Auteur Topic: Feedback-topic  (gelezen 18916 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #20 Gepost op: 17-11-2015, 00:39:06 »
Hoe kwam Rainbow warriors
Nu aan die snelle tijden
op hun route?
De stoomboot van Sinterklaas  :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #21 Gepost op: 17-11-2015, 00:39:24 »
Hoe kwam Rainbow warriors
Nu aan die snelle tijden
op hun route?

Ja dat weet ik ook niet, op een gegeven moment hadden ze een vlucht van 5 minuten gevonden ::rofl::
Maar ja het waren wel legitimate vluchten dus ondanks de onrealistisch ogende tijden klopte het wel.. XD
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Feedback-topic
« Reactie #22 Gepost op: 17-11-2015, 00:43:24 »
Ja 1 vlucht was echt abnormaal snel daar stond ook superhoge snelheid geloof ik
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Feedback-topic
« Reactie #23 Gepost op: 17-11-2015, 00:47:33 »
Ik vond het ook heel erg leuk!

Ik sluit me verder wel bij Robbie aan, het was echt heel erg lastig voor ons om de tijd te vinden, waardoor ik vaak snel dingen afgeraffeld heb waar ik liever meer tijd voor zou nemen. Helemaal toen Robbie op vakantie was, toen werden we ook twee keer keihard laatste omdat ik toen ook nog eens 80 uur per week werkte :P Maar dat lag zoals gezegd volledig aan onszelf. Ik vond het juist een verademing dat de opdrachten zo snel te doen waren steeds! Dat je niet steeds online hoefde te komen om weer bij te lezen, maar gewoon je ding kon doen en het dan ook klaar was. Super!! En qua inhoud vond ik het ook leuke spellen! Helemaal die allereerste met die dubai toren op ;D Want hoewel we weinig tijd hadden, fanatiek waren we wel ::jaja::

Enige nadeel vond ik - buiten HIDM's pm-box die ik nu toch graag eens nader zou willen bekijken ::vergroot:: :P - dat het reizen zo'n grote invloed was. Op een gegeven moment had ik een site gevonden, die totaal geen realistische tijden weergaf van vluchten, maar die wel meetelden. Die tijden klopten niet omdat het vertraagde vluchten uit het verleden betreft geloof ik, waarvan de vertrektijd (dus later dan gepland) wel wordt aangepast, maar de aankomsttijd niet, waardoor je vlucht opeens 5x zo kort is bv. Ik denk dat HIDM en D*N ook een dergelijk iets gehad moeten hebben, want de tijden die ook zij neerzetten zijn fysiek onmogelijk. Zelfs een privéjet ging minder snel namelijk...

Maargoed, om m'n punt te maken, toen ik die site gevonden had vond ik de opdrachten opeens een stuk minder boeiend, want ik zou toch wel een paar uur goedmaken met de vluchten (als ik de tijd genomen kon hebben had ik nog veel snellere op die site kunnen vinden - onze vlucht van Rio naar Brasilia was bv maar 10 minuten...), en aangezien duidelijk was dat de andere teams die routes niet konden vinden, wist ik op een gegeven moment best wel zeker dat we in de finale zouden komen. Zoiets zou op te lossen zijn door te verplichten om via de site van een luchtvaartmaatschappij zelf in te sturen.

En dat alles met taxi's kon was ook niet heel spannend. Ik denk dat het leuker zou zijn als er af en toe een opdracht in het reizen zit, dus bv "Reis per bus" of "Reis per tram", zodat je wat meer moet zoeken nog.

Kort gezegd: het was super! Heerlijk complotloos (we hadden wel bondjes met de meesten maar daar eigenlijk weinig mee gedaan), heerlijk fanatiek. Superleuke spellen, alleen de invloed van de routes was iets te groot imo. ::bravo::
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Feedback-topic
« Reactie #24 Gepost op: 17-11-2015, 00:48:54 »
Ja dat vragen meerdere mensen maar wij hebben serieus gewoon steeds tussen vluchten op flightaware gezocht tot we een snelle hadden

Flightaware inderdaad ::jaja:: Die tijden kloppen dus niet...
Nieky grab a life vest!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Feedback-topic
« Reactie #25 Gepost op: 17-11-2015, 00:51:12 »
Nee maar ja wat moeten we dan doen, niet insturen? :P

Wij hadden zoiets van iedereen zoekt zo kort mogelijk dus wij dan ook

Das trouwens ook mijn enige tip: reizen maakte soms zulke grote verschillen dat die niet meer in te halen waren met opdrachten. Was voor ons voordelig, al gingen de opdrachten ook niet slecht, maar voor anderen zal het zuur zijn geweest dat de opdrachten soms heel weinig verschil maakten.

