Auteur Topic: De kandidatenbiechten  (gelezen 16535 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2015, 19:47:53 »
Aflevering 8:

Hebben je buren nog geklaagd, Duncton?
Soms word ik 's nachts gillend wakker. Dan heb ik gedroomd dat Bubbles toch de mol is, dat ik al die tijd fout heb gezeten en dat het puur toeval is dat ik nog steeds in het spel zit. Ook nu weer. Aansturen op foute antwoorden, aansturen op het kopen van letters (en op het plaatsen daarvan als ik aangeef dat dat goedkoper is). Meeste fouten bij Kunstenaars & Taalvirtuozen en haar partner het minste verdiend.

Aan de andere kant Lukie. Maakt het catshee met zijn plaatjes ook niet makkelijk. Stemt bij de laatste vraag bij de Tramhaltes voor minder, terwijl hij gezien kan hebben dat wij in ieder geval drie letters misten, terwijl we in het openbaar maar één foutje gemaakt hebben. Doet verder wel ongelooflijk z'n best. Had hij al door dat de opdracht toch al bijna niet meer gehaald kon worden?

Switchen durf ik nu niet meer. Als ik eruit lig, is dat vol op Lukie.



Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2015, 19:51:32 »
Aflevering 9:

WouterV is niet tevreden
Zo de sleutelopdracht is gedaan maar ik ben niet tevreden.
Ik heb veel te veel tijd verloren bij de sleutelopdracht, ik vrees dat ik hem kwijt ben.
Als ik goed kan tellen heb ik 232 minuten nodig gehad. Is dit snel? Is dit genoeg?
Geen idee.

Zolang ik niet laatste ben, is het nog ok voor mij. Ik heb mij hiervoor ingezet en ik heb de kasteelopdracht niet tenvolle gedaan om mij hier op te focussen.

Nog even afwachten. Nu ik er zo dichtbij ben, wil ik die finale halen (liefst met de sleutel).

Helaas, geen sleutel voor jou...

Lijkt Duncton toch wat te gaan twijfelen?
Mooie, stille aflevering. Achter de schermen is iedereen natuurlijk druk bezig met satellietfoto's zoeken, sudoku's maken en kastelen bekijken. Maar het voelt ook een beetje als een moment van bezinning. Reflecteren op de afgelopen weken; zit ik goed, ben ik zeker van mijn zaak.

Schatzoeken leverde interessante informatie op. Vanuit mijn perspectief is wouterv de volgende afvaller. Hij zit als enige niet op Lukie. Vanuit wouterv bekeken, is het echter Starlight die er als volgende uit ligt. Want hij denkt dat ik en Lukie ook op Bubbles zitten. Als Bubbles toch de mol is, gaat het tussen mij en Starlight. En krijgt één van ons nog één aflevering de kans om van gedachten te veranderen.

------

Zelf ben ik het goede gevoel een beetje kwijt. Waarom moest nou juist Lukie zo'n aandeel hebben in het raden van mijn 'ik zie'? De sleutelopdracht liep vanaf het begin stroef, met de sudoku als onbetwist (en onverwacht) dieptepunt. Ik reken al op een minjoker. Voor de test heb ik twee opties: vol op Lukie (minjoker achterstand op Starlight als Bubbles de mol is) of spreiden over Lukie en Bubbles en aan de hand van de afvaller (wouterv of Starlight) zekerheid krijgen over de mol. Kan verkeerd uitpakken als wouterv rare sprongen maakt of een vrijstelling heeft opgegraven. Verkeerd kiezen betekent einde verhaal.

Ook Starlight twijfelt...
Is het Lukie of is het Bubbles, is het Bubbles of is het Lukie, ik moet kiezen want spreiden kan bijna niet meer in deze fase van het spel... dat is de gedachte die de afgelopen week steeds in m'n hoofd heeft gezeten. Ik neigde iets meer naar Lukie vanwege de mogelijke hint die ik gevonden had, maar ik kon maar niet kiezen.
 
