Poll

Welk tv-programma moet terug op de buis?

Fort Boyard
32 (35.2%)
Wedden dat?
5 (5.5%)
Medisch centrum west
2 (2.2%)
All Stars
8 (8.8%)
Vrienden voor het leven
2 (2.2%)
The A-Team
2 (2.2%)
The Dukes of Hazzard
0 (0%)
Happy Days
0 (0%)
Pippi Langkous
5 (5.5%)
de Fabeltjeskrant
1 (1.1%)
Beverly Hills 90210
0 (0%)
Now or Never
3 (3.3%)
Heartbreak High
3 (3.3%)
iets anders
28 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 87

Auteur Topic: Welk tv-programma moet terug op de buis?  (gelezen 57412 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #60 Gepost op: 27-11-2003, 21:29:32 »
Idd op TV10 hoor.. het huidige Veronica.

in Matrix 1 zijn er twee agenten die Smith en Jones heten... hmmm...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #61 Gepost op: 27-11-2003, 21:31:52 »
o, DIE TV10. Dus niet het initiatief van Joop van den Ende, de voorloper van RTL Veronique, de voorloper dus van het RTL4?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #62 Gepost op: 28-11-2003, 10:19:30 »
Alias Smith en Jones op TV10? Die zender heeft toch nooit echt uitgezonden? Die was toch al ter ziele voordat er ook maar een seconde was uitgezonden?


Jawel, TV10 heeft wel uitgezonden, het was de voorganger van FOX, de voorganger van V8, de voorganger van Veronica.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #63 Gepost op: 29-11-2003, 10:35:24 »
Er zijn er dan kennelijk twee geweest onder die naam. RTL Veronique, het latere RTL-4, begon in 1989 met uitzenden, op een tijdstip dat de Sterrenstal van Joop van den Ende de toestemming niet kreeg. Die sterren (voor zover je in ons land van ''sterren'' mag spreken, dat is dus voor iedereen persoonlijk, stapten later massaal over naar RTL-Veronique.

Die (eerste??) poging om een zender met de naam TV10 op televisie te krijgen, is dus eind jaren 80 mislukt.

Op last van justitie heeft de zender haar naam later moeten wijzigen in RTL-4, omdat de schijn bestond, dat Veronica en Veronique op een manier samenwerkte die in Nederland niet door de beugel kon. Volgens mij heette die andere zender TV10-Gold, maar dat weet ik niet zeker.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #64 Gepost op: 30-11-2003, 19:22:14 »
Ehm...

RTL-veronique was de eerste zender van de HMG, toen kwam veronica en is RTL-veronique RTL 4 geworden volgens mij. Maar het is dezelfde vereniging dus de bewering dat die twee samenwerkte op een manier die niet mag vind ik een beetje raar... (maar ja, ik bestond toen pas net...)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #65 Gepost op: 30-11-2003, 23:45:29 »
Veronica komt uit het publieke bestel, en is pas halverwege de jaren 90 daaruit gestapt. Ze hebben eind jaren 80 naast elkaar bestaan. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Veronique is  simpelweg een vertaling van Veronica. Veronica is in 1974 als televisiezender binnen het publieke bestel begonnen
« Laatst bewerkt op: 30-11-2003, 23:47:05 door bodejosm43 »

Offline AlexF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #66 Gepost op: 22-12-2003, 18:38:58 »
Om te zeggen dat ik dingen weg ga geven zou niet goed zijn

maar wat ik wel mis qua tv

is dat Veronique

dat straalde dat had wat.

Eens denk je was ik maar eerder aan begonnen....

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #67 Gepost op: 22-12-2003, 19:13:11 »
Heeft iemand de serie: de Legende van de Bokkerijders gezien?? Dat vond ik ook prachtig, zou zo terug moeten!
dat keek mijn broer toen altijd en ik heb er ook wel eens wat van opgevangen, maar ik gok zo dat ik het toen te eng vond ;) ::). Maar we hebben het iig niet op video sorry.
Er scheen ook een bokkerijder te hebben bestaan met mijn achternaam, en aangezien mijn familie idd uit die buurt komt, zou dat nog familie kunnen zijn ook ;D.

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #68 Gepost op: 12-01-2004, 18:11:30 »
Wat moet terug op de buis??

vrouwenvleugel!!!!!

wat moet nog meer terug op de buis??

