Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69821 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #60 Gepost op: 24-07-2014, 19:20:20 »
Swifty staat bij de achteruitgang van de rechtbank als ze Robbie A. tegenkomt. Robbie A. heeft een big smile op zijn gezicht: "Ja Swifty, wat nu..." Swifty: "Geniet er maar even van, voor je het weet, zit je weer in de bak. Waar je thuis hoort." Ze lopen door de achterdeur naar buiten, buiten het zicht van de reeds toegesnelde media, die allemaal voor het gebouw staan. Robbie A.: "Ik word z..." Maar Robbie A. kan zijn zin niet afmaken. Er klinkt een knal. Swifty kijkt naar haar linkerarm. Het bloed druipt er vanaf. Er klinkt nog een knal. Swifty valt van schrik achterover met haar hoofd op de stoep. Vlak voordat ze knock-out lijkt te gaan klinkt er een derde knal en ziet ze het bloed uit Robbie's nek lopen. Terwijl Robbie ter aarde stort, verliest Swifty het bewustzijn ...

Grote paniek rondom de rechtszaal. De media heeft de knallen, of beter gezegd, schoten natuurlijk ook gehoord en alles is live op TV te volgen. Ook Dolfie heeft op haar vrije dag de TV aan en is ontdaan door alle gebeurtenissen. Plots gaat haar mobieltje af. 'Hè, niet nu.', denkt ze. Ze neemt 'm toch maar op, zeker als ze ziet dat het Moni, hoofd van de rechtbank in Rotterdam, is. Dolfie: "Moni, wat hectiek, hoe is het bij de rechtbank." Moni: "Gekkenhuis. Iedereen wil weten hoe het in Utrecht is. Maar daarvoor bel ik niet. Zie je kans vanmiddag even langs te komen?" Dolfie: "Is dat nu echt noodzakelijk?" Moni: "Ja eigenlijk wel." Dolfie: "Nou prima, ik stap zo in de auto en dan zie je me straks." Moni: "Prima, tot straks."

Starlight komt bezweet aan op de nieuwsredactie. Door de schietpartij moet ook het Journaal extra uren draaien en is Starlight dus opgetrommeld. Ze blijft echter naar haar telefoon staren, te hopen dat D*N nieuws voor haar heeft. Maar die reageert nergens op. Haar telefoon staat ook vol met app-jes van haar broertje, maar ze heeft geen antwoord voor hem. Ze scrolt er nog eens doorheen. Ze heeft echter niet in de gaten dat LdHmolletje achter haar staat en alles mee kan lezen. Als hij het woord neemt, heeft ze het pas door en schrikt ze zich rot. "Zo, Hulpdak D.", zegt hij. "Wat is daarmee?"

[ wordt vervolgd ]

"Overleven Swifty en Robbie de schietpartij?" Hoe lang kunnen Nieky en Vieffan hun relatie verborgen houden? Komt Lukie4 er nog achter wie hem chanteert? Komt Stormpie in de problemen door haar bezoek aan Lukie4? Waarom moet Dolfie bij Moni op bezoek? Maar de vraag van vandaag is, wat zegt Starlight tegen LdHmolletje?"

A Ze zegt in contact te zijn met D*N om haar broertje op vakantie de stuipen op het lijf te jagen.
B Ze zegt dat ze info doorgespeeld heeft gekregen van RN Boulevard, maar gelooft er niks van.
C Ze zegt dat ze niet weet waar LdHmolletje het over heeft en wist per omgaande alle berichten.
D Ze biecht alles op.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #61 Gepost op: 25-07-2014, 21:23:59 »
Aflevering 6:

Starlight: "Wat bedoel je?" LdHmolletje: "Ik lees toch echt 'Ik weet waar Hulpdak D. is'. Starlight: "Zeg, een beetje in mijn telefoon kijken?" LdHmolletje: "Is niet netjes, ik weet het, maar goed, nu wil ik het weten ook. Starlight: "Nou, ehm ... ik ken iemand die op de redactie van RN Boulevard werkt en die zeggen dat ze weten waar Hulpdak D. is. Maar ik geloof er niks van. Als het echt zo zou zijn, zou ik het echt wel zeggen. Alles voor het Journaal." LdHmolletje: "En al die berichten naar HIDM dan?" Starlight: "Jeetje, jij hebt echt lang achter mij gestaan. Nou niks hoor, die is gewoon op vakantie op Aruba." LdHmolletje: "Hmmm .... ok dan. We moeten opschieten, we moeten een nieuwsuitzending maken!"

"Hallo, hallo?" Swifty hoort geluid. Langzaam opent ze haar ogen. Ze ligt in het UMC. Ibung zit bij haar. Swifty: "Ibung ... oh ... waar ben ik?" Ibung: "Je bent in het UMC. Je bent met een hoofd op de trap gevallen. Je hebt een hersenschudding." Swifty kijkt naar haar arm. Ibung: "Slechts een schampschot, je hebt niet eens hechtingen nodig." Swifty: "En Robbie?" Op dat moment komen Molière en Go_Ahead aangelopen. Molière: "Hoe gaat het met u." Swifty: "Mijn hoofd voelt als een baksteen. Maar ik ben er nog. Hoe is het met Robbie?" Molière kijkt naar Go_Ahead: "Hij is in zijn nek geraakt. Ze hebben hem nog op de OK gekregen, maar hij had al teveel bloed verloren. Hij heeft het niet gered." Swifty schudt met haar hoofd, maar dat had ze beter niet kunnen doen, ze voelt gelijk weer enorme hoofdpijn opkomen. Molière loopt ondertussen mee met dokter Pjotr1992. Pjotr1992: "Ik heb op deze afschuwelijke middag toch ook goed nieuws. De zwelling in Schulz' hersenen is zodanig afgenomen dat wij met het ontwakingsproces gaan beginnen. Hopelijk is hij snel weer bij kennis." Molière: "Kunnen we dan met hem praten?" Pjotr1992: "Dat weet ik niet, dat hangt er vanaf of er enige vorm van schade is. Dat kan ik hopelijk morgen zeggen. Maar ik moet weer verder, als er nieuws is rondom Schulz, bel ik jullie."

Ook in Rotterdam wordt nergens anders over gesproken dan over de dood van Robbie A. , de vroegere hoofdverdachte van het Mysterie van Mijdrecht. Dolfie is inmiddels bij Moni aangekomen. Moni: "Ga zitten." Dolfie: "Wat is er zo belangrijk, dat het niet kon wachten?" Moni haalt een envelop tevoorschijn. Moni: "Dit zat vanochtend bij de post. Ik zoek een verklaring, hopelijk kan jij mij die geven. Moni toont een foto. Het is een foto van Dolfie ... in de flat van Lukie4. Dolfie: "Nou dat is heel simpel. Er was post van hem bij mij bezorgd. Ik dacht, ik breng het even langs. Wist ik veel dat hij daar woonde, er stond geen naam op de post." Moni: "Ik wil je best geloven, maar waarom niet gewoon in de brievenbus gooien?" Dolfie: "Ik was moe die avond. En die eigen brievenbus van Lukie4 was vol. Ik kon het toch moeilijk op straat gooien?" Moni: "Je weet het toch Dolfie. Je mag onder geen beding contact hebben met verdachten uit zaken waarvoor je gewerkt hebt. Of het nu onbedoeld was of niet, de rechtbank is hier door in ernstige verlegenheid gebracht. Zeker nu de zaak van het Mysterie van Mijdrecht over moet en met Robbie A. dood, kunnen we ons geen misstap verloorven. Ik kan niets anders doen dan je voorlopig te schorsen, tot duidelijk is wat hier is gebeurd." Dolfie: "Maar dat vertel ik je net! Die foto. Er is echt niet zomaar een foto gemaakt. Ik ben erin geluisd!" Moni: "Het spijt me echt Dolfie, maar ik ben aan handen en voeten gebonden. Ik hoop echt dat je naam wordt gezuiverd en dat het allemaal een misverstand. Maar voorlopig zal ik al je zaken waarnemen. Pak je spullen en ga naar huis."

De middag trekt langzaam voorbij, maar in Utrecht is het nog een drukte van jewelste. Terwijl de politie het hele plein rondom de rechtbank heeft afgezet en een sporenonderzoek doet, verslaan diverse media over alle gebeurtenissen. Ook de buitenlandse media is van de partij. Bubbles: "De zaak van de eeuw moet over. En de hoofdverdachte wordt voor de rechtbank doodgeschoten. Wat is hier aan de hand?" Ook Interpol loopt incognito over de 'plek des onheils' rond. Mollenvanger-MV: "Wie heeft hier een motief?" NextGP: "MV, als ik het wist ... ik heb vele zaken onderzocht, maar hier snap ik echt niks van." Vieffan heeft ook een reportage gefilmd voor de publieke omroep. Ze kon daardoor niet op ziekenbezoek bij Nieky. KD. belt haar op: "Hoe is het schat?" Vieffan: "Triest, dieptriest." KD."Kom snel naar huis, en relax de rest van de avond." Vieffan: "Ik kom zo snel mogelijk." Als de zon langzaam ondergaat wordt het steeds rustiger. Iedereen heeft zijn of haar opnames gemaakt of verhaal verteld. Behalve één persoon. Iemand die altijd bovenop het nieuws zit. Waar is D*N?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #62 Gepost op: 25-07-2014, 21:24:21 »
D*N is ... zojuist geland op Aruba! Met zijn flink grote koffer loopt hij richting de aankomsthal. Niemand mag weten dat hij hier is. Hij heeft slechts één lokaal contact gebeld dat hij komt. Hij ziet haar al snel staan. D*N: "Wat een toeval dat jij hier nu bent!" Elise: "Ja, we liggen hier met de Greenpeace boot aangemeerd en we gaan voorlopig nog niet weg." D*N: "Fijn dat ik daar mag blijven slapen. Je snapt dat niemand mag weten waarom ik hier ben?" Elise: "Nee natuurlijk niet. Hulpdak D. vangen, wie wil dat nou niet? Zolang het maar niet ten koste gaat van de natuur!" D*N: "Nee, nee, nee." Elise: "Nou, laten we gaan." Terwijl Elise en D*N het vliegveld verlaten, loopt er iemand anders de vertrekhal in.... Hulpdakdekker himself. Hij is onherkenbaar. Hij heeft zijn hoofd kaal geschoren. Hij heeft een rijke zakenman gerold van dienst geld en van het geld heeft hij onder meer nieuwe kleren gekocht en foto's laten maken voor op zijn valse paspoort. Alleen nu nog aan boord van een vliegtuig zien te komen. Er gaat die middag nog één vlucht naar Amerika. Aruba Airways naar Miami om 19.00 uur. Hulpdakdekker loopt naar de balie van Aruba Airways. Hij kan een ticket kopen voor 500 AWG. Hulpdakdekker komt niet verder dan 400. Hij wordt gematst. Zonder problemen komt Hulpdakdekker door de paspoortcontrole. Nu is het wachten op het vliegtuig ...