Maar deze aflevering lijkt het dan eindelijk duidelijk te worden: bij de graafopdracht heeft Bubbles wel erg veel geld binnengehaald, dat zou de mol nooit doen. En Lukie heeft deze aflevering de pot juist vrijwel alleen maar leeggetrokken. En ook nog eens een supersnelle tijd bij de The Phone opdracht neergezet, waardoor hij nu de sleutel heeft. Die tijd kun je volgens mij alleen maar halen als je de sudoku gewoon níet maakt, als je hem wel maakt ben je immers langer bezig dan die 20 minuten straftijd (tenzij je een soort sudokuwonder bent natuurlijk). En dat er dan ook nog even 100 euro uit de kluis ging, komt de mol natuurlijk goed uit. En dat je dan de snelste tijd hebt en de sleutel in handen krijgt, is helemaal goed voor de mol natuurlijk. Nog even 150 euro uit de pot per aflevering, en 300 omdat de mol hem heeft voor de finale.

Conclusie: Lukie moet wel de mol zijn.

En toch... nu ik de test moet gaan invullen twijfel ik. Ik spreid al een paar afleveringen over Lukie en Bubbles en het is eng om ineens op te houden met spreiden. Wat als ik tóch fout zit? Dan kan ik er zomaar ineens uitvliegen. Maar als ik nu nog spreid, weet ik helemaal niet wat m'n kansen zijn. Bubbles en Duncton zitten volgens mij ook op Lukie, en Wouterv op Bubbles maar misschien is die na deze aflevering wel van gedachten veranderd. Als ik dan spreid, lig ik er sowieso uit. Vol op Lukie gaan is misschien een risico, maar geen groter risico dan spreiden, en hierna weet ik het dan zeker. Dus we gaan er maar voor ::joehoe::
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2015, 19:51:42 »

WouterV schrijft als eerste na afvallen nog een biecht. Top!
Ik weet niet of andere afvallers dit ook gedaan hebben, maarja dan heb je mijn toch al.

Bam...rood.
De kleur van het scherm voor mij én het is voor mij bedoeld.
Even hoop ik opnieuw op een twist, het is al eens eerder gebeurd.
Toch niet, na afscheid te nemen van de groep ga ik mee en hou ik mijn afscheidspraatje
terwijl mijn hoofd even leeg is.

Ik snap niet wat er fout gegaan is.Echt niet.
en tegelijkertijd weet ik het wel.

Toen nys-fan eruit ging, wist ik hoe hij zijn test gemaakt had.
Er waren nog maar 2 mogelijkheden over, Catshee en Bubbles.
Ik ging vol op Catshee, kreeg rood en mocht toch blijven.
Dan moest het Bubbles zijn, maar dan krijg ik nu opnieuw rood.
Dan is er toch nog iemand, en dan denk ik dat het iemand is die ik de voorbije weken
onterecht geschrapt heb... Onze grote vriend Lukie4.
(een van mijn hoofdverdachten vanaf aflevering 1, maar helaas had ik hem afgeschreven nadat Nys-fan eruit ging, want hij had meer antwoorden op hem dan ik toen.)

De taxi brengt mij weg naar de luchthaven, het vliegtuig gaat mij terugbrengen naar België.
Even komt in mij de hoop op een grote twist, maar ik ga Chris Zegerske doen.
Het is AFGELOPEN!!!

Ik kijk al uit naar de reünie.

Dag vrienden en dag mol
Dag Wouter!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2015, 19:53:31 »
Aflevering 10:

Duncton bedenkt een nieuw woord!
(gisteravondbiechtje :))

De executie ging eigenlijk zoals verwacht en daarmee is het duidelijk. Wouterv eruit op Bubbles, Lukie4 de mol. Fijn om zekerheid te hebben.

De dames weten dat natuurlijk ook. Ik weet niet of zij ook van mij weten dat ik op Lukie zit, maar dat vermoeden ze vast. Vanaf nu gaan de sleutel en de schattingsvraag echt belangrijk worden. En dan ben ik achteraf misschien wel heel blij (als het al gaat meetellen) dat ik de afgelopen test, inclusief schattingsvraag, zo perfect mogelijk op Lukie heb ingevuld.

Het is nog steeds wachten op de eerste vrouwelijke afvaller. Aflevering 10 lijkt mij een prima moment om met die trend te breken.
Het wachten duurde helaas (?) niet lang meer!

Bubbles is ons gelukkig ook niet vergeten!
Al een hele tijd geleden dat ik nog een biecht heb gestuurd, - dus het wordt  lange :P -, maar bij deze:

NextGP en ik hadden dus samen dat complotje. Maar dan kwam er in de 5de aflevering toch wel de grote teleurstelling. Mijn maatje in dit spel moest het spel verlaten. Plots was ik mijn maatje kwijt en daar was ik toch wel van geschrokken. Daarbovenop was de executie dubbel zo verassend want we hadden zelf in de hand gewerkt dat het een dubbele executie zou zijn. Ook Nys-Fan moest vertrekken. Op zich was dat nog niet zo slecht voor mij, want dat was toch weer een twijfelgevalletje dat ik definitief kon afstrepen.

