Auteur Topic: In de ban van de Condor  (gelezen 54213 keer)

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
In de ban van de Condor
« Gepost op: 7-08-2015, 14:31:18 »
Nieuw vanaf 4 September:

Iets met een soort combinatie tussen een gameshow en 'vogels'
Er zijn weer 10 BN-ners gerecycled van een hoop andere reality-spellen ;D

- Sylvia Geersen
- Inge Ipenburg
- Mike Weerts
- Dan Karaty
- Ajouad el Miloudi
- Sofie van den Enk
- Gallyon van Vessem
- Bastiaan van den Schaaik
- Amara Unwonka

Voor meer info :
http://www.eo.nl/home/over-de-eo/pers/item/artikel/spannende-zoektocht-naar-s-werelds-meest-indrukwekkende-roofvogel/

En een promo-filmpje
« Laatst bewerkt op: 7-08-2015, 14:33:58 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #1 Gepost op: 7-08-2015, 14:37:43 »
Ohhh Condor.

Ik had jouw nickname zien staan, en las zodoende de topictitel als 'In de ban van Contador'.. Dus ik snapte de link met vogels al niet zo  :P



Hmm misschien pak ik de eerste aflevering mee, maar icm de eo zou het weleens wat.. Tam en traag kunnen worden  :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #2 Gepost op: 7-08-2015, 19:08:08 »
Ja, die moet ik wel gaan kijken natuurlijk. Anders kom ik een beetje ongeloofwaardig over.


Ik weet niet wat ik van het concept vind. Om van vogelen nou een wedstrijdje te maken? Hoop dat ze in ieder geval ook aandacht besteden aan verstoring en wat je in ieder niet geacht wordt te doen om die ene bijzondere soort te spotten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #3 Gepost op: 12-08-2015, 15:45:24 »
Zou het daarom zijn dat ze destijds met de Pelgrimscode gestopt zijn? Twee van dit soort shows bij 1 omroep lijkt me een beetje kostbaar.

Wel grappig om te zien dat er drie ex-WIDM-ers in meedoen, en 1 ''beroeps-reality-deelneemster'', Sylvia Geersen. Die laatste was wel meesterlijk, in de ontknopings-aflevering van ''Welkom bij de Kamara's''.
« Laatst bewerkt op: 12-08-2015, 19:09:53 door Bodejos »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #4 Gepost op: 12-08-2015, 23:36:35 »
Pfff zijn die Sylvia (ER, Sabotage, Welkom bij de Kamara's, JVMV en dit) en Inge (alles) nou niet een beetje saai. Het is niet leuk om naar steeds dezelfden te kijkn hoe ze een spel spelen  ::ohno::

Maar ik ga t volgen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #5 Gepost op: 14-08-2015, 16:34:21 »
Op zich klinkt het programma best leuk; vraag me wel af hoe ze hier een 'spel' van willen maken. De deelnemerslijst vind ik juist erg leuk, als ik eerlijk ben. Ik heb Mike, Dan en Gallyon nog nooit in een ander spel gezien; ben benieuwd hoe ze zullen zijn. Van Sylvia, Sophie en Bastiaan heb ik al eerder genoten. De enige BN'er waar ik een beetje op uitgekeken ben is Inge; ik weet inmiddels wel hoe zij dit soort spelletjes speelt. Amara is wel opeens gepromoveerd naar top-BN-er trouwens, twee realityseries in 1 seizoen, waar komt dat opeens vandaan?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #6 Gepost op: 14-08-2015, 22:21:10 »
Dat laatste geldt ook voor Anna Speller, als ze inderdaad voor ER wordt bevestigd. Zij zat toch in De Zeven Zeeën?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #7 Gepost op: 4-09-2015, 21:32:35 »
ik ben even aan het kijken
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #8 Gepost op: 4-09-2015, 21:36:47 »
Heb ik het goed gezien dat Sofie het ver gaat schoppen?

