Auteur Topic: Belspelletjes  (gelezen 11640 keer)

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Belspelletjes
« Reactie #20 Gepost op: 28-09-2003, 15:23:56 »
Het is niet alleen met dat soort belspelletjes dat grof geld verdiend wordt aan mensen, Jos.
Neem nu bijvoorbeeld bij ons in België de reeksen van Big Brother of recentelijk Idool 2003.

De kijker beslist... prachtig toch ? En er kan niet gesjoemeld worden, de meeste televotingstemmen zijn doorslaggevend voor de uitslag.
De winnaar van BB krijgt 125.000 euro. Eén oproep kost 0,5 euro / minuut en je krijgt eerst een uitgebreide uitleg, er wordt nog eens herhaald welke deelnemer welk nummer heeft enz, zodat je voor minstens 2 minuten weg bent vooraleer je echt effectief gestemd hebt. Da's gemiddeld 1 euro per beller. Van die 1 euro is ongeveer 0,25 euro voor de televisiemaker en 0,75 euro voor de telefoonmaatschappij. Om je hoofdprijs terug te verdienen heb je dus 600.000 bellers nodig gedurende 12 weken of zo'n 50.000 / week.
Als je dan weet dat er per week zo'n 100.000 à 150.000 telefoontjes binnen kwamen en naar het einde toe zelfs tot 250.000 / week, dan weet je het wel...

En ik vraag me nog altijd af of er niet kan geknoeid worden.
Objectief gezien niet, de computers registeren exact elke stem en weten perfect de correcte uitslag te geven.
Maar wat als de uitslag van een televoting niet past in het kraam van de BB-makers ? Dan gaan die volgens mij zonder scrupules de televotingresultaten een handje helpen zodat ze wel voldoen aan hun eisen. Zeker weten...

Ik krijg steeds vaker de indruk dat er door de commerciële media zo goedkoop mogelijk ( via uitgebreide sponsoring die je in de loop van elke aflevering dan wel meermaals door je strot geramd krijgt )programma's worden gefabriceerd met als enige doel geld verdienen via een televoting. Kwaliteit totaal ondergeschikt aan commerce.

Hoe diep kan je dan nog zakken als televisiemaker ?
« Laatst bewerkt op: 28-09-2003, 15:31:53 door Baziel Flauwtie »
En niets lijkt wat het is...

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Belspelletjes
« Reactie #21 Gepost op: 28-09-2003, 15:42:30 »
Nee, molice, waar het om gaat: er is niets tegen een spelletje.

Iedereen wil graag iets winnen, we zijn nou eenmaal een hebberig volkje.

Die spelletjes vind ik, eerlijk of oneerlijk, toch zowiezo niks, maar goed.

Over dat 2e: Iets winnen wil ik wel maar hebberig?? Nee hoor!!!  :P ;) ;D

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Belspelletjes
« Reactie #22 Gepost op: 28-09-2003, 16:12:02 »
niet hebberig??! ???

Die stomme belspelletjes bestaan nog omdat ze met veel geld wapperen en dan belt iedereen, want iedereen wil het hebben.
Dus als we niet bellen, is het bye bye belspelletjes :) :)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #23 Gepost op: 28-09-2003, 16:57:18 »
Dat die spelletjes bestaan voor de liefhebbers, okee...

maar soms zit ik 's morgens even As the world turns te kijken en dan komt altijd dat stomme spelletje tussen door. Even reclame okee, ik weet niet beter, maar die spelletjes duren eindeloos en daar baal ik dan echt van. Zou het bijna gewoon op video opnemen en dan doorspoelen op zulke momenten.
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Belspelletjes
« Reactie #24 Gepost op: 28-09-2003, 16:59:56 »
that's the spirit!!!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #25 Gepost op: 28-09-2003, 17:32:08 »
Dat zou iedereen moeten doen, Robin, boycotten die handel. Wanneer ik mij erger aan een bepaalde reclame heb ik ook altijd de neiging hetzelfde produkt, als ik het echt nodig zou hebben, van een ander merk te kopen. Ik bedoel: je hebt a-merken in overvloed. Die doen kwalitatief niet voor elkaar onder.

Je ziet gewoon: als het slecht weer is, kruipt iedereen voor tv, en wordt zo'n belspelletje razendsnel afgeraffeld. Ze hebben dan hun belopbrengst veel sneller bij elkaar als op een zonnige dag.

Laatst moest ik ontzettend lachen: staat er zo'n grapjurk doodleuk te beweren dat het 12 mei is. En niemand had het kennelijk door.

Het was overigens 14 september, die dag. Ineens gebeurt er iets geks in beeld, en staat er plotseling iemand anders de kijkers te bedotten. Met een gezicht als een oorwurm, want ze mocht niet laten merken dat de kijkers tot dat moment naar een videoband hadden zitten kijken. Heel goed mogelijk dat dat ook een opname was.

Hadden ze toch in enkele secondes de hele achtergrond in de studio vervangen. En niemand die het gezien had, dachten ze. Het lijkt er werkelijk op dat ze bij de Holland Media Groep denken dat ze met hersenlozen te maken hebben.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2003, 17:34:29 door bodejosm43 »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Belspelletjes
« Reactie #26 Gepost op: 28-09-2003, 19:14:50 »
Ik ben het vooral met Baziel eens, die belspelletjes zuigen wel, aan de andere kant het vult mooi op, het is op een tijd dat weinig mensen kijken en van het verdiende geld kunnen er weer betere producties worden gemaakt (always look on....) veel irritanter zijn inderdaad dat de grote shows SMS-shows worden gemaakt, ben ook blij dat Sterrenpleuris geflopt is, geweldig!! Om nog maar te zwijgen over zenders als TMF, af en toe komt er wel een leuke clip langs, maar wordt het beeld voor de helft ingekort doordat mensen zonodig het leuk vinden om voor 2 euro naar TMF te sms-en. 'PSV de gexte' in het motto van 'kijk mijn sms is op tv, ghihi'  :-\  :-\

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #27 Gepost op: 28-09-2003, 19:30:08 »
Ik moet het nog zien: van de opbrengst andere programma's financieren. Als het daarvoor bedoeld is, wil ik ook op de commerciële televisie gevrijwaard blijven van onderbroken televisieprogramma's.

Het antwoord op mijn vraag is overigens nog steeds niet geraden.

Ik zal de reeds gegeven letters nog maar eens wat aanvullen, het is toch erg moeilijk.....


*EB**DE*     **LK*EN

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Belspelletjes
« Reactie #28 Gepost op: 28-09-2003, 19:51:32 »
kweet hem, maar ik gun de eer aan een ander
gebraden kalkoen

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #29 Gepost op: 28-09-2003, 19:52:52 »
Wauw...

Je hebt een etentje met Jos gewonnen!!!
Augurken zijn net krokodillen!!!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #30 Gepost op: 28-09-2003, 19:53:04 »
En nu maar te hopen dat niemand groene letters kan lezen................

Chriz maakt nu KANS op een prijs


Ik heb hier de volgende 10 cijfers. Onder drie ervan zijn sterren verborgen. Noem ze alle drie.

1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
« Laatst bewerkt op: 28-09-2003, 19:55:14 door bodejosm43 »

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #31 Gepost op: 28-09-2003, 19:54:33 »
En nu maar te hopen dat niemand groene letters kan lezen................

tja, die zijn al weg
Augurken zijn net krokodillen!!!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #32 Gepost op: 28-09-2003, 19:57:11 »
Ze staan er nog, in geheimschrift. Hoe moest je dat ook weer ontcijferen? ;) :D ;D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Belspelletjes
« Reactie #33 Gepost op: 28-09-2003, 19:57:17 »
4,3 en 9

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Belspelletjes
« Reactie #34 Gepost op: 28-09-2003, 19:57:56 »
Ze staan er nog, in geheimschrift. Hoe moest je dat ook weer ontcijferen? ;) :D ;D

foutje  ;D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #35 Gepost op: 28-09-2003, 20:01:28 »
4, 3 en 9 is helaas fout, maar dat had je wel al gedacht, het moest 4, 2 en 8 zijn. Het lijkt verd.... wel een echt belspelletje. 8)



Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Belspelletjes
« Reactie #36 Gepost op: 28-09-2003, 20:01:52 »
of die hebben er nooit gestaan
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #37 Gepost op: 28-09-2003, 20:07:06 »
Voor jou een vraag, voor robin chriz en mij een weet. Tip: kijk eens heel erg goed naar het berichtje van chriz, je kunt nog iets zien van de oplossing, maar dan moet je echt heel erg goed kijken.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belspelletjes
« Reactie #38 Gepost op: 28-09-2003, 21:00:01 »
KWEETUM KWEETUM KWEETUM!

*toetst 0909-8840 in

*toets uw 10-cijferige telefoonnummer in en sluit af met een hekje

*toetst d'r nummer in en hekje

*wacht

*uw telefoonnummer is ... bla bla bla... is dit juist, kies 1, is dit niet juist...

*kiest 1

*onder 1 van de 10 getallen op uw telefoontoestel zit de opening van de kluis. Als u deze kluis weet te kraken, zit u in de uitzending

*denkt na, kiest 7

*helaas, u heeft de kluis niet gekraakt... maar blijf aan de lijn voor andere interessante aanbiedingen

*hangt op

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Belspelletjes
« Reactie #39 Gepost op: 28-09-2003, 21:15:16 »
En zo probeer je alle 10 de toetsen. He? EENTJE moet toch goed zijn? Er zijn toch maar tien mogelijkheden?

Ja hoor, dat klopt, maar als jij 6 zegt, zegt de computer 8, enzovoort enzovoort enzovoort. En voordat je dat door hebt, heb je al 10 belpogingen gehad, a raison van 70 eurocent per belpoging.

Ofwel: je bent 7 euro kwijt, en je hebt alleen blauwe vingers van het intoetsen van de getallen. Zij beschouwen een gesprek al als een gesprek, als de computer de telefoon heeft opgepakt. En als je dan na 2 seconden neerlegt omdat je je bedacht hebt: het kost je toch 70 eurocent.

Dat bedoel ik met oneerlijk spelen. Je bent bij voorbaat kansloos, en ik vind dat HMG om die reden heel erg hard moet worden aangepakt.