Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69871 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #140 Gepost op: 11-08-2015, 20:59:55 »
Molbelg's mobieltje gaat. "Hallo?" De_witte: "Ja met mij. Ik stap zo op het vliegtuig terug naar Nederland. Ik heb een goede aanwijziging richting Miek1999, ze zit in ..." Molbelg: "Antwerpen." De_witte: "Hoe weet je dat?" Molbelg: "Een geheime tip gekregen." De_witte: "Dat lieg je." Molbelg: "Nee echt waar. Hoe weet jij het?" De_witte: "Ouderwets recherchewerk. Haar telefoonnummer hier opgespoord en vervolgens het nummer getraceerd." Molbelg: "Goed bezig. Dan kunnen we haar morgenavond pakken. Waar zit ze?" De_witte: "In Antwerpen, dat weet je toch?" Molbelg: "Ja, maar waar in Antwerpen?" De_witte: "Jij weet alles toch zo goed? Vraag het maar aan je bron. Je hoort het wel als ik terug ben. We gaan boarden, dus ik moet ophangen." En de_witte hangt op.

Het vliegtuig gaat nog helemaal niet boarden, want het is net pas geland. Met aan boord ... Vieffan. Ze staat bij de paspoortcontrole. Vieffan: "Ik kom hier voor vakantie." WouterV: "Ik dacht het niet. WouterV, politie Aruba, je staat onder arrest." Vieffan: "Wat?" WouterV: "Ik heb wat vrienden bij het Nederlands OM. Je dacht veilig weg te komen uit Nederland? Het OM wist waar je heen ging en heeft mij gevraagd je hier op te pakken. Dus dat doe ik." WouterV slaat Vieffan in de boeien. Vieffan: "Ik heb niks misdaan." WouterV: "Het OM in Nederland denkt daar anders over. Dus kom maar mee . Ik heb nog een bekende van je in de cel zitten. Ben je in ieder geval niet alleen." Met die bekende bedoelt WouterV natuurlijk Elise. Vieffan: "Maar ..." WouterV: "Niks maar, mee naar het bureau jij. Het ligt aan jezelf hoe jij uit deze penarie komt."

Swifty belt met Ibung. Ibung: "En, hoe staat het ervoor?" Swifty: "Starlight praat niet, Bakkertje heeft een advocaat geeist en hoe het met KD. en Nieky zit weet je." Ibung: "En Vieffan is aangehouden op Aruba app-te je net." Swifty: "Klopt. Het is nu een kwestie van tegen elkaar uitspelen. Wie het eerste praat, krijgt dezelfde deal als AaPje16." Ibung: "Duidelijk. Houd me op de hoogte." Ibung verbreekt de verbinding. Swifty loopt haar kamer binnen, daar zit AaPje16 met Hadewychisdemol.

<*** Flashback*** :
AaPje16 schreeuwt 't uit. "Nee, nee, nee, niet weer." HIDM: "Hoe bedoel je ... weer." AaPje16: "Ach het maakt ook allemaal niet meer uit. Drie maanden geleden waren Starlight en ik bij de Albert Heijn. We kwamen erachter dat de bewakingscamera het ongeluk van meester Nieky had gefilmd. En daarop was de dader duidelijk te zien. Nieky kende de dader, Hillo en besloot 'm te confronteren. We zijn met z'n allen gegaan. Vieffan had een mes bij zich, per ongeluk, Nieky flipte en ... " HIDM: "Jeetje AaPje16. Was mijn zus daar ook bij?" AaPje16: "Ja. En Bakkertje, KD. en dus Vieffan. Met z'n 6en." Hadewychisdemol: "Je moet dit aan de politie vertellen. Klinkt als een ongeluk. Net als dit." AaPje16: "Je hebt gelijk. Ik kan hier niet langer mee rondlopen. " Uit haar broekzak haalt ze een kaartje. HIDM: "Van wie is dat kaartje." AaPje16: "Swifty, van het OM. Zij kan mij vast helpen.">


Swifty: "Tijd om de deal te tekenen AaPje16." AaPje16 pakt een ben en zet een krabbel. Swifty: "Hier kom je goed mee weg; een jaar voorwaardelijk en 300 uur taakstraf. Mits er iemand uiteraard jou verhaal bevestigd." AaPje16: "Wat nu?" Swifty: "Afwachten. Ik ga Nieky sowieso vervolgen voor doodslag. Ze maken allemaal kans op de deal, zelfs Nieky. Degene die als eerste praat krijgt 'm. De rest ga ik vervolgen voor medeplichtigheid en het wegwerken van bewijs. En dat kan op een flinke straf komen te staan." Het wachten kan beginnen.

[ wordt vervolgd ]

Als Elise alleen in opdracht van gehandeld heeft, wie gaf dan de opdracht aan Miek1999? Wat hebben Jann en Molcrazy elkaar te vertellen? Vertrouwt de_witte Molbelg nog wel? Had Vieffan beter thuis kunnen blijven? Maar de vraag van vandaag is ... wie gaat er flippen en gaat voor de deal met Swifty?

A Bakkertje
B Starlight
C Nieky
D KD.
E Vieffan
F Niemand

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #141 Gepost op: 13-08-2015, 20:49:27 »
Aflevering 17:

Hadewychisdemol: "Ik wil mijn zus mee naar huis nemen." Swifty: "Dat kan niet zomaar." Hadewychisdemol: "Is ze al officieel ergens van beschuldigd? Swifty: "Wij hebben recht haar vast te houden." Hadewychisdemol: "Dat is mijn vraag niet. Ik wil met haar spreken. Zonder camera's en microfoons." Swifty: "Goed goed, morgenochtend mag je even met haar spreken. Ze slaapt nu toch vast al. Wel binnen het uur weer terug zijn." Hadewychisdemol: "Akkoord. Morgenochtend om 9 uur ben ik hier weer." AaPje16 en Hadewychisdemol vertrekken. AaPje16: "Je moet Starlight er morgen van overtuigen de deal te nemen. Dan komt ze vrij en kan ze net als ik verder met mijn leven." Hadewychisdemol: "Ik ga haar overtuigen de juiste beslissing te nemen."

Dag 9:

Molcrazy en Jann zitten middenin de nacht in een parkje onder de sterrenhemel. De heren hebben veel te bespreken. Molcrazy: "Vertel eens, waar ben je al die tijd geweest?" Jann: "Een beetje overal en nergens." Molcrazy: "En nu ben je hier." Jann: "Klopt." Molcrazy: "Allereerst wil ik weten, MaikeMeisje kreeg anoniem informatie toegestuurd dat Interpol in Mijdrecht was. Heb jij dat gelekt?" Jann: "Nee, absoluut niet. Was totaal niet in mijn belang. Maar ik weet wel wie het is geweest. Duncton." Molcrazy: "Duncton? Hoe kon hij dat weten?" Jann lacht: "Ach, je weet echt niks hè. Dat Duncton hier was is geen toeval? En het wapen van Daisy? Ook geen toeval? En arme NextGP, ook geen toeval. En Lukie4, ook geen toeval." Molcrazy: "Wat?! Lukie4 hier?! Waar." Jann: "Gearresteerd. Door je collega's. Waar heb jij gezeten." Molcrazy: "Nadat ik MaikeMeisje ontmoette heb ik mijn telefoon uitgezet. Heb één keer Syllie10 geprobeerd te bellen, maar die nam niet op." Jann:  "Jongen, je denkt te weten wat er gaande is, maar je weet een kwart nog niet. Het wordt tijd dat Syllie10 en ik eens praten." Molcrazy: "Ik weet waar ze is". Jann: "Goed, dan gaan we haar morgen opzoeken. Eerst een paar uurtjes pitten, ik kan wel wat slaap gebruiken."

Het is 9 uur 's ochtends stipt als HIDM weer op het bureau is. Starlight staat op 'm te wachten. Ze omhelzen elkaar. HIDM: "Hoe is het met je?" Starlight: "Kon slechter. Heb nog wel redelijk geslapen eerlijk gezegd." Het tweetal loopt naar buiten. Na een korte wandeling gaan ze op een bankje zitten. Starlight: "Wat moet ik doen? Ik kan de deal nemen, maar ik wil mijn vrienden niet verraden." HIDM : "Ik zou het wel weten." Starlight: "Doen?" HIDM : "Nee natuurlijk niet! Waarom denk je dat Swifty nog een deal weggeeft? Ze heeft aan AaPje16 niet genoeg. Ze heeft nog iemand nodig die haar getuigenis bevestigd. Jij zou nooit je vrienden verraden. AaPje16 dus wel, dus is ze je vriendschap niet waard." Starlight: "Maar wat als iemand anders de deal neemt?" HIDM: "Ik zou niet weten wie. Nieky gaat Vieffan niet verraden, KD. zou Bakkertje nooit verraden en Bakkertje zou niemand verraden. Alleen Vieffan is een twijfelgeval, maar die zit nu op Aruba, dat regel ik wel." Starlight: "Oké." HIDM: "Wat oké?" Starlight: "Ik doe het niet." HIDM: "Héél verstandig."

Ycaris en Mollenvanger-MV zijn op bezoek bij Maxwest. Maxwest doet lijkschouwing op het lijk van Daisy. Ycaris: "En nog iets bijzonders gevonden?" Maxwest: "Eigenlijk wel. Met voor wapens schieten jullie bij Interpol?" Ycaris: "Het arrestatieteam met geweren." Maxwest: "De kogel die ik uit Daisy haar buik heb gehaald is afkomstig uit een pistool, een Glock 19. Niet iets dat jullie gebruiken geloof ik." Mollenvanger-MV: "Nee. Wat wil je zeggen?" Maxwest: "Daisy is geraakt door een kogel, niet afkomstig van het arrestatieteam. Of iemand heeft een goede reden om zijn/haar identiteit verborgen te houden. De kogel komt ook niet voor in een database, niet die van Duitsland, noch die van Interpol. Het wapen is dus onbekend." Mollenvanger-MV: "Pff ... wat moeten we hier nu weer mee."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #142 Gepost op: 13-08-2015, 20:49:41 »
<*** Flashback van 2 dagen eerder *** :
TimvDons kijkt op zijn telefoon. De GPS coördinaten brengen hem naar een parkje. Hij gaat op het bankje zitten. In een krant zit een pistool verstopt. TimvDons wacht. Plots komt iemand aanlopen met een tasje. De persoon loopt op TimvDons af ... grist het wapen weg en geeft TimvDons het tasje. In het tasje zit 10.000 euro. "Leuke bijverdienste voor het leveren van een onbekend wapen." Zijn maandloon is weer binnen. Misschien tijd voor een nieuwe auto ... >


Vieffan zit in de cel op Aruba. Elise wil niks met haar te maken hebben. En Vieffan ook eigenlijk niet met haar. Dan komt WouterV naar haar cel. Het is bijna middernacht. "Er is bezoek voor je." Vieffan: "Ik wil geen bezoek, ik wil slapen." WouterV: "Dit bezoek wil je denk ik wel." D*N: "Hoi Vieffan." Vieffan: "Jeetje D*N, je bent vrij!" Vieffan vliegt D*N om de hals. D*N: "Toch eigenlijk wel gek. Als iemand mij een week geleden had verteld dat ik jou hier zou ontmoeten, had ik gedacht dat je mij zou komen opzoeken. En nu is het andersom." Vieffan: "Ik wilde best komen, maar ik had genoeg aan mijn hoofd." D*N: "Dat geloof ik best. Weet je wie ik een aantal uren geleden aan de telefoon had? Hadewychisdemol. Ik weet precies wat er gaande is. Vieffan, verliefd worden op een ander is tot daar aan toe, maar vreemdgaan? Dat is echt not done. Maar je kunt het goed maken. Swifty komt je een deal aanbieden. Jij neemt die deal niet aan. Ik beloof je, dan kom je overal mee weg en sta je binnen no-time weer op vrije voeten. En als ik hoor dat dat je de deal toch genomen hebt, dan zorg ik er voor dat de hele wereld het te weten komt. Wat voor smeerlap jij bent. Dan wil nooit iemand meer met je werken. Dan is je repupatie in de TV naar de haaien. Is dat duidelijk." Vieffan: "Oké." D*N : "Wat zeg je?" Vieffan: "Oké, ik neem de deal niet." D*N: "Goed. Dan ga ik weer, naar bed en morgen naar huis. Weg van dit roteiland. Ik kom hier nooit meer terug."

Dolfie: "Jij nog koffie Hulpdakdekker?" Hulpdakdekker: "Graag." Dolfie zet nog twee kopjes. Hulpdakdekker: "Is het normaal dat jullie zoveel dossiers hebben over één zaak?" Dolfie: "Dit valt nog wel mee. Er zijn zaken waar ik mijn hele woonkamer mee kan vullen." Hulpdakdekker: "Pff ... jij al iets interesants gelezen." Dolfie: "Nee. Niet echt." Hulpdakdekker: "Ik heb trek." Dolfie: "Ik ook. Weet je, ik ga ff lekkere broodjes bij de bakker halen. Ik ben zo terug." Hulpdakdekker: "Oké, tot zo." Hulpdakdekker pakt een nieuw mapje erbij en ploft op de bank. Dolfie heeft 'm gevraagd niet op haar bank te ploffen, maar nu ze er niet is, kan hij het niet laten. Hij bladert eens een paar pagina's verder ... en dan ziet hij het ... dé aanwijziging richting de verblijfplek van Miek1999. Hij kijkt eens om zich heen. Dolfie is weg. Ze heeft de autosleutels meegenomen. Maar de auto staat er nog wel. Een auto kan hij wel gebruiken om in Antwerpen te komen. Hij moet er heen. Zonder Dolfie ...

[ wordt vervolgd ]

Is Molcrazy echt zo onwetend als hij doet voorkomen? En wat wil Jann van Syllie10? Heeft Hadewychisdemol en heeft Swifty eigenlijk niks? Waarom is Daisy neergeschoten met een niet geregistreerd wapen? En wie kocht dit wapen bij TimvDons? Houdt Vieffan haar woord? Maar de vraag van vandaag is ... hoe krijgt Hulpdakdekker de auto mee?

A Hij gaat de auto proberen open te breken, met succes.
B Hij gaat de auto proberen open te breken, en wordt betrapt.
C Hij neemt het openbaar vervoer, met alle gevolgen van dien (de NS hè).
D Hij wacht tot Dolfie terug is, ze verdient toch een kans na alles.

Bepaal voor de laatste keer zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #143 Gepost op: 14-08-2015, 23:07:16 »
Aflevering 18:

Moet Hulpdakdekker de auto open breken? "Nee.", denkt hij bij zichzelf. Hij moet niet de aandacht op zich vestigen, dan is de kans groter gesnapt, of nog erger, herkend te worden. Hij kijkt op tafel en ziet dat Dolfie een aantal pasjes heeft laten liggen ... waaronder een anonieme OV chipkaart. "Perfect!" Hulpdakdekker ziet zijn kans. Uit de koelkast jat hij nog snel even twee flesjes water en wat te eten voor onderweg, en weg is Hulpdakdekker.

Syllie10: "Molcrazy! Daar ben je, waar was je al de tijd." Molcrazy: "Me even bezinnen. Alle eindjes aan elkaar knopen. Want er is iets niet in de haak." Syllie10: "Dat is er zeker niet. Maar ga zitten. We moeten je iets vertellen." Even verderop staan Ycaris, Mollenvanger-MV en Lucy. Molcrazy: "Dat geloof ik graag. Maar ik wil graag dat je meekomt." Syllie10: "Waarheen?" Molcrazy "Dat vertel ik je straks." Syllie10: "Ik ga niet zomaar mee." Molcrazy: "Weet je, de rest, kom ook maar mee. Gaan we gewoon met zijn allen open kaart spelen. Want jullie schijnen allemaal dingen te weten die ik niet weet." Syllie10: "Als je je telefoon had opgenomen ..." Molcrazy: "Jaja, geef mijn telefoon maar de schuld. Maar goed. Ik geef je een kans om het goed te maken. Ik heb iemand die graag met je wil spreken. Dus kom, we gaan op pad!"

Hulpdakdekker arriveert op Rotterdam Centraal. 'De intercity naar Antwerpen heeft een vertraging van ca 25 minuten.' "Ook dat nog.", denkt hij bij zichzelf. Hij gaat maar op een bankje zitten en wachten ... Na 25 minuten komt uiteindelijk de trein aan. Hulpdakdekker stapt in. De trein zit propvol. De conducteur komt langs. "Waar gaat u naartoe?" Hulpdakdekker: "Antwerpen." "De OV chipkaart is maar geldig tot de grens. U moet er in Roosendaal uit om een kaartje te kopen. Maar de trein zal niet wachten vrees is." Hulpdakdekker zucht ... het gaat nog een lange reis worden.

WouterV: "Goedemorgen Vieffan. Goed geslapen?" Vieffan: "Gaat je niks aan." WouterV: "Er is telefoon voor je. Het OM in Nederland wil je spreken." Vieffan: "Geef maar hier, die wil ik wel spreken." Swifty: "Goedemorgen Vieffan. Tsja, daar zit je dan in de cel van Aruba. Binnenkort mag je weer terug naar Nederland. Maar hoe, dat ligt aan jou. Ik weet dat Nieky Hillo heeft vermoord. Maar hij kan niet alleen gehandeld hebben. Ik heb een getuige die het hele verhaal claimt te kennen. Ik weet dat jij het ook weet. Geef me je getuigenis en ik zorg ... " Vieffan lacht: "Jij dacht slim te zijn, die Vieffan die hier vast zit, neemt vast de deal wel? Ik dacht het niet. Ik zeg helemaal niks. Jij biedt me deze deal niet voor niets aan. Je hebt te weinig bewijs. En de rest weet dat ook. Dus je zoekt het maar uit met je deal. En ik zit binnen no-time weer in het vliegtuig naar Nederland als ik het zo hoor ... als vrij burger." En Vieffan hangt op.

De trein stopt in Roosendaal. Hulpdakdekker stapt uit. Maar hij heeft geen geld om een nieuw kaartje te kopen. Dus stiekem stapt Hulpdakdekker in een andere coupé weer in. Hulpdakdekker gaat bij een familie zitten, in de hoop niet op te vallen. De trein vertrekt, maar staat na een paar minuten alweer stil. 'Dames en heren, de bovenleiding is kapot, we worden terug gesleept naar Roosendaal. Reizigers voor Antwerpen en Brussel moeten omreizen via Maastricht.' Hulpdakdekker wordt gek. Waar is hij aan begonnen. Op Roosendaal moet hij 20 minuten wachten op de trein naar Eindhoven. Hij heeft nog wat kleingeld op zak en koopt een biertje. Het enige wat mee zit is dat hij nog steeds niet herkend is. Maar daar houdt dan al het geluk ook wel bij op.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #144 Gepost op: 14-08-2015, 23:07:58 »
Molcrazy: "Welkom. Syllie10, dit is MaikeMeisje, van misdaad met MaikeMeisje." Syllie10: "Leuk om u te ontmoeten. Maar Molcrazy, moest ik voor haar alles laten vallen en meekomen." Jann: "Nee, maar wel voor mij." Syllie10: "Jann ... daar ben je dan." Jann: "Het moest er van komen." Molcrazy: "Je lijkt niet verbaast." Syllie10: "Het was een kwestie van tijd." Jann: "Laten we gaan zitten. Ycaris, ook goed je te zien ... verrader." Ycaris: "Ik kon niet anders." Molcrazy: "Waar gaat dit over." Ycaris: "Molcrazy, ga zitten en luister." Mollenvanger-MV: "Je denkt dat je veel weet ..." Molcrazy: "Ja dat zegt iedereen, maar in plaats van dat steeds te herhalen ... zeg dan wat!" MaikeMeisje: "Rustig." Maar Molcrazy is niet rustig, hij lijkt helemaal te flippen. Uiteindelijk weet hij zichzelf onder controle te krijgen en gaat hij zitten. Klaar voor het verhaal.

De avond valt in Antwerpen. De_witte arriveert bij Molbelg. De_witte: "Daar ben ik dan. Klaar om Miek1999 te arresteren?" Molbelg: "Ik wel." De_witte: "Wil je nog kwijt wie je geheime bron is?" Molbelg: "Nee." De_witte: "Na ja, we hebben zo onze eigen bronnen hè." Het komt over als een sneer, en zo bedoelt de_witte het ook. Molbelg: "Je weet waar ze zit?" De_witte: "Kijk." De_witte laat zijn telefoon zien. "Haar telefoon staat aan. Die laat zien dat ze in dit restaurant zit. Vlakbij de haven." Molbelg: "Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze morgen wil vluchten met een boot vanuit de haven." De_witte: "Nou dan hup op pad."

Ycaris en Syllie10 hebben zich even afgezonderd. Ze nuttigen een wijntje. Syllie10: "Dat was een goed gesprek." Ycaris: "Dat gezicht van Molcrazy, ik zal het nooit vergeten." Syllie10: "Ik vraag me af of hij dit ooit te boven gaat komen." Ycaris: "Hij niet alleen hoor. Ik denk dat we allemaal na dit een break nodig hebben." Syllie10: "Maar goed, het gesprek leverde ook voor ons nuttige info op." Ycaris: "Zeker. We hebben Lukie4 en Trialk wel, maar nu hebben we ook iets om Trialk te houden." Syllie10: "Jij regelt Trialk. Ik houd me wel bezig met Lukie4." Ycaris: "Maar eerst wat slaap." Syllie10: "Goed plan."

De_witte: "Stop, hier is het." Het telefoon signaal geeft aan dat Miek1999 in een restaurant zit. Molbelg: "Iemand moet binnen verifiëren dat zij het is." De_witte: "Wat stel je voor." Molbelg: "Ik ga naar binnen, ik check of ze daar zit, ik bevestig het, en dan arresteren we haar." De_witte: "Zo simpel." Molbelg: "Yep zo simpel." De_witte: "Oké." De_witte en Molbelg doen elk een oortje in. Molbelg loopt naar binnen. De_witte vertrouwt het niet, maar hij heeft geen keuze. De_witte: "Kuch even als je me hoort." Molbelg kucht. De_witte wordt nerveus. Dit is het moment waar hij op wacht: Miek1999 arresteren. Samen met Molbelg zit hij al 2 jaar op de zaak. Dit kan zijn grote doorbraak worden. Dan begint het oortje te kragen. De_witte: "Molbelg? Hoor je me? Zeg wat?" Maar er komt geen reactie.

Molbelg is binnen. En Miek1999 ook. Maar Miek1999 is niet alleen ... Meezter is er ook. Meezter: "Daar zijn we dan Miek1999." Miek1999 :"Meezter, vanwaar de eer." Meezter: "Je weet het dondersgoed Miek1999. Het is voorbij." Miek1999: "Je kent me al jaren Meezter. Waarom nu?" Meezter: "Omdat je tijd nu is gekomen. Ontmoet mijn vriend hier, Molbelg. Hij is van de Vlaamse recherche. Als ik jou aan hem uitlever, ontvang ik de premie die op je hoofd staat ... 50.000 euro." Miek1999: "Jij smeerlap ... jij .... " Miek1999 wil opstaan ,maar dan klinkt er een hoop gestommel. Molbelg: "Stop, blijf staan!" Maar Molbelg let niet op en zijn pistool valt uit zijn holster, recht voor de voeten van ... Hulpdakdekker.

