Auteur Topic: De Kraamkliniek  (gelezen 32864 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Kraamkliniek
« Gepost op: 10-10-2003, 15:32:14 »
Zoals Jos al zei: Er is altijd wel iemand zo gek om een nieuw topic te openen over de kraamkliniek en alle babyperikelen. Dus:

ben je zwanger/net bevallen/peettante/peetoom/opa/oma/vader geworden? Of heb je zin om er over mee te praten, laat dat dan weten in dit topic ;) .

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2003, 15:34:01 »
kijk annuh, dit is nou best een topic wat in de huiskamer kan...  :) ;)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2003, 15:36:33 »
Ben net een Hele Grote Neef geworden van een neefje van 1 (beslist mijn lievelingsneefje)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2003, 19:08:27 »
Dan is dit een groet aan degenen die pas moeder zijn geworden, of op het punt staan dat te worden: iedereen gefeliciteerd alvast. Wie heeft er nog wat verpakkingen met beschuiten met muisjes?       


« Laatst bewerkt op: 4-11-2003, 18:29:16 door bodejosm43 »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #4 Gepost op: 10-10-2003, 22:22:37 »
kijk annuh, dit is nou best een topic wat in de huiskamer kan...  :) ;)

Dan mogen ze het best verplaatsen ;)

Aangezien ik zelf pas 19 ben, denk ik nog niet aan kinderen krijgen, maar heb ik wel bedacht dat ik zelf geen kind wil krijgen, maar wil adopteren. Daar heb ik echt heel lang over nagedacht. Het begon vroeger (10 jaar geleden ofzo) al, ik wilde altijd een Foster Parentskindje helpen, omdat ik die dan kon helpen. Het is dat ik nu niet genoeg geld heb in de maand, anders zou ik het nu doen. Daarom ben ik nu op adoptie gekomen, er zijn al genoeg kinderen in de wereld die geen ouders hebben. Dus waarom zou ik dan een extra kind op de wereld zetten? Ik weet dat er niet veel mensen zo denken en dat heb ik al vaak gehoord van anderen, maar toch ga ik over een jaar of 10 een kindje adopteren. Dus dan mag er beschuit met muisjes voor mij komen ;) .

Offline Gone

  • Forumlid
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #5 Gepost op: 11-10-2003, 00:53:43 »
Bewaar ik er wel wat voor je, Annuh... Als het goed is ben ik namelijk over uiterlijk een maand mama (voor het eerst en waarschijnlijk voor het enigst ook  ;D) De kleine staat officieel gepland op 25 oktober, maar ik verwacht zelf dat ze een beetje later gaat komen...


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2003, 11:08:53 »
Zoals Jos al zei: Er is altijd wel iemand zo gek om een nieuw topic te openen over de kraamkliniek en alle babyperikelen.
.
Nee, Annuh, ik heb dus niet gezegd dat er altijd wel iemand zo GEK is om dat te doen. Maar laat ik nou toevallig wel jouw naam in gedachten hebben gehad als degene die dit zou openen. En zie: het wordt met instemming begroet.

Ik vind het trouwens heel moedig van je om nu al te besluiten om geen eigen kinderen te willen. Je hebt je op dit forum van verschillende kanten laten zien, en iedereen kan daar het hare of het zijne van denken, maar dit vind ik een van de leuke kanten van je: nadenken over je eigen toekomst. Maar je weet nooit wat er in de komende tien jaar gaat gebeuren, dat weet niemand.

Ik wil er niet te dramatisch over doen, maar ik had ontzettend graag kinderen van mijzelf gehad. Ik ga hier nu niet te diep op in waarom dat er niet van is gekomen, het zij zo. Ik accepteer het, en ondanks mijn leeftijd: ook voor mijzelf geldt: ik kan niet in de toekomst kijken.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2003, 17:00:31 door bodejosm43 »

