Auteur Topic: Fantasy Tennis Tour 2020  (gelezen 124537 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #660 Gepost op: 28-11-2020, 17:17:25 »
Goed nieuws: MV en ik zullen ook de FTT 2021 gaan hosten. ::cheerleader::

Bedankt voor jullie feedback.  ::ok::

We gebruiken komende week om de feedback te evalueren en dan volgt daar een voorstel uit met eventuele wijzigingen waar jullie dan weer op kunnen reageren.

Centraal zullen in elk geval de volgende uitgangspunten staan:

- Geen onnodige extra complexiteit, gebruikersvriendelijkheid zal voorop blijven staan.
- Waar nodig aanpassing v.d. balans tussen de ATP/WTA-spelers.

Ook zal ik nog een overzicht maken van de gescoorde punten in 2020 van alle spelers/speelsters in alle categorieën.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #661 Gepost op: 28-11-2020, 19:17:15 »
Jeeeeej voor de hosts! ::cheerleader::

Op naar 2021, het jaar waarin we HDD wel gaan verslaan ::hypocriet::
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #662 Gepost op: 28-11-2020, 20:16:36 »
Goed nieuws: MV en ik zullen ook de FTT 2021 gaan hosten. ::cheerleader::

 ::bravo:: ::bravo::

Op naar 2021, het jaar waarin we HDD wel gaan verslaan ::hypocriet::

 ::rofl::

Tis vaker gebeurd! Al vaak genoeg hoor ::hypocriet::
Vorig jaar, 2019, won Schulz. Welverdiend en met afstand.
En in 2016 won jij! ::ok:: Eeuwig zonde, dat mijn team van toen 'Chicken Dinner' niet vereeuwigd is als jaaroverwinnaar.. ;D

En de eerste editie, 2013 denk ik dan?, won Lukie. Maar toen deed ik een beetje voor spek & bonen mee - wist vooraf alleen van het bestaan van Djokovic, Nadal en Federer ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #663 Gepost op: 28-11-2020, 20:25:03 »
Dat jaar dat ik weer eens 2e werd.. wie won er toen ook weer? :( :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #664 Gepost op: 2-12-2020, 14:05:45 »
Nieuwtjes voor 2021

1. De Aus. Open gaat waarschijnlijk naar 8 februari 2021.
2. En de WTA gaat dezelfde termen gebruiken als de ATP.

En dat de ATP en WTA nader tot elkaar komen, hebben wij maar mooi geregeld  ::ok:: :P

« Laatst bewerkt op: 2-12-2020, 14:08:03 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #665 Gepost op: 2-12-2020, 17:39:18 »
Nieuwtjes voor 2021

1. De Aus. Open gaat waarschijnlijk naar 8 februari 2021.
...

Rotterdam zit nu in de knel: begint ook 8 februari.  :P

(zou wat zijn, in Ahoy alleen spelers uit de 100+ categorie omdat de rest in Australië zit.  ::rofl::)

...
2. En de WTA gaat dezelfde termen gebruiken als de ATP.

En dat de ATP en WTA nader tot elkaar komen, hebben wij maar mooi geregeld  ::ok:: :P

 ::confettie::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #666 Gepost op: 10-12-2020, 11:24:29 »
Beste tennisfans,

Voordat we een nieuw topic gaan openen, hebben MB en ik achter de schermen overlegd over een aantal innovaties/verbeteringen en vernieuwingen voor een nieuw seizoen en zijn daarbij, met jullie feedback en ook onze eigen inzichten tot de volgende concept punten gekomen:

ATP tour
Alles bij de mannen blijft hetzelfde zoals vorig seizoen, op 1 ding na: we voegen de belangrijkste (dat zijn er ongeveer 10), Challenger 125 toernooien toe aan de tour. Deze krijgen de volgende waarde in de puntentelling:
Winst: 20 punten
Finalist 10 punten
Halve finalisten: 5 punten

De reden dat we deze toernooien aan de tour willen toevoegen is dat veel spelers uit de categorie 61-100 en 100+ zich via deze weg omhoog knokken naar hogere toernooien en een hogere positie op de ranglijst. Wat de keuze binnen deze categorie nog interessanter maakt omdat de kans dat ze je meer opleveren groter wordt.

