Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 186916 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #700 Gepost op: 14-08-2017, 23:09:21 »
Als Sam daar achter komt, gaat ie het niet leuk vinden als er een Jon/Dany alliantie ontstaat.

Zou Sam niet naar Dragonstone gaan? Aangezien daar dat drakenglas lag, en hij wellicht hoopt dat degene met de meeste macht op dit moment (Dany) iets aan die doden gaat doen? Lijkt me inderdaad dat dit nog conflict gaat opleveren.

Vind het wel jammer dat Sam (nog) geen Maester wordt hoor. Deed ie goed met dat Greyscale
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #701 Gepost op: 21-08-2017, 19:20:59 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #702 Gepost op: 21-08-2017, 22:47:46 »
Nou ik heb m gezien hoor. :D
Het gaat wel erg snel dit seizoen, afstanden worden in een halve aflevering afgelegd waar ze voorheen een seizoen over deden.

Ik vond het een sterke aflevering (hele seizoen is al goed), maar ik had niet t wauw gevoel wat ik in alle reviews en op twitter lees. Maar dat komt misschien omdat het 'army of the death' gedeelte mij het minste boeit.

Minste moment: Ayra is door geslagen - ze was leuk, nu niet meer.
Beste moment: de allerlaatste seconde - je wist dat ie ging komen, maar blue eyed dragon - dat vind ik dan wel weer leuk  8)

Ow en een Brienne/Jamie reunie is aanstaande. ::love::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #703 Gepost op: 21-08-2017, 22:54:33 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Game of thrones
« Reactie #704 Gepost op: 22-08-2017, 00:41:55 »
Wat een kwaliteitsserie zeg, niet te geloven hoe mooi dit in elkaar zit en hoe mooi dit gefilmd is. Je wordt er helemaal ingezogen. Elke aflevering is van een vijfsterrenfilmkwaliteit!

- Heel erg gaaf dat we nu een draakje als Walker hebben. 3 draakjes voor Dany was ook echt té overpowerred. Nu wordt het een eerlijkere strijd en gaat Dany alsnog winnen door samen met Jon op de 2 overgebleven draakjes te rijden.

- Leuke grapjes tijdens de aflevering  :D

Minpuntjes zijn er ook, kan me wel vinden in de woorden van Daisy. Ik vind het hele Lannsiter/Stark/Dany gedoe ook het mooiste, het Fantasydeel kan me toch minder boeien. Positief daaraan vind ik dat ik die army of the death en de draakjes wel steeds leuker ga vinden. Juist omdat ze ook zwaktes blijken te hebben!

Ander minpuntje, Jon blijft maar leven. Sorry hoor, maar hij was al dood (en dood = dood voor mij) en ondanks zijn stompzinnige heldengedrag blijft hij maar overleven. Had het wel leuk en terecht gevonden als hij ook een walker werd en in de naam van dat dodenleger op dat draakje ging zitten. Maarnee, Benjen kwam.

Arya gaat natuurlijk helemaal de verkeerde kant op. Het kan mij niet heel erg boeien. Maar dat ze de verkeerde kant op gaat is waarschijnlijk wel de bedoeling van de makers. Brienne weer naar Jamie. Vind dr awkward momenten met Tormund leuker  ;D.

En dan hebben we nog het tempo. Heel erg hoog. Dat komt waarschijnlijk ook omdat er veel hoofdpersonages samen zijn. Maar door het tempo sluipen er wel wat dingetjes in. Ik bedoel: Gendry moest terugrennen naar de muur. Er moest een raaf gestuurd worden naar Dany. Dany moet op draakjes erheen vliegen en hun vinden. En in al die tijd blijven hun in leven op een rots omringd door een duizendtal dode debielen? Beetje mwah.
Aan de andere kant vond ik seizoen 5 en 6 te traag (had ik 1 of 1,5 seizoen gekund) en te lang duren met die high sparrow en in Mereen.

Oké, nu is mijn post wel te negatief geworden, want dit seizoen is gewoon het beste seizoen van een serie ooit. Maar dat komt niet alleen door deze aflevering ;).
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #705 Gepost op: 26-08-2017, 16:25:01 »
Ik zat nog wat te twijfelen of ik zou reageren, en zoja hoe wat waar.
anyway, ik ben bij, sinds gisteravond.

Maarja, gezien de comments hier, steek ik er toch maar gewoon in.
Shall we begin?

Waarom was dat kasteel waar Dany aan kwam leeg :o ? Kan niet goed zijn
goed punt in een serie met draken ;D
In TV series is niet altijd alles logisch ;)

Ja. Nee. Nee.
Daar ben ik het uitzonderlijk bovengemiddeld extreem mee oneens.

Okay, verschillende punten.
1. Het is slaat nergens op dat het kasteel verlaten is. Ja, het was het hoofdkwartier van Stennis. Die is met alles wat hij had naar het Noorden gegaan. En de garrison kan zichzelf zonder subsidie en aanvoer van middelen nauwelijks onderhouden en gaat dan ook het kasteel niet onderhouden. Sure.
Maar Stannis was ook degene van de vloot-slag recht voor Kings Landing, in Blackwater Bay; waar dwergje z'n trucje met een groen fikkie uithaalde, de vloot, Stannis' toekomst, en een paar zonen van Davos verbrandde. En dat kon hij makkelijk, want Blackwater Bay is een baai. De baai waar Kings Landing aan ligt. Bij de zee-opening van de baai, pal in het midden, ligt Dragonstone. Controleer je Dragonstone, dan controleer je de baai, dan controleer je de connectie van Kings Landing met de rest van de wereld, de handel, en de veiligheid.
Nog los van dat het een van de beste kastelen in het hele continent hoort te zijn (op de Eyrie na), is het de primaire verdediging van Kings Landing. Tegen bijvoorbeeld een zeevarend piratenvolk. Er is voor de Lannisters praktisch geen belangrijker kasteel; zeggen zelfs letterlijk in het seizoen dat dat overduidelijk is waar Dany in Westeros aan gaat komen.
Maar in de tussenliggende jaren van Stannis vertrek, nemen de Lannisters nooit de moeite om het meest strategische kasteel in de wijde omgeving in te nemen. Het is nog dichtbij ook.
En grote vriend piraat Euron vind de perfecte uitpost ook totaal niet boeiend, alhoewel hij er meermaals letterlijk langs heen vaart.
Een kleine garrison (veel kleiner dan de unsullied tegen kwamen bij Casterly Rock) hoort al een invasie tegen te kunnen houden bij Dragonstone. Okay, Dany heeft draken. Naja, als Cercei ineens moederlijke gevoelens krijgt voor enkele huursoldaten (hahahahah), dan kan je altijd nog de waterputten vergiftigen; de op de handigste punten het kasteel laten instorten, en op dergelijke uitermate efficiënte manieren ervoor zorgen dat Dany minder heeft aan Dragonstone. Minder als in: niet een perfecte springplank voor het continent met haar draken; dat onneembaar is voor tegenstanders; en Kings Landing van de buitenwereld afsnijdt.
Even weird trouwens dat Dany geen verkenners vooraf heeft, en dus niet weet of er niet toevallig 10 kamikaze soldaten zijn. Die haar makkelijk hadden kunnen vermoorden, aangezien ze zelf voorop loopt zonder bescherming. Maargoed.



...punt 2.
Er zijn redenen denkbaar waarom ze deze keuze hebben gemaakt.
Te weinig productiegeld.
Te weinig tijd.
Incompetentie van de schrijvers.
Dat series niet logisch hoeven te zijn is flauwekul. Dan kan je net zo goed krijgen

Jon staat op het punt om de Night King om zeep te helpen; om Westeros te redden, zijn ultieme doel.
Dan draait Jon zich om, zegt "who cares, ik ga me bedrinken in een bordeel" en loopt weg.


Dat zou bizar slechte storytelling zijn. Waarom? We hebben een uitermate goed beeld gekregen van een karakter als Jon, wat zijn drijfveren zijn, hoe hij tegen zaken aan kijkt, waarom hij welke beslissingen maakt. Daar zijn we het soms niet mee eens, maar ze zijn consistent. Dat maakt hem een levendig realistisch personage. Deze scene zou daar totaal tegen in gaan. Niet op een manier van een interessante twist. Het is afbraak van een karakter door onvermogen tot schrijven.

De kracht van Game of Thrones zijn hoe levendig en consistent-logisch de personages zijn. Bij de eerste aflevering lijkt Jamie een omhooggevallen bully, als hij Bran uit het raam duwt. Dan leer je hem kennen, begrijp je hem. Hoe hij wordt gedreven door liefde voor z'n zus, hoe hij denkt en leeft als vechter en legeraanvoerder. En dat het verlies van z'n hand een verlies van z'n identiteit is. Een personage als Jamie heeft direct door hoe essentieël Dragonstone normaal hoort te zijn. Hij zegt het zelfs zelf. Om dat dan te negeren, is niet anders dan Jon-en-het-bordeel.
Veel series zijn slecht en onzorgvuldig geschreven. Betekent niet dat dat ineens okay is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #706 Gepost op: 26-08-2017, 16:25:34 »
Het kan ook gewoon zijn dat de schrijvers (vermoedelijk correct) menen dat het gros van de kijkers geen idee heeft waar Dragonstone ligt.
Dat zou jammer zijn, als ze overal hoekjes vanaf snijden alleen omdat ze denken dat de kijkers het niet door hebben.
Dan zou je heel rare dingen krijgen.
Bijvoorbeeld een reddingsactie met grofweg middeleeuwse middelen van 5000 kilometer binnen een etmaal.
Maargoed, dat doen ze vast niet. ;)



Punt 3.
Nee. Dat een serie een component gebruikt die niet in de echte wereld wordt gebruikt, is niet een vrijbrief om alles te kunnen doen.
Op heel veel punten wordt het twijfelen of het wel realistisch is opzij gezet. Bijvoorbeeld dat het een middeleeuwse samenleving is. Dat bestaat niet meer. Tevens bestaan dire wolves niet. Maar ze zijn wat groter dan de wolven die we kennen, dus sure. En giants, nouja, prima. Dragons, poeh, maargoed, iedereen ter plekke is ook zwaar onder de indruk. Dus okay, we hebben overwegend een middeleeuwse samenleving, met wat fancy dieren.
En dan iets later blijkt er nog iets met voorspellende dromen, en ook nog wat magie.. nouja, die fireballs, okay, kan nog net.
In feite is de wereld consistent. Het is een technologisch middeleeuwse wereld zoals we die ons goed voor kunnen stellen, en voegen een paar overwegend subtiele fantasy elementen toe.
Andere eigenaardigheden moeten passen in onze visie van die wereld, om logisch te zijn en te worden geaccepteerd. De fireballs waren dat niet voor iedereen, wel voor anderen. Als iemand ineens een smartphone zou hebben, om het weer bij Eastwatch op te zoeken, ook niet consistent. Als Bronn ineens door de toppen van bomen zou rennen, zou dat weliswaar fantasy zijn, maar ook niet consistent met deze. Op dergelijke momenten houdt de suspension of disbelief op.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is daarom een inherent ander type disbelief dan de logica van acties. Het ene gaat of de wetten van de wereld zoals we die zien worden gerespecteerd. Bijvoorbeeld, we hebben gezien dat wanneer je van redelijke hoogte valt (Bran) dat je dood of zwaargewond bent. Dus als iemand een paar honderd meter van een draak tuimelt, en diegene is niet dood, dan is dat ongeloofwaardig. Het past niet bij de wereld zoals we die kennen. Mythische dieren, doen dat wel.
Plot inhoudelijke disbelief is iets heel anders. Als Jon inderdaad in het heetst van de strijd naar een bordeel gaat, dan wordt geen wet van de wereld gebroken. Maar wel de geloofwaardigheid van het personage.







...okee, nu heb ik geen zin meer om in te gaan op het seizoen zelf (dat was overwegend prima ::ok:: ).
Maar die hele ontvoer-een-zombie verhaallijn was ruk. ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #707 Gepost op: 26-08-2017, 18:48:46 »
Ja dat plan sloeg in eerste instantie al nergens op. Maar het maakte het wel vet dat de night king een draakje heeft nu.

That said: Als je naar logica gaat kijken. Waarom verbrand Dany die night king niet gewoon met een draakje. Was alles een stuk makkelijker van geworden  ;D
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #708 Gepost op: 26-08-2017, 19:08:19 »
ik snap je hdd, je hebt waarschijnlijk ook gelijk, maar ik ga niet met je mee :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #709 Gepost op: 26-08-2017, 21:21:31 »
ik snap je hdd, je hebt waarschijnlijk ook gelijk, maar ik ga niet met je mee :)

Terecht - de Zeeuwse stranden zijn ook veel leuker dan het Twentse coulisselandschap ::ok::

Ja dat plan sloeg in eerste instantie al nergens op. Maar het maakte het wel vet dat de night king een draakje heeft nu.

Ja, dat plan kwam direct uit een b- of c-film. Je onderneemt een reis naar het noorden, die als het goed is enkele maanden hoort te duren. Dan zoek je een ondood leger, ofnee, niet het leger want dan ben je dood maar een voorpostje die je nog net aan kunt, zodat je 1 ondode kunt ontvoeren. Die moet je in bedwang houden gedurende enkele maanden weer terug. Dan doe je een secret meeting met mensen die je dood willen. Ommm de leider van de tegenstander te overtuigen dat de ondode dudes bestaan.. en op de gok dat je evil tegenstander, die niets te verliezen wil en het continent in haar ondergang zou meesleuren indien nodig, te overtuigen dat jullie effies braaf samen spelen tot de ondode dudes dood zijn. En dan ook daadwerkelijk samenwerken, ipv in het geniep voorbereiden tot de wapenstilstand weer over is, waarna je zelf wordt vermorzeld.

Geen idee waar dat plan verkeerd zou kunnen gaan.

That said: Als je naar logica gaat kijken. Waarom verbrand Dany die night king niet gewoon met een draakje. Was alles een stuk makkelijker van geworden  ;D

Bijvoorbeeld.
Of, vice versa.
De Night king heeft blijkbaar een serie van die awesome speertjes. Die hij zeer hard en accuraat kan gooien.
Waarom mikt hij er niet 1 naar de dudes op het eilandje?

Better yet:
Je ziet dat je wights worden verbrand, door een evil draakje. Boohoo. Naja, je hebt er zat.
Gelukkig zie je 1 draakje, dichtbij op de grond zitten. Op dat draakje zit tevens degene die de draakjes aanstuurt (dus blijkbaar de grote leider), en praktisch alle menselijke dudes die je met je hele leger belegerde. Dus die je blijkbaar redelijk interessant vind. Dit draakje bevat dus alle belangrijke karakters, is dichtbij, immobiel, en gaat niet zomaar in beweging komen.
Je andere optie is een draak die momenteel actief is, maar die veel verder is, snel vliegt, zonder andere targets erop, en veel moeilijker te raken is.

Je gaat natuurlijk voor de tweede optie, want het zou jammer zijn wanneer ineens de meeste good guys dood zijn ::)



Of de logica dat Jon volstrekt onnodig, wanneer de cavelerie er is, lekker nog wat extra undead dudes gaat neerhakken.
Of de logica dat wanneer draakje neerstort, ze nog steeds zijn omsingeld, de good guys een halve minuut spenderen aan treurend kijken naar waar draakje neerstortte.
Of de logica dat Night King meerdere awesome speren heeft, maar geen tempo maakt om (wanneer iedereen dichtbij was) er meerdere af te vuren en de oorlog praktisch meteen te winnen.
Of de logica om nadat het meer was omsingeld, binnen.. 10 seconden, allemaal te hebben gehergroepeerd en de aftocht te beginnen. Waarna Jon spuwend boven komt. In plaats van dat die traaage zombies die een half meer om moeten lopen wat zo een kwartier duurt, en nog ruuuim in de buurt te zijn wanneer Jon boven komt. Dude komt in ijskoud water terecht, had geen adem gehapt, dat houd je hoogstens 10 seconden vol.
Of de logica dat Deus Ex Mechina van Benjen Stark die onze held even red.

Dus nog los van dat Dragonstone 2500 kilometer ver weg is.. dus zelfs Dany een draakje vast kan houden met een wind van 250km per uur tegen, dan was het nog steeds een tocht van 10 uur. Zag ze toch lekker fris voor uit.
Herinner hoe lang de tocht naar de wall vanaf winterfell was in seizoen 1. Daar is het nu diep winter. In dragonstone is het tropisch. Het is een eind.




