Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102959 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #20 Gepost op: 25-09-2015, 00:21:38 »
Als ik dan toch bezig ben... En om het weer wat on topic te krijgen: hdd, als je van RPG's houdt, moet je de Mice and Mystics afleveringen van Tabletop eens kijken. Door Wil omschreven als RPG in bordspelvorm.




Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #21 Gepost op: 25-09-2015, 09:25:15 »
Sounds good as well ::ok::

--

Maarrrr ik zat gisteravond, nadat ik reeds van het forum was verdwenen, nog eens na te denken..
..en we gaan eigenlijk wel een probleem hebben :-\\

Gewoonweg de logistiek.

Want ik weet niet hoe lang een premade-adventure duurt, maar ik zou mikken dat iets van.. 30-50 uur realistisch is.
Dus dat is niet iets wat je even in een middag klaart :P En we wonen overwegend best ver uit elkaar :-X

Het is wel mogelijk om via een chat te spelen, maar dat is wel een stuk minder gezellig. Also, dan moet iedereen even een eigen set dobbelstenen kopen [en character sheet maken], en kunnen er niet/nauwelijks plattegrondjes worden gebruikt.
Offfff misschien via skype, dat zou misschien kunnen.. heb je deel van de nadelen van chat weg.. Hoewel ik geen ervaring heb met skypen met meer dan 1 persoon, dus weet niet wat er qua lagg gebeurd wanneer je een gesprek met z'n zessen bijvoorbeeld hebt :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop
« Reactie #22 Gepost op: 25-09-2015, 09:59:36 »
Whoohoo Ik doe ook mee aan D&D. Altijd als eens willen doen :).

Verder zou Skype denk ik een goed alternatief zijn, of misschien kunnen we een soortgelijk programma vinden die beter geschikt is of met meerdere mensen tegelijk te spreken. (Skype werkt wel maar is geloof ik niet optimaal). Verder kunnen de sheets even ingescand worden neem ik aan zodat iedereen toch zijn eigen sheet heeft.
En een aparte camera op een eventuele plattegrond ;D

IRL blijft wel leuker, maar dat is inderdaad misschien niet haalbaar tenzij we er 3 jaar over willen gaan doen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #23 Gepost op: 25-09-2015, 10:41:35 »
Ik dacht wel dat jij te porren zou zijn ;D

Goed idee van camera op plattegrond  ::ok::

Wel verstandig om minimaal de eerste sessie wel live in het echt te doen.. bedoel, het is theoretisch mogelijk dat we het bij nader inzien onwijs stom vinden. :P

--

Om nog vagelijk on topic te blijven, ga ik nu een aflevering tabletop kijken ::hypocriet:: ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop
« Reactie #24 Gepost op: 25-09-2015, 13:25:29 »
Ik wil ook dungeons en dragons doen!!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #25 Gepost op: 25-09-2015, 14:13:13 »
Man, toen ik eerst over critical role begon te fanboyen dacht ik even de grootste nerd van het forum te worden, en nu ineens

Ik wil ook dungeons en dragons doen!!

alsof dungeons and dragons de nieuwste hype is. :o ::rofl::

--

Uhmmm maaruhm.. even kijken hoor, als mogelijk geïnteresseerden so far:
- Robbie
- Mol-C
- Next
- Aapje
- Vief
- Luus
- Ik

Dus dat is 1 DM en 6 spelers, dat is al vrij groot. Meestal zijn er zo 3 tot 6 spelers.
En als dit binnen 24 uur is kunnen er nog meer hopeful heroes bij komen :P

Hoewel, stel dat er met.. 9 spelers zouden eindigen, als er elke keer bv maar 6 spelers kunnen is het alsnog hanteerbaar I guess.
Net als met andere spellen, als je een grote groep krijgt dan zit je het gros van de tijd alleen maar te wachten :P
Offff misschien blijkt dat sommige mensen het wel leuk vinden, maar niet voor elke keer - en de ene keer wel meedoen en de andere keer niet. I don't know.
Want om het lopend te houden moet je waarschijnlijk minimaal 1x per maand, misschien om de week, een sessie doen [hetgeen ook de reden is dat het in het echt steeds doen wat problematisch is :P] - dus dan kan er makkelijk soms wat tussen komen.