Hulpdakdekker raapt het pistool op en houdt het tegen het hoofd van Miek1999. Miek1999: "Zo ... Hulpdakdekker. Jeetje wat een eer." Hulpdakdekker: "Houd je mond, jij hebt Grasisgroen vernoord." Miek1999: "Had Lulu ons maar niet moeten verraden. Het was niet mijn bedoeling haar te raken, maar ja, ze liep in de weg." Hulpdakdekker wordt woest. Molbelg: "Hulpdakdekker denk na." Meezter: "Doe dit niet." Maar Hulpdakdekker kan niet meer helder nadenken. Of toch wel? Hulpdakdekker lacht: "Ik heb tijd zat gehad om na te denken. Weet je hoe ik hier gekomen ben? Met de trein. Via Rotterdam, Roosendaal, Eindhoven, Maastricht en Luik. Dat geloof je toch niet? Ik heb met veel mensen gepraat. Niemand wist wie ik was. Ik moest lachen. Niemand weet wie Hulpdakdekker is. Maar na vandaag weet iedereen wie Hulpdakdekker is." "Stop!" Een vrouwenstem klinkt van om de hoek.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #145 Gepost op: 14-08-2015, 23:08:56 »
Dolfie staat in de deuropening. En met haar Loezel, Moni en de_witte. Dolfie: "Doe dit niet Hulpdakdekker, dit vergeef je jezelf nooit." Hulpdakdekker: "Dolfie, kom niet dichterbij." De_witte: "Doe het pistool omlaag." Hulpdakdekker: "Je bent al de zoveelste die die vraagt ... maar .... ik doe ... het . .. niet." Hulpdakdekker richt het pistool weer op Miek1999." Loezel en Moni helpen ondertussen met Molbelg het restaurant te ontruimen. Hulpdakdekker: "Het interesseert me allemaal niet meer. Jann doet het maar zonder mij." Hij haalt het pistool van de vergrendeling af. De_witte: "Hulpdakdekker, denk alsjeblieft na. Ik weet dat Grasisgroen je veel waard was. Ze was de enige die in je geloofde. Ik kende haar niet goed, maar ik geloof zeker dat ze een goed mens was. Zeker iemand die niet zou willen dat jij je leven nu zo zou vergooien. Je leven is over als je nu de trekker over haalt." Het wordt Hulpdakdekker zwart voor ogen. De_witte pakt zijn eigen pistool en richt op Hulpdakdekker. De_witte: "Ik wil dit niet, maar als jij schiet, moet ik ook. " Hulpdakdekker: "Ik wil diet niet ... maar ik moet." Hulpdakdekker richt op Miek1999 en schiet ...

Net als de_witte wil schieten loopt Dolfie hem omver. De kogel van de_witte belandt in het plafond, maar Miek1999 gaat neer. "DIT IS VOOR GIG", schreeuwt Hulpdakdekker hysterisch. Meezter ziet zijn kans en overmeestert Hulpdakdekker. De_witte staat op en rent naar Miek1999. Die ligt zwaargewond op de grond. De_witte: "Vertel me. Wie heeft jou geld betaald om D*N erin te luizen." Miek1999 lacht met de laatste krachten die ze nog heeft. "Er is niks erger dan jarloerze journalisten. Arme LdHmolletje. Zo onwetend als de pest. Hij weet niet wat ik allemaal doe. Maar ach, voor een paar euro's wil ik wel een pakketje drugs in D*N's koffer laten stoppen." De_witte: "Lieg niet." Miek1999: "Ik lieg niet ... check mijn logs maar, ik houd alles bij." De_witte: "Waar vind ik die?" Maar die vraag gaat Miek1999 niet meer beantwoorden. Miek1999 heeft zojuist haar laatste adem uitgeblazen. Hulpdakdekker is inmiddels in de boeien geslagen. Dolfie: "Waarom jongen, waarom." Hulpdakdekker; "Voor Gig, voor Gig.", is het enige wat Hulpdakdekker nog kan uitbrengen. Hij is helemaal doorgeslagen. Molbelg: "Mevrouw Dolfie, het spijt me zeer, maar ik moet Hulpdakdekker arresteren voor moord."

[ wordt vervolgd ]

R.I.P. Miek1999. De moordenaar van Grasisgroen en Go_Ahead is niet meer. En arme Hulpdakdekker gaat doorgedraaid en wel de bak in voor moord. De circel is rond ... alleen is de gene die hij gedood zou hebben ook echt dood.

We weten nu ook dat LdHmolletje degene is die Miek1999 heeft gevraagd D*N erin te luizen. Maar wat is zijn motief? En wat gaat Swifty doen nu ook Vieffan de deal geweigerd heeft? Wat voor verhaal heeft Molcrazy te horen gekregen? En wat kan Ycaris met Trialk, maar vooral Syllie10 met Lukie4?

Morgen meer antwoorden in aflevering 19 van de forum zomersoap. Laat gerust je mening achter over deze aflevering in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #146 Gepost op: 15-08-2015, 21:01:05 »
Aflevering 19:

Dag 10:

Molbelg: "De_witte." De_witte: "Molbelg." Molbelg:"Het is eindelijk over." De_witte: "Ja. Maar ik had haar liever in de cel gehad dan onder de zoden. Maar vertel eens, wat deed Meezter daar." Molbelg: "Ik heb geen idee." De_witte: "Ik geloof je niet, vertel op." Molbelg zucht: "Oké. Meezter weet iets van me. Ik ga je niet vertellen wat, want ik wil mijn baan niet kwijt. Maar hij had iets van me tegeoed. Ik wist dat hij veel contacten had in de criminele onderwereld, dus toen ik Miek1999 op tape vond, heb ik heb dit doorgespeeld aan hem. Hij is vervolgens bij MiekeG op bezoek geweest en toen heeft hij op één of andere manier losgekregen dat ze hier zat." De_witte: "En de locatie had je niet eerder even kunnen doorspelen?" Molbelg: "Meezter wilde het geld opstrijken dat op het hoofd van Miek1999 stond. 50.000 euro." De_witte: "Jij kreeg niet toevallig daar iets van?" Molbelg: "Ik zou graag willen, maar nee, dat niet." De_witte: "Ik wil je geloven maar ... " Molbelgs telefoon gaat. Molbelg: "Hallo? Ja die is hier, momentje. De_witte, Meezter wil met je praten." De_witte grist de telefoon uit Molbelgs handen. De_witte: "Jij sneaky ... wat zeg je? Echt? Waar. Dus als ik ... ik ga er gelijk heen." De_witte hangt op. De_witte: "Ik laat het gaan Molbelg, door wat Meezter net mij vertelt. Ik moet er vandoor. Regel jij de arrestatie van LdHmolletje? Vergeet niet, ik heb nu ook iets van je tegoed." Molbelg: "Komt in orde!"

Hulpdakdekker wordt wakker. Het zit in de cel. Buiten de cel zit Dolfie. Dolfie: "Waarom nou toch." Hulpdakdekker: "Voor Gig." Dolfie: "Dat snap ik. Maar nu ben je zelf de sigaar." Hulpdakdekker: "Voor Gig." Dolfie kijkt Hulpdakdekker eens aan. Dolfie: "Hoeveel vingers steek ik op?" Hulpdakdekker: "Voor Gig." Moni: "Ik vrees dat er iets in hem is geknapt." Dolfie: "Ik denk het ook. Dag Hulpdakdekker." Hulpdakdekker: "Voor Gig." Dolfie loopt met Loezel en Moni naar buiten. Loezel: "Maar hoe wist je dat Miek1999 hier was?" Dolfie: "Ik las in een dossier dat de politie regelmatig stake-outs hield bij dit restaurant op zondagavond. Aangezien het gisteren zondag was, was dat het proberen waard." Loezel: "Maar hoe zou Hulpdakdekker dit geweten hebben?" Dolfie: "Ik heb geen idee." Moni: "Weet je. Het is tijd om dit achter ons te laten." Loezel: "Mee eens. Vertel eens Dolfie, hoe was het op Curacao." Dolfie: "Ow daar kan ik je uren over vertellen ... maar laat ik het er op houden dat het heel bijzonder was..."

Lukie4 is ontslagen uit het ziekenhuis. De wond in zijn schouder viel mee. Hij is op het politiebureau van Oberstdorf in de cel gedropt. Lukie4: "Wanneer mag ik eruit." Catshee: "Je bezoek komt zo. Ah, daar is ze al." Syllie10: "Lukie4, kom mee." Syllie10 neemt Lukie4 mee naar de verhoorruimte. Lukie4 gaat zitten: "Zo wat willen jullie van me? De vorige keer beschuldigden jullie me ervan dat ik Daisy had vermoord en werd ik neergeschoten. Nu moest ik geruild worden voor Daisy en werd ik weer neergeschoten. Ik denk dat ik eerder jullie eens onder verhoor moet nemen." Syllie10: "Ik zou zeggen, ga je gang." Syllie10 trekt de deur van de verhoorruimte achter haar dicht. Ze verduistert het doorkijkraam en trekt de snoertjes van de camera eruit. Het is nu Syllie10 vs Lukie4. Syllie10: "Dus je wilt me wat vragen?" Lukie4: "Ow zeker." Syllie10: "Nou ga je gang." Syllie10 haalt een pistool tevoorschijn en schuift het richting Lukie4. Syllie10: "Wil je antwoorden. Zo krijg je ze."

D*N loopt op Schiphol. Hij kijkt om zich heen. Hij is thuis. Het heeft even geduurd, maar eindelijk is hij weer een vrij man en op Nederlandse bodem. Hij haalt zijn koffer op en loopt de aankomsthal in. "Hé D*N!" hoort hij achter zich. Het is Hadewychisdemol. D*N: "HIDM! Wat leuk dat je hier bent." HIDM: "Ik denk ik kom je ophalen." D*N:"Dat vind ik lief van je." D*N ophelst HIDM. HIDM moet ervan blozen. D*N: "Maar wat hoorde ik nou over Bjorrn? Wat vreselijk." HIDM: "Ja het was héél erg. En vooral de manier waarop. Ruzie." D*N: "Jee, waarover als ik vragen mag. HIDM moet even slikken. HIDM: "Nou ja eh ... het ging over ... " "D*N?" D*N: "Wie bent u?" Molbelg: "Molbelg, recherche Vlaanderen aangenaam." D*N: "Zeg ik sta net op vrije voeten ... " Molbelg: "O het is niet wat u denkt. Ik heb juist goed nieuws voor u. We weten wie Miek1999 heeft betaald om u erin te luizen. Dus als u wilt, mag u mee terwijl we die persoon gaan arresteren." D*N: "Echt?" Molbelg: "Kom maar mee." HIDM: "Mag ik ook mee?" Molbelg: "Als je maar op afstand blijft." Molbelg, D*N en HIDM gaan op weg naar LdHmolletje, die van niets weet.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #147 Gepost op: 15-08-2015, 21:01:53 »
AaPje16: "Swifty, waarom moest ik zo snel naar het bureau komen." Swifty: "Jouw vrienden zijn me ook een stelletje." AaPje16: "Hoezo?" Swifty: "Geen van hen heeft de deal aangenomen." AaPje16: "Wat? Maar?! HIDM..." Swifty: "Wat HIDM. Dacht je dat ie Starlight zou ompraten. Nee dus. Ik zal je eens wat zeggen, volgens mij heeft ie zelfs Starlight aangespoord om de deal niet te nemen." AaPje16: "Nee, dat zou ... " Swifty: "En Vieffan bracht me aan het denken. Ik had inderdaad een tweede persoon nodig. Die is er niet. Maar ik heb wel een tweede persoon die jou er bij kan betrekken. En dat is ...  Nieky. Nieky heeft alles bekend." AaPje16: "Maar Nieky ... "Nieky heeft niks te verliezen. Die komt voorlopig niet vrij. Dus als ik met hem een deal sluit, om in ieder geval één van zijn handlangers erbij te lappen tegen een lagere straf ... " AaPje16: "Wat?! Dat kan je niet maken!" Swifty: "En of ik dat kan. Eerst een politie database ongeoorloofd gebruiken, en nu dit. AaPje16. Wat is het over twee jaar. Ik kan het risico met jou niet lopen." Swifty haalt Tristan en Fabiann erbij.  Swifty: "Sorry AaPje16, maar bij deze plaats ik je onder arrest voor het verbergen van een lijk en het verbranden van bewijsmateriaal." Tristan slaat AaPje16 in de boeien. Die gaat door het lint. "Swifty! Die kan je niet maken, ik ... ik ... dit komt je duur te staan!" AaPje16 wordt afgevoerd. Swifty kijkt haar na. Ze heeft dan weliswaar niet iedereen achter de tralies, maar met Nieky en AaPje16 kan ze toch een klein succesje vieren.