In elk geval is het grappig om enkele ex-WIDM-ers terug te zien.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #9 Gepost op: 4-09-2015, 21:51:14 »
afgehaakt ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #10 Gepost op: 4-09-2015, 22:11:44 »
Gekeken. Leuk dat Sofie, Ajouad en zo terug komen. Maar waar is Sofie?  ??? Aardig wat spoilers al in de intro toch? Zie iig al mensen in Peru voor de condortocht?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #11 Gepost op: 4-09-2015, 22:50:36 »
Sofie komt er dan later in denk ik.

Format vind ik nog niet geweldig, maar het programma op zich vind ik leuk om te zien :). Beetje meer achtergrondinfo mag. En Sylvia en Els mogen wat mij betreft als volgende vertrekken.

Debby die een Grote stern voor een Jan-van-gent aanziet. Oei. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2015, 10:09:29 »
Sloom programma  :( Gaf het een kans, maar misschien omdat Tooske t presenteert vind ik t nog saaier overkomen.
Na 20 min afgehaakt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2015, 10:18:06 »
Gekeken. Leuk dat Sofie, Ajouad en zo terug komen. Maar waar is Sofie?  ??? Aardig wat spoilers al in de intro toch? Zie iig al mensen in Peru voor de condortocht?
Dat is dus wat ik bedoelde. Ik zag Sofie volgens mij daarbij.

Ik wist wel dat er mensen later zouden ''instromen'' na het afvallen van het slechtst scorende duo in een aflevering, maar die voorstukjes geven wel erg veel weg. Beginnersfouten die je bijvoorbeeld in de eerdere WIDM-series zag, die zouden toch niet meer gemaakt moeten worden bij de montage. Ik weet wel dat dit een ander programma is, maar montage-afdelingen zouden inmiddels toch moeten weten dat kijkers naar dit genre gefocust zijn op die vooruitblikken.

Verder vind ik het nog een beetje onduidelijk allemaal.

Ja, Sylvia: ''gut, ik had mijn laarsjes mee moeten nemen, nu zijn mijn schoenen vies''.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2015, 14:55:24 »
Ik vond het zeker een aardig programma om te gaan volgen, zeker aangezien er op dit moment toch niet veel anders op tv is.
Inderdaad wel jammer dat je van een aantal kandidaten al weet dat ze verder gaan komen. Maar goed, wij letten daar ook erg veel op wat de gemiddelde kijker niet doet.
Wat ik van dat later instromen ga vinden weet ik nog niet... Eerst eens afwachten.
Ich bin ein Bärliner!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2015, 15:33:38 »
Ik vond het ook een best aardig programma! Maar mag inderdaad wel een opdrachtje meer in  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #16 Gepost op: 5-09-2015, 22:16:40 »
Heb ik het goed gezien dat Sofie het ver gaat schoppen?

Dat heb je goed gezien. Vind ik leuk want Sofie is leuk  ::love:: #TeamSofie&Ajouad

afgehaakt ::zwaai::
Sloom programma  :( Gaf het een kans, maar misschien omdat Tooske t presenteert vind ik t nog saaier overkomen.
Na 20 min afgehaakt.

Snap het wel, vind Tooske ook Hollandse Bodem saai maken. De duo's waren leuk, maar Tooske weet het slaapverwekkend saai aan elkaar te praten. Dat geldt ook bij de Condor. Laat aub Eddy Zoë het doen, die kan lekker vlot de boel aan elkaar knopen. Toch ben ik blijven kijken om te zien hoe de insteek is. Ik snap niet waarom er in de volgende afleveringen duo's bijkomen die de huidige twee duo's dus gaan uitdagen omdat er slechts twee door mogen naar de volgende omgeving/aflevering. Is toch een stuk logischer om al met 4/5 duo's te beginnen en telkens eentje laten afvallen met een eliminatieopdracht? Nu laten ze een duo afvallen, volgende aflevering is er voor dat afgevallen duo een nieuw duo voor in de plaats gekomen. Kortom hoe later je instroomt, hoe eenvoudiger het kan zijn om in Peru te belanden. Das toch niet eerlijk t.o.v. duo 1 die nu afviel met die Amerikaan/Engelsman in die jury-programma's? ::)

Dat is dus wat ik bedoelde. Ik zag Sofie volgens mij daarbij.

