Auteur Topic: Back on TV: 24 - deel 2!  (gelezen 9057 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Back on TV: 24 - deel 2!
« Gepost op: 24-09-2003, 17:13:05 »
Zijn er nog mensen die net als ik de briljante serie 24 volgen op Yorin. De serie is nu net 3 afleveringen bezig en ik moet zeggen ... ik vind 'm nu al 10x beter als de 1e serie! Er gebeurt zoveel meer. Jack die infiltreet, Kimberley met dat kind, iemand die trouwt met een mogelijke terrorist, Mason die besmet is geraakt met radioactief materiaal, CTU ontploft en niet te vergeten President Palmer natuurlijk! Het belooft weer geweldig te worden! Wie deelt deze mening met mij!

P.S. Mensen die de serie al op de BBC gezien, aub mond houden, niks zeggen ajb ook niet zoals 'Oh dat, dat gaat je nog verbazen' ofzo, want dan wordt ik al woest, ik (en anderen) willen gewoon niks weten, respecteer dat.

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #1 Gepost op: 24-09-2003, 17:20:08 »
Geweldige serie inderdaad! Ik ben seizoen 2 nu op cd aan het kijken en loop een paar afleveringen op Yorin voor, dus kan helaas niet met je mee discusseren... Maar ik ben blij dat er nog meer 24-fans hier op dit forum rondlopen!   :)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #2 Gepost op: 24-09-2003, 17:58:23 »
Hier ook een 24 fan. Het enige jammere is dat ik het niet kan zien omdat mijn ouders iets anders willen zien. En altijd hetzelfde: "Mark, naar boven"
"Maar ik wil 24 zien"
"Hoe laat komt dat?"
"10 uur"
"veels te laat"
"Ah!!"
"Nee naar boven"

En dan kan ik het weer niet zien :'(

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #3 Gepost op: 24-09-2003, 18:37:35 »
Woensdag (vandaag dus) altijd herhaling tussen 20.30 en 21.30 op RTL 5

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2003, 19:11:01 »
Dan hebben we voetbal*zucht*

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #5 Gepost op: 24-09-2003, 19:12:16 »
Voetbal of 24, nou die keuze is toch snel gemaakt ;D

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #6 Gepost op: 24-09-2003, 19:55:34 »
Als Ajax speelt. Voetbal uds :(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #7 Gepost op: 24-09-2003, 21:47:10 »
Hier ook een 24 fan. Het enige jammere is dat ik het niet kan zien omdat mijn ouders iets anders willen zien. En altijd hetzelfde: "Mark, naar boven"
"Maar ik wil 24 zien"
"Hoe laat komt dat?"
"10 uur"
"veels te laat"
"Ah!!"
"Nee naar boven"

En dan kan ik het weer niet zien :'(
Beetje groter groeien, LC, krantenwijk zoeken (oh nee, te jong) even doorsparen, en je eigen tv kopen. Heb er pas een gekocht bij het kruidvat voor 108 euro. Doet het perfect. Stereo, teletekst, 100 kanaalkeuze-knoppen, alleen: even een beetje groter groeien. Probleem tegen die tijd, is dat 24 dan niet meer wordt uitgezonden.....

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #8 Gepost op: 24-09-2003, 21:48:48 »
Ben druk bezig met sparen , Jos. Ennuh ben niet te jong voor krantenwijk

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #9 Gepost op: 25-09-2003, 18:48:19 »
Onmogelijk dat deze topic onder die van de Bachelor staat, daar gaan we wat aan doen :D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #10 Gepost op: 25-09-2003, 18:59:15 »
Keb het gezien, was wel spannend met die bom, maar ik denk dat je het echt moet volgen op alles te kunnen snappen (en dus niet een halve aflevering), dus leg even uit, wat er precies gebeurt is en hoeveel tijd (afleveringen) er al verstreken is.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #11 Gepost op: 25-09-2003, 19:34:55 »
Ik zal ff een overzichtje voor je (en andere geinteresseerden) maken wat er nu zoal is gebeurd in 24. Zal het zometeen posten.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #12 Gepost op: 25-09-2003, 20:06:49 »
Allereerst ff wat info over de serie.
* Het verhaal draait om CTU, een terroristenbestrijdingsorganisatie uit Los Angeles. De belangrijkste personen daar zijn Jack Bauer, George Mason en Tony Almeida.
* Jack Bauer heeft ook een dochter Kimberley. De moeder van Kimberley (en dus de vrouw van Jack) werd in de laatste aflevering van de 1e 24 gedood door een mol in CTU, Nina Meijers. Ook Kimberly's rol is weer uitgebreid. Ze is au-pair geworden in een gezin.
* President Palmer keert ook weer terug in de serie. Alles draaide om hem in de 1e serie. Hij was toen de 1e zwarte presidentskandidaat. Inmiddels is hij tot president verkozen.
* Er is ook een extra verhaallijn. Ene Kate Warner wordt geintroduceerd. Haar zus gaat trouwen met een buitenlander, maar ze vertrouwd het zaakje niet.

(meer info om Yorin.nl en klik dan links op 24)

===== WAT GEBEURDE ER IN AFL. 1 t/m 3 =====

Afl 1: 8.00 - 9.00 AM (7 sep)
Afl 2: 9.00 - 10.00 AM (14 sep)
Afl 3: 10.00 - 11.00 AM (21 sep)

President Palmer is op vakantie met zijn zoon als hij te horen krijgt dat er een bom ligt verstopt in Los Angeles. Niet zomaar een bom, maar een atoombom, die dezelfde dag nog afgaat. Hij schakelt CTU in. De baas van CTU, George Mason en President Palmer willen dat Jack Bauer op de zaak komt. Bauer wil echter niet zo graag. Het is immers CTU niet gelukt zijn vrouw te beschermen tegen de terroristen, want ze werd vermoord door Nina Meijers. Hij hangt telkens op. Hij gaat bij zijn dochter op bezoek, die au-pair is geworden. Kimberley heeft tijdelijk wat afstand genomen van haar vader, omdat ze te vaak aan haar moeder wordt herrinert. Als Jack weg is, speelt ze verder met het meisje Megan, waar ze op moet passen. Ergens verderop vind een trouwerij plaats. Kate Warner moet zorgen dat de dag van haar zusje onvergetelijk wordt. Maar ze vertrouwd de aanstaande bruidegom niet helemaal en gaat hem checken op verdachte zaken.

Nu Jack weigert CTU te helpen weiden Mason en Tony Almeida, na Mason de hoogst geplaatste persoon binnen CTU, zich tot President Palmer. Hij haalt uiteindelijk Jack over om naar CTU te gaan. Daar hoort hij van de atoombom. De zaak moet binnenskamers blijven om paniek te voorkomen. Toch probeert Jack z'n dochter te bellen dat ze de stad moet verlaten. Die weigert echter. Echter raakt ze in de problemen, als ze ontdenk dat de vader van Megan nogal losse handjes heeft. De moeder van Megan krijgt enkele rake klappen. Megans' vader (Gary) komt de kamer van Megan en Kimberly binnen en wil dat Kimberley Megan alleen laat. Ze weigert echter. Door een slimme list gaan ze er vandoor, maar ze raken 'm niet kwijt. Ondertussen is Kate Warner erachter gekomen dat de echtgenoot niet helemaal clean is, maar wat weet ze niet.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #13 Gepost op: 25-09-2003, 20:07:17 »
Na lange onderhandelingen besluit Jack de klus aan te nemen. Mij moet undercover bij een terroristische organisatie, Second Wave. Die zouden wellicht achter de aanslag zitten. De baas van Second Wave zit echter dankzij Jack in de gevangenis. Hij moet binnnekort voorkomen. Om diens vertrouwen terug te winnen, schuwt Jack geen harde maatregelen. Onder de ogen van Mason en Almeida dood hij de kroongetuige in de zaak van de baas van Second Wave. Hij neemt het hoofd mee naar Second Wave, zodat hij daar als een 'vriend' wordt ontvangen. President Palmer komt ondertussen in de problemen. Een journalist dreigt openheid van zaken te geven. Palmer regelt een exclusief interview, maar in plaats daarvan laat hij de journalist opsluiten, zodat hij zijn mond niet voorbij kan praten.

Kimberly en Megan worden ondertussen achtervolgd. Als ze Gary kwijt zijn, besluit ze CTU te bellen. Ze krijgt Tony Almeida aan de lijn die zegt dat ze moet proberen naar CTU te komen. Echter de telefoonverbinding bij CTU is zeer slecht. Sabbotage? Als ze Megan gaat halen is ze zoek. Gary heeft ondertussen de politie verteld dat Kimberley Megan ontvoerd heeft. Ook is er slecht nieuws voor Kate Warner. De toekomstig echtgenoot van haar zus blijkt contact te hebben gehad met een van terrosisme verdacht persoon. Ze raakt in paniek, maar houdt haar kaken nog net op elkaar. Ondertussen schrikt Jack zich rot als hij zijn 1e klus te horen krijgt. Hij en z'n nieuwe maten gaan een belangrijk gebouw opblazen, nl ... CTU. Mason heeft ondertussen het gebouw van CTU verlaten. Hij zegt dat ie een klus heeft, maar Tony geloofd 'm niet. Hij denk dat Mason bang is en er vandoor wil.

Jack weet nog net een woordvoerder van de president in te lichten over de bomaanslag op CTU. Dan moet ie ophangen. Kimberley heeft ondertussen Megan weer gevonden. Ze pakt de bus en gaat op weg naar CTU. Ze belt Jack om advies, maar die kan niks zeggen, omdat hij op weg is naar CTU om bommen te plaatsen. Ondertussen is bij CTU het telefoonverkeer definitief uitgevallen. Alle verbindingen zijn slecht. De reparateurs worden onderweg echter overvallen door Jack en z''n mannen. Eentje wordt er doodgeschoten en de ander wordt gegeizeld. Hij smokkelt de terroristen bij CTU naar binnen. Jack moet uiteindelijk op de gijzelaar passen. Hij bedenkt een list. Hij doet alsof de man heb een klap op z'n hoofd heeft gegeven en er vandoor is gegaan. Echter heeft hij de man vrijgelaten en bevelen zich onder een auto te verstoppen. Ondertussen krijgt Mason een telefoontje over een opslagplaats. Hij besluit er uiteindelijk heen te gaan. Als hij binnenkomt ziet hij een vreemd iets. Het blijkt nucleair gif te zijn, maar dan is het al te laat. Iemand schiet op het glas en Mason wordt getroffen door een lading nucleaire stoffen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #14 Gepost op: 25-09-2003, 20:08:03 »
Net nadat Jacks mannen CTU hebben verlaten, wordt President Palmer ingelicht over de bommen bij CTU. Hij had een persconferentie en kon niet weg. Als hij het hoort, belt hij onmiddelijk CTU en waarschuwt Tony. Ondertussen komt ook de gegijzelde man binnen met hetzelfde verhaal, en ook Kimberley en Megan zijn bij CTU gearriveerrd. De bom kan elk moment ontploffen. Tony evacueert de boel, maar ondekt opeens dat er nog een medewerkster (Paula) zich in het kantoor van Mason bevind. In een flits trekt Tony Paula uit het kantoor en dan ontploft de boel.... De terroristen juigen, en Jack is blij als een boer met kiespijn.

Het laatste wat je te zien kreeg was Mason, die te horen krijgt dat hij nog maar enkel weken of misschien wel dagen of uren te leven heeft, omdat hij chemische gassen heeft ingeademd. Hij reageert nuchter.....


