Auteur Topic: Tour de France pool 2020  (gelezen 80754 keer)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #560 Gepost op: 21-09-2020, 10:35:50 »
Gefeliciteerd Hdd! ::bravo::

En Nieky uiteraard weer bedankt voor het organiseren. Mogen we volgend jaar stoppen bij etappe 3 (toen stond ik nog tweede en Julian Alaphilippe deed het nog goed). 18e van de 32. Jammer, maar dit kan volgend jaar alleen maar beter ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #561 Gepost op: 21-09-2020, 10:54:38 »
Van harte gefeliciteerd HDD, goed gekozen! ::bravo:: En tof ook dat we vooraf al je hele overweging mochten lezen. De switch heeft heel goed uitgepakt :D


Dank voor de organisatie Nieky en HDD en technische mensen op de achtergrond ::bravo::

Het was een erg leuke en spannende tour die dankzij deze pool nog spannender werd! En van mij mag hij vaker in september, leuk om tijdens mijn vakantie de laatste week uitgebreid te kunnen volgen ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #562 Gepost op: 21-09-2020, 12:12:02 »
Yes, toch nog iets gewonnen!
Overigens, het was überhaupt dit jaar perfect voor mij! Dankzij plaatsen 39 en 52 ben ik zomaar 195ste geëindigd in de pool van de Tubantia! Dat was mij ook nog nooit gelukt! En dat op ruim 3000 deelnemers!
Ich bin ein Bärliner!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #563 Gepost op: 21-09-2020, 12:35:13 »
Gefeliciteerd hulpdakdekker!

En een dagzege  ::oink:: ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #564 Gepost op: 21-09-2020, 13:43:49 »
Opvallend. Mijn sprinters hebben dus toch meer gescoord naar verhouding dan verwacht. Behoudens Pocagar, Bennett en Sagan had ik dus verder dus een heel slecht team ::rofl::

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #565 Gepost op: 21-09-2020, 21:20:44 »
Voor mijn debuut in deze pool vind ik een 5e plek meer dan verdienstelijk! Jammer dat het podium er net niet inzat, maar daarvoor had ik misschien een beetje ervaring nodig met hoe deze pool werkt.

Bedankt voor de organisatie! Volgend jaar doe ik zeker weer mee.

(Had ik Hirschi nou maar in de basis gezet...)
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #566 Gepost op: 21-09-2020, 21:46:17 »
Nogmaals gefeliciteerd HDD
En ook Knevelgraus met podium


Wat betreft de punten: persoonlijk zou ik ook weer niet teveel met de punten gaan sleutelen. De veranderingen in wit zijn wel heel goed. Maar de rest van de puntentelling maakt deze pool ook zo uniek en een van de leukste..... risico is dat je een pot nat wordt net andere pools. Hier moet je toch op n andere manier nadenken.....
En laten we wel wezen: 17e of 30e in een etappe geeft ook echt niemand om. Net als 16e in het eindklassement

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #567 Gepost op: 21-09-2020, 22:34:15 »
Ik vind de waardering voor een plek In de top van een klassement tov een dagetappe prima zoals het nu was. In veel etappe s is het toch of de klassementsmannen if sprintersploegen je hun zegen geven om te mogen ontsnappen tot aan de finish

En Moet ik In mijn ploeg een plek inruimen voir een degendt die misschien ergens voor een etappe mag gaan of voor een top 5-10 klassementsman.
Nee ik vind een change naar meer punten voor rittenkapers niet nodig.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #568 Gepost op: 21-09-2020, 23:12:59 »
Zonder Bennet of Roglic of Pogacar kan je het al vergeten.

Hoeveel punten heeft Mas gescoord? Hij eindigde 5de..

Hoeveel punten heeft Landa gescoord?


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #569 Gepost op: 22-09-2020, 00:02:01 »
Mogen we volgend jaar stoppen bij etappe 3 (toen stond ik nog tweede en Julian Alaphilippe deed het nog goed).

En voor mij na etappe 6, nadat ik een paar etappes in deze poule de gele trui had.  ::rofl::.

Allereerst, gefeliciteerd HDD!  ::bravo:: En bedankt voor de organisatie samen met Nieky.  ::bravo::

Uiteindelijk 15e geworden, maar ik ben er tevreden mee. Ging veel beter dan vorig jaar. Nog een dagzege gepakt ook. Ik ben al benieuwd naar volgend jaar. Hoe gaat Pogacar met de druk om. Of deert 't 'm niks. Iedereen zal 'm wel gaan selecteren dan. Komt Bernal sterk terug? Hoe verwerkt Roglic dit? Kan Dumoulin echt voor het podium weer gaan volgend jaar? We zullen het zien.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #570 Gepost op: 22-09-2020, 00:11:07 »
Ik ben al benieuwd naar volgend jaar. Hoe gaat Pogacar met de druk om. Of deert 't 'm niks. Iedereen zal 'm wel gaan selecteren dan. Komt Bernal sterk terug? Hoe verwerkt Roglic dit? Kan Dumoulin echt voor het podium weer gaan volgend jaar? We zullen het zien.
Of komt er nog een ander jong konijn uit de hoge hoed zoals Bernal en Pogacar dat de afgelopen 2 jaar deden? (Higuita, Tejada, Martin, Evenepoel? v/d Poel?)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #571 Gepost op: 22-09-2020, 00:44:21 »
Lijstje namen klopt wel ongeveer, maar vul het maar  aan Met een Martinez, hirschi.
En ik wil sivakov wel eens 3 weken zien Zonder kwetsuur.

