Auteur Topic: uitzendschema: GEWIJZIGD  (gelezen 10170 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
uitzendschema: GEWIJZIGD
« Gepost op: 30-09-2003, 08:53:13 »
Het uitzendschema van Masterplan is als volgt:

Reguliere uitzendingen:
maandag, donderdag en zondag van 21.00 - 22.00 uur.

Compilatie (van de afgelopen 3 afleveringen):
zaterdag van 20.00 - 21.00 uur.

Dit alles bij Yorin.

In totaal komen er 39 afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2003, 10:25:48 door lukiam »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:uitzendschema
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2003, 09:23:27 »
Vooral erg prettig dat er een samenvatting iedere week te zien is. dan kun je eens een aflevering missen...  :)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:uitzendschema
« Reactie #2 Gepost op: 30-09-2003, 22:20:11 »
Helaas overlapt Masterplan op zondag Expeditie Robinson.  :(

Dat wordt dus de video programmeren.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:uitzendschema
« Reactie #3 Gepost op: 12-10-2003, 10:25:12 »
Gezien de lage kijkcijfers is het uitzendschema gewijzigd:

De eerstvolgende uitzending van MP is op donderdag 16 oktober a.s. om 21.00 uur.
De bedoeling is dat het nog maar eens per week wordt uitgezonden, op de donderdag dus. De andere dagen zijn komen te vervallen.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #4 Gepost op: 12-10-2003, 12:59:54 »
De concurrentie met Peter R. aangaan...gedurfd (of hebben ze misschien Masterplan al afgeschreven?)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #5 Gepost op: 12-10-2003, 13:21:11 »
Peter R de Vries is er niet donderdag a.s., wel een film: de Flinstones.

Maar inderdaad: een gewaagd tijdstip. Of beter: niet zo slim gekozen, zeker niet a.s. donderdag:
Ned 2: UEFA Cup voetbal ( FC Kärnten - Feyenoord)
Ned 3: Zembla/Reporter
RTL 4: De Bauers
RTL 5: film (Final verdict)
Net 8: film ( Out of Sight)
SBS 6: film (The Flinstones)
Fox Kids/Veronica: Living with Michael Jackson

Bron: Vara Magazine

Zo zullen de kijkcijfers natuurlijk nooit verbeteren, lijkt me.
Jammer, jammer en nog eens jammer.

Waarom niet gewoon om 20.00 uur?  Met uitzondering van het Journaal en GTST lijken me dat vaak verloren half uurtjes/uurtjes.
Of rond 22.30 uur, dan zijn de films meestal wel afgelopen.

De Master moet nog maar eens goed kijken naar het uitzendplan  :)



Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #6 Gepost op: 13-10-2003, 09:40:08 »
Ik heb het niet helemaal kunnen horen maar ik meende vanochtend te horen dat Masterplan helemaal van de buis word gehaald. Reden: te weinig kijkcijfers. Wie weet hier meer over? :-X
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #7 Gepost op: 13-10-2003, 10:43:21 »
ik kan er voorlopig nog niks over vinden...  :-\

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #8 Gepost op: 13-10-2003, 10:56:10 »
Ik heb het niet helemaal kunnen horen maar ik meende vanochtend te horen dat Masterplan helemaal van de buis word gehaald. Reden: te weinig kijkcijfers. Wie weet hier meer over? :-X

Dit hoorde ik vanochtend ook, op het 3fm-nieuws. Ik kan er ook nog niets van vinden op internet verder...

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2003, 11:00:44 »
Dit berichtje vind ik op www.mediawatchers.nl:

Triest bericht voor de Masterplanfans want het Yorin-programma verdwijnt helemaal van de buis. Eerder werd de uitzendfrequentie al wegens teleurstellende kijkcijfers verlaagd van drie naar één keer per week. Yorin trekt de stekker eruit, omdat de tegenvallende kijkcijfers het station schade zouden toebrengen. Binnen nu en twee à drie weken komt er vervangend programma, maar daarover is nog niets bekend.

---

Ik kan me deze stap eerlijkgezegd wel voorstellen van Yorin, het lijkt me niet dat het programma dit slechte begin nog teboven was gekomen. En een uur lang maar max. 200.000 kijkers naar je zender hebben kijken heeft waarschijnlijk zeer slechte gevolgen voor de kijkcijfers de rest van de avond.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2003, 11:02:00 »
tjeetje zeg, das balen.......  :'(  :'(

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #11 Gepost op: 13-10-2003, 11:19:46 »
Echt wel balen. Ik vind dat yorin het programma ook niet een echte kans gegeven hebben. Ze hebben er duidelijk te hoog op ingezet: drie uitzendingen per week en dan op prime time was niet zo handig geweest. Maar als het programma iets meer low profile was ingezet was het ongetwijfeld wel een succes geworden en had het een seizoen later wel drie keer per week uitgezonden kunnen worden. Daarnaast moet ook gezegd worden dat Yorin het programma als een baksteen heeft laten vallen na uitzending 1. Kennelijk teleurgesteld over de kijkcijfers van de eerste aflevering heeft Yorin geen enkele poging ondernomen om het programma waar dan ook maar te promoten. Het programma was van het zicht van de yorin website onttrokken en ik heb geen enkele promo gezien (nou kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik verder eigenlijk geen Yorin programma's zie). De afleveringen werden erg laat online gezet en de uitzenddata waren onregelmatig. Wat mij betreft een gemiste kans.

Jammer

Jammer

Jammer


Misschien wil SBS dit programma nog adopteren ;D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #12 Gepost op: 13-10-2003, 11:24:40 »
Misschien wil SBS dit programma nog adopteren ;D

kan jij gewoon niet een net beginnen??  ;D

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #13 Gepost op: 13-10-2003, 11:26:09 »
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat Yorin dit programma te snel heeft laten vallen. Zo heb ik vorige week nog advertenties in de krant gezien en staat er nu in Enschede (en dus vast in de rest van Nederland ook) een gigantisch billboard met hierop een advertentie van Masterplan.

Maar het feit is gewoon dat de kans dat Masterplan nog populair gaat worden wel heel erg klein is. En om dan wekelijks een uur prime-time zendtijd hieraan te gaan spenderen lijkt me niet heel verstandig. Bovendien hebben ze waarschijnlijk wel een of andere clausule in het contract met Endemol, dat ze er bij lage kijkcijfers goedkoop vanaf kunnen. Dus, hoe jammer het ook is, lijkt dit me bedrijfsmatig wel een goede zet van Yorin...


Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #14 Gepost op: 13-10-2003, 11:35:47 »
Jij hebt zeker bedrijfskunde gestudeerd ofzo :P

Maar ik denk wel dat als je dit programma op bijvoorbeeld Net 5 zou uitzenden het veel beter tot z'n recht komt dan op Yorin. Het lijkt me dat daar meer 'doelgroep' zit dan op Yorin. Endemol zal ongetwijfeld een clausule in z'n contract hebben dat ze het alsnog mogen doorverkopen aan een andere zender bij tegenvallende kijkcijfers
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #15 Gepost op: 13-10-2003, 11:53:41 »
Een Net5-programma vind ik het ook niet echt, maar op de andere 5-zender zou het mijns inziens best wel passen. RTL5 zendt wel vaker programma's met lage kijkcijfers uit op prime-time, als daarmee maar de juiste doelgroep bereikt wordt. En uiteraard is het Masterplan-publiek hoogopgeleid, intelligent, kapitaalkrachtig, gevoelig voor reclame, etc.!!! Toch?  ;D  Als we dit nu allemaal even beamen, en er leest toevallig iemand van RTL mee, dan wordt het misschien nog wel geswitched!  ;D

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #16 Gepost op: 14-10-2003, 17:59:44 »
Hoe vreemd, een programma dat ook in grote nood verkeert, nl sterrenbeurs, wordt juist 3 keer per week geprogrammeerd om zo meer naamsbekendheid te krijgen en toch nog kijkers te trekken. Volgens mij is dat omdat daar geld aan verdient wordt zolang het loopt. MP was al in grote lijnen opgenomen en moest t hebben van kijkcijfers en de reclame opbrengsten en niet van sms-jes(sbs6- programma-kijkers wel bekend).

Yorin heeft mijns inziens van het begin niks gedaan om dit programma in de picture te brengen. Verder zou ik het normaal vinden als je als producer een pilot afvuurt op een test publiek en aan de hand van die uitkomsten je format wat bijschaaft. De kritieken na afl 1 waren terecht en men zou er vaart in gaan brengen. helaas is dat in negatieve zin gebeurd.

als de afleveringen die nu nog op stapel liggen worden verkocht aan een andere zender, svp 3 dingen meenemen:
- een ander tijdstip van uitzenden. In de vooravond, minder concurrentie
- een betere marketing strategie(naamsbekendheid
- een zender die past bij de doelgroep, dus bv een ned 3, net 5, maar zeker geen sbs6.

Users hier en met name de spelers, aan jullie heeft het zeker niet gelegen. Het programma wed mijns inziens steeds beter, maar helaas helaas. ???
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline AlexF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #17 Gepost op: 14-10-2003, 18:41:26 »
reeds doorgegeven

alleen ze zijn te eigenwijs.

Alexander
Eens denk je was ik maar eerder aan begonnen....

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2003, 22:45:11 »
Alexander.... dé Alexander (redder in nood?)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:uitzendschema: GEWIJZIGD
« Reactie #19 Gepost op: 15-10-2003, 23:08:30 »
Wie is de Alexander?
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.