Auteur Topic: Aflevering 13: Halve Finale  (gelezen 26450 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #20 Gepost op: 1-12-2014, 18:47:11 »
Echt stom  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #21 Gepost op: 1-12-2014, 18:48:42 »
Neeeee, echt goed ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #22 Gepost op: 1-12-2014, 18:49:11 »
Met zn stomme ideeën zoals hidden immunity idols  ::niet-ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #23 Gepost op: 1-12-2014, 18:51:16 »
slechte dag gehad op school Bjorrn?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #24 Gepost op: 1-12-2014, 18:56:24 »
Neu ik zeur gewoon graag  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #25 Gepost op: 1-12-2014, 20:03:10 »
Nee, het is niet de bedoeling om hier een discussie of Q&A van te maken ;).

Geen probleem, dan hou ik hem wel voor de finale eilandraad ::jaja::

als catshee daar geraakt ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #26 Gepost op: 1-12-2014, 20:38:18 »
Nog zo'n 23,5 uur en ik heb nog niets binnen van de finalisten. Ook moeten Miek en De witte de rites of passage nog doen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #27 Gepost op: 1-12-2014, 20:56:46 »
Nog zo'n 23,5 uur en ik heb nog niets binnen van de finalisten. Ook moeten Miek en De witte de rites of passage nog doen.

Ik heb hem net ingevuld, maar ben nu aan het twijfelen of ik voor mijn intuïtieve antwoorden moet gaan of er de hele avond over moet gaan stressen :P

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #28 Gepost op: 1-12-2014, 21:00:35 »
Hele avond stressen ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #29 Gepost op: 1-12-2014, 21:01:37 »
Hele avond stressen ::ok::
Ik wist dat ik op jouw steun en goede advies kon rekenen ;D

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #30 Gepost op: 1-12-2014, 21:34:12 »
Nog zo'n 23,5 uur en ik heb nog niets binnen van de finalisten. Ook moeten Miek en De witte de rites of passage nog doen.

Ik ben wel ongeveer klaar, het komt waarschijnlijk morgenochtend, of anders morgenmiddag  :)
I will follow my inner gold

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #31 Gepost op: 2-12-2014, 08:11:48 »
Loezel: Begon vol enthousiasme aan dit spel, maar werd helaas als eerste weggestemd bij de Heroes. Heeft hopelijk toch genoten van de korte tijd in dit spel.

Vieffan: Het eerste slachtoffer van de villains. Had een erg goede puzzeltijd, en ja, villains staan erom bekend sterke spelers weg te stemmen. Gaat de volgende keer vast verder komen  :)

KD: Zeer fanatieke hero. Heeft geprobeerd om zijn kampgenoten te overtuigen eerst de zwakkere spelers te elimineren, maar het mocht helaas niet baten.

Kevintuut: Wilde, na 2x laatste te zijn geworden, een nieuwe kans in dit spel. Gaf helaas al snel op, maar gaat zich hopelijk in de toekomst nog bewijzen in een forumspel.

Elise: Had geen fantastische puzzeltijd in de eerste aflevering. Heeft in de afleveringen daarna wel bewezen zich in te zetten voor haar team.

Ycaris: Dacht tijdens de derde eilandraad weggestemd te worden, maar dit bleek niet het geval. Een aflevering later viel alsnog het doek. Was een leuke kandidaat die het team sterk probeerde te houden.

Daisy Was een leuke kandidaat en een waardevolle toevoeging aan het villains team. Gaat nu helaas nooit meer meedoen aan een complottenspel.

Timvdons: Een goede puzzelaar die zich de rest van het spel redelijk op de achtergrond hield. Werd als laatste voor de samensmelting weggestemd.

Pjotr: Was goed bezig in het team van de Heroes. Puzzelen is niet zijn sterkste kant, vandaar dat hij afviel in de samensmeltingsproef.

Molbelg:  Had tijdens de samensmeltingsweek weinig tijd, wat waarschijnlijk de reden was dat hij afviel. Was een goede toevoeging in de teamfase.