===

Het verhaal klopt niet helemaal, sommige dingen zijn eerder gebeurd dan het andere, maar het verhaal zit zo wel ongeveer in elkaar. Zo komt het verhaal van Kate Warner veel uitgebreider aan bod in de serie dan in mijn samenvatting, maar dat gedeelte is nog een beetje vreemd voor mij. Check anders voor meer info Yorin.nl en klik dan links op 24 en dan boven op 'Episodes'.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #15 Gepost op: 26-09-2003, 10:00:19 »
Bedankt, voor mij worden wat dingen nu heel wat duidelijker, die vrouw met dat meisje, dat was dus zijn dochter en ik wist ook niet wie die gast was, die plutonium had ingeademt, klinkt wel cool. Btw was het Sara Gilbert die Paula speelt/speelde?

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #16 Gepost op: 26-09-2003, 11:08:21 »
Bedankt, voor mij worden wat dingen nu heel wat duidelijker, die vrouw met dat meisje, dat was dus zijn dochter en ik wist ook niet wie die gast was, die plutonium had ingeademt, klinkt wel cool. Btw was het Sara Gilbert die Paula speelt/speelde?

Ja, Darlene uit Roseanne, overigens tegenwoordig ook weer op tv  :)

Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is (ik heb aflevering 19 t/m 24 van seizoen 1 gemist), is wat er nou met Jack's vrouw en met Nina Meyers gebeurd is aan het eind van seizoen 1? Kan iemand me dat heel in het kort uitleggen?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #17 Gepost op: 26-09-2003, 15:06:46 »
Jacks vrouw is vermoord, ik dacht door Nina Meijers (weet ook niet alles meer), zij was een mol en zit nu in de gevangenis.

Btw ik vind George Mason best een coole gast, ik hoop dat ie nog lang meedoet, maar gezien wat er vorige week is gebeurt zal het wel niet :-\
« Laatst bewerkt op: 26-09-2003, 15:10:01 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #18 Gepost op: 29-09-2003, 07:49:51 »
Nina is back! :D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Back on TV: 24 - deel 2!
« Reactie #19 Gepost op: 3-10-2003, 21:52:36 »
Samenvatting 24 aflevering 4: 11.00 AM - 12.00 PM
CTU is gebombardeerd. Doden en gewonden worden onder het puin vandaan gehaald. Tony Almeida is ongedeerd en probeert Paula onder de brokstukken vandaan te halen. Paula is namelijk de enige die informatie van de CIA heeft. Naar diezelfde CIA heeft geëisd dat CTU allerlei informatie over henzelf gestuurd. Alleen Paula kan die informatie terughalen, want zonder die informatie kan CTU niks meer betekenen in het onderzoek naar de nucleaire bom. Ook President Palmer heeft te horen gekregen dat CTU is gebombardeerd. Hij is woest, omdat collega's van hem wisten dat er bommen binnen CTU lagen. Die hebben niks gedaan om CTU te evacueren en Palmer te waarschuwen..

George Mason krijgt te horen te horen dat over 12 uur hij de verschijnselen zal merken van zijn vergifiting. Hij zal aan geheugenverlies gaan leiden, kan inwendige bloedingen en nog meer vreselijke dingen. Als Tony hem belt met de mededeling dat CTU is gebombardeerd reageert hij geschokt, maar deelt direct mede dat hij niet meer terug zal keren, echter zonder uitleg want hij hangt direct op als Tony om uitleg vraagt. Tony gaat dan maar verder met het bevrijden van Paula. De terroristen zijn blij met het ontploffen van de bom. Ze nemen contact op met hun baas Joe. Als ze Joe's adres weten schiet Jack Bauer zijn zogenaamde maten neer en gaat er vandoor, met adres van Joe.