En hillo's oplossing vind ik een goede!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #26 Gepost op: 17-11-2015, 01:00:06 »
Allereerst een geweldig spel ;D ::bravo::. Maar er kunnen altijd dingen beter, dus als het ooit nog eens terugkomt, dan hebben jullie er hopelijk iets aan ::ok::.

Tops:
- Leuke opdrachten, ook erg variërend en sloten goed aan bij de landen ::jaja::. Hoogtepunten waren zeker: Fastforward Tarkan, Burger opdracht, Traplopen en de Tennis Quiz door Luus ::rofl::.
- Wapens in het spel waren leuk, ook niet teveel dus dat was ook fijn.
- Goede spelleiding, je merkte echt dat jullie vaker online waren en flexibel waren, wat denk ik voor dit spel erg belangrijk was omdat zoveel via de pm werd gespeeld, dus toppers ::bravo::

Tips:
- In een spelreglement heel duidelijk zetten hoe alles werkt, wat wel en wat niet mag. Nu waren wij voornamelijk in het begin misschien heel erg irritant omdat we zoveel vragen hadden en dingen kregen als "waarom mag een privé jet niet, staat niet in de regels". Of bijv. of je de tijd van de overstaps moet uitzitten of gelijk verder moet etc. Het was nu begrijpelijk omdat dit de eerste keer is dat dit spel hier wordt gespeeld, maar tip voor de volgende keer :).
- Niet elke ronde bij 0 beginnen. Hier was ik dus ook erg bang voor met die finale, dat je bijna alle legs kan winnen maar daar uiteindelijk niets aan hebt. Ik zou dus niet elke aflevering resetten omdat je anders dus niets hebt aan je eerste, tweede, derde plek. Ik snap dat jullie geen dagen verschil willen hebben, maar ik denk dat er een goede tussenweg is door bijv. te werken met straftijd. Nummer 1 mag volgende leg beginnen zonder, nummer 2 zoveel minuten erna, dat dit al ingesteld is.
- De Finale. Ik vond het jammer dat er geen reiselement meer zat in de finale, waar het programma toch mee staat, naar mijn mening. Ik hoopte van tevoren dat we net als in de echte serie een finale gingen doen van 2 legs, die dan samen het eindresultaat zouden opleveren. Dan heb je en reizen en opdrachten erin, hangt het niet allemaal af van een paar opdrachten of slechts 1 leg, maar echt twee volle legs.  ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #27 Gepost op: 17-11-2015, 01:23:59 »
Wat betreft de snelle vluchten ben ik het met jullie eens, maar uit mijn hoofd was het wel (bijna) altijd zo dat als je het reizen wegliet, de uitslag min of meer dezelfde volgorde had. In ieder geval waren de Rainbow Warriors óók altijd supersterk in de opdrachten ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Feedback-topic
« Reactie #28 Gepost op: 17-11-2015, 01:35:59 »
Oh ja nog een laatse tip:
Die zandkastelen :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Feedback-topic
« Reactie #29 Gepost op: 17-11-2015, 08:36:32 »
Ik heb echt genoten van het spel. Vooral bij het reizen was ik erg in mijn nopjes. De opdrachten waren erg diverse, en dat maakte het leuk. Ook een positief punt vond ik dat vrijwel alle bestemmingen niet rechtstreeks te reizen waren met het vliegtuig. Maar zoals Nieky ook al zei. Op het moment dst wij eruit lagen, kreeg ik veel minder mee van het spel omdat alles achter de schermen was. Ik snap de reden, en inderdaad het is lastig om kijker mee te kunnen laten kijken.

Ik hoop dat in de toekomst het spel nogmaals terug komt ::bravo::  Ik vond dit een van de leukste forumspellen waaraan ok heb meegedaan.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #30 Gepost op: 17-11-2015, 10:08:31 »
Ik vind die onrealistische vliegtijden gewoon heel frustrerend  ::jaja::
Ik vind dat eerlijk gezegd zelfs een beetje valsspelen. In de echte tar zitten ze ook altijd op gewone vliegtuigen en kan je geen vlucht nemen van 10 jaar geleden.
Iedereen doet dan hun best om realistisch te zijn en dan nemen jullie vluchten van 5 minuten...

