Auteur Topic: Van Hollandse Bodem  (gelezen 12356 keer)

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van Hollandse Bodem
« Reactie #20 Gepost op: 17-04-2015, 20:39:44 »
Zijn dat IJsbrand en z'n vrouw? Hij was tuinder en koken konden ze niet heel speciaal.
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van Hollandse Bodem
« Reactie #21 Gepost op: 17-04-2015, 23:08:42 »
Ja zij zijn dorpsgenoten van me. Franciska weet ook erg veel van tuinieren, zij werkt bij de Universiteit van Wageningen als documentariste en heeft een paar columns geschreven over hun deelname.
Keep calm and eat chocolates!

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van Hollandse Bodem
« Reactie #22 Gepost op: 18-04-2015, 10:37:28 »
 ::ok:: zij lijkt me erg aardig, IJsbrand kan nogal stug overkomen en dan huilen als ie iets gewonnen heeft :P  Grappig dat het dorpsgenoten zijn.
...maar soms even niet :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Van Hollandse Bodem
« Reactie #23 Gepost op: 25-04-2015, 12:48:18 »
De finale ook maar gewoon gekeken, jammer van Guusje en Joop. Saskia en Renon waren mijn favoriet, helaas hebben ze de uiteindelijke prijs niet gewonnen. Ze hadden met mais net als Gerdie en Marjan een gerecht weten te maken met drie onderdelen van mais wat een geheel maakte. De gerechten in de finale-kookopdracht zagen er wel enorm kleurrijk uit en de smaken kwamen allemaal terug.

Toch zou ik de titel beste moestuinder anders uitreiken, namelijk op basis van de koppel die de meeste oogstopdrachten gewonnen heeft. Die tuiniert immers het beste, het koppel die het vaakst de kookopdrachten heeft gewonnen wint dan de titel beste kookduo. Want dat blijft toch wel een geforceerde manier om beide onderdelen te stoppen in 1 format.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van Hollandse Bodem
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2015, 13:22:57 »
Saskia en Renon waren ook mijn favorieten. Die twee dames kreeg ik de kriebels van! Guusje en Joop hadden al teveel verloren, vooral met koken, om nu te winnen.

Ja, je hebt gelijk Joost2, eigenlijk had die tuinvrouw de oogstopdrachten moeten beoordelen en de kok de kookopdrachten. En ik vind dat de presentator ook moet proeven , nog voordat de kok geproefd heeft, om een ondeskundig oordeel te geven.

Tot bij HHB! Datkomttochwelweer?  ::zwaai::
...maar soms even niet :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Van Hollandse Bodem
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2015, 13:43:20 »
Saskia en Renon waren ook mijn favorieten. Die twee dames kreeg ik de kriebels van! Guusje en Joop hadden al teveel verloren, vooral met koken, om nu te winnen.

Ja, je hebt gelijk Joost2, eigenlijk had die tuinvrouw de oogstopdrachten moeten beoordelen en de kok de kookopdrachten. En ik vind dat de presentator ook moet proeven , nog voordat de kok geproefd heeft, om een ondeskundig oordeel te geven.

Tot bij HHB! Datkomttochwelweer?  ::zwaai::

Mee eens, kreeg van die twee ook de kriebels  ::jaja:: Kan ook zo ja, die vrouw die de oogst beoordeelt, die chefkok die de gerechten beoordeelt. Kan prima als 'publieksoordeel' Tooske inzetten, zo vind ik dat Martine Bijl ook prima mag proeven van al dat lekkers bij HHB. Ze waren al op zoek naar nieuwe aanmeldingen toen de finale voorbij was in oktober vorig jaar. Plus HHB trok aardig wat bekijks, dus na Rutger en Menno gaat er komend jaar zeker in het najaar een derde zich toevoegen in het rijtje. (al blijf ik vinden dat Anouk net zo goed had mogen winnen  ::love::)

We krijgen zelfs een HHB-kerstspecial  :D

Citaat
MAX laat beste Heel Holland Bakt-kandidaten strijden

Martine Bijl komt naast de derde serie van Heel Holland Bakt in september, ook met een speciale driedelige kerstspecial van het programma in december. Dat heeft Omroep MAX-baas Jan Slagter laten weten in De Telegraaf. Kort nadat het derde seizoen van de bakshow is afgelopen, zal in de speciale kersteditie van Heel Holland Bakt te zien zijn hoe de negen finalisten uit drie seizoenen het tegen elkaar opnemen. De winnaar van die serie is dus de ultieme Heel Holland Bakt-winnaar.

Heel Holland Bakt kent tot nu toe twee seizoenswinnaars. De eerste editie werd gewonnen door Rutger van den Broek, terwijl Menno de Koning in het tweede seizoen met de winst naar huis ging.

Aldus de mediacourant
« Laatst bewerkt op: 25-04-2015, 13:48:37 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan