Auteur Topic: De uitslag en reünie!  (gelezen 18362 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #20 Gepost op: 13-12-2014, 22:03:32 »
Strafpunten voor de Rn ranking ::jaja::
Ik dacht aan 4-honderdsten
You'll never walk alone

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #21 Gepost op: 13-12-2014, 22:04:20 »
Verder:

Uiteraard! Miek gefeliciteerd!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Knap gedaan! ::ok:: Ik denk dat je het echt op de FTC geflikt hebt uiteindelijk, want toen ik daar in ging was mijn stem 100% voor de witte, maar ik ben enorm gaan twijfelen ;)

Dat ik een target was en gelijk weg zou worden gestemd was duidelijk ja, mijn tactiek was dan ook ALLES winnen. Uiteindelijk hoefde ik alleen op de goede momenten te winnen ;D

En om op Daisy's vraag in te gaan: ik heb een analyse gemaakt van die allereerste opdracht waarbij je negatieve punten kon geven of positief voor jezelf. Toen kwam ik erachter dat er een samenwerking moest zijn tussen heroes en villains en ik interpreteerde die voor m'n gemak als een vrouwencomplotje. Had toen nog geen contact met HIDM, dus geen idee of we onafhankelijk van elkaar waren, maar ik heb dat op dat moment voor mezelf gedaan. Als tegenbeweging begon ik toen de stoere mannen (ook een schijncomplot overigens) met wat mannen-villains en targette Vieffan ::sorry::
Nieky grab a life vest!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #22 Gepost op: 13-12-2014, 22:08:18 »
Ik heb jou geen strafpunten gegeven, ik heb mezelf positieve punten gegeven, had ze wel nodig vermoedelijk.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #23 Gepost op: 13-12-2014, 22:11:39 »
Toch leuk om te horen dat ik je nog aan het twijfelen bracht Hillo!  :)

Vraagje, wie hebben er op mij gestemd?(en evt. waarom?)
Bjorrn, hidm en Jann weet ik vrij zeker, maar ik ben benieuwd wie nog meer  :)
I will follow my inner gold

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #24 Gepost op: 13-12-2014, 22:13:22 »
Antwoord op mijn vraag:
Ik had closer geweest met hidm bjorrn en miek. Ik had waarschijnlijk poppetje 2 van bjorrn geworden en mezelf fantastisch tactisch gevonden.
#teamamaimiljaarde

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #25 Gepost op: 13-12-2014, 22:15:04 »
Je was een geweldig poppetje geweest  ::jaja::
Volgende spel maar poppetjes nemen die beter zijn in proeven  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #26 Gepost op: 13-12-2014, 22:16:22 »
Ik heb jou geen strafpunten gegeven, ik heb mezelf positieve punten gegeven, had ze wel nodig vermoedelijk.

Ja, later besefte ik ook dat het Bjorrn en... Molbelg? geweest moesten zijn. Maar dan nog klopte het niet met aantallen, dus er moest een samenwerking tussen Heroes en Villains zijn en de enige die ik logisch vond was tussen de vrouwen ;D
Nieky grab a life vest!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #27 Gepost op: 13-12-2014, 23:05:03 »

De Witte: Jij was dit seizoen erg interessant, niemand heeft het spel ooit zo gespeeld zoals jij dat deed. Nieky en ik konden ook geen hoogte krijgen van of je een stiekeme genie was of gewoon maar wat deed. Het was erg intrigerend. Uiteindelijk verlies je bij de jury vote. Denk je dat je wel had kunnen winnen als je de juryleden meer had gepleased? En een compleet andere vraag, zou je nog een keer meedoen? Zou je dan een andere tactiek toepassen?




Ik weet niet of ik had kunnen winnen als ik de jury wat meer had gepleased. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Tenminste, het wel of niet beantwoorden van de afkraak-vragen in de finaleweek bedoel ik dan. De twee (Bjorn en HidM) die daarom vroegen zouden denk ik toch niet op mij stemmen.
Of ik eerder in het spel mensen meer had moeten pleasen of meer lijntjes had moeten uitzetten? Misschien had dat geholpen, maar dan was ik minder onder de radar gebleven en had ik het spel misschien wel eerder moeten verlaten.
Of ik nog een keer zou meedoen weet ik niet. Er is allemaal wel erg veel tijd in gaan zitten, maar het was zeker leuk om mee te doen. Het blijkt wel dat me de dit jaar door mij toegepaste tactiek je ver kunt komen, maar dat winnen niet mogelijk is. Dus ja, als ik een volgende keer mee zou doen zal ik toch een andere tactiek moeten toepassen.  ::ok::
Wit is ook een kleur!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #28 Gepost op: 13-12-2014, 23:07:22 »
Voor de laatste eilandraad neigde ik eerlijk waar meer naar stemmen op jou dan op miek.
Maar je slechte jury speech en slechte of geen antwoorden zorgde ervoor dat ik op miek stemde.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #29 Gepost op: 13-12-2014, 23:12:43 »
Na de samensmelting heb ik bijna consequent gedacht dat jij ging winnen de witte ::jaja::
Jij of catshee een van die 2 dacht ik...

Daarvoor dacht ik vaak Bjorrn
You'll never walk alone

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #30 Gepost op: 14-12-2014, 00:07:34 »
Ja daarna is het ook misgegaan  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #31 Gepost op: 14-12-2014, 00:37:49 »
Gefeliciteerd Miek! ::bravo::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #32 Gepost op: 14-12-2014, 02:08:40 »
Als eerste, Mieke van harte gefeliciteerd ::bravo::

Gewoon al debutant gelijk Survivor winnen. Er zullen weinige andere zijn die jou dat in de toekomst na zullen gaan doen. Een zeer knappe prestatie ::bravo::

Reünieshow:

 
Timvdons: Jij was de eerste van de Heroes alliantie die geslachtofferd werd. Heb jij ooit vragen gezet bij dit complot? Bijvoorbeeld waarom de sterke spelers weg moesten maar Robbieazerty werd beschermd, terwijl hij net zo sterk was?

Ik heb mij, nu ik er over nadenk, nooit afgevraagd waarom Loezel, KD en Ycaris wel weg gestemd moesten worden en Robbie niet. En als je erover nadenkt had ik inderdaad onheil moeten zien en dus erachter moeten komen dat er iets niet klopte. Maarja dat besefte ik mij te laat waardoor ik dus ook net voor de samensmelting eruit geknikkerd werd. Als vraag ik mij af of het, met alle respect voor Mieke niet verstandiger was om mij in het spel te houden in plaats van haar. Maar dat is koffiedik kijken.

In ieder geval, D*N & Nieky, nogmaals bedankt voor het organiseren. Jullie verdienen een dikke pluim ::ok::

Ik ga nu de biechten doorlezen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #33 Gepost op: 14-12-2014, 12:15:57 »
Gefeliciteerd Miek  ::bravo:: ::ok:: Jij krijgt nu vast een hele mooie ondertitel :) En de Witte ook knappe prestatie uiteraard.  ::ok::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #34 Gepost op: 14-12-2014, 12:18:32 »
Gefeliciteerd Miek  ::bravo:: ::ok:: Jij krijgt nu vast een hele mooie ondertitel :) En de Witte ook knappe prestatie uiteraard.  ::ok::

Oh ja, een hele eer, zo'n ondertitel  ::tandpastasmiley::
I will follow my inner gold

Offline catshee

  • Forumlid
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #35 Gepost op: 14-12-2014, 12:24:48 »
Catshee: Al ergens in het begin zei ik tegen Nieky, "Catshee gaat dit winnen, let maar op". Uiteindelijk kwam je erg dichtbij. Als je kritisch moet kijken op je eigen gameplay, wat waren dan moves waarvan je denkt dat je die misschien beter niet had kunnen doen of anders had moeten aanpakken?

Ik ben gevleid Niek ::trots::

Mijn slechtste move was beginnen met werken ::hypocriet:: :P Als ik niet was begonnen met zoveel uren te maken had ik in ieder geval die halve finale onder de 10 uur moeten krijgen en wel een kansje gehad denk ik :P Echter was het ook zo dat doordat ik wat minder tijd had na de samensmelting ik niet zo'n grote bedreiging was in de proeven en geen tijd had om me te vervelen en gekke dingen te doen. Dus het zal me ook misschien wel dingen hebben opgebracht.