Aflevering 6: Ik haalde in de veiling een vrijstelling binnen. Die komt altijd wel van pas, tenminste als je ze goed inzet.  Het werd opnieuw een speciale executie. Waar we de vorige keer er zelf voor gezorgd hadden dat er 2 mensen naar huis moesten, hadden we nu ook zelf in de hand dat iedereen door mocht! Op zich wel jammer want in aflevering 6 heb ik voor het eerst min of meer vol op Lukie4 ingezet. Uit veiligheid had ik dan ook maar 3 jokers ingezet, en die was ik dus helaas kwijt zonder dat ik iets wijzer was geworden.

Aflevering 7: De zwarte vrijstelling werd ingezet en deze keer ging er wel weer iemand naar huis. Uiteindelijk was het Sjoeter die terug naar Nederland moest. Nu de zwarte vrijstelling eruit was, wist ik zeker dat ik mijn vrijstelling kon inzetten, zonder dat ik er niets mee zou zijn. Maar ik word ondertussen ook steeds zekerder van mijn zaak dat Lukie4 de mol is.
 De enige waar ik nog een beetje over twijfel is Starlight, dus het zou nog wel 'handig' zijn voor mij mocht zij er nog uit gaan. (Sorry Starlight)

Aflevering 8: Ons groepje wordt steeds kleiner. Aangezien de zwarte vrijstelling de vorige executie ingezet werd, besloot ik mijn vrijstelling in te zetten. Zo was ik er zeker van dat ik bij de laatste 5 zou zijn. Ik bleef overtuigend bij Lukie4 als mol. En Starlight leek het goed te doen bij de tramhaltes, maar ze beantwoorde dan weer geen enkele vraag goed in de dierentuin. Lukie4 had er natuurlijk ook weinig goed, dus mijn twijfel bleef nog steeds.  Ik hoopte dat Starlight eruit zou gaan eigenlijk, zodat mijn laatste twijfels weg waren, maar het werd Catshee.

Aflevering 9: 'The Phone' was absoluut mijn opdracht niet. Jammer van die minjoker, maar gelukkig had ik nog die joker die ik gewonnen had door het winnen van een weekopdracht. Ik zette mijn joker uiteraard in zodat ik weer gelijk stond met de rest.
Maar wat belangrijker was: Ik ben er nu 100% van overtuigd dat Lukie4 wel de mol moet zijn. Hij ronde de hele 'The Phone' namelijk af op een klein uur. Mij lag het nu wel totaal niet, maar toch kan ik me niet voorstellen dat je die hele opdracht zo snel kan afronden zonder voorkennis. En het was natuurlijk ook een heel mooi moment om de sleutel te bemachtigen.
Daarnaast was hij de enige die bij het schatgraven in min eindigde. Ja, Lukie4 moet gewoon de mol zijn! :D
Uit het schatgraven kon ik ook opmaken dat Wouterv op mij als mol zat. Dus ik vermoede al wel dat ik de laatste 4 zou halen. Jammer dat hij eruit moest, onze 'potspekker'. Maar ik ben natuurlijk wel erg blij dat ik de laatste 4 heb gehaald.  :D Ik ga nu ontzettend mijn best doen om de sleutel te bemachtigen en zo de eerste finalist te worden. Finalist wil iedereen nu natuurlijk zijn, dus het zal spannend worden.


Deel 2 komt zo want m'n biecht is te lang voor in 1 bericht blijkbaar. :P
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2015, 19:54:59 »
Ook wij moesten deel 2 in een andere post zetten...
Het vervolg:

En dan nog even over mijn 'molacties':