Het was zo.. puur Hollywood.
De dudes die eraan gingen waren de onbekende nonames.
Je voelt precies aan wanneer de zaak 'verloren' is en wanneer de cavalerie arriveert.
Je ziet al een halve minuut vooraf aankomen dat BadGuy een draakje gaat proberen te killen, daarin gaat proberen te slagen; een nieuwe poging doet bij de aftocht, en faalt. Want die dingen gaan altijd zo.
De GoodGuy die dood lijkt, maar ineens Who Knew, proestend boven komt.
De GoodGuy die ineens nog een extra keer wordt gered wanneer alles hopeloos lijkt.
Het treurend uit de toren kijken van de princes Dany, en juist wanneer ze weg wil gaan komt de prins Jon aan.

Het hing aan elkaar van de cliches. Zonde. Ik ben zo, zó veel beter gewend van Game of Thrones.. ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #710 Gepost op: 27-08-2017, 10:55:18 »
Ik ben het met je eens HDD. Vooral over het feit dat Jon steeds maar blijft leven  ::jaja::

Wat ze hadden moeten doen (als dit idiote plan toch uitgevoerd moest worden) is Dany als verrassing opeens laten opduiken. Had je tijdtechnisch minder vragen gehad (mss was ze al eerder aangevlogen om haar grote liefde Jon in de gaten te houden). Was het verrassingseffect groter en minder cliché geworden.

Had nog even de hoop dat Jon ook een walker zou worden en als walker op de walker-draak zou gaan vliegen. Maar helaas... 
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #711 Gepost op: 27-08-2017, 15:27:04 »
Yup. Ze hadden enorm eenvoudig een korte scene doen wanneer ze een tijdje weg zijn. Like

Dany: Zouden ze er al zijn? Jon, enzo?
Dwergje: ..ja..
*Dany kijkt veel betekenend*
Dwergje: Met goed weer, ja. Met slecht weer niet, of zijn ze dood. Of gaan ze dood door die white walkers, maar hoogstwaarschijnlijk.. zijn ze er bijna ja.
Dany: Je denkt dat ze niet terug komen.
Dwergje: Nouja, gevaarlijke reis, kan van alles mis gaan..
Dany: Ik ga ze achterna.
*Dany beent weg, Dwergje uitgebreid protesterend achterlatend*


Kan allemaal veel beter worden geschreven et cetera, maar het was echt een scene van een minuut geweest.
En het wordt er allemaal zoveel logischer van qua tijd..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #712 Gepost op: 28-08-2017, 20:01:06 »
And the wall came tumbling down...........

Zo'n draakie is wel handig hoor ::ok::

Beste stuk voor mij: Arya die zegt: My sister asked you a question. En daarna is ze gewoon ook executioner. (niet in memory of haar vader trouwens, die zei in aflevering 1 van seizoen 1: degene die het vonnis uitspreekt moet het ook voltrekken) maar ach kniesoor die daar op let.

Cersei is een loeder,maar dat wisten we al. Grote vraag is wat gaat broer/geliefde/vader van haar 4 kinderen nu doen.

Jon had weer een -you know nothing Jon Snow- momentje ::ohno::


ow en Theon tja, ik ga je vermoorden en dan trapt hij hem in zijn ballen. Er zijn toch snellere manieren om iemand te vermoorden. Maar ach wel grappig.

Samwell Tardy  wereldrecord verbroken naar het Noorden reizen?

En er wordt straks een ongelukkig kindje geboren denk ik.

Het was lekker hoor ::ok::

Tot volgend jaar ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #713 Gepost op: 28-08-2017, 21:34:31 »

Littlefinger  :\'(
Snap er niks van. Hij was nog met vanalles bezig en nu zullen we nooit waarvoor wat t was.
Rare plotwending. ::ohno::

Brandom die Sam even de waarheid vertelt, mooi. Hopelijk komen Jon en Dani er ook snel genoeg achter, zijn we van dat kleffe gedoe af.