Lukie4: "Wat moet ik hiermee?" Syllie10: "Geen idee. Dat is aan jou." Lukie4 kijkt naar het pistool. Lukie4: "Waarom wilde Daisy mijn geld." Syllie10: "Het leek mij dat ze dat nodig had." Lukie4: "Dus jij hebt haar achter mij aangestuurd?" Syllie10: "Niet zozeer. Ik heb haar achter Trialk aangestuurd. Toen ik ooit bij Interpol begon, was hij de eerste schurk waar ik achteraan ging. Maar hij kwam er mee weg. Jarenlang heb ik me op wraak beraamd en toen Daisy voor Interpol kwam werken zag ik in haar een jongere mezelf. Dus samen hebben we een plan opgezet om hem te pakken." Lukie4: "En daarom kwam ze achter mij aan?" Syllie10 :"Dat was toeval. Ideaal dat er een corrupte burgemeester in haar woonplaats woonde. Kon ze ondertussen gewoon haar werk doen, terwijl ze vanuit huis jou aanstuurde."

Ding dong. De deurbel gaat bij LdHmolletje. LdHmolletje: "Goedemiddag, u bent?" Molbelg: "Recherche. Ik heb een huiszoekingsbevel." Molbelg duwt LdHmolletje aan de kant. LdHmolletje: "Pardon, ik ... D*N?" D*N: "Dag LdHmolletje. Had jij gedacht mij hier ooit nog te zien?" LdHmolletje: "Jeetje, je bent vrij." D*N: "Gelukkig wel. En ik heb twee dingen die ik wil doen." D*N haalt uit en verkoopt LdHmolletje een knal. D*N: "Dat was één. En de ander is een korte vraag: waarom?" Molbelg: "Ow en voor het geval je wilt ontkennen? Ik heb Miek1999 op tape met een volledige bekentenis. Dus ontkennen heeft geen zin." LdHmolletje begint te koken: "Dus je wil weten waarom? Nou ... jij denkt dat je héél wat bent met je eigen programma op de commerciële TV. De waarheid is ... zonder mij was je daar nooit gekomen. Ík was de ster van het journaal. Maar nu sta ik op straat. Het is niet eerlijk, ik verdien alle credits, niet jij!" Molbelg: "Credits of niet, je staat wel onder arrest." Molbelg voert LdHmolletje af. D*N loopt met een big smile naar buiten. HIDM: "En hoe voelt het?" D*N: "Geweldig." HIDM: "Zin om vanavond iets te gaan drinken? " D*N: "Dat lijkt me gezellig."

Ycaris is in het ziekenhuis van Oberstdorf: "Goedemorgen Mr. Trialk." Trialk: "Kijk eens aan, bezoek." Ycaris: "Niet zomaar bezoek, mijn naam is Ycaris, Interpol." Trialk: "Ah, van die hufters die mij neergeschoten hebben." Ycaris: "Dat heb je geheel aan jezelf te wijten." Trialk: "Jullie hebben niks." Ycaris: "Je hebt Duncton vermoord." Trialk: "Dat kan je niet bewijzen." Ycaris: "Je hebt NextGP vermoord." Trialk: "Dat kan je niet bewijzen." Ycaris: "Dat klopt. Maar ik weet het wel. Gelukkig kan ik wel iets anders bewijzen.. Dat wapen waarmee je Duncton vermoord hebt, is een bekend wapen. Ook ene Mr. Schulz is ermee vermoord." Trialk: "Schulz ... ach wat jammer. Maar bewijs maar eens dat ik dat wapen heb aangeraakt." Ycaris: "O dat kan ik. Je bent de fout in gegaan. Je hebt namelijk een getuige achter gelaten."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #148 Gepost op: 15-08-2015, 21:02:14 »
<FLASHBACK *** een uurtje eerder
De_witte: "Mr. RoyL, daar ben ik weer." RoyL: "Wat moeten jullie toch van me." De_witte: "Ik heb goed nieuws voor u. Degene die u heeft neergeschoten is aangehouden in Duitsland." RoyL: "Echt?" De_witte: "Ja. Alleen hebben we wel iets meer bewijs nodig. Is er echt niet iets wat u zich kan herrineren van die dag? Ik wil namelijk een deal met u maken. Ontslag en 6 maanden voorwaardelijk, voor uw getuigenis tegen de dader. En dan kunnen we hem niet alleen pakken voor poging tot moord, maar ook voor moord op Dhr. Schulz." RoyL: "Waar kan ik tekenen. Ik vertel alles." >


Ycaris: "RoyL wist niet hoe gauw hij een deal moest maken. Dat is voor ons genoeg. Trialk, u staart onder arrest voor de moord op Schulz en poging tot moord op RoyL. U heeft het recht om te zwijgen ... " Het zelfverzekerde gezicht van Trialk, maakt plaats voor onweer. Het is over en uit voor Trialk.

Lukie4: "Dus het is echt zo. Ik was de zogenaamde 'fall guy.' Voor het geval er iets fout zo gaan." Syllie10: "Jij was ons ticket naar Trialk met je gokverslaving. En ja er ging iets fout en ... " Lukie4: "Iets fout? Er zijn doden gevallen. Robbieazerty, Schulz, Duncton, NextGP en Daisy zelf. Allemaal vanwege jullie geniale plan. Nou, dat plan heeft gefaald!" Lukie4 pakt het wapen op en richt het op Syllie10. Lukie4: "En dankzij jullie ben ik al een aantal keer bijna de bak ingegaan voor moord. Eerst Daisy, die helemaal niet dood was, toen Robbieazerty en jullie hebben ook vast gedacht dat ik NextGP vermoord had. En weet je, Daisy had ik nog bijna vermoord met haar eigen wapen, toen ze me zonodig moest gijzelen. Maar dat was een ongeluk. Ik zou nooit iemand vermoorden." Lukie4 legt het wapen weer op tafel. Syllie10: "Ik geloof je ... maar het bewijs zegt anders." Syllie10 pakt met een zakdoek het wapen op. Syllie10: "Weet je wat dit is Lukie4? Het wapen waarmee Daisy is gedood. Er zitten verder geen sporen op ... behalve nou jouw vingerafdrukken. De kogels die ik er zo ga instoppen komen overeen met de kogels die uit Daisy's lichaam zijn gehaald. Dit bewijst, dat jij Daisy hebt neergeschoten ... beter gezegd, doodgeschoten. Nu is ze echt dood. En jij gaat de bak in voor moord." Lukie4: "Jij ... je hebt me erin geluisd." Syllie10: "En je kunt roepen wat je wilt, geen rechter die je zal geloven."

Bakkertje en KD. zijn weer thuis. KD. "Tsja en daar zaten we dan met zijn tweeën." Bakkertje: "Inderdaad." KD. "Nieky in de bak, Starlight wil mij niet meer kennen en Vieffan ... daar wil ik het niet meer over hebben." Bakkertje: "Ik heb het je ... " KD. "Het spijt me Bakkertje. Ik had het moeten zien. Ik had oogkleppen op." Bakkertje: "Ik ben blij dat het alsnog uit gekomen is. Alleen niet op de manier waarop." KD. "Het wordt tijd om ons leven voort te zetten Bakkertje." Bakkertje: "Wat ga je doen?" KD. "Ik heb op de Franse cursus een aantal Italianen ontmoet. Ik heb een baan aangeboden gekregen om Franse leraar te worden op een internationale Italiaanse school. Ik denk dat ik het ga doen." Bakkertje: "Dat klinkt als een mooie uitdaging KD. Zullen we daar op toosten." KD. "Nu al? Het is nog niet eens lunchtijd." Bakkertje: "Ach, kan me niet schelen na de afgelopen dagen." KD. "Waarom ook niet. Maar wel een Italiaans wijntje!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #149 Gepost op: 15-08-2015, 21:02:27 »
Lukie4: "Dit is ... je hebt me erin geluisd." Syllie10: "Bewijs het maar!" Molcrazy: "O dat hoeft ie niet, dat doen wij wel." Molcrazy en Mollenvanger-MV lopen de verhoorruimte binnen. Syllie10: "Wat doen jullie hier." Molcrazy: "Daisy vertelde me altijd, niets is wat het lijkt. En ik heb vannacht eens lopen nadenken ... het verhaal dat je me vertelde leek ook te mooi om waar te zijn. Jij wilde mij, MV en NextGP perse weg houden uit Nederland, maar toen een wapen van Daisy opeens in Duitsland opdook moesten wij ineens naar Duitsland. Toen NextGP werd vermoord, wilde je opeens alles weten, terwijl niks daarvoor je interesseerde. Ik had het eerder moeten weten, maar jij wist waar Daisy was. Al die tijd. Ik heb Ycaris met de lange nek aangekeken, maar jij bent degene die de echte leugenaar is mevr. Syllie10." Syllie10: "Waar heb je het over?" Mollenvanger-MV: "Jij hebt misschien NextGP niet vermoord, maar door Daisy zo diep undercover te sturen, heb je NextGP aan zijn einde geholpen. Dus je bent voort mij net zo schuldig als Trialk. En Daisy doodschieten, om te voorkomen dat het uit zou komen." Syllie10: "Daar heb je geen bewijs voor. Lukie4's vingerafdrukken staan op het wapen." Mollenvanger-MV: "Maar we hebben wel dit." Mollenvanger loopt naar Syllie10 en rukt een knoopje van haar bloes. Molcrazy: "NextGP was altijd van de afluister apperatuur. Dat heeft ie van Ycaris geleerd. Toen jij gister bij Ycaris praatte, heeft ze stiekem een cameratje op je vestje geplant. We hebben alles op beeld, met geluid." Syllie10: "Je moet weten, ze was doorgeslagen, ik kon niet anders." Mollenvanger-MV: "Je had hier nooit aan moeten beginnen, zoals Lukie4 al zei. Catshee, neem haar alsjeblieft mee." Catshee voert Syllie10 af. Lukie4: "Lekker corrupt zooitje zijn jullie. Ik ga dit aan de kaak stellen. Ik help jullie allemaal de vernieling in." Molcrazy: "O dat ga je niet. Je hebt namelijk zojuist op tape poging tot moord bekend. En we hebben je nog voor verduistering. Dus we gaan een deal maken. Ééntje, waar jij en wij allemaal mee kunnen leven."
[ wordt vervolgd ]

Arme Hulpdakdekker is helemaal ontspoort. En de gevangenis raakt overvol, want naast LdHmolletje, kan ook AaPje16 voorlopig de vrije buitenlucht vergeten, nu de deal met Swifty de prullenbak in gaat. De rest komt ermee weg. Trialk gaat voor goed het gevang in, voor de moord op Schulz en poging tot moord op RoyL. Die zien we dus niet meer terug. Syllie10 heeft Daisy vermoord, omdat hun zogenaamde geniale plan aan het mislukken was. Maar hoe dat plan nou precies in elkaar zat ... dat lees je morgen, in de de allerlaatste aflevering van de forum zomersoap.