Neemt niet weg dat jullie ook zonder de vluchten waarschijnlijk in de finale zaten. Jullie zijn natuurlijk ook steengoed in opdrachten. Dus jullie winnen nog altijd verdiend. Proficiat  ::bravo::

Ik hoop dat jullie mij een bertje begrijpen dat ik dit jammer vind en dat jullie dit niet als een aanval op jullie zien. Het moest er gewoon even uit... ::sorry::
#teamamaimiljaarde

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Feedback-topic
« Reactie #31 Gepost op: 17-11-2015, 10:22:07 »
Ja dat hebben we af en toe idd geprobeerd te voorkomen. Maar dat kon eigenlijk alleen met creatieve dingen en flashgames, of je moest weer zorgen dat iedereen echt online kon zijn en dat is best wel onmogelijk :P
Dat is alleen mogelijk in de eindfase denk ik (dus bij 2 of 3 koppels). Maar hoewel mijn bijdrage kort was vond ik het een leuk spel (ook om te volgen) en prima georganiseerd  ::bravo:: Oja, ik wil nog 1 ding zeggen: stap176  :-X :P

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Feedback-topic
« Reactie #32 Gepost op: 17-11-2015, 10:27:05 »
Ikzelf heb voor vluchten alleen vluchten gepakt van maximaal 5 dagen terug. En ik vraag mij af of vluchten van 10 jaar geleden sneller zijn dan die van nu.

En dat Dubai spel was echt geniaal ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Feedback-topic
« Reactie #33 Gepost op: 17-11-2015, 10:33:05 »
Haha die site gaat niet verder dan een paar dagen terug hoor

Waar ik keek tenminste
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Feedback-topic
« Reactie #34 Gepost op: 17-11-2015, 10:33:38 »
Welke site heb je gebruikt HIDM?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Feedback-topic
« Reactie #35 Gepost op: 17-11-2015, 10:36:14 »
Flightaware
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #36 Gepost op: 17-11-2015, 10:51:51 »
Die tien jaar was bij wijze van spreken hé. Ik bedoel gewoon onrealistische vluchten eigelijk en vluchten uit het verleden  ::jaja::

Nu mijn feedback tov Lucy en Loezel
- Leuke spelletjes
- Inderdaad een verademing om niet constant met een spel bezig te hoeven zijn  ::jaja::
- Misschien inderdaad zoals d*n zegt beloningen geven aan de 1 ste van een etappe. Maar dan ookwel ervoor zorgen dat alles terug samen kan komen BV: een vlucht die iedereen samen moet nemen, of de eerst 3 de snelste en de andere een volgende vlucht.
- Ik vind het ook wel weinig zichtbaar tov de kijker maar daar kunnen jullie niet veel aandoen denkik. Het spel laat niet veel anders toe denkik

Ik vond de zandkastelen net tof gevonden (ze hebben dit ook eens in de echte TAR gedaan)
#teamamaimiljaarde

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Feedback-topic
« Reactie #37 Gepost op: 17-11-2015, 10:59:01 »
Jullie hadden alleen maar vluchten uit de toekomst? Dan kun je toch niet eens alles vinden :P

En sws is 3 dagen later net zo onrealistisch als 3 dagen eerder dan, dan zou het ook precies moeten zijn :P Sommige vluchten gaan ook gewoon maar 1 keer in de zoveel dagen

Maar het deel met onrealistisch qua vluchttijden ook snap ik wel en ben ik het ook wel mee eens. Als dat inderdaad opgelost kan worden door wat hillo zei is dat beter denk ik. Nu was het alleen meer zo dat je niet weet wat andere teams doen dus dan ga je zelf ook voor een zo snel mogelijke reistijd, dan ga je niet iets niet insturen omdat je niet zeker weet of het fysiek onmogelijk is :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #38 Gepost op: 17-11-2015, 11:06:37 »


En sws is 3 dagen later net zo onrealistisch als 3 dagen eerder dan, dan zou het ook precies moeten zijn :P Sommige vluchten gaan ook gewoon maar 1 keer in de zoveel dagen


Ja heb je ookwel gelijk in
#teamamaimiljaarde

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Feedback-topic
« Reactie #39 Gepost op: 17-11-2015, 11:22:04 »
Flightaware

Dacht ik daar een voordeel mee te hebben  :\'(
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela