte: "Dat moeten we zien uit te vogelen. Ik denk dat ik zo snel mogelijk naar Aruba ga. Red jij het vanuit hier?" Molbelg: "Zeker." De_witte vertrekt naar huis om zijn koffer te pakken. Molbelg pakt zijn telefoon. Hij stuurt een sms-bericht: "Als je ons voor wilt zijn, moet je snel in actie komen. We hebben een aanwijzing. Mogelijke link met Aruba."

Lukie4 zit vastgebonden op een stoel. Jann: "Hier, goed vasthouden." Jann geeft Silvermaiden een pistool. Jann: "Gewoon schieten als ie van het script afwijkt." Lukie4: "Wat wil je nou van me." Jann: "O dat wordt zo duidelijk." Dolfie: "De camera is gereed." Jann: "Ik heb hier zo een tekst die jij gaat voorlezen. Letter voor letter, woord voor woord. Als er ook maar één letter afwijkt, dan schiet Silvermaiden. En zij mikt een stuk beter dan Molcrazy kan ik je vertellen. Klaar Dolfie?" Dolfie: "Ja!" Jann: "Lezen!" Lukie4: "Dit is een bericht, voor de persoon die mij ontvoerde uit Rotterdam. Ja jij ja. Ik heb iets dat jij wil. Ik wil dit aan jou geven. Waar en wanneer valt over te onderhandelen. In ieder geval, neem contact met me op. Hoe? Gebruik code 11. Ik weet niet wat het is, maar jij wel." Het beeld gaat op zwart.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #127 Gepost op: 31-07-2015, 21:31:10 »
Nog geen 20 minuten later staat het filmpje op internet. Niet voor de gewone sterveling te vinden, maar alleen voor de mensen die weten hoe je het moet zoeken. Zoals mensen die in het criminele circuit zitten. En diegenen die de criminelen proberen op te sporen. Zoals agenten van Interpol. Mollenvanger-MV krijgt een alert op zijn telefoon. Mollenvanger-MV:"Code 11?! Wat?" Lucy: "Wat is dat?" Mollenvanger-MV: "Dat is iets wat Jann altijd gebruikte." Lucy: "Is dat niet die collega van jou die plotseling verdween?" Mollenvanger-MV: "Klopt ja. En hij heeft dus Lukie4. Maar wat moet hij met hem? En wie zoekt hij?" Mollenvanger-MV pakt zijn notitieblokje erbij. Lucy: "Wat schrijf je." Mollenvanger-MV schrijft wat namen op. "Ok, Jann heeft Lukie4. Lukie4 zegt iemand te zoeken. Maar dat moet Jann eigenlijk zijn. Wie zoek Jann? Is ie zo desperate dat ie daarom Interpol verlaat? En zou de moord op NextGP hier mee te maken hebben?" Lucy: "Toeval bestaat niet."

Exact de woorden die Molcrazy tegen Ycaris zegt. Ycaris: "Jann, tsjee ..." Molcrazy: "Ik wist het, ik wist het, hij zit hier in. Ik heb die verdwijning nooit begrepen. Eerst Daisy dood en Jann weg. En nu Lukie4 weer. Die duikt ook overal op waar je niet wilt." Ycaris: "Tsja." Molcrazy: "Gaat het?" Ycaris: "Ja ik ben gewoon een beetje overdonderd door dit alles." Haar ogen lijken te verraden dat ze meer weet, maar Molcrazy is té overstuur om het op te merken. Zijn telefoon gaat. Het is weer Syllie10. Molcrazy: "Houd toch eens op!" Molcrazy heeft het niet meer en gooit zijn telefoon kapot tegen de muur. Catshee wordt op een haar na gemist.

Het is avond als Meezter en MaikeMeisje eindelijk de patholoog anatoom van Oberstdorf hebben gevonden. MaikeMeisje was zo overstuur dat ze de eerste paar uur niet in beweging te krijgen was. Meezter: "Goedenavond. Dank dat u nog voor ons wilde komen." Maxwest: "Uiteraard. U komt uit Nederland begrijp ik?" Meezter: "Klopt. Het schijnt dat u met een onbekend lijk zit? Wij denken te weten wie het is." Meezter laat Maxwest een foto zien. Maxwest zucht. Maxwest: "Ik heb wel een officiele identificatie nodig." Meezter: "Dat zal jij moeten doen MaikeMeisje, jij kent 'm beter dan ik. MaikeMeisje: "Ok." Maxwest heeft een paar minuten nodig. MaikeMeisje staat achter een glazen ruit. Langzaam trekt Maxwest het laken omhoog. MaikeMeisje: "Neeeeee!" Daar ligt Duncton. Nu is het zeker. Duncton is dood. MaikeMeisje wordt opgevangen door een assistente van Maxwest. Meezter: "Wat weet u nog meer." Maxwest: "Dhr. Duncton is door zijn hoofd geschoten met een .44 pistool. Die zie je hier niet vaak. Er is tot nu toe geen match gevonden." Meezter: "Een .44 pistool zegt u?" Maxwest: "Jazeker." Meezter: "Heeft u de kogel door de database gehaald." Maxwest: "Ja, maar alleen door de Duitse." Meezter: "Doe de Nederlandse. Dan krijg je een match." Maxwest: "Daar heb ik geen toegang tot." Meezter: "Ik ken wat mensen. Ik regel toegang voor je. Dan weten we zo of mijn vermoeden klopt."

Terwijl half Nederland op één oor ligt, zit Nieky vast in een verhoorruimte. Swifty: "Zo meneer Nieky. Weet uw waarom u hier bent." Nieky: "Ik word klaarblijkelijk beschuldigd van de moord op Hillo." Swifty: "Exact. Wat heeft u daarop te zeggen." Nieky:  "Hoe komt u daarbij? Swifty: "Ik heb een getuige die alles bekend heeft. Ze zegt dat u Hillo heeft neergestoken en daarna het lijk verbrand heeft. Maar u was niet alleen. Wat heeft u daarop te zeggen. Nieky denkt na. Wat zal hij hier eens op antwoorden.

[ wordt vervolgd ]

Aflevering 50 van de forumsoap is een bijzondere. Nog nooit zoveel twists en mysteries in één aflevering. En ook blijkt weer dat deze soap voor niemand veilig is; we hebben een nieuw slachtoffer te betreuren. R.I.P. Bjorrn. En hij is vast niet de laatste.

Komen HIDM en AaPje16 de dood van Bjorrn ooit te boven? Gaat RoyL bekennen of weet hij echt niks meer? Wat heeft de Miek-clan tegen D*N?  En wie vinden als eerst Miek1999? De_witte en Molbelg? Loezel en Moni? Of misschien iemand anders? Gaat het plan van Jann werken? Kan Ycaris verborgen houden dat ze met Jann samenwerkt? Wil er iemand ooit nog met Syllie10 spreken? Weet Meezter wie Duncton vermoord heeft? En zo ja, wie is het? Wie heeft Nieky verraden? Maar vooral ... gaat Nieky zijn vrienden verraden?

A Ja, hij lapt ze er allemaal bij.
B Hij verraadt alleen KD.
C Hij zegt dat hij alleen gehandeld heeft.
D Hij zwijgt helemaal en eist een advocaat.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #128 Gepost op: 2-08-2015, 19:16:05 »
Aflevering 11:

Nieky: "Er is geen ontkennen meer aan denk ik?" Swifty: "Dus u bekent dat u Hillo heeft neergestoken?" Nieky: "Hoho, ik wil het wel even duidelijk hebben dat ik dit niet alleen kan hebben gedaan." Swifty: "Ik luister." Nieky: "U ziet mijn been? Dat heeft Hillo gedaan. Ik wilde hem daarmee confronteren. Maar hoe moet ik dat alleen doen? Ik kan niet fietsen, niet autorijden, dus er moet iemand zijn die met me meewilde. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik Hillo neergestoken. Het was nooit de bedoeling dat hij dood zou gaan. Ik wilde alleen maar weten waarom?" Swifty: "Wie was er bij u?" Nieky: "KD."