Het is bijna middernacht in Rotterdam. Grasisgroen is nog aan het werk. Ze wordt gebeld. "Hallo? Ja, ik behandel de zaak Lulu? Ja ik weet dat er een nieuwe rechter is. Wat zeg je? Je wil een deal sluiten met mijn client? België? Ik weet van niks. Maar kom overmorgen maar langs. Neem je Nederlandse collega ook mee. Ja tot dan." Grasisgroen hangt op. Ycaris is ook nog op kantoor. Grasisgroen: "Ga lekker naar huis." Ycaris: "Ok. Maar alleen als jij ook zo gaat." Grasisgroen: "Jaja. Ik wil trouwens zeggen dat ik heel tevreden ben met het werk dat jij en Stormpie verrichten. Jullie zijn echt aanwinsten voor de firma." Ycaris: "Dankjewel. Tot morgen!" Grasisgroen: "Tot morgen!"

Bjorrn geniet van zijn vakantie op Aruba. Nou ja, niet helemaal. Zijn maatje HIDM is niet te genieten. Hij kan het maar over één ding hebben: "Hulpdak D." Ze maken een wandelingetje in de buurt van het hotel. HIDM: "Kijk, hier zag ik hem voor het eerst." Bjorrn: "HIDM. Alsjeblieft. We hebben 11 dagen gratis vakantie. Ga je het alleen over hem hebben?" HIDM: "Ja, zolang het moet wel ja. Hij is een crimineel, hij moet achter de tralies verdwijnen. Starlight hoort alleen maar niks van haar contact." Ze lopen verder. Opeens rent HIDM naar de overkant van de weg. HIDM: "Kijk, kijk!" Bjorrn sjokt naar de overkant. Bjorrn: "Wat?" HIDM: "Een winkel met een beveiligingscamera. Hier liepen we langs toen ik hem spotte. Ze moeten hem op beeld hebben." Bjorrn: "Ok. En hoe denk je aan die camera beelden te komen? De winkel is dicht?"

[ wordt vervolgd ]

"Iedereen wil natuurlijk weten: wie heeft Robbie A. vermoord? Maar er zijn nog meer vragen! Zoals, gelooft LdHmolletje Starlight echt? Is Dolfie erin geluisd en zo ja door wie? Komt Schulz snel bij uit zijn coma? " Kan Elise D*N helpen Hulpdakdekker te vinden? Of heeft hij pech en heeft Hulpdakdekker straks het eiland verlaten? Met wie sprak Grasisgroen? Maar de vraag van vandaag is: hoe denkt HIDM aan de camerabeelden te komen?

A HIDM breekt in mét hulp van Bjorrn, met alle risico's van dien.
B HIDM breekt in zónder hulp van Bjorrn, met alle risico's van dien.
C HIDM en Bjorrn doen een valse bommelding, om de eigenaar naar de zaak te lokken.
D HIDM en Bjorrn besluiten bij de winkel te gaan posten, net zolang totdat er iemand komt.


Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #63 Gepost op: 27-07-2014, 19:11:21 »
Aflevering 7:

HIDM: "Inbreken." Bjorrn: "Wat? Ben je gek geworden?!" HIDM: "Ik zal het mezelf nooit vergeven als Hulpdak D. door onze vingers glipt Bjorrn. Dus of jij het nu een goed idee vindt of niet, ik probeer die winkel binnen te komen." Bjorrn zucht. "Nou vooruit dan. Maar als het mis dreigt te gaan, stoppen we ermee." De jongens kijken om zich heen. Er is niemand te zien. HIDM: "We moeten iets vinden om het slot mee te forceren." Bjorrn vindt een stuk ijzerdraad. HIDM steekt het in het slot en draait ... en draait ... KLIK. Bjorrn: "Hoe krijg je het voor elkaar." HIDM doet voorzichtig de deur open en .... *PIEWIEWIEWIEW* Het alarm gaat af! Bjorrn: "Wegwezen!" HIDM: "Nee, we moeten die tape hebben!" HIDM loopt naar de toonbank en kijkt in een la. HIDM: "Kijk, bewakingsbeelden." Bjorrn hoort in de verte de sirenes al aankomen. Bjorrn: "Schiet op!" HIDM: "Hebbes, dit is de juiste datum!" HIDM pakt zijn spullen en wil er vandoor rennen als hij achter een schap in de winkel blijft haken en voorover valt. Bjorrn kan de tape nog opvangen, maar HIDM komt verkeerd terecht. HIDM: "Aaaaauw! Mijn knie." Bjorrn: "De politie is er bijna!" HIDM vergaat van de pijn: "Ga Bjorrn, ga, en neem de tape mee. Het komt wel goed." Bjorrn twijfelt, maar besluit er vandoor te gaan. Hij rent naar de overkant van de straat, en springt de bosjes in, net op het moment dat de politie de straat in rijdt. De politie van Aruba voert HIDM af. Bjorrn blijft alleen achter ... met de tape. Op dat moment breekt er een hoosbui los. Bjorrn: "Ook dat nog..."

Dat denkt Hulpdakdekker ook op het vliegveld van Aruba. Ook daar is het noodweer losgebarsten. Het vliegtuig mag niet vertrekken. "Zucht." De minuten tikken voorbij, maar er gebeurt maar niks. Uiteindelijk wordt omgeroepen: "Dames en heren, vlucht 307 van Aruba Airways naar Miami kan helaas niet doorgaan." Hulpdakdekker weet niet waar hij het zoeken moet. Kan er dan ook niks meezitten?

Dag 4

Dolfie ligt in bed. Het is middenin de nacht en ze kan niet slapen. Ze kan er niet bij met haar hoofd. Wie heeft haar een loer willen draaien? Ze pakt haar tablet en begint wat te surfen over het  web. Ze moet weg, weg uit Nederland. Weg van alle ellende. Ze besluit naar haar zomerhuisje te gaan. Deze dag lukt niet meer, maar voor de volgende ochtend heeft ze een ticket te pakken. Uiteindelijk valt Dolfie in slaap.

Hulpdakdekker ijsbeert over het vliegveld. Hij moet en zal van het eiland af. Maar er vliegt niks. Het is chaos bij de gates. Huilende kinderen, zakenmensen die met hun mobieltjes bellen en stewardessen die niet weten wat ze moeten zeggen. Hulpdakdekker besluit het vliegveld te verlaten, hij wordt helemaal gek van al het rumoer. Als hij de aankomsthal doorloopt, struikelt hij bijna over iets. Het is een pen. Een pen ... daar kan Hulpdakdekker wel iets mee. Hij krijgt een idee ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #64 Gepost op: 27-07-2014, 19:12:24 »
In Nederland is het inmiddels al weer ochtend. Voor TimvDons is het een fijne dag: hij wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Met zijn tas en een paar euro voor het OV wordt hij de gevangenis uit gezet. Eindelijk weer vrijheid. TimvDons neemt de bus richting Utrecht centrum. Eenmaal daar aangekomen loopt hij richting de dichtstbijzijnde pinautomaat. Hij checkt zijn saldo ... het geld staat erop. Dan gaat zijn mobieltje. TimvDons: "Hallo? Ja, ik zie het, het geld staat erop. Wat? Ja zeg, wist ik veel, jij regelt die medicatie, dan had je erbij moeten zeggen hoeveel ik in zijn eten moest doen. Nou goed, volgens mij loopt het goed af, want Niuno vertelde me vanochtend nog dat ze bezig zijn om hem uit zijn coma te halen ... wat zeg je? Nog meer geld? Ik luister ..."

Hulpdakdekker loopt buiten in de stromende regen. Het is middenin de nacht. Aan de zijkant van het vliegveld staan de privé jets. Hulpdakdekker zoekt naar bewakers, maar die zijn niet te zien. Hij klimt over het hek en zo staat vlakbij een hangar. Er brandt licht. Hulpdakdekker loopt naar binnen. Hij ziet een man in uniform lopen. Hulpdakdekker: "Mag ik iets vragen. Bent u piloot?" Nicky: "Dit is mijn privé jet. Ik kan zelf vliegen." Hulpdakker: "Wacht, ik versta u niet, ik kom iets dichterbij." Hulpdakdekker loopt naar Nicky ... en zet zijn wapenpen tegen Nicky's nek: "Zo, jij gaat mij naar Amerika brengen. We gaan nu weg!" Nicky: "Maar het weer ..." Hulpdakdekker: "Niks mee te maken, ik moet weg hier!"

Ook Bjorrn is klaarwakker. Hij alleen maar aan HIDM denken. Hij durft echter niet naar de politie te gaan, bang zelf ook opgepakt te worden. Daarnaast heeft hij een bandrecorder nodig om de tape af te spelen. Hij besluit dat hij hulp in moet schakelen. Hij pakt zijn telefoon en zoekt naar het juiste nummer ...

[ wordt vervolgd ]

"Geraakt Hulpdakdekker dan eindelijk van Aruba af? Redt HIDM het in de Arubaanse politiecel? Waar wordt TimvDons nu weer voor ingehuurd? Maar de vraag van vandaag is ... wie belt Bjorrn?"

A Grasisgroen, hij heeft een advocaat nodig voor HIDM.
B Starlight, de zus van HIDM.
C AaPje16, omdat ze stage loopt bij de politie in Nederland.
D D*N(, onwetende dat die al op Aruba is), omdat die overal ingangen heeft.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #65 Gepost op: 29-07-2014, 19:53:54 »
Aflevering 8:

Bjorrn scrolt door zijn telefoon. D*N. Zou die hem kunnen helpen? Op TV lijkt hij altijd alles te weten; en altijd in voor een spannend avontuur. Hopelijk weet D*N nog wie hij is, het is immers een jaar geleden dat ze elkaar voor het laatst spraken. Puur toevallig telefoonnummers uitgewisseld. Bjorrn drukt op bellen. De telefoon gaat over, en over, en over ... Bjorrn wil bijna ophangen als... "Hallo?" Bjorrn: "Is dit D*N?" D*N gaapt: "Ja, wie is dit?" Bjorrn: "Ik weet niet of je me nog kent, ik ben Bjorrn, jij betrapte mij onder meer bij die inbraak in Mijdrecht." D*N: "O ja natuurlijk, hoi Bjorrn. Wat kan ik voor je doen?" Bjorrn: "Het gaat om HIDM, ken je hem ook nog?" D*N: "Ja natuurlijk, hoe kan ik die nou vergeten." Bjorrn: "Nou hij zit in de bak." D*N: "Ja en?" Bjorrn: "Nou ja, op Aruba." D*N: "Ow? En waarom denk je dat ik daarbij kan helpen." Bjorrn zucht: "Ehm ... HIDM denkt dat Hulpdak D. hier zit. Hij zegt hem gezien te hebben. Maar ik geloof het niet. Ik zit nu echter met een tape, met of zonder bewijs, maar HIDM zit in de bak." D*N: "Laat me denken ... in welk hotel zit je?" Bjorrn: "Hoezo?" D*N: "Dan ben ik over een uurtje bij je." Bjorn: "Zit jij ook hier dan?" D*N zucht: "Wat denk je dat Starlight gedaan heeft? Die heeft mij gebeld, niet AaPje16. En ik heb inderdaad bewijs dat hij hier zit. Ik kom naar je toe, geef me je adres, dan gaan we het samen uitzoeken."

