Auteur Topic: Feedback topic  (gelezen 12634 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Feedback topic
« Gepost op: 30-12-2013, 12:06:59 »
Net als vorig jaar, het feedbacktopic.

Welke opdrachten waren er geslaagd? Welke minder goed? Het concept? Etc.

Altijd handig voor spellen die nog komen. Ik zal waarschijnlijk ook reageren waarom bepaalde keuzes zo zijn gegaan als ze zijn gegaan.

De eerste die ik bijv. wil toelichten is dat Bjorrn eruit moest omdat hij een opdracht niet had gemaakt. Vorig jaar was dat een feedback punt, dat kandidaten de race door konden komen zonder proeven überhaupt te doen, zolang ze maar niet werden weggestemd. Vandaar dat er dit jaar werd ingesteld dat iedereen moest meedoen aan elke opdracht (uitzondering nagelaten zoals de slaapproef).

En uiteindelijk is er in het moeras geen stemming en dus wat mij betreft nog belangrijker om dan wel alle proeven te doen.

 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2013, 12:15:03 »
Ik heb alvast 1 dingetje wat ik echt een heel leuk idee vond: De schaduwspelers.  :D Ook al heb ik die van mij een beetje verwaarloosd,andere mensen hebben er erg goed mee gespeeld.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2013, 12:18:27 »
Ik heb alvast 1 dingetje wat ik echt een heel leuk idee vond: De schaduwspelers.  :D Ook al heb ik die van mij een beetje verwaarloosd,andere mensen hebben er erg goed mee gespeeld.

Helemaal mee eens. Is een leuk element die best volgend jaar eventueel zou kunnen terug keren
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2013, 12:20:01 »
De schaduwspelers waren een zeer leuk idee ook de opdrachten waren leuk maar soms wat chaotisch door de vele spelers, toffe verhaallijn, goed het spelgeleid kortom een zeer leuk spel dat ik zeker ook nog eens zou wille spele
#teamamaimiljaarde

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2013, 12:24:24 »
Misschien een duidelijkere speelschema op voorhand. Zo lang duren opdrachten X en Y en dat is de deadline van stemmen etc. Want het liep allemaal wel erg uit in het begin, dan moesten we ons opeens weer haasten en dan weer niet etc.

Voor de rest, qua opdrachten geen klachten en de schaduw accounts waren erg leuk.  ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2013, 12:27:57 »
Ik blijf het vervelend vinden als minder actieve spelers er zijn. Maar ja daar kunnen jullie niks aan doen.
Ik vond het erg leuk verder.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2013, 12:30:38 »
Misschien een duidelijkere speelschema op voorhand. Zo lang duren opdrachten X en Y en dat is de deadline van stemmen etc. Want het liep allemaal wel erg uit in het begin, dan moesten we ons opeens weer haasten en dan weer niet etc.
dat was grotendeels mijn schuld. Ik had sommige quizzen nog niet af  ::schaam::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2013, 12:31:38 »
Koppel- en schaduwaccounts waren zeer geslaagd! ::ok:: Leuke plot, verrassende twists, sterk deelnemersveld ::jaja::

Maar één puntje van kritiek: de herindeling in drie kampen en de gekke actie dat Mex & NextGP binnen de 20 minuten hun team moesten kiezen. Zoiets niet meer aub :P
2024: wie is de Mol?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2013, 12:39:08 »
Zeer geslaagd concept met de schaduwaccounts en de duos!  ::bravo::

En dat je in het moeras alle proeven moet doen is op zich wel te begrijpen, maar dan zorg dat het duidelijk is voor iedereen.
 Ik ging er namelijk vanuit dat ik een opdracht niet af hoefde te maken omdat ik daar toch al laatste was.

Verder was het super  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #9 Gepost op: 30-12-2013, 12:39:37 »
Maar één puntje van kritiek: de herindeling in drie kampen en de gekke actie dat Mex & NextGP binnen de 20 minuten hun team moesten kiezen. Zoiets niet meer aub :P
yep, dat was idd zeer slordig. Door haast ingegeven  ::schaam::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Feedback topic
« Reactie #10 Gepost op: 30-12-2013, 12:40:59 »
yep, dat was idd zeer slordig. Door haast ingegeven  ::schaam::

Een half wonder dat de Powerplayers toch met vier doorgingen :P
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #11 Gepost op: 30-12-2013, 12:42:57 »
En dat je in het moeras alle proeven moet doen is op zich wel te begrijpen, maar dan zorg dat het duidelijk is voor iedereen.
 Ik ging er namelijk vanuit dat ik een opdracht niet af hoefde te maken omdat ik daar toch al laatste was.
dat stond in de spelregels, en ik ga ervan uit dat iedereen dat topic leest ::jaja::.