Jamie ::respect:: Het kind van (hem? en) Cersei gaat er natuurlijk nooit komen. Wel edht Cersei die gewoon zegt wat men wil horen en dat ze t allemaal geloven. Behalve die gekke Grejoy houd ze geen vrienden meer over.

Theon is weer bij z'n zinnen gekomen zo te zien.

Draakje die The Wall opblaast was wel gaaf gezicht. Maar nu zijn ze wel ver genoeg gekomen.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #714 Gepost op: 28-08-2017, 22:33:47 »
Ik ben het wel eens met de kritiek op vorige aflevering - maar dit was echt een awesome finale ::oink:: Dacht even dat zombie-draakje misschien ijs zou spuwen, maar het is gewoon blauw vuur. Wat natuurlijk veel handiger is om door de muur heen te kunnen breken :P

Was verder al tijden aan het hopen dat Sansa eindelijk door Petyr's manipulatie heen zou kijken. Petyr is verder als personage wel leuk hoor, maar dit verdiende hij ::zwaai::

En natuurlijk combineren ze mooi dat Bran vertelt dat Jon een Targaryen is terwijl hij en Dany het net heel gezellig hebben samen ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #715 Gepost op: 28-08-2017, 22:41:51 »
Uiteraard verdiende Littlefinger dit.  ::jaja:: Net als Cersei, die gaat ook nog wel ergens in t laatste seizoen. Maar ik had t idee dat ie nog ergens mee bezig was, zijn gemanipuleer van Sansa moest toch ergens voor zijn en da's nu in 1x weg. Had die verhaallijn nog wel willen zien doorgaan tot t laatste seizoen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #716 Gepost op: 28-08-2017, 23:05:09 »
Ontzettend sterke aflevering! Echt heel goed!

Deze had een heel fijn en geloofwaardig tempo. De spanning kwam echt over bij die onderhandelingen en bij andere scenes. Mooie karakterontwikkelingen. Sterk in elkaar gezet. Goed eind  ::ok::

Eerst de onderhandelingen. Heel leuk dat Tyrion en Bronn, Brienne en the Hound, Podric en Tyrion en heel de bups bij elkaar waren. Leverde grappige en leuke momenten op!
De onderhandelingen zelf. De awkward spanning kwam echt over. Euron zoals ie is. Cersei zo vals als ze is. Jon zo naief als hij is. Echt heel goed in elkaar gezet. Enige minpuntje was dat Tyrion bij Cersei naar binnenliep. Dat was een beetje ongeloofwaardig. Maar ach, het was goede tv.

Cersei naait de boel. Dat verrast niemand. Alhoewel ik zo naief was om te denken dat Euron echt was gevlucht  ::rofl::
Theon had een mooie opleving. Vond ik wel leuk  ::ok::
Fijn dat iedereen nu weet dat Jon en Dany familie zijn, en typisch dat dat meteen gecombineerd werd met incest.

En dan nog twee scenes die bij mijn favoriete GoT-scenes zijn gaan horen. De executiescene van Bealish, die hoorde eraan te komen. Mooie interactie tusen de zussen en Bran.

En de allerbeste scene was de scene dat Jamie vol gas tegen Cersei inging. Hij was al een guilty-favoriet (terwijl hij in S1 en 2 misschien wel de grootste villain was), maar wat een mooie karakterontwikkeling en ben benieuwd wat zijn rol gaat zijn. Heb ooit gelezen dat de makers grootse plannen met hem hadden, dat zal hier wel mee te maken hebben.

Toch vraag ik me af: Als Martin het allemaal voor het zeggen zou hebben, zouden er dan niet meer verrassingen zijn gekomen? Zou Jamie dan niet toch zijn waterloo hebben gevonden door Cersei? Of is het gewoon logisch dat we richting een voorspelbaar Jon/Dany einde gaan.... ?