Het vliegtuigje met Nicky en Hulpdakdekker staat illegaal op de startbaan. Het regent nog steeds pijpenstelen. Hulpdakdekker: "Stijg op!" Nicky: "Maar dat kan niet zomaar, ik heb toestemming nodig van de luchtverkeersleiding!" Hulpdakdekker: "Stijg op!" Nicky: "Ok, ok. Maar ik moet dan wel laag vliegen, en dat kost extra kerosine want ik vang dan meer wind." Nicky stijgt op. Het vliegtuig schokt heen en weer, maar Nicky lijkt de boel onder controle te hebben. Echter na zo'n 45 minuten vliegen begint er een lampje te branden. Hulpdakdekker: "Wat is dat?" Nicky: "Dat is de motor. Die is oververhit." Hulpdakdekker: "Doe er wat aan!" Nicky: "Dat gaat niet, hij gaat het niet langer redden. Ik moet landen." Hulpdakdekker: "Niks landen, ik moet naar de VS." Nicky: "Als wij nu doorvliegen, landen we straks in de Oceaan. Wil je dat? Nee, dat dacht ik al. Kijk, daar is een pad, ik moet een noodlanding maken." Hulpdakdekker: "Ok, maar wel voorzichtig." Nicky zet de landing in. Het pad blijkt echter korter dan gedacht. Met een flinke klap zet Nicky het toestel op de grond neer, het schiet van het pad af, tegen een heuvel en knalt tegen een boom. Beide heren gaan knock out ....

De alarmbellen rinkelen. In het UMC Utrecht wel te verstaan. Dokter Pjotr1992 snelt naar de zaal waar Schulz ligt. Schulz is wakker ... klaarwakker, want hij schreeuwt de hele boel bij elkaar. "IK WIL DE POLITIE SPREKEN." Pjotr1992: "Rustig Schulz, rustig. Hoe voel je je?" Schulz: "Ik ben boos. Ik wil dat degene die dit gedaan heeft wordt gestraft. Ik wil NU de politie spreken!" Pjotr1992: "Rustig Schulz. Ik zal de politie voor je bellen. Maar je lichaam heeft rust nodig. Schulz: "Ik heb geen rust nodig. Ik voel me prima." Schulz wil opstaan, maar dat blijkt geen goed plan. Hij valt bijna direct om. Pjotr1992 kan hem nog net opvangen. Pjotr1992: "Zie, ga je bed weer in. Ik zal de politie bellen, maar eerst even een paar testjes doen." Schulz kruipt mokkend terug in bed.

Er wordt bij Bjorrn op de deur geklopt. Hij doet open en inderdaad D*N staat voor de deur. Bjorrn: "Wat een toeval dat jij hier net moet zijn." D*N: "Ja inderdaad. Nou goed, wat weet je?" Bjorrn overhandigt de tape aan D*N. "Dit zijn beelden van enkele dagen terug. De dag dat HIDM Hulpdak D. zag lopen." D*N gooit de tape aan de kant. D*N: "Dat hebben we niet meer nodig. Ik weet al dat ie hier zit. De vingerafdrukken die Starlight aan mij doorstuurde kwamen terug als een match. HIDM heeft inderdaad Hulpdak D. gezien. Bjorrn: "Echt?" D*N: "Ja echt. Maar goed, wat weet je nog meer." Bjorrn: "HIDM heeft een wonig gevonden waar hij in zou zijn gegaan. Maar toen we naar binnen liepen, was hij al weg." D*N: "Waar is die woning?" Bjorrn: "Ik weet nog wel waar het is. Maar hoe wil je HIDM uit de gevangenis helpen?" D*N: "Bjorrn, luister. Dit is je kans om een voortvluchtige crimineel te pakken. Hoe vaak krijg je die kans?" Bjorrn: "Ehm, niet vaak. HIDM leek wel geobsedeerd erdoor." D*N: "Precies. Voor hem moeten we nu door zoeken. Geen tijd te verliezen!" Bjorrn: "Maar ..." D*N: "Niks maar. Ik ken hier nog iemand op het eiland, ik zal haar wel vragen of ze tijd heeft om langs het politie bureau te gaan. Maar we moeten nu weg. Elke seconde die we wachten, kan Hulpdak D. weer een voorsprong op ons opbouwen." Bjorrn stemt stilzwijgend toe.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #66 Gepost op: 29-07-2014, 19:55:11 »
In Nederland heeft men inmiddels het eten op en kijkt men naar het slot van RN Boulevard!" Lucy: "Goedenavond en welkom bij het laatste gedeelte van deze uitzending van RN Boulevard! Bekend Nederland is geschokt door de plotselinge dood van topcrimineel Robbie A. Hij is al dagen trending topic op Twitter. Gelukkig is er ook goed nieuws te melden, want openbaar aanklaagster Swifty is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Wanneer ze weer aan het werk gaat is nog niet bekend. En ook kunnen wij exclusief melden dat oud-schooldirecteur Schulz uit Mijdrecht ontwaakt is uit zijn coma. Als het goed is, is de politie hem nu aan het ondervragen. Hopelijk morgen meer in een nieuwe uitzending van RN Boulevard. Tot morgen!" Mollenvanger-MV en NextGP hebben ook de uitzending gekeken. Mollenvanger-MV is trots op zijn zus. "Wat is ze goed hè?" NextGP: "Zeker zeker. Maar goed, Schulz gaat praten, dus dat moeten we in de gaten houden." Mollenvanger-MV: "We moeten een list bedenken, we moeten te weten komen wat hij tegen de politie zegt." NextGP: "Laten we eens nadenken..."

De avond valt als Molière en Go_Ahead eindelijk bij Schulz arriveren. Molière: "Hoe is het met hem?" Pjotr1992: "Het is ongelooflijk, maar hij lijkt kraakhelder. Hersenactiviteit is goed, hij is alleen nog wat duizelig. En hij is nogal hyper, maar dat komt misschien door de medicijnen. Doe rustig met hem alsjeblieft, want je weet nooit wat er gebeurt na een coma." Molière en Go_Ahead lopen de kamer van Schulz binnen. Schulz ligt met één arm vastgeketend aan het bed, hij blijft immers een gevangene. Molière: "Dag Schulz, wij zijn va ..." Schulz: "Ik weet wie jullie zijn! En ik weet wie jullie moeten hebben. TimvDons! TimvDons heeft me het ziekenhuis in geholpen!" Go_Ahead: "En waarom denk je dat?" Schulz: "Zeg, daar zijn jullie voor, maar ik weet het gewoon! Toen die jongen mijn cel in liep, wist ik het, ik ken hem ergens van, maar ik kan het niet plaatsen. Nog steeds niet trouwens. Maar die jongen is gewoon foute boel, dat weet ik. Hij heeft dit gedaan! Hij heeft dit gedaan!" Dan komt dokter Pjotr1992 de kamer binnen gelopen. Pjotr1992: "Genoeg heren, mijn patiënt heeft rust nodig." Schulz: "Ik wil niet rusten, ik wil dat ze TimvDons pakken!" Pjotr1992 besluit Schulz een kalmerend middel te geven." Go_Ahead: "Wat een warrig gesprek." Molière:"Ja, dat wel. Maar het onderzoeken waard. Die naam TimvDons komt me ook bekend voor, maar ik kan het ook even niet plaatsen." Go_Ahead: "Laten we er morgen weer met een frisse blik naar kijken." De heren gaan op huis aan. Ze kunnen zeker een goede nachtrust gebruiken, na alle gebeurtenissen van de laatste dagen.

Het is bijna middernacht. Grasisgroen zit nog steeds op kantoor. Hillo: "Maak je het niet te laat?" Grasisgroen: "Nee ik ga zo, welterusten zo!" Hillo: "Jij ook!" Grasisgroen sluit haar laptop af. Het inderdaad wel laat. Als ze haar tas wil pakken gaat haar mobiele telefoon af. Ze ziet een onbekend nummer, maar besluit toch op te nemen. "Hallo? Met wie spreek ik?""

[ wordt vervolgd ]

"Laten D*N en Bjorrn HIDM lang in de bak zitten? Waar is Hulpdakdekker geland? Is Schulz doorgedraaid? Wat gaat Interpol doen om in actie te komen? Maar de vraag van vandaag is, van wie krijgt Grasisgroen telefoon?"

A AaPje16, die bang is een advocaat nodig te hebben na het illegaal opzoeken van HDD's vingerafdrukken.
B Hulpdakdekker, vanaf een onbekende locatie.
C Hadewychisdemol, vanuit de gevangenis op Aruba.
D LdHmolletje, hij vertrouwde Starlight toch niet en probeert een klankbord te zoeken.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #67 Gepost op: 31-07-2014, 19:41:28 »
Aflevering 9:

Grasisgroen: "Hallo?" Ze hoort alleen maar ruis en gekraak. Na even wachten hoort ze ineens wat. Hulpdakdekker: "Met Hu... dakdekke.." Grasisgroen: "Dekkie, ben jij dat?" Hulpdakdekker: "Ik we ni wa i be." Grasisgroen: "Wat zeg je, ik kan je niet verstaan?" Hulpdakdekker: "Ik weet niet waar i .. be ..." Grasisgroen: "Wat zeg je, wat is er aan de hand?" Hulpdakdekker: "Je mo ... elpen. Ik ben gecras ... iegtuig." Grasisgroen: "Gecrasht met een vliegtuig? Wat? Waar?" Hulpdakdekker: "Weet ... nie. Piloot i ... " En toen viel weer de verbinding weg. Grasisgroen belt het nummer terug, maar ze krijg geen verbinding. Ze zit met haar handen in het haar. Wat moet ze nu doen?