Verder als Tom en wout niet continue voor roglic moeten werken , Sparen die ook energie.

Verder vond ik carapaz In de dagen na het afstappen van Bernal enorm sterk.

Maar wat pogiboy zaterdag deed was echt ongekend en Met die vorm is hij In elke ronde podiummateriaal.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #572 Gepost op: 22-09-2020, 12:19:45 »
Thanks guys! :)

Zonder Bennet of Roglic of Pogacar kan je het al vergeten.

Hoeveel punten heeft Mas gescoord? Hij eindigde 5de..

Hoeveel punten heeft Landa gescoord?

Sure, dat had je voorgaande jaren met Sagan en (meestal) Froome ook.
Als een topper in vorm is & een goed deel van de tour z'n klassement leidt, dan pakken die gewoon bergen punten.

Mas had 141 punten & Landa 112, zoals op de vorige pagina staat.
Die hoeveelheden lijken me redelijk terecht, aangezien ze beide eigenlijk vrijreden. Mas iets beter op het eind & telde nog mee voor het jongerenklassement. En Landa's main claim to fame was dat hij z'n team oprookte maar vervolgens de benen niet bleek te hebben om er gebruik van te maken.

 
Ik ben al benieuwd naar volgend jaar. Hoe gaat Pogacar met de druk om. Of deert 't 'm niks. Iedereen zal 'm wel gaan selecteren dan.

Ach, vorig jaar leek het nog volstrekt logisch dat dit jaar iedereen zou moeten gaan voor Sagan + Bernal ;D

Of komt er nog een ander jong konijn uit de hoge hoed zoals Bernal en Pogacar dat de afgelopen 2 jaar deden? (Higuita, Tejada, Martin, Evenepoel? v/d Poel?)

VdPoel wil volgens mij geen klassementsman worden - wat ik op zich wel snap.
Ook voor bv een Hirschi: denk niet dat die voor een klassement kan & wil gaan.

Verder zijn Bernal & Pogacar natuurlijk wel enkele van de jongste tourwinnaars ooit.
Dus zou niet ineens extra hoge hoop gaan hebben de jongeren.

Je blijft natuurlijk sowieso een hoop subtoppers houden, die de top-10 buiten het podium opvullen, zoals Valverde, Porte, Uran, Lopez*. Dat doen ze al jaren, en waarschijnlijk gaan ze niet ineens de Tour daadwerkelijk winnen. Verwacht dat over een paar jaar Mas ook in dat rijtje gaat staan: zo'n kopman die je in praktijk nooit neemt, omdat hij het net niet is.

Tegelijkertijd heb je een handvol die wel een realistische winstkans hebben. Qua jongeren voegen Bernal en Pogacar zich daar nu bij, maar verder.. Bedoel: hoeveel van deze renners zijn er nu per jaargang? Stuk of 5? Zoveel plek is er niet in de categorie.

* Ben wel heel benieuwd hoe Lopez het bij een andere ploeg gaat doen. Hij gaat Astana verlaten en vermoedelijk naar Bora. Niet het sterkste team qua ondersteuning, maar de verandering in omgeving & coaching kan interessant zijn :)
« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 12:24:12 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #573 Gepost op: 22-09-2020, 16:01:14 »
Van harte gefeliciteerd, HDD!  ::bravo::

Het was een bijzonder spannende editie, met veel kanshebbers voor de pool-titel. Dus ook felicitaties aan de andere forummers op het podium, KnevelGraus en Telminator. ::ok::

Nieky, HDD en andere betrokkenen: bedankt voor de organisatie van wederom de leukste Tour-pool! En een Giro-pool lijkt me ook superleuk, dan doe ik zeker weer mee. :D :D ::ok::

Wel eens met Telminator tav wijzigingen in de puntentelling:
Wat betreft de punten: persoonlijk zou ik ook weer niet teveel met de punten gaan sleutelen. De veranderingen in wit zijn wel heel goed. Maar de rest van de puntentelling maakt deze pool ook zo uniek en een van de leukste..... risico is dat je een pot nat wordt net andere pools. Hier moet je toch op n andere manier nadenken.....
En laten we wel wezen: 17e of 30e in een etappe geeft ook echt niemand om. Net als 16e in het eindklassement
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.