Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102942 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #240 Gepost op: 18-08-2017, 00:22:37 »
Castle Panic - Samenwerken om het kasteel te beschermen tegen inkomende Orcs, Goblins, etc...
Between Two Cities - Je bouwt een stad samen met de speler links van je en met de speler rechts van je. Je laagst scorende stad telt mee (dus je moet beide goed onderhouden)en degene die dan het hoogste scoort, wint.
Survive: Escape From Atlantis - Iedere speler heeft een aantal mannetjes op Atlantis staan. Maar Atlantis zinkt stilletjes aan weg en je moet zoveel mogelijk mannetjes op het droge brengen. Maar in het water zitten haaien, walvissen en draken, maar ook hulpvaardige dolfijnen.
Om Nom nom - Eten of gegeten worden in dit spel. Redelijk simpel en kort.
Burgle Bros - Samenwerken om een diamant (oid) te stelen in een gebouw en de bewakers vermijden.

Deze wil ik zeker wel eens proberen! Anderen zien er ook nog wel leuk uit maar dezen hebben mijn voorkeur
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #241 Gepost op: 18-08-2017, 08:25:09 »
Oh stom, dat hele premium had ik nog niet gezien (omdat ik tot nu toe solo games heb gespeeld om ze eens uit te testen enzo). En zo'n beetje alles is Premium zie ik  :-\\ :-\\ :-\\ :-\\

Er is ook nog https://nl.boardgamearena.com en http://www.yucata.de/en die zijn (volgens mij  ::schaam:: :-[) wel gratis.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #242 Gepost op: 18-08-2017, 12:28:25 »
Ik vind Roll Player leuk ^^

...

..d&d ::hypocriet::

Okay, ik houd wel weer op ::) :P

Ik zie bij sommige spellen wel 'premium' staan als het voor een groter aantal spelers is. Zou dan iedereen premium account moeten hebben om dat te spelen? (Ik heb er nog niet goed naar gekeken verder..)

Op basis van http://help.tabletopia.com/knowledge-base/tabletopia-plans lijkt het van je abo af te hangen.

Zoals ik het lees:
- abo van 5 euro per maand: mag je zelf premium games spelen, maar geen nonpremium outsiders er in
- abo van 10 per maand: je mag premium spelen, en als er nonpremium outsiders mee willen doen is dat a-okay ::ok::
- steam short-term premium: mag ook iedereen meespelen.

Dus als we dan allemaal een muntje in zouden ploinken, zodat we 1 short term abo kunnen fixen, dan lijkt het al te werken. Hoewel dan wel steeds die ene premium persoon mee moet spelen ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #243 Gepost op: 18-08-2017, 17:44:42 »
...

..d&d ::hypocriet::

Okay, ik houd wel weer op ::) :P

Op basis van http://help.tabletopia.com/knowledge-base/tabletopia-plans lijkt het van je abo af te hangen.

Zoals ik het lees:
- abo van 5 euro per maand: mag je zelf premium games spelen, maar geen nonpremium outsiders er in
- abo van 10 per maand: je mag premium spelen, en als er nonpremium outsiders mee willen doen is dat a-okay ::ok::
- steam short-term premium: mag ook iedereen meespelen.

Dus als we dan allemaal een muntje in zouden ploinken, zodat we 1 short term abo kunnen fixen, dan lijkt het al te werken. Hoewel dan wel steeds die ene premium persoon mee moet spelen ::rofl::

D&D is volgens mij wel een stuk extremer en ingewikkelder dan Eoll Player tho 🙈
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #244 Gepost op: 18-08-2017, 18:03:30 »
Dus als we dan allemaal een muntje in zouden ploinken, zodat we 1 short term abo kunnen fixen, dan lijkt het al te werken. Hoewel dan wel steeds die ene premium persoon mee moet spelen ::rofl::

Kwestie van het wachtwoord aan meerdere mensen geven. Dan noemen we die gewoon RealityNet ofzo.
« Laatst bewerkt op: 18-08-2017, 18:05:02 door Mollenmania »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #245 Gepost op: 18-08-2017, 23:02:15 »
D&D is volgens mij wel een stuk extremer en ingewikkelder dan Eoll Player tho 🙈

My mistake!
Ik dacht dat je een rollplayer in het algemeen bedoelde, had nog niet door dat er ook effectief een apart spel zo was genoemd. ::schaam::


Heb nog niet helemaal een beeld van het spel, maar klinkt aardig om keer te proberen ::ok::


Kwestie van het wachtwoord aan meerdere mensen geven. Dan noemen we die gewoon RealityNet ofzo.

Hoewel ik even geen specifieke reden kan bedenken, voelt het als een idee dat op allerlei onvermoede manieren verkeerd kan gaan :-X
Maar het zou kunnen..
Immers, dan kan je je ook voorstellen dat je bv op de.. 1e & 3e maandag van de maand (ik noem maar iets) een mini game night houdt. Dat vermoedelijk een stuk minder voorbereiding nodig heeft dan bv een pub quiz of ander game night spel, waardoor je de standaard momenten voor zou aan kunnen houden.


Ongeacht de precieze details, klinkt overwegend als een interessant idee ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #246 Gepost op: 20-08-2017, 16:00:11 »
Jaaa klinkt tof ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #247 Gepost op: 21-08-2017, 09:12:02 »
Er is ook nog https://nl.boardgamearena.com en http://www.yucata.de/en die zijn (volgens mij  ::schaam:: :-[) wel gratis.

Maar... waarom betalen als we het op die sites hierboven gratis (denk ik) kunnen?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #248 Gepost op: 21-08-2017, 10:45:30 »
oh, sure. Had nog geen vergelijkendwarenonderzoek gedaan naar hoeveel/welke spellen worden aangeboden door welke sites. :P

Boardgamearena heeft ook een serie bekende spellen ::ok:: Yucata oogt wat kleiner, en wat simpelere spellen (bv Othello).
Goed gevonden :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #249 Gepost op: 21-08-2017, 13:30:01 »
Ik zit op bga, daar kun je ook premium gaan maar dat is niet echt nodig. Je kan wel alle spellen spelen, maar met premium kan je een aantal ook starten. (Zoals Love Letter alleen voor premiumleden is om te starten, je kan zonder premium wel in zo'n spel inschrijven, en dus meedoen)
Maar de meeste spellen zijn ook zonder premium te starten.  (Take 5, Saboteur, Cant Stop, Love Letter, Perudo)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #250 Gepost op: 16-09-2020, 19:01:40 »
Wist niet waar anders het te posten, dus dan maar dit oud topic omhoog geschopt.


26 en 27 september organiseren 3 spellenuitgevers een virtuele spellenbeurs, waar je met vrienden en/of onbekenden oude bekende spellen en een aantal nieuwe spellen online kan spelen.

Dus we kunnen met forummers die er zin in hebben bepaalde tijdstippen afspreken om samen spellen te spelen. Want, de tickets zijn gratis! Je moet wel een ticket aanvragen, waarschijnlijk zodat ze bij kunnen houden dat er niet te veel users gaan zijn en alles gaat crashen ofzo)

Meer info op de website van Castle TriCon.

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #251 Gepost op: 16-09-2020, 19:51:24 »
Oh dat klinkt leuk :D
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #252 Gepost op: 16-09-2020, 20:59:50 »
Ik heb een ticket!
Ik ben zondagmiddag beschikbaar :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #253 Gepost op: 16-09-2020, 21:20:47 »
Ik heb helaas dat weekend geen tijd, anders had ik graag meegespeeld .

Heidelbaer heeft een soort kitchen rush look a like die me wel leuk lijkt.
  Decipher is een voortborduren op wordsmith. Woorden bouwen met letteronderdelen,. Mijn eerste indruk was niet super van wordsmith.
Verder niet echt de uitgever met voor mij aantrekkelijke spellen.

Cge heeft de hit and miss titel sanctum ( Diablo kloon) die het in de ene groep super doet, maar voor ons net iets mist.( vooral naar de endbattle too).
Verder natuurlijk codenames in alle vormen en smaken , maar de leukste titel voor mij bij cge is letterjam.
Oh en good old the alchemists.


De derde uitgever zei me op eerste blik weinig , dus even hun portfolio doorgenomen.

En ik was aangenaam verrast, railroadink de start voormij van roll and write genre.
Potion explosion, nog altijd een grappig spel met een mooie uitstraling ol de tafel met de knikkerbak.
Similo een vlot deductie kaart spel waarvan ze makkelijk meer sets kunnen maken. Bv Celebs, sporthelden etc.
En als expertenspel kings dilemma, wat bij ons nog steeds nooit gespeeld is.

Dus een mooie line up is zeker mogelijk.  Maar helaas zal het voor mij voor een andere gelegenheid zijn. Maar wel super om online spellen spelen aan te bieden voor de convention.

Benieuwd naar spiel digitaal 2020. Want enkel Live vlogs over spellen is wat mager, al kijk ik bepaalde kanalen dje deelnemen toch regelmatig en zullen ook the dicetower, rahdo en manvsmeeple zeker wel een video maken over de digitale conventie.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #254 Gepost op: 16-09-2020, 21:47:46 »
Horrible Guild (vroeger Horrible Games) kende ik wel. Inderdaad van Railroad Ink. Eerste spel dat ik van hen speelde/kocht was Raise your goblets. En King's Dilemma is ook leuk. Was ik met een groep aan het spelen, maar ligt nu al maandenlang stil door Corona. Vooral leuk hoe je allemaal je eigen agenda hebt en de groep soms probeert te overtuigen om iets te doen wat je in het echt helemaal niet zou doen, maar nu wel omdat het jou punten oplevert. ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #255 Gepost op: 17-09-2020, 17:55:04 »
We vrezen dat bij ons kings dilemma mogelijk tot hele lange discussie kan voeren met bepaalde spelers.  Dus als we eraan gaan beginnen gaan we het mogelijk wat house rulen. Iedereen mag zijn aanpak voor x tijd pitchen en na y tijd moet er een beslissing genomen worden .

Potjes weerwolven kunnen bij bepaalde mensen ook altijd tot in het extreme worden doorgevoerd en daar ben ik nooit een fan van.


Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #256 Gepost op: 17-09-2020, 21:35:39 »
Ik heb me ook ingeschreven ik hou van spelletjes


Wat tarbozan zegt klopt wel een beetje, Op discord doen we ook af en toe weerwolven en daar kan het ook heel hard gespeeld worden, maar ja dat is het spel.
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #257 Gepost op: 24-09-2020, 15:39:04 »
ziet er wel leuk uit... misschien dat ik er zondag ook ben ::hypocriet::

(zaterdag mag ik een schaaktoernooitje in goede banen leiden)
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #258 Gepost op: 25-09-2020, 11:40:01 »
Verwacht dat Starlight en ik deze over gaan slaan - maar veel plezier alvast iedereen :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #259 Gepost op: 26-09-2020, 16:34:45 »
Hmmm, mijn laptop thuis was een beetje te traag voor de online beurs (en die van het werk mag ik niet gebruiken omdat we daar geen software op mogen/kunnen installeren). Dus na een kwartier proberen, waarbij andere mensen op mij moesten wachten (maar die hadden zelf aanvankelijk ook vertraging en problemen), ben ik maar weg gegaan. Dan met de computer bij mijn ouders geprobeerd. Daar lukt het wel, maar wel met vertraging.

En als je een beetje introvert bent, is het toch ook weer anders dan op een echte beurs. Daar wandel je door gangen en spreken mensen je aan. Hier moet je zelf in een cirkel stappen als je een spel wil zien en uitleg wil krijgen. Maar zodra je in de cirkel stapt wordt jouw camera en microfoon meteen verbonden met een groep chat met mensen die je niet kent. Toch weer beetje typisch om te zien dat ik zelfs virtueel de moed bij elkaar moet rapen om daadwerkelijk die cirkel in te stappen.  ::)

Anyway, ik heb één spel demo gespeeld. Geen heel traag door mijn verbinding I guess. Maar was nog wel leuk. Unicorn Fever!


Nu dus de moed bij elkaar rapen om een ander spel te testen. Maar het feit dat mijn verbinding zo traag is en iedereen op mij moet wachten geeft me niet superveel courage om een cirkel/groep in te stappen...