Denk ik dat ik slechte moves en fouten heb gemaakt? Heb je even? ::rofl::

Nu is er natuurlijk de kans dat ik juist door die slechte moves en fouten in de halve finale ben geraakt maar alsnog was mijn gameplay niet zo geweldig ;)

Catshee vergelijk ik met de beste winnaars van survivor die het spel de hele tijd onder controle hadden.
Ik vergeet daarbij even dat hij de halve finale proef verloor  :P
Enkele voorbeelden:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Dus Bjorrn ook jij bent lief, maar ik zet mezelf nog niet eens op het level Rob Cesternino/Cirie Fields ;)

Op een zekere manier ben ik blij dat ik niet gewonnen heb omdat ik echt niet het gevoel heb dat ik dit spel op het niveau heb gespeeld zoals hierboven me credit voor wordt gegeven en al helemaal niet op het level waarop ik het wilde spelen :P

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Een van mijn fouten was dat ik er een paar keer flink naast zat met wie ik kon vertrouwen. Ik vertrouwde Bjorrn aan het begin te veel, Molcrazy vertrouwde ik tegen het einde te veel en Robbie vertrouwde ik (nu ik de biechten heb teruggelezen) te weinig. Er zou zelfs een argument gemaakt kunnen worden dat ik hillo te veel vertrouwde maar ik denk nog steeds dat hij door zijn reputatie in zo'n isolement zat dat hij geen andere opties had. Hillo's reputatie waren sterkere ketenen dan ik kon bereiken met loze dealtjes en dergelijke.

Een andere fout was dat ik in het begin veel te hard speelde (wat super leuk was ::rofl::), maar waardoor ik denk ik ook veel vertrouwen heb verloren bij the Wolfpack en vooral ook bij Bjorrn. Het had hier en daar misschien wat subtieler gemogen :P

Ook heb ik mezelf in zekere mate misschien onderschat als bedreiging. Met name zo rond de laatste 5. Daar had ik op dat moment misschien wat bewuster van mogen zijn.

Verder vond ik het wel redelijk van mezelf gespeeld, maar na de samensmelting werd het een beetje saai qua gameplay want d'r was eigenlijk geen ruimte meer voor opties of verrassende moves. Elke stap tot aan het eruit werken van Robbie was vrij duidelijk en het enige vertier was op de momenten dat ik Bjorrn aan het lijntje probeerde te houden of het moment dat hillo Robbie eruit wilde en MC en Robbie hillo eruit wilde.

En voordat ik weer eens over de 5000 tekens zit stop ik er maar weer mee. Ik speel die perfect game wel als ik Survivor 2015 win >:D :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #36 Gepost op: 14-12-2014, 14:46:57 »
Gefeliciteerd Annemiek!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Goed gespeeld! Het was echt moeilijk om een winnaar te kiezen. Mijn stem voor de witte om te winnen had even goed voor jou kunnen zijn.  ::ok::

Robbieazerty: Jij bent degene die eigenlijk "de tactiek van dit seizoen" tekent. Kill the kings begon allemaal bij Robbie. Ik weet dat je vind dat je er nu wel genoeg over bent bevraagd door andere juryleden, maar het heeft zo'n groot effect gehad op dit spel. Als je na dit spel een king list zou moeten maken, hoe zou die er dan uitzien? (dus een ranking)
Ach ja, ik wist dat er veel over gepraat zou worden vanaf aflevering drie ofzo, nadat KD. er uit gestemd was. Het hele Kill the Kings idee leek me gewoon een leuk concept. Maar dat wil niet zeggen dat het spel bij voorbaat al verloren was voor de kings die getarget werden. Ik had namelijk dat concept enkel met catshee aanvankelijk. Je moet je concept verkocht krijgen en anderen overtuigen. Zeker toen catshee in een ander kamp bleek te zitten. Het feit dat dat me gelukt is, vind ik wel geslaagd.
Ik ben niet zeker meer en te lui om het terug te zoeken, maar volgens mij heb ik ergens bij mijn aanmelding of op m'n poster zelfs gezet dat ik drama creëren vaak nog leuker vind dan het eigenlijke spel winnen. Ik speel omdat ik de opdrachten leuk vind en omdat er met drama een extra laagje in het spel komt.  ;D Dus misschien zat ik bij de heroes niet in het juiste kamp.

De King list was puur gebaseerd op de RN ranking. Ik heb het idee van die ranking ooit geopperd en mee opgezet omdat het me leuk leek die ook in het spel mee te gebruiken. Stel bvb er zou ooit een Survivor strong vs weak komen, dan zouden de kampen op basis van die ranking verdeeld kunnen worden. Of nog van die dingen. Omdat dat nog nooit gebeurd was, dacht ik dan betrek ik de ranking er op deze manier wel bij. Het liefst van al werkte ik gewoon de ranking van boven naar beneden af.