Dag 5:

Terwijl in Nederland iedereen op één oor ligt, lopen D*N en Bjorrn in het donker door het huis waar HIDM Hulpdak D. naar binnen heeft zien gaan. D*N: "Wat een rommel." Bjorrn: "Dat was toen wij er waren niet anders." D*N verkent de woning. D*N: "Wat gek. Helemaal geen badkamer of ingerichte slaapkamers. Ik denk niet dat Hulpdak D. hier lang geweest is." Bjorrn loopt door de keuken, op zoek naar een aanwijzing, terwijl D*N terug keert naar de woonkamer. Bjorrn doet de koelkast open. Bjorrn: "Leeg." D*N tilt wat spullen op de bank op. D*N: "Kom eens Bjorrn." Bjorrn loopt naar de woonkamer. D*N: "Kijk eens wat ik hier heb." Bjorrn: "Een leeggegeten zakje pinda's." D*N: "Wat betekent dat?" Bjorrn: "Ehm ... dat ie honger had?" D*N: "Nee grapjanus. Heb je niet naar mijn profieluitzending 'Wie is Hulpdak D.' gekeken?" Bjorrn: "Nee, sorry." D*N zucht: "Nou vooruit. Hulpdak D. is allergisch voor pinda's." Bjorrn: "Maar dat betekent." D*N: "Er moet nog iemand anders hier geweest zijn." Bjorrn: "Maar wie dan?" D*N: "Misschien dat we toch maar die beelden moeten gaan bekijken. Maar met frisse moed. Eerst even weer een paar uurtjes bijslapen. Bjorrn: "En HIDM dan?" D*N: "O ja, ik zou Elise nog bellen. Nou ja, dat komt morgen wel." Bjorrn: "Maar?" D*N: "Wil je m'n hulp of niet?" Bjorrn: "Ja." D*N: "Morgen verder. Kan ik bij jou blijven slapen. Hotelkamer is groot zat zag ik." Bjorrn zucht: "Geen probleem."

Mollenvanger-MV en NextGP zitten op hun hotelkamer in Utrecht. Het is 6 uur 's ochtends en ze hebben de hele nacht niet geslapen. NextGP: "Er is maar één optie om meer info te krijgen." Mollenvanger-MV: "Juist ... we moeten een bug plaatsen in het politie bureau." NextGP: "We moeten Molcrazy bellen." NextGP draait het nummer en zet de telefoon op speaker. Molcrazy: "Jezus, wat bellen jullie vroeg." Mollenvanger-MV: "We hebben afluisterapparatuur nodig." Molcrazy: "Waarom." NextGP: "We moeten de politie afluisteren. Schulz heeft gesproken. In het ziekenhuis wordt hij te goed bewaakt, dus we kunnen niet bij hem komen. Dus moeten we er via de politie achter komen wat hij gezegd heeft." Molcrazy: "Weet je, dit schiet niet op. Ik pak onze jet en vlieg zo naar Nederland. Ik neem de apparatuur mee." Mollenvanger-MV: "Dat hoeft nou ook weer niet." Molcrazy: "Jullie zijn nu 3 dagen in Nederland en hebben nog niks uitgevonden. Wat zijn jullie voor interpol agenten?! Jullie moeten als eerste de feiten hebben, niet achter de feiten aanlopen. Ik kom eraan, punt uit." En Molcrazy hangt op. Mollenvanger-MV: "Pff..." NextGP :"Zullen we dan maar roomservice bestellen?"

Stormpie: "Gig? Gig?" Grasisgroen schrikt wakker. Stormpie: "Ben je de hele nacht hier gebleven?" Grasisgroen: "Huh? Hoe laat is het?" Ycaris: "Het is half 10. We moeten de zaak Lulu voorbereiden, voordat de recherche straks komt." Grasisgroen schrikt op. Stormpie: "Alles goed?" Grasisgroen: "Ehm ja hoor, achter m'n bureau in slaap gevallen blijkbaar. Ik fris me even op." Grasisgroen rent richting het toilet, terwijl Ycaris en Stormpie vast gaan zitten bij Stormpie's bureau. Stormpie: "Ze werkt wel erg vaak laat de laatste tijd." Ycaris: "Ja, maar dit heb ik ook nog nooit gezien. Zou er iets met de zaak zijn?" Stormpie: "Dan zou ze het wel zeggen." Grasisgroen keert terug. Grasisgroen: "Hebben jullie alles?" Stormpie: "Ik wacht nog op de kopietjes van Hillo." Grasisgroen: "Die is vrij." Stormpie: "Ow. Nou goed dat je het zegt dan, dan maak ik ze snel zelf nog even." Stormpie kijkt Ycaris aan. Het begint goed vandaag.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #68 Gepost op: 31-07-2014, 19:42:00 »
Bakkertje is gelukkig wel uitgeslapen. En daar is ze blij mee, ze kan het goed gebruiken. Ze heeft veel tijd bij Nieky doorgebracht, dus ze heeft nog niet echt van haar vakantie kunnen genieten. Buiten schijnt het zonnetje. "Tijd voor een dagje in een tuinstoel met een goed boek!", denkt ze bij zichzelf. Ze kleedt zich om, pakt een boek en doet de achterdeur open. Als ze naar buiten loopt, hoort ze *KLIK*. Ze blijft van schrik direct staan. Ze kijkt naar beneden. Haar voet staat tegen een draadje die op hoogspanning staat. Bakkertje voelt in haar broekzak. "Ships, mobieltje ligt nog binnen." Bakkertje durft niet te bewegen. Dus wordt het gillen voor hulp! "HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLPPPPP!"

De afspraak van Grasisgroen is gearriveerd. Grasisgroen: "Welkom heren." Molbelg: "Dank je Grasisgroen en collega's. Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Molbelg van de federale recherche van België. En hier naast me zit de_witte van de Nederlandse tak. Wij doen onderzoek naar een grote drugsbende die opereert in zowel Nederland als België." de_witte: "Het betreft hier de Miek-bende, geleidt door MiekeG, miek1999 en Miek37. We zitten ze al jaren achterna, maar we krijgen ze niet te pakken. Wij hebben een ingang in de bende nodig. We zoeken een informant. We denken dat jullie client Lulu dat kan zijn." Grasisgroen: "Lulu?" Molbelg laat een rapport zien: "De drugs waarvoor ze is opgepakt komt qua samenstelling overeen met een grote drugsvangst die we pas gedaan hebben in Antwerpen. We hebben daar iemand voor opgepakt die bekende voor de Miek-gang te werken. Maar voordat we die persoon verder konden verhoren, werd hij dood in zijn cel aangetroffen." Stormpie: "Klinkt gevaarlijk." de_witte: "Het zijn ook geen misselijke dames, die van de Miek-bende. Daarom willen we ook een mooie deal maken. Immuniteit, en als de bende veroordeeld wordt krijgt Lulu een nieuwe identiteit en zal ze het getuigenbeschermingsprogramma in gaan. Dit is de kans voor haar om iets goeds te doen." Ycaris: "Nou, ik weet het nog niet hoor." Grasisgroen: "Dit moeten we overleggen met onze cliënt." Molbelg: "Uiteraard. Maar ik wil graag binnen 72 uur antwoord hebben, want we moeten voorbereidingen gaan treffen. We hebben het OM en rechter Moni al bericht. Dus als jullie akkoord gaan, wil de rechtbank wel meewerken." Grasisgroen: "Jullie laten er geen gras over groeien, ik hoor het al. Zodra ik met mijn client gesproken heb, bericht ik jullie." de_witte: "Bedankt!"

Het is lunchtijd. Maar Mollenvanger-MV en NextGP hebben geen trek. Ze wachten op Molcrazy. Daar zal je hem net hebben. Molcrazy: "Zo heren. Hier heb ik de apparatuur." NextGP: "Maar hoe wil je dat daar geïnstalleerd krijgen?" Molcrazy: "Ow, maar daar weet ik wel wat op."

[ wordt vervolgd ]

"Krijgen Grasisgroen en Hulpdakdekker nog verbinding met elkaar? Zal Lulu akkoord gaan met de deal die Molbelg en de_witte met haar willen maken? Gaan Bjorrn en D*N uitvogelen dat het huis op Aruba van Trialk was? Ligt er een bom in Bakkertjes tuin? Maar de vraag van vandaag is, hoe krijgt Interpol de bug in het politie bureau van Utrecht?"

A Mollenvanger-MV moet zich voordoen als glazenwasser en vanaf de buitenkant 5-hoog de bug plaatsen.
B Molcrazy laat het brandalarm afgaan, zodat het hele pand ontruimt moet worden.
C NextGP moet zich vermommen, en zich voor doen als getuige in een zaak 'van nationaal belang.'
D Molcrazy spreekt AaPje16 aan, de onschuldigheid zelve, die in een list van Molcrazy trapt.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!
« Laatst bewerkt op: 31-07-2014, 20:02:10 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #69 Gepost op: 1-08-2014, 22:18:18 »
Aflevering 10:

Molcrazy vouwt een briefje open. "Kijk zo." Mollenvanger-MV: "Denk je dat ze daar intrappen?" Molcrazy: "Zeker. Alleen NextGP nog even vermommen." Molcrazy haalt een paar spullen tevoorschijn. NextGP kleedt zich om. Hij is onherkenbaar. Een bril, een stoppelbaartje en lang blond haar. Mollenvanger-MV: "Ik word bang van je." NextGP: "Dat is een compliment." Molcrazy: "En nu naar binnen." Hij stopt NextGP de bug toe. Op het moment dat NextGP naar binnen loopt, snellen Molière en Go_Ahead naar buiten. "Heb jij het adres?", roept Molière naar zijn collega. Die knikt. NextGP meldt zich bij de balie. "Ik zou graag spreken met de inspecteurs in de zaak Hulpdakdekker." NextGP wordt gesommeerd op een bankje te gaan zitten en daar te wachten. Molcrazy en Mollenvanger-MV wachten buiten geduldig af.

Bakkertje staat muisstil bij haar in de tuin, terwijl een bomexpert het draaitje langs haar voeten volgt. Molière en Go_Ahead zijn inmiddels gearriveerd, maar worden door de ME, die de straat heeft afgezet, op afstand gehouden. Test: "Het is te gevaarlijk." KD. en Vieffan zijn ook aangekomen. KD.: "Hoe is het met Bakkertje?" M@ri@nne: "Naar omstandigheden niet slecht. Ze houdt zich kalm. Heel knap." Dan gaat haar telefoon. "Hallo? Ja ok. Bedankt." M@ri@nne: "Alles ok. Vals alarm." KD. en Vieffan rennen naar de tuin van Bakkertje. Die is er inmiddels bij gaan zitten. KD.: "Hemeltje lief, gaat het?" Bakkertje: "Ik zit helemaal te shaken." Vieffan: "Gelukkig was het vals alarm." Molière en Go_Ahead komen aan bij Bakkertje. Go_Ahead: "Mogen wij de nepbom meenemen voor onderzoek?" Bakkertje: "Graag! Haal dat ding asjeblieft weg, ik wil hem niet meer zien. En zoek uit wie hierachter zit!" Molière en Go_Ahead lopen weg. Molière: "Schulz en Nieky het ziekenhuis in, Robbie A. dood en nu dit weer..."

