Auteur Topic: De Zeven Zeeën  (gelezen 82096 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2015, 21:52:06 »
Inderdaad een leuke groep mensen. Mooie beelden: er hangt iets mysterieus omheen, maar dan kan ook mij liggen.
De manier van iemand laten verdwijnen uit het spel vind ik waardeloos. De minst leuke in de rij moet maar niet meer meedoen...... In eerste instantie was Bastiaan de klos, in 2e instantie Dian die daar wel een enkele reis naar huis mee verdiende. Jammer.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2015, 21:53:07 »
Die manier kan wel voor frictie en dynamiek in een groep zorgen, dat kan het wel interessant maken ( even een positief argument erin gooien )
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2015, 21:54:10 »
ja positief argument.
Ik vind het geen manier van doen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #23 Gepost op: 30-03-2015, 21:56:28 »
Nee, zo wint uiteindelijk de populairste denk ik, en niet de beste actievoerder.
You'll never walk alone

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #24 Gepost op: 30-03-2015, 21:57:17 »
De manier van afvaller aanwijzen vind ik ook echt niets.

Ik zie dan een vriendinnetje helemaal voor me die op school werd gepest en daardoor altijd als laatste werd gekozen met de gym. Dus dat hadden ze toch anders moeten aankleden.

De rest ga ik zo terug kijken want heb dus alleen dat laatste stuk gezien  ::schaam::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2015, 22:28:52 »
Om positief te beginnen: leuke groep. Leuke opdrachten ook wel. Verder ben ik principieel tegen schoolyard picks (is daar een Nederlands woord voor?) Je zag asn Bastiaan heel goed hoe dat aan kan. En ook degene die eruit ging was echt overstuur. En ja, ik was idd altijd degene die als laatste gekozen met gym.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #26 Gepost op: 30-03-2015, 22:32:10 »
Ze wisten toen duidelijk nog niet van je tie-break kwaliteiten  ::ohno::
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #27 Gepost op: 30-03-2015, 22:35:04 »
Nu spoiler ik mezelf door dit topic te gaan lezen. :(

Maar de moeite waard om terug te kijken dus, ga ik ergens deze week zeker doen. ::jaja::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2015, 22:40:35 »
Ze wisten toen duidelijk nog niet van je tie-break kwaliteiten  ::ohno::


 ::rofl::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #29 Gepost op: 30-03-2015, 23:26:47 »
Dat einde was echt belachelijk, pijnlijk en oncomfortabel om naar te kijken :-\\
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2015, 23:31:54 »
Dat wordt morgen of overmorgen terug kijken. Stond nog niet op uitzending gemist.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2015, 23:35:23 »
Jawel hoor.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2015, 00:44:18 »
Oh, op internet wellicht wel maar ik bedoelde via tv.

Heb een box van upc waarop je ook uitzending gemist kunt kijken maar daar stond die nog niet tussen.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2015, 07:08:38 »
Ik ben halverwege ingestapt en ben het met de anderen eens dat het een leuke kandidatengroep is. Het aanwijzen van de afvaller vond ik ook helemaal niets ::ohno::...deed mij ook denken aan de laatste die bij gym gekozen wordt wat echt afschuwelijk is.
De opdrachten waren leuk om naar te kijken maar hadden nog wel iets spectaculairder gemogen. Al met al voel je de touch van Anton en mijn oudste zoon, die later binnen kwam vallen, vroeg na een blik op de tv of WIDM al weer was begonnen ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2015, 07:39:48 »
De groep was leuk, de opdrachten zeker interessant, maar zoals al door de meesten gezegd: de manier om de afvaller te kiezen deed ook mij weer terug denken aan school, en past zeker niet in een programma als dit. Over het algemeen kwam het wel wat lauwtjes op mij over. Het sprankelde nog niet echt. Maar dat moet vast nog wel gaan komen.

