Auteur Topic: Masterplan in de Media  (gelezen 7940 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Masterplan in de Media
« Gepost op: 1-10-2003, 10:57:54 »
iets gevonden op fok! :

Review: Yorin Masterplan
Simon says?
Gepost door Bas (Tha_BlonT) - woensdag 30 juli 2003 @ 20:14
Na enige twijfel en veel bizarre verhalen gehoord te hebben, vertrok ik vanochtend toch maar richting Aalsmeer. Ik had me opgegeven voor masterplan en was uitgenodigd voor de selectie. In de foyer werden we ontvangen met koffie en thee. Het meisje achter de balie vroeg of ik eventjes de formulieren op tafel wilde invullen. Maar eerst maakte ze nog een paar polaroid foto's van me (frontaal, allebei!!) waar ik uiterst charmant op stond, niet dus, maar goed...

Ik begon door de berg papieren te bladeren en vroeg me af wie deze zooi nou weer verzonnen had. Naast een contractje en een vragenlijst waren er namelijk nog twee andere bladen. Eentje met allemaal cirkels met jezelf als centrum en daarom heen moest je familie, vrienden en kennissen in vullen. Ook collega's , mensen die je wil zien maar niet kan zien, en de mensen die je bewust niet wil zien, krijgen hun eigen cirkel op de plattegrond. Het andere vel was wel grappig en daar heb ik me dan ook helemaal op uitgeleefd... je mocht een tekening maken met daarop vrienden en familie. ( jaja, wie verzint het)

In het contract stond trouwens dat ik niets mocht vertellen over vandaag, dus jullie hebben dit ook niet gelezen. De vragenlijst was zoals altijd bizar. Standaard vragen zoals; noem goede en slechte eigenschappen van jezelf, wat zijn je angsten, welke politieke partij heeft je voorkeur en wat is je geloof. Ondertussen kwam Hummie nog even het een en ander uitleggen. Je geeft je leven echt in handen van de meester en je wordt een player. Players spelen niet tegen elkaar maar alleen tegen de meester. Er komen 3 tot 4 uitzendingen van een uur per week op tv. Opdrachten kunnen zijn: stop met roken (maar dat zou ze zelf nooit kunnen zei ze), verbreek je relatie of verkoop je auto. Je moet dus wel weten waar je aan begint. Als een opdracht mislukt, of je wilt hem niet uitvoeren heb je verloren en komt er een nieuwe player in jouw plaats. Het spel wordt gespeeld in 7 niveaus en als het lukt ben je een ton rijker.

Je mag gewoon thuis leven, want ze volgen je continu, volgens de woordvoerster is er geen ontsnappen aan. Je mag iedereen blijven zien, zolang die mensen ook op tv willen verschijnen, anders zie je ze een paar weken niet. Je mag je baan houden, maar als de master dat niets vindt moet je hem opzeggen.

Na deze toelichting werd ik meegenomen naar een kamertje aan de andere kant van het 'prestigieuze' Endemol gebouw. Daar zaten drie redacteuren die een gesprek met me wilde. De één viel bijna in slaap, de tweede zat duf alles te noteren en de derde gaf me een microfoontje, zette de camera aan en begon te vragen. De vragen waren naar aanleiding van het ingevulde aanmeldingsformulier en waren zeer persoonlijk. Ze proberen echt de zwakke punten en de schandalen eruit te vissen voor 'smakelijke' televisie, maar ja dat wist ik van tevoren. Na het gesprek van ongeveer tien minuten mocht ik gaan en kreeg boven verwachting nog een uitrijdkaart voor de parkeergarage. Boven verwachting, want commerciële tv staat niet echt voor vrijgevigheid.

Tja, als ik binnen een week niets meer hoor lig ik eruit, waar ik niet om zal treuren. Mag ik door dan speel ik lekker het spelletje mee, en houd ik jullie lekker op de hoogte, Maar, mondje dicht hé, want ik mag ook niets zeggen ;-)

Knuffels van een player

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #1 Gepost op: 1-10-2003, 10:59:15 »
uit de telegraaf:

Nieuw reality-programma





HILVERSUM - De Holland Media Groep heeft het nieuwe Endemol-programma Masterplan gekocht, dat in het nieuwe seizoen bij Yorin op de buis zal verschijnen. Het is nog onduidelijk of er nog afleveringen komen van de populaire reallife soap Big Brother.

Masterplan, dat eerder al succes had in Portugal, borduurt volgens een HMG-woordvoerder voort op de reality-trend, maar stijgt uit boven de formats die we tot nu toe kennen. Kandidaten die aan het programma meedoen, geven volgens haar voor een bepaalde periode de regie van hun leven uit handen aan de 'master'.
Scheidslijn

"Het is dus meer dan alleen registreren, we beïnvloeden het leven van de kandidaten ook. Voor hen wordt de scheidslijn tussen werkelijkheid en hun gecreëerde leven daarmee onduidelijk. Dat maakt het heel spannend en uitdagend." Hoe het programma er precies uit gaat zien, wil de zender voorlopig geheim houden.

Dat Idols, net als in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, een tweede serie krijgt, is al duidelijk. Vanaf december brengt RTL4 opnieuw het talentenprogramma dat een popidool moet voortbrengen. Idols II heeft dezelfde opzet en presentatoren, Reinout Oerlemans en Tooske Breugem, als de debuutversie.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #2 Gepost op: 1-10-2003, 12:11:31 »
PERSBERICHT
Hilversum, 17 juli 2003
Master herschrijft en neemt regie dagelijks leven over in vernieuwend en
spannende ?Masterplan?
De volledige regie van je leven uit handen geven: dat is het gevolg van het zetten van je
handtekening onder het Masterplan. In het vernieuwende, tergend spannende programma
?Masterplan?, dat dit najaar te zien is bij Yorin, wagen ?gewone? mensen deze stap en worden
daarmee zogenaamde Players. Players omdat zij de controle van hun leven overdragen aan de
allesziende, alleswetende, almachtige en alomtegenwoordige Master. Zijn bevelen zijn hard,
onontkoombaar en compromisloos. Hij drijft de Players tot het uiterste.
Aan de hand van het leven en de persoonlijkheid van een Player maakt de Master een op maat
gemaakt plan waarmee hij het leven van de Player herschrijft. Vanaf het moment dat de
handtekening is gezet, start een spannend spel. In ?Masterplan? bepaalt de Master hoe het spel
wordt gespeeld en gelden zijn regels. Links wordt rechts en rechts wordt links. Niets is wat
het lijkt. Een Player leeft zijn alledaagse leven maar op elk moment van de dag kan een bevel
van de Master dit leven veranderen.
?Masterplan? wordt gespeeld in levels: missies die de Player moet volbrengen om in het spel
te blijven. Een bevel van de Master betekent voor hem of haar het begin van een nieuw level.
Elk level dat wordt gehaald, brengt de Player een stap dichter bij de eindoverwinning, dichter
bij de beloning van 100.000 euro. Verslaat hij de Master en overwint hij zichzelf? De Player
die een opdracht weigert of er niet in slaagt zijn missie te volbrengen, ligt er onherroepelijk
uit.
De strijd tussen de Master en zijn Players lijkt soms een ongelijke, maar een moedige,
intelligente en volhardende Player die de confrontatie met zichzelf durft aan te gaan, kan
uiteindelijk de Master verslaan. De kijker leeft vanaf eind september mee met de
verschillende Players en de uitdagingen die zij moeten doorstaan om het Masterplan tot een
goed einde te volbrengen en de controle over hun eigen leven terug te winnen.
Uitzending: vanaf maandag 29 september, elke maandag, donderdag en zondag 21.00 uur en
zaterdag (compilatie) 20.00 uur.
Kick-off uitzending op RTL 4 op maandag 29 september om 19.15.
HMG Persdienst
Hilversum, 17 juli 2003

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #3 Gepost op: 7-10-2003, 09:09:51 »
Van Mediawatchers geplukt:

Römer geeft flop toe

Producer Paul Römer gaf bij Barend en van Dorp openlijk toe dat Masterplan geflopt is. Volgens hem zijn de kijkers niet zozeer afgehaakt, als wel niet eens begónnen aan het programma. De aankondigingen waren te 'geheimzinnig', en daarom fout. Hij gelooft zelf nog wel in het concept en denkt het programma ook zeker te gaan verkopen aan het buitenland. In Nederland gaat het programma van drie afleveringen naar één aflevering per week, waarbij er meer gaat gebeuren in één aflevering. Het wordt makkelijker te vinden en meer herkenbaar. Of de door velen als irritant ervaren presentatie van Peter Tuinman ook op de schop gaat werd niet onthuld.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #4 Gepost op: 7-10-2003, 10:28:13 »
Of de door velen als irritant ervaren presentatie van Peter Tuinman ook op de schop gaat werd niet onthuld.
Dit is wel hele suggestieve journalistiek van Mediawatchers...  ::)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #5 Gepost op: 7-10-2003, 10:34:19 »
Dit is wel hele suggestieve journalistiek van Mediawatchers...   ::)
mediawatchers? dat is toch die site van big brother??  :D wat weten die nou....  ;)

Offline Gone

  • Forumlid
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #6 Gepost op: 7-10-2003, 11:23:30 »
En nog fout begrepen ook: Römer zei letterlijk dat hij nog zeker geloofde in het slagen van MP in Nederland, na het upspeeden van het programma...


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #7 Gepost op: 7-10-2003, 13:18:13 »
Er stond nog een hele duffe column over masterplan in de metro. Ik ga hem niet overschrijven.  ;D

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #8 Gepost op: 7-10-2003, 13:24:47 »
 
i love it when a plan comes together



Yorin komt met Masterplan
Masterplan, dat dit najaar bij Yorin de grote
broer van Big Brother moet worden, gaat meer op een dramaproductie
lijken dan op reality-tv. Dat zei producent P. Römer van Endemol
donderdag tijdens de presentatie van het programma.
In tegenstelling tot voorloper Big Brother is het nieuwe
programma niet op alle werkdagen te zien, maar kunnen de kijkers
het drie keer per week vinden naast een compilatie op zaterdag.
"We willen mooie verhalen laten zien. Een frequentie van vijf keer
per week is dan 'too much' en dat is zonde", schetst de
Endemol-topman.

Vanaf 29 september is de show, die eerder succesvol was in
Portugal, in Nederland te zien. Endemol heeft het idee inmiddels
ook aan de VS en Zweden verkocht. Het programma draait om een
'Master' die per uitzending ongeveer drie 'Players' naar zijn
pijpen laat dansen. Per sms of per telefoon krijgen de deelnemers
opdrachten die "hun leven zullen veranderen".

Voorbeelden van dergelijke opdrachten wilden de makers donderdag
niet geven, maar eerder werden zaken genoemd als het beëindigen van
een relatie of het nemen van ontslag. Voorbeelden uit de Portugese
versie wilde Römer eveneens niet noemen, omdat die show trager zou
zijn dan de Nederlandse editie.
De Players kunnen na het volbrengen van een opdracht telkens een
'Level' in het spelprogramma stijgen. Halen ze het zevende niveau,
dan wacht hen een bedrag van 100.000 euro. Halen ze het achtste
'bonuslevel', dan verdienen ze opnieuw een ton.

Acteur Peter Tuinman praat als min of meer toevallige passant de
diverse verhalen aan elkaar. Van de deelnemers is een
psychologische blauwdruk gemaakt en op basis daarvan verzinnen de
makers opdrachten die speciaal op de betreffende persoon zijn
toegespitst. De bedoeling is dat de spelers op een gegeven moment
niets meer voor waar aannemen. Is de persoon naast hen een collega
of een door de meester gestuurde infiltrant? Is het toeval dat het
stoplicht zo lang op rood staat, of zit ook hier de Master achter?

Het programma moet een van de twee blikvangers worden van het
nieuwe tv-seizoen (vanaf september). SBS komt met Sterrenbeurs,
waarin gespeculeerd kan worden in 'aandelen' bekende Nederlanders.
Ook dat programma maakt Endemol, maar Römer wil niet speculeren
welke show de beste papieren voor succes heeft. "Dat ligt
bijvoorbeeld ook aan de programma's die de zenders rond de nieuwe
shows programmeren.''

van het ANP

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #9 Gepost op: 7-10-2003, 13:28:05 »
Er stond nog een hele duffe column over masterplan in de metro. Ik ga hem niet overschrijven.  ;D
Dan doe ik het wel ;D

Maaasterplan, daar hou ik van
door: Jacq. Veldman

Eerst dacht ik dat het Mastermínd was. Kreeg direct een
flashback naar mijn kindertijd. Had jij vier gekleurde
pinnetjes achter een schermpje op volgorde gezet. Moest je
broertje raden welke kleuren de pinnetjes hadden. Rood, groen,
zwart en wit. Of rood, rood, wit en zwart. Of zwart, wit, wit en
groen. Of wit, rood, groen, zwart. Of groen, wit, rood en wit.
Nou ja, óf gewoon helemáál geen pinnetjes. Kon je broertje raden
tot-ie een ons woog. Jij hekserig lachen, hij huilen, maar jij
was de oudste, dus uiteindelijk huilde jij ook en lachte je broertje
vanaf je moeders schoot geniepig naar jou. Echt een spelletje
voor de zondagmiddag. Voor in dat bijzondere uur voordat jij
en je broertje elkaar gingen afmaken tot de dood erop volgde.

En dat dan Op De Teevee?! Dacht ik steeds. Neh joh, bleek
een héél ander iets te zijn! In het nieuwe Yorin-programma
Masterplan neemt de een of andere Master je leven over zodat
je een willoos subject wordt, begreep ik. Het klonk mij eerlijk
gezegd eerder aanlokkelijk dan spannend in de oren. Geef
mij maar een Master die elke dag even wat bevelen doorsms't.
'Ga nú stofzuigen, Jacq.' Tuurlijk master. Enfin, is weer een ander
verhaal. Ondertussen was de eerste aflevering van Masterplan
nogal slaapverwekkend. Mijn vriend ging tenminste na
drie minuten al gapen en maakte zapbewegingen. Maar we zaten
bij mij thuis, dus ik had de afstandsbediening tussen mijn
benen samengeknepen. Ja, ik lag er ontspannen bij.

Ik ben alweer vergeten welke bevelen de losbollerige kitesurfer
Jordy en de onuitstaanbare Michel van de Master kregen.
Zo saai waren ze. Het is heel erg, maar het enige interessante
aan de eerste aflevering van Masterplan was daarom de stem
van Peter Tuinman. In de slome Friese tongval van Peter Tuinman
is Masterplan bijvoorbeeld ook Maaasterplan geworden.
Op de toon van Stegeman. Mag best, geeft niks, Peter Tuinman
heeft namelijk met stip de mooiste tongval van Nederland.

Er zit alleen één probleempje aan de sympathieke acteur. Peter
Tuinman zegt dan wel onheilspellende dingen als "Is
Jordy eigenlijk wel zo rielekst als-ie denkt dat-ie is?" en "Zal
Michel echt zijn vriendin opgeven als de Maaaster dat van hem
vraagt?" Maar toch weet je ergens dat die jongens er uiteindelijk
niet aan onderdoor zullen gaan. Dat zou Peter Tuinman nooit
willen, namelijk. Is-ie te sympathiek voor. Ergens jammer. Op de
een of andere manier zou je bijvoorbeeld de hoogbegaafde
maar laagsympathieke Michel heel erg graag ergens vanaf zien
storten.

"Zullen we anders even iets ánders leuks gaan doen?", informeerde
mijn vriend net te luchtig. Ik hield echter de benen
bij elkaar. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij gewiekst
gebruik zou maken van een stukje ontspanning mijnerzijds
om snel de afstandsbediening bij mij weg te graaien.
"Nee", zei ik. "Ik volg dit." Daar had mijn vriend niet van terug.
Man/vrouw-kwestie denk ik. Mannen volgen namelijk nooit iets.
Stamt waarschijnlijk uit de oertijd. Als er dan een buffel langskwam,
kon je ook niet zeggen: "Ja sorry ik ben even iets aan het
volgen". Ja sukkel, volg die búffel, riepen de vrouwen dan.

"We kúnnen ook 'Pride & Prejudice' vanaf de video gaan
kijken", zei ik. Ik had mr. Darcy allang in zijn natte
goed aantrekkelijk zien staan wezen, maar kon er geen
genoeg van krijgen. Mijn vriend kreeg een benauwde hoestbui.
Ik klopte hem op de rug. Daarna dwong ik hem om naar Masterplan
te blijven kijken. Paniekerige mannen mochten dan de
zondaguitzending hebben geschrapt wegens tegenvallende
kijkcijfers - ík gaf het programma het voordeel van de twijfel.
Mijn vriend klaagde dat ik hem tot een willoos subject maakte.
"Sssssst!", siste ik. Want daar was Peter Tuinman weer. Maaasterplan,
daar hou ik van.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2003, 13:31:12 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #10 Gepost op: 7-10-2003, 14:07:38 »
ik zit net even op andere forums de masterplantopics bij te lezen, ff kijken wat daar wordt besproken.....  :'(
ligt het nou aan mij of zijn wij de enige die een beetje respectvol met mensen en kandidaten omgaan....??  :-X

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #11 Gepost op: 7-10-2003, 19:47:46 »
Ligt niet zozeer aan de forums, maar doordat Yorin zo'n eenzijdig beeld creeërt en mensen als sterotypes neerzet.  :-[

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #12 Gepost op: 8-10-2003, 10:22:46 »
Ligt niet zozeer aan de forums, maar doordat Yorin zo'n eenzijdig beeld creeërt en mensen als sterotypes neerzet.  :-[

ben ik niet met je eens..het ligt wel degelijk aan de menatliteit van mensen op de forums. mensen voelen zich altijd beschermd door anonimiteit op internet en denken dat ze alles kunnen zeggen...  >:(

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #13 Gepost op: 8-10-2003, 12:54:01 »
uit NRC-Handelsblad

Het Beeld

Een topshot van een verkeersdeelnemer roept vervreemding op. Op prinsjesdag zagen we de gouden koets van bovenaf bij het betreden en het verlaten van het Binnenhof, en gisteravond was de gestileerde letter m op het dak van een productieauto van het nieuwe programma Masterplan een van de vele manieren om dreiging en mysterie te suggereren. In beide gevallen moet de kijker het gevoel krijgen dat de regie van de gebeurtenissen volledig onder controle is van een hogere macht, de televisiegod.

Yorin, Masterplan, 29 september, 21.13u

 

Masterplan is een nieuw programma van Endemol. Een van de voorbeelden zou wel eens de Hollywoodfilm The Game (David Fincher, 1997) kunnen zijn. Daarin legt een door Michael Douglas gespeelde, verveelde en schatrijke bankier zijn leven in handen van een onzichtbare spelleider. Hij gaat een Faustiaans pact aan en onderwerpt zich aan alle opdrachten van een op hem toegesneden rollenspel. De beloning is vooral spanning en opwinding, in een spel dat niet meer van de werkelijkheid te onderscheiden valt.

Ook in het driemaal per week door Yorin uit te zenden Masterplan is de meester (die master heet, zoals de spelers players genoemd worden) onzichtbaar. Wel treedt acteur Peter Tuinman op als een soort van ceremoniemeester, die even pedant als moralistisch commentaar levert op de opdrachten en het gedrag van de spelers. Zijn wandelende oraties tegen de achtergrond van spiegelruiten, zeeschepen en landhuizen, zijn in omineus zwart-wit gedraaid.

In de eerste aflevering tekenden twee players hun contract met de master: de Noordwijkse kitesurfer en flierefluiter Jordy en de hoogbegaafde jonge Utrechtse ondernemer Michel. De premisse is dat ze dag en nacht door camera's geobserveerd worden, bij het uitvoeren van per sms of door productiemedewerkers uitgereikte opdrachten. Dat wil zeggen: Jordy hoeft nauwelijks iets te doen, alleen passeert hem twee keer een figurant die Boudewijn de Groots Testament uit een radio laat klinken. De kijkers zien dat zijn grote liefde uit Australië de Noordzee heeft bereikt, en aan het einde zien we hem in de branding van zijn surfplank vallen. Zou de master Jordy's uitrusting gesaboteerd hebben?

Michels opdrachten bestaan vooral uit het, vermomd als meteropnemer en zeekapitein, fotograferen van mensen die daar geen zin in hebben. En aan het slot wordt hij ontvoerd door op Russische mafiosi lijkende acteurs.

Het grootste probleem van een niet in een afgesloten ruimte gesitueerde reality soap vormt de zichtbaarheid van de camera, zowel voor de kijker als voor de hoofdpersonen. Een enkel keer zien we een crew in beeld opduiken; dan kan het de speler toch ook niet meer ontgaan dat de master weer iets van plan is. Zou het toeval zijn dat ook de opdrachten betrekking hebben op het ongemerkt nemen van foto's?

De spanning in de eerste aflevering van Masterplan lijkt nauwelijks door het spelscenario te worden veroorzaakt. Alleen de hocus-pocus in de vormgeving en het commentaar suggereren een thriller. De formule behelst vooralsnog meer fictietrucs dan reality.




Hans Beerekamp

30 september 2003

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #14 Gepost op: 8-10-2003, 12:56:22 »


Komt er dan niks goeds uit Endemol? Nou ja, met Masterplan kan Endemol misschien haar vergissing van Sterrenbeurs goed maken. Het concept blijft nog steeds een beetje vaag, maar ik heb er toch redelijk geinteresseerd naar zitten kijken. Dat komt niet in de minste plaats door Peter Tuinman. Hij weet een goede badguy neer te zetten, zo'n type die je niet in een donker steegje tegen wilt komen. Endemol heeft er goed aan gedaan om een type als Tuinman te strikken, hij geeft het programma net een spannend, exclusief tintje.
Over exclusief gesproken: een aantal onderdelen en cameratruuks uit Masterplan lijken wel erg veel op het programma 'The Hunt' van Red Bull Entertainment/IdTV. Dit programma werd eerder ook uitgezonden door de HMG en bevatte ook een op leeftijd zijnde man die de 'hunters' en de kijkers recht in de camera toesprak. The hunt was een soort vossenjacht door Nederland, MasterPlan is volgens mij een iets pittiger variant daarop. Waren bij The hunt de kijkers nog nodig om het programma spannend te maken (zij moesten op jacht), bij MasterPlan heeft de redactie alles in de hand. Dat levert natuurlijk een veel sterkere basis voor succes op. De sferische beelden en strakke graphics zorgen ervoor dat je nieuwsgierig wordt naar de oppermachtige en alwetende master.
Donderdag nog maar eens kijken of het blijft boeien, ik ben bang van wel... Benieuwd of de redactie zich niet vergrijpt aan al te vulgaire opdrachten...dan komt het goed.


bron:Mediafreak

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #15 Gepost op: 9-10-2003, 11:06:18 »
Masterplan Yorin nog maar een keer per week

Gepubliceerd op dinsdag 07 oktober 2003

HILVERSUM (ANP) - Tv-zender Yorin gaat de frequentie van het programma Masterplan terugbrengen van enkele keren naar één keer per week. Dat heeft het programmamanagement van Yorin dinsdag besloten, zo bracht een woordvoerster naar buiten.

In de nieuwe show van tv-producent Endemol worden deelnemers (players) gefilmd die via sms opdrachten krijgen van een 'master'. Er zijn nog maar enkele uitzendingen op de buis geweest, maar de kijkers weten het programma nauwelijks te vinden. Maandagavond keken er gemiddeld 206.000 mensen.

De reeks uitzendingen van Masterplan gaat volgens planning door tot eind december. De zender kijkt het kijkersverloop voorlopig even aan. Er is geen (nieuw) streefkijkcijfer vastgesteld. Yorin hoopt dat door de wekelijkse frequentie de kijker het programma beter kan vinden dan de bijna-dagelijkse uitzendcyclus.

bron:planet internet

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Masterplan in de Media
« Reactie #16 Gepost op: 10-10-2003, 12:09:52 »


Mabel en Bauer scoren op tv, Masterplan niet

Gepubliceerd op vrijdag 03 oktober 2003

HILVERSUM (ANP) - Naar het tv-programma van Peter R. de Vries (SBS6), waarin hij de relatie tussen Mabel Wisse Smit en crimineel Klaas Bruinsma schetste, keken donderdagavond 1.734.000 mensen. Dat bleek vrijdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Ook de reallife-soap van volkszanger Frans Bauer (RTL4) werd met 1.254.000 belangstellenden goed bekeken. Dit in tegenstelling tot het nieuwe groots opgezette Yorin-programma Masterplan. Hiernaar keken slechts 158.000 mensen.

Omdat na twee uitzendingen de kijkcijfers zeer tegenvallen, proberen zender Yorin en producent Endemol het programma te veranderen en daarvoor is tijd nodig. De compilatie-uitzending zaterdag gaat wel door. Dat geldt ook voor de geplande uitzending maandag, waarin de makers een nieuw begin hopen te maken.

,,De kijkcijfers van Masterplan zijn nog niet wat ze zouden moeten zijn'', gaf een Yorin-woordvoerster vrijdag toe. Dat zou volgens haar ook kunnen liggen aan de concurrentie van andere programma's die wel goed scoorden. Volgende week kan ze wellicht meer zeggen over veranderingen.

Dan wordt ook de goedbekeken uitzending van Peter R. de Vries herhaald. Op dinsdagavond om 20.30 uur zendt SBS6 het programma nogmaals uit. Dat is op het tijdstip waarop aanvankelijk Sterrenbeurs stond geprogrammeerd, maar ook die grootse Endemol-productie scoort niet. Daarom werden de uitzendtijden van dat SBS-programma al eerder veranderd.



 

tis een schande






bron: www.planet.nl