NextGP wordt opgehaald. Tristan: "Meneer?" NextGP: "Jansen. Bob Jansen." Tristan: "Mr. Jansen, welkom. Loopt u mee naar mijn bureau, dan praten we daar verder. De hoofdinspecteurs zijn helaas net weggeroepen, dus ik hoop dat u het niet erg vind dat ik het interview doe." NextGP: "Uiteraard geen probleem." NextGP neemt plaats bij het bureau van Tristan. Hij kijkt eens om zich heen en ziet AaPje16 zitten. Hij lacht vriendelijk." Tristan: "Wat kan ik voor u doen?" NextGP: "Ik heb informatie over Hulpdakdekker." AapJe16 schrikt zich een hoedje. Tristan: "Wat zegt u." NextGP: "U hoort het goed. Ik denk te weten waar hij is." AaPje16 begint te zweten en besluit stilletjes de kamer te verlaten. Tristan: "Hoe kent u hem? Want u noemt hem bij naam." NextGP: "Hij heeft ooit wat klusjes voor mij gedaan. En nu zag ik hem pas lopen." Tristan: "Waar?" NextGP: "Hier, in Mijdrecht. Vlakbij de de lokale Albert Heijn. Hij stapte in een auto en reed weg. Met hoge snelheid. De volgende dag las ik dat er iemand was aangereden. Ik hoop niet dat het met elkaar te maken heeft." Tristan: "Blijft u even zitten, ik moet even bellen." Tristan loopt weg. NextGP draait zich om. AaPje16 is nergens meer te bekennen. NextGP haalt de bug tevoorschijn, staat op en plaats hem onder het bureau van Go_Ahead. Hij zit net weer als Tristan terugkomt. Tristan: "We zijn zeer geïnteresseerd in uw verhaal. Gaat u verder." Uiteindelijk zit NextGP nog zeker een uur bij Tristan. Als hij naar buiten loopt, komen Molière en Go_Ahead net weer naar binnen. NextGP knikt naar de heren. Molcrazy: "En?" NextGP: "Gelukt. Hij geloofde het helemaal." Mollenvanger-MV: "Hopelijk laten ze nu veel los over alle hoofdpersonen in dit rare verhaal." NextGP : "Ik hoop het ook. Af en toe is het net een soap. Alleen dan een hele slechte."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #70 Gepost op: 1-08-2014, 22:18:45 »
D*N en Bjorrn zijn inmiddels ook weer wakker. Ze zijn naar de Greenpeace boot gegaan waar Elise zich bevindt. D*N: "Handig dat jullie nog een video recorder hebben." Elise: "Ja goed hè." Elise stopt de tape in de videorecorder. Al snel zien ze foute boel. Bjorrn: "Nee! HIDM heeft me de verkeerde gegeven, dit is van de dag ervoor." Hij zucht. Maar niet voor lang. D*N spot iets. D*N: "Kijk!" Bjorrn: "Huh wat?" Elise: "OMG ... ik ken die man." D*N: "Dat is Trialk." Elise: "Ik hem onder hem gewerkt bij de gemeente Mijdrecht! Ik vond het altijd al een rare vent. Zeker toen hij ineens verdween." D*N: "Dit wordt me een verhaal." Bjorrn: "Oké, maar wat gaan we nu doen? Hulpdak D. en Trialk zijn hier. Maar mijn mattie HIDM zit nog steeds in de bak." D*N: "Het komt wel goed met HIDM. Kan jij langs het bureau Elise?" Elise: "Sorry, we gaan zo een demonstratie houden, dus ik ben de hele middag en avond weg. Wie weet heb ik morgen tijd." D*N: "Bjorrn. Jij en ik moeten een plan bedenken. We moeten meer van die video's zien. Hoe laat gaat die zaak dicht?" Bjorrn: "Volgens mij na 8 uur." D*N: "Goed, dan gaan we vanavond een nieuwe inbraak plaatsen. We hebben meer tapes nodig. Misschien komt hij vaker langs en laat hij iets los. En misschien vinden we daar ook Hulpdak D. mee terug."

Lulu is gearriveerd bij Grasisgroen Advocaten. Stormpie: "Ga zitten." Lulu: "Wat is er aan de hand?" Grasisgroen: "We hebben slecht nieuws en goed nieuws." Lulu: "Doe eerst het slechte maar." Ycaris: "Er is bewijs opgedoken dat jij voor de Miek-bende werkt. De drugs die bij jou werd gevonden, hoort qua samenstelling bij hen." Lulu schrikt. Grasisgroen: "Je kunt ons alles vertellen. Wij zijn jouw advocaten team, wij zijn er voor jou." Lulu begint te snikken: "Ik, ik ... ze hebben me gedwongen. Ik had ooit geld geleend bij miek1999 en ik betaalde niet te snel terug en toen kwam Miek37 langs en die dwong me dit te doen en zei dat als ik het niet deed dat MiekeG ..." Grasisgroen: "Ok ok, duidelijk." Stormpie: "Maar er is een uitweg. De Belgische en Nederlandse recherche willen ze alle 3 graag pakkken. Maar ze hebben hulp nodig ... jouw hulp." Lulu: "Nee, ik wil niet terug. Ik ga nog liever twee jaar de bak in." Stormpie: "Zie het als een nieuwe kans. Help hen en jij komt vrij. Je kan een nieuw leven beginnen." Lulu: "Echt?" Ycaris: "Ja. Weg van hier. Schone lei." Lulu: "Maar ik ben bang." Grasisgroen: "Dat snappen we. Je krijgt 48 uur bedenktijd. Daarna moeten we het weten. Als je het niet doet, kunnen we je niet uit de gevangenis houden." Lulu: "Ok, ik zal er over nadenken."

Nieky ligt nog steeds in het ziekenhuis. KD. is bij hem op bezoek. "Vieffan zit bij Bakkertje. Die is helemaal over de rooie." Nieky: "Ik kan het me voorstellen." KD.: "Hoe is het met jou?" Nieky: "Het gaat. Morgen gaan ze een nieuwe scan maken van mijn been. Hopelijk kunnen ze dan een prognose stellen over het herstel." KD.: "Ik hoop het beste voor je. Maar mag ik jouw advies?" Nieky: "Ehm, ja? Waarover?" KD. haalt een doosje uit zijn binnenzak. KD.: "Ik wilde eigenlijk morgen Vieffan ten huwelijk vragen. Ik hou zoveel van haar. Maar ik vraag me af, is het wel de goede tijd? Met dan gedoe met jou en nu weer met Bakkertje. Kan ik niet beter even wachten?" Nieky moet even slikken. "Ehm ... ja ik weet het niet. Ik kan niet over mezelf spreken. Maar als Vieffan zich nu niet goed voelt, kan je misschien beter even wachten." KD.: "Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk." Dan gaat er een alarm af en rennen er allemaal mensen door de hal. KD. wilde net weggaan, maar wordt gesommeerd bij Nieky in de kamer te blijven.

Het alarm komt uit de kamer van Schulz! Schulz schreeuwt de hele boel bij elkaar en bedreigt zelfs zusters. Schulz: "TimvDons! Ik maak je af! Je hebt dit gedaan." Dokter Pjotr1992 komt poolshoogte nemen. Pjotr1992: "Rustig Schulz, rustig." Dokter Pjotr1992 wil de ogen van Schulz nakijken, maar Schulz pikt het niet en probeert Pjotr1992 een kopstoot te geven. Pjotr1992: "Nu ben ik het zat, beveiliging!" De beveiliging snelt de kamer in. Pjotr1992: "Breng Schulz naar de speciale gesloten afdeling." Er zijn een paar sterke mannen nodig om Schulz af te voeren.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #71 Gepost op: 1-08-2014, 22:19:02 »
LdHmolletje rijdt naar zijn werk. Hij wordt om ca. half 6 op de redactie verwacht van het Journaal. Het verhaal van Starlight blijft echter maar door zijn hoofd spoken. Hij vertrouwt het zaakje niet. Hulpdak D., HIDM en Starlight. De namen dansen rond zijn ogen. Hij raakt bijna de macht over het stuur kwijt, maar het loopt gelukkig goed af. Als hij zijn auto parkeert, komt hij Starlight tegen, die ook net arriveert. Starlight: "Gaat een bomvolle uitzending worden vanavond." LdHmolletje: "Wat een flauwe woordgrap." LdHmolletje loopt zijn kantoor binnen. Hij ploft op zijn bureaustoel. Hij neemt de beslissing. Hij moet er iets aan gaan doen. Maar wat. Dan wordt hij geroepen voor de redactievergadering. Dat wordt dan morgen maar ...

Het is avond dus tijd voor ... RN Boulevard! Lucy: "Goedenavond. Schokkende taferelen vannacht op de A2 van Amsterdam naar Utrecht, waar niemand minder dan patholoog anatoom Duncton van de weg is geplukt, nadat hij met zijn gloednieuwe Porsche betrapt werd op te hard rijden. Hij reed met een snelheid van maarliefst 220 km/h per uur langs de radar. De politie heeft zijn auto in beslag genomen. Hoe Duncton thuis gekomen is, is niet bekend. En dan nog dit. De gemeente Maastricht heeft een stille tocht voor Robbie A. in de stad verboden. Organistor Bodejos is woedend. "Als oud-inwoner van Mijdrecht vind ik ongelooflijk dat een onschuldig man is veroordeeld voor de meest besproken moord van de eeuw. Dat hij nu zelf het slachtoffer is geworden van een misdrijf, is in mijn ogen een vorm van zinloos geweld. En daar hoort een stille tocht bij." Lucy: "Bodejos heeft al aangegeven het hier niet bij te laten zitten. Wie weet morgen daarover meer, in een nieuwe aflevering van RN Boulevard!"

Het is donker, maar bij het OM brandt nog licht. Ibung zit achter haar bureau als plotseling de deur open gaat. Ibung: "Swifty! Wat doe jij hier! Je moet rust houden." Swifty: "Dat kan ik niet Ibung. Robbie is voor mijn neus neergeschoten. Ik blijf de beelden voor me zien." Swifty neemt plaats achter haar bureau. Swifty: "Ik kan er niet over uit. Robbie A. en ik daar. Als of het lot het zo speelde. De rechtbank die me opbelt dat Robbie A. me wilde spreken. Maar dat ik wel naar de achteruitgang moest komen, aangezien ze vanwege alle pers hem niet door de hoofdingang naar buiten wilde laten gaan." Ibung: "Ze zullen wel spijt hebben van die last minute beslissing. Ik ..." Swifty schrikt op. Ze maant Ibung te stoppen met praten. De dames lopen naar buiten. Ibung: "Wat is er?" Swifty: "Je zei het. Het was een last minute beslissing. Niemand kon weten dat Robbie A. daar zou zijn. En toch werd ie daar neergeschoten. De beveiliging belde mij. Dus hoe kon de schutter het weten?" Ibung: "Guttegut ... je bent afgeluisterd." Swifty: "We moeten de politie bellen. Ergens in ons kantoor zit een bug."