Overigens: ik hoop niet dat het echt een 'Greenpeace'-show gaat worden, daar zit ik niet op te wachten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2015, 10:12:31 »
Ik heb gisteren het einde nog even gekeken en ik ben het met iedereen hier eens dat dat erg pijnlijk was. Dit voelt voor mij veel erger dan een stemronde bij Expeditie Robinson: daar is het in ieder geval nog de groep die een bepaalde beslissing neemt. Hier bepaalt de op een na minst populaire in zijn eentje wie er naar huis moet gaan, erg ongemakkelijk om naar te kijken. En sneu ook voor Dian, die het er duidelijk moeilijk mee had. Ik vond wel dat Floortje het goed oppakte en haar lief troostte.

Overigens: ik hoop niet dat het echt een 'Greenpeace'-show gaat worden, daar zit ik niet op te wachten.

Nee, ik ook niet. Het heeft ook iets gekunstelds dat BN-ers actievoerdertje spelen van sponsorgeld dat naar echte acties zou kunnen gaan. (Al is dit natuurlijk een PR-stunt van jewelste, 10 weken lang op primetime aandacht voor je goede doel is onbetaalbare reclame.)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2015, 11:19:48 »
Net als de rest vond ik het over het algemeen een leuke eerste aflevering en zeker de moeite waard om de rest van het seizoen te gaan volgen.

En ook ik vind de wijze van afvallen niet echt fijn. Beter zou er naast de driestrijd voor 'immuniteit' ook een driestrijd (of tweestrijd als drie te veel is) voor de afvaller moeten komen. De verliezer van deze strijd gaat dan naar huis.

Dus Anton, als je hier meeleest en er komt een tweede seizoen... ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2015, 17:46:26 »
Floortje zou nooit meedoen aan Wie is de Mol?, omdat ze als ze de finale haalde, nog eens 3 weken van haar spaarzame weken ''thuis'' af zou moeten halen.

Tijden veranderen, wellicht was het Greenpeace-aspect wel de reden om dit wel te gaan doen. Ik vernam intussen dat ze niet de eerste keus voor deze presentatieklus was.
Klopt, Patrick Lodiers zou het gaan presenteren, maar vlak voor de opnames ging hij naar een andere omroep. Als ik het goed begrepen had, werd Floortje pas een dag of 4 voor being als presentatrice vastgelegd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #38 Gepost op: 31-03-2015, 20:07:39 »
Ik had helemaal over het hoofd gezien dat er nog een apart board: realitysearies light bestond. Keek eerst bij TV Algemeen  ::nieuwsgierig::

Gekeken en Anton heeft er een mooie mix van Expeditie Robinson, Expeditie Poolcirkel, Eeuwige Roem en WIDM van gemaakt. Leuk element dat Bastiaan hoewel bijna buiten de boot viel toch zijn wraak mocht nemen op het niet gekozen worden door ze ervan te weerhouden als snelste de flessen in de blikvanger te gooien.

Maar de eliminatie/selectie kan toch beter georganiseerd worden, niet alleen het logboek hanteren als middel voor de driestrijd maar ook inzetten voor eliminatie bijvoorbeeld. Hoewel ik Dian helemaal niet kende vond ik het wel erg sneu zo op het einde. Ze heeft wel veel weg van Floortje trouwens  ;D Eliminatie gaat nu eerder in op de vraag hoe je in de groep ligt. En niet in op de vraag: wie is de geschiktste om over te blijven als actievoerder. En wat dan als er straks een actievoerder uitkomt rollen: gaan we die nog zien in actie voor Greenpeace of is dit puur een awareness-campagne gesponsord door Greenpeace?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2015, 20:09:44 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2015, 15:54:48 »
Vandaag pas terug kunnen kijken en vindt het inderdaad een leuke mix aan kandidaten en de opzet van het programma.

Grappig om te zien dat sommige inderdaad een WIDM twist verwachten en alles in de gaten gaan houden  ::rofl:: Spellen waren ook leuk om te zien en lijkt me super om te doen  ::rofl::

Alleen dat afvallertje kiezen is echt geen leuk systeem. Je ziet Sebas al kijken van tja, daar ga ik dus de verbazing dat hij gekozen wordt is wel groot.
Dat moet toch echt anders aangekleed worden in een volgende reeks.

Maar benieuwd wat er volgende week gedaan gaat worden :D