Maar na dit spel, zou mijn eigen persoonlijke ranking er zo uit zien (zie volgende post, want te veel letters getypt...)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #37 Gepost op: 14-12-2014, 14:47:11 »
20. Kevintuut (duh)
19. Molbelg (sorry, je hebt nog niet echt een mega indruk op me nagelaten)
18. Elise (ik ken je niet zo goed online spel gewijs en je hebt ook niet echt een kans gekregen jezelf te bewijzen in dit seizoen ::sorry:: )
17. Timvdons (weet niet of je meegelift bent of zelf ook hele strategische stappen zou ondernemen)
16. MiekeG (idem als tim, alleen heb jij het een ronde verder geschopt)
15. Loezel (ook jou ken ik niet zo goed qua gameplay, maar anderen riepen dat jij sterk was, altijd hoog eindigde en er dus snel uit moest. Op basis daarvan, sta je wat hoger dan de rest, blijkbaar ben je een force to be reckoned with :) )
14. Jann (raakt altijd best ver in spellen, maar deze keer zat je er niet echt in)
13. Bjorrn (raakt meestal niet ver in Survivor. In dit seizoen wel, maar rekening houdend met vorige seizoenen eindig je dus op deze plaats)
12. Pjotr (speelt actief en fanatiek mee en raakt zo ook best ver, alleen je verlies in de samensmeltingsproef laat je wat zakken in deze ranking)
11. Vieffan (ook jij gaat altijd hard en ver in deze spellen. Het feit dat je mede als eerste eruit gestemd werd in een spel waar kill the king voornamelijk in het begin heerste, spreekt boekdelen)
10. De_witte (aangezien het je eerste spel is, heb ik nog niet heel veel om mee te vergelijken. Maar om als nieuweling 2e te eindigen, moet je al sterk in je schoenen staan)
9. Miek1999 (als nieuweling winnen moet je nóg sterker voor zijn !)
8. KD. (Ex-winnaar van Survivor die niet voor niets zo snel werd weggestemd)
7. Ycaris (nog zo'n ex-winnares, die het het langst heeft volgehouden bij de heroes van de kings (mezelf erbuiten gerekend, maar toen zag ik mezelf zo nog totaal niet) en er zelfs in geslaagd is om ons eerst op Elise te stemmen voordat we haar gingen targetten. Goed gefight for survival!)
6. Molcrazy (elk jaar vraag ik me af of hij er nu gewoon tussendoor glipt telkens of gewoon echt met tactieken enzo speelt en ik vermoed intussen het laatste. Een pokerspeler is goed in het opzetten van een pokerface, dus volgens mij laat hij altijd iedereen geloven dat hij maar wat doet, maar heeft hij een uitgekiend plan. Daarbij is ook hij een ex-winnaar van Survivor, maar dan een van de eerdere edities)
5. Mezelf (ik geef me helemaal in de opdrachten, ze opzettelijk verliezen om zo minder als een bedreiging over te komen is stom, zwak en voor pussies! Ik probeer altijd zo ver mogelijk te komen ondanks het spoor van chaos en drama dat zich aan mijn speelwijze ontspint)
4. Daisy (is en blijft de ultieme queen of kings)
3. HIDM (als er iemand in control is, is hij het wel. Geeft zich volledig aan het spel. Het spel wordt bijna zijn leven! :) )
2. Catshee (learned from the best, namelijk Dr Will en slaagt erin om ondanks de arrogantie die er van afstraalt in het spel, toch likeable te blijven)
1. Hillo (and you know it! Hoewel je Survivor nog nooit gewonnen hebt, ben je wel meester in strategische en tactische spellen. Big Brother heb je zo wel gewonnen en ook in Survivor ben je steeds ultraver gekomen en is dit seizoen de eerste keer dat je er daadwerkelijk uitgestemd werd. Ultragroot target van day 1 en dan nog pas als vijfde villain en 13e speler eruit vliegen. Chapeau!)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #38 Gepost op: 14-12-2014, 14:55:36 »
Ik ben wel een king  ::niet-ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De uitslag en reünie!
« Reactie #39 Gepost op: 14-12-2014, 16:15:23 »
Ik ben wel een king  ::niet-ok::


 ::hug:: ::hug:: Ik hou wel van je hoor Bjornie

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human