En ja wij hebben er alles aan gedaan om minder actieve/inactieve spelers te voorkomen. We zouden nog voor de eerste aflevering een soort mini opdracht kunnen geven als check. Maar de inactievelingen waren in het begin wel actief dus het zegt ook niet zoveel waarschijnlijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Feedback topic
« Reactie #12 Gepost op: 30-12-2013, 13:13:23 »
Ik vond het ook een heel geslaagde serie

Merkte zelf wel alleen dat het tempo inderdaad de ene keer veel te hoog lag voor mij en dan weer erg laag. Zeker aan het einde duurde het soms wat lang, waardoor je er minder in kwam te zitten soms , terwijl je eigenlijk steeds fanatieker moet worden richting einde ;)

Schaduwen top
Quizzen en spellen ook top. Tuurlijk zat er wat herhaling in, maar dat is niet zo gek vind ik. Als je ieder jaar zo'n groot spel wilt doen ontkom je daar denk ik niet aan.

Over de fanclubs hebben we het nog niet gehad. Ik vond persoonlijk dat 3 opdrachten in een week soms wat veel werd. Je fanclub origineel en actief houden vergt ook veel tijd, en dat werd voor mij soms een beetje krap en denk ook dat dat de reden is dat sommige fanclubs niet echt meededen zegmaar. Maar het idee was erg origineel en leuk  ::ok::
En ik was het creatieve deel even beu, maar dat ligt denk ik aan mij  :P
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #13 Gepost op: 30-12-2013, 13:17:19 »
Ja creatieve had ik al uitgelegd in pm ;D. Het waren helemaal niet zoveel als je dacht, maar zoals je zei ze kwamen vaak toevallig op momenten die belangrijk waren. (net voor de samensmelting, fanclub etc.) En ja je wilt elk jaar variatie in de opdrachten en nieuwe opdrachten. Vorig jaar werd er meer gefocust op quizzen en waren er weinig tot geen creatieve opdrachten te vinden in het gewone spel. Dit jaar kwamen er dus meer creatieve opdrachten want die hadden we vorig jaar niet gehad ;D.

Fanclubs was idd wat teveel ::jaja::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Feedback topic
« Reactie #14 Gepost op: 30-12-2013, 13:18:59 »
Dus ik heb een relatief creatievere serie gewonnnen  ::oink::

2 weken geleden hadden we op school een testje, bleek ik 90 % creatief te denken en 10 % rationeel. Vertrouwde het voor geen meter en lag helemaal dubbel, maar begin er bijna in te geloven  :o
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #15 Gepost op: 30-12-2013, 13:20:58 »
Fanclubs waren leuk, en ik vond mn Daisy en Robbie het geweldig doen daar. Maar ik kon heel goed begrijpen dat bijv hillo en MC het links lieten liggen. Hoe jammer ook voor ons kijkers dan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Feedback topic
« Reactie #16 Gepost op: 30-12-2013, 13:23:04 »
Ik vond de schaduwaccounts heel leuk. Vooral zo lang je geen idee hebt wie wie is, en je dus geen rekening kan houden met voorgeschiedenis en vriendschappen en zo. (was ook wel makkelijk met heel onbevooroordeeld jureren)  ::hypocriet::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Feedback topic
« Reactie #17 Gepost op: 30-12-2013, 13:30:40 »
Fanclubs waren leuk, en ik vond mn Daisy en Robbie het geweldig doen daar. Maar ik kon heel goed begrijpen dat bijv hillo en MC het links lieten liggen. Hoe jammer ook voor ons kijkers dan.

 ::sorry::
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Feedback topic
« Reactie #18 Gepost op: 30-12-2013, 13:38:27 »
Wat ik ook goed vond is dat we dit jaar langer doorgingen voor de samensmelting en de halve finale

Vooral vorig jaar in de halve finale was de schifting wel heel groot...

En is het misschien een idee om de winnaar van het moeras te laten instromen in de halve finale ipv direct naar de finale, of zeg ik nu iets geks. Maar misschien dat dan de finaleplek van de moeraswinnaar ook meer gewaardeerd word.
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Feedback topic
« Reactie #19 Gepost op: 30-12-2013, 13:43:56 »
En is het misschien een idee om de winnaar van het moeras te laten instromen in de halve finale ipv direct naar de finale, of zeg ik nu iets geks. Maar misschien dat dan de finaleplek van de moeraswinnaar ook meer gewaardeerd word.

Denk ik wel ::jaja::
2024: wie is de Mol?