Molcrazy, Mollenvanger-MV en NextGP zitten op de hotelkamer van de laatste twee genoemden. De bug is al uren actief, maar ze horen maar niks. Behalve een hoop gekraak. NextGP: "Ik weet zeker dat ik hem heb aangezet." Molcrazy ijsbeert woedend door de hotelkamer. Molcrazy: "Ik krijg wat van jullie. Ik stuur jullie naar Nederland, niks. Ik kom naar Nederland en geef jullie een kans om het te herstellen... weer niks! Zo schiet het toch niet op! Ik kan hier niet mee aankomen bij mijn bazen! Ik weet het goed gemaakt. NextGP, jij neemt nu het eerste de beste vliegtuig terug naar Frankrijk. Mollenvanger-MV, als je morgen niet met iets goeds komt, ga jij er achteraan. NextGP: "Maar?!" Molcrazy: "Niks maar. Ik hoef je even niet te zien. Ik moet even nadenken hoe ik dit ga herstellen." NextGP pakt zijn koffer en gaat.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #72 Gepost op: 1-08-2014, 22:19:22 »
Eindelijk! Dolfie is gearriveerd op haar vakantiebestemming. Ze heeft haar koffer opgehaald en is nu met de taxi onderweg naar haar vakantiehuisje. Ze kijkt naar buiten. Het zonnetje schijnt. "Bent u bekend hier?", vraagt de taxi chauffeur. Dolfie: "Ja. Ik heb hier een vakantiewoning." De taxichauffeur lacht. "Mooi hoor, fijn dat u ons eiland zo waardeert." Dolfie: "Ja, wie wil er nu niet op Curacao een vakantiewoning. Ah, we zijn er." Dolfie betaalt de taxichauffeur en loopt met haar koffer richting de voordeur. Ze wil de sleutel in het slot steken, als ze ziet dat de voordeur open staat. Dolfie doet voorzichtig de deur open. In de hal is niks te zien. Ze loopt de woonkamer in richting de keuken. "Ah, daar ben je." Dolfie schrikt zich rot. Ze draait zich om. Er zit een man op de bank met een biertje. "Wie ben jij." "Mijn naam is Jann. Ik werk voor Interpol. Nou ja, werkte, ze zijn me al een tijdje kwijt." Dolfie: "Maar wat doe je hier? In mijn huis." Jann: "Beste Dolfie. Zoals je in het nieuws hebt gezien, is de hele zaak Mysterie van Mijdrecht ingestort. Ik weet wie daar verantwoordelijk voor is. Ik heb een 100% betrouwbaar iemand nodig die mij daarbij kan helpen. Wie beter dan een rechter." Dolfie: "En als ik nou niet wil." Jann haalt een foto tevoorschijn. "Je denkt toch niet bij toeval dat er post van Lukie4 bij jou bezorgd werd? Dat heb ik geregeld. Alsmede die foto. Nu is het alléén een foto, we kunnen er ook nog een verhaal bij verzinnen. Een rechter en een gok-verslaafde ex-burgemeester die de boel wilde belazeren ... " Dolfie: "Oké, oké, goed. Wat kan ik precies voor je betekenen." Jann: "Het zit zo ..."

Dag 6:

Het is even na middernacht. TimvDons kijkt tevreden naar zijn banksaldo. Weer een paar euro's erbij. Dat is snel verdienen. Zijn telefoon gaat. "Hallo? Ja ik heb het geld geteld.  Ja, ik heb gekeken en volgens mij is Bakkertje flink geschrokken. Zo beter? Wat zeg je. Nog één klusje? Wat? Ben je gek geworden? Hoeveel geld zeg je?"

[ wordt vervolgd ]

"Antwoorden? Nou nee. Maar wel een hoop vragen! Zitten AaPje16 en Duncton in de problemen? Hoe lang laat D*N HIDM nog in de bak zitten? Gaat Lulu akkoord met de deal die ze voorgeschoteld gekregen heeft? Krijgt Nieky nog een kans met Vieffan? Is Schulz echt doorgedraaid? Wat is LdHmolletje van plan? Zijn Swifty en Ibung echt afgeluisterd? Waarom werkt de bug van Interpol niet? En hoeveel geduld heeft Molcrazy nog? Maar natuurlijk ... wat moet Jann met Dolfie? De vraag van vandaag is echter ... wat doet TimvDons? "

A TimvDons besluit het te doen, voor al het geld dat hij geboden krijgt.
B TimvDons besluit de persoon aan de andere kant van de lijn erin te luizen door ja te zeggen, maar ondertussen de politie in te schakelen en te hopen op een deal.
C TimvDons besluit de persoon aan de andere kant letterlijk aan het lijntje te houden en gaat achter hem of haar aan, want het wordt hem te gevaarlijk.
D TimvDons vertrekt naar het buitenland met al het geld dat hij nu heeft.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #73 Gepost op: 3-08-2014, 19:21:00 »
Aflevering 11:

TimvDons: "En dit is dan het laatste klusje? Ok ik doe het. Maar ik neem er geen verantwoording voor als het fout gaat. Je ziet vanzelf als het gelukt is." TimvDons hangt op. "Pfff...." Nog één klusje. Hij kijkt nog eens naar zijn bankrekening. Er kunnen altijd nog wel een paar euro's bij.

Starlight ligt al een tijdje op één oor als de voordeurbel gaat. En niet één keer. Ze kijkt uit haar slaapkamer raam. "Jeetje AapJe16, wat doe jij hier middenin de nacht?" AaPje16: "Mag ik alsjeblieft binnenkomen?!" Starlight loopt naar beneden en laat AaPje16 binnen. AaPje16 is in redelijke paniek modus. Starlight: "Wat is er?" AaPje16: "Er was gister iemand op het politiebureau die heeft gezegd dat hij Hulpdak D. gezien heeft. In Mijdrecht!" Starlight: "En?" AaPje16: "Nou ik weet dat dat niet kan." Starlight: "AapJe16, ben jij benaderd door D*N?" AaPje16 zucht: "Ja, D*N heeft mij gebeld en ik heb het voor hem gecheckt. Je broertje heeft echt Hulpdak D. gezien." Starlight: "Maar die getuige dan?" AaPje16: "Ja dat snap ik ook niet. Maar Tristan geloofde het en nu gaan ze natuurlijk onderzoek doen. Wat als er uitkomt als ik die vingerafdrukken heb gescand?" Starlight: "Ze gaan eerst neem ik aan het verhaal checken? Er zal snel genoeg uitkomen dat het niet klopt." AaPje16: "Ik hoop dat je gelijk hebt." Starlight: "Rust in ieder geval uit. Blijf hier slapen, het is laat." AaPje16: "Dank je."

Op Curacao heeft Jann Dolfie zijn hele plan uit de doeken gedaan. Dolfie: "Weet je zeker dat het zo zit?" Jann: "Het is de enige logische verklaring. Het enige wat ik nu moet doen is Hulpdakdekker vinden. Hij is de sleutel tot alles. Daarom zit ik nu hier. Zijn spoor liep naar de Antillen. Maar ik kan niet uitvogelen waar hij nu zit. Hier, Aruba of Bonaire." Dolfie: "En hoe gaan jij daar nu achter komen?" Jann: "Mijn contact in Nederland probeert informatie te verzamelen. Maar het is wachten op nieuws. Het kan morgen zijn, maar het kan ook nog maanden of jaren duren. Maar ooit zal ... "

Ook in Aruba is het inmiddels nacht. D*N en Bjorrn besluipen de winkel, waar Trialk is gefilmd. D*N maakt het alarm onschadelijk, terwijl Bjorrn door de la met beveiligingsvideo's loopt. "Hoeveel zal ik meenemen?" D*N: "Doe maar een hele stapel. Zou er achter ook nog wat liggen?" Bjorrn: "Geen idee, zal ik eens kijken?" D*N neemt de tas met videobanden in ontvangst. Als Bjorrn naar achteren loopt gaat ineens het alarm af! Bjorrn: "Hé D*N!, D*N, waar ben je?" Maar D*N is gevlogen. Als Bjorrn naar buiten rent, staat de politie voor de deur. Hij wordt afgevoerd. D*N kijkt van een afstandje toe. Hij belt Elise. Elise: "En? Ik heb de banden. En ik ben van Bjorrn verlost." Elise: "Dit zijn zelfs voor jou rigoureuze maatregelen." D*N: "Ik weet het, ik ben er ook niet trots op, maar ik wil mijn verhaal maken. Ik laat ze nog één dag in de bak zitten en dan geef ik jou het geld om ze vrij te kopen." Elise: "Ja, langer moeten ze er niet zitten hoor. Kom je zo, dan kan ik naar bed."D*N: "Ja, ik ben er over een uurtje."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #74 Gepost op: 3-08-2014, 19:21:35 »
In Nederland is het ochtend. Het kantoor van Swifty en Ibung staat op zijn kop. De politie doet onderzoek, op zoek naar een eventuele bug. Molière is aanwezig. Molière: "Weet je het zeker?" Swifty: "Ja. Niemand wist dat Robbie en ik daar zouden zijn. Ik zei het via de telefoon. Dus rond mijn bureau moet er iets zitten." En inderdaad, al snel is er beet. In de telefoon wordt een afluisterapparaatje gevonden. Swifty: "Ik voel me schuldig." Ibung: "Hier kan jij niks aan doen." Molière: "We nemen het mee, we gaan het onderzoeken."

Maar de politie komt inmiddels om in het werk. Ze moeten de bom in Bakkertjes tuin onderzoeken, de aanslag op Robbie, Nieky en Schulz en de (zogenaamde) tip dat Hulpdakdekker in Mijdrecht is gesignaleerd. En dan is er ook nog Schulz die TimvDons beschuldigd. Maar de politie lijkt Schulz niet serieus te nemen. Go_Ahead: "Ik kan wel een verband leggen tussen Nieky, Schulz en Bakkertje, maar hoe past Robbie in dit plaatje?" Tristan: "Hulpdakdekker. Het zou wel kloppen, als hij in Mijdrecht is gesignaleerd. Hij heeft op die school gewerkt en Robbie heeft Schulz gechanteerd. Dus kent Hulpdakdekker hem vast ook." Fabiann: "Eens kijken naar het dossier Hulpdakdekker." Fabiann roept het dossier erbij. Go_Ahead: "Kijk, er staat een uitroepteken rechtsboven in het scherm, wat betekent dat?" Fabiann: "Geen idee." Hij klikt erop. Plots verschijnen de vingerafdrukken in beeld. Go_Ahead: "Wat staat daar?" Tristan: "Laatst gescand ... 4 dagen geleden." Go_Ahead: "Door ... wat, dat kan niet?!" Fabiann: "Het staat er toch echt." Go_Ahead: "Molière." Tristan: "Hij is nu bij het OM. Als hij straks terug is, heeft hij flink wat uit te leggen."

Grasisgroen zit weer op haar kantoor. Ze staart naar haar mobiele telefoon. Ze pakt hem op en belt nog een keer het nummer van Hulpdakdekker. Maar ze blijft maar een voicemail krijgen. "U spreekt met Nicky, ik ben er niet, spreek wat in na de piep." Ze besluit wat in te spreken. "Waar ben je. Als je dit hoort, bel me terug. Ik maak me zorgen. Ik kan vast wel iets voor je doen!" Terwijl ze de laatste woorden inspreekt, loopt Stormpie binnen. Stormpie: "Alles goed?" Grasisgroen: "Ehm ja hoor." Stormpie: "Gig, ik kan aan je zien, er is iets. Kom, je kunt me vertrouwen, vertel het me."