Ik wist wel dat er mensen later zouden ''instromen'' na het afvallen van het slechtst scorende duo in een aflevering, maar die voorstukjes geven wel erg veel weg. Beginnersfouten die je bijvoorbeeld in de eerdere WIDM-series zag, die zouden toch niet meer gemaakt moeten worden bij de montage. Ik weet wel dat dit een ander programma is, maar montage-afdelingen zouden inmiddels toch moeten weten dat kijkers naar dit genre gefocust zijn op die vooruitblikken.

Verder vind ik het nog een beetje onduidelijk allemaal.

Ja, Sylvia: ''gut, ik had mijn laarsjes mee moeten nemen, nu zijn mijn schoenen vies''.

Klopt, ik zag haar ook. Ik wist dat dus niet, vind het een vorm van competitievervalsing. Want hoe later je instroomt, hoe minder hordes er op de weg liggen om in Peru aan te belanden. Die Amerikaan/Brit uit die jury programma's is eruit, volgnde aflevering komt voor die lege plaats een nieuw duo terug die dus direct profiteren van het latere instroommoment. Kan je toch beter 7/8 duo's (hoeveel afleveringen gaan er zijn?) vanaf aflevering 1 laten starten. Zoals WIDM ook met 10/11 kandidaten beginnen en eentje laten afvallen (of niet door groepsvrijstelling) Er komt iig geen nieuwe kandidaat bij, hoogstens komt een eerder afgevallen kandidaat terug door terugkopen o.i.d. Maar dat kunnen ze nu niet erin verwerken of lijken ze iig niet voor te kiezen. Ook staat dit haaks op het Pelgrimscode idee wat ook vanuit de EO kwam.

Erg onduidelijk vind ik het nu niet meer. Het is echt slow-tv net als met de Baardmannetjes. (geniaal programma trouwens dat duo) Als er een duo was die ik had verwacht als coach waren zij dat wel  ;D Enfin, wat niet is kan nog komen. Volgende week een jonge, vrouwelijke vogelaarster  ::love:: en een kandidaat die eraan gekoppeld wordt die ook er  ::regenboog:: door wordt  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #17 Gepost op: 5-09-2015, 22:43:31 »
Ik snap niet waarom er in de volgende afleveringen duo's bijkomen die de huidige twee duo's dus gaan uitdagen omdat er slechts twee door mogen naar de volgende omgeving/aflevering. Is toch een stuk logischer om al met 4/5 duo's te beginnen en telkens eentje laten afvallen met een eliminatieopdracht? Nu laten ze een duo afvallen, volgende aflevering is er voor dat afgevallen duo een nieuw duo voor in de plaats gekomen. Kortom hoe later je instroomt, hoe eenvoudiger het kan zijn om in Peru te belanden. Das toch niet eerlijk t.o.v. duo 1 die nu afviel met die Amerikaan/Engelsman in die jury-programma's? ::)

Dat vind ik dus ook raar. Was dat bij Atlas niet ook het geval? Blijft een aparte constructie.

Baardmannetjes wint het voorlopig op informatieve én amusementswaarde. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #18 Gepost op: 6-09-2015, 14:14:37 »
Dat was bij Atlas inderdaad ook zo, maar daar gingen er pas mensen uit toen iedereen in het spel was.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #19 Gepost op: 6-09-2015, 14:53:35 »
Ik vond het wel een leuk programma. Leuk om te zien hoe divers de 'vogelaarswereld' is. Eddy Zoey doet het erg leuk; Tooske is alleen een beetje te saai om dit (toch wel enigszins saaie) programma te presenteren. Jammer dat het leukste team er meteen al uit is gezet, terwijl Sylvia en co weer door mogen na zo'n simpele quiz. Hier denk ik niet dat het een voordeel is om als team later in te stromen. Alle kennis die vooral Gallyon opdoet, laat zich denk ik meteen gelden bij de volgende proeven.