Auteur Topic: Miniserie- "Met je neus in de pindakaas"  (gelezen 4048 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Miniserie- "Met je neus in de pindakaas"
« Gepost op: 15-08-2014, 03:04:09 »
Dit jaar bestaat het "verhaal" uit drie onderdelen. De eilandraden, de filmpjes en een spin off verhaal. Dit is het verhaal dat is ontstaan als slechts een "fun" verhaallijn in het eerste seizoen.



Onze hoofdrol spelers in deze mini-serie:


De eerste aflevering komt online wanneer de inschrijvingen dicht zijn!
« Laatst bewerkt op: 15-08-2014, 03:06:13 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Miniserie- "Met je neus in de pindakaas"
« Reactie #1 Gepost op: 31-08-2014, 00:44:03 »
Aflevering 1:’ Piratenschrift’

Wat u niet zag in ‘Met je neus in de pindakaas’: 6 maanden geleden begonnen piraten het schip ‘de pindakaasboot’ aan te vallen. Grasisgroen en Hulpdakdekker werden uit hun vliegtuigje geschoten. Na een achtervolging en verschillende gevechten komt er na 4 maand een eind aan het piratenschip. Helaas is Duncton gewond geraakt in het laatste gevecht. Nog eens 2 maand later zijn we hier. Grasisgroen heeft al vele nieuwe onderdelen van haar vliegtuigje verzameld, Maikemeisje is een volwaardig kapitein en Ibung heeft al drie seconden niet aan de drankfles gezeten’. DUMDUMDUMDUM

‘Zuidwaarts, richting de goedkope koffie van de Albert Heijn’ roept Maikemeisje. Hulpdakdekker:’ Dat is heel fraai hoor, maar we zitten in Afrika en niet in Zuid-Amerika’. Maikemeisje:’ Ik geef hier de bevelen’. Hulpdakdekker:’ Ja ja mevrouw’. Hij zet zijn grote rood/wit gestreepte hoed recht op zijn hoofd. Hij loopt naar de kamers terwijl Maikemeisje over de zee blijft kijken. ‘Mijn droom is waarheid, ik ga nooit meer van de zee af’. Hulpdakdekker doet de deur van de eerste kamer open:’ Ben je nou nog steeds bezig’? Grasisgroen:’ Zie je niet dat mijn vliegtuig heel belangrijk is’? Hulpdakdekker:’ Welk vliegtuig? Zit je nog steeds in de ontkenningsfase’? Grasisgroen pinkt een traantje weg:’ Nee, ik ben bezig met de motor maar hij doet ut niet, ik haat piraten’. Hulpdakdekker:’ Ho ho geen tranen, dat is niet fraai. Ik weet hoe we je weer vrolijk krijgen’. Hij pakt een pot pindakaas van de planken en maakt een veeg pindakaas in haar gezicht. ‘Oh hier ga je voor boeten’ lacht Grasisgroen. Hulpdakdekker is al weg.

‘Weet je zeker dat je je beter voelt’? vragend kijkt Ibung naar Duncton. Duncton:’ Natuurlijk, bedankt voor het verzorgen’. Ibung:’ Mijn speciale middeltjes helpen altijd’. Duncton:’ Je geeft me toch geen rare dingen hè’? Ibung:’ Ik ben een zuster! Wil je mijn diploma zien’? Duncton:’ Wel een zuster met een alcohol verslaving. En aangezien ik mijn tong niet meer voel is dat vrij verdacht’. Ibung:’ Ik weet zeker dat het medicijn van meneer Walker werkt’. Ze draait zich snel om en verstopt haar fles Johnny Walker. ‘Nou euhm…hou je taai’ Ibung stormt snel de deur uit. Duncton pakt een papiertje onder zijn kussen vandaan en veegt er een paar keer overheen. Dit is het papiertje dat hij op Lada Island tijdens het gevecht heeft mee weten te grissen uit de handen van een piraat. Snel pakt hij zijn vergrootglas en gaat op zoek naar verdachte dingen op het papiertje. Hij ziet de kust van Afrika en allemaal rode stipjes in het water langs de kust. Hier en daar staan er wat gele driehoekjes op en er is een groen vierkantje. ‘Ik heb echt geen idee wat dit betekend’. Nadat hij voor de derde keer kijkt ontdekt hij een zwart kruisje net voor de kust van Zuid-Afrika:’ Eureka’!