[ wordt vervolgd ]

"Wat gaat TimvDons uitspoken? Kan Molière bewijzen dat hij vals beschuldigd wordt, of komt AaPje16 er mee weg?  Wie is het contactpersoon van Jann in Nederland? En wat wil Jann van Hulpdakdekker? Wie heeft de bug bij het OM geplaatst? Maar de vraag van vandaag is ... wat doet Grasisgroen?

A Grasisgroen vertelt de waarheid.
B Grasisgroen verzint een verhaal over Lulu.
C Grasisgroen verzint een verhaal over financiële problemen van het advocaten kantoor (wat niet zo is).
D Grasisgroen is bemoeial Stormpie helemaal zat en ontslaat haar op staande voet.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #75 Gepost op: 5-08-2014, 20:44:38 »
Aflevering 12:

Grasisgroen: "Er is echt niks." Stormpie: "Ach, maak dat de kat wijs." Grasisgroen: "Pardon?" Stormpie: "Gig, je kunt me echt alles vertellen." Grasisgroen staat op: "Als ik zeg dat er niks is, is er niks. Bemoei je er niet mee!" Stormpie: "Maar..." Grasisgroen: "En nou ben ik het zat. Pak je spullen en ga asjeblieft weg!" Stormpie: "Wat?" Grasisgroen: "Je bent ontslagen. Ik ben je bemoeizucht echt spuugzat. Neem alles mee. Ik wil je niet meer zien!" Stormpie loopt vol verbazing het kantoor uit. Grasisgroen ploft weer terug op haar stoel. Ze kijkt naar haar telefoon. Ze weet het echt niet meer.

Bakkertje, KD. en Vieffan zijn op bezoek bij Nieky in het ziekenhuis. Hij krijgt dadelijk de uitslag van de scan. Dokter Pjotr1992 komt binnen. Pjotr1992: "Dag Nieky. Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen; ik heb goed nieuws en slecht nieuws." KD.: "Wat is het goede nieuws?" Pjotr1992: "Nieky mag morgen naar huis." Nieky: "Oké ... en het slechte?" Pjotr1992: "De breuk in je been blijft ons zorgen baren. Zoals het er nu uitziet, kan je er voorlopig nog niet op lopen." Nieky: "En de lange termijn?" Pjotr1992: "Lopen gaat op den duur wel weer, maar je spieren zijn ook aangetast. Dus of je ooit weer goed kunt fietsen, ik vrees het ergste." Nieky: "Neeeee!" Nieky stort in. Bakkertje: "Die jongen kan zo echt niet naar huis." KD. "Ik heb wel een idee. Vieffan en ik gaan toch niet met vakantie, dus gedurende rest van de zomervakantie kan je wel bij ons blijven Nieky. Vind je dat goed Vieffan?" Vieffan: "Ehm, ja hoor, prima." Nieky: "Dank jullie wel, ik kan jullie steun wel gebruiken." Hij kijkt naar Vieffan. Vieffan glimlacht.

Molière is teruggekeerd op het politie bureau en direct vast gezet. Hij snapt er niets van. Hij zit in zijn eentje in de verhoorruimte. "Hallo? Wat is hier aan de hand?" Go_Ahead besluit Fabiann het verhoor te laten doen. "Waarom heb je de vingerafdrukken van Hulpdakdekker gecheckt?" Molière: "Wat? Hulpdakdekker?" Fabiann: "We hebben bewijs, je bent ingelogd in het systeem en hebt ze gescand!" Molière: "Ik weet niet waar je het over hebt!" Molière blijft ontkennen. Ondertussen komt ook AaPje16 weer binnen. AaPje16: "Wat een spanning, wat is er aan de hand?" Tristan: "Er is een doorbraak in de zaak Hulpdakdekker. Helaas heeft Molière ons daar buiten gehouden. We willen alles van hem weten." Dan komt Go_Ahead binnen. "Hé AaPje16, waar was jij ineens gisteren." AaPje16: "Ehm, ik voelde me niet zo lekker, dus ik ben eerder weggegaan." Go_Ahead: "Gelukkig dat je je weer beter voelt. Maar voortaan wel bij ons melden." AaPje16: "Eh, ja hoor."

LdHmolletje is weer aangekomen bij de studio. Hij heeft het helemaal uitgedacht. Vanavond gaat hij, live op TV aankondigen wat hij denkt te weten over Hulpdak D. Maar eerst moet hij op bezoek bij zenderbaas Heinz. Heinz: "Welkom LdHmolletje." LdHmolletje: "Hallo Heinz. Wat een mooie dag hè. Ik heb helemaal zin in de uitzending van straks." Heinz: "Ehm, daarover. De publieke omroep moet bezuinigen. We hebben daarom naar de programma's gekeken en we gaan een aantal nieuwsprogramma's samenvoegen. Dat betekent een overschot aan presentatoren. Het spijt met LdHmolletje, maar per direct ben je ontslagen." LdHmolletje: "Wat? Maar." Heinz: "Het spijt me echt heel erg, maar ik kan er niks aan doen. Het is niet mijn beslissing." LdHmolletje is woest. Hij rent de kamer van Heinz uit, loopt bijna Starlight omver, springt in zijn auto en scheurt het parkeerterrein af."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #76 Gepost op: 5-08-2014, 20:45:45 »
De avond valt. Op het politiebureau is het nog steeds chaos. Molière ontkent in alle toonaarden dat hij iets van Hulpdakdekker weet. AaPje16 mag telefoneren met het laboratorium die de OM bug en Bakkertje bom onderzoekt. Go_Ahead zoekt nog steeds een verband tussen Robbie, Schulz en Nieky ,terwijl Tristan en Fabiann zich toch maar eens in TimvDons verdiepen. Fabiann: "Ik vond het een raar joch, toen we hem interviewden." AaPje16 hangt op met het lab. Go_Ahead: "En?" AaPje16: "Nog geen nieuws wat betreft de bom, maar wel wat betreft de bug. Het was een specifiek type bug. Dit soort afluisterapparatuur wordt blijkbaar alleen geproduceerd in Frankrijk." Fabiann: "Frankrijk?" Go_Ahead: "Nee he." Fabiann: "Wat?" Go_Ahead: "We kennen nog wel wat mensen uit Frankrijk uit ons vorige onderzoek. Namelijk ... de heren van Interpol. Dat wort een rondje bellen."

KD. en Vieffan liggen in bed. Het is een lange dag geweest bij Nieky in het ziekenhuis. KD. slaapt al, maar Vieffan doet geen oog dicht. Ze kan alleen maar aan Nieky denken. Hoe is het mogelijk, KD. die voorstelt om Nieky tijdelijk in huis te halen. Dit is gedoemd fout af te lopen. Ze besluit beneden wat te gaan drinken. Ze doet de slaapkamer deur open ... wat een vreemde geur. Ze loopt een stukje door. Dan ziet ze dat de hele hal beneden vol staat met rook! Ze rent terug de slaapkamer in. "KD. KD. wakker worden! Het huis staat in de fik!" Ze willen naar beneden rennen, maar dat gaat niet meer. KD. belt 1-1-2. De brandweer staat binnen no-time voor de deur en haalt KD. en Vieffan via het balkon naar beneden. De brandweer begint direct met blussen, maar meer om de huizen van de buren te redden. Dat lukt, maar het huis van KD. en Vieffan is onbewoonbaar geworden. Van een afstandje kijkt TimvDons toe. Zijn laatste klusje zit erop.

Dag 7:

Het is even na twaalven. NextGP zit alweer een dagje in Zuid-Frankrijk. Hij heeft bericht gehad van Mollenvanger-MV. Molcrazy is nog niet uitgeraasd en Mollenvanger-MV zit ook spoedig weer in Lyon. Het zit hem niet lekker. Hij belt Mollenvanger-MV nog eens op. NextGP: "Waar ben je nu?" Mollenvanger-MV: "Schiphol. Ik heb daar een hotelletje geboekt zodat ik morgen direct op de eerste lijnvlucht naar Lyon kan." NextGP: "Hoe is het met Molcrazy?" Mollenvanger-MV: "Niks anders dan toen ie jou wegstuurde. Boos en warrig." NextGP: "Warrig is het juiste woord. Ik weet zeker dat ik die bug heb aangezet. Er klopt iets niet." Mollenvanger-MV: "Denk je dat Molcrazy iets te verbergen heeft." NextGP: "Het is zeker het onderzoeken waard. Ik zal nog eens alle informatie vanuit hier onderzoeken. Maar jij bent nu nog in Nederland. Bij Molcrazy." Mollenvanger-MV: "Wat had je in gedachten?"

[ wordt vervolgd ]

"Wat gaan Stormpie en LdHmolletje doen zonder werk? Komt de politie erachter dat niet Molière maar AaPje16 de vingerafdrukken van Hulpdakdekker gescand heeft? Zit Interpol achter de afluisterpraktijken bij het OM? En wat moeten KD. en Vieffan nu hun huis is afgefikt? Maar de vraag van vandaag is ... wat gaan Next-GP en Mollenvanger-MV doen?

A Mollenvanger-MV besluit de bug uit het politie bureau te gaan halen, en doet dat vermond als glazenwasser.
B Mollenvanger-MV besluit zogenaamde 'belastende informatie', bij een bekend persoon uit Utrecht in haar tuin te droppen, net zoals Jann dat destijds bij Dolfie deed.
C Mollenvanger-MV gaat een bug in Molcrazy's telefoon plaatsen.
D Mollenvanger-MV moet Molcrazy opsluiten en de heren kijken wat er dan gebeurd.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #77 Gepost op: 6-08-2014, 21:46:07 »
Aflevering 13:

NextGP: "Als jij nou eens een bug in zijn telefoon plaatst. Dan kunnen we met hem meeluisteren. Als hij iets van plan is, dan is ie dat vast niet alleen." Mollenvanger-MV: "Ik vind het een goed idee. Volgens mij had hij extra bugs meegenomen vanuit Frankrijk.  Als jij 'm nou morgenochtend eens van zijn hotelkamer lokt ..."

Het is 6 uur 's ochtends in het UMC. De meeste mensen slapen nog, behalve één persoon ... Schulz. Hij mag nog niet terug naar de gevangenis, dokter Pjotr1992 wil zijn gezondheid nog monitoren. Hij bevindt zich in een soort isoleercel, weg van alle andere patiënten. Hij bonkt op de deur. Schulz: "Hé, ik heb honger, geef me wat te eten! Hé!" Hij blijft lawaai maken. Na een paar minuten gaat de deur open. "Gaat het, Mr. Schulz?" Schulz: "Wie ben jij?" RoyL: "Ik ben RoyL, ik werk hier. Wat is er aan de hand?" Schulz: "Ik wil eten!" RoyL: "Meneer Schulz, om 8 uur wordt het ontbijt pas gebracht." Schulz: "Maar ik heb honger!" RoyL: "Ik zal kijken of ik iets voor je kan betekenen." Even later komt RoyL terug met een ontbijtje. Schulz: "Hehe, eindelijk een medewerker hier die van aanpakken weet." RoyL: "Als er iets is, zeg het maar."