Ik had op voorhand beslist dat ik wat wilde gaan spelen zoals Chris Zegers dit seizoen deed. Mezelf verdacht maken, en hopen dat anderen in die val trappen, en ik zo steeds verder kan geraken. Volgens mij is dat aardig gelukt want ik werd een tijdje heel erg verdacht door sommigen. Heel erg leuk om te zien. :P WouterV trapte in mijn val en ik ben benieuwd om te zien bij de ontknoping wie ik zo nog eventueel in de val heb kunnen lokken. :P
Nadat ik mijn mastermind niet had gehaald, en dus heel erg verdacht werd, besliste ik daarop door te gaan.
De fotoroute bracht ik tot een goed einde, maar ik had gelukkig geen enveloppe met geld en ik had een aantal tips gekocht. Vervolgens haal ik er dan ongewild bij de miljoenenjacht ook nog eens het hoogste bedrag uit. ;D
Vervolgens beantwoorde ik mijn vraag bij de 'een rijtje opdracht' opzettelijk fout, zodat hopelijk de verdenking zou blijven aanhouden. Ook bij de post rondbrengen deed ik het niet super.
Bij de ik 'ik zie, ik zie opdracht' koos ik, inderdaad zoals werd gezegd, opzettelijk een blauw voorwerp, terwijl er in dat kasteel natuurlijk heel veel blauw was. ;D

Nu Wouterv eruit gegaan is, is het voor iedereen wel duidelijk denk ik dat ik de mol niet meer kan zijn. Op zich misschien wel jammer, maar anderzijds denk ik dat ongeveer iedereen inmiddels wel weet dat Lukie4 de mol is.

Ik ga nu dan ook niet meer echt mollen maar mijn best doen. Vooral de sleutel proberen te bemachtigen natuurlijk. ;)

Verder denk ik dat ik ook wel wat tips naar Lukuie4 heb gevonden. Die stuur ik nog wel op. :)


Groetjes,
Bubbles ::zwaai::




Duncton is blij...
Sleutel! Finale! Yes!

Oefenen en inlezen heeft zich uitbetaald. Het omgekeerde bord betekende dat ik even opnieuw moest rekenen, gelukkig daar geen fout in gemaakt. Lukie wist ook precies waar hij mee bezig was, feliciteerde mij al ruim voordat ik zelf de overwinning durfde te claimen. Maar dat had ik ook niet anders verwacht.

Het kan snel veranderen. Één executie geleden was ik nog allerminst zeker van mijn zaak. Nu voel ik mij on top of the game, in controle en zelfs in staat om te winnen. Maar laat ik nog maar niet overmoedig worden.

De test ga ik voor mezelf wel maken, om het gevoel te houden en om in ieder geval de schattingsvraag in te vullen. Ik heb zo het gevoel dat die bij de finaletest nog van pas gaat komen.

Maandag The Battle of the Ladies. Benieuwd wie mijn laatste tegenstander wordt.
Dat werd dus Bubbles.

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2015, 19:56:31 »
FINALE:

Duncton vreest Bubbles:
Bubbles dus. Gevaarlijk. Zij zit al heel lang op de juiste mol, in ieder geval sinds Nieky's Cousin in aflevering 5. Aflevering 5 is bovendien de laatste aflevering waarin ik een testvraag niet op Lukie heb ingevuld. Gaat mij dat dan uiteindelijk de overwinning kosten? Als ook de eerder ingevulde schattingsvragen worden meegerekend, geef ik mijzelf nog een kans. Als het alleen om de testantwoorden gaat, kan het goed zijn dat ik mij met een tweede plaats tevreden moet stellen.

Ik ben een klein beetje opdrachtmoe. Door Londen rennen op zoek naar theaters vind ik leuk, dus daar ben ik actief in. The Price is Right is echt niet mijn opdracht, die laat ik het liefst zo veel mogelijk aan Lukie en Bubbles over. Bij The Shard zit er eindelijk wat beweging in. Ik vraag me alleen af of we dat nu ook vast kunnen houden.

Actieopdracht afgevinkt, vrijdag ga ik met vuurwerk stunten. Dan de laatste test.
Pas je wel op voor je vingers?

Hoi Bubbles ::zwaai::
Hoi MV & LdH ::zwaai::

Hier nog een laatste biecht van mij:

Ik haalde dus de halve finale en ging heel erg mijn best doen om de sleutel te bemachtigen. Helaas liep dat iets anders :P Ik kwam echt niet verder bij de flipperkast en ik ben zo'n beetje de 2de Starlight. Ik dacht ook altijd "dat zal wel genoeg zijn." :D Wel jammer eigenlijk dat ik er zo snel uitlag want dat spel was eigenlijk in grote lijnen het spel waarmee ik de weekopdracht had gewonnen. Maar goed, Duncton won uiteraard verdient de sleutel.

