Auteur Topic: Voor de denkers onder ons  (gelezen 23507 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #120 Gepost op: 1-11-2003, 12:30:45 »
 
Uw score valt in de range van 15-18 punten, hetgeen uitstekend is.


Need I say more  ??? 

 :D  :D  :D
Niemand hier heeft ooit beweerd dat jij naast blond, ook dom bent ;). Die score verbaast mij dus helemaal niets ::)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #121 Gepost op: 1-11-2003, 23:51:58 »
Als je dat van mijn eerdere post uitwerkt krijg je x=21 en y=28. De "ik" is dus 28 en de "gij" is 21.
(ik kan het allemaal wel psies uitleggen maar da wil toch niemand weten ;D ;) en anders kan je me tuurlijk pm-en)
Je kan het ook nog controleren as je wil:
Ik ben eens zo oud als gij oud waart, toen ik zo oud was als gij nu zijt --> 28-21=7 21-7=14 14x2=28 klopt  :D
Als gij zo oud zult zijn als ik zullen we samen 63 jaar oud zijn --> 28-21=7 21+7=28 28+7=35 28+35=63 klopt ook al  :D

Dus nu kan je lekker een heel slim antwoord geven aan die collega van je, Dopey. I'd love to see the look on his face  ;D ;D ;D

Jemig wat ben jij goed zeg!!!

Ik ga het maandag meteen zeggen.....

bedankt!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #122 Gepost op: 2-11-2003, 00:31:35 »
Jemig wat ben jij goed zeg!!!

Ik ga het maandag meteen zeggen.....

bedankt!

*Geniet*  ;D ;D ;D

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #123 Gepost op: 2-11-2003, 10:35:50 »
Wel jammer dat je niet het preciese resultat kreeg. Ik wou weten of ik ze allemaal goed had.

Dit zijn mijn antwoorden, als er iets fout is, laat het me weten:

1. a (eerste mogelijkheid)
2. b
3. b
4. b
5. b
6. a
7. b
8. c
9. c
10. c
11. b
12. c
13. c
14. b
15. a
16. a
17. a
18. a

Uw score valt in de range van 15-18 punten, hetgeen uitstekend is.

Uw logisch denken is goed ontwikkeld. U kunt makkelijk gegevens met elkaar in verband brengen en patronen herkennen. In uw werk komt deze vaardigheid u goed van pas. U kunt ingewikkelde opdrachten aan, omdat u in staat bent daar zelf structuur in aan te brengen. Komt dit wel voldoende tot uiting in uw huidige werk?


En dit waren mijn antwoorden Chriz:

1. 1
2. b
3. b
4. b
5. b
6. b
7. c
8. c
9. c
10. c
11. b
12. c
13. c
14. a
15. b
16. a
17. a
18. a

Daar zitten dus best nog wat verschillen in...
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #124 Gepost op: 2-11-2003, 11:28:02 »
Hoi Ville, Waar kon je de individuele scores dan teruglezen? Ik dacht dat je alleen je eindscore te zien kreeg.

Ik heb er niet eens op gelet of dit ook op tijd ging.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #125 Gepost op: 2-11-2003, 12:24:17 »


En dit waren mijn antwoorden Chriz:

6. b
7. c
14. a
15. b


Daar zitten dus best nog wat verschillen in...

Deze 4 zijn anders.

Mijn gedachten:

6. Mijn hulpje is niet oud genoeg om te mogen stemmen. Mijn hulpje heeft prachtig blond haar> Ze is niet oud genoeg om te mogen stemmen, dus jonger dan 18 jaar toch???
7. Geen enkele hond kan zingen, maar sommige honden kunnen spreken> Er zijn dus geen honden die wel kunnen zingen, a is dus fout en b dus goed, c is fout want sommige honden kunnen spreken
14. Een verstandige autocoureur neemt nooit risico's, tenzij hij een goede dag heeft. Een goede autocoureur neemt nooit risico's, tenzij hij veel te winnen heeft. Deze autocoureur neemt soms risico's> C is sowieso fout, maar A is ook fout, het kan immers ook een slechte autocoureur zijn, hoeft niet persé goed of verstandig te zijn, btw als A klopt, klopt B sowieso, dus dat kan ook niet opgaan.15. Die had ik fout, denk ik nu

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #126 Gepost op: 2-11-2003, 15:06:48 »
6. Mijn hulpje is niet oud genoeg om te mogen stemmen. Mijn hulpje heeft prachtig blond haar> Ze is niet oud genoeg om te mogen stemmen, dus jonger dan 18 jaar toch?

Bij deze heb je denk ik niet goed gelezen want daar stond dat het een MEISJE moest zijn van minder dan 18 jaar en er is nergens gezegd dat alleen een meisje prachtig blond haar kan hebben. De rest zou ik even terug moeten zoeken maar mijn internet is verschrikkelijk traag dus dat probeer ik vanmiddag nog een keer want nu kom ik er niet op. Die met die honden had ik voor mijn gevoel zeker goed, maar weet niet meer precies hoe de vraagstelling was en die autocoureur zou ik inderdaad wel fout kunnen hebben, want die vond ik vrij onlogisch  ;) Maar ik zoek strax nog wel ff de vragen erbij. Vind het wel grappig om het naast mekaar te leggen, want ik vond het ook jammer dat er nergens antwoorden gegeven werden...
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #127 Gepost op: 2-11-2003, 16:45:53 »
6. Mijn hulpje is niet oud genoeg om te mogen stemmen. Mijn hulpje heeft prachtig blond haar. Dus:

Mijn hulpje is een meisje van minder dan 18 jaar.
Het bovenstaande antwoord is niet juist.

Kijk, hier staat in het antwoord dat het dan een meisje zou zijn van minder dan 18 maar dat staat niet in de stelling.

14. Een verstandige autocoureur neemt nooit risico's, tenzij hij een goede dag heeft. Een goede autocoureur neemt nooit risico's, tenzij hij veel te winnen heeft. Deze autocoureur neemt soms risico's. Dus:

Hij is ofwel een goede ofwel een verstandige coureur.
Het is mogelijk dat hij een goede autocoureur is.
Hij is noch een goede noch een verstandige autocoureur.

Bij deze vraag staat in beide zinnen dat hij nooit risico's neemt, tenzij hij..... Dus ik dacht, als de autocoureur soms risico's neemt heeft hij ofwel een goede dag ofwel hij is verstandig. Maar is zie nu dat er niet in de tekst staat dat hij verstandig is maar dat er veel te winnen is dus ik hem de vraag waarschijnlijk niet goed gelezen. Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

7. Geen enkele hond kan zingen, maar sommige honden kunnen spreken. Dus:

Sommige honden kunnen zingen.
Alle honden kunnen niet zingen.
Alle honden kunnen niet spreken.

Sorry, deze heb ik verkeerd ingevuld, hier had ik idd ook b.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2003, 16:49:06 door Ville »
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #128 Gepost op: 2-11-2003, 18:07:18 »
Je hebt gelijk, wat een flauw leesfoutje bij die vraag 6, het is toch niet 'begrijpend lezen', 'prachtig blond haar' past meer bij een meisje dan een jongen voor mijn gevoel. 

Bedankt voor je antwoorden  :)


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #129 Gepost op: 2-11-2003, 18:11:31 »
Half mee eens, Chriz. Het is juist deze manier van opschrijven, dat tot logisch denken aan zou moeten zetten. Maar dat maakt deze test eigenlijk wel extra leuk.

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Voor de denkers onder ons
« Reactie #130 Gepost op: 3-11-2003, 09:04:41 »
ik val ook in de categorie 15-18 maar ik vind het wel ruim geclasseerd. Ik had liever een eenduidig cijfer gehad.

edit: hee.....ik ben de 500 posts gepasseerd!!
feestje in het kasteel!
we're back :(

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #131 Gepost op: 6-12-2003, 00:02:49 »
Wat denken jullie van deze :
Een ervaren politiecommissaris in Den Helder wordt op 20 december 1950 opgeroepen voor een moord door ophanging.
Hij komt ter plaatse en stelt het volgende vast:
In een kale kamer hangt een dode man aan een strop te bengelen. Er brandt een kolenkachel,op de vloer ligt een omgevallen stoel en de planken vloer is vochtig.
De deur was op slot toen de politie aankwam en er waren geen sporen van inbraak.
De commissaris bekijkt de papieren van de man, stelt vast dat de stoel te laag is voor de man en zegt tegen de agenten dat de zaak geklasseerd mag worden als zelfmoord en niet als moord.
Hoe weet de commissaris dat ?
En niets lijkt wat het is...