Kimberley en Megan zijn ongedeerd uit CTU gekomen, maar dan krijgt Megan een aanval. Ze wordt met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Daar blijkt dat ze zwaar mishandeld is. Ze heeft een zware klap op haar hoofd gehad (gebeurde in aflevering 1, toen ze met haar hoofd op een tafel viel na een duw van haar vader), en heeft diverse niet behandelde kneuzingen en breuken. Ze belt de moeder van Megan. Die wil er in eerste instantie niets van weten, maar komt dan toch naar het ziekenhuis. Als ze naar haar auto wil lopen staat echter Megan's vader en haar echtgenoot voor haar neus....

Als Jack Bauer bij Joe arriveert, laat Joe hem maar met moeite binnen. Jack neemt Joe direct onder schot en eist hem te vertellen wie hem de opdracht heeft gegeven CTU te bombarderen. Echter valt de hond van Joe Jack aan en Joe sluit zich op in een isolatiehok. Jack bewaakt de enige uitgang maar Joe zwijgt. Als Mason op weg is naar het ziekenhuis, krijgt hij spijt dat hij zijn vrienden van CTU in de steek heeft gelaten. Hij vraagt of zijn ziekte besmettelijk is, het antwoord daarop is nee. Terwijl Tony bezig is Paula te bevrijden, krijgt hij te horen dat Kimberley bij CTU voor de deur was. Hij heeft haar echter nooit gezien. Hij vraagt zich af waar ze is. Ze zou toch niet onder het puin liggen...?

Uiteindelijk weten Tony en reddingswerkers Paula onder de brokstukken vandaan te halen. Ze heeft veel inwendige bloedingen en is in een lichte coma gebracht. Ze moet direct naar het ziekenhuis. Echter staat opeens Mason voor de neus van Tony. Mason wil niets kwijt over zijn plotselinge terugkeer, en eist dat Paula bij CTU blijft. Zij is namelijk de enige die alle informatie over CTU kan terughalen. Hij wil geen computernerds inhuren zoals Tony voorsteld, maar wil dat alle informatie direct uit Paula komt. Het ambulancepersoneel bevestigt dat Paula bijgebracht kan worden. Uiteindelijk gaat Tony noodgedwongen akkoord met het voorstel van Tony.

Ook de voorbereidingen van het huwelijk van Kate Warners' zus gaan door. Als Kate haar vader in vertrouwen neemt wat Reza betreft, probeert hij haar gerust te stellen. Hij zegt dat hij Reza ook zelf uitgebreid gecheckt heeft en dat hij niks gevonden heeft wat terrorisme betreft. Uiteindelijk dwingt hij Kate Reza mee te nemen de lunch te halen. Als Reza opeens een andere richting opslaat raakt ze in paniek en dwingt hem te stoppen. Als hij dat na veel aandringen doet, slaat ze door. Reza vertelt echter dat hij alleen haar maar het huis wilde laten zien, dat hij voor haar zus en zichzelf gekocht heeft. Het moest eigenlijk een verrassing blijven, maar hij kon het niet langer voor zich houden. Uiteindelijk kalmeert ze. President Palmer is bezig met een reorganisatie. Hij heeft via collega Lynne achterhaalt wie degene was die voorkwam dat Palmer achter de informatie over de bommen bij CTU zou komen. De man wordt op staande voet ontslagen.

Het laatste wat we te zien krijgen is dat Jack probeert Joe uit z'n bunker te praten. Jack kan niet geloven dat een slimme man als Joe de verantwoordelijkheid wil dragen van wellicht miljoenen doden door de atoombom. Want nu CTU tijdelijk is uitgeschakeld, kan er amper meer gezocht worden naar de nucleaire bom. Uiteindelijk opent Joe de bunker en Jack sluipt naar binnen. Joe zegt dat hij een vrouw hem had gevraagd de bommen te plaatsen. Hij legt een pakje voor Jacks' neus en schiet zich dan door het hoofd. Als Jack het pakje openmaakt ziet hij foto's van de vrouw die Joe informatie over CTU had gegeven: Het is .... Nina Meijers......