Auteur Topic: De Zeven Zeeën  (gelezen 82095 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #140 Gepost op: 25-05-2015, 20:51:49 »
sms  Nicolien, Daniel of Petrus naar 4333 voor wie je wilt die gaat winnen ::bravo::

ow en als je sms't mag Greenpeace je terugbellen om je te vragen om mee te doen/betalen aan hun acties.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #141 Gepost op: 25-05-2015, 20:52:45 »
Ik mis niks dus :)
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #142 Gepost op: 25-05-2015, 20:54:32 »
sms  Nicolien, Daniel of Petrus naar 4333 voor wie je wilt die gaat winnen ::bravo::

ow en als je sms't mag Greenpeace je terugbellen om je te vragen om mee te doen/betalen aan hun acties.

ik wens ze succes, mijn telefoon blokkeert hun nummer terug. Niet dat ik ging sms-en. Ik blijf lekker op Eurosport hangen.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #143 Gepost op: 25-05-2015, 21:00:00 »
ow en als je sms't mag Greenpeace je terugbellen om je te vragen om mee te doen/betalen aan hun acties.
En dat is dus precies de reden dat ik NIET ga stemmen.

Twee jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt met Unicef en het kostte me toen heel verl moeite om het constante irritante opbellen van hen te stoppen. Als je sms't, telt het bel-me-niet-register namelijk niet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #144 Gepost op: 25-05-2015, 21:11:26 »
Even gekeken in de reclame van VI

Tenenkrommend.

Mijn conclusie : Opdrachten + Groep leuk, format en doel moet anders
You'll never walk alone

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #145 Gepost op: 25-05-2015, 21:12:15 »
Anticlimax van het programma :( Jammer hoor
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #146 Gepost op: 25-05-2015, 21:14:01 »
En dat is dus precies de reden dat ik NIET ga stemmen.

Twee jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt met Unicef en het kostte me toen heel verl moeite om het constante irritante opbellen van hen te stoppen. Als je sms't, telt het bel-me-niet-register namelijk niet.

privenummer blokkering. Beste oplossing ooit. Behalve dat mijn huisarts ook met een privenummer belt. Maar ja, als mensen voor iets belangrijks bellen met een privé nummer dan spreken ze mijn voicemail wel in. En die bedrijven stoppen meestal na een keer of tien wel met bellen, als er steeds niet wordt opgenomen.  ::)

OT: ik denk niet dat ze heel veel stemmen binnen gaan krijgen, als ze het op deze manier gaan doen.  ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #147 Gepost op: 25-05-2015, 21:15:09 »
mijn moeder belt met een privénummer ::niet-ok:: :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #148 Gepost op: 25-05-2015, 21:20:39 »
 ::hug:: Ik ken zelf geen mensen die bellen met een privé nummer. Behalve mijn huisarts dan.  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #149 Gepost op: 25-05-2015, 21:25:15 »
Even gekeken in de reclame van VI

Tenenkrommend.

Mijn conclusie : Opdrachten + Groep leuk, format en doel moet anders

Misschien iemand die de boel saboteert en dat de anderen dan daar achter moeten komen?! Oh wacht...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #150 Gepost op: 25-05-2015, 21:29:26 »
maar goed. Dat hele stemmen klopt geen klap van natuurlijk. Dat snappen ze zelf ook hoop ik.

Eerst dit maar eens:
De eerste tweet: Je hebt nog 10 minuten om te stemmen.
En 4 minuten later de volgende tweet, dat Patrick met 1% heeft gewonnen.


Daniël ziet op het blaadje dat Patrick heeft gewonnen, maar hij weet niet dat het 1% verschil is zegt onze presentatrice. Hoe weet ze dat dan ?

En het verschil bij de tussenstand was geloof ik meer dan 25% en dan zal het op het eind 1% zijn ?  Dat kan natuulijk als er maar weinig mensen gestemd hebben, wat gezien de finale wel logisch is.    


Jammer zo'n einde.

Ik vond het programma, de opdrachten en de groep erg leuk. Het Greenpeace gehalte kon ik tijdens de reguliere uitzendingen nog wel behappen. Werd er over het algemeen slim ingedaan.
Ik ben benieuwd of ze volgend jaar terug komen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #151 Gepost op: 25-05-2015, 21:34:22 »
privenummer blokkering. Beste oplossing ooit.
Dat kon/kan ik niet doen omdat ook belangrijke telefoontjes via privénummer binnen kunnen komen.
Maar ja, als mensen voor iets belangrijks bellen met een privé nummer dan spreken ze mijn voicemail wel in.
Toen ik nog voicemail had, kwam het regelmatig voor dat ik voicemailberichten had net alleen maar 'klik, tuut tuut tuut'. Het beluisteren van deze berichten kostte mij geld, dus voicemail staat bij mij uit.
En die bedrijven stoppen meestal na een keer of tien wel met bellen, als er steeds niet wordt opgenomen.  ::)
Unicef in elk geval niet. Die hielden pas op nadat ik de telefoniste flink de huid volgescholden had.


