Auteur Topic: Welke series raad jij aan?  (gelezen 155964 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #20 Gepost op: 2-10-2013, 16:01:57 »
Switched at birth is inderdaad een leuke serie.
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #21 Gepost op: 2-10-2013, 21:30:15 »
Oh en ik vind Glee natuurlijk leuk, maar ik weet niet of ik die zou aanraden. Er zitten wel veel probleempjes in qua continuïteit en soms irritante karakters en vage afleveringen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #22 Gepost op: 2-10-2013, 23:58:44 »
Oh en ik vind Glee natuurlijk leuk, maar ik weet niet of ik die zou aanraden. Er zitten wel veel probleempjes in qua continuïteit en soms irritante karakters en vage afleveringen :P.


Nee.

 :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #23 Gepost op: 6-10-2013, 16:11:58 »
Ik bedenk me dat ik een serie ben vergeten. The Good Wife Gisterenavond de seizoensopener van seizoen 5 gekeken en hij was weer geweldig. Tot nu eigenlijk elk jaar een goed seizoen (behalve de eerste helft van seizoen 4).

De cast is geweldig (Julianna Margulies, Christine Baranski, Josh Charles  ::love::, Alan Cumming  en Chris Noth bijvoorbeeld) en het verhaal zit gewoon goed in elkaar. Het is een advocaten serie met een politieke verhaallijn er doorheen. Julianne speelt Allicia Florrick, ofwel 'The Good Wife', die haar advocaten carriere weer oppakt, nadat haar man (Chris Noth) publiekelijk bekend een affaire gehad te hebben en in de bak beland voor allerlei zaken. En het advocaten kantoor word gerund door onder meer een ex-klasgenoot van haar (Josh Charles), waarmee ze beste maatjes was op de Universiteit. Christine Baranski is de andere partner en Alan Cumming komt er halverwege seizoen 1 in als politiek adviseur. Er zitten losse zaken in, maar ook een doorlopend verhaal. ::jaja:: En ze hebben vaak geweldige gastacteurs, waarvan er veel ook vaak terugkeren (bijv. advocaten en rechters).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #24 Gepost op: 6-10-2013, 16:52:05 »
Klopt, The Good Wife is inderdaad ook een hele goede serie! Mooi dat het weer begonnen is. (als ik Chris Noth zie moet ik altijd aan Law & Order denken, maar dat terzijde)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #25 Gepost op: 6-10-2013, 20:53:31 »
LdHMolletje: The Mentalist, daar heb ik weleens van gehoord, daar zit Robin Tunney in, waar ik het kortgeleden eens over had. Grappige actrice.


Als de bedoeling van dit topic een all-time overzicht is, dan zou ik MacLeod's Daughters erin willen zetten. Australische series genieten sowieso mijn voorkeur, en dan kan ik daar ook Halifax en Police Rescue bij noemen.


Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #26 Gepost op: 9-10-2013, 11:32:29 »
Police Rescue

Flying Doctors
Justice of the land
Heartbreak High ;)

Geweldige Australische series!!!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #27 Gepost op: 9-10-2013, 11:43:46 »
Voor de mensen die van een beetje sci-fi/supernatural houden zijn de nieuwe series Sleepy Hollow en Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. aanraders. Vooral sleepy hollow vind ik leuk. Het is niet alleen 'drama' maar ook comedy. Dat vind ik altijd super leuk :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #28 Gepost op: 9-10-2013, 12:35:13 »
 ::oink:: Helemaal gemist dat The Good Wife weer begonnen is. Bedankt voor de tip.  ::ok::

Ik ben nu trouwens alle oude aflevering van ER aan het terugkijken. Echt ongelooflijk hoeveel Julianne Margulies sindsdien verandert is. Al ligt dat vooral aan haar kapsel.  ;D

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #29 Gepost op: 9-10-2013, 23:57:47 »
Op maandagavond (als ik me niet vergis) is een nieuwe serie te zien: Under the Dome

Citaat
In het stadje Chester’s Mill worden de inwoners plotseling afgesloten van de buitenwereld, als een enorme mysterieuze koepel over de stad valt. Al snel blijkt dat de koepel ondoordringbaar is en niemand de koepel in of uit kan. Chester’s Mill is door de mysterieuze ‘dome’ afgesloten van weersinvloeden. De rivier droogt op, de lucht wordt slechter en door het broeikaseffect wordt het heel heet. Als de eerste brand in het stadje uitbreekt, blijkt dat roet en vuil zich hechten aan de koepel, waardoor deze geleidelijk smeriger wordt en de lucht verduistert. Wie de koepel aanraakt krijgt een elektrische prikkel, en elektrische apparatuur gaat kapot of ontploft in de nabijheid van de koepel. Wanneer de stad langzaam verscheurd door de paniek van de bewoners als zij proberen te ontsnappen aan dit bijzondere verschijnsel, is er een kleine groep die probeert de vrede te bewaren. Zij gaan op zoek naar het geheim en doel van deze ‘Dome’, terwijl ze ondertussen meer van elkaar te weten komen dan gewenst is...

Heb de eerste aflevering gezien en het lijkt me wel een leuke serie. ::jaja::

Verder aanraders...