Zoals ik vorige keer al zei heb ik niet meer gemold. In de pi opdracht heb ik zoveel mogelijk cijfers proberen onthouden en de dilemma's/trilemma's, die blijven natuurlijk altijd een beetje een gok

Nu ging het natuurlijk heel spannend worden tussen mij en Starlight, want Lukie4 was natuurlijk sowieso finalist nummer 2 ;D

Uiteindelijk mocht ik toch door naar de finale en was het Starlight die net voor de finale nog afviel. Ik had haar ook heel erg de finale gegund, want ik had inmiddels natuurlijk helemaal geen twijfels meer over Lukie4 als mol, maar helaas.

Het moet volgens mij heel spannend geweest zijn tussen ons en ik ben dan ook heel benieuwd om na de ontknoping te horen of de schattingsvraag de doorslag heeft gegeven of niet. Want ik denk namelijk ook dat ik in die test geen fout heb gemaakt. :D

De finale dan: helaas ging het niet zo goed om voor de laatste keer nog wat geld voor de pot te verdienen. Gelukkig heeft vooral Duncton nog iets kunnen rapen met de opdracht in West End ::ok::

De finaletest: Ik heb er een goed gevoel over, maar of het genoeg is weet ik niet. We gaan het wel zien. Wat het ook wordt, we gaan er sowieso met z'n alle een mooie ontknoping van maken op Wembley na een prachtig seizoen! :D

De mogelijke tips die ik nog gevonden heb naar Lukie4 zal ik zo ook nog in een aparte PM versturen. :)

Groetjes,
Bubbles ::zwaai::
Wij zijn benieuwd...

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2015, 19:57:07 »
Hier dan, zoals beloofd:
Hoi MV LdH ::zwaai::

Bij deze zoals beloofd nog mijn ideeën naar mogelijk hints naar Lukie4 als mol:
* Lukie4 koos het groene molboekje (niet toevallig denk ik) en roept daarna ook "Groeeeen" uit in de biechtkamer. Groen = de Mol blijft altijd?

*Lukie4 post bij de opdracht "Ontmoet de Mol" op een bepaald moment: "yeah, meet the mole!" Bedoelt als je gaat mij ontmoeten?

*In het lasergamen zegt Catshee op een bepaald moment: "Oei, dat was niet slim van mij, om me vlakbij de hut te laten afschieten, maar ik was helemaal afgeleid. Ik was eventjes afgedwaald, en dacht dat ik in Amerika een soort Lucky Luke was." Lucky Luke, een tip naar Lukie4 als mol?

*Lukie4 komt er in de opdracht "post sorteren en rondbrengen" als eerste achter wat het teken is van de Mol. Tip?

*Wat HIDM al aangaf: Lukie4 zijn vragen en antwoorden staan anders geformuleerd bij de terugblikken en trilemma's. Vooral 'directe finale' valt op en dat hij Margriet kiest is ook een tip denk ik.
*Aflevering 8 heette "Het beestje bij naam noemen." Volgens mij is dat ook een tip naar Lukie4 zijn  schermafbeelding en dus dat hij de mol is.

Verder heb ik ook altijd het gevoel gehad dat er een tip zat in de stoelverdeling bij de executies. Volgens mij stond dat er niet zomaar. :) Maar ik heb nooit kunnen achterhalen wat dan de tip zou moeten zijn, dus ik ben benieuwd om te horen of daar effectief een tip inzat of niet. :)

Ik vraag me ook af of er nog verder tips zaten in de titels van de afleveringen en/of locaties. Ik denk het wel, maar ook nooit echt kunnen achterhalen. Dus ook daar ben ik benieuwd naar. :)

 ::zwaai::
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2015, 19:57:24 »
En dat waren dan jullie biechts!
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2015, 20:02:03 »
Leuk om te lezen.

Raar dat er toch nog een paar mensen waren die mij enigzins verdachten in het begin.
Ik dacht dat ik het na de locatieopdracht al verpest had.

Misschien iets dat nog niet naar boven gekomen is,
maar de reden dat ik bij de veiling nog eens mocht, was omdat ik op een aanbod van de mol was ingegaan.
Ik mocht meebieden op de vrijstelling maar er hing iets aan vast.
Ik ging er op in en wat bleek: als de vrijstelling voor 3.000 euro of meer eruit ging en ik had het laatste bod, was hij voor mij.
Ging hij er voor 3000 en meer uit, maar ik had hem niet= ik behield mijn jokers.
In elk ander geval verloor ik mijn 2 jokers.

Klein nadeel voor mij en de mol is dat deze groep te braaf was.
als Nys, Pjotr en Bjorrn er toen nog inzaten was de pot leeggeweest denk ik.
klaar voor de strijd

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2015, 20:02:32 »
Dat waren helemaal niet onze biechts, want mijn biecht van aflevering 10 staat daar niet? ???

Raar dat er toch nog een paar mensen waren die mij enigzins verdachten in het begin.
Ik dacht dat ik het na de locatieopdracht al verpest had.
Kwam bij mij omdat jij (volgens mijn gegevens) heel raar had gedaan bij de ruilopdracht en ik bij het kiezen van m'n verdachten zo op die opdracht gefocust was dat ik alweer was vergeten dat je de locatie had gevonden :P Zodra ik me dat weer herinnerde, verdacht ik je dan ook niet meer.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2015, 20:12:07 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2015, 20:33:11 »
Misschien iets dat nog niet naar boven gekomen is,
maar de reden dat ik bij de veiling nog eens mocht, was omdat ik op een aanbod van de mol was ingegaan.
Ik mocht meebieden op de vrijstelling maar er hing iets aan vast.
Ik ging er op in en wat bleek: als de vrijstelling voor 3.000 euro of meer eruit ging en ik had het laatste bod, was hij voor mij.
Ging hij er voor 3000 en meer uit, maar ik had hem niet= ik behield mijn jokers.
In elk ander geval verloor ik mijn 2 jokers.

Daar heb ik dus een beetje raar gedaan. Las eerst het topic, zag dat wouterv 3000 bood, dacht: "Als hij kan klooien, kan ik dat ook." en dus overboden.

Toen PM gelezen, bleek een aanbod van de mol in te zitten ::schaam::. Niet op ingegaan en dus werd mijn bod ongeldig verklaard.

Denk dat het seizoen in Sri Lanka jullie hier ook parten speelde. Dit was volgens mij net na de aflevering waarin Rik de groepsvrijstelling kocht. Ik was in ieder geval zelf wel even klaar met onnodig veel geld uit de pot spelen.


wouterv, locatieopdracht vond ik niet per se onverdacht. Je had ook kunnen denken dat het toch wel snel geraden zou worden en zo wat vertrouwen kunnen winnen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #31 Gepost op: 31-03-2015, 21:25:25 »
Kwam bij mij omdat jij (volgens mijn gegevens) heel raar had gedaan bij de ruilopdracht en ik bij het kiezen van m'n verdachten zo op die opdracht gefocust was
Ik had bewust gekozen om niet voor jokers en zo te gaan maar zo vaak mogelijk te ruilen om zo veel info te vergaren als mogelijk. Dankzij molbelg en nys heb ik zo een heel ruilschema opgesteld Die achteraf helemaal klopte
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2015, 21:26:53 »
Ik had bewust gekozen om niet voor jokers en zo te gaan maar zo vaak mogelijk te ruilen om zo veel info te vergaren als mogelijk. Dankzij molbelg en nys heb ik zo een heel ruilschema opgesteld Die achteraf helemaal klopte
en wat voor nut had dat ? (ik had toen ook zo'n schema gemaakt en redelijk kloppend) heb er alleen niks mee gedaan.

Owja dat was ook zo'n moment. Ik won op een gegeven moment twee testvragen. Die heb ik nooit gekregen natuurlijk. Maar Nys-Fan (irritant mannetje eigenlijk) bleef daar maar om vragen. Heb je ze al ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2015, 21:29:28 »
Zo wist ik vb dat bjorn met geld zat en te laat was om een envelop ruilen.

Dat zou een mol niet voorvallen
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2015, 21:31:44 »
dit was voor de mol een totaal oninteressante opdracht. Al het geld zat er nog in. Het enige leuke was dat jullie elkaar verdacht zaten te maken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2015, 21:32:36 »
en wat voor nut had dat ? (ik had toen ook zo'n schema gemaakt en redelijk kloppend) heb er alleen niks mee gedaan.

Owja dat was ook zo'n moment. Ik won op een gegeven moment twee testvragen. Die heb ik nooit gekregen natuurlijk. Maar Nys-Fan (irritant mannetje eigenlijk) bleef daar maar om vragen. Heb je ze al ?

