Auteur Topic: In de ban van de Condor  (gelezen 54219 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #20 Gepost op: 10-09-2015, 11:07:49 »
In 2004 was ik samen met een paar mensen van RN in de Biesbosch. Daar werd toen de finale gespeeld van het mede door mijzelf bedachte spel Pompen of Verzuipen (Op Jacht naar de Goudschat). In de kelders van RN is daar nog van alles over te lezen.Wij hebben toen ook een combinatie hadden gemaakt van fietsen, een roeitocht, en de wandeling door de ''rimboe''.

Voor mij dus een leuke terugblik.


In de vooruitblik naar aflevering 2 zie ik dus naast Sofie ook Inge Ipenburg.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2015, 21:35:42 door Bodejos »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #21 Gepost op: 11-09-2015, 22:26:29 »
 ::love:: #TeamCamilla
 ::boogie:: #TeamAjouad

Ajouad is echt fanatiek bezig. Gelukkig wist Camilla zich overeind te houden in de eliminatie, beetje jammer ook voor het team #Tortelduifjes  ;D als die twee meteen na een aflevering elkaar niet meer zouden zien. Dat de zeearend huist in de biesbosch wist ik, maar dat er ook de visarend rondwaart. En het lijkt me tof om eens de ijsvogel in het wild te spotten, maar die laat zich nooit lang zien dus. Wel makkelijk dat Eddy goedkeurt als allebei de vogel gezien hebben, want priegelen met een iPhone op een verrekijker geeft nooit goed resultaat. Waarom kregen ze hun Canon setjes met Canon 100-400mm lens niet mee van vorige week?  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #22 Gepost op: 11-09-2015, 22:48:47 »
Wel grappig dat ze inderdaad de route hebben gevolgd die het PoV-team in 2004 heeft gevolgd. Ondergetekende moet er nog bij vertellen dat ie bij de overstap van kano naar volgboot in het water terecht is gekomen. Gelukkig zonder gevolgen. Maar het was zelfs hetzelfde eiland, waar we toen zijn geweest, waar die namaak ijsvogel moest worden gespot.

Ik dacht eerst dat als nieuweling Laura Dekker mee ging doen, ik meende haar in een van de voorstukjes te hebben herkend, maar het was Camilla. Misschien als je ze naast elkaar zou zetten, dat blijkt dat ze totaal niet op elkaar lijken, maar zo in een flits zag ik gelijkenis.

Ajouad en Gallyon stellen me niet teleur, die gaan voor de wedstrijd. Tja, of Sylvia nou echt haar best deed, ik kan het niet zeggen.


Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #23 Gepost op: 12-09-2015, 11:46:48 »
Tweede opdracht vond ik leuk en is volgens mij waar je in het programma naar toe wil. Meeste punten scoren voor de vogels die het lastigst te vinden zijn. Lijkt me tof als je het punt bereikt waarop de BN'ers zelf hun vogels gaan vinden en herkennen.

Drie leuke teams nu. Arjan mag ik ook wel, mooi hoe hij bezig is aan iedereen zijn kennis over te brengen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #24 Gepost op: 16-09-2015, 10:33:57 »
Ben het met Duncton eens, 2e opdracht was echt tof! En de teams die er nu inzitten vind ik ook leuk :)
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #25 Gepost op: 18-09-2015, 21:38:33 »
Inge Ipenburg komt er eerder in dan ik verwachtte.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #26 Gepost op: 18-09-2015, 23:15:24 »
Toch nog een spannende eliminatie. Leuk al die oud wie is de mol deelnemers ::bravo:: Maar ik ben blij dat Camilla er nog in zit. En dat Ajouad nu de kans krijgt om het sterkste team uit elkaar te zetten  >:D Hopelijk zien we Camilla ook terug in Peru (al vrees ik op basis van de beelden dat we Ajouad en Sofie wel terug zien maar Camilla niet)

De foto-opdracht vond ik het mooiste. Vooral de foto van Ajouad was gaaf. Maar ik snap niet dat zelfs een beetje hobbyist als die Gallyan de Canon niet op AFC ofwel continu autofocus met high frame rate zet zodat je gewoon tien frames per seconde kunt knallen. Het ging zo traag klik (...) klik (..) klik. Ik zou dan als militair met mitrailleur ratatata foto's echt lopen schieten  ??? ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #27 Gepost op: 18-09-2015, 23:45:50 »
Er zijn nog 3 BN-ers die instromen op enig moment.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het zal me benieuwen hoe lang de huidige deelnemers het volhouden, vooral na de twist, die Ajouad mag ''uitvoeren''.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #28 Gepost op: 19-09-2015, 10:58:05 »
Volgens de tv-gids komt volgende week
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in het spel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #29 Gepost op: 19-09-2015, 16:06:18 »
Volgens de tv-gids komt volgende week
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in het spel.
Een week later, op 2 oktober, gevolgd door
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
stroomt op 9 oktober in.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #30 Gepost op: 19-09-2015, 22:45:21 »
Toch eigenlijk vreemd, dat er steeds een team in een volgende aflevering in kan stromen.