Even verderop in het UMC vertelt Bakkertje aan Nieky wat er die avond ervoor bij KD. en Vieffan is gebeurd. Nieky: "Echt ongelooflijk. Iemand heeft het op ons gemunt, maar wie? En de politie dan?" Bakkertje: "KD. en Vieffan zitten daar nu om aangifte te doen. De brandweer heeft al bewijzen gevonden dat het is aangestoken." Nieky: "We worden aan ons lot over gelaten." Bakkertje: "Je gaat straks met mij mee. Ik ga ook nergens heen, dus jij, KD. en Vieffan blijven voorlopig bij mij, totdat KD. en Vieffan nieuwe woonruimte gevonden hebben. Hopelijk krijgen we politie bescherming." Nieky: "Ik hoop het ook." Bakkertje duwt Nieky in zijn rolstoel het UMC uit.

Molcrazy geniet van de roomservice in het hotel in Utrecht. Nu hij van Mollenvanger-MV en NextGP verlost is, kan hij eindelijk eens goed op onderzoek uit. De telefoon in zijn hotelkamer gaat. Molcrazy: "Hallo? Een pakketje bij de receptie? Ik kom meteen." Molcrazy loopt naar beneden. Het blijkt een list van NextGP te zijn, waardoor Mollenvanger-MV de kamer van Molcrazy op kan. Hij heeft een sleutelkaart van een kamermeisje gejat, waarna hij bij Molcrazy inbreekt en de bug plaatst. Net voordat Molcrazy weer terugkeert in de kamer, is Mollenvanger-MV weg. Hij sms NextGP, die weer Molcrazy belt om de bug te testen. Molcrazy: "Zo, hoe is het in Lyon?" NextGP: "Ach ja zijn gangetje, het is in ieder geval lekker weer." Na dit nietszeggende gesprek belt NextGP direct Mollenvanger-MV op. NextGP: "En?" Mollenvanger-MV: "Loud and clear." NextGP: "Nu maar afwachten."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #78 Gepost op: 6-08-2014, 21:47:07 »
Lang wachten hoeven ze niet, want nog geen tien minuten later gaat de telefoon. Molcrazy: "Hallo?" "Dag u spreekt met Swifty, van het OM in Utrecht." Molcrazy: "Mevr. Swifty, wat een verrassing. Hoe gaat het met u?" Swifty: "Ach ja, het kan beter. Erg geschrokken, maar ik ben er goed vanaf gekomen." Molcrazy: "Gelukkig. Maar waarmee kan ik u helpen." Swifty: "Ik wil graag iets met u bespreken. Wij hebben hier bij het OM iets gevonden wat volgens mij bij u hoort." Molcrazy: "O ja? Wat?" Swifty: "Een afluisterbug." Molcrazy: "Wat?! Dat kan niet." Swifty: "Toch is het zo." Molcrazy: "Het toeval wil dat ik nu in Nederland ben. Waar kan ik u spreken? Want hier moet sprake zijn van een misverstand." Swifty: "Vanmiddag bij mij op kantoor." Molcrazy: "Uitstekend, tot dan." Molcrazy hangt op. Mollenvanger-MV belt NextGP: "Wat was dat?" Mollenvanger-MV: "Geen idee. Weet jij iets van een bug bij het OM?" NextGP: "Nee, daar weet ik helemaal niks van."

Molière: "Ik weet er echt niets van!" Fabiann: "We hebben het bewijs!" Molière ontkent nog steeds dat hij de vingerafdrukken van Hulpdakdekker gescand heeft. Go_Ahead kijkt van een afstandje toe. Tristan staat naast hem. Go_Ahead: "Ik geloof het niet. Het kan niet. Ik had iets moeten merken." Ze lopen naar de computer. Tristan: "Kijk, het staat hier toch echt." Plots valt Go_Ahead zijn oog op iets. Go_Ahead: "Kijk!" Tristan: "Verhip!" Tristan besluit Fabiann erbij te halen. Go_Ahead: "Kijk, die scan, die is dinsdagmiddag gedaan. Maar toen zaten Molière en ik bij de rechtbank. Dus Molière is onschuldig!" Tristan: "Maar wie is het dan geweest. Fabiann en ik waren ook al weg." Fabiann: "Wacht eens even. Ik had iets laten liggen op het werk en toen ik terug kwam, was er nog één iemand aanwezig, die achter de computer zat." Go_Ahead en Tristan in koort: "Wie?" Fabiann: "AaPje16."

Het is lunchtijd. Bakkertje staat in de keuken broodjes te smeren. Nieky ligt op bed. Vieffan loopt ook ergens in huis rond. KD. is de hort op, hij zit bij de verzekeringsmaatschappij. Bakkertje is klaar met smeren als ze naar boven loopt om Nieky zijn eten te brengen, als ze Vieffan bij Nieky op bed ziet zitten. En ze ziet meer dan dat ...

[ wordt vervolgd ]

"Heeft Schulz een vriend gemaakt? Wat gaat de bug in Molcrazy's telefoon Mollenvanger-MV en NextGP opleveren? Heeft Molcrazy echt iets te verbergen? Wat gaat de politie met AaPje16 doen? Maar de vraag van vandaag is ..  wat doet Bakkertje?

A Bakkertje loopt weg en belt KD., die er compleet van ondersteboven is.
B Bakkertje loopt weg en belt KD., maar die gelooft Bakkertje niet.
C Bakkertje krijgt het voor elkaar dat Nieky en Vieffan alles zelf bij KD. gaan opbiechten.
D Bakkertje doet helemaal niks, want ze vindt Nieky veel beter bij Vieffan passen en laat het ze zelf uitzoeken.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #79 Gepost op: 8-08-2014, 22:28:34 »
Aflevering 14:

Bakkertje laat bijna van schrik bijna het eten uit haar handen vallen. Ze twijfelt geen moment, loopt naar beneden en pakt de telefoon. Bakkertje: "KD.?" KD.: "He Bakkertje, ik kom net bij de verzekeraar vandaag. Hij ze..." Bakkertje: ""KD. Je gelooft het niet. Volgens mij zag ik net Vieffan Nieky zoenen?" KD."Natuurlijk, je maakt een grapje." Bakkertje: "Nee echt." KD."Nee joh, ben je mal. Nieky is mijn beste maat. En daarnaast, Vieffan is dol op mij en ik ben dol op haar. Ik wil haar binnenkort ten huwelijk vragen. Daar komt echt niemand tussen. We zijn voor elkaar gemaakt." KD. hangt op. Hij lacht. Ondanks alle ellende ziet hij de toekomst zonnig tegemoet.

Ycaris eet met lunchtijd buiten de deur. Letterlijk, want ze staat voor de deur met Stormpie te praten. Ycaris: "Wat heb je dan gezegd?" Stormpie: "Geen idee. Ineens flipte ze." Ycaris: "Ik maak me wel zorgen. Maar zolang ze de tent goed runt, probeer ik mezelf uit de problemen te houden." Stormpie: "Hoe is het met Lulu?" Ycaris: "Ze heeft vanochtend gebeld. Ze doet het. Morgenochtend vindt de overdracht plaats. Gek genoeg moeten we daarvoor naar Utrecht. Zit een heel veiligheids plan aan vast enzo." Stormpie: "Knap hoor. Ik had het niet gedurft." Ycaris kijkt op haar horloge. "Ik moet weer terug. Ik bel je morgen hoe het is gegaan!" Terwijl Ycaris weer naar binnen loopt, wil Stormpie weglopen. Ze botst echter op een tegenligger. Stormpie: "O pardon. Ach, bent u niet die nieuwslezer?" LdHmolletje: "Voormalig nieuwslezer. Ik ben ontslagen." Stormpie: "Wat? En dat zomaar?" LdHmolletje: "Zonder goede reden. Ik kom daarom hier naartoe, hier zit een goed aangeschreven advocatenkantoor." Stormpie ruikt haar kans. Stormpie: "Het toeval wil dat ik ook advocaat ben. En ik ben echt ontdaan door uw ontslag. Ik kan u helpen, ik wil u helpen." LdHmolletje: "Ok, wat had u in gedachten?"

Anderen die ook wel hulp kunnen gebruiken zijn HIDM en Bjorrn. Vooral eerstgenoemden, want die zit al dagen in de cel. HIDM: "Pff ... was ik hier maar nooit aan begonnen." Bjorrn: "Zeg dat wel." HIDM: "Had dan niet D*N gebeld. Had een advocaat gebeld. Of m'n zus gebeld. Dan was ik hier allang weggeweest." Dan wordt er op de deur geklopt. Er is bezoek. HIDM: "Eindelijk." Het is Elise. Elise: "Dag heren." HIDM: "Wie ben jij?" Elise: "Ik ben Elise." Bjorrn: "Dat is die ex-wethouder uit Mijdrecht gekkie." HIDM: "O ja. Wat doe jij hier." Elise: "Vrijkopen. Als je hier met een paar eurotjes komt is er wel iets te regelen. Dus jullie kunnen gaan." Bjorrn: "Fijn. Douchen." HIDM:"Waar is D*N?" Elise: "Dat weet ik niet. Ik heb hem al een dag niet gezien. Hij zei dat hij iets wilde checken. Ik heb geen idee wat." HIDM: "Hij duikt vanzelf wel op. Ik heb ook zin in een duik. In het zwembad." Bjorrn: "Maar ik ben nog niet klaar met hem."

Molcrazy is inmiddels bij het OM aangekomen. Swifty laat een foto van de bug zien. Molcrazy: "Die hebben wij inderdaad gehad ja. Maar die hebben we recent vervangen door modernere versies. Zo klein dat ze in een mobieltje ofzo passen. Als ik of één van mijn collega's dit zou hebben geplaatst zou hebben, dan zouden we er om gevraagd hebben gepakt te worden. U kunt bellen met mijn supervisors in Lyon, die zullen dit bevestigen. En als de politie vragen heeft, kunnen ze me altijd bellen." Swifty: "Ik zal ze uw nummer geven." Molcrazy verlaat het OM. Mollenvanger-MV en NextGP hebben het gesprek gevolgd. NextGP: "Ik snap hier niks van." Mollenvanger-MV: "Tot nu toe zie ik niks vreemds in het handelen van Molcrazy." NextGP: "Ik ga eens naar het archief, eens kijken hoeveel er van die bugs missen." Mollenvanger-MV: "Bellen me als je iets gevonden hebt!"