WTA
Bij het vrouwentennis verandert er wel een en ander en hebben we ook de tour wat uitgebreid.
- De puntentelling wordt voor alle toernooien gehalveerd. Winst bij een Grand Slam is dus maximaal 160 in plaats 320 punten waard. De winst van een Masters, WTA Finals of Olympische Spelen is maximaal 80 punten waard. Dit in verband met het zware gewicht dat een winst in de schaal legde bij de keuze van dames.

- In totaal nemen we tussen de 15 en 20 toernooien mee van de WTA kalender t.o.v de 10 die we vorig jaar gepland hadden. Werden er nog minder door Covid natuurlijk. Dit zijn de WTA Finals, de Olympische Spelen, de Vier Grand Slams en de WTA Premier Mandatory (Indian Wells, Miami, Peking, Madrid) en de WTA Premier 5 toernooien (Dubai, Doha, Rome, Toronto, Cincanetti, Tokio). Dit is ook afhankelijk van wat er wel/niet doorgaat door de Covid pandemie.

- Het aantal speelsters bij de WTA gaat omhoog van 3 naar 10, verdeeld over de volgende categorieën:
1-3: 1 speelster
4-10 2 speelsters
11-25: 3 speelsters
26-50: 3 speelsters
51+ 1 speelster (we werken met een top 50 i.p.v top 60, omdat we bij de mannen een top 100 hebben om mee te werken).

Wisselbudget
Het totale wisselbudget in 1 seizoen gaat naar 600 en je mag per wisselperiode maximaal 4 wissels toepassen.

Totaal aantal spelers/speelsters
In totaal selecteer je dus een team van 40 spelers. 30 mannen, 10 vrouwen. En bij de mannen 1 verdubbelaar en 1 kluns.

Wij zijn in alles afhankelijk van de coronapandemie, maar we hopen er een mooi seizoen van te maken. We hopen ook dat we met de uitbreiding van de WTA en ook de toevoeging van de challengers een zo breed mogelijke afspiegeling van de tennissport te hebben.

Laat vooral nog even weten als we iets over het hoofd zien of dingen beter/anders kunnen :)
« Laatst bewerkt op: 10-12-2020, 11:27:29 door MollenvangR-Art »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #667 Gepost op: 10-12-2020, 12:13:33 »
Prima voor mij.

Overigens verdwijnen vanaf volgend jaar de verwarrende WTA-namen (premier 5 enzo), en nemen ze grotendeels de ATP-categorisatie over. Zie ook bv: https://www.nu.nl/tennis/6094157/wta-toernooien-krijgen-vanaf-2021-dezelfde-categorieen-als-atp-evenementen.html
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #668 Gepost op: 26-12-2020, 21:14:52 »
Beginnen we, net als afgelopen jaar, weer een paar weken later?

Geloof dat dat vorige keer wel goed beviel. Konden er wat widm mensen ook meedoen & fietste het niet door de tijdsverslindende mfq heen :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #669 Gepost op: 26-12-2020, 21:31:02 »
Beginnen we, net als afgelopen jaar, weer een paar weken later?

Geloof dat dat vorige keer wel goed beviel. Konden er wat widm mensen ook meedoen & fietste het niet door de tijdsverslindende mfq heen :)
Ik moet nog even op een bericht van MB reageren, maar ons plan is per 1 februari te starten. De AO begint dan 8 feb, en in januari gooien we weinig echt interessante toernooien weg (3x een 250 en 1x een Challenger geloof ik uit mijn hoofd). En van de dames is de kalender nog niet eens echt goed en wel bekend.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2020
« Reactie #670 Gepost op: 30-12-2020, 16:38:55 »
...
En van de dames is de kalender nog niet eens echt goed en wel bekend.

Inmiddels is de start van de WTA-Tour wel bekend:

https://www.wtatennis.com/tournaments/2021

Dat zal voor ons spel inhouden 2 WTA-500 toernooien die allebei tegelijk ook in Melbourne gespeeld worden vanaf 1 februari gevolgd door de Australian Open op 8 februari.

De kalender zal wel weer behoorlijk aan veranderingen onderhevig zijn vermoedt ik nadat we eenmaal gestart zijn met het spel. Dus ik ga de spreadsheet daar wel op voorbereiden, zodat wijzigingen in de kalender makkelijk te verwerken zijn.
« Laatst bewerkt op: 30-12-2020, 17:08:56 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023