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #132 Gepost op: 6-12-2003, 09:27:36 »
Stond de stoel niet op ijsblokken of zoiets?
Door de warmte is het ijs gaan smelten en de rest kan je wel raden. :o

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #133 Gepost op: 9-12-2003, 15:53:40 »
Stond de stoel niet op ijsblokken of zoiets?
Door de warmte is het ijs gaan smelten en de rest kan je wel raden. :o
Klopt . De commissaris merkte dat de man ijsbezorger was bij een visbedrijf. Die werken met zulke grote ijsblokken dat je daar makkelijk een stoel kan op zetten.
Hij heeft het ijsblok naar binnen gebracht ,de kachel opgepord en er verse kolen op geschept, is met zijn stoel op het ijsblok gaan staan en heeft dan gewacht tot het ijs smolt en de stoel viel...
En niets lijkt wat het is...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #134 Gepost op: 4-01-2004, 19:19:07 »
Op een winterse avond wandelen een slim blontje, een dom blontje, Sinterklaas en de Kerstman door de besneeuwde straten en ze mijmeren over de mooie wintertijd.

Plots zien ze, allemaal tegelijk en op hetzelfde moment, een biljet van 500 euro in de sneeuw liggen. 

Wie van hen zal het biljet als eerste oprapen en waarom ?
En niets lijkt wat het is...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #135 Gepost op: 4-01-2004, 19:36:51 »
Op een winterse avond wandelen een slim blontje, een dom blontje, Sinterklaas en de Kerstman door de besneeuwde straten en ze mijmeren over de mooie wintertijd.

Plots zien ze, allemaal tegelijk en op hetzelfde moment, een biljet van 500 euro in de sneeuw liggen. 

Wie van hen zal het biljet als eerste oprapen en waarom ?

Flauw Flauwtie ;D, het zal het domme blondje wel zijn, want de rest bestaat niet. ;D
« Laatst bewerkt op: 4-01-2004, 19:38:27 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #136 Gepost op: 8-01-2004, 20:21:18 »
Nog 4 raadseltjes, met tekeningetjes erbij.

I maak hiervan, met drie rechte lijnen een kip

II Een zweefvliegtuig vliegt boven de grens van Nederland en Belgie en stort neer. Waar zullen de motoren neervallen?

III Een Radiografisch bestuurbaar vliegtuig stort neer op de grens van Nederland en Belgie. Waar zullen de overledenen begraven worden?

IV Je wilt appels plukken, maar de brug over de rivier is kapot, en het vriest wel maar er is nog geen ijs. Hoe kun je de appels plukken?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #137 Gepost op: 8-01-2004, 20:28:32 »
2 is duidelijk, EIDM: nergens, want een zweefvliegtuig heeft geen motoren, de andere zie ik niet zo snel, maar zullen ook strikvragen zijn

3: als er op de grond geen slachtoffers vallen: nergens, want in een radiografich bestuurd vliegtuig zitten geen mensen

4: vriezen, en appels plukken????????
« Laatst bewerkt op: 8-01-2004, 20:32:52 door bodejos »

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #138 Gepost op: 8-01-2004, 20:32:45 »
2 is duidelijk, EIDM: nergens, want een zweefvliegtuig heeft geen motoren, de andere zie ik niet zo snel, maar zullen ook strikvragen zijn

3: als er op de grond geen slachtoffers vallen: nergens, want in een radiografich bestuurd vliegtuig zitten geen mensen
2 en 3 zijn iig goed ::ok::

4 is ook goed, als het vriest zijn er geen appels, dus kun je ze ook niet plukken ::ok::

Nu 1 nog
« Laatst bewerkt op: 8-01-2004, 20:42:34 door elise_is_de_mol »
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Voor de denkers onder ons
« Reactie #139 Gepost op: 8-01-2004, 20:41:20 »
die ken ik al :-X dan ist nie leuk om de antwoorden te geven ;D