Auteur Topic: De Zeven Zeeën  (gelezen 82247 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #60 Gepost op: 6-04-2015, 21:25:04 »
Vindt het echt een leuke groep zo.

En de opdrachten zijn leuk. Alleen dat Greenpeace gebeuren trekt me wat minder maar snap dat ze een rode lijn nodig hebben.

En wel goed dat ze de laatste twee op basis van het logboek doen. Is al wat minder erg dan kiezen.
Wellicht de rest ook maar op basis van de test doen 😃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #61 Gepost op: 6-04-2015, 21:25:33 »
Ik miste een deel van de aflevering, maar ik ga dat toch inhalen. Het programma is toch leuker dan ik van tevoren dacht.


En Anna vatte haar vertrek gelukkig redelijk goed op. Zal wellicht komen omdat ze niet als eerste is afgevallen.


Floortje doet me in deze presentatie denken aan Angela in haar eerste jaren WIDM.


Puur persoonlijke interpretatie......

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #62 Gepost op: 6-04-2015, 21:29:36 »




Genoeg grappige momenten deze aflevering  ::ok:: Al is de exit nu niet echt spannend meer, omdat toch al bekend is wie hoe hoog gescoord heeft bij het logboek. Maar nogmaals: wel een verbetering t.o.v. aflevering 1. Ze kunnen wel nog meer met dat logboek doen, gewoon als test en executie ala WIDM met groen/rode vlaggen ofzo :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #63 Gepost op: 6-04-2015, 21:46:03 »
Ik begin dit programma steeds leuker te vinden. Het zou me niks verbazen als de eerste opdracht van vandaag al eens eerder is bedacht door Anton voor WidM? Sowieso waren beide opdrachten deze aflevering echt top. Ook de verandering in de selectie is wat mij betreft een enorme verbetering. Ik blijf kijken  ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #64 Gepost op: 6-04-2015, 22:40:06 »
DRIEFM?! ::rofl::

Originele (WIDM-)opdrachten deze week en het Greenpeace-element kwam beter uit de verf ::ok::
Het spelconcept vindt ik nog wel wat vaag maar dat geeft niet want de beelden zijn schitterend ::ok::
...óf niet!

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2015, 04:07:42 »
goed gedaan Anton

BNN heeft de ‘gemene’ finale van het tv-programma De Zeven Zeeën met presentatrice Floortje Dessing aangepast na de opnames van de eerste aflevering. Dat vertelt eindredacteur Anton Jongstra vandaag aan Metro. De Zeven Zeeën kreeg op sociale media felle kritiek na de eerste aflevering, vanwege de manier waarop de deelnemende BN’ers elkaar naar huis moesten sturen. “De Zeven Zeeën is een nieuw format en daarbij nemen we risico’s“, geeft Jongstra toe.

De ‘beste’ kandidaat mocht kiezen welke BN’er mee mocht naar de volgende aflevering, op basis van persoonlijke voorkeur. Die BN’er mocht weer een BN’er uitkiezen, totdat de minst populaire BN’er overbleef: Dian Liesker. Zij moest naar huis.

Liesker werd zeer emotioneel. De andere bekende Nederlanders voelden zich ook niet prettig bij deze manier van wegstemmen. Zij noemden het ‘zuur’ en ‘kak’.

Jongstra: “We proberen dingen uit, waarbij BNN het niet erg vindt om af en toe op z’n bek te gaan. We zagen dat het einde van de eerste aflevering te bruut was en we zagen de reactie van de kandidaten daarop. Daarom hebben we besloten de eliminatie minder heftig te maken.”

De tweede aflevering van De Zeven Zeeën, met een aangepaste finale, is vanavond om 20.30 uur te zien op NPO 3.


Dus....? Voor alle afleveringen (na de eerste) zijn beide manieren van eliminatie opgenomen? Met als resultaat alsnog 'zuur en kak', of 'nou ja, ik heb die vage test blijkbaar minder goed gedaan dan die ander die overblijft'?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #66 Gepost op: 8-04-2015, 11:12:06 »
Dus....? Voor alle afleveringen (na de eerste) zijn beide manieren van eliminatie opgenomen? Met als resultaat alsnog 'zuur en kak', of 'nou ja, ik heb die vage test blijkbaar minder goed gedaan dan die ander die overblijft'?


Nee natuurlijk niet, na de eerste aflevering is besloten de manier van elimineren te veranderen. Het gymles-kiezen is dus niet meer teruggekomen (en zeker niet tien afleveringen opgenomen).

EDIT (aangezien ik de laatste reactie in dit topic heb geschreven):

Gisteren heb ik eindelijk de hele aflevering gezien. De eerste opdracht was erg leuk en ook goed voor de teamspirit (en gewoon een mooie locatie dat Pisa). Wel vond ik de link met Greenpeace erg gezocht: om te demonstreren moet je goed kunnen communiceren, tja. Mijn ongemak groeide bij de driestrijd. Het komt echt neer op actievoerdertje spelen, een beetje dollen met kabels en slotjes, alsof actievoeren een spelletje is. Ik ben het lang niet altijd eens met de acties van Greenpeace en je kunt er veel voor of tegen zeggen, maar die mensen ketenen zich niet voor hun plezier vast aan een boot of treinrails. Ik vond het ongemakkelijk om naar te kijken en zowel voor de kandidaten als Greenpeace niet helemaal passend. De eliminatie is zeker verbeterd, al was van tevoren al duidelijk wie er dan uit zou gaan (Patrick zat immers in de driestrijd).
« Laatst bewerkt op: 10-04-2015, 10:57:56 door jolmolletje »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #67 Gepost op: 11-04-2015, 17:57:37 »
Net allebei de afleveringen gekeken, en ik vind het heel leuk! Vooral de tweede aflevering was een stuk leuker al op een of andere manier, ik blijf kijken ;D

Leuke groep, Toprak vind ik verrassend leuk (wist niet echt wat ik van haar moest verwachten). Pepijn heeft heerlijke humor en ja Patrick... ik hou van Patrick.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #68 Gepost op: 13-04-2015, 20:47:47 »
Weer een geinige opdracht 😃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2015, 20:54:39 »
Ik vind dat aantikken zo dom
You'll never walk alone

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2015, 21:02:24 »
Ik hoor toch wel minder fraaie feitjes dankzij de extra toevoeging van Greenpeace.
Dat van die supergrote visnetten heb ik eigenlijk nooit geweten.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2015, 21:07:07 »
Als je een vis aanraakt voelt dat net als een dikke lul met sperma er over heen  ::rofl:: ::rofl::


Van dat vissen wist ik wel. Vaak op Discovery gekeken naar dat soort documentaires

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #72 Gepost op: 13-04-2015, 21:22:55 »
Ah neeee Pepijn eruit! Die vond ik een van de leuksten

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #73 Gepost op: 13-04-2015, 21:23:28 »
Als je een vis aanraakt voelt dat net als een dikke lul met sperma er over heen  ::rofl:: ::rofl::
Het is wel duidelijk BNN en niet AVRO he :o
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #74 Gepost op: 13-04-2015, 21:28:26 »
Ik vind dat aantikken zo dom

Dit, maar ik heb enorm gelachen om Toprak  ::rofl:: Heerlijk fanatiek, die eerste opdracht, ben benieuwd of Anton die al op de plank had liggen voor Wie is de Mol  :P Echt een typische WIDM-locatie èn opdracht die vergelijkbaar was met Zuid-Afrika en die loden bal in een van de glazen vazen krijgen  :)

#TeamTopLisPat voor in de finale, al is Niels de beste actievoerder denk ik. Gaat een leuke strijd worden zo :)
« Laatst bewerkt op: 13-04-2015, 21:30:42 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #75 Gepost op: 13-04-2015, 21:51:27 »
Het is wel duidelijk BNN en niet AVRO he :o
Dat verschil merk je wel inderdaad.
Maar heb echt wel dubbel gelegen van het lachen.

Vond het ook weer een leuke aflevering. Ook echt een leuke groep

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #76 Gepost op: 13-04-2015, 23:11:06 »
Toch wel opvallend dat Patrick Niels koos en niet Bastiaan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #77 Gepost op: 13-04-2015, 23:12:37 »
Vond ik ook bijzonder, gezien ze het blok van 3 uit elkaar wilden spelen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #78 Gepost op: 13-04-2015, 23:15:57 »
Ik denk dat de kandidaten het spel ook maar deels tactisch willen benaderen en toch ook een klein beetje willen kijken naar waardigheid omdat het uiteindelijk toch over actievoeren gaat.

Het is tenslotte geen ER, dan waren Niels Pepijn en Toprak er als eerste drie uit ::)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #79 Gepost op: 13-04-2015, 23:56:26 »
Erg leuke aflevering weer! Leuke opdracht maar jammer dat ze niks fout beantwoord hadden :P Had wel een plens water willen zien. 2e opdracht vond ik wat raar. Wat heeft koken te maken met Greenpeace? Wel leuk om te zien, dat wel  :D

Toch wel opvallend dat Patrick Niels koos en niet Bastiaan.

Viel mij ook op. Misschien speelt Patrick hier wel een slim spelletje.

Door Niels te kiezen maakt hij een goede move naar de mannen toe. Mochten zij ooit moeten kiezen gaan ze misschien eerder voor Patrick dan voor een dame.

Ben benieuwd hoe het tactische spel zich verder gaat ontwikkelen. Toprak en Lisa klikken volgens mij helemaal niet zo goed. En Bastiaan heeft met niemand echt een pact.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2015, 23:58:38 door Mollenmania »