Laat gerust je mening achter over deze aflevering in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #150 Gepost op: 16-08-2015, 21:03:17 »
Aflevering 20:

Een week later ...

Molcrazy: "Lukie4." Lukie4: "Molcrazy." Molcrazy: "We zijn eruit?" Lukie4: "Ik geloof het wel. Ik word per direct vrijgelaten, verhuis naar een land naar keuze buiten Europa en ik vertel nooit wat er gebeurd is. Daarentegen klaag ik jullie niet aan over wat jullie me de afgelopen jaren hebben aangedaan." Molcrazy: "Precies. Alles staat op papier. Maar duidelijk is, als je ook maar een woord zegt over ons, vervalt de deal en kunnen we je arresteren voor poging tot moord en verduistering." Lukie4: "Genoeg redenen dus om snel te verhuizen." Lukie4 en Molcrazy zetten hun handtekening onder de overeenkomst. Molcrazy doet een handreiking aan Lukie4. Molcrazy: "Tot nooit meer ziens Lukie4." Lukie4 schudt Molcrazy de hand. Lukie4: "Tot nooit meer ziens Molcrazy." En Lukie4 verlaat het bureau van Oberstdorf. Mollenvanger-MV ziet het aan. Molcrazy: "Dit is het beste voor ons allemaal." Mollenvanger-MV : "Ik weet het. Ik baal alleen dat we nooit meer het geld gevonden hebben. Die zit straks lekker op een tropisch eiland zonder uitleveringsverdrag met het geld van Robbieazerty." Molcrazy: "Ach, eens een gokker, altijd een gokker. Hij is het zo kwijt. En dan zoekt ie het maar uit. Tijd om er een streep onder te zetten Mollenvanger-MV. Laten we gaan, terug naar Frankrijk." Mollenvanger-MV:"Goed idee."

Weer een week later ...

Molcrazy, MaikeMeisje, Lucy, Mollenvanger-MV, Jann, Silvermaiden en Ycaris zitten op het balkon van Molcrazy's appartement in Zuid-Frankrijk. Molcrazy : "Vanavond zetten we voor eens en altijd een streep onder deze bizarre zaak." Ycaris: "Vandaag is Syllie10 in het gevang gezet en voor altijd uit Interpol gegooid. We zullen nooit iets meer van haar horen." Lucy: "Gelukkig heeft ze het hele verhaal vandaag voor de rechtbank verteld." Jann: "Van begin tot eind."

<FLASHBACK *** ca 6 jaar geleden
Syllie10: "Daisy goed dat je er bent." Daisy: "Altijd, wat kan ik voor je doen." Syllie10 gooit een flink dossier op tafel." Syllie10: "Dit is het dossier Trialk." Daisy: "Daar heb ik van gehoord." Syllie10: "Ik ben al jaren bezig 'm te pakken, maar het lukt me niet." Daisy: "Dus je hebt hulp nodig?" Syllie10: "Je bent goed bezig. Jij denkt net als ik. Dus als we onze krachten bundelen ..." Daisy: "Geef hier die dossiers.">


Jann: "Een bijzondere band was geboren. Maar na jaren brainstormen realiseerde Daisy zich dat ze de zaak niet alleen konden afhandelen. Dus werden wij erbij gehaald."

<FLASHBACK *** ca 2,5 jaar geleden
Daisy: "Fijn dat jullie allemaal mee willen helpen." Molcrazy: "Voor jou altijd. Maar wie is dit? Ik ken hem niet." Daisy: "Dit is NextGP. Hij is ingewerkt door Ycaris. Ycaris heeft ons helaas verlaten, maar met NextGP hebben we een uitstekende opvolger in huis." NextGP: "Dank je Daisy voor het vertrouwen." Jann: "Welkom NextGP, ik ben Jann. En dit is Mollenvanger-MV." NextGP: "Leuk om kennis te maken.">


Lucy: "Dus vandaar dat we naar Mijdrecht verhuisden Mollenvanger-MV!" Mollenvanger-MV: "Precies. Daisy had uitgevogeld dat Schulz en Trialk geld ontvingen van een onbekend iemand. Dat bleek later Robbieazerty te zijn. Maar we hadden te weinig bewijs om de drie aan elkaar te linken." Molcrazy: "En toen kreeg Daisy een idee."

<FLASHBACK *** ca 2 jaar geleden
Daisy: "We moeten zorgen dat wij alles naar onze hand kunnen zetten." Molcrazy: "Maar hoe wil je dat. dan doen?  Daisy: "Door een extra speler toe te voegen aan het verhaal. Iemand die corrupt is. Maar ik wel kan controleren. Molcrazy: "Je hebt iemand in gedachten begrijp ik?" Daisy:"Ja, de burgemeester van mij woonplaats: Lukie4. Hij is enorm gokverslaafd. Hij doet alles voor geld. Als ik hem daarmee chanteer en 'm een paar goede ideeën aanlever, dan lopen we via hem binnen en kunnen we Trialk pakken.">


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #151 Gepost op: 16-08-2015, 21:03:45 »
Jann: "In het begin liep het redelijk gesmeerd. Daisy had Lukie4 onder de duim, en toen we Robbieazerty hadden geïdentificeerd als de geldbron, brachten we Lukie4 in contact met hem en een deal was snel geklonken. Maar Daisy was niet tevreden, en Syllie10 was ook niet tevreden. Er gebeurde maar niks. Er moest iets gebeuren. En snel ook.

<FLASHBACK *** ca 21 maanden geleden
Syllie10: "We zijn nog steeds geen stap dichterbij om Trialk te pakken." Daisy: "We hebben een heel crimineel netwerk ontrafeld." Syllie10: "Ja, maar ik wil Trialk hebben. We hebben een extra insider nodig." Daisy: "Je hebt iemand in gedachte begrijp ik?">


Mollenvanger-MV: "Een paar weken later moesten we verzamelen in Mijdrecht. Daisy zou een poging wagen om Hulpdakdekker om te kopen." Molcrazy: "Maar wij werden ineens weggeroepen. We lieten een recorder achter om het gesprek op te nemen, maar toen we terug kwamen konden we die nergens meer vinden en lag er een lijk in de school, die alle kenmerken van Daisy had." Jann: "Maar ze was het niet. Het was namelijk niet Hulpdakdekker die zelf de extra insider moest worden, maar Daisy zelf. Alleen liep het gesprek met Hulpdakdekker wat anders dan gepland, omdat Robbieazerty ineens opdook en de twee neersloeg."

<FLASHBACK *** ca 18 maanden geleden
Hulpdakker: "Auw mijn hoofd." Daisy: "Aww ... wie was dat." Hulpdakdekker: "Geen idee, maar jij gaat nergens heen." Hulpdakdekker vindt een touw op het schoolplein en bindt Daisy vast. Daisy:"Doe niet zo gek Hulpdakdekker." Maar Hulpdakdekker stopt Daisy in de bezemkast en loopt het schoolgebouw uit.. Maar dan botst hij bijna tegen iemand aan .... Hulpdakker: "Ow mijn excuses, wie bent u?" Syllie10: "Mijn naam is Syllie10. En jij gaat vergeten wat hier vandaag gebeurd is." Hulpdakdekker: "Huh?" Syllie10 duwt een drankje bij Hulpdakdekker naar binnen en hij gaat knock out. Terwijl Lukie4 Daisy uit het schoolgebouw haalt, haalt Syllie10 een jerrycan met benzine tevoorschijn. Syllie10: "Volgens mij zit hier het scheikunde lokaal." Binnen no-time staat de school van Mijdrecht in lichter laaie.>


Lucy: "Dus Syllie10 heeft de school in de fik gestoken?" Jann: "Ja, daar kwamen we ook vrij recent pas achter. Wij dachten eerst dat het Lukie4 was. Hulpdakdekker had in onze ogen geen motief en verder kon alleen Lukie4 daar geweest zijn. En Lukie4 had wel een motief om van Daisy af te willen, omdat zij hem chanteerde." MaikeMeisje: "Alleen Daisy bleek helemaal niet dood te zijn. Maar doordat de lijkschouwer was omgekocht wisten jullie dat niet." Mollenvanger-MV: "Dat pakte ze slim aan." Silvermaiden: "En ondertussen Lukie4 wijsmaken dat ze zelf helemaal klaar was met Interpol en zelf ook wel een deel van het geld wilde."

<FLASHBACK *** ca 16 maanden geleden
Lukie4: "Waarom wilde je nou zogenaamd dood." Daisy: "Ik ben helemaal klaar met 'good cop' spelen. Het levert niks op. Ik zie hoeveel die deals met Trialk en Robbie je opleveren ... waarom ga ik daar zelf niet aan meedoen. En als mijn ex-collega's denken dat ik dood ben, zullen ze nooit achter mij aangaan." Lukie4: "Maar Trialk is nu weg uit Mijdrecht." Daisy: "Maar er is nog genoeg geld te halen daar. Als Trialk daar achter komt, komt ie vanzelf terug en kunnen we weer een nieuwe deal maken. Weet je, stel je kandidaat als nieuwe burgemeester aldaar. Dan zitten we dichter bij het vuur.">


Ycaris: "En nog geen 4 weken later was hij burgemeester." Jann: "En toen begon alle balletjes te rollen. Wij dachten juist dat Lukie4 achter de moord op Daisy zat. Hulpdakdekker werd gearresteerd voor moord. We besloten hem te ontvoeren en probeerden hem alsnog om te kopen, in de hoop daarmee bewijs tegen Lukie4 te vinden." Silvermaiden: "Maar toen dook ineens de taperecorder op." Mollenvanger-MV: "Daisy zat undercover. Maar had al spijt van haar daad. Ze hield een videodagboek bij bleek later. Toen we een paar weken geleden haar huisje in Zuid-Duitsland overhoop haalden vonden we de tapes."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #152 Gepost op: 16-08-2015, 21:04:19 »
<FLASHBACK *** ca 15 maanden geleden
Daisy: "Ik ben nu zo'n 4 maanden dood. Het gaat niet goed. Mijn collega's zitten op het totaal verkeerde spoor." Syllie10 wil dat ik bepaalde dingen doe de me niet aanstaan. Maar ik wil haar niet afvallen. Trialk moet gepakt worden. Linksom of rechtsom. Maar ik wil mijn collega's helpen. Dus ik ga de taperecorder bij de school leggen, in de hoop dat ze die vinden.">


Jann: "Via via kwam deze uiteindelijk bij mijn zus terecht." Silvermaiden: "Ik gaf 'm uiteraard aan Jann, maar die besloot een kopie te maken en die aan mij te geven. Zodat ik er vaker naar kon luisteren om te kijken wat er nog meer op stond." Molcrazy: "Wij vonden het bewijs dat we nodig hadden, we hoorden Lukie4's auto, maar er stond blijkbaar meer op." Mollenvanger-MV: "Terwijl Molcrazy en NextGP achter Lukie4 aangingen, ontsnapte Hulpdakdekker." Jann: "En toen Mollenvanger-MV en ik achter hem aan gingen, werd ik gebeld door mijn zus."