Anyway, je blijkt een beste bron van interesse te hebben aangeboord Robbie :D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #26 Gepost op: 25-09-2015, 17:20:22 »
 8)

En dan wou ik ook nog ren ingewikkeldere nerd board games middag organiseren met Dungeon Petz en Dead of Winter enzo...  :-X

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop
« Reactie #27 Gepost op: 25-09-2015, 18:15:09 »
Ik ben overal voor in! Jammer dat weekenden voor mij tijdens het hockeyseizoen wat lastig zijn, maar daar verzin ik wel wat op dan :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #28 Gepost op: 25-09-2015, 18:24:53 »
Hockey je zaterdag of op zondag?

Voor d&d maakt het overigens niet specifiek uit, indien we dat via een chatprogramma zouden doen, kunnen we dat bv elke maandagavond vanaf 8u plannen, om maar iets te noemen.
Aangenomen dat we een avond vinden dat iedereen kan ;)

En dan wou ik ook nog ren ingewikkeldere nerd board games middag organiseren met Dungeon Petz en Dead of Winter enzo...  :-X

Dieeee.. zien er ingewikkeld uit ja :-X

--

Ah man, iets van 2 jaar geleden hadden we uberhaupt nog geen spelletjesdagen, and now look at this :D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop
« Reactie #29 Gepost op: 25-09-2015, 19:20:37 »
Hockey is op vrijdag avond en zondag ergens op de dag (wisselend van 's ochtends vroeg om 9 uur tot 5 uur 's avonds). Zaterdag dus wel vrij, maar (weet niet waarom) ging er vanuit dat er zuidelijk afgesproken zou worden. Jammer als ik dan heen en weer moet ;). Ach we zien wel. Misschien even inventariseren wie echt wil en op welke manier (live, via chat, skype). en dan een keer een datumprikker starten?

Dan moet trouwens natuurlijk ook het geheel gefilmd worden  ::)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #30 Gepost op: 27-09-2015, 13:18:33 »
En toen was het even stil :P

--

Goed, dus, mensen, even centraal. ::zwaai::

Hoe vaak: Denk dat 1x per 2 weken, op een vaste dag & tijdstip handig is. Vaker wordt denk ik moeilijk plannen, en minder vaak dan is eerst een hele recap nodig wat de situatie is, en schiet je niet echt op.
Waar/Hoe: Indien het 1x per 2 weken zou zijn, dan is live denk ik niet haalbaar gezien hoe ver iedereen uit elkaar woont. Verder wel leuker, sure. Eventueel eens in de paar maanden een live-sessie?
Wie: Het lijstje van enkele posts hier boven? Of is er iemand die het misschien toch wat te ver gaand vindt om dit voor langere tijd te doen [en niet slechts 1x]? Of is er iemand die het bij nader inzien toch eigenlijk wel heel graag wil, maar nog niet wilde zeggen?



Als we dat weten, is denk ik een datumprikker inderdaad de volgende stap, voor welke dag steeds het beste uit komt. En ik denk dat het handig is om sowieso de eerste sessie live te doen, dus dat zou eveneens moeten worden gepland.
Daarbij heeft m.i. de DM in principe het veto-recht, want zonder DM kan je niet spelen :P



Speaking of which: wie zou de Dungeon Master willen zijn [note: je kan niet tegelijk Dungeon Master en tevens speler zijn]?
Robbie heeft m.i. eerste keuze, als aanslingeraar & Bezitter der Spelelementen :P Maar ik weet niet of je dat wilt c.q. ziet zitten?
Alternatief zou ik het kunnen doen, aangezien ik redelijk goed weet hoe d&d gaat.
Verder nog gegadigden, die misschien ervaring met RPGs hebben, of het een heel toffe uitdaging lijkt?