Duncton stormt zijn kajuit uit en rent de kamer van Maikemeisje in:’ We moeten naar Zuid-Afrika’! Maikemeisje:’ Volgens mij heb jij niet genoeg zegeltjes daarvoor’. Hij begint haar te schudden. ‘Ho ho rustig’ zegt Grasisgroen die samen met Hulpdakdekker ook de kapiteinshut is binnen gekomen. Grasisgroen:’ Waarom moeten we daar heen’? Duncton legt uit dat hij het stukje papier tijdens het gevecht in handen heeft gekregen en wat hij heeft gevonden. Hulpdakdekker kijkt naar het kruisje:’ Jup, dat is een fraai kruisje’. Grasisgroen:’ Maar we weten dus niet waar we naar zoeken’? Duncton:’ Nee, maar het is een avontuur’. Maikemeisje:’ Oké ik ben om’. Ibung komt binnen met een glas doorzichtige drank. Grasisgroen:’ Ibung’! ‘Het is écht water’! protesteert ze. Duncton:’ Wat de piraten niet konden doen kunnen wij nu wel, hopelijk zonder tegenslag’. Hulpdakdekker:’ Maar zijn piraten geen…slechte mensen, die slechte dingen doen’? Duncton:’ Ze deden het om rijkdom…’. Hulpdakdekker:' Oh das niet slecht ik ben ook om’. Duncton trekt zijn wenkbrauw op:’… maar wij doen het om erachter te komen wat er hier precies speelt’. Maikemeisje:’ Ik heb het stuur al gedraaid hoor, Zuid Afrika hier komen we’!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Miniserie- "Met je neus in de pindakaas"
« Reactie #2 Gepost op: 6-09-2014, 13:32:45 »
Aflevering 2: ‘Halfvol’

‘Neeeeeeeeeeeee’! een gil slaakt over de zee. Voor Hulpdakdekker het weet staat iedereen naast hem. Maikemeisje:’ Wat is er aan de hand’? Ibung:’ Ze hebben toch niet de alcohol grens verhoogd naar 70 jaar’? Hulpdakdekker wijst naar een potje op de grond. ‘Een halfvolle pindakaas pot’ zegt Grasisgroen bedenkelijk. Maikemeisje kijkt door de ruimte:’ Wow, de schappen zijn helemaal leeg’! Hulpdakdekker huilt zachtjes:’ De pindakaas is op’. Maikemeisje gilt: ‘Aah kijk een muis’! Ze rent snel naar haar kapiteinshut en verdwijnt. Ibung haalt een mop tevoorschijn:’ Denk jij wat ik denk, grasisgroen’? Grasisgroen:’ Die muizen gaan hoofdpijn krijgen’! Hulpdakdekker:’ Nou praktisch gezien zouden die muizen de potten niet open kunnen krijgen niet, behalve als ze gemuteerd zijn, ach whatever ga jullie gang en pleeg een massamoord, zei ik dat nou hard op’? Ibung is al lang de vloer aan het aanvegen met de muis in kwestie. ‘Pak aan! En denk er maar niet aan om bij mijn wijn te komen vuil beest’! Ibung slaat zo hard dat de mop in tweeën breekt:’ Oepsie’.

Hulpdakdekker en Duncton zijn Maikemeisje achterna gegaan de kapiteinshut in. Hulpdakdekker:’ We moeten naar land, pindakaas inslaan’. Duncton:’ Dan wijken we van de route af’. Hulpdakdekker:’ Wie heeft jou hier president gemaakt’? Duncton:’ Dit onderzoek is echt wel belangrijker dan een tekort aan pindakaas’. Hulpdakdekker en Duncton staan boos tegen over elkaar. Maikemeisje:’ Heren heren, de klant is koning zeggen we altijd bij de AH. Elke klant, dus we gaan gewoon even een dagje naar land en daarna weer verder naar het zuiden’. Duncton:’ Fijn’. Hij sluit zich op in zijn kamer en begint op zijn gitaar te spelen. Hulpdakdekker geeft een draai aan het stuur:’ Op naar euhm…euhm… welk land ligt er in die richting’? Maikemeisje:’ Mozambique’. Hulpdakdekker:’ Mozambique’!