Dag 6

Molbelg ligt in bed. Het is middenin de nacht. Zijn telefoon gaat. Hij kijkt op de display. "Pff ... na ja, vooruit dan maar." Molbelg neemt op. Meezter: "Ik heb je hulp nodig." Molbelg: "Waarom bel je anders om half 2 's nachts." Meezter: "Ik heb Duncton gevonden. Hij ligt dood in een mortuarium in Duitsland. Doodgeschoten. Ik heb je acces code nodig voor de Nederlandse database voor schietincidenten." Molbelg: "Waarom?" Meezter: "Ik denk dat ik weet wie hem vermoord heeft. Hij is vermoord met een .44 kogel. Komt je bekend voor?" Molbelg: "Nou vooruit. Ik stuur het zo door naar je telefoon." Meezter: "Ok, dan geef ik het door aan de autoriteiten hier. Ik stap zo de auto in, terug naar Nederland. Nog dank voor dat pakje wat je me stuurde. " Molbelg: "Jaja." Meezter: "Rustig he, het is óf mij helpen, óf ik vertel de Belgische politie én de_witte over jouw drugsprobleem." Molbelg: "Daar hoef je me niet aan te herrineren." Meezter: "Goed zo. Dan zie ik de gegevens zo wel binnen komen." Molbelg: "Komt eraan." Meezter hangt op. Enkele minuten later zijn de gegevens binnen. Hij is nog in het lab. Het is helemaal verlaten. Hij heeft de toegangscode bij Maxwest afgekeken. Hij start de database op, voert de code van Molbelg in, scant de kogel en ... BINGO. Een match. Meezter: "I knew it." Hij loopt naar zijn auto en stuurt een berichtje naar MaikeMeisje. "Sorry, maar duty calls. Ben op weg naar Nederland. Ga morgen naar Maxwest toe, die kan je vertellen wie Duncton heeft vermoord."

Ycaris kan niet slapen. Ze loopt te piekeren. Het feit dat Jann nu Lukie4 heeft om Daisy mee uit de tent te lokken stemt haar tevreden. Maar Molcrazy lijkt door te slaan. En als Molcrazy het niet meer heeft, gaat hij rare dingen doen. NextGP vertelde haar over die keer dat hij Lukie4 neerschoot, omdat hij dacht dat híj de moordenaar van Daisy was. Molcrazy weet nu dat Jann terug in het spel is. En als zij Molcrazy vertelt dat ze al anderhalf jaar met Jann samenwerkt, dan is er niet te voorspellen wat hij gaat doen. Maar ze moet haar gevoelens met iemand delen. Ze pakt haar telefoon en belt een nummer. "Hallo?" Ycaris: "Syllie10, ben jij dat?" Syllie10: "Zo, eindelijk iemand die wat van me wil. Maar het is middenin de nacht." Ycaris: "Ik weet het, maar ik moet je spreken." Syllie10: "Vertel." Ycaris: "Niet zo. Face to face." Syllie10: "Je maakt me nieuwsgierig." Ycaris: "I know, maar je moet gewoon hier zo snel mogelijk heenkomen." Syllie10: "Ik ga mijn koffer pakken, ik zie je later." Syllie10 hangt op. Eindelijk eens iemand die haar wilde spreken. Als die andere twee niet steeds zouden ophangen of überhaupt op zouden opnemen ...

De zon komt op in Duitsland. Mollenvanger-MV en Lucy zijn op tijd opgestaan en teruggegaan naar het plaats delict. Mollenvanger-MV: "Kijk, hier vond ik NextGP. En Daisy's pistool is hier gevonden. Maar hoe komt dat hier? Ze is dood." Lucy: "Ik ga een hele gekke theorie roepen. Dat lijk in die school, was zo erg verbrand, hoe weten we dat dat Daisy was?" Mollenvanger-MV: "Hoe bedoel je? Ze was daar. En ze kwam niet meer terug. Dat was zij." Lucy: "Of ze wil dat wij denken dat ze het was. Zo erg verbrand, is dat niet obvious? Het zou wel heel goed uitkomen." Mollenvanger-MV: "En verklaren wat dat pistool hier deed." Mollenvanger-MV schudt zijn hoofd. "Daisy ... waarom?" Lucy: "Wat is dat bij dat Interpol. Als het echt waar is, leeft Daisy nog. En ook Jann heeft zichzelf laten verdwijnen." Mollenvanger-MV: "Dat is het! Als Jann weet dat Daisy nog leeft, is dat een reden dat ie weg is gegaan. Molcrazy had 'm nooit geloofd. Misschien dat Lukie4 iets heeft dat Daisy wil hebben, en dat hij dat wil ruilen." Lucy: "Nu nog bewijs vinden dat het verbrande lijk echt Daisy niet was. Hoe kunnen we dat doen?" Mollenvanger-MV: "Ik denk dat ik wel iets weet."
« Laatst bewerkt op: 6-08-2015, 20:56:24 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #129 Gepost op: 2-08-2015, 19:16:47 »
KD.:"Waar is Nieky?" Vieffan: "Geen idee. Hij kwam hier op bezoek, ik ging even het vuilnis weggooien en ineens was hij weg. Alleen zijn krukken liggen er nog." Bakkertje schudt haar hoofd. KD. "Is er wat Bakkertje." Bakkertje: "Zucht. Nou, wie heeft er een reden om Nieky mee te nemen? Ik kan maar één partij bedenken, die iets met Nieky zou willen: de politie." Vieffan: "Zou je denken?" KD.: "Heeft er iemand lopen klikken?" Bakkertje en Vieffan kijken naar Starlight. Starlight: "Wat? Ik? Nee, echt niet. Ik ben hier omdat ik er niet meer tegen kon, maar de laatste dagen bij Bakkertje hebben me echt goed gedaan. Ik kan met haar erover praten. Ik zou nooit mijn vrienden verraden. Jullie en AaPje16. Nooit. Jullie moeten me geloven." Bakkertje: "Laten we dat voor nu doen." KD.: "Maar als 't Starlight niet was. Wie dan wel?" KD.: "Ik neem aan Nieky niet zelf. AaPje16 zit in het buitenland begrijp ik. Zit de dader dan toch onder ons?"

MaikeMeisje staat verbouwereerd bij Maxwest. Ze snapt niet waarom Meezter haar alleen heeft achter gelaten. Maxwest: "Maar ik heb hier de uitslag van het onderzoek. De kogel match met 3 andere kogels uit een Nederlands moordonderzoek. Het eerste slachtoffer werd dodelijk getroffen. Ene Mr. Schulz." MaikeMeisje: "Wat? Schulz?" Maxwest: "U kent hem?" MaikeMeisje: "Niet persoonlijk, maar ik weet wie het is. Na ja, was." Maxwest: "De andere kogels werden gehaald uit de knieën van ene Mr. RoyL. Enfin, degene die hen heeft neer- cq doodgeschoten, is ook degene die Duncton heeft vermoord. Hopelijk kunt u er iets mee." MaikeMeisje loopt ontzet naar buiten. Ze is zojuist middenin een moordonderzoek belandt, zonder Meezter, die ze goed had kunnen gebruiken. Waar moet ze nu heen? Ze heeft geen vervoer, én kent niemand hier.

"Tring ...." Ergens rinkelt een telefoon. "Dit is de voicemail van Daisy." Daisy: "Als je zo graag wilt weten wie mij belt, waarom neem je dan niet op?" Er komt geen antwoord. Daisy: "Trialk! Zeg wat." Trialk: "Stil, ik moet dit zien." Daisy: "Wat is er?" Trialk: "Dit is waar ik op zat te wachten." Trialk draait zich om richting Daisy. Daisy zit vastgebonden aan een paal. Trialk: "Kijk. Een bericht van Lukie4. Voor de moordenaar van Robbie. Dat moet jij zijn niet?" Daisy: "Misschien." Trialk: "Ach wij weten beiden dat jij dat bent. Hij wil een ruil met je doen. Maar ik denk dat iemand Lukie4 onder schot houdt. Dus ik wil een deal met diegene maken. Ik ruil jou met diegene voor Lukie4. Is dat niet mooi? Heb ik eindelijk al het geld. Ach wat jammer, dat geld, was jij daar ook niet naar op zoek?" Daisy: "Jij weet niet wat ik wil." Trialk: "Duncton zei wel dat je achter het geld aan zat. En dat je zelfs het geld met hem wilde delen." Daisy: "Misschien." Trialk: "Ik ken je langer van vandaag. Dus ik dacht, ik help je even en leg Mr. Duncton voor je om. Hoef je het geld niet te delen. Maar ach, nu gaat het geld alsnog aan je neus voorbij." Daisy: "Dit komt je duur te staan." Trialk: "Niemand pakt Trialk. Dat weet je." Daisy: "Je kent mij niet goed genoeg Trialk. Je komt hier niet mee weg." Trialk: "Tijd om via code 11 contact te maken." Daisy: "Code 11 zeg je?" Trialk: "Jij kent dat. Dus weet je wie Lukie4 heeft?"

[ wordt vervolgd ]

Waarom laat Meezter MaikeMeisje alleen achter in Duitsland? Wat gaat Ycaris aan Syllie10 vertellen? Zitten Mollenvanger-MV en Lucy op het juiste spoor? Als Starlight Nieky niet verraden heeft, wie dan wel? Wat gaat MaikeMeisje in haar eentje doen? Hoe komt Trialk aan Daisy? Maar de vraag van vandaag is ...  gaat Daisy aan Trialk vertellen wie er achter code 11 zit?

A Ja.
B Ze geeft een andere naam op.
C Nee, maar ze weet Trialk wel te overtuigen de deal te maken.
D Ze zwijgt, met pijnlijke gevolgen.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #130 Gepost op: 4-08-2015, 21:29:18 »
Aflevering 12:

Daisy: "Ja ik weet wie het is." Trialk: "Vertel op, wie is het." Daisy: "Dat dacht ik niet." Trialk: "En waarom niet?" Daisy: "Zodra ik jou dat vertel heb ik mijn doodvonnis getekend. Zolang jij niet weet met wie je te maken hebt, laat je mij leven, omdat jij koste wat kost Lukie4 in handen wilt krijgen. En dat betekent dat je dat je hem voor mij moet ruilen." Trialk wordt boos: "Dus jij denkt dat jij dit voor mij verborgen kan houden?" Daisy: "Trialk, je kan me nu afmaken, of straks, dat maakt me niet meer uit. Het feit dat ik nog steeds leef, bewijst dat je me van waarde vindt voor je doelstelling. Je maakt nu kans dat doel te bereiken, en die kans is groter met een levende mij dan met een lijk. Dus wees slim, en maak een deal." Trialk: "Ok." Daisy: "Wat zeg je?" Trialk: "Ja ok."

"Ping." Jann kijkt op zijn telefoon, het is half 7 's ochtends op Curacao. Maar als hij leest wat er op zijn telefoon staat, schrikt hij zich een hoedje. Zo snel had hij geen reactie verwacht. Hulpdakdekker: "Wat is er?" Jann laat Hulpdakdekker een gecodeerd berichtje zien: "Dit is een bericht voor Lukie4, of beter gezegd, de persoon achter Lukie4. Ik wil graag een deal maken. Lukie4 voor mij. Eerlijk oversteken. Meld je vrijdagochtend om 11.47 uur op het adres wat ik zo ga doorsturen. Naast Lukie4 mag er slechts één iemand anders bij deze deal aanwezig zijn. Het wordt dan gelijk oversteken. Beslis snel en dan zien we jullie over 1,5 dag. Einde bericht van de moordenaar van Robbie ... en de persoon achter mij." Hulpdakdekker: "Wie zou dat kunnen zijn." Jann: "Geen idee. Maar ik denk dat Daisy wel weet dat ik er achter zit." Jann springt zijn bed uit. "Jongens, spullen pakken, we gaan."

Molcrazy en catshee zijn even een broodje halen, als Syllie10 op het bureau van Oberstdorf arriveert. Ycaris: "A fijn, daar ben je." Syllie10: "Ik ben zo snel mogelijk gekomen als ik kon." Ycaris: "Ik moet je spreken." Syllie10: "Jij bent de enige op deze aarbol geloof ik die op dit moment mij wilt spreken. Dus barst los." Ycaris: "Je weet dat er een filmpje is gemaakt met Lukie4, die de moordenaar van Robbieazerty zoekt." Syllie10: "Dat klopt. En dat filmpje komt denken jullie van Jann." Ycaris: "Ja dat klopt. Sterker nog, ik weet het zeker." Syllie10: "Want." Ycaris: "Anderhalf jaar geleden werd ik door Jann gebeld. Zijn zus had een aanwijzing gevonden op een tape. Iets dat bewijst dat de brand in Mijdrecht niet leek op wat het was. Omdat hij bang was dat niemand hem geloofde, heeft hij zichzelf laten verdwijnen. En is hij op onderzoek gegaan met twee mensen die hij vertrouwde. Zijn zus Silvermaiden ... en mijzelf." Syllie10: "Ok ... en wat is jullie conclusie?" Ycaris: "Daisy leeft nog. Ze heeft dit opgezet. Maar iemand heeft haar nu te pakken, en wil haar ruilen voor Lukie4. Heb je net het nieuwste filmpje gezien." Syllie10: "Klopt. En ik ben het met je eens. Jammer dat we het adres niet hebben." Ycaris: " Als Daisy's pistool hier is gevonden, zou je zeggen dat het hier in de buurt moet zijn." Syllie10: "Dan hebben we nog 1,5 dag om uit te vinden waar." Ycaris: "Moet ik Molcrazy informeren. "Syllie10: "Nee, als die er achter komt dat Daisy nog leeft, die vliegt uit zijn plaat. Dat moeten we niet hebben. Let's go, aan de slag."

Loezel en Moni komen aan bij de gevangenis waar MiekeG zit opgesloten. Ze worden opgevangen door de directeur, Niuno. Niuno: "Goedemiddag. Jullie willen op bezoek bij MiekeG begrijp ik?" Loezel: "Dat klopt. Wij denken dat ze belangrijke informatie over de verblijfplaats van Miek1999 heeft." Niuno "Ik begrijp dat jullie haar willen spreken, maar dat is helaas niet mogelijk." Moni: "En waarom niet?" Niuno: "MiekeG mag maar 1x per week bezoek ontvangen. En jullie zijn net te laat. Enkele uren geleden was er al iemand hier." Loezel: "Wie?" Niuno: "Ik laat, omdat ik weet dat jullie van het gerecht zijn en ik ook wil dat haar zus gepakt wordt, enkele beelden zien, maar aan jullie om zelf er conclusies uit te trekken." Niuno laat beelden uit de verhoorruimte zien, enkele uren daarvoor opgenomen:

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #131 Gepost op: 4-08-2015, 21:30:38 »
Enkele uren eerder...
"Dag MiekeG, je weet vast wel wie ik ben?" MiekeG: "Zeker. Jij bent die misdaadverslaggever van de TV, Meezter." Meezter: "Dat klopt ja. Ik wil je wat laten zien." Meezter haalt een portable DVD speler te voorschijn en speelt een filmpje af. Meezter: "Een paar dagen geleden is het lijk van Go_Ahead gevonden. Dit bewijst dat jouw zus in de buurt was en hem vermoord heeft." MiekeG: "Ok, en dat is mijn probleem omdat?" Meezter: "Jij gaat mij nu vertellen waar jouw zus is." MiekeG:"Ik weet niet waar ze is. En al zou ik het weten, waarom zou ik jou helpen?" Meezter: "Jullie hebben twee politieagenten vermoord. Dat wordt niet zo snel vergeten. Als je nog enige privileges wilt houden, zou ik gauw meewerken, want anders pin ik deze moord op jou en zorg ik dat je in de strengst mogelijke gevangenis de rest van je leven zal wegrotten. Geef me iets, dan zorg ik er voor dat er niets veranderd."

Vieffan: "Ik maak me zorgen om Nieky." KD. "Ik ook, ik vind dit vreemd." Vieffan: "Maar wat ik ook vreemd vind, is dat je zo vroeg thuis was. Er was toch een ongeluk gebeurd bij Parijs?" KD. "Waar heb je het over? Ik heb Bakkertje juist gebeld dat ik vroeg thuis was. Ik wilde uit eten met je gaan. We hebben de laatste tijd wat langs elkaar heen geleefd en .... " Ding dong. De voordeurbel gaat. Bakkertje: "Ik doe wel open!" Bakkertje doet open. Swifty: "Mevr. Bakkertje, is Dhr. KD. hier aanwezig?" Bakkertje: "Ehm, h... " Swifty: "Laat maar, ik zie hem al." Swifty stormt met Tristan en Fabiann de woonkamer binnen." KD. "Wat is dit?" Swifty: "U staat onder arrest voor betrokkenheid bij de moord op Hillo." KD." Wat? Hé, laat met met rust." Maar Tristan en Fabiann kennen geen genade en KD. wordt afgevoerd. Swifty: "Indien u KD. wilt spreken, komt u dan morgen langs op het bureau. We gaan hem eerst verhoren."

De forumsoap personages reizen zich suf. AaPje16 en HIDM zitten kapot van verdriet in de Ardennen. Een grote groep personages is naar Duitsland afgereisd om diverse redenen. Jann en co gaan weer terug naar Nederland, terwijl de_witte bijna de omgekeerde route heeft afgelegd. Hij is aangekomen op Aruba. Niks bijkomen van de lange vlucht, gelijk aan de slag. De_witte: "Daar ben ik dan."