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #7 Gepost op: 12-10-2003, 16:55:19 »
Hartstikke goed van je Annuh! Er zijn idd massa's kinderen op de wereld die wel een goed thuis en een lieve mama (en/of papa) kunnen gebruiken.
Zou het zelf ook zo doen, maar daar moet je het allebei wel over eens zijn.
Zelf heb ik dus een baby van 3 1/2 maand. En dat is ook geweldig hoor, een kindje van jezelf, waar je dingetjes in herkent van jezelf en je partner. Maar ik denk dat je van een geadopteerd kindje net zoveel kan houden... je maakt alleen de zwangerschap niet mee en dan heb je dus een hele andere voorbereiding en wordt je denk ik wel heel pardoes mama. Maar als jij dat kan en wilt, dan moet je dat idd doen, want je maakt een kansarm kindje wel heel gelukkig.
Op mijn werk zie ik kindertjes af en toe die bij een vader en moeder wonen die niet goed voor ze zorgen. Ze zijn verwaarloosd of mishandelt of (één keertje meegemaakt) misbruikt. Komt niet vaak voor, maar is zo oneerlijk. Kinderen zijn onschuldig en hebben er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden. Dus ze moeten liefde krijgen en verzorging!  Vaak komen deze kinderen bij de kinderbescherming terecht en worden ouders uit de ouderlijke macht gehaald. En terecht. Dus als jij zo'n kindje een goed leven gaat bieden... petje af voor je!  8)
« Laatst bewerkt op: 12-10-2003, 17:34:21 door robin... »
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #8 Gepost op: 4-11-2003, 18:31:35 »
Is er al nieuws uit het noorden des lands? We zijn al dagen standby, maar we horen maar niets.

Offline Gone

  • Forumlid
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #9 Gepost op: 6-11-2003, 19:00:31 »
Nopes...

Wel al een valse start gehad, maar toch nog geen dochter in mijn cq. onze armen kunnen sluiten. Aanstaande zaterdag weer een afspraak met de gyn, dus ik wacht nog lekker even af (en dat denkt die kleine donder in mijn baarmoeder waarschijnlijk ook  ;))

Dus: ga er nog maar even rustig bij zitten, trek de handschoenen maar weer uit, haal dat water maar van het vuur en de handdoeken mogen ook nog even terug in de kast  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #10 Gepost op: 6-11-2003, 19:06:59 »
Dan wordt het waarschijnlijk toch een kerst-baby ;D

Wat kunnen die vroedvrouwen zich toch verrekenen, he?

De slingers, confetti, en de andere versieringen liggen standby, let jij maar eens op wat er gebeurt met de eerste geboorte-aankondiging in dit topic (niet de eerste van dit forum, overigens, maar dat wist je al).
« Laatst bewerkt op: 6-11-2003, 19:11:28 door bodejosm43 »

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #11 Gepost op: 6-11-2003, 20:14:00 »
Sammy...wat spannend.
Wanneer was de verwachte bevallingsdatum?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #12 Gepost op: 6-11-2003, 20:38:07 »
*Jos geeft even een brilpoetsdoekje aan Katja* :-X

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #13 Gepost op: 6-11-2003, 21:43:12 »
whahahahaha...lekker suf van mij! ;D

Offline Gone

  • Forumlid
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #14 Gepost op: 12-11-2003, 13:45:58 »
Heel erg blij laat ik jullie weten dat afgelopen maandag om 17:08 uur is geboren onze dochter Bo Kiya...

Alles is helemaal goed met de kleine, mama is alleen nogniet zo mobiel als voorheen en zit dus ook nu een beetje achter de PC om jullie deze aankondiging te doen (en Robin, jij al bedankt ;D).


Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #15 Gepost op: 12-11-2003, 13:50:49 »
Jeetje Sammy wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd met je dochtertje!  :D Fijn ook dat alles goed is met de kleine. Geniet lekker van je kraamtijd en alles wat daarbij komt kijken, en wel snel een foto'tje plaatsen van moeder en kind!  :D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #16 Gepost op: 12-11-2003, 15:01:39 »
Gefeliciteerd!

Heel veel geluk toegewenst en geniet er vooral van!  :D
Mooie naam ook trouwens...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #17 Gepost op: 12-11-2003, 15:22:42 »






Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, iedereen is altijd razend nieuwsgierig: alles goed gegaan, en vooral: lengte, gewicht, kleur haar, tot in detail willen we alles weten ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 12-11-2003, 15:29:47 door bodejosm43 »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #18 Gepost op: 12-11-2003, 17:14:13 »
Gefeliciteerd Sammy, heeft de naam Bo Kiya ook nog een speciale betekenis?  :)

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:De Kraamkliniek
« Reactie #19 Gepost op: 12-11-2003, 17:22:33 »
Sammy, van harte gefeliciteerd met je dochter
Wat een prachtige naam.
Geniet er maar van want voordat je het weet zijn ze groot.
Het lijkt voor mij al weer 100 jaar geleden dat ik mijn dochter kreeg. ;D