« Laatst bewerkt op: 28-08-2017, 23:09:21 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Game of Thrones
« Reactie #717 Gepost op: 29-08-2017, 17:10:16 »
Wat. Een. Serie.  ::respect:: ::respect::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #718 Gepost op: 30-08-2017, 19:21:32 »
Ohja, met mijn ongenoegen over de zombieontvoer-verhaallijn, leek het bijna alsof ik het hele seizoen niks vond.
Dat was niet zo, en dit was een geweldige seizoensfinale ::bravo::



Ik ga het gehele gewoon even per kingdom/gebied langs. Hoewel een deel slechts een bijrol hebben zoals:
- Stormlands (voormalig Baratheon): Okay, we hebben Gendry weer terug. Grappig, niet echt belangrijk.
- Iron Islands (Greyjoys): Euron, prachtig figuur - blijkt net iets piratiger dan Theon en Yara, who knew. Toffe exit, die had ik niet aan zien komen. Verder heeft het er alle schijn van dat Theon met een laatste heldhaftige poging om z'n eer te redden, z'n zus gaat redden; en je zult zien dat Euron aan z'n eind komt. Denk dat de acteur van Euron enorm veel plezier aan z'n rol heeft ::rofl::
- Dorne (voormalig Martell): De Sand snakes waren onwijs knullig geïntroduceerd. Nu zijn ze dood. Prima. Wel een prachtige evil laatste scene waarin Cercei haar wraak beschrijft ::oink:: ::love::
- Riverlands (Tully, voormalig Frey): Begint echt top, met de extreem toffe scene van Arya. Aangezien de Riverlands de toegang tot het noorden zijn, had ik meer belang verwacht. Maar de noorderlingen zijn natuurlijk klein bier, met een paar vijandige draken voor je deur.
- The Westerlands (Lannister): Mooie wending hoe Dwergje sluw denkt te zijn door Casterly Rock aan te vallen; maar hoe Jaime dat bereid was op te geven, omdat het feitelijk alleen sentimentele waarde had. En arme unsullied die ineens hun transportschepen vernietigd zagen ::hug:: ::rofl::

Dan de iets belangrijkere gebieden:
- The Vale (theoretisch Arynn; praktisch Baelish): Als kingdom natuurlijk de gehele serie afzijdig. In deze oorlog het Zwitserland van het continent. Zal meteen toegeven dat ik fan ben/was van Petyr. Compleet egoïstisch, en je zag van verre aankomen dat hij een keer dood zou gaan - maar wat een tof karakter. Echt uitstekend uitgewerkt. Desalniettemin vond ik 'm buitengewoon onderdanig dit seizoen. Mja, hij had vast een plan om Sansa als Queen in the North te krijgen, en dan een power huwelijk met zichzelf als Lord of the Vale. Ofzo. Maar ik vond het er allemaal niet zo uit komen. :-\\
Wel een geweldige en memorabele laatste scene van Petyr ::bravo::
- The Reach (voormalig Tyrell): En nog zo'n prachtig personage, Olenna Tyrells. De matriarch die als laatste overblijft nadat de complete generatie onder haar, en die daar onder, zijn uitgeroeid. Een van de meerdere machtsvacuüms in het continent - hoewel de serie niet de tijd zal nemen naar verwachting om daar wat mee te doen. Alles moet immers al gehaast. Ook prachtig hoe ook haar sterfscene volledig op haar eigen manier is. Wel venijnig.
Tevens in dit gebied is Oldtown. Sam blijft lekker impulsief. Vorig seizoen het valyrian steel zwaard van z'n vader stelen; nu jorah genezen, en vervolgens met een stel nuttige manuscipten de stad verlaten. Ook een leuke karakterontwikkeling daar  ::ok::