[ wordt vervolgd ]

Gaat de ruil tussen Lukie4 en Daisy voor iedereen het gewenste succes opleveren? Of gaat Interpol deze deal voorkomen, nu ook Ycaris en Syllie10 op een spoor zitten? Hoe lang blijft Molcrazy nog onwetend? Heeft MiekeG Meezter de gewenste informatie gegeven? Zal door zijn arrestatie KD. eindelijk inzien dat ie wordt bedrogen door Vieffan? Maar de vraag van vandaag is ... met wie spreekt de_witte?

A D*N en Stormpie
B Elise
C WouterV
D Iemand anders (jullie laten de keuze aan mij)

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #132 Gepost op: 6-08-2015, 20:56:08 »
Aflevering 13:

Stormpie: "Ik ben benieuwd. Je belde dat je mij en mijn cliënt direct wilde spreken." D*N: "Ik ben onschuldig!" De_witte: "Dat weet ik." D*N: "Ah fijn, nog iemand die me gelooft." Stormpie: "Ik ben bezig hem vrij te krijgen." De_witte: "Goed zo, want ik heb jullie hulp nodig." Stormpie: "Ik luister." De_Witte: "Ik heb me in je zaak verdiept. Ik weet dat de drugs die bij je is gevonden van de Miek-clan is. Ik ken de Miek-clan goed. Er komt veel drugs van de Antillen af. Het meeste wordt gesmokkeld per boot. Er is een boot die ongezien dit eiland kan bereiken en weer verlaten ... de Greenpeace boot. Volgens mij wordt er drugs gesmokkeld via die boot. En jij kent iemand die voor Greenpeace werkt ... Elise." D*N: "Je maakt een grapje." De_witte: "Wie anders kan die drugs in je tas gestopt hebben? Je kent hier verder niemand." D*N: "Nee, nee, nee, dat kan niet!" Stormpie: "Ik wil even praten met mijn cliënt." De_witte: "Uitstekend. Stormpe, bel mij zodra je vanavond in je hotel bent."

Dag 7:

"Welcome at Schiphol Airport." Hulpdakdekker: "Eindelijk thuis." Jann: "Welkom thuis." Dolfie: "Ik vind het maar koud hier." Silvermaiden: "Ok, en nu." Jann: "De deal is, Lukie4 voor Daisy, met één persoon erbij. Ik weet niet wie Daisy heeft, dus ik ga geen risico nemen. Dolfie, Hulpdakdekker, ik wil dat jullie hier blijven. Silvermaiden, geef hen je sleutels van je huis, ze kunnen daar tijdelijk blijven, dan gaan wij samen met Lukie4 met de auto naar Duitsland." Silvermaiden: "Akkoord." Jann geeft Lukie4 een tik. "Wakker worden, we zijn in Nederland." Jann en Silvermaiden duwen Lukie4 in een rolstoel, hij zit in een vermomming." Lukie4: "Huh, waar zijn we." Jann: "Nederland." Lukie4: "Grrr...." Jann: "Geniet er maar van, want over een aantal uurtjes zitten we in Duitsland. Heb je al enig idee wie Daisy heeft?" Lukie4: "Ik wou dat ik het wist, ik heb geen idee. Duncton is hier niet slim genoeg voor. Misschien een interpol collega die wraak wil?" Jann: "Als ze bij Interpol zouden weten dat Daisy nog leefde, zouden ze haar niet willen ruilen voor jou. Dus dat is onmogelijk."

Lucy: "You've got to be kiddin' me. Dit kan geen toeval zijn. Je houdt er eentje te goed van me, bedankt!!" Lucy hangt op. Mollenvanger-MV: "Vertel?!" Lucy: "Dit geloof je nooit. Dat was Addie. We've got the proof we need." Mollenvanger-MV: "Vertel." Lucy: "Een tijdje geleden is er een dossier gedownload vanaf zijn computer. Het dossier Daisy." Mollenvanger-MV: "Door wie?"  Lucy: "Hij heeft officieel geen bewijs, maar er was die dag maar één iemand aanwezig die daar niet werkt." Mollenvanger-MV: "Vertel ... wie?" Lucy: "Zijn letterlijke woorden waren: Éne mevrouw Ycaris." Mollenvanger-MV: "Wat ... Ycaris?" Lucy: "Ja. Waarom zou ze zoiets verborgen houden." Mollenvanger-MV: "Geen idee. Maar ze gaat met me nu vertellen." Lucy: "Dus we gaan terug?" Mollenvanger-MV: "Yep, terug naar Oberstdorf."

MaikeMeisje is nog in Oberstdorf. Ze zoekt uit met welke trein ze naar Nederland kan gaan, maar er is een aanrijding op het spoor, dus kan ze niet weg. Ze besluit maar een kopje koffie te gaan drinken in een café. Ze ploft op een bankje en bestelt een cappucino. Ze dut even in, maar dan schrikt ze op. Naast haar zit iemand die Nederlands spreekt. "Syllie10, bel me." MaikeMeisje kijkt naar rechts. De man hangt op en kijkt naar links. Molcrazy: "Ik ken u." MaikeMeisje: "Dat kan best." Molcrazy: "Molcrazy, aangenaam. Mag ik vragen wat u hier doet?" MaikeMeisje barst in snikken uit. Molcrazy :"Pardon, heb ik iets verkeerd gezegd?" MaikeMeisje: "Nee, nee, kunt u niks aan doen. Een goede vriend van mij is overleden." Molcrazy: "Gecondoleerd." MaikeMeisje: "Misschien kent u hem, Duncton?" Molcrazy schrikt: "Ehm jazeker. Ik heb hem zelfs ontmoet." MaikeMeisje: "Echt waar?" Molcrazy: "Ja. Hij heeft zelf destijds een goede vriendin van mij geïdentificeerd ..." Molcrazy peinst. Molcrazy: "Wanneer is uw vriend overleden?" MaikeMeisje: "Volgens de patholoog anatoom een maand of 3 geleden." Molcrazy: "U gaat mij nu alles vertellen over Duncton." MaikeMeisje: "Waarom?" Molcrazy: "Het is geen toeval dat ik hier ben, en het is geen toeval dat Duncton hier was. Ik wil alles van hem weten, want er is hier iets niet de haak." MaikeMeisje: "En waarom zou ik u vertrouwen." Molcrazy haalt zijn identificatie tevoorschijn. "Ik geloof dat u ooit een item had over mij en een aantal collega's in uw uitzending. Ik heb nog iets te goed."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #133 Gepost op: 6-08-2015, 20:57:56 »
Swifty: "U weet waarom u hier bent?" KD."Geen idee." Swifty: "Dhr. Nieky heeft een moord bekend." KD. "Dat meent u niet." Swifty: "O zeker. Hij heeft bekend Dhr. Hillo te hebben doodgestoken." KD. "Hillo? Echt?" Swifty: "O jawel. Maar u kent Dhr. Nieky. Hij is al 3 maanden inmobiel. Hij kan dit niet alleen gedaan hebben." KD. "Dus u suggereert dat ik hem geholpen heb?" Swifty: "Dat zijn zijn zijn woorden ja." KD."Onmogelijk." Swifty: "Ik twijfel aan zijn verhaal." KD. "Goed om te horen." Swifty: "Waarom zou u Nieky willen helpen?" KD. "Ik snap de vraag niet?" Swifty: "Nieky is nogal close met uw vrouw." KD. "Ze zijn vrienden." Swifty: "Ik heb Dhr. Nieky over haar horen praten. Volgens mij zijn ze meer dan dat." KD. "Nee, dat geloof ik niet, dat zou hij mij niet aan doen." Swifty: "Waar ik Nieky heb opgepikt? Bij Bakkertje thuis. Bakkertje was er niet, maar Vieffan liep aan de andere kant van de straat, in een PSV shirt. Heeft u een PSV shirt?" KD. "Nee?" Swifty: "Precies. Nieky wel. Ze had dus een shirt van Nieky aan." KD. "Dus?" Swifty: "Denkt u dat Nieky u er wilt inluizen, omdat hij een affaire met uw vriendin heeft?" KD. kookt en kookt ... "De hufter! Ok Swifty, ik ga vertellen hoe het zit."

Ding dong. De voordeurbel van Molbegs appartement gaat. Molbelg: "Meezter, wat doe jij hier?" Meezter: "Ik weet waar Miek1999 is." Molbelg: "Kom binnen." Meezter: "Ze is hier." Molbelg: "Waar?" Meezter: "In Antwerpen." Molbelg: "Dat kan niet, dan hadden de_witte en ik haar allang gevonden." Meezter: "Waar zoeken wij haar laatste? Op de plek waar je haar niet verwacht. Ze zit in de haven. Te wachten op de volgende lichting drugs. En dan gaat ze er met die boot vandoor." Molbelg: "En wanneer vertrekt die boot?" Meezter: "Over drie dagen." Molbelg: "Mooi, dan hebben we nog tijd om een goed plan te maken om haar te arresteren."

