Auteur Topic: 11 september 2001  (gelezen 5392 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:11 september 2001
« Reactie #20 Gepost op: 12-09-2003, 15:46:13 »
maar ik las in onze krant op de desbetreffende voorpagina van 11 september 2003, dus woensdag, dat ze er nog aandacht aan besteden...
Heeft iemand nog minuten stilte gehouden??
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

maapie

  • Gast
Re:11 september 2001
« Reactie #21 Gepost op: 12-09-2003, 15:55:52 »
Ik was 11 toen het gebeurde en ik werd toen nog opgehaald van de muziekschool. Ik zat samen met een vriendin op dwarsfluit en m'n moeder haalde ons op. Toen kwamen we in de wachtkamer een vrouw tegen die helemaal verschrikt zei:  :o HEBBEN JULLIE HET AL GEHOORD? ER ZIJN EEN PAAR VLIEGTUIGEN IN HET WTC GEVLOGEN  :o  Ik schrok heel erg en we zijn gelijk naar huis gereden. (niet dat ik wist wat het 'wtc' was hoor...)

Maar toen we thuiskwamen gelijk de tv aangezet, en ik weet nog (je onthoud de stomste dingen :S) dat m'n mond open viel en ik er echt bij na moest gaan denken dat ik m'n mond dicht moest doen, hij viel gewoon steeds open
beetje vaag..

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:11 september 2001
« Reactie #22 Gepost op: 12-09-2003, 19:34:11 »
LC, het is helemaal niet erg als je hier een klein beetje offtopic mee gaat. Waar het om gaat is niet zozeer de ramp zelf, alswel de manier waarop je er zelf aan herinnerd wordt. Zo is het leven voor mensen uit Enschede inderdaad gesplitst in een leven VOOR, en een leven NA 13 mei 2000, en dat gevoel gaat nooit meer over, hoewel je het natuurlijk wel een plaats kunt geven, je zal er niet iedere dag, ieder moment van de dag aan denken.


Natuurlijk denk ik het er niet elk moment aan, dat zou ook slecht zijn omdat het dan helemaal niet over gaat. Als je dan toch over Bali hoort dan denk je meteen aan die 3 dagen waarin we in spanning zaten of mijn oom zou bellen en zijn vriend gevonden zou worden(deze was vermist, Stond ook op teletekst.) Ben nu ook blij dat er 2 van die mensen de doodstraf hebben gekregen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:11 september 2001
« Reactie #23 Gepost op: 12-09-2003, 20:38:43 »
maar ik las in onze krant op de desbetreffende voorpagina van 11 september 2003, dus woensdag, dat ze er nog aandacht aan besteden...
Heeft iemand nog minuten stilte gehouden??
Je bedoelt dus donderdag, maar dat maakt niet uit. Ik heb eerlijkgezegd geen minuut/minuten stilgestaan bij deze herdenking, maar ik heb in plaats daarvan dit topic geopend.

Onnodig om te zeggen dat een topic als dit eigenlijk niet nodig had moeten zijn.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:11 september 2001
« Reactie #24 Gepost op: 12-10-2003, 12:13:53 »
Goed ik ben een beetje laat, maar ik wil toch ff nog reageren als dat mag...

Ik was in China. In het hotel in Beijing om precies te zijn en ik hing aan de telefoon met een vriendin (ook reisbegeleider) die in Xi'an zat. We waren wat aan het kletsen en aan het zappen want er was niks op TV die avond (tijdverschil met NYC = 12 uur)
Om half 11 ging ik slapen en ik wist nog van niks.

De volgende ochtend was ik vrij en ik wordt wakker en zet de TV aan. wat zie ik? Livebeelden van het WTC in de toestand van 's nachts. Ik heb meteen door dat er iets erg gebeurd is maar wat? Het commentaar is in het Chinees en het enige wat ik kan verstaan is meiguo, wat America betekend.
Ik ben dus in mijn pyama naar beneden gegaan, heb een kapitaal neergelegd voor internet en toen wist ik het.... holy shit!!!
De rest van de dag was het Fox live met Engels commentaar en gedubt in het Chinees dus toen kreeg ik de ware toedracht pas...

De dagen erna dat ik in de stad liep, keken vrijwel alle Chinezen we meedelijdend aan, alsof ik een Amerikaan was....

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:11 september 2001
« Reactie #25 Gepost op: 22-10-2003, 14:08:03 »
Naar aanleiding van de rozenactie zijn er trouwens nog twee brandweermannen die bij de ramp geholpen hebben bij mij op school geweest. Zij brachten namelijk een bezoek aan de Amerikaanse school en omdat wij die school zo gesteund hadden met de rozenactie kwamen ze daarna nog ff bij ons langs.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 11 september 2001
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2004, 19:38:30 »
Toen was ik jarig  ::schaam::.....en al die jaren ervoor en erna ook!  ::tandpastasmiley::
That's all