Aangekomen op Mozambique stappen Hulpdakdekker, Grasisgroen, Ibung en Maikemeisje uit. ‘Jij past op de boot toch Duncton’ roept Maikemeisje voor de zekerheid’. Duncton roept terug:’ Ja’. Maikemeisje:’ Laten we inkopen gaan doen jongens, hou de tijd goed in de gaten, we hebben niet lang anders gaat meneer de onderzoeker stoom blazen’. Hulpdakdekker:’ Op zoek naar pindakaas’! Ibung:’ En een nieuwe mop’. Voordat Maikemeisje slechts één keer met haar ogen knippert is iedereen verdwenen:’ Jongens, dit is een vreemd land dus wees voorzichtig…en gedraag je’. Hulpdakdekker staat al bij een kraam die voedsel verkoopt:’ Misschien hebben ze hier wel geiten die pindakaas geven’. Ibung is al verdwaald:’ Móóóóóp! Wie heeft er een móóóóp!? Huh waar ben ik’? En Grasisgroen is op een andere geheime missie:’ Op zoek naar de juiste motor voor mijn vliegtuig tralalala’. Hulpdakdekker kan maar geen pindakaas vinden en probeert een geit te melken, wat de eigenaar niet erg op prijs stelt. ‘gamelagamelagamela’. ‘Ja, u heeft ook een leuke hoed’ antwoord Hulpdakdekker. Woest begint de man te schreeuwen:’Gamelagamelagamela’. Hulpdakdekker:’ Oh… is het geen hoed’? Maikemeisje merkt de ophef op en sleurt Hulpdakdekker bij de kraam vandaan:’ Ik zei toch, geen problemen maken’! Hulpdakdekker:’ M-maar..’. ‘Misschien kan ik jullie helpen’? Een vreemde stem die Nederlands spreekt komt achter hun vandaan. ‘Aangenaam, Aapje’. ‘Oh ben jij dat van die film dat apen de wereld over nemen’? vraagt Hulpdakdekker. Aapje:’ …..Nee. Maar wat ik wel ben is een Nederlander, met een voorraad’. Hulpdakdekker springt op:’ P…’. Aapje onderbreekt hem:’ Pindakaas ja’. Hulpdakdekker doet een dansje. Maikemeisje:’ En hoeveel moet dat kosten’? Aapje:’ Het is zeker niet goedkoop, maar ik heb een andere deal. Jullie zijn met een boot toch’? Maikemeisje:’ Dat klopt’. Aapje:’ Ik wil hier weg, mijn vriendje kan me niet goed bereiken hier en ik ben deze plek zat. Dus als jullie mij meenemen op jullie boot, dan krijgen jullie het voedsel erbij’. Hulpdakdekker:’ DEAL’. Maikemeisje:’ Daar moeten we over nadenken’. Aapje:’ Ik heb ook bananen’. Maikemeisje:’ Nou oké dan’.

Terug bij het schip aangekomen laden ze de pindakaas en bananen de boot in. Aapje loopt naar Duncton toe:’ Aangenaam Aapje, bananenverkoper en vanaf nu lid van de bemanning’. Duncton kijkt raar op wanneer hij haar ziet. Wat een idioten denkt hij. Grasisgroen komt vrolijk de boot op:’ Ik heb een motor gevonden jongens’! Ibung is door een inwoner van het dorp naar de boot gebracht:’ Ik heb een móóóóp!... en bananen rum’. Maikemeisje:’ We hebben dus alles wat we hebben moesten. Zet het zeil maar weer uit’! Hulpdakdekker:’ Pfff nee eerst even uitrusten, mijn tank is echt halfvol’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Miniserie- "Met je neus in de pindakaas"
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2014, 18:32:29 »
Aflevering 3: ‘Diep in de zee’

In de kapiteinshut is Duncton hard aan het studeren terwijl Maikemeisje de boot bestuurd. Heel stiekem sneakt Aapje naar binnen. Ze kijkt over de schouder van Duncton en buigt zich steeds iets verder naar voren. ‘Wat doe je’? Duncton schrikt op. ‘Laat me niet zo schrikken Aapje’. Aapje: ‘Heb je al gekeken naar…’. Duncton:’ Stop de boot’! Maikemeisje draait gelijk om: ‘Wat’? Duncton: ‘We zijn in de buurt van één van de eilanden op mijn lijstje’. Maikemeisje: ‘Volgens mij scanapparaat, ik bedoel radar zijn hier geen eilanden in de buurt’. Duncton: ‘Niet alle eilanden die er honderd jaar geleden waren zijn er nu nog’. Aapje:’ Kunnen we door? Ik heb nog steeds geen bereik’. Duncton:’ Pak de duikspullen, we gaan naar de bodem van de zee’.