Dolfie doet de voordeur open van Silvermaidens huis. Dolfie: "Pff wat een stof." Hulpdakdekker: "Tijd voor een schoonmaak. Maar eerst even een dutje doen, ik doe geen oog dicht in een vliegtuig." Dolfie gaat even zitten: "Zo, eerst eens mijn email lezen." Hulpdakdekker trekt de koelkastdeur open. Leeg. Hulpdakdekker: "Jij een glaasje kraanwater?" Dolfie: "Ik neem aan dat er niks anders is?" Hulpdakdekker schenkt twee glaasjes water in. Dolfie: "Mmm... da's interessant." Hulpdakdekker: "Wat is er?" Dolfie: "Ik lees dat ik blijkbaar een verzoek heb ingediend om de dossiers over de zaak Miek1999 in te lezen." Hulpdakdekker: "Serieus?" Dolfie: "Ik weet van niks." Hulpdakdekker: "Maar zou je er wel aan kunnen komen?" Dolfie: "Ja, het is namelijk goedgekeurd. Ze zijn opgehaald door ... zucht ... Moni." Hulpdakdekker: "Miek1999 heeft mijn advocate vermoord." Dolfie: "Ik weet het. Ik had daar moeten zijn." Hulpdakdekker: "Zou je de dossiers alsnog kunnen krijgen." Dolfie: "Wat stel je voor." Hulpdakdekker: "Zullen we samen op zoek gaan naar de moordenaar van Grasisgroen?"

[ wordt vervolgd ]

Heeft de_witte gelijk wat betreft Elise? Komt Jann nog achter de identiteit van de ontvoerder van Daisy? Hoe verraden voelt Mollenvanger-MV zich? Gaat er eindelijk iets dagen bij Molcrazy? Wat gaat KD. vertellen nu hij het eindelijk weet? Komen we dan eindelijk achter de verblijfplaats van Miek1999? Maar de vraag van vandaag is ... gaan Dolfie en Hulpdakdekker samenwerken?

A Ja.
B Nee, ze houden zich alleen met de zaak Daisy bezig.
C In eerste instantie wel, maar al snel is Dolfie HDD zat en verraad hem.
D In eerste instantie wel, maar HDD kan zich niet in Dolfie's handelswijze vinden en verzint een vertrekplan.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #134 Gepost op: 8-08-2015, 19:53:49 »
Aflevering 14:

Dolfie: "Weet je, eigenlijk is dat best een goed idee. Ik wil wel weer eens doen wat ik zelf weer doen, in plaats van  alleen maar doen wat Jann me opdraagt." Hulpdakdekker: "Hij betaalt goed." Dolfie: "Zeker, maar op een gegeven moment is het genoeg. Ik ga Moni straks bellen en regel dat wij die informatie krijgen. Dan kunnen we morgen aan de slag." Hulpdakdekker: "Goed, ik hoor het wel." Hulpdakdekker gaat een dutje doet. De jet-lag hakt erin. Eindelijk kans om wraak te nemen op de moordenaar van Grasisgroen. Daarvoor heeft hij Dolfie nodig is ... nog wel tenminste.

Mollenvanger-MV en Lucy wandelen het politiebureau van Oberstdorf binnen. Mollenvanger-MV: "Hé, catshee, is Molcrazy er?" Catshee: "Nee, niet gezien, Ycaris is er wel." Mollenvanger-MV: "Mooi, want die moet ik hebben." Mollenvanger-MV slaat een klapdeur open. "Zo ... Ycaris, jij gaat ... ow hallo Syllie10." Syllie10: "Mollenvanger-MV, goed je te zien. Ow hallo, jij moet Lucy zijn." Lucy: "Klopt, en u bent?" Syllie10: "Mijn naam is Syllie10, afdelingshoofd van waar Mollenvanger-MV werkt. Hoe gaat het?" Mollenvanger-MV: "Nou ik ben nogal boos." Ycaris: "O waarom?" Mollenvanger-MV: "O dat weet je donders goed Ycaris." Ycaris zucht: "Ok. Ik ben niet helemaal eerlijk geweest. Mollenvanger-MV: "Eerlijk? Daisy leeft nog, dat is nogal essentieel. Wanneer was je dat van plan te vertellen?" Ycaris: "Ik ben hier gekomen om de moord van NextGP op te lossen. De zaak Daisy zou later komen." Mollenvanger-MV: "Het lijkt er anders verdacht veel op dat Daisy NextGP vermoord heeft. Syllie10, zeg er eens wat van." Syllie10: "Mollenvanger-MV, ga even zitten." Mollenvanger-MV: "Wat?" Syllie10: "Ik zeg, ga zitten. Ycaris en ik hebben je wat te vertellen. Je weet het halve verhaal nog niet." Mollenvanger-MV: "Is Jann hier bij betrokken?" Ycaris: "Ja. Jann en ik werken samen." Mollenvanger-MV: "Maar waarom?" Ycaris: "Om Daisy te vinden. Jann heeft nu Lukie4, morgenochtend vindt de ruil met Daisy plaats." Lucy: "Maar wie heeft Daisy?" Syllie10: "Ik heb wel een vermoeden. Luister, ik ga je een verhaal vertellen, morgen zal alles je duidelijk worden ..."

Bakkertje en Starlight zitten op de bank. Ze weten niet wat ze moeten doen. Starlight: "Dit gaat niet goed." Bakkertje: "We moeten iets verzinnen." Starlight: "Ik ga niet liegen als het erop aan komt." Vieffan: "Ik laat het daar niet op aankomen." Ze wandelt de woonkamer binnen met een koffer. Bakkertje: "Doe niet iets stoms." Vieffan: "Hoezo stom? Als ik hier blijf, draai ik de bak in. Swifty is een gehaaide, die probeert KD. en Nieky wel tegen elkaar uit te spelen. En er is nog steeds iemand die ons heeft verraden bij de politie, ik ga daar niet op wachten totdat ik word opgepakt." Vieffan kijkt boos naar Starlight. Starlight: "Ik was het niet echt." Bakkertje: "Vluchten doet je alleen maar schuldig lijken." Vieffan: "We zijn toch ook een soort van schuldig? Maar ik heb geen zin om in de bak te belanden. Ik ga er vandoor. Jullie zoeken het maar uit met zijn tweeën." Vieffan slaat de voordeur achter zich dicht en laat Bakkertje en Starlight achter.

D*N ligt op bed. De zonnestralen schijnen in zijn cel. Zijn periode in de isoleercel zit erop. En niet alleen in die cel ... zijn celdeur wordt opengemaakt. D*N: "WouterV, wat goed je te zien." WouterV: "Het OM heeft besloten je onmiddellijk vrij te laten." D*N: "Zie, ik zei toch dat ik onschuldig was." WouterV:"Het is aan mij om het bewijs wat ik voor me heb te laten spreken. En dat wees in de richting van jou." D*N: "Godzijdank heb ik een goede advocate." WouterV: "Ze heeft inderdaad goed werk verricht. Kom mee, je mag naar buiten." D*N pakt zijn spullen en loopt door de hal. De deur gaat open ... de lucht van de zee komt hem tegemoet. Stormpie: "Goed om je hier te zien D*N." D*N: "Ja ik ben heel blij." Stormpie: "Ik zei toch dat je in me moest vertrouwen." D*N: "Dat heb je niet beschaamd, dankjewel." Stormpie: "Graag gedaan. Ik ga trouwens weer, mijn spullen pakken, ik pak het vliegtuig naar Nederland. Ga je mee?" D*N: "Nee, nog niet, morgen. Ik heb nog iets wat ik moet doen hier."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #135 Gepost op: 8-08-2015, 19:54:49 »
Moni en Loezel doen een drankje in de bar. Loezel's enkel heel langzaam maar het gaat vooruit. Loezel: "We hebben het geprobeerd." Moni: "Meezter is een gehaaide, ik ken 'm van TV. Als hij iets heeft, dan zal Miek1999 niet lang meer van haar vrijheid kunnen genieten." Loezel: "Laten we daar maar op vertrouwen." Moni's mobieltje gaat. Moni: "Krijg nou wat ... Dolfie, jeetje, hoe is het met jou?" Dolfie: "Goed goed. Ik ben weer in Nederland." Moni: "Je wordt gemist op de rechtbank." Dolfie: "Goed om te horen. Maar ik kom ter zake. Ik las in mijn email dat je op mijn naam de dossiers rondom de Miek-clan zaak hebt opgevraagd?" Moni: "Ehm ... nou ik was geïnteresseerd, want je weet wel ... shoot out, slecht slapen enzo." Dolfie: "Weet je, je hoeft het ook niet uit te leggen, ik snap het wel." Moni: "Echt?" Dolfie: "Ja echt. Maar ik weet het goed gemaakt. Aangezien je het zogenaamd op mijn verzoek gedaan hebt, geef je de dossiers nu aan mij. En dan zorg ik wel dat alles goed komt." Moni: "Wat moet je ermee?" Dolfie: "Ik heb ze toch opgevraagd?" Moni: "Ehm ja?" Dolfie: "Nou dan. Morgen kom ik ze ophalen. Zie ik je dan." Moni: "Nou eh ja tot morgen."

Jann, Silvermaiden en Lukie4 zitten op een onbekende locatie ergens in Zuid-Duitsland. Morgenochtend gaat de ruil tussen Lukie4 en Daisy plaatsvinden. Silvermaiden: "Weet je zeker dat je me er niet bij wilt?" Jann: "Nee, ik wil dat je op de afgesproken plek wacht met de auto. Ik weet niet wat ik kan verwachten." Lukie4: "Kan je dan niet beter juist er iemand bij hebben?" Jann: "Mond houden jij. En nee, Ik weet niet wat die persoon gaat doen, als ik me niet aan mijn afspraak houd. Zolang jij geen rare dingen doet Lukie4, komt het goed. Ik heb nog wel een plan B achter de hand." Jann's telefoon gaat. Jann: "Daar zal je plan B hebben. Ycaris, hoe is het?" Ycaris: "Goed goed. Morgen de ruil met Lukie4, ben je er klaar voor?" Jann: "Zeker. Heb je toegang tot de satelliet gegevens van Interpol om de boel in de gaten te houden?" Ycaris: "Zeker. Zodra ik iets verdachts zie, laat ik het je weten." Jann: "Dan komt het helemaal goed. Nou welterusten Ycaris, we kunnen wel wat slaap gebruiken." Ycaris: "Zeker Jann. Succes morgen." Ycaris verbreekt de verbinding. Naast haar zitten Syllie10, Mollenvanger-MV en Lucy. Ze hebben het hele gesprek gehoord.

Ding dong. De deurbel gaat. Elise doet open .... Elise: "D*N?! Je bent vrij!" Ze wil haar vriend omhelzen, maar D*N duwt haar aan de kant. D*N: "Jij ... waarom?" Elise: "Waar heb je het over D*N?" D*N: "Jij hebt die drugs in mijn tas gestopt." Elise: "Wat? D*N, hoe kom je daarbij." D*N: "Het kan niet anders. Ik kende 3 mensen op het eiland. Bjorrn, HIDM en jij. Bjorrn en HIDM hadden de mogelijkheden daar niet toe, jij wel." Elise: "Serieus. Ik kan aan drugs komen? Hoe in hemelsnaam?! D*N, ik weet dat de gevangenis een hel was, je hebt rust nodig." D*N: "Zwijg jij. Jij hebt dit gedaan. En je gaat me vertellen waarom." Elise: "Ik ... ik ... "

[ wordt vervolgd ]

Wat heeft Syllie10 aan Mollenvanger-MV verteld? Laat Vieffan nu KD. én Nieky stikken? Hoe lang houdt Miek1999 het nog uit nu ze ook Dolfie en HDD achter haar aan krijgt? Gaat Ycaris Jann bedonderen? Maar de vraag van vandaag is ... wat doet Elise?

A Ze stort in en bekent alles.
B Ze probeert er vandoor te gaan.
C Ze trekt een pistool.
D Ze legt de schuld bij iemand anders.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #136 Gepost op: 9-08-2015, 19:37:00 »
Aflevering 15:

Elise: "Ik .. ik ... ik zou dit echt nooit doen D*N." D*N: "Nou vertel eens dan, wie was het dan wel volgens jou?" Elise: "Een paar dagen geleden kwam WouterV hier. Hij beschuldigde mij ook al. Volgens mij wil die jongen promotie maken ofzo. Wat beter dan een celebrity uit Nederland erin luizen en veroordelen voor drugssmokkel?" D*N zucht en gaat zitten. D*N: "Elise, als ik er achter kom dat je liegt ... " Elise: "Nee, echt, ik was het niet. Ik zou het bij WouterV zoeken. Ik vertrouw m niet." D*N: "Oké, oké. Ik ga eens een nachtje goed slapen en kijken wat ik morgen ga doen. Want de persoon die mij erin geluisd heeft, kan niet vrij uit gaan." D*N gaat weg. Elise gaat zitten op een stoel. Ze zit met haar handen in het haar. Hoe komt ze hier onderuit, als D*N erachter komt dat ze wel gelogen heeft?

Dag 8:

De wekker van Silvermaiden gaat. Vandaag is de dag. Hier heeft haar broer lange tijd voor gewerkt; hij gaat Daisy ontmaskeren. Silvermaiden smeert een broodje, ploft op een stoel en neemt een slokje water. "Mag ik alsjeblieft ook iets te drinken?" Het is Lukie4, die vastgebonden in een hoekje zit te wachten op wat komen gaat. Silvermaiden haalt een extra glas water. Silvermaiden: "Nerveus?" Lukie4: "Ach, meer berusting. Dit is het dan." Silvermaiden: "Jann heeft alles onder controle." Lukie4: "Dan ken je Daisy niet." Silvermaiden: "Vertel me dan, hoe goed ken je haar en waarom denk je dat dit gaat mislukken." Lukie4: "Dat is het 'm juist, ik ken haar eigenlijk helemaal niet goed."

Trialk: "Goedemorgen Daisy. Ready for the big day?" Daisy: "Ja hoor ik wel. Heerlijk geslapen." Dat was een cynisch antwoord, want Daisy heeft al in weken niet goed geslapen.  Ze hangt tegen een paal en vergaat nog steeds van de pijn. " Trialk geeft Daisy een slok water. Trialk: "Vandaag krijg ik eindelijk waar ik al die tijd recht op heb: al het geld." Daisy: "Recht? Serieus. Trialk, niemand heeft recht op dat geld. Je hebt iedereen bedonderd. De gemeente Mijdrecht, Schulz, Hulpdakdekker, en weet ik veel wie nog meer. Niemand heeft recht op dat geld. Jij niet. Ik niet." Trialk: "Ik dacht dat jij zo happig was op dat geld?" Daisy: "Zoals ik al zei Trialk, je kent me helemaal niet. Je weet niet wat ik wil." Trialk: "Gelukkig heb ik daar na vandaag geen last meer van. Ik neem aan dat de persoon die jou wil, wel plannen met jou heeft." Daisy: "We shall see. Ga jij je geld maar halen Trialk. Leuk voor de korte termijn, maar uiteindelijk komt dit je duur te staan." Trialk: "In your dreams. En jij wil echt wel dat geld. Weet je dat Lukie4 zonder jou dat geld nooit gehad zou hebben? Het is dus je eigen schuld, dat jij nu naast alles grijpt." Daisy schudt haar hoofd.

Elise zit op de bank. Het is middenin de nacht op Aruba, maar ze kan niet slapen. Ze pakt haar telefoon. Ze belt een onbekend nummer. "Hallo?" Elise: "Met Elise." Miek1999: "Elise, dit nummer zou je wissen." Elise:"Sorry, stond nog ergens in mijn telefoon." Miek1999: "Wat wil je?" Elise: "Ik stop ermee? Miek1999: "Oké? Weet je het zeker?" Elise: "Ik heb mijn beste vriend verraden. Alleen voor het geld. Ik kan dit niet." Miek1999 : "Je realiseert dat de Greenpeace boot dan bijna geen inkomsten meer heeft." Elise: "We verzinnen wel iets anders, iets legaals. Dit is niks voor mij. Ik wil mijn laatste betaling en dan I'm out." Miek1999: "Oké, oké. Ik ben als het goed is over een aantal dagen zelf op Aruba, dus dan krijg je het geld." Elise: "Oké, je weet waar ik woon." Miek1999: "Tot later."