Op de een of andere manier doet me deze serie terugdenken aan Missie Antarctica en Missie Kilimanjaro (was dat niet van de NCRV?). Vooral de eliminatie, hoewel destijds niemand voor de afvaller in de plaats kwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #31 Gepost op: 20-09-2015, 10:24:54 »
Het is ook vreemd dat sommige koppels veel meer afleveringen moeten overleven om in Peru te komen. Maar verder vind ik het een echt goed in elkaar gestoken programma!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #32 Gepost op: 25-09-2015, 21:50:41 »
En dan deze twist. Die is echt niet leuk. Maar is onderdeel van het spel.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #33 Gepost op: 25-09-2015, 21:54:03 »
Drama!

Wel een beetje te, hoor. 't Is een spelletje...
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #34 Gepost op: 25-09-2015, 22:02:10 »
Ik vind die twist juist zeer vermakelijke tv  ;D 

Wel jammer dat de tortelduifjes :P Camila en Arjen nu uit elkaar zijn.

Gallyon en Arjen zijn wel slechte verliezers.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #35 Gepost op: 25-09-2015, 22:25:24 »
Drama!

Wel een beetje te, hoor. 't Is een spelletje...

Dit. Zoals Bastiaan van Schaik terecht zei, tis maar een spelletje.

Man, man, man. Je laat je echt kennen dan hoor. Condor kent het spelement en kent dus spelvoordeel. Terecht dat Ajouad dat dus inzet als ie het de vorige keer gewonnen heeft. Al had ik verwacht dat Ajouad Arjan en Camilla zou koppelen en Gallyon met Mike. Had je namelijk het Tortelduifjes koppel  ::hug:: ;D
« Laatst bewerkt op: 25-09-2015, 22:31:24 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #36 Gepost op: 26-09-2015, 00:05:04 »
Geweldige aflevering!!

Drama jn het begin, zo krijg je t bij expeditie nooit  ::rofl::
Wat een losers
Leuke 2e opdracht ::ok::

En klaas mag een eigen tv-show krijgen van mij ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #37 Gepost op: 26-09-2015, 10:00:17 »
Het is maar waar je voor kiest met die wissel.

Wat had Ajouad anders moeten doen? Hem niet inzetten, voor de lieve vrede? Had Gallyon hem dan niet ingezet als zij hem had gewonnen? Vragen die nooit beantwoord zullen worden, dus de kijker moet het er maar mee doen......

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #38 Gepost op: 26-09-2015, 10:33:07 »
Ik vind het wel jammer dat Eddy Zoë als jurylid zijn plaats afstaat. Voor iemand die in Georgië genoeg weet van de vogels al daar. Had Eddy dan de presentatie in handen gegeven en had afscheid genomen van Tooske. Ben ik de enige met die gedachte? Eddy praat alles soepel aan elkaar. En hij ziet er stoer uit met een verrekijker + de kleding die ie droeg 8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #39 Gepost op: 26-09-2015, 12:46:18 »
Ik vind die twist juist zeer vermakelijke tv  ;D 

Wel jammer dat de tortelduifjes :P Camila en Arjen nu uit elkaar zijn.

Gallyon en Arjen zijn wel slechte verliezers.
Inderdaad, slechte verliezers. Het leken net 2 kleine kinderen. Als je aan een tv-spel mee gaat doen, dan weet je toch dat er dit soort twists kunnen komen? Je maakt mij ook niet wijs dat de andere koppels hu kracht niet zouden hebben ingezet, zoals ze nu lieten doorschemeren.

Overigens, wel een leuke aflevering. Vooral die vogelzoektocht door Amsterdam.

Al had ik verwacht dat Ajouad Arjan en Camilla zou koppelen en Gallyon met Mike. Had je namelijk het Tortelduifjes koppel  ::hug:: ;D
Dat zou leuk geweest zijn, ware het niet dat dat niet had gekund. Er moesten weer 2 koppels van een bn-ner en een vogelaar ontstaan.
Ich bin ein Bärliner!