<FLASHBACK *** ca 14 maanden geleden
Silvermaiden: "Jann! Je moet dit horen." Jann: "Zusje, ik heb nu geen tijd." Silvermaiden: "Ow, hier maak je tijd voor ... ik denk dat Daisy nog leeft." Jann: "Wat?!" Mollenvanger-MV loopt langs:"Alles in orde?" Jann: "Ja hoor. " Silvermaiden: "Het staat op tape. Ik weet het zeker." Jann: "Oké, je moet ...." Silvermaiden: "Snap je nou waarom ik nu op Curacao zit." Jann: "Oké. Ik zal nog eens luisteren als we..." Mollenvanger-MV:"Kijk, bloedsporen bij een tuinhuisje!" Jann: "Ik moet ophangen, ik bel je nog.">


Jann: "Ik kwam erachter dat Silvermaiden gelijk had. Maar ik had natuurlijk geen idee waarom ze haar eigen dood in scene had gezet. Ik besloot dat ik niemand bij Interpol kon vertrouwen en reisde mijn zus achterna naar Curacao. En nam de orignele taperecorder mee." Molcrazy: "Syllie10 was er achtergekomen dat Daisy de taperecorder had gelekt. Maar ze besloot het Daisy te vergeven en gaf haar een aantal spullen uit de opslag, zoals afluisterapparatuur, en foto's van deal tussen Robbie, Lukie4 en Schulz, zodat ze Lukie4 onder de duim kon houden." Mollenvanger-MV: "Een jaar ging voorbij waarin weinig gebeurde, tot op een dag Schulz in het ziekenhuis belande. En dat bracht alles aan het rollen."

<FLASHBACK *** ca 3,5 maand geleden
Daisy: "Iemand heeft geprobeerd Schulz te vermoorden. Ik weet niet wie het is, interesseert me ook niet, maar alleen ben ik nu bang, als ze Schulz eens gaan uitlichten, ze er achter komen dat Robbie mij niet vermoord kan hebben. En als Robbie vrij komt, gaat ie gelijk achter Lukie4 aan. En dat kan ik niet hebben.">


Molcrazy :"Daisy raakte in paniek." Lucy: "Dus moest Robbie dood." Mollenvanger-MV: "Wij dachten dat ze zelf de dader was, tot vanmiddag , toen in de rechtbank de volgende tape van Daisy werd afgespeeld."

<FLASHBACK *** ca 3,5 maand geleden
Daisy: "Robbie is dood. Het is goed voor mij, maar dat door het plan van Syllie10 en mij nu doden moeten vallen. Ik heb tegen Syllie10 gezegd dat we dit wel konden oplossen, maar ze wilde niet wachten. Dus heeft ze Robbie doodgeschoten Arme Swifty werd ook nog geraakt, maar kwam er net mee weg. Dit gaat helemaal niet goed zo. Ik moet iets verzinnen om Trialk te pakken. En snel ook. Anders gaan er nog meer doden vallen.">


Lucy: "En die vielen er ook." MaikeMeisje: "Wat deed jij ondertussen op Curacao Jann?" Jann: "Ik had enkele maanden daarvoor contact opgenomen met Ycaris. Ze wist natuurlijk wel iets van de zaak en omdat ze al een tijdje weg was, had ik het gevoel dat ik haar wel kon vertrouwen. In mijn ogen was ze een corrupte agent die koste wat kost onmaskerd moest worden. Ik wist dat we ofwel met Lukie4 of met Hulpdakdekker konden bewijzen dat Daisy nog leefde. Omdat Daisy vermoedelijk Lukie4 nog steeds in de gaten hield, besloten we voor Hulpdakdekker te gaan. Ycaris ging undercover bij het advocatenkantoor van Grasisgroen. Dat was volgens ons het zwakke punt van Hulpdakdekker." Ycaris: "Je had gelijk. En je vond Hulpdakdekker eigenlijk nog voor je deur ook. Dat was toeval. We besloten Dolfie erbij te halen, omdat we echte kennis van de wet nodig hadden, om te voorkomen dat Hulpdakdekker gelijk uit onze handen zou glippen als hij weer in Nederland zou arriveren. Er stond immers nog een arrestatiebevel tegen hem uit." Silvermaiden: "En ik moest proberen iets te vinden om het geheugen van Hulpdakdekker terug te krijgen."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #153 Gepost op: 16-08-2015, 21:05:05 »
Molcrazy schenkt nog wat wijn in. Het is bijna nacht, maar ze zijn nog niet uitgepraat. Molcrazy: "Toen werd Duncton ineens van de weggeplukt wegens te hard rijden. Hij besloot Daisy te chanteren, zodat hij een nieuwe auto kon kopen." MaikeMeisje: "Maar Daisy liet niet met zich sollen en ontvoerde Duncton naar Duitsland."

<FLASHBACK *** ca 3,5 maand geleden
Daisy: "Het gaat van kwaad tot erger. Duncton dreigt om bekend te maken dat ik nog leef. Eerst lekt hij al info over Interpol, wat ik hem in vertrouwen verteld heb, naar Misdaad met MaikeMeisje. En nu dit. Tegen mijn principese in heb ik 'm nu ontvoerd naar Duitsland. Hopelijk houd ie zich een tijdje koest en kan ik dan bedenken wat ik moet doen.">


Molcrazy: "Maar lang kan Daisy niet van de stilte genieten. Door één van de bugs die ze van Syllie10 gekregen heeft, komt ze erachter dat de politie Lukie4 wil arresteren voor moord. Ze besluit ook Lukie4 te ontvoeren en bekend tegenover hem dat zíj voor hem Robbie heeft doodgeschoten." MaikeMeisje: "Waarom zou ze ze dat doen?" Molcrazy: "Daisy was een loyale agente. Ze wilde denk ik ook loyaal aan Syllie10 zijn en haar beschermen." 

<FLASHBACK *** ca 3,5 maand geleden
Daisy: "Ik heb Syllie10 gebeld. Ik wil eruit. Maar ik kan niet. Ik zit te diep undercover. En nu wordt Lukie4 ook nog verdacht van moord. Ik ga 'm maar halen omdat ik geen keuze heb, maar het liefst zou ik hier vandaag nog een einde aan maken.">


Mollenvanger-MV: "Eenmaal in Duitsland aangekomen moet Daisy helemaal geflipt zijn. Lukie4 probeert Daisy's wapen af te pakken. Daisy schiet, het pistool hapert en Lukie4 pakt het alsnog af en schiet Daisy neer." Jann: "Lukie4 gaat er vandoor en komt bij toeval bij ons op Curacao uit. Het verhaal van Hulpdakdekker zat vol gaten, dus we wilden Lukie4 inzetten als ruilmiddel tegen Daisy." Ycaris: "Maar die bleek inmiddels in handen gevallen te zijn van Trialk."

<FLASHBACK *** eerder vanmiddag in de rechtbank
Syllie10: "Daisy nam altijd contact met me op. Zelfs toen Lukie4 had neergeschoten wist ze onder de neus van Duncton nog contact te maken. Toen NextGP opeens vermoord werd, probeerde ik haar te bellen, maar ze nam niet op. En omdat ze haar wapen niet meer had, wist ik dat ze in de problemen zat. Ze moest in handen van Trialk gevallen zijn.">


Jann: "De afspraak werd gemaakt en Ycaris, die inmiddels in Duitsland zat, moest Interpol op een afstandje houden." Ycaris: "Maar mijn gevoel zei dat er iets niet klopte. Dus ik besloot uit de school te klappen. Alleen tegen de verkeerde persoon: Syllie10."

<FLASHBACK *** ca 2,5 week geleden
Syllie10: "Ik weet dat Daisy nog leeft. Ik heb haar undercover gestuurd om Trialk te pakken. Maar het is helemaal fout gegaan. Ze is doorgedraaid. Ze heeft Robbie vermoord. Als Jann haar te pakken krijgt, gaat ze hem ook wat aandoen. We moeten haar stoppen.">


Molcrazy: "Dus regelde Syllie10 via via een wapen en schoot ze, terwijl Interpol Lukie4 en Trialk arresteerde Daisy dood. Zo dacht ze zelf overal mee weg te komen." Jann: "Maar we vertrouwden het zaakje niet. Ik was eerst boos op Ycaris dat ze me had verraden, maar toen ze had verteld wat ze had gedaan en wat Mollenvanger-MV nog van Daisy had gehoord, wist ik dat het verhaal anders in elkaar stak." Molcrazy: "Toen Syllie10 persé alleen met Lukie4 wilde praten, wisten we dat we een kans hadden om het bewijs te krijgen. Ycaris plantte een camera op de blouse van Syllie10." MaikeMeisje: "En zo geschiedde." Mollenvanger-MV: "En toen was het verhaal voorbij." Lucy: "Dus Daisy was helemaal niet de slechterik." Molcrazy: "Nee. Ze heeft misschien een aantal discutabele beslissingen genomen, maar deed dat uit loyaliteit voor haar baas. En uiteindelijk heeft ze dat met de dood moeten bekopen."

Molcrazy schenkt het laatste beetje wijn in. Molcrazy: "Jongens. Het is tijd om afscheid te nemen van elkaar." Jann: "Klopt. Het is voor ons beter als we onze wegen gescheiden voortzetten. Ik ga met Ycaris mee naar Amerika, om daar aan een nieuwe baan te beginnen. Ik neem Silvermaiden mee." Mollenvanger-MV: "Lucy en ik gaan een detectivebureau opstarten in Nederland. Tijd om de gewone Nederlander te helpen ipv die grote zaken." MaikeMeisje: "Als jullie zendtijd op TV nodig hebben, jullie kunnen me altijd bellen." Molcrazy: "Ik ga jullie missen hier in Frankrijk. Maar iemand moet hier het Interpol kantoor draaiende houden. Ycaris: "Ze hebben een goeie aan je Molcrazy." Molcrazy :"Dank je Jann." De groep neemt afscheid van elkaar.

Als iederen weg is, trekt Molcrazy nog een biertje open. Hij gaat nog eens op zijn balkon zitten onder de sterrenhemel. Twee sterretjes verlichten. "Proost.", denkt hij. "Op NextGP ... en op Daisy. "

[ the end ]

Laat je mening achter over de slotaflevering in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #154 Gepost op: 16-07-2017, 20:33:39 »
Forum Zomersoap V2 - seizoen 1.0 - sneak preview

Borkel en Schaft, een piepklein dorpje in Brabant, vlakbij de Belgische grens. Een rustig dorpje, zoals elk Nederlands dorp. Nou ja, niets is wat het lijkt......

Ooit woonde hier een meneer Bakker. En meneer Bakker had het goed voor elkaar. Getrouwd, maarliefst 5 kinderen en een prachtig huis. Een huis, gefinancieerd door zijn werk ... de zéér lucratieve drugshandel. Maar de lucratieve drugshandel is een stressvolle business en 2 jaar geleden begaf het hart van Meneer Bakker het ineens. Mevrouw Bakker, door haar geringe lengte Bakkertje genaamd, nam de handel over, maar was duidelijk niet zo succesvol als haar man. Ongeveer een jaar geleden werd ze gearrersteerd en sinddien zit ze opgesloten in de zwaarbeveiligde gevangenis in Vugt.