Silvermaiden: "Hoezo, je kent Daisy niet goed." Lukie4: "Op een dag stond ze voor mijn deur. Ze wist dat ik corrupt was. Ze kon me arresteren, maar ze deed het niet. Ze liet me mijn gang gaan. Maar eigenlijk ben ik door haar in dit alles gerold. Het was haar idee om burgemeester van Mijdrecht te worden. Het was haar idee om een zwendel aan te gaan met Schulz en Robbieazerty. Het was haar idee om te proberen Hulpdakdekker om te praten. Voor Interpol zou het lijken dat HDD voor hen zou gaan werken, maar in feite zou hij voor mij en Daisy gaan werken. Nou ja, vooral voor haar dan. Maar zo ver is het nooit gekomen. Robbieazerty greep in, ik redde Daisy uit de school en de rest van het verhaal ken je. We hadden inderdaad een deal de opbrengst te splitten, maar ook dat was haar idee. Zonder haar had ik nooit zoveel geld gehad. Dat had ik in mijn eentje nooit voor elkaar gekregen. Want ik verloor direct alles weer met poker." Silvermaiden: "Dus Daisy zit erin voor het geld." Lukie4: "Nee, dat idee heb ik niet. Ja, ze kwam nu achter het geld van Robbie aan, maar ik heb niet het idee dat dat was omdat ze graag rijk wilde worden. Maar wat het wel is ... ze laat weinig los." Silvermaiden: "Jann zei ook al zoiets. Hij kon in zijn Interpol tijd met haar ook al weinig hoogte van haar krijgen."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #137 Gepost op: 9-08-2015, 19:37:44 »
Schiphol. Een graag geziene locatie van de forumsoap. Veel personages probeerden eerder op het vliegtuig te stappen, sommigen met succes, anderen niet. Nu is Vieffan op Schiphol. Tijd om Nederland te verlaten. Ze ploft op haar vliegtuig stoel. Ze had één van de laatste plekken, dus ze zit ergens in het midden, achterin het vliegtuig, maar het deert haar net. Zolang ze maar weg gaat. "Ook op vakantie?", vraagt haar buurman. Vieffan knikt, om maar onder een gesprek uit te komen. De locatie is wel erg geschikt voor een vakantie. Ze gaat naar Aruba.

Daisy: "Dus jij denkt écht dat het mij alleen om het geld te doen was? Dan had ik Lukie4 wel een betere deal met Robbieazerty laten sluiten. En het geld weg laten sluizen voordat het schoolplein incident." Trialk: "Het zal wel. Maar na vandaag is jouw rol uitgespeeld Daisy." Daisy: "It ain't over untill it's over." Trialk: "We zullen zien." Trialk kijkt op zijn horloge. Het is tijd om te gaan. Over een paar uur heeft hij het geld in handen waar hij al een tijdje jacht op maakt. Tenminste, dat is de bedoeling.

Terwijl Jann probeert Ycaris te bellen, praat Silvermaiden verder met Lukie4. Lukie4: "Dus jullie hadden Hulpdakdekker al die tijd. Waarom zijn jullie niet meteen achter mij aangegaan? Silvermaiden: "Hulpdakdekker was onze beste kans. Hij had na het verraad van Trialk geen reden meer om iedereen die die dag op dat schoolplein was te beschermen, het enige was, dat hij niet meer wist wat er was gebeurd, want iemand heeft zijn geheugen gewist. Ik ben daarom naar Curacao afgereid om iets te vinden wat zou helpen zijn geheugen terug te krijgen, maar dat heeft niet gewerkt. We weten het nog steeds niet. Gelukkig kwam jij op ons pad en had je ook niks meer te verliezen." Lukie4: "Is jouw broer echt te vertrouwen?" Silvermaiden: "Hij wil maar één ding: Daisy pakken. En als hij Daisy heeft, wil hij haar voor eeuwig in de bak hebben. En elke getuige die hij tegen Daisy kan vinden, is er één. Dus hij zal proberen jouw heelhuids uit deze switch te krijgen. Maar Daisy krijgen is prioriteit één, dus ik kan niks beloven." Lukie4: "Snap ik." Jann: "Het is tijd. We gaan." Silvermaiden maakt Lukie4 los. Lukie4: "Dit had nooit zover mogen komen." Jann: "En toch zijn we hier. Kom mee." Lukie4 kijkt naar Silvermaiden. Hij wordt nu toch een beetje bang.

Moni: "Dolfie, wat goed je te zien." Dolfie omhelst Moni. Dolfie: "Eensgelijks. Het is goed om weer terug te zijn in Rotterdam." Moni: "Hier heb ik alle dossiers." Dolfie: "Zo, dat zijn een flink aantal dozen." Moni: "Moet ik meehelpen ze in je auto te zetten?" Dolfie: "Nee, nee, lukt wel." Moni: "Nou, ok dan. Succes ermee, en ik zie je volgende week weer op kantoor." Dolfie: "Tot dan ja." Na 3x lopen heeft Dolfie alle dozen in haar auto geladen. De reden dat Moni niet mee mocht, is dat Hulpdakdekker ook in de auto zit. Hulpdakdekker: "Gaan we hiermee Miek1999 vinden?" Dolfie: "Ik hoop 't. Moni heeft geprobeerd bij MiekeG iets los te krijgen, maar die laat niks los. Dus we moeten het op een andere manier proberen." Hulpdakdekker: "Oké, nou snel naar jouw huis en aan de slag."

Trialk: "We zijn er." Het busje met Trialk en Daisy stopt nabij een verlaten industrieterrein. Trialk kijkt op zijn horloge. Mooi op tijd, nog 2 minuten. Trialk maakt Daisy's handboeien los en bindt haar handen vast achter haar rug. Trialk: "Kijk, jij loopt zo dat terrein op. Aan de overkant wacht Lukie4. Het is heel simpel. Jullie lopen even hard naar de overkant. Lukie4 naar mij, en jij naar de persoon die achter code 11 zit." Daisy: "Ok duidelijk. " Trialk: "Dan nemen wij nu afscheid." Daisy: "Ik kan wel tot ziens zeggen, maar iets zegt mij dat wij elkaar niet snel meer zullen zien." Trialk: "Dat zit zeker niet in de planning. Dag Daisy." Daisy: "Dag Trialk." Daisy loopt richting de afgesproken plek. Ze loopt langs een loods en gaat dan naar links. Ze staat op de afgesproken plek. Ze kijkt om zich heen. De plek ziet er heel verlaten uit. In de verte glinstert de zon. Voor de gemiddelde Duitser is het een prachtige dag. Maar verder ... dan is er beweging aan de overkant. Lukie4 is gearriveerd. In de verte ziet ze een auto staan. Ze kan niet zien wie erin zit, maar ze weet dat het Jann is. Maar eerst de overkant halen. Het is tijd om te gaan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #138 Gepost op: 9-08-2015, 19:38:17 »
Daisy en Lukie4 lopen rustig naar elkaar toe. Lukie4 heeft angst in zijn ogen, Daisy is kalm. Daisy: "Daar zijn we weer. Mijn buik doet nog steeds zeer trouwens." Lukie4: "Jij hebt me hier ingesleept." Daisy: "Nee Lukie4, dat heb je helemaal aan je zelf te wijten." Het duo is nog een paar meter van elkaar verwijderd." Lukie4: "Als jij mij niet had ontvoerd naar Duitsland dan ... " Daisy: "Dan? Dan had jij nu in de bak gezeten voor moord. Ja, een moord die ik heb gepleegd. Met een doel. Had me dat geld gegeven Lukie4, dan had ik dat doel kunnen bereiken." Ze staan recht tegenover elkaar. Lukie4: "Dan moet je me meer vertellen, want ik kan jouw geheugen niet lezen. Wat is dan in hemelsnaam jouw doel?" Lukie4 loopt Daisy voorbij. Daisy draait zich om. Daisy: "Dat weet je best." Lukie4: "Nee, echt niet." Daisy: "Mijn doel is ... " En dan klinkt er een schot ... en nog een schot ... Lukie4 zoekt dekking. "DIT IS INTERPOL" klinkt er door een paar speakers. Een groot aantal agenten rent het terrein op. Trialk ziet het gebeuren. Lukie4 is een paar meter van hem verwijderd. Het geld zal toch niet door zijn handen glippen. Nee, dat kan niet. Trialk rent op Lukie4 af. "Meekomen jij!" Lukie4: "Trialk? Jij?" In een split second besluit Lukie4 op te staan. Mee met Trialk, dat nooit. Er klinkt een schot. "Aaaawww." Lukie4 wordt weer in zijn schouder geraakt. Maar dat niet alleen, de kogel schiet door, recht in de arm van Trialk. En een volgende kogel raakt 'm in diens been. Trialk stort neer en wordt samen met Lukie4 gearresteerd door aanstormende agenten.

Mollenvanger-MV rent het terrein op. Op zoek naar Daisy. Daisy ligt op de grond. Ze is geraakt. En niet zo'n beetje ook. Ze hoest bloed op. Mollenvanger-MV: "Jij! Waarom? Waarom?" Daisy: "Ik ... ik" Ze hoest een nieuwe lading bloed op. Ze is vol in de borst geraakt. Mollenvanger-MV: "Waarom heb je NextGP vermoord?" Daisy: "Ik .... niet .... Trialk .... hij. " Mollenvanger-MV: "Heeft hij NextGP vermoord?" Met het laatste beetje kracht dat ze nog heeft knikt ze met haar hoofd. Ze wenkt Mollenvanger-MV om dichterbij te komen. "Sorry .... ik ... ik ... was u ... " Maar meer dan dat kan ze niet uitbrengen. Daisy blaast haar laatste adem uit. Terwijl de ambulances het terrein op rijden om Lukie4 en Trialk te behandelen, zit Mollenvanger-MV nog steeds geknield bij Daisy. Daisy is er niet meer. En dit keer is het echt zo ...

Vanaf een afstandje kijkt Jann toe. Hij is snel weggereden van de locatie. Hij heeft zijn zus Silvermaiden opgepikt. Silvermaiden: "Wat is er gebeurd?" Jann: "Daisy ... ze is dood." Silvermaiden: "Wat?!" Jann: "Ycaris ... ze heeft me verraden. Interpol was aanwezig. Die hebben iedereen neergeschoten. Lukie4 werd geraakt in de schouder, maar Daisy was kansloos." Silvermaiden: "En nu." Jann: "Geen idee. Weet je trouwens dat het Trialk was die Lukie4 wilde hebben." Silvermaiden: "Pff ... dat hadden we moeten weten." Jann: "Ja inderdaad. En Trialk trekt altijd ellende aan." Silvermaiden: "Maar wat nu broer?" Jann: "Dat is een hele goede vraag."

[ wordt vervolgd ]

Komt D*N er nog achter dat Elise gelogen heeft? Wat gaat Vieffan op Aruba doen? En hoe raakt Hulpdakdekker van Dolfie verlost?

Maar één van de grote spillen in dit verhaal is dood ... en dit keer is het echt. R.I.P. Daisy. Is ze bij toeval geraakt? Waarom wilde ze nou het geld van Lukie4 hebben? En wat wilde ze nog aan Mollenvanger-MV vertellen?  En wat kan Interpol met Lukie4 en Trialk?

Maar de vraag van vandaag is, wat gaat Jann doen, nu zijn plan totaal is mislukt?

A Hij rijdt gefrustreerd terug naar Nederland en richt zijn woede op HDD.
B Hij gaat zich bezatten en komt bij toeval Molcrazy en MaikeMeisje tegen.
C Hij gaat proberen Lukie4 opnieuw te ontvoeren, maar zijn plan mislukt falikant.
D Hij geeft zich aan bij Ycaris en Syllie10.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!
« Laatst bewerkt op: 9-08-2015, 19:41:38 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #139 Gepost op: 11-08-2015, 20:56:29 »
Aflevering 16:

Silvermaiden: "We moeten hergroeperen. Terug naar Nederland." Jann: "En daar moeten we wat? Zonder Daisy heb ik niks aan Hulpdakdekker. Lukie4 is in handen van Interpol, dus aan hem kom ik niet meer. Ik moet mijn gedachten eens laten bezinken. Misschien doet een stukje rondrijden me goed." Silvermaiden: "Zolang we maar geen gekke overhaaste dingen gaan doen." Jann: "Nee zeker niet."

Swifty: "Bakkertje en Starlight, fijn dat jullie op het bureau langs wilden komen." Starlight: "Hadden we een keuze?" Swifty: "Je hebt altijd keuze. Waar is Vieffan?" Bakkertje: "Geen idee. Ze heeft haar koffer gepakt en is vertrokken. Ze heeft geen adres achter gelaten." Swifty : "En je hebt haar niet tegengehouden?" Bakkertje: "Waarom zou ik? Is niet mijn probleem. Als je haar zo graag had willen spreken, had je haar eerder moeten vragen." Swifty: "Goed goed, ik zal ter sprake komen. Ik zit met een probleem." Bakkertje: "En dat is?" Swifty: "Nieky heeft bekend Hillo te hebben neergestoken. Maar hij kon daar niet alleen zijn. Er was dus iemand bij. Nieky en KD. vertellen elk iets anders. Nieky zegt dat KD. het was, KD. zegt dat Starlight geweest moet zijn." Starlight: "Je maakt een grapje." Swifty: "Nee ik ben bloedserieus. Maar ik zit met een probleem. Ik heb een getuige die zegt dat het verhaal anders in elkaar steekt." Bakkertje :"Wie is die getuige?" Swifty: "Dat kan ik niet zeggen. Één ding staat vast. Ik ga Nieky aanklagen voor dood door schuld. Maar hij heeft hulp gehad. En ik denk dat jullie weten van wie. Ik geef jullie kans om jullie kant van het verhaal te vertellen. Degene die mij de waarheid vertelt, wil ik een deal mee maken. Ben jij dat niet, kan ik je aanklagen voor medeplichtigheid en het wegwerken van bewijs. Dus zeg het maar." Bakkertje :"Ik zeg helemaal niks, ik wil een advocaat." Swifty: "Oké, duidelijk. Wat jij Starlight?"

Er wordt bij Elise op de deur geklopt. Elise: "D*N, wat doe je hier." D*N: "WouterV was het dus? Nou dan gaan we het uit hem slaan." D*N heeft WouterV bij zich en heeft een mes in zijn handen. Elise: "D*N, doe niet zo gek?" D*N: "Waarom niet? Jij zegt dat hij mij erin geluisd heeft, dan gaan we dat bewijzen." WouterV: "D*N, ik weet van niks." Elise: "Als je hem neersteekt, dan kom je het nooit te weten." D*N: "Hij praat niet. Dus ... dus ..." D*N heft het mes en ... blijft staan. WouterV pakt een recorder uit zijn broekzak. Elise: "Ik heb mijn beste vriend verraden. Alleen voor het geld. " WouterV: "Ik praat niet, want ik was het niet." WouterV loopt de kamer in en haalt een afluisterapparaatje onder de bank vandaan. WouterV: "De vorige keer dat D*N hier was, was in opdracht van mijzelf. Hij heeft dit recordertje geplaatst. Het plan is gelukt. De_wiitte: "Elise, handen omhoog." Ook de_witte voegt zich bij groep. Elise wordt in de boeien geslagen. D*N: "Waarom?" Elise: "Geld ... hoe moeten we anders de natuur beschermen. Maar ik wilde dit niet. Maar ze bood zoveel geld voor jou." De_witte: "Enig idee waarom?" Elise: "Miek1999 zei dat ze er zelf ook goed betaald voor kreeg en dat ze het geld wel wilde delen." De_witte: "Kan je dit bewijzen?" Elise: "Nee, want ik heb het gesprek niet opgenomen. Maar ik heb nog wel een telefoonnummer van Miek1999. Ik wil een deal maken. Strafvermindering, en dan geef ik je haar telefoonnummer." De_witte: "Dat kan geregeld worden."

Jann en Silvermaiden zijn gestopt bij een typisch Duits restaurant. Jann heeft een flink glas bierbesteld, wat niet zou misstaan bij een gemiddeld Oktoberfest. Binnen no-time is het glas leeg. Hij bestelt er nog één. Silvermaiden: "Weet je het zeker?" Jann: "Ach, het kan me allemaal niet meer schelen." Ook het tweede glas gaat er snel doorheen, net als een flinke schnitzel en een bord friet. Silvermaiden houdt het bij een salade. Silvermaiden: "Misschien moeten we Syllie10 bellen?" Jann: "Haar bellen? Never. Als er zoveel Interpol agenten aanwezig waren, dan moet Ycaris haar alles verteld hebben. Zij is wel de laatste die ik wil spreken." Terwijl Jann verder schranst, maakt Silvermaiden even een sanitaire stop. Als ze terug komt is Jann van de tafel verdwenen. De barvrouw wijst naar buiten. Silvermaiden loopt naar buiten. Daar ziet ze al snel haar broer staan. Silvermaiden: "Wat doe je bu .. " Molcrazy: "Amai, wie hebben wij daar. Silvermaiden." Silvermaiden: "Molcrazy neem ik aan." Molcrazy: "Jawel. Kijk MaikeMeisje, dit bedoel ik nou, met niks is toeval. Duncton dood in Duitsland, bij een pistool van Daisy en mijn collega NextGP die hier is omgebracht. Alles is met elkaar verbonden." Jann: "Je weet de helft nog niet." Molcrazy: "Ik geloof het best. Ik ga het gelijk aan Syllie10 vertellen." Molcrazy probeert Syllie10 te bellen, maar die neemt niet op. Molcrazy: "Nou Jann, tijd voor een goed gesprek."