En natuurlijk:
- The North: Ja, Jon die eindeloos intrigerende keuzes blijft nemen. Het aandurven om zijn lords, en familie, te overrulen door naar het zuiden te gaan - ondanks dat dat de keuze was van zijn vader, en grootvader en oom; die allen door de machthebber werden gedood. Het op avontuur gaan met z'n vriendjes om een zombietje te roven (okay, heb ik genoeg over gezegd). Het verkiezen om absoluut nooit te liegen, zelfs wanneer het belang van de hele wereld er vanaf hangt.. Weet niet of hij altijd de beste keuzes maakt, maar hij probeert het ;D
Verder leuk dat alle Starkjes weer one big happy family kunnen spelen. Dat zijn toch onze homies, daar zijn we begonnen ::love:: Bran is interessant als encyclopedie-lezer. Hij heeft toegang tot praktisch alle informatie, maar weet niet alles (goede verklarende scene toen Sam hem vertelde dat Rhaegar en Lyanna waren getrouwd). Vind hem vreemd afstandelijk acteren, maar wel begrijpelijk, weet ook niet precies hoe je het karakter logischer zou moeten neerzetten.
Arya, blijft leuk en natuurlijk een fanfavoriet. Maar net als Dany in recentere seizoenen, ze heeft soms wat enge trekjes. Wel interessante interactie met Sansa.
En ja, Sansa zelf.. mja ik was nooit fan. Ben het nog steeds niet echt. Maar wat realistische, pragmatische, en vooral machtsgerelateerde ideeën van Cercei en Petyr, gecombineerd met een Starkse inborst zoals we in de laatste aflevering meermaals zagen.. eh, could be worse ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #719 Gepost op: 30-08-2017, 19:22:28 »
Maar het interessantste deel was natuurlijk:
- The Crownlands (Lannister & Targaryan):
* Dany was vrij bedeesd dit seizoen. Sure, ze kwamen imposant aan bij Westeros. Althans, een klein rotseilandje met imposant voor de kust van Westeros - waar ze het gros van de rest van het seizoen bleven. Beetje getwijfel, gesprekjes met Dwergje, gesprekjes met Jon; paar impulsieve acties met draakjes @ the Rose road & het noorden. Moet zeggen, vond het allemaal een beetje op de automatische piloot. Misschien omdat haar plot direct al daar was waar ze begin volgend seizoen begint.

* Ja, nee, maar de Lannisters. Amai, die hebben echt het seizoen gemaakt ::love:: ::love:: ::love::
Eigenlijk al m'n favoriete acties, scenes, verhaallijnen, dit seizoen waren met/door de Lannisters.
Cercei was natuurlijk geweldig. Ik had vooraf verwacht dat ze innerlijk niet enorm te overreden zou zijn. En dus toen ze aanvankelijk instemde, verwachtte ik geheel dat dat een vals voorwendsel zou zijn, en dat ze intussen zoveel mogelijk achterover zou leunen, om haar eigen strijd voor Westeros erna weer volop voort te zetten. Maar toen kaatste dat af, ging dwergje z'n magische woordjes doen, was er alsnog een akkoord.. en toen rekende ik er even niet meer op.. Then again, verraad kon natuurlijk nooit ver weg zijn, en het vertrek van Euron was sneaky. Geweldige scene met haar wraak op madame Sand en de Sand Snake. Mooi de motieven neergezet, het belang van familie, van de kinderen.. En de scene met dwergje, en de scene met het verbreken met Jaime..
Jaime.. toch genieten hoe hij het hele seizoen balanceert tussen zijn zus, en zijn eergevoel, wat hij denkt dat juist is. Komt terug in een gesprek met Bronn, met Olenna Tyrell, de hulpeloosheid tegenover Brienne - culminerend in z'n laatste gesprek met Cercei waarna hij vertrekt. Absoluut de guilty-favorite wat Niek al zegt. Over de seizoenen heen gewoon een heel mooi rijk personage geworden. Daarom verwachtte ik ook dat alle wijn bij Olenna vergiftigd zou zijn, zodat ook hij dood zou gaan. En daarna de draak. Het leek alsof z'n verhaallijnen wel ongeveer klaar waren.
Maar dwergje, ach man dwergje heeft voor mij het seizoen gestolen. Peter Dinklage heeft natuurlijk al eerder prachtige tirades en monologen gehouden, bijvoorbeeld toen hij terecht stond voor de moord op Jon Arryn in de Eyrie, en voor de moord op Joff in Kings Landing. En mooie gesprekjes met Dany, met Varys.. en niet alleen dat ze goed zijn geschreven, maar ook hoe hij ze.. leeft.
Maar ach man, die scene met Cercei. En de aanloop, met de beslissing, en het gesprekjes met Jaime. Maar vooral het gesprek met Cercei zelf.. ik heb met open mond zitten kijken, het was genieten. Hoe kritisch ik ook kan zijn over dingen als dialoog, en plot.. geweldig. Mooi natuurlijk geacteerd, dat zie je niet vaak.


Dus ja, een enkel subplot daargelaten ::hypocriet:: ik heb vooral extreem veel genoten dit jaar ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.