Auteur Topic: In de ban van de Condor  (gelezen 54214 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #40 Gepost op: 26-09-2015, 12:50:13 »
Als ik Camilla was zou ik meteen afgeknapt zijn gisteren ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #41 Gepost op: 26-09-2015, 12:55:44 »
Zou ik ook zijn. Echter, als je de verhalen mag geloven is ze dat dus overduidelijk niet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #42 Gepost op: 2-10-2015, 22:49:33 »
Afgeknapt zeker niet :D
https://twitter.com/ArjanDwarshuis/status/647789063081209856

Ze zijn net terug van vakantie op Tenerife  ::hug::

Leuk om te zien dat Camilla met Mike kampioen eliminatie vermijden zijn inmiddels. Klaas en Ajouad zijn echt goed bezig. Volgende week dus eindelijk Sofie  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #43 Gepost op: 2-10-2015, 22:59:20 »



Ik werd door van alles en nog wat van het kijken afgehouden vanavond, dus heb de aflevering maar half/half gezien. Ik had hem opgenomen, dus is niet zo erg.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2015, 23:03:48 door Bodejos »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #44 Gepost op: 9-10-2015, 22:23:39 »
Geniaal hoe Klaas met Ajouad een primeur had zonder dat ie het zelf door had  ::rofl::
Hoe Sofie optrad als koolmeesfluiteraar  ::rofl::
Hoe Camilla dat winterkoninkje zo lieflijk aaide  ::love::

Mijn favoriete teams gaan door naar Peru  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #45 Gepost op: 9-10-2015, 22:42:30 »
Eens ::jaja::. Die Ruben lijkt me ook wel een aanwinst. Benieuwd of zij het Klaas en Ajouad nog moeilijk kunnen maken.

Twee mooie opdrachten. Dat vogels ringen lijkt me erg gaaf om ook een keer te doen. En arme Klaas inderdaad. Ik kan me zijn ongemak wel voorstellen. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #46 Gepost op: 9-10-2015, 23:49:29 »
Sofie klonk wel wat ziekjes, of in elk geval behoorlijk schor ::vergroot::

Verder was het idd weer een leuke aflevering met leuke opdrachten.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #47 Gepost op: 9-10-2015, 23:50:34 »
Sofie klonk wel wat ziekjes, of in elk geval behoorlijk schor ::vergroot::

Klopt, schor kwam het op mij over. Maar dat weerhield haar er niet van lekker enthousiast erin te stappen.  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #48 Gepost op: 10-10-2015, 10:10:09 »
Eigenlijk is alles dat ik wilde zeggen over de aflevering, hierboven al gezegd.


Sportieve reactie van het duo dat niet verder mocht naar Peru. De trip naar Georgië nemen ze die twee in ieder geval niet meer af.





Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #49 Gepost op: 10-10-2015, 11:13:57 »
Het programma heeft me positief verrast en wordt ook steeds leuker :)
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #50 Gepost op: 10-10-2015, 11:27:52 »
Het wordt helaas net in de verkeerde tijd uitgezonden om kans te maken op de Gouden Televizierring. Dit jaar, tenminste, omdat de nominaties al bekend waren voordat de serie begon.

Of het echt een kans zou maken weet ik niet, maar ik zou het best leuk vinden als het ze lukt in 2016.

Daarvoor moet er echter een tweede serie komen, omdat tegen de tijd van de volgende selectie veel mensen de huidige serie mogelijk alweer vergeten zullen zijn. En ALS het dan in dezelfde periode wordt uitgezonden als dit jaar, valt de finale nagenoeg samen met het Gala.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #51 Gepost op: 16-10-2015, 22:38:55 »
Peru lijkt me nu ook een prachtig land als locatie voor Wie is de Mol!  ::jaja:: Camilla en Mike die gewoon meteen kolibrie als enige spotten èn goed determineren in 5 minuten. Leek wel op een scène Twee voor Twaalf inclusief vlug bladeren in de boeken! Wel fair dat ze de teams met rust laten qua samenstelling, maar een van de teams op een achterstand qua tijd zetten. Zie je bij tig shows terug komen dus waarom hier niet? Karma though dat ze zelf twintig minuten kwijt zijn aan het busritje omhoog  ::rofl:: Iets met een boontje.. Geinig hoe vorige week Klaas/Ajouad een primeur hadden en Sofie ditmaal een vliegende kip als enige eerst spot  ::rofl:: Ook wel zo fair om een 'best of 3' te houden als definitieve eliminatie voor de finale. Maar om midden in de eerste opdracht dan de aftiteling te starten..  ::) Klaas is duidelijk gepikeerd van Ajouad, Ajouad wil terecht de 'best of 3' gewoon winnen van Camilla en Mike. Maar die zijn wel in goede samenwerking geconcentreerd bezig. Ben toch benieuwd wie de finale haalt en wie niet. Blijft lastig kiezen, ze verdienen het allemaal  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #52 Gepost op: 16-10-2015, 22:57:25 »
Ik vond de hele aflevering hilarisch. Ik zag de vertwijfeling bij vooral Ajouad toeslaan.


Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #53 Gepost op: 23-10-2015, 21:21:36 »
Wie gaat er winnen volgens jullie?

Ik denk dat ik Sofie en Ruben toch de beste kans geef. Klaas en Ajouad lijken en dipje te hebben en Camilla en Mike zijn net niet goed genoeg.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #54 Gepost op: 23-10-2015, 22:13:16 »
De twee teams zijn wel aan  elkaar gewaagd. Jammer dat Camilla en Mike in het zicht van de haven de echte finale niet hebben gehaald.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #55 Gepost op: 23-10-2015, 22:31:00 »
Hele mooie laatste aflering ::bravo::. Geweldig landschap, geweldige vogel, sterke opdracht en verdiende winnaars. Er echt van genoten vanavond. ::bravo::

Zitten wel wat verbeterpuntjes in, maar wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #56 Gepost op: 23-10-2015, 22:59:07 »
Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Af en toe vond ik de eliminatieronde wat vaag. De instroom van nieuwe koppels mag ook best onder de loep genomen worden. Hoewel: het lijkt makkelijker te zijn om de finale te halen, wanneer je later instroomt, maar daar staat tegenover dat je een inhaalslag moet maken om je spel-partner goed te leren kennen.


Al met al heb ik met plezier de hele serie gekeken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #57 Gepost op: 23-10-2015, 23:16:26 »
Mooie finale, Klaas is gewoon kampioen determinatie. Ajouad deed dat knap met die zeldzame vogel spotten in de boom. En dan in de finale gewoon voor 25% je foto laten bestaan uit de condor, doen ze goed. Camilla en Mike hebben hun best gedaan, maar in de laatste eliminatie het afgelegd. Beide zijn gewoon kampioen eliminatie overleven. Sofie en Ruben zijn kampioen achterstand wegwerken. Hoe vervolgens Tooske en Mike elk in Peruaanse kledij gekleed gingen was wel   ::rofl::

Leuk format, van mij komt er zeker een vervolg. Maar wijzig wel dat alle ploegen vanaf het begin meedoen. Geen tussentijdse instroom meer. En laat het de groepen duidelijk zijn dat het meer om het spel-element te doen is dan het daadwerkelijke vogelen. Vogelaars willen vogelen, dat snap ik wel. Maar de EO gebruikt het vogelen als insteek voor een spelshow. Dus die handicaps en spelvoordeel wat er te gebruiken en te winnen is moet gewoon erin blijven. Laat Eddy het vooral gaan presteren want die zie ik echt liever dan Tooske.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #58 Gepost op: 25-10-2015, 13:58:07 »
Het was inderdaad een heel mooie serie waarvan van mij best een tweede seizoen mag komen; wel dan met enkele veranderingen op het gebied van instroming van de deelnemers. (al denk ik dat die er niet gaat komen, gezien er gemiddeld nog geen 600.000 mensen naar keken)
Ajouad en Klaas waren de terechte winnaars. Niet alleen omdat ze vanaf het begin er al in zaten, maar ook vanwege hetgeen ze in de spellen lieten zien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: In de ban van de Condor
« Reactie #59 Gepost op: 25-10-2015, 15:41:40 »
Ja dat zijn gewoon te weinig kijkers voor primetime vrijdagavond :(
Vind het ook niet echt een concept voor een 2e seizoen. Tenminste niet met nog een keer vogels.

Ajouad werd wel een beetje vervelend toen hij fanatiek en gestresst werd
You'll never walk alone