Auteur Topic: Utopia  (gelezen 88794 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #180 Gepost op: 12-09-2014, 15:04:49 »
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met die 'beschermde status' van Ruud? Het is toch gewoon de nieuwe inwoner die bepaalt wie er uit gaat? Ik heb niet het idee dat de productie daar invloed op uitoefent hoor  ::ohno::

En wat is die nieuwe een rare gozer zeg. Eerst nog even zeggen dat iedereen Isabel heeft uitgekotst en dan toch niet haar, maar Rienk naar huis sturen. Hou dan je mond. Lijkt me heel raar voor Isabel om zo door te moeten. En raar voor Rienk om zo weggestuurd te worden.
Erg jammer ook, want Rienk was voor mij toch wel één van de mensen die het experiment inkleurt. Ik vind het een rare kwibus en ben het vaak ontzettend niet met hem eens, maar hij heeft wel over veel dingen nagedacht en het was leuk om te zien hoe hij een bepaald proces doormaakte.

Ruud ben ik meer dan zat en Billy al helemaal.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #181 Gepost op: 12-09-2014, 15:26:44 »
Ik zie nog steeds vaker dan me lief is de afleveringen van Utopia (mijn moeder wil geen aflevering missen), maar elke keer blijf ik me afvragen waarom iemand in hemelsnaam zou kijken. We zien alleen maar geruzie over geld, sigaretten, werkverdeling, rotzooi etc. Het is echt een veredelde Big Brother; alleen hebben deze mensen veel meer contact met de buitenwereld (zonder wie ze niet zouden overleven). Bekende Nederlanders en bedrijven (wat dacht je van de postbode met zijn glimmende busje / fiets?) komen naar Utopia om zelf aandacht te krijgen. Isabella kan niet zo bijzonder goed zingen, maar heeft nu wel met Wolter Kroes een single opgenomen. Vanessa kan niet goed koken, maar krijgt het wel voor elkaar dat mensen haar voedsel bestellen. Dat is alleen maar 'omdat het op tv is'. Het idee achter Utopia was best goed, maar een eigen samenleving opbouwen gaat alleen als je zelfvoorzienend kunt zijn en als je niet voor elk wissewasje contact moet hebben met de buitenwereld. Nu bestaat Utopia alleen bij de gratie van de buitenwereld, die omdat het Utopia is tegen hoge bedragen naar het terrein wil komen of dingen van de bewoners wil kopen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Utopia
« Reactie #182 Gepost op: 13-09-2014, 02:22:53 »
Blijft mooi dat mensen zich bij dit soort programma's eerst altijd even indekken, eerst even zeggen waarom ze het wel eens zien ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #183 Gepost op: 13-09-2014, 10:08:17 »
Blijft mooi dat mensen zich bij dit soort programma's eerst altijd even indekken, eerst even zeggen waarom ze het wel eens zien ;D

Tja, het is bij echt niet uit vrije wil hoor, maar ik heb gewoon niet altijd zin om de huiskamer te verlaten.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Utopia
« Reactie #184 Gepost op: 13-09-2014, 11:02:00 »
Ik geloof je ook wel hoor, ik bedoel ook niet dat het wat over jou zegt maar over het programma ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #185 Gepost op: 17-09-2014, 20:41:30 »
Ik kijk elke aflevering en geheel uit vrije wil  ::jaja::

En wel omdat ik oprecht benieuwd was naar de ideeen die mensen hebben over een Utopia. Mensen als Rienk, maar ook wel Nicolien, Ruud (in het begin) en andere waren interessant.

Nu is geintroduceerd dat mensen persoonlijk geld kunnen verdienen zie je hoe ingewikkeld het is om een beloningssysteem te ontwikkelen. Wat levert wel geld op en wat niet? Hoe zit het met belastingen, algemeen belang, enzovoorts.

Dat vind ik interessant ja. Alleen zitten er iets teveel ruziezoekers en intriganten bij en gaat lang niet altijd degene er uit die ik graag zou zien vertrekken.

De week waarin een arbeidsongeschikt verklaarde vrouw zich aanmeldde als potentiele nieuwe kandidaat was ook interessant. Hier werd duidelijk gesteld dat ze te weinig kon bijdragen en dus niet kon blijven. Dat vind ik interessant, omdat het wel een heel belangrijke vraag is wat je met zieken, invaliden, ouderen etcetera doet in een samenleving.

Hier is dus gewoon gekozen om haar niet toe te laten. Dat kun je in de meeste samenlevingen niet zomaar doen en dat maakt pijnlijk duidelijk hoe lastig het is om een utopia te bouwen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Utopia
« Reactie #186 Gepost op: 17-09-2014, 20:44:16 »
Als je het zo zegt klinkt het best wel interessant ja :P

Als ik ernaar kijk valt me dat allemaal niet op maar zit ik me alleen maar te ergeren aan meer dan de helft van de kandidaten ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #187 Gepost op: 18-09-2014, 16:57:49 »
Deze week heb ik ook weer gekeken en ik vind het jammer dat Rienk er niet meer is. Begrijp ik het goed dat die nieuwe oelewapper hem eruit heeft gestemd? (sorry, ik kijk maar de helft van de tijd).

En nu kregen ze te horen dat het project NIET stopt aan het einde van dit jaar en zie je weer nieuwe problemen rijzen: wat te doen met daar ontstane relaties, nu toch wel een ploeg kopen om het land te bewerken of er huisjes op bouwen  ::rofl:: en sowieso is er de vraag of je blijft of niet.
...maar soms even niet :)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Utopia
« Reactie #188 Gepost op: 7-10-2014, 21:31:38 »
Voor iedereen die het interesseert en er misschien weer door naar Utopia willen kijken:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: omdat nog niet in tv uitzending geweest, ik zag het bij Shownieuws, stond toevallig aan op de tv.

Grootste opluchting allertijden in Utopiageschiedenis ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Utopia
« Reactie #189 Gepost op: 7-10-2014, 22:08:49 »
::rofl::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Utopia
« Reactie #190 Gepost op: 14-01-2015, 21:09:30 »
Hoe is dit afgelopen? Heeft er iemand een heel jaar ingezeten en is er iemand rijk geworden?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Utopia
« Reactie #191 Gepost op: 14-01-2015, 21:11:00 »
Ik zag het toevallig net nog langskomen. Zijn ze weer opnieuw begonnen of wat?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Utopia
« Reactie #192 Gepost op: 14-01-2015, 22:05:11 »
Ze zijn doorgegaan toch?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Utopia
« Reactie #193 Gepost op: 14-01-2015, 22:05:54 »
;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Utopia
« Reactie #194 Gepost op: 14-01-2015, 22:19:13 »
Snap ik trouwens niet helemaal, want ik begreep dat de mensen die er aan het einde van het jaar er nog in zaten met de pot naar huis gingen, en nou zitten die daar ineens nog 'vast' :P.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Utopia
« Reactie #195 Gepost op: 15-01-2015, 11:12:40 »
Pfff real life saaie spin-off van GTST  ::schaam::
Ze hadden beter gewoon helemaal ergens anders opnieuw kunnen beginnen, dit is alleen maar gaos manmanmanmanman

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #196 Gepost op: 15-01-2015, 13:41:47 »
Snap ik trouwens niet helemaal, want ik begreep dat de mensen die er aan het einde van het jaar er nog in zaten met de pot naar huis gingen, en nou zitten die daar ineens nog 'vast' :P.

Dat is volgens mij inderdaad veranderd. De pot die nog over was, is gegeven aan de Utopiaan van het jaar (Giorgio). Hij heeft besloten in Utopia te blijven, maar mag dit geld sowieso houden. De mensen die op 31 december Utopia hebben verlaten, hoeven geen boete te betalen maar winnen verder niets. Iedereen die besloot te blijven, kreeg 2500 euro eigen budget (uit te geven in Utopia). Hier is onder andere een frietkar van gekocht (ja Utopia heeft inmiddels een friettent).

Het niveau is trouwens nog verder gedaald nu enkele vaste deelnemers zijn vertrokken. Het is weer een grote puinhoop nu er niet meer fatsoenlijk gekookt en schoongemaakt wordt. Ivan zoekt veel ruzies doordat hij vindt dat de dames alle huishoudelijke taken maar op zich moeten nemen (qua opvattingen lijkt hij weer terug te willen naar de jaren 50). Ook probeert een 18-jarig meisje iedereen te bekeren tot het geloof, door een groot kruis neer te zetten en kerkdiensten te gaan houden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Utopia
« Reactie #197 Gepost op: 20-11-2016, 16:57:20 »
Zijn er meer mensen die hier nog naar kijken, net als mij  ::tandpastasmiley::??
Frankje Lapi

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #198 Gepost op: 25-11-2016, 12:07:27 »
Ja, m'n vaste koffiemomentje  ;) Vind er soms niks aan, maar blijf het toch volgen  :D
...maar soms even niet :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Utopia
« Reactie #199 Gepost op: 25-11-2016, 16:23:58 »
Zijn er meer mensen die hier nog naar kijken, net als mij  ::tandpastasmiley::??

Nee, ik niet meer (en gelukkig mijn familie ook niet).