The Tudors (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Tudors)
Is een historisch drama met fictieve elementen over de Engelse koning Hendrik VIII. Mooie serie vind ik.

The Borgias (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Borgias_(2011))
Ook een historische serie over Spaanse familie waarvan de vader paus wordt. Het speelt zich af in de 15e eeuw. Oók een mooie serie.
Geniet nooit met mate...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #30 Gepost op: 10-10-2013, 10:13:42 »
Under the Dome vind ik erg leuk om te zien, maar ik vind het persoonlijk niet zo goed als de meeste series die hier genoemd zijn. Heb het seizoen toch met veel plezier gekeken en zal volgend seizoen weer kijken. Let er wel op dat deze beschrijving aan alle kanten rammelt.

"Chester’s Mill is door de mysterieuze ‘dome’ afgesloten van weersinvloeden"
Klopt, maar ze hebben nog steeds hun eigen weersysteem.

"De rivier droogt op, de lucht wordt slechter en door het broeikaseffect wordt het heel heet."
uhm.. nee. not even close.

"Als de eerste brand in het stadje uitbreekt, blijkt dat roet en vuil zich hechten aan de koepel, waardoor deze geleidelijk smeriger wordt en de lucht verduistert."
klinkt echt alsof dit een huge probleem is. Het is mss een klein beetje waar maar behalve in de 5 minuten na deze gebeurtenis heeft niemand het meer over...

"Wie de koepel aanraakt krijgt een elektrische prikkel"
De eerste keer ja...


Het lijkt alsof deze beschrijving van het boek is ofzo. Ik heb het boek niet gelezen maar er zijn wel verschillen dacht ik.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #31 Gepost op: 10-10-2013, 17:07:35 »
In het boek is er ook sprake van een koepel over Chester's Mill en veel karakters uit het boek komen ook in de serie terug (wel vaak net iets anders neergezet). Verder is het (tot nu toe) compleet anders. Het hele plot verschilt. In het boek is het inderdaad wel zo dat het vuil zich aan de dome hecht, waardoor het bij zonsondergang lijkt alsof de wereld in brand staat (die passage vergeet ik niet meer).

Misschien geen meesterwerk, maar wel van genoten. Leuke karakters en het verhaal zit goed in elkaar.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #32 Gepost op: 10-10-2013, 17:11:34 »
Ik heb inderdaad ook van de eerste 2 afleveringen van afgelopen maandag genoten, zeker ook omdat ik het boek niet ken. Komende maandag ga ik zeker weer kijken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #33 Gepost op: 26-10-2013, 18:51:00 »
Ik weet niet of ik dit in het goede topic zet, als het niet zo is: modjes, verplaats mijn bericht maar....


Ik ben een leek op het gebied van downloaden. Af en toe gooi ik een app op mijn tablet of telefoon, maar daar blijft het bij. Dat is natuurlijk kinderspel bij het grote werk.

Ik zou graag een (complete) serie wilen dowloaden.

Maar ik weet ook dat het nogal riskant kan zijn als je niet weet welke sites betrouwbaar zijn. Ik lees vaak dat er virussen mee komen bij het downloaden. Daar heb ik uiteraard geen zin in.


Kort gezegd: hoe gaat het in zijn  werk, kun je gratis terecht op goede sites, of kom ik er niet onderuit om voor een betrouwbare site te betalen?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #34 Gepost op: 26-10-2013, 21:00:11 »
Ik werk altijd met torrents. Dit is geheel gratis als je bijvoorbeeld via sites als ThePirateBay werkt. Zelf zoek ik via torrentz.eu, dan krijg je allerlei torrents die je search matchen en als je er dan een kiest kun je kiezen van welke website je deze wilt downloaden. (De meeste hiervan zijn veilig, zelf gebruik ik altijd torrenthound). Verder moet je een programma als Vuze of Bittorrent hebben.
Voor meer informatie verwijs ik je naar http://www.realityworld.org/index.php?p=rw-downloadhulp#1. Hier is ook een apart topic waar je je vragen nog kunt stellen ;).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #35 Gepost op: 26-10-2013, 21:24:46 »
Dankjewel voor je info. Ik meende me al voor de geest te kunnen halen dat jij hier ervaring mee hebt.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #36 Gepost op: 26-10-2013, 22:03:14 »
Een goede torrentsite waar ook veel Nederlands ondertitelde series zijn te vinden: http://kickass.to/
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #37 Gepost op: 26-10-2013, 22:06:41 »
Kijk, zo komen we ergens. Dank daarvoor.


Vuze heb ik inmiddels op de computer staan. Ik ga eens kijken hoever ik kom.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #38 Gepost op: 30-11-2013, 00:21:28 »
Zit nu in seizoen 3 van White Collar, en nu wordt ie echt leuk :D
Veel spannender, doorlopende verhaal komt beter en spannender naar voren, en zit vol Twists nu :)
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #39 Gepost op: 30-11-2013, 00:27:06 »
Ja White Collar is leuk. ::jaja::

Het einde van seizoen 3 is goed en seizoen 4 is ook leuk. Aan seizoen 5 moet ik nog beginnen (door Survivor loop ik heel erg achter  ;D)