MiekeG:Werd als eerste weggestemd na de samensmelting, waardoor ik met 8 mannen overbleef  ::hypocriet:: Was in het heroes team niet de actiefste, maar heeft zich volgens mij wel ingezet.

Jann:Een stille kandidaat die onverwachts weggestemd werd (tenminste, ik vond het onverwachts  :P). Leuk contact mee gehad in het spel.

Hillo: Won bijna alles wat er te winnen  viel. Heeft in totaal 36 (?) weken in Survivor gezeten, wat een erg knappe prestatie is  ::ok:: Werd uiteindelijk toch nog geblindside.

Hadewychisdemol: Deze wandelende muziekencyclopedie was niet erg blij dat hij eruit lag, maar kan zeker trots zijn op alles wat hij heeft bereikt. Had een grote bijdrage aan de winst in de teamfase én heeft 2x de hidden immunity idol gehad. Was een leuke kandidaat om mee samen te werken.

Robbieazerty: Een erg sterke speler, die na de samensmelting pas écht goed liet zien dat hij een proeventijger is. Heeft het net als vorig jaar ver geschopt.

Bjorrn: Was natuurlijk een maatje van mij, zoals iedereen al weet. Was geen echte proeventijger, maar speelde tactisch erg goed en mag trots zijn op zijn vijfde plaats.

Molcrazy: Was zowel in de teamfase als na de samensmelting goed bezig. Blonk nooit écht uit, maar heeft toch een keer immuniteit gewonnen. Een leuke en fanatieke kandidaat.


I will follow my inner gold

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #32 Gepost op: 2-12-2014, 17:10:45 »
Goed... het avontuur zit er bijna op. laat ik eens een laatste stevige wandeling maken over het eiland.
Hee wat zie ik daar. Een vlag, eens kijken wat er op staat!
Ah zo te zien staat er een naam op en staan er in de verte nog een aantal vlaggen. Laat ik ze maar eens allemaal langsgaan:

Loezel: Kwam naar het eiland met de bedoeling een tijdje te blijven maar werd al voor het spel goed en wel begonnen was weggestemd. Wat zegt u? Er was een complotje onder de vrouwen? Dat heeft dan blijkbaar niet echt goed gewerkt...

Vieffan: Tegelijkertijd met Loezel weggestemd. Ik begin te vermoeden dat het complotje vooral tegen de vrouwen was. Was ze te goed in de eerste proef?

KD: Na het verliezen van de twitteropdracht moest jij eraan geloven. Maar was het jouw schuld dat jullie verloren? of hebben de anderen expres niet al te hard hun best gedaan zodat ze jou naar huis konden sturen?

Kevintuut: Jouw vertrek zullen een aantal eerdere vertrekkers je niet echt in dank afnemen. Maar goed, het echte leven gaat voor dus ik begrijp het wel.... al had je het misschien wel voor het spel kunnen bedenken?

Elise: De mannelijke heroes waren kennelijk bang voor de vrouwen en na alweer een verloren proef moest jij het spel verlaten.

Ycaris: De heroes moesten weer eens naar de eilandraad en kozen ervoor om alweer een vrouw weg te stemmen. Waren de mannen nog steeds bang? Of vonden ze het niet zo fijn dat je ze beschuldigde van het niet actief meespelen van het spel?

Daisy: Na het wegstemmen van Vieffan had ik redelijk wat contact met Daisy. Ze was erg bang de volgende te zijn, en dat klopte. Doordat de proeven steeds werden gewonnen, waar ze zeker een aandeel had, kon ze nog een tijdje blijven. Totdat in de sportweek bijna iedereen ineens nogal opvallend verloor…, Was dat de enige manier om haar weg te krijgen? Vanaf het moment dat Daisy het spel moest verlaten was ik toch wel erg bang de volgende te zijn. Gelukkig voor mij was de samensmelting niet ver meer.

Timvdons: De heroes waren nog maar met 5, precies de 5 die systematisch de andere 5 eruit hadden gewerkt. En ja dan lukte het ook nog eens niet om raadsels op te lossen. Was Tim daarin de zwakste? of had hij binnen het vijftal gewoon de minste vriendjes?