Hulpdakdekker: ‘Dus er is iets met de kustlijn van Afrika’? Duncton:’ Vulkanisch gebergte vanuit de zee, daardoor zijn alle eilanden ontstaan hier’. Hulpdakdekker:’ M-maar’. Duncton springt het water in. Maikemeisje blijft op het schip achter:’ Wees voorzichtig en…’. Ibung: ‘Bommetje’! *plons* Duncton, Hulpdakdekker, Grasisgroen, Ibung en Aapje dalen af, tot ze de oceaan bodem raken. Duncton heeft een radartje mee om de coördinaten te vinden. Grasisgroen: ‘Hoe komt ie daar aan’? Ibung:’ Geen idee. Hey kijk, koraal’! Grasisgroen: ‘Niet aankomen’! Ibung:’ Meh je hebt gelijk, die kun je niet eten. Oh kijk dat is een zee spons. Vroeger leerde moeders me hoe je die goed kon klaarmaken’. Ibung zwemt richting de spons. Grasisgroen:’ Dit is een slecht idee Ibung’. Ondertussen naderen Duncton en Aapje het coördinaat. Aapje:’ Oh boy, dat is nog eens een schip’. Duncton:’ Laten we eens een kijkje gaan nemen’. Hulpdakdekker zwemt ondertussen heel ergens anders:’ tralalala…..huh waar ben ik’? Hij komt om zich heen en niemand anders in zijn buurt. ‘Grutjes dat is fraai, ik heb niet eens mijn hoed bij me’. Hij doet zijn ogen dicht en draait een rondje:’ Die kant op’!

Duncton en Aapje zijn nu in het schip. ‘Oh dit is wel een mooi souvenir voor mijn vriendje..’. Duncton:’Niets aanraken’! Aapje:’ Sorry’. Aapje zwemt verder. Ze komt in een kamer die meest waarschijnlijk de kapitein hut was. Aapje: ‘Kijk! Volgens mij heb ik die kleur lippenstift ook’. Duncton is snel naar haar toe gezwommen: ‘Aapje, dat is… deze staat aangegeven op de kaart’. Er is heel duidelijk een rode stip te zien midden op het kapotte bureau die midden in de kamer staat. Aapje: ‘Dus wat betekend dat’? Duncton: ‘De rode stippen zijn waarschijnlijk schepen die zijn gezonken in gevecht met de piraten. Ze waren iets op het spoor en dat konden de piraten niet hebben’. Aapje: ‘Niet erg aardig’. Ze zoeken nog een tijd verder maar kunnen verder niets vinden wat hen verder helpt. Grasisgroen trekt aan Ibung haar paarse haar:’ Dit is een beschermde diersoort’! Ibung: ‘Laat los, mijn haar is niet meer zo stevig als het ooit was’. Grasisgroen: ‘Als jij beloofd geen dieren meer te doden hier’. Ibung: ‘Oké mevrouw de veganist. Wat doen we hier dan nog’? Grasisgroen:’ Laten we maar terug gaan, we zijn de anderen kwijt geraakt’.

Terug op de boot verteld Duncton wat ze hebben aangetroffen in het schip tegen Maikemeisje. Aapje: ‘Ik heb zelfs een gouden munt meegepakt als souvenir’. Duncton: ‘AAPJE! Ik zei nog zo, nergens aankomen’. Aapje: ‘Waarom niet, ik vind hem mooi’. Duncton zucht. Maikemeisje:’ Ducton, Aapje, Ibung, Grasisgroen……waar is Hulpdakdekker’? De vier schrikken op. Op dat moment komt Hulpdakdekker naar boven gelanceerd: ‘Howdie! Dat was nog eens een tocht’. Hij zwaait naar een dolfijn: ‘Bedankt voor de rit’. Maikemeisje haar mond valt open:’ Volgens mij zit ik in één of andere feel good movie’. Ibung:’ Zeg heb jij nog ergens van die plofkip van de AH Maikemeisje’? Grasisgroen: ‘Ibung’!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human