Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2346379 keer)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #80 Gepost op: 10-10-2003, 10:24:46 »
no hard feelings hoor, het zal de leefdtijd wel zijn.


En hoe oud ben je dan? Ga je al bijna met pensioen? Als leraar Nederlands mag je zeker wel vervroegd met pensioen... tenzij je al eerder bent weggepest  :-X
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Nemesis

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #81 Gepost op: 10-10-2003, 10:41:53 »
no hard feelings hoor, het zal de leefdtijd wel zijn.


En hoe oud ben je dan? Ga je al bijna met pensioen? Als leraar Nederlands mag je zeker wel vervroegd met pensioen... tenzij je al eerder bent weggepest  :-X


'k Heb nog nooit een bericht gezien dat zó on topic was  ;)
er spreekt duidelijk irritatie uit  8)
I can resist everything but temptation  (Oscar Wilde)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #82 Gepost op: 10-10-2003, 11:12:18 »
Dankjewel Nemesis... dat beschouw ik echt als een compliment !

Heerlijk om on-topic te zijn  :) :) :)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #83 Gepost op: 10-10-2003, 11:49:48 »
11 uur op school komen?
Het zou verboden moeten worden...
en daar betaal je schoolgeld voor...?
je moet toch minstens tot half 2  kunnen uitslapen.
Eerst dacht ik dat je het begrepen had...

nou ja en vier uur.. de meeste mensen die werken moeten nog een uurtje dan.
Maarja zover ben je nog niet he?
Geniet er nog maar even van, dan kun je later ons pensioen betalen, zoals wij nu jou opleiding betalen.
oja, doe wat aan je type fouten, of is dit je beste nederlands.

...en toen dacht (lees: WIST) ik dat je duidelijk het point gemist had!


Ach jee, ik zat echt te wachten op de regel die begon met 'vroeger....' het ging erom dat ie voor noppes naar school is gekomen, dat lijkt mij ook heel irritant, want ze hadden best even kunnen bellen, had hem weer een extra ritje gescheeld.
EXTRA RITJE???? ik ben dus gwoon op school geblijft (kommaar op essoG ;D ). een xtra ritje kost me al weer 2 keer 3 kwartier, dus das ook nie zon best id. Kon ik mooi huiswerk maken *lacht*  ;D

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Irritant
« Reactie #84 Gepost op: 10-10-2003, 20:40:41 »
lang leve de vrije tijd
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Anubis

  • Forumlid
  • Moonstruck and solarspun
Re: Irritant
« Reactie #85 Gepost op: 10-10-2003, 21:08:47 »
back on topic I guess ;D

Er zijn altijd nog wel een paar irritaties over hoor.. ;)

Emotionele chantage en emotioneel vampirisme.

Guilttrips that are uncalled for and unilateral.

Moraliserend gedrag dat niet in dezelfde mate op zichzelf toegepast wordt als op anderen (dus inherent unfair imho).

Double standard  en hypocrisie.

Onmiddellijke externalisatie en projectie van communicatie zonder de moeite te nemen, echt naar de ander te luisteren.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2003, 21:16:27 door Anubis »
Subconsciously submerged, drowning in delight, obsessed by the obscure, drawn in by its Light.

Offline hannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • De tong voelt het en kan het proeven
Re: Irritant
« Reactie #86 Gepost op: 11-10-2003, 01:24:59 »
Als iemand zich anders voor doet dan ie is
...kan heel pijnlijk worden
De tong weet het maar kan het niet zeggen

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #87 Gepost op: 11-10-2003, 12:13:25 »
Je houdt er wel van om in raadsels te spreken he? Dit staat los van het onderstaande, overigens.

Irritant, dat is voor mij: uitspraken verkeerd opvatten, en daarnaar handelen. Terwijl die persoon juist het tegenovergestelde, of in ieder geval heel iets anders bedoeld heeft, dan gedacht wordt. De schuld van iets op je te moeten nemen, terwijl je zeker weet dat je niets fout hebt gedaan.

Als je iets fout hebt gedaan, en je wordt erop aangesproken, dan is het volkomen terecht dat dat gebeurt. Maar als je ergens op wordt aangesproken, en je weet zeker dat ze met jou de verkeerde persoon te pakken hebben, hoe kun je je daartegen verdedigen? Vooral als de ander ook nog eens van zijn of haar eigen gelijk overtuigd is.

Uitspraken uit het verband rukken, en mensen daarop be- dan wel VERoordelen. Hoeveel schade daarbij al is aangericht, je wil het niet weten.

Mensen, die iets lezen, en zelf gaan invullen wat de schrijver ermee bedoeld kan hebben. Het kan goed uitpakken, maar je kunt er iemand ook behoorlijk mee beschadigen.

Soms kun je beter dingen in het algemeen zeggen, soms kun je beter de persoon in kwestie rechtstreeks aanspreken, als die iets zegt, wat je niet bevalt. Daarvoor hebben we in Nederland een volledige vrijheid van menings-uiting. Dat wil niet zeggen dat je dan ook alles kan en mag zeggen wat in je op komt.

Mijn ervaring is, dat het zeer irritant is, als iemand kritiek heeft op een bepaalde persoon, maar dat alleen met een omweg zegt, of heel in het algemeen. Je wil iemand misschien niet kwetsen, daarom wordt de kritiek vaak algemeen gehouden. Zelf ervaar ik het juist als zeer kwetsend, indien (al of niet gerechtvaardigde) kritiek niet rechtstreeks gegeven wordt.

Als je je al een tijdlang stoort aan een persoon, zijn/haar gedrag of wat dan ook, wacht er dan niet te lang mee om er iets van te zeggen, en wat ook belangrijk is: spreek die persoon er persoonlijk, rechtstreeks en niet in vage termen op aan. Niet weten wat er aan de hand is, waarom je onder vuur ligt: DAT vind ik pas zeer irritant. Wees dus eerlijk, en geef een ander de kans om te reageren op rechtstreeks gegeven kritiek.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2003, 13:29:41 door bodejosm43 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #88 Gepost op: 11-10-2003, 13:35:20 »
Allerlei chats die niet willen lukken, zodat je de halve wereld moet doorkruisen om je chat-vrienden te treffen...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Irritant
« Reactie #89 Gepost op: 11-10-2003, 15:57:26 »
ben ik het volledig mee eens.....
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Icarus

  • Forumlid
  • Nemo-anemic nonplus
Re: Irritant
« Reactie #90 Gepost op: 12-10-2003, 23:14:43 »
eenzijdige en simplistische  waarheids- en realiteitsbeschouwingen
Consciously courageous, conscientiously haughty,  scientifically omnivorous, nomothetically naughty

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #91 Gepost op: 12-10-2003, 23:35:20 »
misplaatste hoogmoed

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #92 Gepost op: 12-10-2003, 23:36:34 »
Volstrekt verkeerde conclusies trekken

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #93 Gepost op: 12-10-2003, 23:41:59 »
de 'waarheid' in pacht hebben

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #94 Gepost op: 12-10-2003, 23:44:31 »
Eigenlijk hoort het volgende dan in het associatietopic thuis: zonder te willen discrimineren: Jehova's getuigen

Oei, riskant......... ::)

zal ik wel een lading boze reacties op krijgen, maar het is gewoon mijn ervaring, iedere zaterdagmorgen om 8 uur. Maar goed: als zij vinden dat zij de waarheid spreken......
« Laatst bewerkt op: 12-10-2003, 23:47:10 door bodejosm43 »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Irritant
« Reactie #95 Gepost op: 13-10-2003, 12:57:18 »
Irritant: Iemand met een Jehova-fobie en dat elke keer weer moet melden  :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #96 Gepost op: 13-10-2003, 13:17:28 »
Jehoha-fobie heb ik niet, en ook nooit eerder gemeld, hier of in een ander topic. Ik had het over godsdienst in het algemeen. Maar je krijgt aan die mensen wel een gruwelijke hekel als ze je echt zo'n beetje elke week uit bed bellen.

De waarheid in pacht hebben, zoals simon schreef: ja, DAAR heb ik een gruwelijke hekel aan. Beweren dat er maar 1 waarheid bestaat, en dat is die van henzelf, geen tegenspraak dulden. Dat is waar ik iets op tegen heb. Mij wordt af en toe verweten dat ik geen plaats laat voor meningen van een ander, als ik dan met een tegenargument kom, wordt steevast gezegd: jij mist iets in je leven. Niet ZIJ bepalen dat, maar ik bepaal ZELF wel of ik iets mis in mijn leven.

Mijn onderschrift onder mijn avatar wordt vervolgens in vage bewoordingen in twijfel getrokken. Maar in tegenstelling tot wat mensen denken: ik ben volstrekt mijzelf, dat mijn oprechtheid op sommige gebieden in twijfel wordt getrokken, dat zegt meer over de persoon die dat in vage bewoordingen doet, dan over mij. Die de schoen past, trekke hem aan, ik noem nu overigens ook geen namen.

Lig ik hier nu alleen maar onder vuur, omdat het onderschrift onder mijn avatar de nekharen overeind doet staan bij sommigen, die menen dat wat ik schrijf, in tegenspraak is met wat daar staat? Voor de enkeling die mijn berichten verkeerd uitlegt, ga ik die niet veranderen.

Chriz, jij bent tenminste nog rechtstreeks, daar kan ik ook rechtstreeks een antwoord op geven. Met zweverige teksten kan ik niets. Kritiek is geen probleem, voor zover die weloverwogen en rechtstreeks gegeven wordt.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2003, 13:19:49 door bodejosm43 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #97 Gepost op: 13-10-2003, 15:37:06 »
zelfverheerlijking ten koste van anderen

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #98 Gepost op: 13-10-2003, 21:24:40 »
Een ding moeten jullie toch met me eens zijn...
Het allerirritantste is: OPSTAAN!!!  >:( :( :'(

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #99 Gepost op: 13-10-2003, 22:24:37 »
Een ding moeten jullie toch met me eens zijn...
Het allerirritantste is: OPSTAAN!!!  >:( :( :'(

Nee hoor, naar bed moeten, als je niet naar bed hoeft, hoef je ook niet op te staan  ;D
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."