 ::oink:: En ik dacht dat je mij zo leuk vond  ::oink:: (grapje he :P)

Haha natuurlijk vroeg ik door, je was mijn verdachte :D
Wel dat had wel degelijk nut Lukie. Ik en Wouter maakten dat, en je kon daar bepaalde dingen uit afleiden. Zo waren er kandidaten die geld in het spel brengen. Dit zou de Mol niet doen. Tevens waren er ook die jokers in het spel brachten. Waarom zou je als kandidaat zijnde dit doen? Je moet toch ruilen dus helpt er je tegenstanders mee. Hier kon je dus al bepaalde dingen uit vermoeden of vraagtekens bij stellen / kijken wie er loog en wie eerlijk was over wat hij/zij had. Hierdoor schrapten wij bijvoorbeeld Bubbles meteen af.
Lomperik..

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2015, 22:05:22 »
Tevens waren er ook die jokers in het spel brachten. Waarom zou je als kandidaat zijnde dit doen? Je moet toch ruilen dus helpt er je tegenstanders mee.
Daar heb ik nog wel antwoord op aangezien ik 3 jokers in het spel heb gebracht: goede onderhandelingspositie. Ik hoopte daarmee zelf ook iets goeds te kunnen bemachtigen. Anders had ik een vraagteken in het spel moeten brengen en ik was bang dat ik daarmee geen goede ruil zou kunnen maken.

(ohja, en om veel info te krijgen hoefde je helemaal niet veel te ruilen hoor :D Ik heb maar 1 keer geruild maar was zo vaak benaderd door anderen dat ik ook een redelijk beeld had van wie wat had :P)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2015, 22:12:44 »
Dat had ik ook ::jaja::. Was wel verrast hoeveel ik achteraf eigenlijk wist.


Ik vond het vooral handig om een beetje te weten waar de jokers zaten, zeker met de zwarte vrijstelling op zak. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2015, 08:27:02 »
Dat waren helemaal niet onze biechts, want mijn biecht van aflevering 10 staat daar niet? ???
Sorry ::hypocriet::

De laatste executie voor de finale komt eraan en ik ben nu al zenuwachtig. Ik had gehoopt dat Lukie de sleutel in handen zou houden, maar helaas heeft Duncton hem. Ik gun het hem echt wel, maar het betekent dat er nog maar 1 plek over is in de finale, want Lukie zit er als mol natuurlijk ook al in. Dus gaat het nu tussen Bubbles en mij...

Nou heb ik het geluk dat ik zowel van Bubbles als Duncton het inschrijfformulier heb, dus bij de vragen over de inschrijfformulieren is het een kwestie van wegstrepen welke antwoorden níet bij Lukie horen. Maar aangezien Bubbles en Duncton beide mij hebben benaderd om inschrijfformulieren uit te wisselen, heb je best wel een heel grote kans dat zij ook elkaars inschrijfformulieren hebben, en Bubbles dus exact evenveel weet als ik. Wat betekent dat het waarschijnlijk gaat aankomen op de schattingsvraag (tenzij ze ook Lukie's formulier heeft, dan lig ik er denk ik gewoon uit ;D). Er is één vraag waar ik niet 100% zeker over ben, dus als ik die fout heb en Bubbles goed, dan lig ik eruit. En als we evenveel vragen goed hebben, maar ik heb de schattingsvraag verkeerd, dan lig ik er ook uit. Maar ik denk dat ik er maar vanuit ga dat ik alles goed heb. In dat geval maakt de schattingsvraag alleen iets uit als Bubbles ook alles goed heeft, wat betekent dat het antwoord op de schattingsvraag 40 is. Mochten we er dan toch allebei 19 goed hebben, tja, dan lig ik er misschien alsnog uit. En als we allebei zo hebben zitten denken en allebei de schattingsvraag goed hebben... tja, dan weet ik eigenlijk niet waar er op wordt gelet :P Als dat is hoeveel vragen je in eerdere testen goed had, lig ik er vast alsnog uit omdat ik zo lang ook nog over Bubbles gespreid heb.

Maar goed, we zullen zien. Ik kan niet meer doen dan m'n best en hopen dat het goed genoeg is. Want ik wil zo graag die finale halen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidatenbiechten
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2015, 15:45:37 »
Zelfs in wie is de mol willen mensen me weg omdat ik tactisch ben  :-\\

En der zit een biecht tussen waarin ik zeg dat ik Starlight, Lukie, Bubbles en Nysfan verdenk en waarop ldh zegt dat de mol daar niet tussen zit  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.