Auteur Topic: Vuelta pool 2022  (gelezen 5875 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #240 Gepost op: 14-09-2022, 08:42:08 »
Thanks voor de organisatie!!  ::bravo::

Ik wil ook nog wel een duit in het zakje doen. Door de categorieën, verplicht je iedereen om (dure) kopmannen, subtoppers en mindere goden te pakken. Hierdoor zorg je er ook voor dat niemand de keuze kan maken om bijvoorbeeld alleen maar subtoppers te kiezen. Ik denk dat het hierdoor juist eerder dezelfde teams worden dan gevarieerde.

Ik zou ook eerder minder categoriseren denk ik, dan kun je zelf kiezen of je gaat voor bijvoorbeeld een topfavoriet als Evenepoel met een dark horse als  Einhorn of toch liever voor een kanshebber als Hindley en een betere sprinter als Merlier..

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2022
« Reactie #241 Gepost op: 15-09-2022, 23:02:40 »

Ik ga trouwens nog even een suggestie doen die vermoedelijk niet populair wordt.  ;)
……….

Best lastig en de Tour  (voorspelbaar) is weer heel anders dan de Vuelta (ongecontroleerder) en de Giro zal er ergens tussenin zitten.
Het probleem van kleine verschillen heb ik in de Tour ervaren, maar in de Vuelta een stuk minder.

Ik heb er lang over nagedacht en het is lastig om iets te bedenken waarvan je weet dat het beter is. Dat komt natuurlijk ook omdat het systeem nu allesbehalve slecht is.

Wat misschien voor wat diversiteit kan zorgen is als spelers bijvoorbeeld twee keer de mogelijkheid krijgen om iemand van hun reservelijst maar het team te promoveren (oorspronkelijke renner is dan “uitgevallen”). Er is dan ruimte voor tactische keuzes (als je denkt dat 1 renner scoort in het eerste gedeelte en de ander in het tweede, kun je de switch van te voren plannen) en je kunt ook actie ondernemen als je denkt dat dit nodig is om iemand anders in te halen.
Waarschijnlijk veel te moeilijk in te passen in het rekenprogramma….
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden