Auteur Topic: [Nieuw-Zeeland] - Maori  (gelezen 12654 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #20 Gepost op: 1-07-2015, 21:00:39 »
De eindcijfers:

Nieky: 4,2
D*N: 6,6
AaPje16: 8,1
Molbelg: 7
miek1999: 6,4
Robbieazerty: 8,9

Robbieazerty wint dus geld, gefeliciteerd! ::ok::

Jij wint...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #21 Gepost op: 1-07-2015, 21:02:26 »
Terechte winnaar ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #22 Gepost op: 1-07-2015, 21:08:36 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #23 Gepost op: 1-07-2015, 22:15:58 »
Ik moet gewoon weer lachen als ik m zie ::rofl::

Gefeliciteerd Robbie ::ok::

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #24 Gepost op: 1-07-2015, 22:23:32 »
Proficiat Robbie de jouwe was ook gewoon echt de beste  ::bravo::
Dat ik nog derde ben geworden is mij een raadsel
#teamamaimiljaarde

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #25 Gepost op: 1-07-2015, 22:25:04 »
Het cijfer is conform mijn inspanningen ;D
Had geen tijd zo met t afronden vh schooljaar dit keer ::sorry::

Terechte winnaar, gefeliciteerd Robbie
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #26 Gepost op: 1-07-2015, 23:02:45 »
Hoezee!
En ik me maar zorgen maken dat mijn verhaal er niet bij gepost kon worden. Er zit overal een betekenis achter. Zal zo eens kijken of ik het teruggevonden krijg, dan post ik de uitleg erbij.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #27 Gepost op: 1-07-2015, 23:05:38 »
Kan/mag de uitleg erbij voor de jury?

Ik heb me verdiept in de betekenis van de Maori tatoeages en de achterliggende symboliek.
Bij de Maori werd het gezicht als heiligste lichaamsdeel beschouwd en dus ook de belangrijkste plaats voor de tatoeages. Daarom staan de meeste op mijn gezicht. Dit is mijn ontwerp en hieronder de achterliggende betekenis:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
- De spiraal (ofwel Koru) midden op mijn voorhoofd staat voor een nieuwe start, groei en harmonie. Dit is vrij persoonlijk, maar ik zal het toch delen: ik voel me sinds enkele weken heel goed in mijn vel en ben tevreden met hoe mijn leven gaat. Ik ben dus gegroeid naar harmonie met mezelf. Vandaar ook de prominente plaats.
- Links van de Koru, zie je de vishaak (ofwel Hei Matau) die staat voor energie, determinatie en gezondheid. Deze is vooral gezet om mijn tegenstanders te intimideren. Ik ben na een lange sluimertoestand gedetermineerd om de strijd aan te gaan in dit spel met volle energie! Binnenin de vishaak zitten nog eindeloze mini vishaken om dit extra te benadrukken.
- Op mijn linkerwang (voor de kijkers rechts) staat een schildpad die o.a. staat voor een lang leven, familie en wederom harmonie. Ik hoop inderdaad op een lang leven en vind familie één van de belangrijkste dingen in het leven. Je moet niet alleen in harmonie zijn met jezelf, maar ook met je familie. Bovendien is de schildpad gemaakt van haaientanden (Niho Mano) rondom zijn schild. Haaientanden staan voor kracht en bescherming, twee aspecten die je in dit spel nodig hebt: kracht om opdrachten goed uit te voeren en bescherming om je bondgenoten te beschermen. Op het schild zelf staan bovendien nog twee gekruiste speren. Speerpunten staan voor moed en vechten. Dus deze schildpad geeft me kracht, moed én bescherming, zowel in het spel als voor mijn familie.
- Verder is mijn gezicht getatoeëerd met variaties van de hierboven vermelde symbolen. (een hoekige spiraal onder de vishaak, een vishaak links van de schildpad, 2 rijen haaientanden onder de schildpad en 4 speerpunten onder de hoekige spiraal)
- Op mijn rechterarm (links voor de kijker) staat een dubbele twist, het teken in Maori van een eeuwige verbondenheid van 2 personen, wiens vriendschap ondanks alle ups en downs blijft bestaan. Dit is een persoonlijke tatoeage die niets met het spel te maken heeft, maar alles met mijn beste vriendin, waar ik de diepste vriendschap mee ervaar die ik ooit meegemaakt heb.
- Op mijn andere arm staat op mijn pols een Pakati patroon, die staat voor warrior, strijd, moed en kracht. Nog meer intimidatie voor mijn tegenstanders in dit spel.
- Daaronder staan twee golven (hoofd naar rechts kantelen om ze duidelijk te zien) die de oceaan voorstellen. Omdat de oceaan als laatste bestemming aanzien wordt waar je ziel heen gaat na je overlijden, staan de golven vaak voor de dood. Ik heb tot dusver in mijn leven 2 belangrijke personen verloren die hiermee gesymboliseerd staan. Naast elke golf staat een enata, die een mens of god representeert. In mijn geval staan ze voor de persoon die ik bij elke golf heb verloren.
- Op mijn rechterschouder (links voor de kijkers) staat een variatie op de enata. De 18 beentjes staan voor de 18 kandidaten van De Wonderen Der Wereld II.
- Aan de andere kant tenslotte vind je nog een mol op mijn linkerschouder (rechts voor de kijker), want let's face it: mijn leven is De Mol.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #28 Gepost op: 1-07-2015, 23:46:36 »
Ik had deze:



Maar het werkte dus allemaal niet enzo :(

Gefeliciteerd Robbie, idd terechte winnaar ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #29 Gepost op: 1-07-2015, 23:49:25 »
 ::hug::

Toch nog iemand die ook op z'n gezicht getekend heeft. Great minds think alike enzo!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Nieuw-Zeeland] - Maori
« Reactie #30 Gepost op: 1-07-2015, 23:53:13 »
Haha jaaa ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!