Sinds dat moment wordt er naarstig naar een opvolger in het Brabantse dorp gezocht. De kinderen komen als eerste in aanmerking, maar de oudste, dochter Elise, wil niks met de drugshandel te maken hebben en heeft haar eigen winkel in het dorp, samen met haar beste vriendin Vieffan. Maar haar broers denken er anders over. De tweeling Mollenvanger-MV en Nieky wil wel, maar maakt ruzie over de te volgen strategie. Hadewychisdemol bekijkt het vanaf een afstandje. En dan is er nog FrankLapidus, die het voorlopig nog veel te druk lijkt te hebben met het vangen van pokemons.

Maar er zijn kapers op de kust. De halfbroer van Bakkertje, LdHmolletje genaamd, ziet zijn kans schoon de machtspositie van de familie Bakker over te nemen, met zijn dochter AaPje16 aan zijn zijde. AaPje16 heeft op haar jonge leeftijd al flinke connecties opgebouwd, met een netwerk vol 'vage personen' als D*N, Lucy en TimvDons. Zij willen maar al te graag het handeltje van wijlen Mr. Bakker overnemen. Maar ja, vage personen, zijn die vertrouwen?

En waar twee honden vechten om één been ... ook bij onze zuiderburen is de openstaande vacature opgevallen. Vanuit Brussel stuurt drugskoning WouterV ene Molcrazy naar Nederland om polshoogte te nemen. Valt hier iets te halen? En kan Molcrazy dit alleen aan?

Voor de media is dit uiteraard een interessant onderwerp om verslag over te doen. Molduck Mysteries, gepresenteerd door Molduck en met reporter Pjotr1992 in het land doet vaak verslag van de opmerkelijkste gebeurtenissen uit Borkel en Schaft en omgeving. Ondertussen volgt de rijksrecherche het van een afstandje. Rechercheurs Hulpdakdekker en Swifty lijken voorlopig hun energie te steken in het in de gevangenis houden van Bakkertje, de rest van de het dorp is naar het lijkt niet op hun radar. Dus zal de locale dorpsagent, Lukie4, het voorlopig alleen te moeten rooien.......

"Lukie4 kijkt op zijn horloge. Het is 21.00 uur. Hij stapt zijn auto in, ploft op zijn stoel en doet de deur dicht. Wat een gedoe allemaal in zijn dorpje denkt hij. Hij wil de auto starten, maar dan gaat zijn telefoon. "Dit is geen goed moment ... wat? Jeetje dat is lang leden. Hoe is het met je, na eigenlijk sorry, je belt echt op het slechtst mogelijke moment. Ik moet ophangen." En hij hangt op. Hij denkt: "Pff ... ook dat nog." Hier zat hij eigenlijk niet op te wachten. Zuchtend legt hij zijn telefoon weg. Lukie4 start de auto en .....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vrijdag 21 juli 2017 - 20.30 uur - aflevering 1 van de Forumsoap v2 - seizoen 1
Laat je mening achter over de forumsoap in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #155 Gepost op: 21-07-2017, 23:25:02 »
Dag 1:

Het is een op het oog een doodgewone zaterdagmiddag in Borkel en Schaft. Het lente zonnetje schijnt ... time to party!  Want er zijn zojuist twee inwoners van de stad met elkaar getrouwd. In het lokale dorpshuis maken de inwoners zich op voor het bijbehorende feestje. Ceremoniemeester Bodejos neemt het woord: "Dames en heren, al jaren woonde zij hier in Borkel en Schaft, maar uiteindelijk vond zij in het hoge noorden haar droomman. Speciaal voor haar verhuisde hij hier naar toe, en nu zijn ze getrouwd ... dames en heren, vanaf vandaag Mr. en Mevr. Sla .... Niuno en Grasisgroen!" Het kersverse huwelijkspaar betreedt de feestlocatie en wordt bedolven onder de confetti, rijst en ballonnen.

Hulpdakdekker en Swifty hebben geen tijd voor een feestje. Zij proberen het netwerk rondom Bakkertje te ontrafelen. Bakkertje zwijgt, dus moeten ze andere middelen inzetten. Swifty: "Denk je dat het gaat werken?" Hulpdakdekker: "Ja ik weet het zeker. Ik ken hem al jaren. Hij is een beetje vreemd, maar komt wel altijd met goede info." Swifty: "Nou hopelijk komt hij snel met informatie, want ik ben bang dat we anders binnen no-time een nieuwe drugslijn vanuit dit dorp hebben en zonder bewijs om daar iemand aan te linken." Hulpdakdekker: "Van wat ik weet, heeft hij zich inmiddels goed in het dorp geïntegreerd ,dat gaat goed komen. Hij is de ideale informant." Swifty: “Uitstekend. Dan blijven wij nieuwsberichten over Bakkerje verspreiden en doen we voorlopig net alsof de rest van het dorp ons niet interesseert.”

Terug naar Borkel en Schaft: geen huwelijksfeest zonder taart! Bakkerij Bakker van Elise en Vieffan heeft de spectaculaire taart gemaakt en Vieffan is ook bij het huwelijksfeest aanwezig. Grasisgroen is haar vroegere buurvrouw. Grasisgroen: "Wow Vieffan, wat een prachtige taart!" Het is een drie laagste taart, groen van kleur, vol marsepein en tierelantijntjes in de vorm van sla. Bodejos komt aan met een groot mes. "Tijd om de taart aan te snijden!" Grasisgroen en Niuno snijden het eerste stukje uit de taart. Niuno pakt een bordje en bestek en laat Grasisgroen proeven. "Mmm ... verrukkelijk." Vieffan stuurt een appje naar Elise: "De taart is een succes!" Elise appt terug: "Mooi! Jammer dat ik hier niet bij kan zijn ... maar dat lijkt me ook niet verstandig."

De gasten genieten van de bruidstaart. MaikeMeisje, de beste vriendin van Grasisgroen heeft ook een stukje genomen. MaikeMeisje: "Overheerlijk." Grasisgroen: "Ja had niet beter gekund. En fijn dat iedereen is gekomen. Nou ja, bijna iedereen." MaikeMeisje: "Wie had je nog meer uitgenodigd dan?" Grasisgroen: "Ik had ook de nieuwe dorpsagent uitgenodigd. Maar die kon niet komen, te druk. Ach ja ik snap het nog wel, de vorige agent ... na ja dat weet je." MaikeMeisje: "Ja heel bizar. Maar laten we genieten van de mensen die er wel zijn!" Grasisgroen kijkt naar haar man Niuno en lacht. Een prachtige dag tot zover. MaikeMeisje gaat even op zoek naar haar neefjes, Luiaardje en Meezter, die ook op de bruiloft zijn.

De meeste gasten zijn dorpelingen en daarmee bekenden van Grasisgroen; ze kent werkelijk iedereen en iedereen kent haar. Maar ook Niuno heeft een paar vrienden en kennissen uitgenodigd. Niuno: "Leuk dat je toch nog kon komen." LdHmolletje: "Alles voor een al jarenlange trouwe vriend. Ideaal dat je nu in de buurt woont. Op je gezondheid jongen!" LdHmolletje neemt nog een colaatje. Ook zijn dochter AaPje16 is aanwezig, die het héél gezellig lijkt te hebben met één van de andere bruiloft gasten, Gupp. Gupp: "Nog een drankje?" AaPje16: "Lief, heel graag!"

Bijna het hele dorp is op het feest van Niuno en Grasisgroen. Slechts een enkeling is thuis, onder wie Black_and_white en zijn beste vriend FrankLapidus. Ze zitten bij eerstgenoemde thuis TV te kijken. Terwijl FrankLapidus even naar de WC is, komt er een reclamespot voorbij. "Morgenavond bij RN Shownieuws, een vooruitblik naar het nieuwe seizoen van Molduck Mysteries, met exclusieve interviews met Molduck en Pjotr1992. Zij hebben weer flink wat mysteries ontrafeld!" Als de reclame voorbij is, komt FrankLapidus  de kamer weer binnen. "Iets gemist?" Black_and_white: "Nee, alleen reclame. Zullen we buiten Pokémons gaan vangen?" FrankLapidus: "Goed idee."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #156 Gepost op: 21-07-2017, 23:25:22 »
Terug naar het huwelijksfeest: het is tijd voor het avondeten. Aan een aantal lange tafels krijgen de gasten een overheerlijk 5-gangen diner geserveerd. Mollenmania: "Dit stuk vlees is verrukkelijk!" Anderen genieten weer van hun vegetarische salades. Dan komt het toetje ... hoe kan het ook anders, pistache ijs. Als het eten klaar is, haast iedereen zich terug naar de feestruimte, want het is tijd voor een dansje. Bodejos: "Dames en heren, DJ Schulz!" Schulz: "Dankejwel Bodejos. Allereerst tijd voor de openingsdans. Op Little Green Bag zijn hier Niuno en Grasisgroen!"

Het is een uurtje of 10 's avonds. De dansvloer is flink gevuld, er staan lekkere hapjes, een geweldige avond tot dusver. AaPje16 en Gupp schuifelen over de dansvloer. Er komen ook nog wat verlate gasten binnen. Niuno: "KD.! Wat leuk dat je toch nog kon komen!" KD. "Ja ik had wat zaken in het buitenland af te handelen, maar ik zou dit voor geen goud willen missen." Ook Tristan heeft het naar zijn zin. Hij moet even naar het toilet - als hij pardoes tegen iemand aanloopt. Tristan: "Mijn excuses." Molcrazy: "Geen probleem." Tristan: "Tristan aangenaam. Mag ik vragen waar u het bruidspaar van kent?" Molcrazy: "Zakenrelatie." Tristan: "Ah ok. Nou fijne avond verder." Molcrazy: "Eensgelijks."

Grasisgroen is even gaan zitten. Door de hakken die ze aan heeft, beginnen haar voeten behoorlijk zeer te doen. Ze laat even een liedje van DJ Schulz lopen. Silvermaiden: "Nog een wijntje mevrouw?" Grasisgroen laat zich dit geen twee keer zeggen. "Ehm, mevrouw Grasisgroen ... ik heb een cadeau voor u." Grasisgroen: "Hadewychisdemol ... jij bent hier niet welkom." Hadewychisdemol" Maar ... ik." Grasisgroen: "Ik heb jou niet uitgenodigd. Ik wil jou hier niet hebben. Jouw familie heeft me een hoop pijn bezorgd! Eruit!" Silvermaiden en haar collega Syllie10 begeleiden Hadewychisdemol naar de uitgang. De meeste gasten lijken niets van het voorval gemerkt te hebben, en dansen lekker verder. Alleen TimvDons heeft het gezien van een afstandje.

TimvDons besluit buiten even een luchtje te gaan scheppen. Hij pakt zijn telefoon en belt Lucy. Lucy: "Is het gezellig daar?" TimvDons: "Wel ok. Je raadt het nooit, Hadewychisdemol was net hier." D*N, die naast Lucy zit, grist de telefoon uit Lucy's handen. D*N: "Wat deed hij daar?" TimvDons: "Nou hij leek heel aardig Grasisgroen een cadeautje te willen geven. Maar Grasisgroen wilde er niks van weten, dus hij is maar weer weggegaan." Lucy, die de telefoon weer teruggepakt heeft: "Ow niets spannends dus. Wij staan bij Nieky en Mollenvanger-MV voor de deur, maar die zijn nog niet weggeweest, dus vanaf hier ook geen nieuws." TimvDons: "Ik denk dat ik zo maar eens ga. AaPje16 heeft me als +1 mee naar binnen gesmokkeld, maar ze heeft zo te zien een dorpsscharrel opgepikt, dus ik heb hier verder niks meer te zoeken." TimvDons hangt op en verlaat stilletjes het feest.