Hehe, dat waren alle vlaggen................ of wacht, in de verte zie ik er nog twee. Laat ik daar eens op mijn gemakje heenwandelen
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #33 Gepost op: 2-12-2014, 17:17:09 »
Na een lekkere wandeling kom ik bij twee vlaggen die bij elkaar staan. In beide vlaggen lijkt de schaar gezet te zijn en het lijkt of er een puzzelstukje mist. Op de vlaggen staan de namen van Pjotr en Molbelg.

Pjotr: Puzzelen is niet bepaald jouw ding geloof ik, maar verder lag je wel goed in het spel geloof ik. Voor de samensmelting spraken we al regelmatig met elkaar op de chat en ik was van plan om dat na de samensmelting uit te breiden. Dus dit was wel even balen. Hopelijk voor jou is er in de volgende Survivor een samensmeltingsproef waarin niet gepuzzeld moet worden.

Molbelg: Als voorlaatste geëindigd in de samensmeltingsproef en dat was net niet genoeg. Binnen het kamp van de villains leek je me al niet de beste in de proeven en voor mij werd dat hier bevestigd. Verder had ik weinig contact met je, dus heel erg vond ik het niet.


Ok, dat waren weer twee vlaggen.... zouden er van de andere deelnemers ook vlaggen zijn? volgens mij ben ik al het halve eiland rondgelopen. Misschien nog maar even verder lopen. De weg vooruit is ongeveer net zo lang als de weg terug
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #34 Gepost op: 2-12-2014, 17:28:18 »
Inderdaad, een goede keuze om de weg vooruit te nemen. Ik kwam weer wat vlaggen tegen:

MiekeG: Heb je de samensmelting gehaald, wordt je slachtoffer van twee zwarte tegenstemmen die de eerdere afvallers je hebben gegeven. Dat is knap lullig, maar kennelijk heb je wat mensen boosgemaakt tijdens je spel. Door die twee zwarte stemmen was je voor HidM zijn enige redding tijdens de stemronde.

Jann: Tja, Jann. Het liefst had ik gehad dat jij de samensmelting niet had gehaald. Van jou kon ik namelijk moeilijk hoogte krijgen en ik had het idee dat jouw plan was om mij snel te elimineren. Daarom was ik blij dat het lukte jou weg te spelen.

Hillo: Slachtoffer van een foutje (of een geniale streek?) van Robbie. Samen met HidM en Robbie waarschijnlijk de sterkste speler van het spel. Zeker in de proeven was je voor mij haast onverslaanbaar. 

Hadewychisdemol: Je zocht vaak samenwerking, maar daar had ik niet echt zin in natuurlijk. Zeker niet nadat ik een stem tegen kreeg op de eilandraad die van jou of een van je makkers kwam. Door het vinden van vele idols bleef je nog best lang in het spel, maar voor iedereen was je te gevaarlijk. Dus mocht je gewoon de halve finale niet halen.

Robbieazerty: Ook voor iedereen te gevaarlijk, en daarom unaniem weggestemd. Misschien had je de andere sterkere spelers er wat langer in moeten houden zodat je zelf minder getarget zou worden? Ow, en dat Belgencomplotje waar je tegen mij over begon. Ik heb wel veel met België, maar een Belg ben ik niet.

Bjorrn: Naarmate het spel vorderde kregen we steeds meer contact, zeker toen HidM wegviel en je nieuwe bondgenoten zocht. Daardoor lukte het je bijna om de final 4 te halen, maar om een of andere reden geloofde je niet dat ik de idol had en moest niet MC maar jij vertrekken.

Molcrazy: De laatste vlag. Dankzij een twist van de spelleiding hangt hier een vlag meer dan ik verwacht had. Je stemde samen met Bjorn op mij en stak dus eigenlijk een mes in mijn rug. Gelukkig had ik de idol nog en in de ronde erna de immuniteitsketting waardoor ik kon blijven. Ik hoor trouwens dat het de eerste keer is dat je bent weggestemd. Wederom ver gekomen dus. chapeau!