Diamant!!!!
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2004, 19:19:39 »
Inspector Gadget, en dan heb ik het niet over die serie die nu te zien is op Fox. Nee de echte ouwe Inspector Gadget....Go Gadget Go....!!
That's all

Offline JanJV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen is het helemaal !!!
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #70 Gepost op: 25-01-2004, 23:14:38 »
Ik zie een hoop stemmen voor Fort Boyard, maar ik ben bang dat dat een enorme tegenvaller wordt als je het werkelijk gaat uitzenden weer. Ook al is het een nieuwe serie, het is toch 'achterhaald'. Fort Boyard heeft nu iets magisch en dat moet behouden blijven.

Waar ik wel voor pleit is een programma als The Hunt, of Wanted. Twee programma;s waarbij gejaagd wordt op mensen die op de vlucht zijn in Nederland. Wanted heeft 1 seizoen gedraaid bij de Tros volgens mij en is vervolgens via de achterdeur weggesluisd. The Hunt heeft 3 keer gelopen voor zover ik weet bij Yorin (?). Beide lijken een hoop op elkaar met een paar afwijkende regeltjes. Eind van het verhaal kun je als jager geld verdienen door de opgejaagden vast te leggen op je videocamera. Vindt het concept leuk, misschien nog wel leuker dan Planetrace. Misschien is het mogelijk om een soort van combinatie te maken zodat je mee kan speuren via internet en op jacht kunt in het echt.

WorldWideWeb.InternetproviderZuidAmerikaansOerwoud.Tokalau

Offline AlexF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #71 Gepost op: 31-01-2004, 18:59:58 »
Twin Peaks mag er meer op rtl5

en premie jager mag op de buis ( nieuw programma )
Eens denk je was ik maar eerder aan begonnen....

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #72 Gepost op: 18-02-2004, 14:59:18 »
Ik heb jaren geroepen dat de fabriek terug moest op tv, ik mocht daar altijd voor opblijven, t kwam op donderdagavond en dan ging mn vader biljarten en was ik alleen thuis met mijn moeder...

als ik die begin tune hoor kreeg ik al kippevel...

maar nou wordt t herhaald en ik vind er geen klap aan, wat was dat een teleurstelling zeg, ik zat er helemaal klaar voor, tune was nog steeds geweldig maar de rest deed me niks   :(
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #73 Gepost op: 22-02-2004, 16:52:36 »

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #74 Gepost op: 22-02-2004, 19:06:21 »
Dankje voor die link Jos! :)

Ik had 't al gezien dat het weer begon, ik was egt blij. ;D Echt beter gewoon dat het er weer op is..
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #75 Gepost op: 22-02-2004, 19:49:16 »
Kurt ::love::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #76 Gepost op: 23-02-2004, 11:17:09 »
Hehe, ik had het vorige week al weer een keer gezien, wel jammer dat het continu wordt onderbroken voor wéér een of ander sporttoernooi.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #77 Gepost op: 23-02-2004, 17:32:45 »
Voor de Heartbreak High liefhebbers:


Drazic  ::love:: ::bravo::
That's all

Offline AlexF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #78 Gepost op: 5-04-2004, 03:01:09 »
Van mij mag op rtl5 weer het programma

Twin Peaks uitgezonden worden.
Eens denk je was ik maar eerder aan begonnen....

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #79 Gepost op: 5-04-2004, 09:33:58 »
Waar ik wel voor pleit is een programma als The Hunt, of Wanted. Twee programma;s waarbij gejaagd wordt op mensen die op de vlucht zijn in Nederland. Wanted heeft 1 seizoen gedraaid bij de Tros volgens mij en is vervolgens via de achterdeur weggesluisd. The Hunt heeft 3 keer gelopen voor zover ik weet bij Yorin (?). Beide lijken een hoop op elkaar met een paar afwijkende regeltjes. Eind van het verhaal kun je als jager geld verdienen door de opgejaagden vast te leggen op je videocamera. Vindt het concept leuk, misschien nog wel leuker dan Planetrace. Misschien is het mogelijk om een soort van combinatie te maken zodat je mee kan speuren via internet en op jacht kunt in het echt.

Helemaal mee eens. Dit zijn twee programma's waaraan de kijker actief kan deelnemen. Hup, videocamera mee het veld in en de koppels spotten.
Wanted was zo'n 8 jaar geleden wel amateuristisch in beeld gebracht. Koppels moesten de gehele week dwars door nederland lopen en drie jagers van de Tros moesten hun spotten, dus niet het publiek. Alleen op de maandag-avond tijdens de televisieuitzending zaten de koppels stil in een telefooncel. Als ze dan werden gesnapt was het over en uit. De basis van dit programma zou volgens mij goed zijn voor een prachtig programma.
De Hunt vond ik zelf beter. Er ontstonden echt jachtgroepen die georganiseerd achter het drietal gingen jagen en live verslag hiervan deden op internet.
De twee programma's zouden goed aansluiten op realitynet