Ondertussen is het een zooitje op het herentoilet. Meezter en Luiaardje zijn ziek geworden. Moeder Moni ontvermt zich om haar zoons en ook tante MaikeMeisje komt kijken. MaikeMeisje: "Wat is er loos?" Moni: "Geen idee, maar waarschijnlijk hebben ze teveel gegegen. Volgens mij hebben ze een hele schaal bitterballen naar binnen gewerkt. Ik denk dat ik ze maar mee naar huis neem. Kan jij even op ze passen, dan ga ik even afscheid nemen van Grasisgroen en Niuno." MaikeMeisje kijkt naar haar arme neefjes. Ze zien er hondsberoerd uit.

Het is bijna middernacht. DJ Schulz: "Op verzoek van het bruidspaar, verzoeken wij alle gasten even naar buiten te gaan." Als iedereen buiten staat klinkt er een enorme knal. Niuno: "Wow, een vuurwerkshow!" Grasisgroen: "Prachtig!" Bodejos: "Speciaal voor het bruidspaar." Alle gasten genieten van een prachtige show.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #157 Gepost op: 21-07-2017, 23:25:43 »
Na een kwartier gaat iedereen weer naar binnen. MaikeMeisje: "Wow wat een prachtig vuurwerk!" Tristan: “Topfeest tot nu toe.” LdHmolletje: "Kijk Niuno, een cadeau voor je." Middenop de dansvloer staat een enorme doos met een strik eromheen. Niuno kijkt naar Bodejos, maar die weet nergens van. Bodejos vraagt DJ Schulz even te stoppen met de muziek en neemt het woord: "Dames en heren, het lijkt erop dat iemand een verrassing heeft meegenomen voor het bruidspaar. Iemand die een toelichting wil geven?" Maar het blijft stil. Niuno: "Nou schat, wil jij het pakketje open maken?" Grasisgroen: "Nou zo'n grote doos, ik kan niet wachten!" Grasisgroen loopt vol verwachting op de grote doos af ...

Wordt vervolgd ...

We zijn begonnen! En de eerste aflevering roept direct al flink wat vragen op. Slechts een kleine greep: Wie is de informant van Swifty en Hulpdakdekker? Welke historie is er tussen Grasisgroen en de familie Bakker? Waar kent Niuno LdHmolletje van? Wat deed Molcrazy op de bruiloft? Waarom schaduwen Lucy en D*N Mollenvanger-MV en Nieky? En is het toeval dat Luiaardje en Meezter ziek zijn geworden?

Maar de vraag van vandaag is ... wat zit er in de doos?

A Een persoon die er als verrassing uitspringt
B Een aantal pakketjes cocaïne 
C Iets wat lijkt op een handgranaat
D Alleen een handgeschreven briefje, gericht aan Niuno

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat je keuze dan in dit topic achter en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #158 Gepost op: 22-07-2017, 22:05:26 »
Dag 2

Grasisgroen loopt gespannen richting de doos. Alle bezoekers kijken ook vol spanning toe. Mollenmania: “Wat zou er toch in zitten?” Vieffan: “Misschien wel iets voor de huwelijksreis?” Grasisgroen tilt de doos op. Grasisgroen: “Nou dit voelt ligt aan.” Ze zet de doos weer neer, trekt de strik eraf en maakt ‘m open. Grasisgroen: “Hij is leeg.” Niuno: “Serieus. Wie heeft deze grap uitgehaald?” Niuno loopt naar de doos, tilt hem op en draait hem om. Er valt een briefje uit. Hij pakt het op. Grasisgroen: “Is het wat?” Niuno: “Eens kijken, er staat voor Niuno op … even lezen.” Niuno leest het briefje … en steekt het daarna weg in zijn borstzak. Grasisgroen: “En?” Niuno”Niks, iemand die een grap uit wilde halen. DJ Schulz, start de muziek maar weer!”

Terwijl het huwelijksfeest nog even door gaat, zijn ook FrankLapidus en Black_and_white nog laat op. Zij zijn op zoek naar een zeldzame pokémon. En laat die nou net vlakbij de feestlocatie zitten. Black_and_White: “Klinkt gezellig daar.” FrankLapidus: “Zeker. Waren jouw ouders niet uitgenodigd.” Black_and_White: “Jawel, maar die zijn weg voor hun werk.” FrankLapidus: “Ik had best gewild, mevr. Grasisgroen is heel aardig, maar we mochten niet komen. Nou ja, jammer da … o kijk hier moet ie zitten.” FrankLapidus loopt een hoekje om … en ziet iemand in de struiken zitten! FrankLapidus: “Whaaaaa!” De man schrikt en gaat er vandoor. Black_and_White komt aangesneld: “Wat is er?” FrankLapidus: “Er zat hier iemand – kijk!” FrankLapidus wijst de rennende man na. Black_and_White: “Er achteraan?” FrankLapidus: “Heeft geen zin.” Black_and_White: “Heb je gezien wie het was?” FrankLapidus: “Nee. Hij had een bivakmuts op. Kom, laten we naar huis gaan, ik ben het zat.”

Terwijl de meeste dorpelingen uitslapen, staat Elise al vroeg weer in de Bakkerij broodjes te bakken. Gelukkig komt er een klant langs. Elise: “Dag Loezel, wat mag het zijn?” Loezel: “Doe maar koffie en een croissantje.” Elise: “Hoe was het in Brussel?” Loezel: “Leuk! KD. moest wel hele dagen werken, maar heb een aantal dagen flink wat sight seeing kunnen doen. En ’s avonds natuurlijk lekker uit eten.” Elise: “Ow heerlijk.” Elise schenkt de koffie vast in. Elise: “Nog op het feestje van Grasisgroen en Niuno geweest?” Loezel: “Nee, ik was doodop toen ik thuis kwam. KD. Is nog wel even gegaan, die hoorde ik vannacht om een uur of 4 thuiskomen. Dus het was vast gezellig.” Elise: “Dat geloof ik graag. Ik had graag willen komen, maar ja. Aan de ene kant had ik misschien gewoon even moeten gaan, aan de andere kant is dat misschien niet de juiste tijd voor toenadering.” Loezel: “KD. kent Niuno goed, ze zijn collega’s, dus als we iets kunnen betekenen, laat het me weten.” Elise: “Ik zal er over nadenken.”

Waar Loezel en KD. Brussel hebben verlaten, is Molcrazy juist teruggekeerd in Brussel. WouterV: “Al wat inzichten opgedaan?” Molcrazy: “Weinig. De familie Bakker en de groep rondom LdHmolletje trekken duidelijk niet met elkaar op. En ik kan niet op twee plekken tegelijk zijn. Om goed inzicht te krijgen, wie wat wil proberen en wie vervolgnes kunnen proberen binnen te hengelen, heb ik hulp nodig. Zodat we beide partijen tegelijk in de gaten kunnen houden.” WouterV: “Je hebt gelijk. Ik bel direct Spechteke op.” Molcrazy: “Spechteke? Kan ik niet ..” WouterV: “Nee, Spechteke is geknipt voor dit werk.” Molcrazy: “Maar….”WouterV: “Niks maar. Spechteke gaat mee.” Molcrazy druipt af: “Ok.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #159 Gepost op: 22-07-2017, 22:05:37 »
Het is inmiddels een uurtje of 11 als Grasisgroen wakker wordt. Haar eerste volledige dag als Mevr. Sla. Ze ziet dat Niuno al wakker is. Ze loopt naar beneden om thee te zetten en spot Niuno op de bank. Grasisgroen: “Al lang wakker.” Niuno: “Nee.” Grasisgroen: “Alles goed?” Niuno: “Ja hoor, waarom niet.” Grasisgroen: “Dat briefje, was dat echt een grap?” Niuno: “Ja … waarom zou dat niet zo zijn?” Grasisgroen: “Ik zag iets in je ogen dat … “Niuno: “Ik was gewoon moe. We waren al vanaf 7 uur ’s ochtends in touw. En vannacht ook niet veel geslapen. Ik ga dit weekend niet veel doen, maandag en dinsdag pakken en dan woensdag op huwelijksreis.” Grasisgroen laat het onderwerp maar even gaan en loopt naar de keuken voor de thee. Maar ze vertrouwt het nog steeds niet.

Mollenvanger-MV: “En hem dan?” Nieky: “Nee. Die is te close met ome LdHmolletje. Ik vertouw hem voor geen cent.” Mollenvanger-MV: “Maar we moeten iets doen. Er moet geld in het laatje komen. Anders kunnen we nooit dit huis waar we nu in wonen betalen.” Nieky: “Laat me nadenken.” Mollenvanger-MV: “Je denkt al maanden na. En we komen geen steek verder!” Nieky: “Niet zo schreeuwen. Hadewychisdemol en FrankLapidus liggen nog te slapen.” Mollenvanger-MV: “Precies. We zijn ook voor hen verantwoordelijk. Ik heb potverdrie een baantje bij de Albert Heijn genomen maar om te zorgen dat er wat geld binnen komt. We hebben nog wat cash liggen, maar voor de rest zijn alle bankrekeningen van mama bevroren.” Nieky lijkt niet onder de indruk: “Ga jij lekker werken, denk ik nog wat na.” Mollenvanger-MV: “Doe dat!” Hij slaat de voordeur dicht en gaat naar zijn werk. Terwijl FrankLapidus wakker schrikt van de deur, is Hadewychisdemol allang wakker. Hij heeft alles gehoord.

Hulpdakdekker strekt zich eens uit. Hij heeft de hele nacht doorgewerkt. Swifty is naar huis, die wilde weekend vieren. Maar Hulpdakdekker heeft verder geen plannen, dus is hij maar op kantoor gebleven. Hij kijkt eens in de spiegel. Hij moet zich nodig scheren. *PING* Er komt een email binnen. Hulpdakdekker loopt naar de computer …. het is zijn informant!  “Beste Hulpdakdekker. Alles loopt gesmeerd. Ik ga proberen alle partijen dichterbij elkaar te brengen. Dan kunnen we een enorme slag slaan. Groet ……. “ Hulpdakdekker tikt direct terug: “Doe voorzichtig, je weet hoe gevaarlijk sommige mensen kunnen zijn, ook al lijken ze zo lief. Laat direct weten wanneer je hulp nodig hebt.”

Nieky is even een ommetje maken, dus hebben Hadewychisdemol en FrankLapidus het rijk alleen thuis. Hadewychisdemol: “Heb jij onze broers vanochtend ruzie horen maken?” FrankLapidus: “Ik hoorde een deur dichtslaan, meer niet.” Hadewychisdemol: “Het gaat niet goed.” FrankLapidus: “Nee, ik hou niet van ruzie.” Hadewychisdemol: “Nou er is wel meer dan dat. Denk je dat we alleen hier van het vakkenvul werk van Mollenvanger-MV en mijn krantenwijk kunnen leven?  Jij moet naar school, ik ga straks studeren, dat kost allemaal geld en er komt niks binnen?” FrankLapidus: “We hebben toch nog heel veel cash in de voorraadkast?” Hadewychisdemol: “Nou niet voor lang meer. De bodem komt in zicht.” FrankLapidus: “En wat kan ik daar aan doen?” Hadewychisdemol: “Ook een krantenwijk nemen? Alle beetjes helpen.” FrankLapidus: “Ik heb het veel te druk met school, ik heb toetsweek zo. Dat gezegd, ik heb met Black_and_White afgesproken om huiswerk te gaan maken, ik moet gaan.” En toen bleef Hadewychisdemol alleen achter.