Auteur Topic: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië  (gelezen 15538 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #80 Gepost op: 10-07-2014, 11:11:39 »
Dat vind ik nogal overdreven.
Penalty's zijn wel de enige goals die die niet tegenhoudt bijna  ;)

Verder keepte ie prima ja
Maar er zat ook geen een moeilijke redding bij die een andere keeper niet had gekund
You'll never walk alone

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #81 Gepost op: 10-07-2014, 11:27:57 »
Dat is wel waar ja  ::jaja::
Hij kan het echt niet goed dus.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #82 Gepost op: 10-07-2014, 12:26:51 »
Als een verdediger niet snel is en hij geeft daardoor goal weg is t ook zijn schuld. Dan hoor je niemand zeggen van : ach hij is er niet goed in, maar hij is wel kopsterk!
You'll never walk alone

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #83 Gepost op: 10-07-2014, 12:29:10 »
 ::rofl::

Oké je hebt gelijk  ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #84 Gepost op: 10-07-2014, 17:26:25 »
Nou, dat was jammer. ::zwaai::

Tweede helft wel beter dan de eerste, maar het heeft maar tot één kans geleid. Argentinië in de verlenging gevaarlijker. Strafschop 3 en 4 had Krul denk ik gestopt. Nou ja, Van Gaal heeft op Huntelaar gegokt, of Van Persie kon echt niet meer.

Wel sneu voor Vlaar dat juist hij als beste man van het veld zijn strafschop moest missen.

Met opgeheven hoofd naar huis inderdaad. Beter dan dit waren we gewoon niet. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #85 Gepost op: 10-07-2014, 19:01:16 »
Uit de beelden van een filmpje op de NOS site lijkt het alsof van Gaal eerst aan Robben en Sneijder vroeg of ze de eerste penalty wilden nemen, voor hij naar Vlaar loopt.

Mocht dit zo zijn, zou ik t kwalijk vinden dat deze 2 ervaren spelers, zo'n eerste penalty aan iemand anders overlaten.

Natuurlijk is dit op basis van interpretatie omdat hij toevallig vanuit hun richting richting Vlaar loopt.
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #86 Gepost op: 10-07-2014, 19:07:40 »
Misschien overlegt hij gewoon met ze wie volgens hen als eerste moet?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #87 Gepost op: 10-07-2014, 22:45:31 »
Hij had het inderdaad eerst aan twee anderen gevraagd, voor hij het aan Vlaar vroeg. Dus dat zullen dan idd Sneijder en Robben zijn geweest.  :-\\

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #88 Gepost op: 10-07-2014, 22:55:22 »
Is er iemand die uitkijkt naar het potje tegen Brazilië? Ik namelijk wel. Toch mooi affische, en waarschijnlijk geen 5-3-2 meer. Tenminste dat hoop ik, nog één keer opladen en derde worden. Welk land, op Duitsland na kan zeggen dat ze twee keer bij de laatste 4 op een WK zaten van alle deelnemers?

Het maximale is eruit gehaald, de jonge gasten hebben een schat aan ervaring, gaan mooie transfers maken en zichzelf nog meer ontwikkelen. Ondanks het behoudende spel staat Nederland als opleidingsland weer op de kaart. Van Beek en Kongolo nemen waarschijnlijk Feyenoord de plekken in van Indi en De Vrij. En als die over 2 jaar een transfer maken staat er weer een ander. Alleen vraag ik me wel af of PSV een vervanger heeft lopen voor Depay? :P

Het was leuk en over 2 jaar een gooi doen naar de Europese titel  ::ok::

Opvallende spelers in mijn ogen dit toernooi positief opgevallen:
Ron Vlaar, niet alleen gisteren maar ook in andere wedstrijden speelde 'Ron Beton' fantastisch
Stefan de Vrij, ben vaak kritisch op 'm geweest maar heeft zich echt ontwikkeld
Jasper Cillesen, ook vaak kritisch op geweest maar prima toernooi gekeept
Dirk Kuyt, omdat ie overal inzetbaar bleek
Daley Blind, ook vaak kritisch op geweest, bleek alleen op snelheid nog altijd makkelijk afgetroefd te kunnen worden maar stond op zich goed zijn mannetje
« Laatst bewerkt op: 10-07-2014, 22:57:11 door Mollenvanger-MV »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #89 Gepost op: 10-07-2014, 22:57:17 »
Zoals Robben zei aan het einde:' Die kan me gestolen worden'. (wauw ik heb opgelet tijdens de nabeschouwing ::rofl::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #90 Gepost op: 10-07-2014, 22:59:24 »
Zoals Robben zei aan het einde:' Die kan me gestolen worden'. (wauw ik heb opgelet tijdens de nabeschouwing ::rofl::)
::rofl:: haha ::respect:: das al een begin! Ga je dan ook komend seizoen wat meer voetbal volgen? ;D Avondje Champions League Bayern Munchen - Real Madrid altijd leuk :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #91 Gepost op: 10-07-2014, 23:32:24 »
Toch mooi affische, en waarschijnlijk geen 5-3-2 meer. Tenminste dat hoop ik, nog één keer opladen en derde worden.

Denk wel 5-3-2.
Meest logische opstelling voor deze spelers.
De centrale verdedigers zijn vooralsnog te onberekenbaar [en wellicht nog te onervaren en te zwak] om Vlaar als libero los te laten. Zeker met een destroyer als De Jong ervoor blijkt dat safe te werken, en daarmee kunnen de cb's rustig uit positie worden getrokken tijdens het tracken van hun tegenstander.
Daarnaast werkt een counterstrategie ook handig voor de aanval, want Robben is onbenullig snel en technisch begaafd om ook alleen dreigend te zijn. Onsportief dat die Argentijnen gister zo netjes diep bleven staan.

Nou weet ik niet hoe Hiddink denkt en de zaken aanpakt - maar zou me niet verbazen als 5-3-2 t/m het WK van 2018 gehandhaafd zou blijven. De verdedigers kunnen zo nog rustig ervaring winnen, en Vlaar en De Jong kunnen vermoedelijk die periode ook nog overbruggen. Daarnaast zijn twee hoofdopties van de nieuwe serie aanvallers, Depay en Lens, net als Robben extreem snel. Dus ook qua aanvallers zou een counter-gerichte strategie wederom logisch zijn.

Maargoed, wie weet - misschien dat het middenveld nog wat verbeterd zodat daar wat meer op kan worden vertrouwd.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #92 Gepost op: 10-07-2014, 23:38:27 »
Denk wel 5-3-2.
Meest logische opstelling voor deze spelers.
De centrale verdedigers zijn vooralsnog te onberekenbaar [en wellicht nog te onervaren en te zwak] om Vlaar als libero los te laten. Zeker met een destroyer als De Jong ervoor blijkt dat safe te werken, en daarmee kunnen de cb's rustig uit positie worden getrokken tijdens het tracken van hun tegenstander.
Daarnaast werkt een counterstrategie ook handig voor de aanval, want Robben is onbenullig snel en technisch begaafd om ook alleen dreigend te zijn. Onsportief dat die Argentijnen gister zo netjes diep bleven staan.

Nou weet ik niet hoe Hiddink denkt en de zaken aanpakt - maar zou me niet verbazen als 5-3-2 t/m het WK van 2018 gehandhaafd zou blijven. De verdedigers kunnen zo nog rustig ervaring winnen, en Vlaar en De Jong kunnen vermoedelijk die periode ook nog overbruggen. Daarnaast zijn twee hoofdopties van de nieuwe serie aanvallers, Depay en Lens, net als Robben extreem snel. Dus ook qua aanvallers zou een counter-gerichte strategie wederom logisch zijn.

Maargoed, wie weet - misschien dat het middenveld nog wat verbeterd zodat daar wat meer op kan worden vertrouwd.
Denk dat Hiddink net als Van Gaal in de kwalificatie naar 2016 toe gewoon weer 4-3-3 gaat spelen. Strootman is na de winterstop weer terug :) En de jongens achterin gaan naar betere competities om te ontwikkelen. En wie weet roept Hiddink mijn joker van Dijk wel op :P

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #93 Gepost op: 10-07-2014, 23:39:06 »
::rofl:: haha ::respect:: das al een begin! Ga je dan ook komend seizoen wat meer voetbal volgen? ;D Avondje Champions League Bayern Munchen - Real Madrid altijd leuk :P
Dat betwijfel ik ;D. Ik heb tijdens de wedstrijden die ik heb gezien van het WK me echt ongelooflijk lopen ergeren dat voetballers zulke aanstellers zijn en bij slechts een aanraking van de tegenpartij al gaan liggen en doen alsof ze pijn hebben. Al helemaal als ze eerst nog zo'n pijn hebben en met een brancard worden weggesleept, terwijl ze 5 minuten later weer op het veld staan alsof er niets is gebeurd ::niet-ok::. Dan kijk ik liever naar hockey ofso, die bloeden en bikkelen alsnog door ::ok::.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #94 Gepost op: 11-07-2014, 00:15:37 »
Tweede helft wel beter dan de eerste, maar het heeft maar tot één kans geleid. Argentinië in de verlenging gevaarlijker. Strafschop 3 en 4 had Krul denk ik gestopt.

Ik vond Nederland in de verlengingen gevaarlijker. Vooral Argentinië kon dan blij zijn met de penalty's.
2024: wie is de Mol?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #95 Gepost op: 11-07-2014, 16:45:38 »
Penalty Vlaar zat mogelijk toch (beeld kwaliteit is helaas wel slecht)  ;) ::hypocriet::

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Halve finale Brazilië - Duitsland en Nederland - Argentinië
« Reactie #96 Gepost op: 12-07-2014, 12:47:18 »
Zelfs als hij over de lijn zou zijn geweest had hij in ieder geval niet geteld mogen worden, aangezien Vlaar de bal na het terugstuiteren nog heel licht toucheerde.
Ich bin ein Bärliner!