In de verte zie ik ons kamp alweer liggen. Het rondje over het eiland is voltooid, er staan geen vlaggen meer onderweg ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #35 Gepost op: 2-12-2014, 18:26:08 »
Psssst, de vlaggen waren toortsen en je loopt naar de proef toe, geen rondje die weer uitkomt in het kamp ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #36 Gepost op: 2-12-2014, 18:40:14 »
Psssst, de vlaggen waren toortsen en je loopt naar de proef toe, geen rondje die weer uitkomt in het kamp ;D

Ik dacht ook al...heb ik iets gemist?  :P
I will follow my inner gold

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #37 Gepost op: 2-12-2014, 18:44:23 »
vrije interpretatie, die jongen lijdt al 3 maanden honger. Dan ziet hij het verschil toch niet tussen een vlag en een toorts ?

@robbie een belgencomplot really ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #38 Gepost op: 2-12-2014, 20:01:50 »
Ik heb 2 uitslagen
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 13: Halve Finale
« Reactie #39 Gepost op: 2-12-2014, 20:08:55 »
De antwoorden

1. Bedenk me nu opeens dat volgens mij Lukie in de Jury zit en bij hem misschien wat bonuspunten kon krijgen als ik de reclame van Takelauto in de poster had kunnen verwerken. Timvdons
2. Aangezien iedereen met gifjes biecht, kan ik niet achterblijven. Daisy
3. We zitten niet voor niks in het Villainkamp natuurlijk! Vieffan
4. 'As long as it ain't you' zou catshee zeggen. Molcrazy
5. Ik ben van alle marken thuis. Als iets moeizaam gaat kan ik best met een oplossing komen. Elise
6. Ik = diep in de shit. Op het verkeerde paard gewed. KD
7. omg vrouwencomplot yay, girl power! D*N
8. To be the man, you gotta beat the man. Hidm
9. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - ik wil mijn tentakels over meerdere kandidaten uitstrekken. Jann
10. Dan is het inderdaad beter voor de rest dat ik stop. Kevintuut
11. Wij accepteren het bod  MiekeG
12. Daarna besloten we Ycaris erbij te vragen, maar die was niet ingeschreven en toen toch weer wel. Dus daar was het vrouwencomplot.  Loezel
13. This is gonna be the biggest blindside evahhh Bjorrn
14. De heroes tel ik al niet meer mee Trots Molbelg
15. Ik hoefde op het einde dus maar iets van 20 mensen te blokken,en ze stonden ruim voor. Mooi,nu konden wij KD wegstemmen. Pjotr
16. OMG HILLO MOET ER ECHT UIT!  Nieky
17. Daarom duik ik maar eens met een graafstok in onze zoetwaterbron. Ycaris
18. Hoee! (dat is een stoere mannen kreet) Hillo
19. En wéér is het HIDM! Ik gooi kwaad mijn telefoon op de bank en kijk verder. Robbie

20. Heel overdreven paranoia doen en dan zelf niet te vertrouwen zijn. Of zo. In ieder geval gewoon veel plezier hebben, winnen doe ik toch niet. Hidm
21. Een main complot vormen met 2 anderen. Elk van ons vormt dan ook nog zijcomplotjes zonder één van die andere 2 erbij zodat niemand weet dat wij 3 samen werken. Hopelijk kunne nwe de zijcomplotjes zo beïnvloeden dat we allemaal op dezelfde stemmen. Robbie
22. Nou voornamelijk met mijn buddy HIDM iedereen eruit werken. Gewoon alles aan elkaar vertellen etc. En verder nog meerdere alliances hebben want 1 alliance is te weinig, dat heb ik bij De Wonderen der Wereld wel gezien. Bjorrn
23. Doen wat HIDM zegt dan maar. Jann
24. Alle proeven winnen. En proberen sterke verbonden te vormen met mensen waarvan ik weet dat ze oprecht met mij willen spelen. Hillo
25. De opdrachten zo goed mogelijk uitvoeren. MiekeG
26. you wish. Molcrazy
You'll never walk alone