Dan moet trouwens natuurlijk ook het geheel gefilmd worden  ::)

Bij een chat of skype kan een screencapture-video or something worden gemaakt I guess ;)

Wat ook zou kunnen, bij de gratie van de mod's natuurlijk ::hypocriet::, is om een d&d-specifiek topic te openen. En dat de characters na elke sessie een soort korte dagboek-entry doen vanuit hun personage. Sowieso vermoedelijk ook een goede methode om vanuit je personage te gaan kijken en interpreteren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tabletop
« Reactie #31 Gepost op: 27-09-2015, 13:23:09 »
Wat heb ik gemist ???
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #32 Gepost op: 27-09-2015, 13:25:18 »
Begin hier met lezen :P

Ik heb me eerder dit jaar ingeschreven om elk kwartaal een goodiebox van Wil Wheaton te ontvangen (kostte wel wat, maar ik dacht laat ik het eens proberen) en daar zat vorige keer oa een startersset van een Dungeons & Dragons RPG in.

Denk niet dat het spellenmiddagmateriaal is, maar misschien moet er voor geïnteresseerden iets aparts voor georganiseerd worden om het te spelen?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tabletop
« Reactie #33 Gepost op: 27-09-2015, 13:43:54 »
net niet nerd genoeg, maar ik wens jullie wel heel veel plezier!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Tabletop
« Reactie #34 Gepost op: 27-09-2015, 13:52:21 »
Hmm, ik had niet door dat dit gesprek verder was gegaan.  :P Maar ik had ook niet door dat dit spel zo lang duurde, ik ga meerdere weken niet vastleggen  ::sorry::



Nerd spelletjes dag ben ik wel voor ;)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tabletop
« Reactie #35 Gepost op: 27-09-2015, 13:54:44 »
Dit spel klinkt mij iets te ingewikkeld ::schaam::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop
« Reactie #36 Gepost op: 27-09-2015, 13:57:30 »
hmm ik heb geen idee of ik nerd genoeg ben en het klinkt allemaal erg ingewikkeld. Maar het lijkt me wel gezellig...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #37 Gepost op: 27-09-2015, 14:17:42 »
Maar ik had ook niet door dat dit spel zo lang duurde, ik ga meerdere weken niet vastleggen  ::sorry::

That's okay :)

Ik maakte eerder de grove inschatting van 30-50 uur voor deze campaign, dus als je zegt.. sessies van 3 uur, dan heb je 10-15 sessies nodig. Met om de week spelen ben je zo een half jaar bezig ;)

Dat kan prima zijn, maar wel iets om vooraf te weten :P

Dit spel klinkt mij iets te ingewikkeld ::schaam::
hmm ik heb geen idee of ik nerd genoeg ben en het klinkt allemaal erg ingewikkeld. Maar het lijkt me wel gezellig...

Ik weet niet of ik het als ingewikkeld zou omschrijven.. of, welk deel lijkt ingewikkeld?

Nouja, wat in principe ingewikkeld aan D&D is, is dat het in principe totaal flexibel en open is. Dus het is niet dat je 2 of 3 opties hebt en dan kies je een actie, maar je kunt proberen te doen wat je wilt. In hoeverre dat lukt, hangt grotendeels af van hoe moeilijk het is en hoe hoog je dobbelt.
Dus I guess dat dat wat keuzestress kan opleveren ;) Zeker voor de meer magic-based spelers.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop
« Reactie #38 Gepost op: 27-09-2015, 19:22:42 »
Ik doe mee ::ok::
Kan geen dm zijn want heb het eigenlijk nog nooit gespeeld ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Tabletop
« Reactie #39 Gepost op: 27-09-2015, 19:30:44 »
Ik wil t eig gewoon 1x proberen en dan kijken of ik vaker wil doen ;D
I won't worry my life away. I choose to be happy!