Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 833159 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4340 Gepost op: 13-05-2018, 11:00:01 »
Ik ben helemaal vergeten te posten dat ik thuis was, maar gelukkig ben ik ook thuis gekomen en sliep ik al heerlijk terwijl jullie allemaal thuis kwamen ;D

Het was weer gezellig en leuke nieuwe spellen gespeeld ::bravo::

Verder vind ik gewoon een weekend roepen en kijken wie kan ook een goed idee :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4341 Gepost op: 13-05-2018, 11:32:35 »
Het was super gezellig.  Ik ben om 4u30 thuisgekomen.

Bedankt voor de gastvrijheid lucy
klaar voor de strijd

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4342 Gepost op: 13-05-2018, 12:54:25 »
Dank voor de gastvrijheid Lucy en iedereen bedankt voor de gezelligheid! Veel leuke nieuwe spellen gedaan! ::bravo::

Random prikken is goed ::ok::

HDD, op naar een nieuw Smallworld-avontuur! Jammer dat we die niet uitgespeeld kregen ;)
2024: wie is de Mol?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4343 Gepost op: 13-05-2018, 14:52:17 »
We kunnen maybe eind juni wel bij mij thuis. Moet het nog even navragen. Ik gooi wel iets op facebook al ik meer weet.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4344 Gepost op: 13-05-2018, 15:33:58 »
Oh my, het is 2 uur geworden of zo voor iedereen weg ging? Wauw...

het was gezellig, dank voor de gastvrijheid Lucy en voor de gezelligheid iedereen :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4345 Gepost op: 13-05-2018, 17:49:31 »
More like half vier ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4346 Gepost op: 13-05-2018, 20:14:56 »
Ah toen sliep ik al lekker ;D

HDD, op naar een nieuw Smallworld-avontuur! Jammer dat we die niet uitgespeeld kregen ;)

::ok:: Ja ik had gehoopt dat het net ging lukken, maar helaas.
Ik zal 'm vaker mee moeten nemen ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4347 Gepost op: 13-05-2018, 23:00:22 »
Ik zal 'm vaker mee moeten nemen ;)

 ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4348 Gepost op: 13-05-2018, 23:06:58 »
Ik zit er aan te denken om m ook te kopen. Was toch best leuk om met mijn skeletjes al die amazones in de pan te hakken.  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4349 Gepost op: 14-05-2018, 11:21:21 »
Uhu! Skeletjes zijn een van de leukste rassen :) Zeker als je er meer en meer en meer krijgt >:D Als je het goed doet, en je tegenstanders niet, dan kan je dat ook met necromancers doen. Die kunnen (1x per turn per active race) een landje waar 1 leger op staat veranderen naar hun eigen leger. Dus dan kan je ook steeds een groter leger krijgen ;D
En er is nog een wereld om te leren, bijvoorbeeld welke combinaties juist wel goed zijn. Bijvoorbeeld Flying Dwarves waarbij je overal meteen de Mines overneemt - dat is potentieel een goudmijn.

Je zou ook bijvoorbeeld Smallworld Underground kunnen overwegen, dat is een stand-alone spel, met andere maps, rassen en abilities (maar verder dezelfde gameplay). En misschien is er nog wel een andere stand-alone versie.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4350 Gepost op: 14-05-2018, 13:30:15 »
Smallworld is leuk ja  ::jaja::
Ik heb het niet in bordspelformaat maar als app en daar al heel vaak gespeeld. Kan je in je eentje tegen de computer (waar ik vaak van verlies, dus het is wel een uitdaging), of pass and play (dus je tablet doorgeven aan de volgende wanneer die aan de beurt is) of online.

En het was inderdaad leuk om nieuwe spellen te spelen, ik heb er ook 2 nieuwe geleerd. En dus ook geleerd dat ik niet perse altijd samenwerkings/hidden identity spellen hoef mee te nemen.  ;D

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4351 Gepost op: 14-05-2018, 16:14:40 »
Ik zit er aan te denken om m ook te kopen. Was toch best leuk om met mijn skeletjes al die amazones in de pan te hakken.  ::rofl::

 >:( ::ohno:: ;)
2024: wie is de Mol?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4352 Gepost op: 14-05-2018, 17:14:35 »
Ik speelde op een andere spellendag "Between two cities". Een best wel snel spelletje, maar wel heel leuk.
Doel is om samen met je buren twee zo goed mogelijke steden te bouwen. En je moet met beide buren goed samenwerken want je slechtste stad bepaalt wat jouw score is....

Verder heb ik daar ook twee grotere spellen gespeeld "Quebec" en "Rococo" en ook "Codenames Duet". Twee eerstgenoemden hiervan zijn spellen waarbij je eerst een uur bezig bent om de regels überhaubt maar een beetje te kunnen begrijpen, dus niet echt mijn spellen. Hoewel Rococo uiteindelijk toch nog best aardig was.

Codenames duet is ook wel een mooie variatie op het gewone codenames. Met twee spelers probeer je op een veld van 25 woorden de woorden die aan beide kanten van de kaart staan aangegeven (maar pas op, de sluipschutter is natuurlijk niet aan beide kanten dezelfde)

En dan was er nog een kaartspel met kinderen die op de kermis snoepjes gingen kopen... Volgens mij een vrij nieuw spel genaamd "Nosh" .Ook wel geslaagd als snel spel tussendoor.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2018, 17:18:51 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4353 Gepost op: 14-05-2018, 19:15:58 »
Codenames duet is ook wel een mooie variatie op het gewone codenames. Met twee spelers probeer je op een veld van 25 woorden de woorden die aan beide kanten van de kaart staan aangegeven (maar pas op, de sluipschutter is natuurlijk niet aan beide kanten dezelfde)

Ik denk dat ik deze met Robbie heb gespeeld in Hasselt. Best leuk maar niet gemakkelijk!
2024: wie is de Mol?

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4354 Gepost op: 14-05-2018, 22:24:40 »
Ja, dat Smallworld was zeker leuk! :)

Tip: als je het niet meer weet in geenideehoedatspeleigenlijkheet, noem Molcrazy de vampire ;)

En ik ben ook weer thuis trouwens..
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4355 Gepost op: 15-05-2018, 00:14:34 »
One Night Ultimate Vampire ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4356 Gepost op: 15-05-2018, 08:04:51 »
@Lucy: Dit is de One Week waar ik het over had:



Between Two Cities heb ik nog niet gespeeld, maar ken het concept wel. Ik heb een prototype gespeeld van een spel dat een kruising was tussen Between Two Cities en een ander spel. Was inderdaad ook leuk.  ::jaja::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4357 Gepost op: 15-05-2018, 21:08:17 »
Tip: als je het niet meer weet in geenideehoedatspeleigenlijkheet, noem Molcrazy de vampire ;)

Jah, en met wat geluk gelooft de rest van de groep het ook nog :P

@Lucy: Dit is de One Week waar ik het over had:



Between Two Cities heb ik nog niet gespeeld, maar ken het concept wel. Ik heb een prototype gespeeld van een spel dat een kruising was tussen Between Two Cities en een ander spel. Was inderdaad ook leuk.  ::jaja::

Ziet er ook wel leuk uit!
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4358 Gepost op: 3-07-2018, 08:13:21 »
Als ik nou roep: "Wie zin heeft om spellen te komen spelen op 14 juli bij mij in Arendonk, kom maar langs!" krijg ik dan veel gegadigden, of is het te kort dag en roep ik beter 28 juli?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4359 Gepost op: 3-07-2018, 08:16:15 »
De 14e kan ik niet, de 28e wel.