OT:
Leuk dat Patrick heeft gewonnen  ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #152 Gepost op: 25-05-2015, 21:51:35 »
Ik heb het gemist, maar als ik het zo lees heb ik eigenlijk dus niets gemist.

Zal morgen ofzo eens terugkijken om de anticlimax dan te zien :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #153 Gepost op: 25-05-2015, 21:54:22 »
Meh, anticlimax dit. Vond ik het kiezen van de afvaller al geen goede manier, het kiezen van de beste actievoerder is bij kans nog meer tenenkrommend.

Faiza koos wie de beste campagnefoto had geschoten.
Ten slotte gingen ze nog een live logboekquiz spelen.
En je had nog de mensen die hun stem konden uitbrengen.

Doe dan dat elk onderdeel goed is voor 1/3e deel van de punten. Want op deze manier is het puur een populariteitspoll. Degene die de meeste stemmen los kan krijgen via twitter en andere kanalen wint. Maar niet omdat Patrick het beste de logboekquiz deed of omdat hij de beste foto had gemaakt.

Had het dus eerlijker gevonden als Nicolien tot beste actievoerder was uitgeroepen. Ogv de foto en meeste kennis over de zee. Iets met #TeamNicolien  ::hypocriet:: Maar enfin, die blik van Patrick toen Floortje aangaf dat de winnaar direct mee moest op de Artic Sunrise was dan wel weer onbetaalbaar  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #154 Gepost op: 26-05-2015, 11:01:57 »
Nou, de post van Lukie bewijst dus wat ik eigenlijk al de hele serie dacht te merken: Patrick moet erin blijven  ???(vriendjespolitiek?). Ik zie hem absoluut niet als een actievoerder! Nicolien had m.i. moeten winnen.
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #155 Gepost op: 26-05-2015, 11:07:09 »
En trouwens: ik vind het Greenpeace-gedeelte erin juist goed en leerzaam!
...maar soms even niet :)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #156 Gepost op: 26-05-2015, 13:01:23 »
Overall gezien een leuk programma met verbeterpunten waarvan ik hoop dat er nog een seizoen komt. Er zaten leuke opdrachten bij om naar te kijken. Ook de kandidatengroep was erg leuk. Maar voor een tweede seizoen zijn er wel wat verbeterpunten.

Ten eerste de selectie. Zorg dat die spannender wordt. Mijn voorstel: De winnaar van de driestrijd kiest eerst degene die hij/zij wil meenemen aan boord van de Reha. Daarna net zo als dit seizoen, alleen hangt het bij de laatste vier af van het logboek. Bij zes of minder personen mag de gewonnen driestrijder eerst iemand blijven kiezen die hij/zij wilt meenemen.

Ten tweede mag de finale echt een stuk spannender zijn. De opdrachten aan het Greenpeace schip waren leuk, maar niet spannend, zeker met al het gepraat. Ik zou het een leukere finale vinden met een driestrijd, die heel zwaar is en de winnende kandidaat daadwerkelijk alles wat een actievoerder moet kunnen het beste kan. Bijvoorbeeld zwemmen, klimmen op een boot, varen, timen.

Ten derde de opgedane kennis. Deze speelde bijna geen rol in de finale, maar vormt wel een belangrijk deel van het programma. Probeer iets meer te doen met het logboek.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven Zeeën
« Reactie #157 Gepost op: 26-05-2015, 13:52:07 »
Ik heb de finale echt met gekromde tenen zitten bekijken, wat een verschrikkelijke vertoning was dit! Floortje voelde zich duidelijk niet prettig in deze finale-aflevering: alles wat ze zei of deed werd belachelijk gemaakt door o.a. Daniël, de opdrachten waren echt voor spek en bonen (zowel op het schip als in de studio) en het napraten hielp ook niet echt doordat de kandidaten weinig te zeggen hadden. Waar ik de link met Greenpeace de hele serie al een minpunt vond (maar naast de spectaculaire opdrachten en leuke kandidaten nog wel nog wel overheen te komen), was de finale gewoon een primetime reclamespot voor Greenpeace. Ik heb respect voor mensen die hun idealen nastreven, maar ik kan absoluut niet achter alle acties van Greenpeace staan en echt niet iedere Greenpeace-actievoerder is een held. En om de totaal misgelopen actie van Greenpeace bij dat boorplatform als ultiem voorbeeld van actievoeren te beschouwen, tja als programmamaker had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Ook de hoofdprijs was erg bijzonder: zit Patrick er wel op te wachten een 'echte' actievoerder te worden? Misschien ben ik ook wel te negatief over het hele geheel, maar ik vond het erg storend dat zo werd opgedrongen dat Greenpeace heldendaden verricht.